Skocz do zawartości

Świece i przewody WN


lelek

Rekomendowane odpowiedzi

Jak znajomy kupi przewody Sentech, to po paru miesiacach zmieni je ponownie na nowe...Niech znajomy zakupi przewody NGK lub Beru, obie opcje sa drogie, ale w perspektywie i tak oszczedzi...sprawdzone.

Swiece zaplonowe dedykowane do silnika (dobiora z katalogu z kazdym sklepie motoryzacyjnym), bez kombinacji...

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące później...

To ja podobnie jak kolega:

Hej jestem świeżo upieczonym użytkownikiem Astry F 94 rok, przed liftingiem

Silnik oznaczony C14NZ zagazowany, jakiś czas temu zauważyłem, że mam przebicie na kablach wysokiego napięcia. Zatem najwyższy czas je wymienić, świece mam nowe dobre jakości. Możecie mi doradzić jakiej firmy/typ kabli najlepiej kupić do mojej białej torpedy?

jeśli, już ten temat był poruszany to wybaczcie mi, ale siedziałem, siedziałem i nie dałem rady wszystkiego przeczytać. Im dłużej czytałem tym więcej chorób bym wynalazł w moim samochodzie.

pozdrawiam i z góry dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zatem najwyższy czas je wymienić, świece mam nowe dobre jakości. >Możecie mi doradzić jakiej firmy/typ kabli najlepiej kupić do mojej białej >torpedy?

Jedynie tylko i wyłącznie NGK - ja już na takich zrobiłem około 40 kkm, wymienię je profilaktycznie w przyszłym roku przy wymianie rozrządu.

Aha żadnych problemów z autem z tytułu zapłonu nie mam.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jedynie tylko i wyłącznie NGK - ja już na takich zrobiłem około 40 kkm, wymienię je profilaktycznie

> w przyszłym roku przy wymianie rozrządu.

> Aha żadnych problemów z autem z tytułu zapłonu nie mam.

> PZDR VEN

Pamiętasz przy jakim przebiegu wywaliłeś oryginalne kable? Moje jeżdżą 145 tkm z czego prawie 50 tkm na gazie i jadą dalej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pamiętasz przy jakim przebiegu wywaliłeś oryginalne kable? Moje jeżdżą >145 tkm z czego prawie 50 tkm na gazie i jadą dalej...

Nie pamiętam powiem szczerze, ale napewno wymieniłem je również profilaktycznie, a no i dodam że moje przebiegi również na LPG.

Moje jedyne problemy jakie miałem z zapłonem to moduł zapłonowy - zanim zlokalizowałem usterkę zdążyłem wymienić:

- cewkę

- przewody WN

- świece

i na koniec dopiero wymieniłem moduł

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie pamiętam powiem szczerze, ale napewno wymieniłem je również profilaktycznie, a no i dodam że

> moje przebiegi również na LPG.

> Moje jedyne problemy jakie miałem z zapłonem to moduł zapłonowy - zanim zlokalizowałem usterkę

> zdążyłem wymienić:

> - cewkę

> - przewody WN

> - świece

> i na koniec dopiero wymieniłem moduł

> PZDR VEN

A to u mnie luzik jeśli o to chodzi smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jedynie tylko i wyłącznie NGK - ja już na takich zrobiłem około 40 kkm, wymienię je profilaktycznie

> w przyszłym roku przy wymianie rozrządu.

U mnie żadne przewody nie wytrzymały więcej niż 15kkm NGK, Bosch i masa innych. Wszystkie dostawały brzebicia i w konsekwencji strzały. Nie wiem czego to wina bo i świece i cewka były wymieniane, nie pomagało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie żadne przewody nie wytrzymały więcej niż 15kkm NGK, Bosch

>i masa innych. Wszystkie dostawały

> brzebicia i w konsekwencji strzały. Nie wiem czego to wina bo i >świece i cewka były wymieniane, nie pomagało.

hm... nie wiem, może kwestia ich mocowania??

Może spróbuj je jakoś zabezpieczyć przed drganiami - obcieraniem lub innymi możliwymi przyczynami powstania uszkodzeń mechanicznych.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hm... nie wiem, może kwestia ich mocowania??

> Może spróbuj je jakoś zabezpieczyć przed drganiami - obcieraniem lub innymi możliwymi przyczynami

> powstania uszkodzeń mechanicznych.

Uszkodzeń mechanicznych brak, nawet w peszle je wkładałem jak oryginały i nie pomagało. zeby.GIF Astre już sprzedałem, w sumie dobrze ponad 100kkm zrobiłem na gazie i jedno co było nie tak to ta wymiana kabli. Tak to śmigała pięknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jedynie tylko i wyłącznie NGK - ja już na takich zrobiłem około 40 kkm, wymienię je profilaktycznie

> w przyszłym roku przy wymianie rozrządu.

> Aha żadnych problemów z autem z tytułu zapłonu nie mam.

> PZDR VEN

Dzięki wielkie, a jakbym jeszcze planował wymianę świec i kiedyś kopułki to na jakie?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wszystko w tym temacie zostalo w tym watku napisane....Swiece NGK lub Beru, kopulka i palec Beru.

> Wytwory owych firm sa najpewniejsze i najtrwalsze.

> Pozdrawiam

dzięki wielkie, dopiero teraz poradziłem sobie z wyszukiwaniem tematów, już nie będę zalewał forum zbędnymi pytaniami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wszystko w tym temacie zostalo w tym watku napisane....Swiece NGK lub Beru, kopulka i palec Beru.

> Wytwory owych firm sa najpewniejsze i najtrwalsze.

True, True....

dorzuciłbym jeszcze markę Hella i Boscha.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

> Witam musze wymienic przewody zaplonowe juz ich czas, mam jednak pytanie w orginale sa chyba 8mm

> czy moge zamias takich uzyc 10 mm czy wplynie to w jakis sposob na prace slnika

A dlaczego chcesz tak kombinować? Kup NGK takie jak do Twojego silnika i będziesz miał z głowy na kilkanaście kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Przy okazji robienia rozrządu, wymieniłem też świece (a właściwie mechanik). Na 2 ze starych świec są wyraźne brązowe (przegrzanie, nadpalenie) ślady na ceramice powyżej tej sześciokątnej części. Na 2 pozostałych widać pojawiające się delikatne zażółcenie. Wygląda (i czuje się pod palcem), że jest to spalone szkliwo na ceramice. Czy to normalne? Świece wymieniane po ok. 30 tyś km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> palcem), że jest to spalone szkliwo na ceramice. Czy to normalne? Świece wymieniane po ok. 30

> tyś km.

Szkliwo czy olej? Bo u mnie w tym silniku pomimo wielu wymian uszczelek ciagle mi sie lalo spod pokrywy zaworow, miedzy innymi na swiece, czego efektem bylo takie przebarwienie na izolatorach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szkliwo czy olej? Bo u mnie w tym silniku pomimo wielu wymian uszczelek ciagle mi sie lalo spod

> pokrywy zaworow, miedzy innymi na swiece, czego efektem bylo takie przebarwienie na

> izolatorach.

Na 99% szkliwo, tak przynajmniej wygląda. Szczególnie że w tym miejscu struktura szkliwa zrobiła się porowata, a wszędzie jest gładkie. Poza tym świece suche, niezatłuszczone.

A swoją drogą mi też wymienili przy okazji uszczelkę. Nie mogę powiedzieć, że się lało, bo silnik mi wziął jakieś 300ml przez 10 tyś km, ale na pewno trochę puszczał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące później...
  • 1 miesiąc później...

> ok no to czekam na sprawozdanie.

> PZDR VEN

Niestety nie długo mi było dane jeździć na świecach Bosch-a, nawet 100m nie zrobiłem gdyż jak się okazało przewody mam do wymiany (nie pytajcie sie dlaczego - nie chce być zlinczowany),

Wybór padł na NGK RC-OP436 tak dobrałem na stronie w ich szukajce,(tzn wąskie wyjścia na kopułce, metalowa obudowa kabli) czy zacni koledzy mogą upewnić mnie w tym przekonaniu?

W sklepie u siebie mam te przewody za 125zł więc chyba się opłaca.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HM.... Ja właśnie wymieniłem przewody WN i świece NGK bez żadnych wodotrysków.

Takie wtrącenie, spalania NoPb 8 litrów (a czasami nawet więcej), spadło do 6,2 smile.gif

Wracając do twojego pytania, mój silnik wiele się nie różni od mojego a przewody nie mają metalowej obudowy.

Pytanie:

Masz tulejki/rurki w które się wkłada przewody??

Edit: nawet według katalogu NGK numer przewodów jaki powinieneś zastosować u siebie to: RC-OP1209.

Twój silnik ma 44 kW, 60KM.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy twój silnik wygląda mniej więcej tak jak na zdjęciu i fajki od przewodów WN wkladasz w takie

> tulejki jak na zdjęciu??

Nie, ponieważ:

Mój silnik jest czysty 270635636-JUMP2.gif

Nie mam wkręconej tulejki przy swiecy

zakupiłem już przewody WN NGK RC-OP436 - 125zł, i mały zonk, polączenie świec i kopułki ok ale z kopułki do cewki nie nada bo mam wąski montaż w cewce a przewód mam na gruby - muszę zakupić takową cewkę niewiem.gif

Wg, katalogu NGK tylko takie przewody były do mojej Asi,

Po odpale silnik pracuje aż miło (przewody NGK i świece Bosch WR7DC+),

Czy jak zakupie taką cewkę od Viki z silnikiem 1.8 to będzie się nadawać? (połączenia tak ale jak z pracą silnika)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem szczerze i się zapytam:

Ty napewno masz C14NZ??

Wszystkie silniki c14nz jakie widziałem miały te tulejki.

Nie wiem czy to kłopot, ale jakbyś mógł zrobić fotkę swojego silnika i wrzucić na kącik, nawet dla potomności.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące później...

> Zadziałały.

> Chciałem wypróbować jednoelektrodowe bo na forum jest wiele pozytywnych opinii.

> Więc jakie mam założyć.

To ja Tobie proponuję boschowe (czyli oryg dla Opla) te od twinportów (FQR8LEU2). Moja poprzednia zagazowana Astra radziła sobie na nich świetnie, ale nie oczekuj że spalanie spadnie, moc wzrośnie i takie tam. Chodziła OK i tyle, miałem jedynie wrażnie że na jałowym trzymając kierownicę wyczuwam mniejsze drgania po ich zastosowaniu. A może mi się tylko tak wydawało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ok no to czekam na sprawozdanie.

> PZDR VEN

Już trochę km nabiło na nowym zestawie i moje odczucia:

1. mniej telepie na zimnym 270635636-JUMP2.gif

2. auto szybciej reaguje na gaz (pasażerowie potwierdzili)

3. kultura pracy silnika jakby wyższa

Ogólnie wrażenia pozytywne, nie żałuje zainwestowanych pieniędzy, mam nadzieje że na jakiś czas będzie dobrze, może palec wymienię na zimę profilaktycznie - niewielki koszt a kilka problemów mniej jakie mogą wystąpić.

Dla przypomnienia świece BOSCH WR7DC+ oraz przewody NGK, dodam że założyłbym GM jedno-elektrodowe ale taniej mi wpadły BOSCHa,uważam że nie ma co się wychylać w kwestii świec do tego samochodu GM, Bosch czy NGK są jak najbardziej wystarczające - gdy silnik będzie w niewłaściwym stanie technicznym (bierze olej, widoczny nagar na świecy) to żadna świeca nie będzie dobra nawet ta najdroższa biglaugh.gif

Czas pokaże czy elektroda z Itru będzie wytrzymała i nie będzie trzeba regulować często odstępu między elektrodami niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.