Skocz do zawartości

Świece i przewody WN


lelek

Rekomendowane odpowiedzi

> Dopytuję tak, bo cały czas walczę

To Ty pisałeś jakiś czas temu o objawach i zielik zasugerował uszkodzenie DISa? wink.gif

> W miejscu gdzie jest łączenie wydechu chyba z

> kolektorem jest jakiś ruchomy przegub i mam to uszkodzone, bo

> przy ruszaniu, kiedy silnik drgnie słychać popiskiwanie z tego

> przegubu

To nie jest przegub, jest tam metalowa uszczelka. Jeżeli wpiszesz w szukarkę zmywak, dostaniesz foty i numer katalogowy tej uszczelki.

Pozdroofka

P.S.

Przypominam, że jest to wątek o świecach i przewodach a nie o szarpaniu, wkręcaniu sie na obroty i poposkiwaniu z wydechu wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważ, że 4-ta fajka nie znajduje się nad kolektorem wydechowym w przeciwieństwie to pozostałych. Ważne jest też doleganie końcówek fajek do świec. Jak będzie słabe to wystąpi iskrzenie, grzanie i widać będzie opalenia na końcówce fajki.

Dalej już offtopic.gif.

Z zapchanym katalizatorem nie rozpędziłbyś się do takiej prędkości.

Zapłonu się nie ustawia, ale można chociaż sprawdzić lampą.

Za informację o obciążeniu silnika odpowiada MAP sensor (i jego rurka), a za problemy z ruszaniem może sprzęgło (tłumik drgań skrętnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> labi_3 dobre i polecane, ale drogie.

To co polecacie tanszego. Wydaje mi ze sa to jedne z tanszych przewodow z tego co sie dowadywalem. W hurtowni niecale 140 zł

Poprzednie mialem janmor i były ok( a moze nie do konca) ale dzis sie urwala fajka przy sciaganiu z swiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No chyba żartujesz... Nie pamiętam dokładnie ile płaciłem ( zielik

> będzie pamiętał) ale do 200 to było baaaardzo daleko.

No tak mi powiedzieli w hurtowni do mojego silnika.

W sumie dzwonilem tylko do jednej za beru.

Jutro porozgladam sie jeszcze jak nie znajde beru to kupie te NGK za 140

Szukam takich w osłonach metalowych - czy dobry wybór?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szukam takich w osłonach metalowych - czy dobry wybór?

Tu zdania są podzielone - jedni wyrzucają te osłonki przed montażem inni wręcz przeciwnie. Obie grupy oczywiście mają uzasadnienie swojego działania smile.gif

Ja raz zdejmuję, raz nie i nie wiem dlaczego tak robię zlosnik.gif

Pozdroofka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja raz zdejmuję, raz nie i nie wiem dlaczego tak robię

Pytam bo gdzies czytalem ze w aucie na gaz moga nawet przeszkadzac

Wysłałem maila do Zielika jednak nie wiem czy dojdzie do skutku bo ja je potrzebuje na juz:( a dokladniej na piatek

Zadzwonie jeszcze do ASO ciekawe po ile oni maja przewody. Dzisiaj 4 krotna proba dodzwonienia sie do nich skonczyla sie fiaskiem grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oczywiście. I znakomicie się sprawdzają

> Jeśli ktoś nie widział to wyglądają tak:

Witam

Swiece BERU ULTRA X UXF 79 mają odstep elektrod 1mm a z tego co wiem do mojego typu silnika powinien ten odstęp wynosić 0,7-0,8mm.

Czy powinienem skorygować przerwę czy zostawić taką jaka jest ustawiona przez producenta świec?

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no to opisz ten sposób

> pół forum jeździ na NGK, pewnie część z tego na podróbkach

Z tego ca gość mówił to ze w podróbach metalowe uszczelki można wykręcić, natomiast w orgyinałach nie. Do tego dochodzi jakość wybitych napisów na świecy. W podróbach znacznie odbiegająca od ideału.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Swiece BERU ULTRA X UXF 79 mają odstep elektrod 1mm a z tego co wiem

> do mojego typu silnika powinien ten odstęp wynosić 0,7-0,8mm.

> Czy powinienem skorygować przerwę czy zostawić taką jaka jest

> ustawiona przez producenta świec?

Nic nie zmnieniaj w tej świecy. Zostaw fabryczny rozstaw elektrod.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No chyba żartujesz... Nie pamiętam dokładnie ile płaciłem ( zielik

> będzie pamiętał) ale do 200 to było baaaardzo daleko.

Niestety do X16SZ® te kabelki są bardzo drogie (wymieniona cena jak najbardziej realna) ale nikt mi nie potrafi wyjaśnić dlaczego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niestety do X16SZ® te kabelki są bardzo drogie (wymieniona cena jak

> najbardziej realna) ale nikt mi nie potrafi wyjaśnić dlaczego...

podobnie co mojego C18NZ oraz, jak mówił mi zielik, do C14SE też

lelek za podobne pieniądze miał i kable, i kopułkę z palcem do C16NZ smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W tym wątku umieszczamy zapytania o świece i przewody WN...

Ponieważ nie mam przewodów , a jest DIS wiec zamieszczę tutaj pytanie bez zakładania nowego wątku smile.gif

Otóż czy ktoś z Kolegów orientuje się jak można sprawdzić (laboratoryjnie) czy DIS jest sprawny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Otóż czy ktoś z Kolegów orientuje się jak można sprawdzić

> (laboratoryjnie) czy DIS jest sprawny?

a są jakieś objawy?

Quote:

DIS ma 4 wyjścia na przewody WN i wtyczkę z 4 przewodami.

Na gniazdku cewki powinny być oznaczenia nr pinów.

Część pierwotna:

Odłącz wtyczkę i włącz zapłon.

Sprawdź napięcie między pinem 1 (czerwono-niebieski) i masą. Powinno być tyle co na akumulatorze.

Wyłącz zapłon i sprawdź opór między pinem 2 (brązowy) i masą. Powinno być 0 ohmów.

Zmierz opór cewki między pinami 1 i 3, oraz 1 i 4. Powinno być 5-6 ohmów.

Część wtórna:

Zmierz opór między pinem 1 i każdym z wyjść na kable WN.

Powinno być ok 6 kohmów (+/- 50 ohmów).


podobno niezbyt dokładna to metoda, najlepiej oscyloskopem, szczegółów nie znam wink.gif

więcej w szukajce ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a są jakieś objawy?

Na paliwie i (od dziś na gazie smile.gif ):

1. przyspieszając szarpie,

2. na biegu jałowym dając w gaz solidnie szarpie motorem, kiedy wchodzi na wyższe obroty.

3. szarpanie zmniejsza sie jezeli przyspieszam zaczynając od ok 2500 obr/min

4. swiece, filtry wymienione

5. sciana.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

No więc tak, pisałem wyżej o tym jak zepsułem nówki sztuki kable, a właściwie jeden, które kupiłem od Kolegi Zielika. Jako, że nie lubię mieć świadomości, że coś może być nie tak, to chciałem dokupić ten uszkodzony kabel, bo cały komplet to bez sensu i drogo. Tu niestety zaczęły się schody, ponieważ okazało się, że w przypadku tych kabli, to nie takie proste, wszędzie tylko w kompletach... Po kilku dniach poszukiwań Zielik dzwoni, że udało mu się odszukać gdzieś jedną jedyną sztukę takiego kabelka i to w Opolu. Więc zamawiamy. Kabelek przyjechał do mnie w świetnie zapakowanej paczce wraz z innymi skarbami, które przy okazji zakupiłem u Kamila. Dodatkowo, jako, że kabelek był w trochę innym kolorze niż te z kompletu, dostałem w gratisie od Zielika peszel, którym zamaskowałem różnicę.

Faktycznie, potwierdziło się to co przeczytałem na forum, Zielik to silidny i bardzo pomocny i godny zaufania człowiek.

Dzięki smile.gif

A poniżej fotki moich kabli i świec, które zamówiłem.

281080445-P7160038.JPG

281080445-P7160040.JPG

post-15760-14352495505024_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zasługujesz zasługujesz .

bow.gif

> Ale co do peszli mam akurat inne zdanie . Między peszlem i kablem

> będzie się zbierać wilgoć, co zmniejszy trwałość kabelków.

Czytałem już kiedyś tą teorię na AK...

Ale skoro Opel fabrycznie pakował w peszle przewody zapłonowe w niektórych wersjach silnika (tych nowszych) to chyba nie jest to zły pomysł... hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

> To samo można by powiedzieć o EGR-ach .

> Peszlowanie wynika chyba z tego, że niektóre gryzonie lubią silikon z

> przewodów. Ja wolę, żeby przewody dotykały jak najmniejszej

> liczby elementów.

ja z innej beczki,

ponieważ czasem niezależnie od pogody mam jakieś zadławienia delikatne przy przyspieszaniu zastanawiam się czy nie czas na wymianę przewodów zapłonowych, w aucie mam oryginalne -158kkm i 9 lat, wydaje mi się też ze jakby nieco więcej palił niż wcześniej - około 10%,

co sądzicie?

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zastanawiam się czy nie czas na wymianę przewodów zapłonowych, w aucie mam oryginalne -158kkm i 9 lat,

Kto jak Kto... ale Ty powinieneś mieć świadomość zużywania się takich elementów jak przewody. Z takim przebiegiem to już nie są stare...

ale są martwe...

> wydaje mi się też ze jakby nieco więcej palił niż wcześniej - około 10%

Jak to mówią wymień przewody (o markach nie musimy prawić) i zamelduj jak się sprawy potoczyły.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kto jak Kto... ale Ty powinieneś mieć świadomość zużywania się takich

> elementów jak przewody. Z takim przebiegiem to już nie są

> stare...

> ale są martwe...

> Jak to mówią wymień przewody (o markach nie musimy prawić) i zamelduj

> jak się sprawy potoczyły.

wiem wiem, ale przyrząd specjalny KM001 w postaci spryskiwacza do kwiatków nie ujawnił przebić ;-)

ale jednak pędem nabędę ZEF 725 i zobaczymy ok.gif

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przyrząd ten też nie ujawni niewłaściwej rezystancji przewodów Może

> masz pod izolacją węgielki a nie to co powinno być

no dobra, dobra, już nie krzyczcie wink.gif

zastanawiam się tylko jak jest z jakością NGK vs. Beru ?

cena w zakupie podobna,

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie może śmieszne ( a nawet bardzo smile.gif ) ale wole się upewnić.

Czy przy wymianie kabli WN trzeba coś rozłączać (np. akumulator) - oczywiście nie odpisujcie że trzeba rozłączyć stare kable biglaugh.gif

I jeszcze jedno:

Jaki mogą mieć wpływ uszkodzone kable, po za ciężkim odpalaniem w wilgotne dni ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zamelduj jak się sprawy potoczyły.

złożyłem w końcu NGK RC-OP449 [w hurcie cena okazała się jednak 30% niższa niż Beru ZEF725], no i powiem Wam że jestem zaskoczony, silnik ładniej się wkręca na obroty -szczególnie powyżej 4000 obr/min przy których odczuwalne było jakby przydławienie, ładnie pracuje teraz na zimnym silniku, łatwiej ruszyć na 1 - przedtem jakby się "męczył' i trzeba było mocniej go wkręcać na obroty, po wskazaniu MIDa wygląda też że spalanie spadło, generalnie same pozytywy smile.gif

człowiek się jednak przyzwyczaja do powolnego zużywania elementów i dopiero po wymianie okazuje się jaka jest różnica, szczególnie to widać np. przy amortyzatorach,

dzięki za rady ok.gif

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> złożyłem w końcu NGK RC-OP449 [w hurcie cena okazała się jednak 30%

> niższa niż Beru ZEF725], no i powiem Wam że jestem zaskoczony,

> silnik ładniej się wkręca na obroty -szczególnie powyżej 4000

> obr/min przy których odczuwalne było jakby przydławienie, ładnie

> pracuje teraz na zimnym silniku, łatwiej ruszyć na 1 - przedtem

> jakby się "męczył' i trzeba było mocniej go wkręcać na obroty,

> po wskazaniu MIDa wygląda też że spalanie spadło, generalnie

> same pozytywy

> człowiek się jednak przyzwyczaja do powolnego zużywania elementów i

> dopiero po wymianie okazuje się jaka jest różnica, szczególnie

> to widać np. przy amortyzatorach,

> dzięki za rady

> brat

No to dałeś mi pałera do wymiany moich. Czekam tylko aż zielnik sie odezwie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> generalnie same pozytywy

A nie mówiłem? grinser006.gifzlosnik.gif Żartuję.

To była oczywista oczywistość, że kable trzeba wymieniać co kilkadziesiąt tys. bo to jest element eksploatacyjny - czyli się starzeje oraz zużywa. Tak samo jak opony, rozrząd... itd. itp.

> to widać np. przy amortyzatorach,

Trochę rzucę offtopic.gif ale u mnie wymiana amorków pogorszyła komfort. Chodzi tu o przejeżdzanie przez progi zwalniające. Chociaż znane mi "szybkie" zakręty biorę +/- 20km szybciej zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To była oczywista oczywistość, że kable trzeba wymieniać co

> kilkadziesiąt tys. bo to jest element ekspoatacyjny - czyli się

> starzeje oraz zużywa. Tak samo jak opony, rozrząd... itd. itp.

ciekawe czy ktoś pisał zalecaną wymianę przewodów? typu lata/km?

> Trochę rzucę ale u mnie wymiana amorków pogorszyła komfort. Chodzi

> tu o przejeżdzanie przez progi zwalniające. Chociaż znane mi

> "szybkie" zakręty biorę +/- 20km szybciej

no to akurat nie dziwi, wypracowane amortyzatory bujają autem i są miękkie dając wrażenie komfortu [mimo że oczywiście na teście w SKP są super, hiper sprawne], gdy kupisz nowe okazuje się że jakoś twardo, mniej komfortowo, ale po jakichś 5kkm powinno być lepiej pod wzg. komfortu, przynajmniej u mnie tak zaobserwowałem,

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ciekawe czy ktoś pisał zalecaną wymianę przewodów? typu lata/km?

Myślę, że zużycie się przewodów jest zależle od wielu czynników. Głownym jest z pewnością jakość przewogów, styl jazdy oraz to czy auto ma instalację LPG. Pozostałe to temat dłuższej analizy... ale od tego jest ten wątek...

> no to akurat nie dziwi, wypracowane amortyzatory bujają autem i są

> miękkie dając wrażenie komfortu [mimo że oczywiście na teście w

> SKP są super, hiper sprawne],

(72 oraz 75% - więc 20.GIF dla Ciebie bo masz całkowitą rację.

> gdy kupisz nowe okazuje się że

> jakoś twardo, mniej komfortowo, ale po jakichś 5kkm powinno być

> lepiej pod wzg. komfortu, przynajmniej u mnie tak

> zaobserwowałem,

To czemu mi nie napisałeś tego TUTAJ

A tak się martwiłem że coś nie tak... nawet Lelek mnie "objechał"... hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.