szeryf Napisano 8 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2007 Witam! Prosze spojrzec na zdjecie: i powiedziec czy ta swieca wyglada normalnie? Chodzi mi o gwint i izolator oczywiscie Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tilok Napisano 8 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2007 > Witam! > Prosze spojrzec na zdjecie: > i powiedziec czy ta swieca wyglada normalnie? Chodzi mi o gwint i > izolator oczywiscie > Pozdrawiam Witam. Może to Ci pomoże http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&Number=279450637&page=0&fpart=1&vc=1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szeryf Napisano 8 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 8 Listopada 2007 > Witam. Może to Ci pomoże > http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&Number=279450637&page=0&fpart=1&vc=1 z tego co wyczytalem to elektrody sa ok (szary kolor). Ale nie wiem czy olej na gwincie to normalne (jezeli nie to od czego?), no i ten pierscien na izolatorze :/ Dodam ze wszystkie swiece wyglada podobnie, moze maja troche mniej oleju na gwincie (jezeli to jest w ogole olej). Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafla Napisano 8 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2007 > z tego co wyczytalem to elektrody sa ok (szary kolor). Ale nie wiem > czy olej na gwincie to normalne (jezeli nie to od czego?), no i > ten pierscien na izolatorze :/ Pewnie uszczelka pokrywy zaworow puszcza. U mnie swieca wrecz plywala w tym oleju... na takich fachowcow trafilem. Niedawno wymienilem sam i poki co jest OK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szeryf Napisano 8 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 8 Listopada 2007 > Pewnie uszczelka pokrywy zaworow puszcza. U mnie swieca wrecz plywala > w tym oleju... na takich fachowcow trafilem. Niedawno wymienilem > sam i poki co jest OK. A sa jakies problemy z wymiana? Ile kosztuje uszczelka? Jak jest cos o czym powinienem wiedziec przy wymianie to napisz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jagu Napisano 8 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2007 Świeca ok.Polało ją olejem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mickee Napisano 8 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2007 > A sa jakies problemy z wymiana? Ile kosztuje uszczelka? Jak jest cos > o czym powinienem wiedziec przy wymianie to napisz Wymiana polega na odkręceniu 8 śrub i założeniu nowej uszczelki. Ja wymieniałem już dwa razy i za każdym razem po tygodniu zaczynała się pocić. Teraz zrobiłem 3 podejście i dodatkowo uszczelkę potraktowałem czerwonym silikonem. Jak to puści to już nie wiem co zrobić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafla Napisano 8 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2007 > A sa jakies problemy z wymiana? Ile kosztuje uszczelka? Jak jest cos > o czym powinienem wiedziec przy wymianie to napisz Ja specjalnie kupilem sobie klucz dynamometryczny Kwestia dobrego wyczyszczenia i dociagniecia odpowiednim momentem. Ale jesli ten wyciek nie jest zbyt duzy to narazie bym nic nie robil. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 8 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2007 > Ja > wymieniałem już dwa razy i za każdym razem po tygodniu zaczynała > się pocić. Teraz zrobiłem 3 podejście i dodatkowo uszczelkę > potraktowałem czerwonym silikonem. Jak to puści to już nie wiem > co zrobić. oswoić się... tą uszczelkę wymieniałem już ze 6 razy, zwykle co 2 wymianę oleju one są tak robione, czasem zaczynają lekko puszczać po 2 tys. km czego wymagać od uszczelki za 10 zeta... warto pamiętać o dokładnym odtłuszczeniu obu powierzchni przed montażem uszczelki i nie dokręcać za mocno Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szeryf Napisano 8 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 8 Listopada 2007 A ten pierscien na izolatorze? Kolega z AK pisal kiedys to moze byc wina zuzytych przewodow, ale czy na pewno? Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mickee Napisano 8 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2007 > oswoić się... > tą uszczelkę wymieniałem już ze 6 razy, zwykle co 2 wymianę oleju > one są tak robione, czasem zaczynają lekko puszczać po 2 tys. km > czego wymagać od uszczelki za 10 zeta... > warto pamiętać o dokładnym odtłuszczeniu obu powierzchni przed > montażem uszczelki > i nie dokręcać za mocno Za tą ostatnią dałem przwie 15zł i od tej wymagałem więcej niż od korkowej za 6zł . Jestem dobrej myśli po sklejeniu na silikon. za mocno nie da się dokręcić bo w pokrywie są takie cokoliki, które ograniczają stopieć ściśnięcia uszczelki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vaz2110 Napisano 8 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2007 > Ja specjalnie kupilem sobie klucz dynamometryczny Kwestia dobrego > wyczyszczenia i dociagniecia odpowiednim momentem. otóż to > Ale jesli ten wyciek nie jest zbyt duzy to narazie bym nic nie robil. być może nie była odpowiednio dokręcona , stąd wygląd gwintu . Ważne czy miała zalecaną wartośc cieplną do tego silnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 8 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2007 Wytrzyj ten izolator i fajkę szmatką. Po pewnym czasie sprawdź czy pierścień znowu się pojawił. Mi to wygląda na przebicie izolatora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ejhab Napisano 8 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2007 > czy ta swieca wyglada normalnie? najnormalniej na świecie EDIT: nie jeden chciałby żeby jego świece tak wyglądały Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zielik Napisano 8 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2007 > najnormalniej na świecie > EDIT: nie jeden chciałby żeby jego świece tak wyglądały No nie wiem... ja bym się zastanawiał gdybym miał na gwincie taką ilość oleju. pierścień jaki się pojawia na izolatorze też by wyczyścił i zaobserwował po ilu km się pojawia. Napisz kolego symbol tej świecy albo zrób fotkę z jej nr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szeryf Napisano 8 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 8 Listopada 2007 > Wytrzyj ten izolator i fajkę szmatką. Po pewnym czasie sprawdź czy > pierścień znowu się pojawił. Mi to wygląda na przebicie > izolatora. No wlasnie, ale czy z tym mozna jezdzic? Co musialbym zrobic zeby tego nie bylo? Wymienic przewody? edit: Swieca to NGK BKR5EK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
voytec Napisano 8 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2007 do mojego taka uszczelka kosztuje 40-50zł a i jej wymiana jest nieco bardziej skomplikowana. na szczęście trafiłem na fachowca i jak na razie 50 tys km i sucho, ale przed wymianą też zrobiłem kąpiel świecom, po stronie zewnętrznej była tylko niewielka plamka a w gniazdach basen Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 8 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2007 Wymienić przewody i świece. Ale najpierw zrób jak pisałem, bo może to po prostu brud od fajki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szeryf Napisano 11 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 11 Listopada 2007 Swiece wyczyscilem, spisalem przebieg, i zobacze kiedy pierscien sie znowu pojawi. Mam jeszcze jedno pytanie co do tej uszczelki pokrywy zaworow, musze odkrecic 8 srub zaznaczonych na tym przykladowym zdjeciu? Czy moze chodzi o jakies inne I jakim momentem trzeba dokrecic sruby? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 11 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2007 Tak, tylko te śruby odkręcasz. Przykręcasz momentem 8Nm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szeryf Napisano 11 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 11 Listopada 2007 > Tak, tylko te śruby odkręcasz. Przykręcasz momentem 8Nm. I uszczelka pod ta pokrywa ma wplyw na to czy na swiecach jest olej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 12 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2007 > I uszczelka pod ta pokrywa ma wplyw na to czy na swiecach jest olej? jak cieknie i spływa do otworów to tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szeryf Napisano 12 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 12 Listopada 2007 > jak cieknie i spływa do otworów to tak Wewnatrz czy na zewnatrz? Bo jezeli na zewnatrz to u mnie zadnego wycieku nie ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 12 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2007 > Wewnatrz czy na zewnatrz? Bo jezeli na zewnatrz to u mnie zadnego > wycieku nie ma nie bardzo rozumiem - co ma ciec do wewnątrz? u mnie jak ciekło po głowicy to naturalnie zbierało się w gniazdach świec ale u mnie nie ma osłon (rurek) oczywiście nie lało się strumieniami, ale suksesywnie spływając robiło syf w gniazdach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szeryf Napisano 12 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 12 Listopada 2007 > nie bardzo rozumiem - co ma ciec do wewnątrz? > u mnie jak ciekło po głowicy to naturalnie zbierało się w gniazdach > świec > ale u mnie nie ma osłon (rurek) > oczywiście nie lało się strumieniami, ale suksesywnie spływając > robiło syf w gniazdach Chodzilo mi o to czy olej cieknie wewnatrz (silnika), czy na zewnatrz (po pokrywie), bo u mnie na zewnatrz (czyli widocznych golym okiem) wyciekow nie ma. No i ja mam te rurki/oslonki. Edit: Jezeli przez ta uszczelke pokrywy zaworow olej mialby leciec na zewnatrz, to u mnie jest jakas inna przyczyna zaolejonych swiec Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 12 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2007 > Chodzilo mi o to czy olej cieknie wewnatrz (silnika), jak to wewnątrz? naprawdę nie rozumiem - wewnątrz - masz na myśli pod pokrywą? przeca tam go jest pełno > czy na zewnatrz > (po pokrywie), bo u mnie na zewnatrz (czyli widocznych golym > okiem) wyciekow nie ma. w takim razie nawet nie dotykaj uszczelki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szeryf Napisano 12 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 12 Listopada 2007 > jak to wewnątrz? > naprawdę nie rozumiem - wewnątrz - masz na myśli pod pokrywą? > przeca tam go jest pełno no wlasnie, dlatego zastanawialem sie jak przez ta uszczelke olej leci do swiec, a ja tego nie widze > w takim razie nawet nie dotykaj uszczelki to czego mam dotknac zeby swiece byly czyste? pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 12 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2007 Nic nie dotykaj. Może masz leciutko zużyty gwint w głowicy i podciąga paliwo kapilarnie w szczeliny gwintu. Tam schnie i zostaje osad. Ważne, że nic nie wydostaje się za uszczelkę świecy. Nie martw się na zapas. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szeryf Napisano 12 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 12 Listopada 2007 > Nic nie dotykaj. Może masz leciutko zużyty gwint w głowicy i podciąga > paliwo kapilarnie w szczeliny gwintu. Tam schnie i zostaje osad. > Ważne, że nic nie wydostaje się za uszczelkę świecy. Nie martw > się na zapas. wklejam zdjecie wszystkich swiec: to mowisz ze na razie nie mam sie czym martwic? a kiedy powinienem zaczac? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 12 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2007 Wytrzyj tylko syf z izolatorów i fajek i zajrzyj za tydzień. Elektrody są ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szeryf Napisano 12 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 12 Listopada 2007 > Wytrzyj tylko syf z izolatorów i fajek i zajrzyj za tydzień. > Elektrody są ok. Oki, tak zrobie. A gwint swiec na razie zostawic w spokoju? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 12 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2007 Tak. Wkręć je wreszcie, bo tłoki wietrzeją Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szeryf Napisano 12 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 12 Listopada 2007 > Tak. Wkręć je wreszcie, bo tłoki wietrzeją hehe swiece sa caly czas wkrecone, a autko jezdzone, hehe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szeryf Napisano 24 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2008 Witam! Odswiezam troche teamt Sprawdzilem niedawno swiece, i okazalo sie ze znowu maja ciemne pierscienie na izolatorze. Czy to znaczy ze przewody do wymiany? A co zrobic z tymi zaolejonymi gwintami? Moze sie tym nie przejmowac? Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_Zero_ Napisano 24 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2008 olejem się nie przejmuj ja zawsze jak wymieniam świece na nowe gwint traktuję olejem (może tak u Ciebie zrobiono jak wymieniano świece) pozwala to później uniknąć problemów z ich odkręceniem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szeryf Napisano 25 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2008 > olejem się nie przejmuj > ja zawsze jak wymieniam świece na nowe gwint traktuję olejem (może > tak u Ciebie zrobiono jak wymieniano świece) pozwala to później > uniknąć problemów z ich odkręceniem nie zrobiono bo wymienialem sam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SAS44 Napisano 25 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2008 > Witam! > Odswiezam troche teamt > Sprawdzilem niedawno swiece, i okazalo sie ze znowu maja ciemne > pierscienie na izolatorze. Czy to znaczy ze przewody do wymiany? > A co zrobic z tymi zaolejonymi gwintami? Moze sie tym nie przejmowac? > Pozdrawiam! Olej olej... Przecież uszczelka uszczelnia powyżej gwintu. Zmiany ciśnienia choć w niewielkim stopniu oddziaływują także na gwint, dlatego szczelinka na całej długości gwintu powoli zapełni się olejem. Twój silnik po prostu bierze już olej. Jeden plus, że nigdy już nie wykręcisz świecy z gwintem głowicy... Osad na izolatorze jest wynikiem wyładowań koronowych i nie wpływa w żaden sposób na pracę samej świecy czy silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szeryf Napisano 25 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2008 > Olej olej... Przecież uszczelka uszczelnia powyżej gwintu. Zmiany > ciśnienia choć w niewielkim stopniu oddziaływują także na gwint, > dlatego szczelinka na całej długości gwintu powoli zapełni się > olejem. Twój silnik po prostu bierze już olej. Jeden plus, że > nigdy już nie wykręcisz świecy z gwintem głowicy... Osad na > izolatorze jest wynikiem wyładowań koronowych i nie wpływa w > żaden sposób na pracę samej świecy czy silnika. czyli jezdzic i sie nie przejmowac? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szeryf Napisano 27 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2008 ponawiam pytanko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 28 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2008 Tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.