Skocz do zawartości

KIA EV6


mrBEAN

Rekomendowane odpowiedzi

9 hours ago, mrBEAN said:

Technicznie ma być to samo co Ioniq 5, choć odgrażają się sportową wersją i 3-4s do 100 km/h. 

 

VW jest w dOOpie coraz bardziej ;]

B1BA2E02-AFCC-4E88-B59D-CD37E3636055.jpeg.df1174b907030af5c348df176e26ae6a.jpeg

 

CB47FB51-03A0-44B0-8A66-BFD75C93B3C3.jpeg.f3ef022a0f8e633f29e72bee0b426611.jpeg

 

4E9E7BB9-6C5C-4BC6-B297-602F26F3C3B4.jpeg.c122a150f98fc2304d519a03bfc6a435.jpeg

 

61A7A058-094F-4032-8E00-BF26F09A47B6.jpeg.19eeb067f75860bd8b3e661b6b32c4e0.jpeg

 

 

Interesujące auto. Podoba mi sie z zewnatrz. 

Wygląd kierownicy będzie wymagał przyzwyczajenia. 

Ciekawe, jaka jest pojemność bagażnika, jaz z miejscem dla pasażerów z tyłu, no i czy można założyć hak. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, HelixSv napisał:

 

Interesujące auto. Podoba mi sie z zewnatrz. 

Wygląd kierownicy będzie wymagał przyzwyczajenia. 

Ciekawe, jaka jest pojemność bagażnika, jaz z miejscem dla pasażerów z tyłu, no i czy można założyć hak. 

Jesli rozstaw jak w IQ5, to z tylu powinno byc miejsca jak w Maybachu ;)

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, HelixSv napisał:

 

Ależ konkurencja jest, tylko że ze strony VW trochę kuleje. 

Moze cos przeoczylem ale PSA bym kijem nie tknal, 500ka zapowiada sie na hit ale to inna liga.... Mazda :hmm: i w sumie zostaje tylko premium.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, wujek napisał:

Niby ten Formentor jest plugin. To samo Octavia i Superb, co ciekawe Golf nie. 

Gdzie ?

Tutaj nie widzę:

https://www.cupraofficial.pl/samochody/cupra/formentor.html

https://www.cupraofficial.pl/content/dam/countries/pl/cupra-website/cenniki/my21py20/samochody-modele-cennik-KM76QT-NA-NA-2020.pdf

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, sherif napisał:

Wejdz sobie w konfigurator, sa dwie odmiany z 1.4TSI.

Ale, imo, przesadzili z cenami za te hybrydy. Jak benzyny calkiem fajnie wycenili, tak te hybrydy sa, imo, troche za drogie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 hours ago, wujek said:

Moze cos przeoczylem ale PSA bym kijem nie tknal, 500ka zapowiada sie na hit ale to inna liga.... Mazda :hmm: i w sumie zostaje tylko premium.

 

Ja to widzę w ten sposób:

 

 

Samochody elektryczne robi Tesla.

 

Hyundai (obie marki) nawet sobie radzi. Widać, że zarząd ma jakąś wizje. 

 

Renault sprzedało i sprzedaje sporo Zoe, ale ślimaczą się z czymś większym. Straszy też elektryczną Dacią, która jest jeszcze mniejsza od Zoe.  Woleliby sprzedawać phev, których trochę mają w ofercie. 

 

Nissan był bardzo mocny z Leafem. Niestety przez upór w stosowaniu chademo w EU i archaiczny design traci rynek. Ariya ma sytuację poprawić. 

 

VW ma niezłą historię. Kiedyś sprzedawał całkiem sporo e-Golfów, wypuścił spoko trojaczki. Ale wtopił z nieudanym id3. I ciągle ciśnie na phev (golf,  passat, tiguan, touareg, octavia, superb, leon, terraco, formentor, jakieś audi). Miałem paska gte przez 3 lata i dobrze wspominam. 

 

Ford wypuszcza Macha-e, który zbiera całkiem dobre review. Poza tym śpi. 

 

Psa z fiatem (stelatis czy coś) ma dobrą 500. Jeszcze Corsę, Mokkę, 208 i 2008, ë-c4 - ale żadne z nich pupy nie urywa. Mają jeszcze kilka phev. 

 

Szef Toyoty uparł się na zwykle hybrydy, w międzyczasie wdychając za dużo wodoru. Teraz powoli kuli ogon i każe tworzyć EV. 

 

BMW wypuścił kiedyś i3 i klepie je od tamtej pory. Mają mieć inne EV ale wolą sprzedać phevy (2, 3, 5, 7, x1, x3, x5). Jest też ładne Mini electric, nie wiem, czy się sprzedaje. 

 

Mercedes chyba się stara. Ma kilka phev, które nawet mogą mieć CCS. Z EV sprzedają EQC i mają mieć EQA. 

 

Honda i Mazda w dużej mierze pozorują EV tranformację. 

Edytowane przez HelixSv
  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Filipfm napisał:

Odwazna kreska. Tył dosc kontrowersyjny, ale moze sie podobac.

Właśnie z tym tyłem mam największy problem. Zastanawiam się czy to die szybko nie zestarzeje i będzie wyglądać kiepawo 🤔

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, wujek napisał:

Fajne auto i dobre osiagi. VW bedzie wprowadzal coraz wiecej modeli.

I tak od 3 lat już... ;) 

Muszą się z tym softem uporać, bo to już nawet Niemców podqrwia konkretnie i coraz mniej wyrozumienia mają.

Potencjał mają duży ale właśnie przez tą wielkość mają dużą bezwładność, a czas się kurczy szybciej niż się spodziewali. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, mrBEAN napisał:

Właśnie z tym tyłem mam największy problem. Zastanawiam się czy to die szybko nie zestarzeje i będzie wyglądać kiepawo 🤔

Z takimi odwaznymi kreskami widze jeden problem. Na poczatku jest wow, ale dosyc szybko sie nudzi, a z czasem wrecz robi sie kiczowate.

Ja np tak odbieram CHR, czy zaczynam patrzec na FOrmentora, chociaz na poczatku bylem nim zachwycony i juz sie chcialem na listy kolejkowe wpisywac :)

Ta Kia wyglada ciekawie, ale jakbym stal przed wyborem IQ5 czy EV6 tylko na podstawie wygladu, to ide w klasyczna nowoczesnosc Hyundai.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, wujek napisał:

No właśnie, jedynie w zapowiedziach. Jak byłem w salonie w styczniu to auta nie można zobaczyć ani się przejechać, dopiero ma być .. podczas gdy Kią proszę bardzo są auta demo, można kupić nawet z wyprzedaży.

 

2 godziny temu, zinger napisał:

Wejdz sobie w konfigurator, sa dwie odmiany z 1.4TSI.

Ale, imo, przesadzili z cenami za te hybrydy. Jak benzyny calkiem fajnie wycenili, tak te hybrydy sa, imo, troche za drogie.

Rzeczywiście w konfiguratorze jest, pytanie czy to nie będzie tak jak z eCitygo, że jak nie ma w cenniku to nie można zamówić :). Od 166k, sporo chyba że bardzo dużo jest w std.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, HelixSv napisał:

 

Ja to widzę w ten sposób:

 

 

Samochody elektryczne robi Tesla.

 

Hyundai (obie marki) nawet sobie radzi. Widać, że zarząd ma jakąś wizje. 

 

Renault sprzedało i sprzedaje sporo Zoe, ale ślimaczą się z czymś większym. Straszy też elektryczną Dacią, która jest jeszcze mniejsza od Zoe.  Woleliby sprzedawać phev, których trochę mają w ofercie. 

 

Nissan był bardzo mocny z Leafem. Niestety przez upór w stosowaniu chademo w EU i archaiczny design traci rynek. Ariya ma sytuację poprawić. 

 

VW ma niezłą historię. Kiedyś sprzedawał całkiem sporo e-Golfów, wypuścił spoko trojaczki. Ale wtopił z nieudanym id3. I ciągle ciśnie na phev (golf,  passat, tiguan, touareg, octavia, superb, leon, terraco, formentor, jakieś audi). Miałem paska gte przez 3 lata i dobrze wspominam. 

 

Ford wypuszcza Macha-e, który zbiera całkiem dobre review. Poza tym śpi. 

 

Psa z fiatem (stelatis czy coś) ma dobrą 500. Jeszcze Corsę, Mokkę, 208 i 2008, ë-c4 - ale żadne z nich pupy nie urywa. Mają jeszcze kilka phev. 

 

Szef Toyoty uparł się na zwykle hybrydy, w międzyczasie wdychając za dużo wodoru. Teraz powoli kuli ogon i każe tworzyć EV. 

 

BMW wypuścił kiedyś i3 i klepie je od tamtej pory. Mają mieć inne EV ale wolą sprzedać phevy (2, 3, 5, 7, x3, x5). Jest też ładne Mini electric, nie wiem, czy się sprzedaje. 

 

Mercedes chyba się stara. Ma kilka phev, które nawet mogą mieć CCS. Z EV sprzedają EQC i mają mieć EQA. 

 

Honda i Mazda w dużej mierze pozorują EV tranformację. 

Ładne podsumowanie :)

Dla mnie osobiście największą wtopą jest Toyota, która była prekursorem hybryd i na tym etapie została. Jakby podkładali plug-iny do innych (tańszych) modeli to mogłoby się sprzedawać jak już tak boją się EV :). VAG też chyba za długo w diesle był wpatrzony i przespał kilka lat. Ford podobnie .. czyżby chwytliwą i jednym modelem chce nadrobić stracony czas ?

Jest jeszcze Volvo, plug-iny mają od dawna, wybór modeli jakiś jest. EV też mają w ofercie i zapowiadają nowe jak np Polestar.

Miała być też inwazja tanich EV z Chin, ale obawiam się, że skończy się tak samo jak zapowiadana inwazja aut spalinowych 10-15 lat temu :).

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minutes ago, sherif said:

Ładne podsumowanie :)

Dla mnie osobiście największą wtopą jest Toyota, która była prekursorem hybryd i na tym etapie została. Jakby podkładali plug-iny do innych (tańszych) modeli to mogłoby się sprzedawać jak już tak boją się EV :). VAG też chyba za długo w diesle był wpatrzony i przespał kilka lat. Ford podobnie .. czyżby chwytliwą i jednym modelem chce nadrobić stracony czas ?

Jest jeszcze Volvo, plug-iny mają od dawna, wybór modeli jakiś jest. EV też mają w ofercie i zapowiadają nowe jak np Polestar.

Miała być też inwazja tanich EV z Chin, ale obawiam się, że skończy się tak samo jak zapowiadana inwazja aut spalinowych 10-15 lat temu :).

 

Zapomniałem o Volvo. Najciemniej pod latarnią... Volvo ma bardzo drogie ev xc40. c40 też pewnie wycenią za dużo. W phev mają chyba wszystkie modele. Ale możliwe, że "moda" na phevy zaraz się skończy  bo kraje stopniowo przykręcają śrubę wszelkim samochodom emitującym co2.

Taka ciekawostka. W mojej firmie w "leasingu pracowniczym" można w tym roku wziąć auta z max co2 35g. To znaczy, że z aut z kominem nie łapie się żadne Volvo. Można wziąć paska, bmw3 a nawet 5, może jakieś kije. Najlepsze jest to, ze w przyszłym roku max dopuszczalne co2 to zero.  I wtedy będę mógł zapomnieć o dopchaniu się do darmowej ładowarki. 

 

Siedziałem dziś w id4. Nawet fajne. Wiadomo deska po taniości, prawie jak w id3. Kanapa z tyłu jakas krótka (płytka), ale miejsce na nogi jest, bagaznik dość duży i jest możliwość haka. Szkoda tylko, że system jest chyba identyczny jak w id3. 

Edytowane przez HelixSv
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, HelixSv napisał:

Zapomniałem o Volvo. Najciemniej pod latarnią... Volvo ma bardzo drogie ev xc40. c40 też pewnie wycenią za dużo. W phev mają chyba wszystkie modele. Ale możliwe, że "moda" na phevy zaraz się skończy  bo kraje stopniowo przykręcają śrubę wszelkim samochodom emitującym co2.

Jak mówił klasyk "To nie są tanie rzeczy", ale fakt że Volvo lubi się cenić. V60 jest w starej budzie podpięte w naszym biurze w AMS to widziałem chyba jeszcze z 6 lat temu :). Plus za to, że są różne modele do wyboru i to od jakiegoś czasu :).

18 minut temu, HelixSv napisał:

Taka ciekawostka. W mojej firmie w "leasingu pracowniczym" można w tym roku wziąć auta z max co2 35g. To znaczy, że z aut z kominem nie łapie się żadne Volvo. Można wziąć paska, bmw3 a nawet 5, może jakieś kije. Najlepsze jest to, ze w przyszłym roku max dopuszczalne co2 to zero.  I wtedy będę mógł zapomnieć o dopchaniu się do darmowej ładowarki

Dziwnego masz pracodawcę :phi:, to jakieś krajowe narzuty czy wymysł w firmie ?

U nas SUVów swego czasu zabraniali, bo uważali że terenówki to tylko dla grup technicznych się należą :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minutes ago, sherif said:

Dziwnego masz pracodawcę :phi:, to jakieś krajowe narzuty czy wymysł w firmie ?

 

Moja firma chce być bardzo ekologiczna. Przynajmniej postawili ze 20 ładowarek AC 11kW po złotowce za kW. 

Jako, że jestem ev-fan nastawienie firmy mi pasuje. Ale większość ludzi boi się EV, więc jestem ciekawy, co się będzie dziać od stycznia. 

Edytowane przez HelixSv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładne podsumowanie
Dla mnie osobiście największą wtopą jest Toyota, która była prekursorem hybryd i na tym etapie została. Jakby podkładali plug-iny do innych (tańszych) modeli to mogłoby się sprzedawać jak już tak boją się EV . VAG też chyba za długo w diesle był wpatrzony i przespał kilka lat. Ford podobnie .. czyżby chwytliwą i jednym modelem chce nadrobić stracony czas ?
Jest jeszcze Volvo, plug-iny mają od dawna, wybór modeli jakiś jest. EV też mają w ofercie i zapowiadają nowe jak np Polestar.
Miała być też inwazja tanich EV z Chin, ale obawiam się, że skończy się tak samo jak zapowiadana inwazja aut spalinowych 10-15 lat temu .
Misiek PHEV nadal chyba jest najlepiej sprzedającym się plug-in w klasie

Wysłane z tel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ppmarian napisał:

Misiek PHEV nadal chyba jest najlepiej sprzedającym się plug-in w klasie

Wysłane z tel.
 

To fakt, CCC :) ale to stary model. Poza tym mają tylko jedno auto. Co prawda pojawiały się zapowiedzi Eclipse PHEV na przemian, że się wycofują z pl.

EV chyba obecnie nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, HelixSv napisał:

 

Moja firma chce być bardzo ekologiczna. Przynajmniej postawili ze 20 ładowarek AC 11kW po złotowce za kW. 

Jako, że jestem ev-fan nastawienie firmy mi pasuje. Ale większość ludzi boi się EV, więc jestem ciekawy, co się będzie dziać od stycznia. 

Ee to w mojej przynajmniej nie koszą za ładowanie :), choć są jedynie gniazdka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po dłuższych przemyśleniach i analizie, to na ten moment Tesla/Kia/Hyundai wiedzą co robią, VW/BMW/MB w kwarantannie z nadzieją na konkret, Ariya jako podtrzymanie ognia i oby się rozpaliło na nowo, a reszta to nie wie co się dzieje :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, mrBEAN napisał:

Po dłuższych przemyśleniach i analizie, to na ten moment Tesla/Kia/Hyundai wiedzą co robią, VW/BMW/MB w kwarantannie z nadzieją na konkret, Ariya jako podtrzymanie ognia i oby się rozpaliło na nowo, a reszta to nie wie co się dzieje :) 

O tym Nissanie to pierwsze slysze, ale wyglada interesujaco. Ciekawe na ile wycenia, ale widze, ze za jakies 2 lata bedzie juz czego wybierac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, zinger napisał:

O tym Nissanie to pierwsze slysze, ale wyglada interesujaco. Ciekawe na ile wycenia, ale widze, ze za jakies 2 lata bedzie juz czego wybierac.

BMW i4 będzie rakieta, tylko w full opcji cena pewnie też 😁

 

No i ta paszcza z przodu.... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
3 hours ago, mrBEAN said:

Ponoć polskie cenniki w ciągu kilku tygodni, przyjmijmy, że w tym roku ;) 

 

W Szwecji wersja 77 kWh ma się zaczynać od 570 kkr. Dla porównania e-Niro (64 kWh) staruje od 485 kkr. Czyli EV6 jest 17,5% droższe. 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, HelixSv napisał:

 

W Szwecji wersja 77 kWh ma się zaczynać od 570 kkr. Dla porównania e-Niro (64 kWh) staruje od 485 kkr. Czyli EV6 jest 17,5% droższe. 

 

Podobnie wszędzie będzie. 
Wersję 77 AWD w full wyposażeniu obstawiam okolice 250 kzł. 
 

A jeszcze nie dawno auta za 100 kzł uznawane były za drogie 😬

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z EV6 taka ciekawostka, że będzie miała na Europę wiekszą baterię niż Ioniq 5. Ioniq 5 tą 77 kWh tylko na USA. 
Prawdopodobnie kwestia różnych producentów LG Chem i SK Innovation ale to się okaże jak auta trafią do ludzi.

 

 

9A1DB60D-267C-41DD-9031-078A5AA4892E.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.04.2021 o 18:21, mrBEAN napisał:

Z EV6 taka ciekawostka, że będzie miała na Europę wiekszą baterię niż Ioniq 5. Ioniq 5 tą 77 kWh tylko na USA. 
Prawdopodobnie kwestia różnych producentów LG Chem i SK Innovation ale to się okaże jak auta trafią do ludzi.

 

 

9A1DB60D-267C-41DD-9031-078A5AA4892E.jpeg

 

Wynika z tego obrazka, że można mieć albo zasięg albo przyspieszenie 0-100km/h.

:hehe:

 

 

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.