Skocz do zawartości

zmieniłem ikonki - pojawił się problem


sadzik

Rekomendowane odpowiedzi

zmieniłem dziś ikonki w desce rozdzielczej...dumny jestem jak paw...fotki zrobie jak bede miał aparat...

a działanie poszczegolnych ikonek dopiero przede mną frown.gif

ale w sumie to tylko wyjąłem zegary i włozyłem spowrotem...

zanim wyjałem wszystko było OK...

po włożeniu i włączeniu zapłonu NIE ŚWIECI:

ŁADOWANIE

278219941-i28.png

POZIOM PŁYNU HAMULCOWEGO

278219941-i38.png

przed demontażem świeciły...standardowo gasły po zapaleniu silnika...

jakieś rady?

Żarówki sie nie spaliły...przekładałem z innych kontrolek

post-48440-14352477957251_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zmieniłem dziś ikonki w desce rozdzielczej...dumny jestem jak

> paw...fotki zrobie jak bede miał aparat...

> a działanie poszczegolnych ikonek dopiero przede mną

> ale w sumie to tylko wyjąłem zegary i włozyłem spowrotem...

> zanim wyjałem wszystko było OK...

> po włożeniu i włączeniu zapłonu NIE ŚWIECI:

> ŁADOWANIE

> POZIOM PŁYNU HAMULCOWEGO

> przed demontażem świeciły...standardowo gasły po zapaleniu silnika...

> jakieś rady?

> Żarówki sie nie spaliły...przekładałem z innych kontrolek

ta druga kontrolka to zaciagniety hamulec ręczny smile.gif

tak przynajmniej jest u mnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> biegnę sprawdzić

Jeżeli bezpiecznik jest OK, to po kolei:

1. Czy jest napięcie (stacyjka wlączona) na pinie nr 9, przewód czarny większej wtczki zegarów?

2. Czy jest napięcie na scieżce pod "skrzydełkiem" zarówki?

3. Czy skrzydełko żarówki dotyka do ścieżki na folii? (czasami folia lubi się podwinąć i skrzydełko wchodzi pod nią lub obok

4. Czy zarówka świeci jeśli poda się napięcie dodatkowym przewodem z pinu nr 9 bezpośrednio na blaszkę zarówki?

Generalnie podejrzewam jakiś brak styku z folią albo wyczki albo skrzydełek żarówek.

Pozdroofka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sprawdź bezpiecznik F7

> Pozdroofka

sprawdsziłem...

bezpiecznik 7 wygasza całą deske rozdzielcza a tu znikły tylko 2 podświetlenia...

wiec przejechałem się kawałek co by sprawdzic czy cos jeszcze nie znikło...zaparkowałem spowrotem...i po ponownym załączeniu zapłonu kontrolki powróciły icon_eek.gif i nadal są...

ale zeby było ciekawiej...znikło podświetlenie predkosciomierzea po prawej stronie....ale tu juz stawiam ze zarowka padła...zbieg okolicznosci mam nadzieje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i po ponownym załączeniu

> zapłonu kontrolki powróciły i nadal są...

> ale zeby było ciekawiej...znikło podświetlenie predkosciomierzea po

> prawej stronie....ale tu juz stawiam ze zarowka padła...zbieg

> okolicznosci mam nadzieje

Tak jak pisałem: podejrzewam zły styk z folią skrzydełek oprawek żarówek.

Pozdroofka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to teraz czekamy na zdjecie z efektem koncowym

mam skelone 4 warstwy folii

3 drukowane laser KOLOR

1 tylo czarne+przezroczyte ikony...

na samym spodzie KALKA TECHNICZNA...za rada Lelka smile.gif

ale jeszcze warstw jest za mało...miejscami przebija czern...

ale ogolnie oczekiwania zostały spełniony...

w poniedziałek dodrukuje warstwy i dokleje...wtedy zobaczymy co dalej sie bedzie działo smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedyś u siebie wymieniałem wszystkie żaróweczki podświetlenia tablicy na nowe choć spaliła się tylko jedna cfaniaczek.gif

Wkręciłem nowe i tu problem bo żadna nie świeci . Myślałem , że zrobiłem jakieś zwarcie albo coś ale na szczęście okazało się , że wkręciłem je w kierunku "anticlockwise" spineyes.gif Niby się tak nie da a mi się udało biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kiedyś u siebie wymieniałem wszystkie żaróweczki podświetlenia

> tablicy na nowe choć spaliła się tylko jedna

> Wkręciłem nowe i tu problem bo żadna nie świeci . Myślałem , że

> zrobiłem jakieś zwarcie albo coś ale na szczęście okazało się ,

> że wkręciłem je w kierunku "anticlockwise" Niby się tak nie da

> a mi się udało

ja jeszze zarowek nie ruszałem...

ale przy wymianie bede pamietał smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A może kolego podzieliłbys się szablonami ?

mam gotowego PDFa do druku jak chcesz

a wygladają ikonki tak:

278220937-naforum.jpg

coś mi się duże to foto wkleiło... smile.gif

nie specjalnie wink.gif

drukowałem na kolorowym laserze jak juz wspominałem...

jak dorwe syfrowke to pochwale sie jak wyszło LIVE smile.gif

post-48440-14352477965026_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> żartujesz teraz, czy Cię długo tu nie było??

> generator kontrolek by pzajac

> i cały dłuuuugi wątek

===========================

Oj długo ,bo aż tydzień zlosnik.gif projekt w pracy mnie pochłonął całkowicie, a w domu 6 miesięczny syn .

Nie śledze wszystkich wątków i dopiero teraz znalazłem coś o ikonach .Dzięki za linki .

Dzięki Sadzik ,skorzystam z generatora ,Azja podał mi link.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> lelkowi powiedz

===================

Swojego czasu też siedziałem na forum codziennie ,ale to jest jak uzależnienie wink.gif

Lelek się już uzależnił ( bez urazy Lelek) .Ciekawe czy wytrzymałby teraz bez dostępu do kącika wink.gif

P.S.

pzajac - super sprawa te kontrolki.

A Lelek już prawie za pół boga tutaj uchodzi lub co najmniej za wyrocznie wink.gif ale dobrze ,że jego pomoc jest skuteczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja przez ostatnie 2 dni byłem odcięty zupełnie od świata gdy przez polskę przeszła wichura i pozrywała linie WN. Bez światła i wody jakoś dało się wytrzymać ale bez FORUM NIE!~ grinser006.gif

A tak na poważnie to nieźle u mnie w okolicy wichura narobiła szkód. Dachy pozrywane.Drzewa z korzeniami powyryane. icon_eek.gif Jak 20 lat żyje podobnego czegoś nie widziałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kiedyś u siebie wymieniałem wszystkie żaróweczki podświetlenia

> tablicy na nowe choć spaliła się tylko jedna

> Wkręciłem nowe i tu problem bo żadna nie świeci .

A to ciekawe skoro żarówka świeci niezależnie z której strony dostanie + i - cfaniaczek.gif

Chyba że wkręciłeś w taki sposób że w ogóle styku nie było...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A to ciekawe skoro żarówka świeci niezależnie z której strony

> dostanie + i -

> Chyba że wkręciłeś w taki sposób że w ogóle styku nie było...

=============

Kolega mógł popalić ścieżki.Ja tak zrobiłem .Wkręciłem diody i dałem zły opornik .Efekt ? opornik się nagrzał i oddał ciepło na ścieżki ,ścieżki odeszły od folii drukowanej i się porwały.

Nauczyłem się jednego ,że jak diody ,to napewno nie puszczam przez ścieżki na folii drukowanej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Lelek się już uzależnił ( bez urazy Lelek) .

Spoko wink.gif

Z uzależnieniem jest tak: w robocie przy komputerze, w domu nie wyłączam nigdy komputera i przeglądarka ciągle otwarta na stronie forum zlosnik.gif I jak tu się powstrzymać żeby nie czytać...? zlosnik.gif

> Ciekawe czy wytrzymałby

> teraz bez dostępu do kącika

Pewnie bym wytrzymał kilka dni ale najgorsza jest myśl, że przez ten czas pojawi się na forum kilkaset postów, które trzeba będzie przeczytać aby być na bieżaco zlosnik.gif

Poza tym z kącika plyną same korzyści: pomijając calą ogólną wiedzę o astrze jaką można tu zdobyć, to nawzajem prowokujemy się wykonywania różnych usprawnien i bajerów smile.gif W życiu nie pomyslałbym aby wymienić sobie ikonki kontrolek w zegarach gdyby nie pzajac, który opracował prostą a przy tym świetną metodę robienia szablonu. Prawdę mówiąc wydrukowałem sobie szablon tylko tak, na próbę aby zobaczyć jak to wyjdzie. Wcale nie myslałem o wymianie. No ale skoro juz wydrukowałem to wypadałoby sprawdzić jak wygląda w aucie. A że spodobało się i w szablonie zapodałem nowe kontrolki to trza było je podłączyć zlosnik.gif

Podobnie z przekaźnikiem do jazdy dziennej. Pewnie do dzis bym się użerał z policjantami za brak właczonych świateł, a tak _Zero_ zapodał pomysł, trochę modyfikacji i automat działa smile.gif

Że nie wspomnę o pozycyjnych włączanych stronami za pomocą przelącznika kierunkowskazów zlosnik.gif No ale tu już dałem się podpuścić żeby udowodnić, że jednak mozna mieć jak w VW zlosnik.gif

Owszem, ktoś powie, że bez tych wszystkich bajerów mozna jeździć. Zgadza się. Mozna też siedzieć przy lampie naftowej i nosić wodę wiadrem ze studni, ale skoro można podłączyć się do słupa i wodociągu to dlaczego z tego nie skorzystać? wink.gif

Pozdroofka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Poza tym z kącika plyną same korzyści: pomijając calą ogólną wiedzę o

> astrze jaką można tu zdobyć, to nawzajem prowokujemy się

> wykonywania różnych usprawnien i bajerów

==================

Przyznaje ci rację smile.gif też bym nie zmieniał niczego ,gdyby nie kącikowicze .Przez to troche portfel pustoszeje ,ale za to satysfakcja jest ,jak cos się zrobi ,zamontuje samemu i działa .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ,mam pytanko do ciebie.Właśnie sie zastanawiam ,jakie ikony wydrukować ? Standardowe jakie są w oryginale ? czy białe zarysy na czarnym tle.

Pytam się ,bo w lecie jak świeci słońce ,to lepiej widać te standardowe .Testowałes może te białe zarysy na czarnym tle w dzień ? widać cokolwiek ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Testowałes może te białe zarysy na czarnym tle w

> dzień ? widać cokolwiek ?

Lelek testował wink.gif Powiem tak: ikonki na czarnym świecą trochę jaśniej niż kontrolka rezerwy. Jeżeli słoneczny dzień widzisz rezerwę to ikonki też zobaczysz

Zaznaczam, że mam żarówki 1,2W pod ikonkami, nie LEDy.

Pozdroofka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolego ,mam pytanko do ciebie.Właśnie sie zastanawiam ,jakie ikony

> wydrukować ? Standardowe jakie są w oryginale ? czy białe zarysy

> na czarnym tle.

> Pytam się ,bo w lecie jak świeci słońce ,to lepiej widać te

> standardowe .Testowałes może te białe zarysy na czarnym tle w

> dzień ? widać cokolwiek ?

pytanie do olegi LELKA bo on juz z tym jezdzi...ja zdemontowałem do modyfikacji...no raczej widac OK...

zreszta w orginale w 126p elegantach takie były...i z tego co pamietam było OK

jak dobrze pojdzie to w sobote bede miał chwile...to dołoze jeszcze ze 3 warstwy...i cie pochwale fotami smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Lelek testował Powiem tak: ikonki na czarnym świecą trochę jaśniej

> niż kontrolka rezerwy. Jeżeli słoneczny dzień widzisz rezerwę

> to ikonki też zobaczysz

> Zaznaczam, że mam żarówki 1,2W pod ikonkami, nie LEDy.

> Pozdroofka

===============

Kontrolke od rezerwy widze smile.gif ale inne kontrolki mają małe zarysy np. od ogrzewania tylnej szyby , ciekawe czy te małe paski widać dobrze .

Kolego Sadzik ,jak złożysz 4 warstwy folli to nie przepuszcza światła i czerń jest czernią .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siedziałęm i zastanawiałem się jakby Ci tu rozwinąc swoją wypowiedź wink.gif

Otóż jest tak:

Jeżeli ikonka nie jest zmatowiona niczym, np ołówkiem, matową koszulką itp., to w miejscu gdzie są ikonki warstwy foli są zupełnie przeźroczyste. Efekt jest taki, że ikonka sprawia wrażenie jakby "widać" było przez nią zarówkę. Oczywiście żarówki nie widać, to tylko wrażenie polegajace na tym, ze światło, które wydobywa sie z ikonki nie jest jednolite w kazdym jej miejscu tylko ikonka jakby skrzyła się błyskami światła. Podobny widok to tego kiedy stanie się pod słońce przed taflą wody na której są drobniutkie fale. Skutek jest taki, że ikonka wydaje się jaśniejsza (a może jest wink.gif ) od kontrolki rezerwy. Prawdopodobnie jest jaśniejsza, bo kiedy jako ostatnia wartstwę (jeszcze niżej niż kolorowa folia) zapodałem kalkę techniczną to owszem, światło się zmatowiło, było jednolite i nie było efektu skrzenia. Swieciło z taką samą jasnoscią jak rezerwa. Ale mi się nie podobalo wiec wywaliłem kalkę wink.gif

Pozdroofka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Siedziałęm i zastanawiałem się jakby Ci tu rozwinąc swoją wypowiedź

> Otóż jest tak:

> Jeżeli ikonka nie jest zmatowiona niczym, np ołówkiem, matową

> koszulką itp., to w miejscu gdzie są ikonki warstwy foli są

> zupełnie przeźroczyste. Efekt jest taki, że ikonka sprawia

> wrażenie jakby "widać" było przez nią zarówkę. Oczywiście

> żarówki nie widać, to tylko wrażenie polegajace na tym, ze

> światło, które wydobywa sie z ikonki nie jest jednolite w kazdym

> jej miejscu tylko ikonka jakby skrzyła się błyskami światła.

> Podobny widok to tego kiedy stanie się pod słońce przed taflą

> wody na której są drobniutkie fale. Skutek jest taki, że ikonka

> wydaje się jaśniejsza (a może jest ) od kontrolki rezerwy.

> Prawdopodobnie jest jaśniejsza, bo kiedy jako ostatnia wartstwę

> (jeszcze niżej niż kolorowa folia) zapodałem kalkę techniczną to

> owszem, światło się zmatowiło, było jednolite i nie było efektu

> skrzenia. Swieciło z taką samą jasnoscią jak rezerwa. Ale mi się

> nie podobalo wiec wywaliłem kalkę

> Pozdroofka

========================

W wolnej chwili (jak będziesz miał czas oczywiście ) mógłbyś Lelek zapodać zdjęcia "nocne" i "dzienne" swoich kontrolek .

Wiadomo ,że folia do drukowania nie jest zupełnie przezroczysta ,tylko ma warstwe "czegoś" aby można było na niej cokolwiek wydrukować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ========================

> W wolnej chwili (jak będziesz miał czas oczywiście ) mógłbyś Lelek

> zapodać zdjęcia "nocne" i "dzienne" swoich kontrolek .

> Wiadomo ,że folia do drukowania nie jest zupełnie przezroczysta

> ,tylko ma warstwe "czegoś" aby można było na niej cokolwiek

> wydrukować.

Zapodawłem w temacie o ikonkach wink.gif

Dwie uwagi:

Aparat nie pokazuje prawdy - spłaszcza różnice w jasnościach. W dzień znacznie lepiej widac zaświecone kontrolki i nie pokazuje efektu skrzenia się.

W dzień widać ikonki nawet gdy nie są oświetlone. Zrobiłem testa jak je schować. Najlepszy efekt osiągnałem wkładając folię do ksero i kserując białą kartkę z nasyceniem ustawionym na minimum. Z uzyskanej folii z jednolitym nadrukiem wyciałem kształt zestawu i tę warstwę dalem jako pierwszą przed ikonkami. Efekt był taki, że ilośc toneru na foli skutecznie zamaskowała widok ikonek ale bylo jej na tyle mało, że nie była w stanie zatrzymać światła ikonki. Wiem, że to jest chyba najlepszy sposób na ukrycie nieświecących ikonek w dzień. Naprawdę widać tylko jednolitą czerń tonera. Ale powiem szczerze bardziej podoba mi się kiedy te ikonki jednak widać. Cóż... kwestia gustu... wink.gif

Fota dzienna - wyłączone:

278160379-kontr1.jpg

Fota dzienna włączone:

278160379-kontr2.jpg

Fota nocna:

278163414-lampki.jpg

Pozdroofka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zapodawłem w temacie o ikonkach

> Dwie uwagi:

> Aparat nie pokazuje prawdy - spłaszcza różnice w jasnościach. W dzień

> znacznie lepiej widac zaświecone kontrolki i nie pokazuje efektu

> skrzenia się.

> W dzień widać ikonki nawet gdy nie są oświetlone. Zrobiłem testa jak

> je schować. Najlepszy efekt osiągnałem wkładając folię do ksero

> i kserując białą kartkę z nasyceniem ustawionym na minimum. Z

> uzyskanej folii z jednolitym nadrukiem wyciałem kształt zestawu

> i tę warstwę dalem jako pierwszą przed ikonkami. Efekt był taki,

> że ilośc toneru na foli skutecznie zamaskowała widok ikonek ale

> bylo jej na tyle mało, że nie była w stanie zatrzymać światła

> ikonki. Wiem, że to jest chyba najlepszy sposób na ukrycie

> nieświecących ikonek w dzień. Naprawdę widać tylko jednolitą

> czerń tonera. Ale powiem szczerze bardziej podoba mi się kiedy

> te ikonki jednak widać. Cóż... kwestia gustu...

> Fota dzienna - wyłączone:

> Fota dzienna włączone:

> Fota nocna:

> Pozdroofka

========================

Dzięki lelek .Jesteś niedoceniony na tym forum smile.gif

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko do kolegi lelek. Chciałbym zrobić sobie ikonki kierunkowskazów oddzielnych, czyli lewy- strzałka w lewo i analogicznie. Oraz kontrolkę awaryjnych. Moje pytanko brzmi: gdzie wpiąć się w przewody żeby po załączeniu awaryjnych nie migały mi kontrolki kierunkowskazów. Wymyśliłem sobie, że przewód od kontrolki kierunków dochodzący do wtyczki pod zegarami wypiąć. Puścić nowe przewody od kierunkowskazów (np. z manetki kierunkowskazów), ale mam problem z tymi awaryjnymi. Gdzie się wpiąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam pytanko do kolegi lelek. Chciałbym zrobić sobie ikonki

> kierunkowskazów oddzielnych, czyli lewy- strzałka w lewo i

> analogicznie. Oraz kontrolkę awaryjnych. Moje pytanko brzmi:

> gdzie wpiąć się w przewody żeby po załączeniu awaryjnych nie

> migały mi kontrolki kierunkowskazów. Wymyśliłem sobie, że

> przewód od kontrolki kierunków dochodzący do wtyczki pod

> zegarami wypiąć. Puścić nowe przewody od kierunkowskazów (np. z

> manetki kierunkowskazów), ale mam problem z tymi awaryjnymi.

> Gdzie się wpiąć?

też chciałem zrobić migającą kontrolkę awaryjnych. Po przeanalizowaniu schematów doszedłem do wniosku że najlepiej to chyba w kabel idący od włącznika awarynych do przekaźnika (tylko nie wim czy będzie mrugał).

Albo przekaźnik jakiś wpiąć za przekaźnikiem kierunków. Bo z tego co widziałem na schemacie (o ile zrozumiałem) to z włącznika awaryjnych idzie napięcie do przekaźnika kierunków, a ten rozdziela na obydwie strony...uff...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> też chciałem zrobić migającą kontrolkę awaryjnych. Po

> przeanalizowaniu schematów doszedłem do wniosku że najlepiej to

> chyba w kabel idący od włącznika awarynych do przekaźnika (tylko

> nie wim czy będzie mrugał).

> Albo przekaźnik jakiś wpiąć za przekaźnikiem kierunków. Bo z tego co

> widziałem na schemacie (o ile zrozumiałem) to z włącznika

> awaryjnych idzie napięcie do przekaźnika kierunków, a ten

> rozdziela na obydwie strony...uff...

Może właśnie tak jak piszesz wpiąć się w ten kabel. W końcu żarówka w włączniku awaryjnych miga jak są włączone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może właśnie tak jak piszesz wpiąć się w ten kabel. W końcu żarówka w

> włączniku awaryjnych miga jak są włączone.

===============================

Tak , ale ta żarówka w awaryjnych się świeci cały czas ,tylko światłem przytłumionym .Jak włączysz awaryjne ,to się rozjaśnia i wtedy "miga".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> gdzie wpiąć się w przewody żeby po załączeniu awaryjnych nie

> migały mi kontrolki kierunkowskazów.

To mozna zalatwić "jednym ruchem" wink.gif pozbywając się przewodu czarno-białego, pin nr 1 z wylącznika awaryjnych.

> Wymyśliłem sobie, że

> przewód od kontrolki kierunków dochodzący do wtyczki pod

> zegarami wypiąć. Puścić nowe przewody od kierunkowskazów (np. z

> manetki kierunkowskazów),

waytogo.gif

> ale mam problem z tymi awaryjnymi.

> Gdzie się wpiąć?

Ostatnio rozmawiałem z kimś na priv'ie na ten temat i jest drobny problem aby zrobić kontrolkę awaryjnych w instalacji po 94 roku. Nie da się też podłączyć wprost do istniejącej kontrolki we właczniku z powodów, które zapodal art2: wewnątrz jest rezystor, który powoduje, ze zaróweczka żarzy się cały czas.

Ale jest sposób wink.gif Zobacz na schemat poniżej i na punkty w postaci czerwonych kropek. Są to ostatnie miejsca tuż przed żarówkami kierunkowskazów. Kiedy w tym miejscach pojawi się napięcie zaświecą się kierunkowskazów, niezależnie od tego czy napięcie pochodzi od włączenia kierunkowskazu czy od właczenia świateł awaryjnych.

278252649-awar1.JPG

Trza by było w jakiś sposób umożliwić instalacji rozpoznawanie tego co zrobił kierowca. Do pomocy przychodzi dioda smile.gif

Trzeba ją wpiąć w takie miejsce aby PRZED nią prąd pojawił się tylko wtedy gdy włączone są awaryjne a kiedy kierunkowskazy to nie. Proponuję takie miejsce:

278252649-awar2.JPG

Jak widać modyfikacja dotyczy prawej strony auta (chodzi o kierunkowskazy) ale można zrobić dla lewej gałężi. Nie ma znaczenia bo po włączeniu awaryjnych swiecą się jednocześnie obie strony wink.gif

Jak działa? Kiedy włączymy awaryjne, prąd popłynie do kontrolki zaświecając ją i do dodiody. Jeko ze jest włączona w kierunku przewodzenia popłynie do żarówek prawej strony zaświecając je. Przewód jest wyjęty z zegarów (pisałeś o tym wcześniej) i oryginalna kontrolka kierunkowskazów nie świeci się.

Teraz włączamy kierunkowskaz prawy. Prąd płynie do żarówek kierunkowskazów oraz do diody, która jest włączona w kierunku zaporowym. Nie puści prądu więc nie zaświeci się kontrolka awaryjnych.

To tyle.

O wiele lepiej mają posiadacze starszych aut gdzie Opel wymyślił, że po właczeniu awaryjnych w zegarach mruga na przemian kontrolka kierunkowskazów i ta z hakiem. Można jej użyć jako kontrolki awaryjnych odłączając przy tym kontrolke kierunkowskazów.

Pozdroofka

post-36940-14352478155612_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dioda ma wytrzymać prąd dwóch żarówek 21W i ewentualnie żarówki na

> przednim błotniku czyli ok 4A. Jak powiesz w sklepie, że ma

> wytrzymać 4A to Ci dobiorą jakąś.

> Pozdroofka

A np. dioda prostownicza z mostka Graetz'a nadawałaby się?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A np. dioda prostownicza z mostka Graetz'a nadawałaby się?

Wiesz.. mostek to układ 4-ech diod. Nie wiem jaki masz mostek więc trudno mi zgadnąć jakie diody go tworzą.

Generalnie jest tak: diody w platikowych obudowach, np takie:

a33239a7ba63781718f94ca84fd72f7d.jpg

są przewidziane na prąd przewodzenia 1A. Nie nadają się dla Ciebie.

Takie diody (nie zwracaj uwagi na trzecią nóżkę, chodzi o obudowę) :

to220.jpg

są 8-mio, 14-to i 30 A. Cena 3 - 5 zł

Mogą być też takie:

d22.jpg

10A, cena ok 15 zł.

W sklepie wybierz na jak najmniejsze napięcie, będzie tańsza. Np.: w ostatnim przykładzie dioda 100V kosztuje 15 zł a taka sama na 1600V - 32 zł.

Pozdroofka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.