lelek Napisano 18 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2008 > Dopytuję tak, bo cały czas walczę To Ty pisałeś jakiś czas temu o objawach i zielik zasugerował uszkodzenie DISa? > W miejscu gdzie jest łączenie wydechu chyba z > kolektorem jest jakiś ruchomy przegub i mam to uszkodzone, bo > przy ruszaniu, kiedy silnik drgnie słychać popiskiwanie z tego > przegubu To nie jest przegub, jest tam metalowa uszczelka. Jeżeli wpiszesz w szukarkę zmywak, dostaniesz foty i numer katalogowy tej uszczelki. Pozdroofka P.S. Przypominam, że jest to wątek o świecach i przewodach a nie o szarpaniu, wkręcaniu sie na obroty i poposkiwaniu z wydechu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 18 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2008 Zauważ, że 4-ta fajka nie znajduje się nad kolektorem wydechowym w przeciwieństwie to pozostałych. Ważne jest też doleganie końcówek fajek do świec. Jak będzie słabe to wystąpi iskrzenie, grzanie i widać będzie opalenia na końcówce fajki. Dalej już . Z zapchanym katalizatorem nie rozpędziłbyś się do takiej prędkości. Zapłonu się nie ustawia, ale można chociaż sprawdzić lampą. Za informację o obciążeniu silnika odpowiada MAP sensor (i jego rurka), a za problemy z ruszaniem może sprzęgło (tłumik drgań skrętnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
labi_3 Napisano 18 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2008 > labi_3 dobre i polecane, ale drogie. To co polecacie tanszego. Wydaje mi ze sa to jedne z tanszych przewodow z tego co sie dowadywalem. W hurtowni niecale 140 zł Poprzednie mialem janmor i były ok( a moze nie do konca) ale dzis sie urwala fajka przy sciaganiu z swiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 18 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2008 > To co polecacie tanszego. A przeczytałeś cały ten wątek? Po to on jest żeby nie pisac w koło tego samego Pozdroofka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
labi_3 Napisano 18 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2008 > A przeczytałeś cały ten wątek? Po to on jest żeby nie pisac w koło > tego samego czytałem i to nie raz:) ogolnie polecacie beru ale jak sie pytalem w hurtowni to one 200 kosztuja pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 18 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2008 > ogolnie polecacie beru ale jak sie pytalem w > hurtowni to one 200 kosztuja No chyba żartujesz... Nie pamiętam dokładnie ile płaciłem ( zielik będzie pamiętał) ale do 200 to było baaaardzo daleko. Pozdroofka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
labi_3 Napisano 18 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2008 > No chyba żartujesz... Nie pamiętam dokładnie ile płaciłem ( zielik > będzie pamiętał) ale do 200 to było baaaardzo daleko. No tak mi powiedzieli w hurtowni do mojego silnika. W sumie dzwonilem tylko do jednej za beru. Jutro porozgladam sie jeszcze jak nie znajde beru to kupie te NGK za 140 Szukam takich w osłonach metalowych - czy dobry wybór? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 18 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2008 > Szukam takich w osłonach metalowych - czy dobry wybór? Tu zdania są podzielone - jedni wyrzucają te osłonki przed montażem inni wręcz przeciwnie. Obie grupy oczywiście mają uzasadnienie swojego działania Ja raz zdejmuję, raz nie i nie wiem dlaczego tak robię Pozdroofka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
labi_3 Napisano 18 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2008 > Ja raz zdejmuję, raz nie i nie wiem dlaczego tak robię Pytam bo gdzies czytalem ze w aucie na gaz moga nawet przeszkadzac Wysłałem maila do Zielika jednak nie wiem czy dojdzie do skutku bo ja je potrzebuje na juz:( a dokladniej na piatek Zadzwonie jeszcze do ASO ciekawe po ile oni maja przewody. Dzisiaj 4 krotna proba dodzwonienia sie do nich skonczyla sie fiaskiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 18 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2008 > Pytam bo gdzies czytalem ze w aucie na gaz moga nawet przeszkadzac Na forum ktoś pisał, że kiedy wyrzucił osłonki, obroty sięustabilizowały i przestało telepać silnikiem na wolnych obrotach. Pozdroofka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
labi_3 Napisano 18 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2008 > Na forum ktoś pisał, że kiedy wyrzucił osłonki, obroty > sięustabilizowały i przestało telepać silnikiem na wolnych > obrotach. terazniejsze kable mam bez oslonek. To sie jeszcze zastanowie Po co sciągac jak mozna kupic bez dzieki za rady Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Salvius Napisano 19 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2008 > Oczywiście. I znakomicie się sprawdzają > Jeśli ktoś nie widział to wyglądają tak: Witam Swiece BERU ULTRA X UXF 79 mają odstep elektrod 1mm a z tego co wiem do mojego typu silnika powinien ten odstęp wynosić 0,7-0,8mm. Czy powinienem skorygować przerwę czy zostawić taką jaka jest ustawiona przez producenta świec? Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
labi_3 Napisano 19 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2008 wybralem juz przewody. Z trudnosci dostepu polecanych BERU beda to NGK 434 A tak przy okazji dzwonilem do NGK bardzo przyjemny człowiek zrobił mi przy okazji wyklad na temat rdzenia jak i sposobu rozpoznania nie orginalnych swiec NGK. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 19 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2008 > jak i sposobu rozpoznania > nie orginalnych swiec NGK. no to opisz ten sposób pół forum jeździ na NGK, pewnie część z tego na podróbkach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
labi_3 Napisano 19 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2008 > no to opisz ten sposób > pół forum jeździ na NGK, pewnie część z tego na podróbkach Z tego ca gość mówił to ze w podróbach metalowe uszczelki można wykręcić, natomiast w orgyinałach nie. Do tego dochodzi jakość wybitych napisów na świecy. W podróbach znacznie odbiegająca od ideału. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
labi_3 Napisano 19 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2008 Kupilem te NGk niestety juz nie made in Japan a EU podaje dla Ciekawości i ekspertów oporności I 3,60 kilo ohma II 5,04 III 6,88 IV 7,16 pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 19 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2008 > I 3,60 kilo ohma > II 5,04 > III 6,88 > IV 7,16 może być choć już od dawna wiemy, że oporność nie jest decydującym parametrem świadczącym o jakości kabli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zielik Napisano 19 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2008 > Swiece BERU ULTRA X UXF 79 mają odstep elektrod 1mm a z tego co wiem > do mojego typu silnika powinien ten odstęp wynosić 0,7-0,8mm. > Czy powinienem skorygować przerwę czy zostawić taką jaka jest > ustawiona przez producenta świec? Nic nie zmnieniaj w tej świecy. Zostaw fabryczny rozstaw elektrod. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 20 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2008 Rok temu kupiłem swiece do x16xela GM. Gość (Maciej Mądry) sprzedał mi 1 elektrodowe .Takie powinny tam być? .Czy kupić dwuelektrodowe ,bedzie lepszy zapłon itp ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzecholek Napisano 20 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2008 > Rok temu kupiłem swiece do x16xela GM. Gość (Maciej Mądry) sprzedał > mi 1 elektrodowe .Takie powinny tam być? .Czy kupić > dwuelektrodowe ,bedzie lepszy zapłon itp ? Do gazu lepsze sa 1 elektrodowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
labi_3 Napisano 20 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2008 > Do gazu lepsze sa 1 elektrodowe A mi gaziarz kazl wsadzic 2 i mowil ze lepsze 2 Ja nie odnotowałem żadnych strzałów pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kretul Napisano 20 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2008 > No chyba żartujesz... Nie pamiętam dokładnie ile płaciłem ( zielik > będzie pamiętał) ale do 200 to było baaaardzo daleko. Niestety do X16SZ® te kabelki są bardzo drogie (wymieniona cena jak najbardziej realna) ale nikt mi nie potrafi wyjaśnić dlaczego... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 20 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2008 > Niestety do X16SZ® te kabelki są bardzo drogie (wymieniona cena jak > najbardziej realna) ale nikt mi nie potrafi wyjaśnić dlaczego... podobnie co mojego C18NZ oraz, jak mówił mi zielik, do C14SE też lelek za podobne pieniądze miał i kable, i kopułkę z palcem do C16NZ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafalxyz Napisano 20 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2008 > W tym wątku umieszczamy zapytania o świece i przewody WN... Ponieważ nie mam przewodów , a jest DIS wiec zamieszczę tutaj pytanie bez zakładania nowego wątku Otóż czy ktoś z Kolegów orientuje się jak można sprawdzić (laboratoryjnie) czy DIS jest sprawny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 20 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2008 > Otóż czy ktoś z Kolegów orientuje się jak można sprawdzić > (laboratoryjnie) czy DIS jest sprawny? a są jakieś objawy? Quote: DIS ma 4 wyjścia na przewody WN i wtyczkę z 4 przewodami. Na gniazdku cewki powinny być oznaczenia nr pinów. Część pierwotna: Odłącz wtyczkę i włącz zapłon. Sprawdź napięcie między pinem 1 (czerwono-niebieski) i masą. Powinno być tyle co na akumulatorze. Wyłącz zapłon i sprawdź opór między pinem 2 (brązowy) i masą. Powinno być 0 ohmów. Zmierz opór cewki między pinami 1 i 3, oraz 1 i 4. Powinno być 5-6 ohmów. Część wtórna: Zmierz opór między pinem 1 i każdym z wyjść na kable WN. Powinno być ok 6 kohmów (+/- 50 ohmów). podobno niezbyt dokładna to metoda, najlepiej oscyloskopem, szczegółów nie znam więcej w szukajce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafalxyz Napisano 20 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2008 > a są jakieś objawy? Na paliwie i (od dziś na gazie ): 1. przyspieszając szarpie, 2. na biegu jałowym dając w gaz solidnie szarpie motorem, kiedy wchodzi na wyższe obroty. 3. szarpanie zmniejsza sie jezeli przyspieszam zaczynając od ok 2500 obr/min 4. swiece, filtry wymienione 5. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
labi_3 Napisano 20 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2008 > No chyba żartujesz... Nie pamiętam dokładnie ile płaciłem ( zielik > będzie pamiętał) ale do 200 to było baaaardzo daleko. Potwierdzam oferta Zielika jest bardzo dobra. NGK tez ma taniej niż ja za nie dałem w hurtowni Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafalxyz Napisano 23 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2008 Czy uszkodzony moduł zapłonowy może uszkodzić świece? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 23 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2008 Nie bezpośrednio. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafalxyz Napisano 23 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2008 > Nie bezpośrednio. To znaczy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 23 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2008 DIS nie uszkodzi świecy, ale jeśli będą wypadać zapłony to świeca może się na tyle usyfić, że wyładowania przeniosą się z elektrod na inne miejsca świecy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klaudio Napisano 16 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2008 No więc tak, pisałem wyżej o tym jak zepsułem nówki sztuki kable, a właściwie jeden, które kupiłem od Kolegi Zielika. Jako, że nie lubię mieć świadomości, że coś może być nie tak, to chciałem dokupić ten uszkodzony kabel, bo cały komplet to bez sensu i drogo. Tu niestety zaczęły się schody, ponieważ okazało się, że w przypadku tych kabli, to nie takie proste, wszędzie tylko w kompletach... Po kilku dniach poszukiwań Zielik dzwoni, że udało mu się odszukać gdzieś jedną jedyną sztukę takiego kabelka i to w Opolu. Więc zamawiamy. Kabelek przyjechał do mnie w świetnie zapakowanej paczce wraz z innymi skarbami, które przy okazji zakupiłem u Kamila. Dodatkowo, jako, że kabelek był w trochę innym kolorze niż te z kompletu, dostałem w gratisie od Zielika peszel, którym zamaskowałem różnicę. Faktycznie, potwierdziło się to co przeczytałem na forum, Zielik to silidny i bardzo pomocny i godny zaufania człowiek. Dzięki A poniżej fotki moich kabli i świec, które zamówiłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zielik Napisano 16 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2008 Dziękuję za tak miłe słowa ... ale nie wiem czy zasługuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 19 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2008 Zasługujesz zasługujesz . Ale co do peszli mam akurat inne zdanie . Między peszlem i kablem będzie się zbierać wilgoć, co zmniejszy trwałość kabelków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zielik Napisano 19 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2008 > Zasługujesz zasługujesz . > Ale co do peszli mam akurat inne zdanie . Między peszlem i kablem > będzie się zbierać wilgoć, co zmniejszy trwałość kabelków. Czytałem już kiedyś tą teorię na AK... Ale skoro Opel fabrycznie pakował w peszle przewody zapłonowe w niektórych wersjach silnika (tych nowszych) to chyba nie jest to zły pomysł... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 20 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2008 To samo można by powiedzieć o EGR-ach . Peszlowanie wynika chyba z tego, że niektóre gryzonie lubią silikon z przewodów. Ja wolę, żeby przewody dotykały jak najmniejszej liczby elementów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 13 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2008 > To samo można by powiedzieć o EGR-ach . > Peszlowanie wynika chyba z tego, że niektóre gryzonie lubią silikon z > przewodów. Ja wolę, żeby przewody dotykały jak najmniejszej > liczby elementów. ja z innej beczki, ponieważ czasem niezależnie od pogody mam jakieś zadławienia delikatne przy przyspieszaniu zastanawiam się czy nie czas na wymianę przewodów zapłonowych, w aucie mam oryginalne -158kkm i 9 lat, wydaje mi się też ze jakby nieco więcej palił niż wcześniej - około 10%, co sądzicie? brat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zielik Napisano 13 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2008 > zastanawiam się czy nie czas na wymianę przewodów zapłonowych, w aucie mam oryginalne -158kkm i 9 lat, Kto jak Kto... ale Ty powinieneś mieć świadomość zużywania się takich elementów jak przewody. Z takim przebiegiem to już nie są stare... ale są martwe... > wydaje mi się też ze jakby nieco więcej palił niż wcześniej - około 10% Jak to mówią wymień przewody (o markach nie musimy prawić) i zamelduj jak się sprawy potoczyły. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 13 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2008 > Kto jak Kto... ale Ty powinieneś mieć świadomość zużywania się takich > elementów jak przewody. Z takim przebiegiem to już nie są > stare... > ale są martwe... > Jak to mówią wymień przewody (o markach nie musimy prawić) i zamelduj > jak się sprawy potoczyły. wiem wiem, ale przyrząd specjalny KM001 w postaci spryskiwacza do kwiatków nie ujawnił przebić ;-) ale jednak pędem nabędę ZEF 725 i zobaczymy brat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 13 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2008 > ale przyrząd specjalny KM001 w postaci spryskiwacza do kwiatków nie ujawnił przebić Przyrząd ten też nie ujawni niewłaściwej rezystancji przewodów Może masz pod izolacją węgielki a nie to co powinno być Pozdroofka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 14 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2008 > Przyrząd ten też nie ujawni niewłaściwej rezystancji przewodów Może > masz pod izolacją węgielki a nie to co powinno być no dobra, dobra, już nie krzyczcie zastanawiam się tylko jak jest z jakością NGK vs. Beru ? cena w zakupie podobna, brat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
celius Napisano 15 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2008 Pytanie może śmieszne ( a nawet bardzo ) ale wole się upewnić. Czy przy wymianie kabli WN trzeba coś rozłączać (np. akumulator) - oczywiście nie odpisujcie że trzeba rozłączyć stare kable I jeszcze jedno: Jaki mogą mieć wpływ uszkodzone kable, po za ciężkim odpalaniem w wilgotne dni ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 16 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2008 > zamelduj jak się sprawy potoczyły. złożyłem w końcu NGK RC-OP449 [w hurcie cena okazała się jednak 30% niższa niż Beru ZEF725], no i powiem Wam że jestem zaskoczony, silnik ładniej się wkręca na obroty -szczególnie powyżej 4000 obr/min przy których odczuwalne było jakby przydławienie, ładnie pracuje teraz na zimnym silniku, łatwiej ruszyć na 1 - przedtem jakby się "męczył' i trzeba było mocniej go wkręcać na obroty, po wskazaniu MIDa wygląda też że spalanie spadło, generalnie same pozytywy człowiek się jednak przyzwyczaja do powolnego zużywania elementów i dopiero po wymianie okazuje się jaka jest różnica, szczególnie to widać np. przy amortyzatorach, dzięki za rady brat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
celius Napisano 16 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2008 > złożyłem w końcu NGK RC-OP449 [w hurcie cena okazała się jednak 30% > niższa niż Beru ZEF725], no i powiem Wam że jestem zaskoczony, > silnik ładniej się wkręca na obroty -szczególnie powyżej 4000 > obr/min przy których odczuwalne było jakby przydławienie, ładnie > pracuje teraz na zimnym silniku, łatwiej ruszyć na 1 - przedtem > jakby się "męczył' i trzeba było mocniej go wkręcać na obroty, > po wskazaniu MIDa wygląda też że spalanie spadło, generalnie > same pozytywy > człowiek się jednak przyzwyczaja do powolnego zużywania elementów i > dopiero po wymianie okazuje się jaka jest różnica, szczególnie > to widać np. przy amortyzatorach, > dzięki za rady > brat No to dałeś mi pałera do wymiany moich. Czekam tylko aż zielnik sie odezwie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zielik Napisano 16 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2008 > zielnik kolejny raz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
celius Napisano 16 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2008 > kolejny raz... wielkie sorki Przyrzekam ja nic nie palę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zielik Napisano 16 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2008 > generalnie same pozytywy A nie mówiłem? Żartuję. To była oczywista oczywistość, że kable trzeba wymieniać co kilkadziesiąt tys. bo to jest element eksploatacyjny - czyli się starzeje oraz zużywa. Tak samo jak opony, rozrząd... itd. itp. > to widać np. przy amortyzatorach, Trochę rzucę ale u mnie wymiana amorków pogorszyła komfort. Chodzi tu o przejeżdzanie przez progi zwalniające. Chociaż znane mi "szybkie" zakręty biorę +/- 20km szybciej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zielik Napisano 16 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2008 > wielkie sorki Już się przyzwyczaiłem > Przyrzekam ja nic nie palę Ale ja nic nie sugeruję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 16 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2008 > To była oczywista oczywistość, że kable trzeba wymieniać co > kilkadziesiąt tys. bo to jest element ekspoatacyjny - czyli się > starzeje oraz zużywa. Tak samo jak opony, rozrząd... itd. itp. ciekawe czy ktoś pisał zalecaną wymianę przewodów? typu lata/km? > Trochę rzucę ale u mnie wymiana amorków pogorszyła komfort. Chodzi > tu o przejeżdzanie przez progi zwalniające. Chociaż znane mi > "szybkie" zakręty biorę +/- 20km szybciej no to akurat nie dziwi, wypracowane amortyzatory bujają autem i są miękkie dając wrażenie komfortu [mimo że oczywiście na teście w SKP są super, hiper sprawne], gdy kupisz nowe okazuje się że jakoś twardo, mniej komfortowo, ale po jakichś 5kkm powinno być lepiej pod wzg. komfortu, przynajmniej u mnie tak zaobserwowałem, brat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zielik Napisano 16 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2008 > ciekawe czy ktoś pisał zalecaną wymianę przewodów? typu lata/km? Myślę, że zużycie się przewodów jest zależle od wielu czynników. Głownym jest z pewnością jakość przewogów, styl jazdy oraz to czy auto ma instalację LPG. Pozostałe to temat dłuższej analizy... ale od tego jest ten wątek... > no to akurat nie dziwi, wypracowane amortyzatory bujają autem i są > miękkie dając wrażenie komfortu [mimo że oczywiście na teście w > SKP są super, hiper sprawne], (72 oraz 75% - więc dla Ciebie bo masz całkowitą rację. > gdy kupisz nowe okazuje się że > jakoś twardo, mniej komfortowo, ale po jakichś 5kkm powinno być > lepiej pod wzg. komfortu, przynajmniej u mnie tak > zaobserwowałem, To czemu mi nie napisałeś tego TUTAJ A tak się martwiłem że coś nie tak... nawet Lelek mnie "objechał"... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.