Skocz do zawartości

Czy się sfrajerowałem? Kolejny wątek paliwowy.


bochumil

Rekomendowane odpowiedzi

Postanowiłem zatankować na zimę mojemu struclowi gnojówkę premium - LOTOS DYNAMIC. Niech ma lżej, niech większa ilość dodatków uszlachetniających łechce go po zaworach w te ciężkie zimowe rozruchy. Dobrze zrobiłem czy dałem się nabrać marketingowcom? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem nowke passata 2.0tdi. Jak lalem zwyklą rope to co ok 300km wchodzil w cykl wypalania DPF, wlaczal wentylatory, grzal sie strasznie itp. Jak zaczalem lac rope premium to zapomnialem jak wyglada wypalanie DPF - wypalal sie po prostu na bieżąco. Wiec lalem najtańszą premium chyba z lukoila - wychodzilo 15gr drozej na litrze. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śfagier parę lat temu jak miał E46 320d słynny motor M47 również lał premiuma ON do swojej bawary, po paru kkm od kupna padła pompa wtryskowa. Znany w mojej okolicy i w całej gawiedzi BMW w silnikach ZS starej daty na pompowtryskiwaczach "pompiarz" który mu regenerował pompę, zakazał mu tankować gnojówe premium. Według niego paliwa ON tej klasy są zbyt "suche" jak to określił, nie mają dobrych właściwości smarujących zwłaszcza w silnikach z "delikatnymi" układami wtryskowymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Vadero napisał:

Mialem nowke passata 2.0tdi. Jak lalem zwyklą rope to co ok 300km wchodzil w cykl wypalania DPF, wlaczal wentylatory, grzal sie strasznie itp. Jak zaczalem lac rope premium to zapomnialem jak wyglada wypalanie DPF - wypalal sie po prostu na bieżąco. Wiec lalem najtańszą premium chyba z lukoila - wychodzilo 15gr drozej na litrze. 

Muszę spróbować.

Choć zauważam, że na letnim wypala częściej, niż na zimowym ...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, bochumil napisał:

Postanowiłem zatankować na zimę mojemu struclowi gnojówkę premium - LOTOS DYNAMIC. Niech ma lżej, niech większa ilość dodatków uszlachetniających łechce go po zaworach w te ciężkie zimowe rozruchy. Dobrze zrobiłem czy dałem się nabrać marketingowcom? 

Jak odbierałem w salonie Volvo z kopciuchem to się pytałem czy mam lać jakieś premiumy czy zwykła gnojówka wystarczy, dostałem odp że auto jest przystosowane do normalnego paliwa i nie ma co go rozpieszczać :). Tak i robiłem, problemu nigdy nie miałem.

Minus był taki, że mi się pkt nie naliczały :phi:.

 

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postanowiłem zatankować na zimę mojemu struclowi gnojówkę premium - LOTOS DYNAMIC. Niech ma lżej, niech większa ilość dodatków uszlachetniających łechce go po zaworach w te ciężkie zimowe rozruchy. Dobrze zrobiłem czy dałem się nabrać marketingowcom? 
I ten zbiornik Ci wystarczy na całą zimę? ;]
Bo póki co to raczej mrozów nie widać ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Maciej__ napisał:

I ten zbiornik Ci wystarczy na całą zimę? ;]
Bo póki co to raczej mrozów nie widać ;)

 

Nie, a skąd ten wniosek? ;] Ale... Jeżeli nie przydarzy się żaden zimowy wyjazd, ewentualnie weźmiemy auto kobity (mniej ryzykowna benzyna), to jest szansa że na jednym baku 2,5 miecha wykręcę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, bochumil napisał:

 

Nie, a skąd ten wniosek? ;] Ale... Jeżeli nie przydarzy się żaden zimowy wyjazd, ewentualnie weźmiemy auto kobity (mniej ryzykowna benzyna), to jest szansa że na jednym baku 2,5 miecha wykręcę :)

 

Ja to raczej 2-3 baki na miesiac wykrecam ;] 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Maciej__ napisał:

 

Ja to raczej 2-3 baki na miesiac wykrecam ;] 

 

Ja mam do pracy 4 km, dlatego kupiłem diesla. Namówiłem też kolegę, który kupił 3 litrowe BMW w eko-dieslu, oczywiście kombi. Do pracy ma 700 metrów ;] A na poważnie, zimą specjalnie nie wyjeżdżam. Po ostatniej kontuzji, która skończyła się 3 złamaniami kości nadgarstka dałem sobie spokój ze sportami zimowymi. Do tego krótki dzień więc bez sensu impreza. Nadrabiam od maja do października.

 

16 minut temu, volf6 napisał:

O jakim ryzyku piszesz?

Może jak by było -30°C :hmm:

 

Mój diesel zgłasza zimą okazjonalne problemy z rozruchem. Aku mocny, w miarę nowy, świece żarowe to samo. Stanęło na wtryskiwaczach, więc paliwo premium im raczej nie zaszkodzi. Ktoś pisał, że jest bardziej suche, to pewnie zasługa dodatków czyszczących w paliwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, volf6 napisał:

Na zimę to chyba lepiej arctic, choć i ta normalna ma teraz gwarancję do -20°C:)

Lotos Dynamic to w sumie ON typu IZ-40 czyli arktyczny. IZ-40 to podstawowy ON w wojsku.

 

59 minut temu, bochumil napisał:

Ktoś pisał, że jest bardziej suche, to pewnie zasługa dodatków czyszczących w paliwie.

Od czasu do czasu zalewam premium i słychać wtedy ostrzejszy klekot. Suchość to raczej skutek mniejszej zawartości siarki i parafin.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, shapyr napisał:

Lotos Dynamic to w sumie ON typu IZ-40 czyli arktyczny. IZ-40 to podstawowy ON w wojsku

Chyba nie do końca:hmm: http://www.lotos.pl/321/p,224,c,92/dla_biznesu/paliwa_i_dodatki/oleje_napedowe/lotos_dynamic_diesel#tab-2

 

Cytuj

Temperatura zablokowania zimnego filtru, max, °C     
   - lato    0
   - zima    -20  (*)
   - okres przejściowy    -10

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, volf6 napisał:

Chyba nie do końca:hmm: 

 

Patrząc na te specyfikacje to wychodzi, że dynamic, to jest praktycznie to samo, co eurodiesel, tylko że sami piszą, że dynamic jest na bazie IZ-40 no i ta * w specyfikacji.

 

(*) - dla oleju napędowego spełniającego wymagania klimatu arktycznego

 
Gęstość w temp. 15ºC, kg/m3 800÷840
Lepkość w temp. 40ºC, (mm2/s) 1,50÷4,00
Temperatura zablokowania zimnego filtru, max, °C -32
Temperatura metnienia, max, °C -22

 

A to już są parametry IZ-40.

Testy ON, które można znaleźć na yt pokazują, że dynamic, i arctic też, biją inne oleje napędowe w niskich temperaturach.

Edytowane przez shapyr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, shapyr napisał:

Patrząc na te specyfikacje to wychodzi, że dynamic, to jest praktycznie to samo, co eurodiesel, tylko że sami piszą, że dynamic jest na bazie IZ-40 no i ta * w specyfikacji.

Może jak duże mrozy to puszczają lepszy;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 7.12.2019 o 12:33, volf6 napisał:

Może jak duże mrozy to puszczają lepszy

 

Też tak pomyślałem, tyle że nie lepszy na zimę, a tańszy na lato. ;]

Edytowane przez shapyr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, volf6 napisał:

Może jak duże mrozy to puszczają lepszy;]

 

 

A dokładnie od 1 listopada. Wtedy to paliwo premium czyli Dynamic jest specyfikacji jak poniżej

 

http://www.lotos.pl/321/p,405,c,92/poznaj_lotos/dla_biznesu/paliwa_i_dodatki/oleje_napedowe/olej_napedowy_i_z-40#tab-2

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 7.12.2019 o 10:23, bochumil napisał:

 

Nie, a skąd ten wniosek? ;] Ale... Jeżeli nie przydarzy się żaden zimowy wyjazd, ewentualnie weźmiemy auto kobity (mniej ryzykowna benzyna), to jest szansa że na jednym baku 2,5 miecha wykręcę :)

jak bedzie taka zima jak teraz to 60l on wystarczyloby mi na niemal 3 miesiace zakladajac ze nie jezdze poza miasto.

Dlaczego? otoz krece sie komarkiem po wroclawiu:) poki minimum =4stC rano.

A realnie caly bak mam na 30-45 dni miesiaca.

A dolewam do zwyklego ON millersa ECOmax i czasami troche oleju 2T.

Zmian nie zauwazylem, ale i problemow mimo 250tkm brak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.