Skocz do zawartości

Bez rejestracji z przodu - jak?


MarekSz

Rekomendowane odpowiedzi

> Jak w naszym kraju można zarejestrować auto,

> w którym nie przewidziano miejsca na rejestrację z przodu?

> p.s.

> I tylko takich problemów życzę wszystkim w 2008

normalnie rejestrujesz, to twoj problem jak ja przyczepisz, ale jak bys tego nie zrobil to bedzie ci auto szpecila smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> normalnie rejestrujesz, to twoj problem jak ja przyczepisz, ale jak

> bys tego nie zrobil to bedzie ci auto szpecila

Ale przedniej tablicy to chyba nie musi być, to znaczy ma być w miejscu przewidzianym przez producenta samochodu bo przepisy tego nie określają. Jak producent nie przewidział miejsca to jest problem, ale już nie właściciela samochodu grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

akurat przy tym maserati to nie widze problemu. rejestracje spokojnie zamontujesz na dolnej krawedzi wlotu powietrza. obejrzyj ostatnie "swiateczne" wydanie "zakupu kontrolowanego" gdzie sw.mikolaj "szuka" fury dla siebie i jezdza po berlinie fajnymi wooozkami w stylu bentlej lambo maserati. i wlasnie tam jest pokazany ten model z rejestracja rowniez z przodu.

a jak nie mozna to kombinujesz i zaginasz jak w alfie 156 czy misku "evo".....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> akurat przy tym maserati to nie widze problemu. rejestracje spokojnie

> zamontujesz na dolnej krawedzi wlotu powietrza. obejrzyj

> ostatnie "swiateczne" wydanie "zakupu kontrolowanego" gdzie

> sw.mikolaj "szuka" fury dla siebie i jezdza po berlinie fajnymi

> wooozkami w stylu bentlej lambo maserati. i wlasnie tam jest

> pokazany ten model z rejestracja rowniez z przodu.

> a jak nie mozna to kombinujesz i zaginasz jak w alfie 156 czy misku

> "evo".....

a nawiązując do tematu, co grozi za jazdę bez przedniej rejestracji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a nawiązując do tematu, co grozi za jazdę bez przedniej rejestracji?

Zatrzymanie DR i skierowanie na badanie techniczne.

Wiem, bo przerabiałem (miałem stłuczkę i rejestrację za szybą, czyli "nie w widocznym miejscu", a tak nakazuje KRD).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zatrzymanie DR i skierowanie na badanie techniczne.

> Wiem, bo przerabiałem (miałem stłuczkę i rejestrację za szybą, czyli

> "nie w widocznym miejscu", a tak nakazuje KRD).

ta rejestracja za szybą to na pewno dobry pomysł szczególni w czasie ewentualnego

zderzenia czołowego - już widzę jakie robi spustoszenie wśród pasażerów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale przedniej tablicy to chyba nie musi być, to znaczy ma być w

> miejscu przewidzianym przez producenta samochodu bo przepisy

> tego nie określają. Jak producent nie przewidział miejsca to

> jest problem, ale już nie właściciela samochodu

Musi, centralnie lub ew. z prawej strony z boku o tak:

003.jpg

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak w naszym kraju można zarejestrować auto,

> w którym nie przewidziano miejsca na rejestrację z przodu?

Widziałem kiedys lekko zabytkowe, małe, sportowe autko (chyba jakieś MG, czy inny Triumph) zarejestrowane na żółtych blachach. Było bardzo niziutkie i tez nie miało miejsca na blache z przodu, nawet zeby nie wiem jak ją zawijać. Tablca z przodu była w formie naklejki (w normalnych rozmiarach) na masce... ale nie pytaj mnie czy to oficjalny sposób rozwiązania problemu, czy jakas wydumka właściciela tego samochodziku hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale tak dla zasady zapytam - czy takie zagiecia sa zgodne z prawem

> czy nie ?

AFAIR nie, i powinno się stosować takie mocowania jak to w alfie są choć tam chyba też sie tablica zagina więc trudno stwierdzić

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak w naszym kraju można zarejestrować auto,

> w którym nie przewidziano miejsca na rejestrację z przodu?

> p.s.

> I tylko takich problemów życzę wszystkim w 2008

Quote:

ROZPORZĄDZENIE

MINISTRA INFRASTRUKTURY

z dnia 22 lipca 2002 r.

w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów.1)

(Dz. U. z dnia 21 sierpnia 2002 r.)

§ 25. 1. (55)
Właściciel pojazdu umieszcza na pojeździe tablice z przodu i z tyłu w miejscach konstrukcyjnie do tego przeznaczonych
, z wyjątkiem przyczep, ciągników rolniczych, motocykli i motorowerów, na których tablice umieszcza się tylko z tyłu, z zastrzeżeniem ust. 1a-2.


i

Quote:

ROZPORZĄDZENIE

MINISTRA INFRASTRUKTURY1) 2)

z dnia 31 grudnia 2002 r.

w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia

(Dz. U. z dnia 26 lutego 2003 r.)

tablice rejestracyjne mogą być stosowane w pojazdach, jeżeli oznakowane są znakiem producenta zgodnie z przepisami o rejestracji i oznaczaniu pojazdów

§ 11. 1. Pojazd samochodowy wyposaża się:

18) w miejsce przewidziane do umieszczenia tablic rejestracyjnych, spełniające wymagania określone w załączniku nr 5 do rozporządzenia


IMHO jeżeli ktoś mu da homologację na polski rynek, to nie musisz zamocowac przedniej tablicy bo nie ma miejsca konstruykcyjnie do tego przeznaczonego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> IMHO jeżeli ktoś mu da homologację na polski rynek, to nie musisz

> zamocowac przedniej tablicy bo nie ma miejsca konstruykcyjnie do

> tego przeznaczonego

Ale takiego wyłączenia nie masz w cytowanym Rozporządzeniu. Zwyczajnie nie przewidziano dopuszczenia takich aut na polski rynek. i IMO nie wybronisz się brakiem "miejsca konstrukcyjnie do tego przeznaczonego". Masz mieć 2 blachy i kropka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale takiego wyłączenia nie masz w cytowanym Rozporządzeniu.

> Zwyczajnie nie przewidziano dopuszczenia takich aut na polski

> rynek. i IMO nie wybronisz się brakiem "miejsca konstrukcyjnie

> do tego przeznaczonego". Masz mieć 2 blachy i kropka.

A to nie jest tak, że homologacja dokonana w którymkolwiek kraju WE automatycznie oznacza dopuszczenie do ruchu w Polsce? hmm.gif

mar00ha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> idac tym tropem auta z RHD tez powinny byc dopuszczone do ruchu w PL

Już znalazłem dodatkową informację, z której wynika, że w zasadzie mam rację, ale jednak nie do końca. zlosnik.gif

Quote:

Procedury homologacji typu przeprowadzane są przez organy krajowe w celu zapewnienia, że pojazd spełnia wymagane prawem specyfikacje techniczne (przykładowo normy bezpieczeństwa).

Pojazdy, które uzyskały homologację typu otrzymują świadectwo zgodności.

Procedury homologacji typu zostały już od 1 stycznia 1996 roku zharmonizowane na terenie WE dla poszczególnych pojazdów (tzn. pojazdów z siedzeniami dla maksymalnie ośmiu pasażerów), ale w niektórych przypadkach nadal zastosowanie mają krajowe procedury homologacyjne.

Może Pan(i) sprawdzić w dokumentacji pojazdu lub u producenta, czy pojazd uzyskał krajową lub wspólnotową homologację typu.

Jeśli pojazd jest modelem, który otrzymał homologację typu WE, świadectwo zgodności wystawione przez producenta jest ważne we wszystkich Państwach Członkowskich Wspólnoty Europejskiej, a organy krajowe muszą je uznawać.

Jeśli pojazd uzyskał krajową homologację typu, organy w kraju, w którym wnioskodawca ubiega się o rejestrację mogą odmówić uznania krajowego świadectwa zgodności wyłącznie jeśli a) można wykazać, że pojazd stanowi poważne zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego lub środowiska naturalnego oraz b) decyzja jest właściwie uzasadniona.

Posiadanie przez pojazd cech technicznych odbiegających od cech wymaganych przepisami krajowymi stanowi dostateczną przyczynę odmowy homologacji typu i rejestracji. W każdym razie procedura homologacji typu nie może powodować powstania nieuzasadnionej zwłoki lub nadmiernych kosztów dla wnioskodawcy, a od wnioskodawcy nie można żądać uzyskania informacji, które są już dostępne w dokumentach znajdujących się w jego dyspozycji.


http://ec.europa.eu/youreurope/nav/pl/citizens/living/car/delivery-registration/index_pl.html (najważniejsze pogrubiłem)

Nie jest to co prawda akt prawny, jednak daje jakieś pojęcie o zawartości właściwego dokumentu prawnego.

mar00ha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A to nie jest tak, że homologacja dokonana w którymkolwiek kraju WE

> automatycznie oznacza dopuszczenie do ruchu w Polsce?

O relacji prawa wspólnotowego a prawa państw członkowskich w tym przypadku, już sam znalazłeś. zlosnik.gifok.gif

Poza tym nawet jeśli pojazd będzie technicznie przystosowany do poruszania się po naszych drogach (homologacja) to nie wypełni automatycznie przesłanek z Rozporządzenia dotyczącego rejestracji pojazdów. A tu jak widać przepisy te nie do końca są kompatybilne. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A to nie jest tak, że homologacja dokonana w którymkolwiek kraju WE

> automatycznie oznacza dopuszczenie do ruchu w Polsce?

a to czasem też nie jest tak, ze prawo wspólnotowe to jedno.....

a prawo kraju członkowskiego to drugie..........

i dopiero z czasem.....ma być dostosowywane do krajów UE..

dla przykładu choćby kwestie ruchu drogowego w różnych krajach UE.....lub wyposażenia pojazdów.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> IMHO jeżeli ktoś mu da homologację na polski rynek, to nie musisz

> zamocowac przedniej tablicy bo nie ma miejsca konstruykcyjnie do

> tego przeznaczonego

podeprę to przepuszczalnością szyb

jeśli szyby fabrycznie montowane, czyli homologowane z autem, nie spełniają normy przepuszczalności to co by Panowie z drogówki nie robili DR zabrać nie mogą

a wspomniana alfa, nie tylko 156, ma zezwolenie na montaż boczny blach i ich zaginanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.