Skocz do zawartości

maaam! [rozwiązanie dla pływających/nieprawidłowych obr.]


patre

Rekomendowane odpowiedzi

znalazłem gada skromny.gif

podwyższone obroty/ pływające lub zbyt niskie są przyczyną uszkodzonych/zgniłych/połamanych kabli tylnej wiązki silnika położonych blisko kolektora i zespołu przepustnicy... zaraz przy czujnikach... jako, że system korzysta ze wspólnej masy dla wszystkich czujników w kolektorze możliwe jest wykazane wszystkich typów usterek w jakiejkolwiek konfiguracji (tps, baro, kroki silnika)

Po konsultacjach w ASO była możliwość słabej masy sterownika, ponieważ korzysta on z masy na swoim stelażu nie bezpośrednio z akumulatora...

12092007.jpg

12092007001.jpg

12092007002.jpg

Postanowiłem więc szybko wyeliminować tą przyczynę... kawałek kabla, dwa oczka i w drogę...

zaraz się okazało, że sugestia serwisu okazała się błędna... masa była ok... niestety...

z powodu, że usterka była "mobilna" znaczy, że pojawiała sie znikąd i tak samo gdzieś znikała musiałem przedsięwziąć działania...

spakowałem swój polowy system diagnostyki silnika i wybrałem się na spotkanie usterki...

W międzyczasie polansowałem się na kwadracie i pooślepiałem innych moimi ksenonami skromny.gif

I nagle tadaaaam!

12092007004.jpg

przystąpiłem do otwarcia sklepiku...

PICT5285.jpg

PICT5289.jpg

PICT5297.jpg

PICT5292.jpg

PICT5296.jpg

zaczęła się diagnoza...

od razu poznać można było, że TPS ma złe wskazania... actuator, baro, kąty i czasy były idealne...

Pytanie.. Skąd @#$%^%$# TPS bierze więcej niż ZERO stopni???

PICT5267.jpg

PICT5273.jpg

PICT5282.jpg

Dziwne, bo masa jest wspólna...

Zacząłem od D* strony i wyłączyłem BARO i temp... silnik się zakołysał i dalej wiercił 1200... hmm.gif

i uwaga, uwaga...

przy próbie odłączenia TPS, wyczochrałem wiązkę przy zespole przepustnicy i eureka...

12092007003.jpg

PICT5283.jpg

znak to, że kable nie mają kontaktu, nie we wtyczce lecz w izolacji icon_eek.gif

To nie uszkodzony krokowiec, który często niepotrzebnie jest wymieniany... to połamane lub zgniłe kable idące od tych czujników do komputera skromny.gif

To dlatego po wymianie usterka ustaje na chwilę po czym znowu wraca...

pytania? skromny.gif

PS. kroki silnika dla FL są odmienne niż dla CF1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wszystko ładnie tylko mogłeś te przewody zaznaczyć np czerwoną

> strzałka piszesz że przewody za kolektorem a na zdjęciu widzę

> te z boku silnika tak jest bynajmniej u mnie

a czujniki masz z boku kolektora?

czytasz podpisy między zdjęciami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gowniane padaki zlosnik.gif ja juz robilem wiazke bo obledu dostawalem z tymi obrotami zlosnik.gif wiec nawet u takiego dbalego kierowcy jak ty gowniane auto dalej jest tylko gownianym autem zlosnik.gif jak nie peknie altek to moze kolektor albo zgnija kable zlosnik.gif nic dodac nic ujac - FIAT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedno pytanie:

Czy udalo ci sie zdiagnozowac w ktorym miejscu nastpilo przerwania wiazki ? Nad kolektorem czy moze blizej kompa ?

Pytam bo okrutnie nie chce mi sie wyjmowac calego scierwa z izolacji.

To co opisujesz to nawet calkiem prawdopodobne. Od czasu do czasu zapala mi sie marchewa - pogmeram troche przy wiazce, wylacze zaplon, wlacze ponownie i problemu nie ma.

P.S. co to za komputer ? smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dokładnie to samo, ale wyczaiłem to organoleptycznie już dawno, tylko nie wiem jak to naprawić frown.gif

Po prostu jak mi zaczynał wariować silnik, gasnąć, albo obroty były za duże, to ruszałem tymi kablami od przepustnicy i był spokój na dłuuuższy czas (czasami na krótszy). Poza tym częściej robiło się to wtedy jak było gorąco, czyli kable były "miekkie"

Próbowałem omomierzem znaleźć, który jest zwalony, ale dupa, niby wszystkie pokazywały dobry styk pomiędzy wtyczką do kompa a wtyczką do TPS i krokowca....

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jednak jesteś znawca BBM.

Rispekt dla wiedzy bow.gif

ostatnio jak odłaczyłem krokowca i podłaczyłem spowrotem to zauważyłem, że moja padaka chwilowo ozdrowiała z porannych gasnięć na zimnym. Chciałem wymienić krokowca, bo mam kupiony, ale nie dałem rady odkręcić śrub mocujących. Zacząłem nawet odkręcać przepustnicę, też poległem na jednej ze śrub - cholerne imbusy, łatwiej je ukręcić niż odkręcić, torxy byłyby tam moim zdaniem lepsze. Gdzie jest TPS w 1,4?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tego nie da rady zmierzyć, bo jak widzisz usterka nie jest stała...

tylko podłączenie komputera podczas występowaniu usterki daje możliwość znalezienia przyczyny... i tutaj kazało się że jest gdzie super mikro opór bo ledwo 2,5 stopnia pokazuje otwarcia przpustnicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tego nie da rady zmierzyć, bo jak widzisz usterka nie jest stała...

> tylko podłączenie komputera podczas występowaniu usterki daje

> możliwość znalezienia przyczyny... i tutaj kazało się że jest

> gdzie super mikro opór bo ledwo 2,5 stopnia pokazuje otwarcia

> przpustnicy

miałem nadzieję, że będzie przerwa jak tymi kablami nakręcę ;-), ale dupa, miernik caly czas piszczał, że jest obwód.

Dowiadywałeś się może ile taka wiązka kosztuje? Aczkolwiek mi się chyba już nie chce tego ruszać... zimno idize i mi to wtedy nie przeszkadza ;-)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> miałem nadzieję, że będzie przerwa jak tymi kablami nakręcę ;-), ale

> dupa, miernik caly czas piszczał, że jest obwód.

> Dowiadywałeś się może ile taka wiązka kosztuje? Aczkolwiek mi się

> chyba już nie chce tego ruszać... zimno idize i mi to wtedy nie

> przeszkadza ;-)

> Pozdrawiam

nie mogę znaleźć tego w eperze... sam jestem ciekaw czy opłaca się ją ciąć czy kupić nową

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam dokładnie to samo, ale wyczaiłem to organoleptycznie już dawno,

> tylko nie wiem jak to naprawić

> Po prostu jak mi zaczynał wariować silnik, gasnąć, albo obroty były

> za duże, to ruszałem tymi kablami od przepustnicy i był spokój

> na dłuuuższy czas (czasami na krótszy). Poza tym częściej robiło

> się to wtedy jak było gorąco, czyli kable były "miekkie"

> Próbowałem omomierzem znaleźć, który jest zwalony, ale dupa, niby

> wszystkie pokazywały dobry styk pomiędzy wtyczką do kompa a

> wtyczką do TPS i krokowca....

> Pozdrawiam

moze szukaj zwarcia hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> znalazłem gada

congratulations ok.gif

> podwyższone obroty/ pływające lub zbyt niskie są przyczyną

> uszkodzonych/zgniłych/połamanych kabli tylnej wiązki silnika

> i uwaga, uwaga...

> przy próbie odłączenia TPS, wyczochrałem wiązkę przy zespole

> przepustnicy i eureka...

> znak to, że kable nie mają kontaktu, nie we wtyczce lecz w izolacji

> To nie uszkodzony krokowiec, który często niepotrzebnie jest

> wymieniany... to połamane lub zgniłe kable idące od tych

> czujników do komputera

niedawno spotkałem się z podobną usterką tyle , że w JTD znajomego ,

auto licho się zbierało , gdy podpiąłem go do kompa okazało się że brak było sygnału ciśnienia doładowania z turbo ,

wczesniej był w ASO z tym muleniem i było bezradne hehe.gif

wykręciłem czujnik ciśnienia , wyczyściłem go , jednak nic to nie dało i już miałem przekładać z mojego , ale rzuciłem jeszcze okiem na kabelki dochodzące do wtyczki , wizualnie były OK , wtedy pociągnałem lekko każdego po kolei i ...

jeden wyszedł sobie luzem z wiązki spod czarnej izolacji ... yikes.gif

hmm.gif no cóż , a kiedyś znajomy mechanik opowiadał mi o pękających i połamanych kabelkach w Leonie i nie bardzo dawałem temu wiarę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czunik polozenia przepustnicy jest na osi przepustnicy

co do krokowca w 1,4 jest on tak prosty w budowie ze jego wymiana nie ma sensu lepiej wzioc pedzelek i olejem potraktowac trzpien pomaga jak reka odjol olej czysty samochodowty zwykly

zabieg zastosowany 3 lata temu (obroty mi nie falowaly ale jak na zimnym na ssaniu go lekko przydusilem to mial problem z powrotem do obrotow ssania bez wciskania gazu)i do dzis problem nie powrocil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> znalazłem gada

> podwyższone obroty/ pływające lub zbyt niskie są przyczyną

> uszkodzonych/zgniłych/połamanych kabli tylnej wiązki silnika

> położonych blisko kolektora i zespołu przepustnicy...

Ja miałam problem z falującymi obrotami mechanicy i elektrycy nie mogli znaleźć usterki, wymieniłam przepustnicę ale to nic nie dało, aż w końcu sama znalazłam przyczynę, wystarczy zdjąć wtyczki z kompa i założyć z powrotem. Czyli to wina kabli jak sugerujesz. Jak poruszy się kablami przy zdejmowaniu wtyczek to jest ok przez jakiś tydzień dwa, a potem powtórka z rozrywki frown.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ... a mówią że to tylko we Fiacie... takie rzeczy mozna dostać...

nie tylko - ale we Fiacie częściej - w Uno śniedziała mi złączka na głównym kablu od aku - to dopiero była jazda- ciemność widzę, ciemność - poruszeniu złączką wszystko było ok - dopiero pewien stary mechanik pokazał w czym rzecz -odczyściliśmy złączkę, zacisnęliśmy lekko i obłożył wszystko smarem i wtedy zapiął smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pytania?

Właściwie to mam uwage/pytanie

Jak mój złapie błąd i obroty falują (600/1200 a nawet mniejszed skoki) to na odpalonym silniku wypinam wtyczke potencjometru (nie krokowca) Obroty wzrastają na moment do ok 1500 po czym stabilizują sie na ~900 . Wpięcie wtyczki nie ma już żadnego wpływu na pracę silnika. Co ciekawe kolejne wypięcia-wpięcia również. Stan taki trwa do następnego razu czyli jeszcze tego samego dnia lub za miesiąc i wtedy zabawa zaczyna się od nowa. Czochranie po kablach nic nie daje, natomiast zauważyłem że problem nasila się jak jest gorąco i przyduszę nieco silnik np. przy ruszaniu

Jakieś sugestie niewiem.gif

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ... Wpięcie wtyczki nie ma już żadnego

> wpływu na pracę silnika. Co ciekawe kolejne wypięcia-wpięcia

> również. Stan taki trwa do następnego razu czyli jeszcze tego

> samego dnia lub za miesiąc i wtedy zabawa zaczyna się od nowa.

> Czochranie po kablach nic nie daje, natomiast zauważyłem że

> problem nasila się jak jest gorąco i przyduszę nieco silnik np.

> przy ruszaniu

> Jakieś sugestie

> Pzdr

A nie daj Boże jak się przygapię przy ruszaniu i silnik się zdławi... dostaje później takiej głupawki ... chyba z tego szoku, że kilka dni nie może dojść do siebie zakrecony.gif chyba w tym typie tak ma być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> myślę, że przewód taśmowy się idealnie do tego nada

Z całym szacunkiem do pomysłu, jest dobry. Jednak przekrój żyły może być za mały i nawet na krótkich odcinkach powodować spadki napięć co przy sygnałach rzędu diesiątych części volta powodować przekłamania wskazań z czujników dla ECU. Chyba, że są taśmy o odpowiednich przekrojach. Druga sprawa to odporność izolacji na ciężkie warunki, które muszą znosić. Pozdrawiam Patre nie polemizuję, lecz głośno myślę i wcale nie muszę mieć racji. icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z całym szacunkiem do pomysłu, jest dobry. Jednak przekrój żyły może

> być za mały i nawet na krótkich odcinkach powodować spadki

> napięć co przy sygnałach rzędu diesiątych części volta powodować

> przekłamania wskazań z czujników dla ECU. Chyba, że są taśmy o

> odpowiednich przekrojach. Druga sprawa to odporność izolacji na

> ciężkie warunki, które muszą znosić. Pozdrawiam Patre nie

> polemizuję, lecz głośno myślę i wcale nie muszę mieć racji.

Kto się podejmuje naprawy w moim zeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem ambitny plan wyjęcia wiązki i zabrania jej do domu, ale qrna wisi na niej knock sensor i rpm... tego chyba bez kanału nie rozłącze...

będę musiał lutować na samochodzie... planowałem w trzy godziny a będzie cały dzień...

się tylko dziwię czemu serwisy mają tak wielki problem z diagnozą tego bzdetu i cudują z przepustnicami hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mialem ambitny plan wyjęcia wiązki i zabrania jej do domu, ale qrna

> wisi na niej knock sensor i rpm... tego chyba bez kanału nie

> rozłącze...

> będę musiał lutować na samochodzie... planowałem w trzy godziny a

> będzie cały dzień...

nie ma lekko , ale czego się nie robi dla naszych furek smile.gif

> się tylko dziwię czemu serwisy mają tak wielki problem z diagnozą

> tego bzdetu i cudują z przepustnicami

może mają procent od ilości sprzedanych smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.