Skocz do zawartości

JTD, TTiD, CDTI 150KM, automat - ktoś ma?


bizz

Rekomendowane odpowiedzi

Nie mogę znaleźć porządnego starego BMW i zastępczo kupiłem Vectrę C, 150 KM z automatem. 

Kilka pytań, bo nie jeździłem wcześniej żadnym z tej rodziny - ile to powinno palić? 

 

Na trasie spala mi 6.2 do 120, 7 do 150 - wydaje się być OK, spalanie liczone z baku, ale na trasie przy prędkościach 60-100 spala 7.3 i za cholerę nie mogę zejść niżej. Automat jest tak dziwnie zestopniowany że zrzuca na 4 bieg dopiero powyżej 70-tki... 

 

Przy przebiegach 100-200 km dziennie po trasach, jak często zmieniać olej i jaki najlepiej lać?

Skrzynia automat - jak często olej i jaki? Statyczna wymiana wystarczy?

Rozrząd - wymieniony 52 tyś km temu (4 lata temu), robić od razu? Jakiś polecany zestaw części albo sprzedawca?

 

Dzięki z góry, bo nigdy ani Opla ani silnika z tej rodziny nie miałem. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, bizz napisał:

Nie mogę znaleźć porządnego starego BMW i zastępczo kupiłem Vectrę C, 150 KM z automatem. 

 

 

 

 

 

Chris666 czy jakoś tak latał VC 1.9cdti w automacie, uderz do niego o szczegóły. Mod z kącika opla też takim cudem powozi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździ - 80 tysięcy już zrobił Cromą czyli właściwie tym samym. Teraz mam 230 najechane.

 

Ogólnie spalanie sie zgadza +/-. Olej w skrzyni co 50 tysięcy, imo w używanej lepiej robic wymianę statyczną bo nie wiesz kto jak to serwisował wcześniej. Na 3 mechaników od automatów dwoch mi tak powiedziało a 3 że by w ogóle nie ruszał jak nie wiadomo co było robione ;)

 

Przy jeździe krajówkami udawało mi sie zejść najniżej do 6,5 -> przy sprawnym termostacie. To też bolączka -> więc upewnij się że trzyma temperature. Ja wymieniłem na Verneta i jest spokój.

Moje rekordowe spalanie to 5.2 do na węgry :)

 

Sprawdź przy okazji sobie chłodnice klimy - bo ta lubi gnić w tych autach.

 

Rozrząd co 100 tysięcy niby.

Olej - ja wymieniem co 10-12k - leje GM 5W30

 

 

Aha - sprawdź czy klapki wirowe robione miałeś -> jak nie to warto wywalić przy wymiane rozrządu.

 

Automat jest troche oporny i dziwny współpracy -> ale da się z nim żyć. Około 2100 obrotów potrzebuje do zmiany biegów -> jak mu troche puścisz gazu to powinien wrzucić momentalnie wyższy w takim wypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klapy wirowe starsze wywalić, nowsze mogą zostać, olej zmieniałem co 12-15, jaki lałem nie pamiętam, w ASB statyczne razem z silnikowym z Opla brany. Miałem szarpanie z EGRa - dałem emulator bo było najtaniej

Jeździł jak głupi bez problemów, gdyby był kombi to by został.

Palił wszystko do dna, znaczy nie pamiętam, zresztą przyczepę głównie ciągałem to to niemiarodajne by było.

Automat dziwny i wolny, ale jeździło się fajnie.

 

Wysłane z telefonu

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, cesarz napisał:

 

Moje rekordowe spalanie to 5.2 do na węgry :)

 

Sprawdź przy okazji sobie chłodnice klimy - bo ta lubi gnić w tych autach.

 

Rozrząd co 100 tysięcy niby.

Olej - ja wymieniem co 10-12k - leje GM 5W30

 

 

Aha - sprawdź czy klapki wirowe robione miałeś -> jak nie to warto wywalić przy wymiane rozrządu.

 

Automat jest troche oporny i dziwny współpracy -> ale da się z nim żyć. Około 2100 obrotów potrzebuje do zmiany biegów -> jak mu troche puścisz gazu to powinien wrzucić momentalnie wyższy w takim wypadku.

 

Chłodnica klimy nowa. Rekordowe spalanie póki co 5,3 na kompie 5,8 realne, ale mam ją dopiero 6 dni, uczę się jej. 

Rozrząd zrobię chyba tak po 60 tyś, olej w skrzyni już jestem umówiony.

 

Jak sprawdzić te klapy wirowe? Gość od którego kupiłem miał zapchanego DPF`a i wywaliło mu kolektor ze szpilkami, robił to od nowa, ale DPF po płukaniu w jakimś kwasie założyli z powrotem. O klapkach nie wie czy ma czy nie.

 

Automat jest max dziwny, to już mój 4-ty z kolei i do tego jakoś nie mogę się przyzwyczaić. Póki co dzięki za wskazanie obrotów, rzeczywiście lekko powyżej 2100 zrzuca bieg.

 

Da się temu bezpiecznie dla skrzyni zrobić chipa na jakieś 170-180 KM? Bo jednak trochę mi brakuje pod butem w trasie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, chris_666 napisał:

Klapy wirowe starsze wywalić, nowsze mogą zostać, olej zmieniałem co 12-15, jaki lałem nie pamiętam, w ASB statyczne razem z silnikowym z Opla brany. Miałem szarpanie z EGRa - dałem emulator bo było najtaniej

Jeździł jak głupi bez problemów, gdyby był kombi to by został.

Palił wszystko do dna, znaczy nie pamiętam, zresztą przyczepę głównie ciągałem to to niemiarodajne by było.

Automat dziwny i wolny, ale jeździło się fajnie.

 

Wysłane z telefonu

 

 

Ja wziąłem kombi, bo akurat było w najlepszym stanie, a zależało mi na nie bitym aucie z pierwszym lakierem. Jeździ się fajnie, ale skrzynia jest jakaś dziwna, pracuje zupełnie inaczej niż moje poprzednie automaty. 

Max twarde fotele, trochę niewygodne ale po trasach 600-800 km plecy nie bolą.

Póki co zrobiłem jakieś 3000 km i się przyzwyczajam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, bizz napisał:

Jak sprawdzić te klapy wirowe? Gość od którego kupiłem miał zapchanego DPF`a i wywaliło mu kolektor ze szpilkami, robił to od nowa, ale DPF po płukaniu w jakimś kwasie założyli z powrotem. O klapkach nie wie czy ma czy nie.

Mieć to ma, bo 150KM wszystkie miały. Jak robił kolektor to specjalnie bym tego nie ruszał, bo albo już wywalone, albo założone sprawne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, slawek_l_83 napisał:

Chyba Ci bmw podsylalem w pw :) bylo ich kilka w czestochowie.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
 

 

Szukam dalej, ale teraz już na spokojnie, bo mam czym jeździć. 

Podsyłałeś, pamiętam. Obejrzałem przez te 4 tygodnie kilkanaście BMW, jedno nadawało się do kupienia i jeżdżenia w trasy, ale niestety sedan bez składanej kanapy. Pozostałe albo szrto blacharski, albo mechaniczny, albo cena kosmos w stosunku do wersji. Przykładowo ładna, dobrze wyposażona, zadbana ale przekładka z anglika - 26 tyś. Aż tak napalony nie jestem, żeby tyle zapłacić za jakby nie było minimum 13 letni samochód. Zrobiłem sobie limit 20 kpln i niestety w tych pieniądzach jest problem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewien nie jestem bo jedyne źródło to wiki i skrzynia na allegro do niby 2.4 jtd :) 

 

https://en.wikipedia.org/wiki/AWTF-80_SC

 

http://allegro.pl/fiat-croma-ii-skrzynia-biegow-automat-2-4-jtd-i6888485467.html

 

Ogólnie tej skrzyni to już chybe ze 3 wersje są - EAT6 w nowych PSA to chyba też to samo.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta skrzynia to kibel. 200 tys i zaczynają się naprawy na kwoty 3-5 kzł, zaczynając od sterownika, który zwykle pada przez wadliwy kosz.

W przypadku Opli począwszy od starej Vectry C do końcowego etapu produkcji Insigni MK1 skrzynie były niedopracowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba wymieniać olej i tyle i jeździć. Poza tym ile tych aut z licznikowy 200k naprawdę miało :)? Wiadomo że ta skrzynia do najbardziej wytrzymałych nie należy - ale jest popularna co jest plusem w przypadku problemów.

 

Za 5 tysięcy to robisz pełny remony skrzynii u gościa w zielonej górze który się w nich specjalizuje.

 

Sam nowy sterownik bez problemu kupisz za 2000-2500zł jak popytasz w serwisach opla/fiata lub na allegro. Regeneracja 1200-1500zł. Koszt tak naprawdę niewiele większe od dwumasy + sprzęgła. Niewspominając że zwykłe skrzynie też się mogą sypnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, cesarz napisał:

Pewien nie jestem bo jedyne źródło to wiki i skrzynia na allegro do niby 2.4 jtd :) 

 

https://en.wikipedia.org/wiki/AWTF-80_SC

 

http://allegro.pl/fiat-croma-ii-skrzynia-biegow-automat-2-4-jtd-i6888485467.html

 

Ogólnie tej skrzyni to już chybe ze 3 wersje są - EAT6 w nowych PSA to chyba też to samo.

 

W PSA jest już trzecia generacja tej przekładni, tym razem przygotowana do pracy z systemami Stop/Start. Z dwoma wariantami - do 300Nn (AWF6F25 z rodziny TF-70) oraz do 500Nm (AWF6F45 - szereg TF-80). 

 

Różnią się np. rodzajem zastosowanego hamulca nr 2. W słabszych jest taśma hamująca, w mocniejszych chyba wcisnęli sprzęgło. Albo ilością kół satelickich w dyferencjale - najmocniejsze wersje mają 4 koła, słabsze dwa. Itd. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Ja wziąłem kombi, bo akurat było w najlepszym stanie, a zależało mi na nie bitym aucie z pierwszym lakierem. Jeździ się fajnie, ale skrzynia jest jakaś dziwna, pracuje zupełnie inaczej niż moje poprzednie automaty. 
Max twarde fotele, trochę niewygodne ale po trasach 600-800 km plecy nie bolą.
Póki co zrobiłem jakieś 3000 km i się przyzwyczajam.


Jak w kawale : pyta się kupujący handlarza na giełdzie, ma pan coś do Opla, tak, obrzydzenie

A tak na serio to da się tym jeździć wygodnie, bezawaryjnie i w miarę ekonomicznie.
Mnie w Oplu dokładnie nic nie zachwyciło ale też nic nie zniechęcilo.

Kiedy sprzedajesz? bo może na kombi bym się skusił I sprzedał 807kę

Wysłane z telefonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta skrzynia to kibel. 200 tys i zaczynają się naprawy na kwoty 3-5 kzł, zaczynając od sterownika, który zwykle pada przez wadliwy kosz.

W przypadku Opli począwszy od starej Vectry C do końcowego etapu produkcji Insigni MK1 skrzynie były niedopracowane.

 

Nie do końca tak jest, do VC wsadzali chyba trzy generacje AT, kosz był poprawiony, sterownik też.

Dla mnie problemem było słabe chłodzenie przy przyczepie za plecami

 

A w razie problemów pada górna trójka czyli 4 5 6, czyli zawsze dojedziesz do Jeleniej albo zielonej góry do gościa od skrzyń i za 3000 masz remont, tyle co dwumasa

 

Wysłane z telefonu

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, chris_666 napisał:

Nie do końca tak jest, do VC wsadzali chyba trzy generacje AT, kosz był poprawiony, sterownik też.

Dla mnie problemem było słabe chłodzenie przy przyczepie za plecami

 

A w razie problemów pada górna trójka czyli 4 5 6, czyli zawsze dojedziesz do Jeleniej albo zielonej góry do gościa od skrzyń emoji14.png i za 3000 masz remont, tyle co dwumasa emoji56.png

 

Jak ktoś lubi takie klimaty, to tutaj jest rozebrana...

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, chris_666 napisał:

 


Jak w kawale : pyta się kupujący handlarza na giełdzie, ma pan coś do Opla, tak, obrzydzenie emoji12.png

A tak na serio to da się tym jeździć wygodnie, bezawaryjnie i w miarę ekonomicznie.
Mnie w Oplu dokładnie nic nie zachwyciło ale też nic nie zniechęcilo.

Kiedy sprzedajesz? bo może na kombi bym się skusił I sprzedał 807kę

Wysłane z telefonu
 

 

 

Sprzedam jak tylko znajdę E39 w stanie zadowalającym. To może być tydzień a i pół roku, dłużej raczej nie.

 

A odczucia mam dokładnie takie same, ani ziębi ani grzeje. Nie lubię tak:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, chris_666 napisał:

 

A w razie problemów pada górna trójka czyli 4 5 6, czyli zawsze dojedziesz do Jeleniej albo zielonej góry do gościa od skrzyń emoji14.png i za 3000 masz remont, tyle co dwumasa emoji56.png

 

Wysłane z telefonu

 

Za 3000 zł to możesz mieć tylko wymianę sterownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sterowniku często pada tylko jeden zawór - w zielonej górze gość regeneruje tylko to co jest faktycznie zużyte stąd cena 3000zł (albo nawet mniej) jest realna.  O ile skrzynia nie ma innej awarii -> przegrzenia lub zmielenie przez brak oleju.

 

Na allegro są zregenerowane już sterowniki też za 1200zł (przy zwrocie starego). Koszt montażu w zielonej z tego co słyszałem to 400-500zł i gość robi to w godzine na miejscu.

 

Ewentualnie na allegro masz nówke za 2200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalanie wydaje się być ok, miałem ten silnik w Cromie, ale w manualu, po mieście zwykle poniżej 7 l ON, na spokojnej trasie (120 km/h + tempomat) dało się zrobić 5,1 l, w Automacie dolicz spokojnie 1-1,5 l . Ważne sprawy w tych silnikach to EGR i klapy wirowe, dwa newralgiczne punkty, dobrze było by to sprawdzić u jakiegoś kumatego mechanika. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 9.10.2017 o 11:36, Pepcio napisał:

Spalanie wydaje się być ok, miałem ten silnik w Cromie, ale w manualu, po mieście zwykle poniżej 7 l ON, na spokojnej trasie (120 km/h + tempomat) dało się zrobić 5,1 l, w Automacie dolicz spokojnie 1-1,5 l . Ważne sprawy w tych silnikach to EGR i klapy wirowe, dwa newralgiczne punkty, dobrze było by to sprawdzić u jakiegoś kumatego mechanika. 

 

No to tak mi wychodzi mniej więcej, 80% trasa 20% małe miasto, średnie 6,6 liczone z baku

Zobaczymy po chipie, bo na razie cały czas czuję niedobór mocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 10.10.2017 o 15:37, bizz napisał:

 

No to tak mi wychodzi mniej więcej, 80% trasa 20% małe miasto, średnie 6,6 liczone z baku

Zobaczymy po chipie, bo na razie cały czas czuję niedobór mocy

Moja po sofcie miała 191 KM i ponad 400 Nm :) Jeździło zacnie, ale warto to zrobić u pochytanego gościa, polecam Cinsoft. Automat niestety nie pomaga, ale będzie dobrze, przynajmniej na jakiś czas bo tyłek się przyzwyczaja :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.