Skocz do zawartości

[F] Czy ta swieca wyglada normalnie?


szeryf

Rekomendowane odpowiedzi

> Witam. Może to Ci pomoże

> http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&Number=279450637&page=0&fpart=1&vc=1

z tego co wyczytalem to elektrody sa ok (szary kolor). Ale nie wiem czy olej na gwincie to normalne (jezeli nie to od czego?), no i ten pierscien na izolatorze :/ Dodam ze wszystkie swiece wyglada podobnie, moze maja troche mniej oleju na gwincie (jezeli to jest w ogole olej).

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> z tego co wyczytalem to elektrody sa ok (szary kolor). Ale nie wiem

> czy olej na gwincie to normalne (jezeli nie to od czego?), no i

> ten pierscien na izolatorze :/

Pewnie uszczelka pokrywy zaworow puszcza. U mnie swieca wrecz plywala w tym oleju... na takich fachowcow trafilem. Niedawno wymienilem sam i poki co jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pewnie uszczelka pokrywy zaworow puszcza. U mnie swieca wrecz plywala

> w tym oleju... na takich fachowcow trafilem. Niedawno wymienilem

> sam i poki co jest OK.

A sa jakies problemy z wymiana? Ile kosztuje uszczelka? Jak jest cos o czym powinienem wiedziec przy wymianie to napisz smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A sa jakies problemy z wymiana? Ile kosztuje uszczelka? Jak jest cos

> o czym powinienem wiedziec przy wymianie to napisz

Wymiana polega na odkręceniu 8 śrub i założeniu nowej uszczelki. Ja wymieniałem już dwa razy i za każdym razem po tygodniu zaczynała się pocić. Teraz zrobiłem 3 podejście i dodatkowo uszczelkę potraktowałem czerwonym silikonem. Jak to puści to już nie wiem co zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A sa jakies problemy z wymiana? Ile kosztuje uszczelka? Jak jest cos

> o czym powinienem wiedziec przy wymianie to napisz

Ja specjalnie kupilem sobie klucz dynamometryczny zeby.GIF Kwestia dobrego wyczyszczenia i dociagniecia odpowiednim momentem.

Ale jesli ten wyciek nie jest zbyt duzy to narazie bym nic nie robil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja

> wymieniałem już dwa razy i za każdym razem po tygodniu zaczynała

> się pocić. Teraz zrobiłem 3 podejście i dodatkowo uszczelkę

> potraktowałem czerwonym silikonem. Jak to puści to już nie wiem

> co zrobić.

oswoić się...

tą uszczelkę wymieniałem już ze 6 razy, zwykle co 2 wymianę oleju

one są tak robione, czasem zaczynają lekko puszczać po 2 tys. km

czego wymagać od uszczelki za 10 zeta...

warto pamiętać o dokładnym odtłuszczeniu obu powierzchni przed montażem uszczelki idea.gif

i nie dokręcać za mocno idea.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> oswoić się...

> tą uszczelkę wymieniałem już ze 6 razy, zwykle co 2 wymianę oleju

> one są tak robione, czasem zaczynają lekko puszczać po 2 tys. km

> czego wymagać od uszczelki za 10 zeta...

> warto pamiętać o dokładnym odtłuszczeniu obu powierzchni przed

> montażem uszczelki

> i nie dokręcać za mocno

Za tą ostatnią dałem przwie 15zł i od tej wymagałem więcej niż od korkowej za 6zł grinser006.gif. Jestem dobrej myśli po sklejeniu na silikon. za mocno nie da się dokręcić bo w pokrywie są takie cokoliki, które ograniczają stopieć ściśnięcia uszczelki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja specjalnie kupilem sobie klucz dynamometryczny Kwestia dobrego

> wyczyszczenia i dociagniecia odpowiednim momentem.

otóż to ok.gif

> Ale jesli ten wyciek nie jest zbyt duzy to narazie bym nic nie robil.

być może nie była odpowiednio dokręcona , stąd wygląd gwintu . Ważne czy miała zalecaną wartośc cieplną do tego silnika idea.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> najnormalniej na świecie

> EDIT: nie jeden chciałby żeby jego świece tak wyglądały

No nie wiem... hmm.gif

ja bym się zastanawiał gdybym miał na gwincie taką ilość oleju.

pierścień jaki się pojawia na izolatorze też by wyczyścił i zaobserwował po ilu km się pojawia.

Napisz kolego symbol tej świecy albo zrób fotkę z jej nr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wytrzyj ten izolator i fajkę szmatką. Po pewnym czasie sprawdź czy

> pierścień znowu się pojawił. Mi to wygląda na przebicie

> izolatora.

No wlasnie, ale czy z tym mozna jezdzic? Co musialbym zrobic zeby tego nie bylo? Wymienic przewody?

edit:

Swieca to NGK BKR5EK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do mojego taka uszczelka kosztuje 40-50zł a i jej wymiana jest nieco bardziej skomplikowana. na szczęście trafiłem na fachowca i jak na razie 50 tys km i sucho, ale przed wymianą też zrobiłem kąpiel świecom, po stronie zewnętrznej była tylko niewielka plamka a w gniazdach basen smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swiece wyczyscilem, spisalem przebieg, i zobacze kiedy pierscien sie znowu pojawi.

Mam jeszcze jedno pytanie co do tej uszczelki pokrywy zaworow, musze odkrecic 8 srub zaznaczonych na tym przykladowym zdjeciu? Czy moze chodzi o jakies inne smile.gif I jakim momentem trzeba dokrecic sruby?

c14nzpc8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wewnatrz czy na zewnatrz? Bo jezeli na zewnatrz to u mnie zadnego

> wycieku nie ma

nie bardzo rozumiem - co ma ciec do wewnątrz? confused.gif

u mnie jak ciekło po głowicy to naturalnie zbierało się w gniazdach świec

ale u mnie nie ma osłon (rurek)

oczywiście nie lało się strumieniami, ale suksesywnie spływając robiło syf w gniazdach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie bardzo rozumiem - co ma ciec do wewnątrz?

> u mnie jak ciekło po głowicy to naturalnie zbierało się w gniazdach

> świec

> ale u mnie nie ma osłon (rurek)

> oczywiście nie lało się strumieniami, ale suksesywnie spływając

> robiło syf w gniazdach

Chodzilo mi o to czy olej cieknie wewnatrz (silnika), czy na zewnatrz (po pokrywie), bo u mnie na zewnatrz (czyli widocznych golym okiem) wyciekow nie ma. No i ja mam te rurki/oslonki.

Edit:

Jezeli przez ta uszczelke pokrywy zaworow olej mialby leciec na zewnatrz, to u mnie jest jakas inna przyczyna zaolejonych swiec frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chodzilo mi o to czy olej cieknie wewnatrz (silnika),

jak to wewnątrz? icon_eek.gif

naprawdę nie rozumiem - wewnątrz - masz na myśli pod pokrywą?

przeca tam go jest pełno zlosnik.gif

> czy na zewnatrz

> (po pokrywie), bo u mnie na zewnatrz (czyli widocznych golym

> okiem) wyciekow nie ma.

w takim razie nawet nie dotykaj uszczelki ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak to wewnątrz?

> naprawdę nie rozumiem - wewnątrz - masz na myśli pod pokrywą?

> przeca tam go jest pełno

no wlasnie, dlatego zastanawialem sie jak przez ta uszczelke olej leci do swiec, a ja tego nie widze smile.gif

> w takim razie nawet nie dotykaj uszczelki

to czego mam dotknac zeby swiece byly czyste?

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nic nie dotykaj. Może masz leciutko zużyty gwint w głowicy i podciąga

> paliwo kapilarnie w szczeliny gwintu. Tam schnie i zostaje osad.

> Ważne, że nic nie wydostaje się za uszczelkę świecy. Nie martw

> się na zapas.

wklejam zdjecie wszystkich swiec:

swieceud8.jpg

to mowisz ze na razie nie mam sie czym martwic? smile.gif a kiedy powinienem zaczac? tongue.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy później...

Witam!

Odswiezam troche teamt smile.gif

Sprawdzilem niedawno swiece, i okazalo sie ze znowu maja ciemne pierscienie na izolatorze. Czy to znaczy ze przewody do wymiany?

A co zrobic z tymi zaolejonymi gwintami? Moze sie tym nie przejmowac? smile.gif

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olejem się nie przejmuj

ja zawsze jak wymieniam świece na nowe gwint traktuję olejem (może tak u Ciebie zrobiono jak wymieniano świece) pozwala to później uniknąć problemów z ich odkręceniem smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> olejem się nie przejmuj

> ja zawsze jak wymieniam świece na nowe gwint traktuję olejem (może

> tak u Ciebie zrobiono jak wymieniano świece) pozwala to później

> uniknąć problemów z ich odkręceniem

nie zrobiono bo wymienialem sam smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam!

> Odswiezam troche teamt

> Sprawdzilem niedawno swiece, i okazalo sie ze znowu maja ciemne

> pierscienie na izolatorze. Czy to znaczy ze przewody do wymiany?

> A co zrobic z tymi zaolejonymi gwintami? Moze sie tym nie przejmowac?

> Pozdrawiam!

Olej olej... Przecież uszczelka uszczelnia powyżej gwintu. Zmiany ciśnienia choć w niewielkim stopniu oddziaływują także na gwint, dlatego szczelinka na całej długości gwintu powoli zapełni się olejem. Twój silnik po prostu bierze już olej. Jeden plus, że nigdy już nie wykręcisz świecy z gwintem głowicy... Osad na izolatorze jest wynikiem wyładowań koronowych i nie wpływa w żaden sposób na pracę samej świecy czy silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Olej olej... Przecież uszczelka uszczelnia powyżej gwintu. Zmiany

> ciśnienia choć w niewielkim stopniu oddziaływują także na gwint,

> dlatego szczelinka na całej długości gwintu powoli zapełni się

> olejem. Twój silnik po prostu bierze już olej. Jeden plus, że

> nigdy już nie wykręcisz świecy z gwintem głowicy... Osad na

> izolatorze jest wynikiem wyładowań koronowych i nie wpływa w

> żaden sposób na pracę samej świecy czy silnika.

czyli jezdzic i sie nie przejmowac? smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.