Skocz do zawartości

Opony i felgi


lelek

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...
  • 5 miesięcy później...

Jako iż przychodzi powoli pora na zmianę opon mam pytanie. Mogę dostać za darmo jedno sezonowe opony z omegi o rozmiarze 215/65 R15 i tu rodzi się pytanie, czy ten rozmiar większy o 26mm od 185/65 będzie umożliwiał jazdę, czy przy skręcaniu lub pokonywaniu progów zwalniających nic nie będzie tarło lub stukało?

Czy ktoś montował te opony w samochodzie jak w profilu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przede wszystkim prędkościomierz będzie przekłamywać, jeśli masz komputer to również będzie

> przekłamywać.

Ale koła nie są wyższe ale szersze, to nic nie będzie przekłamywać. Kolega ma 185/65 może mieć 215/65 obie oponki są na fele 15, dla potomności: szerokość profilu/wysokość profilu R to średnica felgi.

A różnica w szerokości opony to nie 26 a 30mm.

Szerokie kapcie na zimę nie są dobre. Na śliskich nawierzchniach liczy się jak największy nacisk na cm kwadratowy, a im szerszy kapeć to mniejszy nacisk na cm2 i koła bardziej się ślizgają. Ponadto wzrost spalania będzie znaczny. Ja bym do G takich opon nie zakładał, nie będzie większej różnicy na śliskiej nawierzchni pomiędzy letnimi 185 a zimowymi 215. Zasada zawsze jest taka, że na zimę zakłada się opony węższe od tych letnich. Jeśli nasze auto normalnie ma szerokość 195mm to na zimę warto założyć 185mm czyli zimowe to -10mm. Popatrzcie na auta rajdowe jak ścigają się na śniegu jakie mają wąskie opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne kalkulator beznadziejny, albo parametry pomylone. Skoro producent podaje wysokość profilu to ma taki być, nie może być inny. Chyba że felga jest za wąska wtedy zrobi się balon z opony i tak może się stać. Wtedy w ogóle nie powinno się wkładać takich opon na złe felgi bo opona będzie nierównomiernie się zużywała.

Felga ma swą szerokość i można na nie wkładać jakiś zakres opon. W G z tego co się orientuję mogą być od 185 do 205 bez wpływu na parametry jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaraz, zaraz o ile mi wiadomo wysokość opony liczy się tak: pierwszy wymiar czyli nasze 215 razy drugi wymiar w procentach czyli 65%. Więc nie jest możliwe że opony 215 i 185 są tego samego rozmiary ;O no chyba że coś pokręciłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szczególnie że widziałem astrę na oponach na pewno powyżej 200

Zgadza się, ja mam teraz 205 szwagier w G miał jak kupił 205, ale jak zmienił na 185 wtedy powiedział, że da się po śliskiej drodze jechać, an 205 auto się nie słuchało w zakrętach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ja nie. Na zime zawsze zakładam węższe. Szkoda paliwa, a szerokie to tylko do dużych i ciężkich

> aut a astra nie jest ani duża ani ciężka. W astrach max 205.

Na AGC jeżdżą i na 225/35/18, nie skarżą się żeby tarło, mowa o seryjnym zawieszeniu.

Mam okazję poruszać się AH na 205/55/16 zimą, jeździ się bardzo dobrze.

Koła są spore (215/65/15), balony bym powiedział smile.gif Osobiście na zimę w AG mam 185/65/15 a letnie 195/65/15.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie mają. Na śliskiej nawierzchni ważny jest nacisk na cm kwadratowy, im opona węższa to na cm

> kwadratowy opony większa masa auta przypada. Im większy nacisk tym większe tarcie, auto mniej

> się ślizga.

hmmm hmm.gif dziękuję za sensowne wytłumaczenie wink.gif Ale doszukałem się w nim czegoś jeszcze. Dajmy na to że będziemy mieli świeży śnieg, kilka cm. To wtedy jakie opony lepsze? szersze czy węższe? chodzi mi teraz nie o przyczepność, a możliwość wyjechania bez konieczności używania wyciągarki ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam okazję poruszać się AH na 205/55/16 zimą, jeździ się bardzo dobrze.

Ja obecnie też mam takie zimowe, bo dostałem z autem i poprzedniej zimy też nie narzekałem, ale szczerze eFka na wielosezonowych 175 lepiej się trzymała nawierzchni w zimie, miałem porównanie bo poruszałem się oboma zeszłej zimy. Jak te się skończą kupuję zimówki 195.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dajmy na to że

> będziemy mieli świeży śnieg, kilka cm. To wtedy jakie opony lepsze? szersze czy węższe? chodzi

> mi teraz nie o przyczepność, a możliwość wyjechania bez konieczności używania wyciągarki ;D

Węższe, szybciej wgryzają się w śnieg łapiąc przyczepność ponadto stawiają mniejszy opór bo muszę mniej tego śniegu przekopać jak szersze opony. Szerokie opony więcej też śniegu muszą przed sobą popchnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm.gif a co powiesz o tym: Artykuł

Jakie są konsekwencje używania węższych opon?

PLUSY:

lepsza przyczepność na śniegu,

miejsze ryzyko aquaplaningu.

MINUSY:

dłuższa droga hamowania,

gorsza przyczepność na zakrętach.

i komu mam teraz wierzyć wink.gif?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a doczytałeś się "specjaliści zalecają stosowanie opon zimowych w rozmiarze homologowanym przez producenta auta" a 215 nie jest homologowane do AG

Sprawa ma się nowoczesnych opon ale to nie zmienia faktu, że nie należy stosować opon szerszych od zalecanych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przemty nie denerwuj się. Po prostu chce poznać opinie. Nie szukam zaczepki. Konfrontuje ze sobą tylko przeciwstawne tezy. Ja się uczę jeszcze i ciekawski jestem, dlatego doszukuję się takich szczególików, prawd itp. Nie obrażam nikogo w moich wypowiedziach. Więc bez nerwów. Nie wszystko co piszą w internecie jest prawdą dlatego też przytoczyłem artykuł, który przeczy wypowiedzi kolegi wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie zrozumieliśmy się. Moja sugestia była na temat opon węższych a szerszych a nie konkretnego

> modelu

Szersza czy węższa ma znaczenie na jakim pojeździe. My rozmawiamy o AG. Tylko zobacz jedną rzecz, opona zimowa ma inny bieżnik co ma znaczącą zwiększyć nacisk na ten 1cm2 a ponadto ma specyficzny kształt bieżnika. Wszystko to jest obliczone, aby opona homologowana do pojazdu zarówno w zimie jak i latem była taka sama (szerokość). Kiedyś jak opony były gorsze, aby poprawić jakość jazdy na śliskiej nawierzchni stosowało się opony węższe. To samo tyczy się opon używanych, które swoje właściwości już straciły. Opona używana tym bardziej na innym pojeździe to tak jakby opona starego typu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Konfrontuje ze sobą

> tylko przeciwstawne tezy.

nie konfrontujesz a chcesz wywarzać otwarte drzwi

to co tu każdy Ci pisze, to pisze z własnego doświadczenia i z tego co kiedyś się dowiedział i raczej nikt Ci nie bedzie udowadniał że jego opinia jest najlepsza

chcesz to wierz albo nie wierz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.