Skocz do zawartości

Świece i przewody WN


lelek

Rekomendowane odpowiedzi

Po okolo 100km od momentu kupna autka silnik zaczal pracowac na 3-ch cylindrach, okazalo sie ze sprzedajacy umyl silnik karcherem i woda ktora zostala na swiecy dawala przebicie, stad taki efekt, postanowilem jednak wymienic przewody WN i swiece, jako ze w planach byl do zalozenia gaz postanowilem kupic jednoelektrodowe-ponoc lepsze do gazu...Niestety okazaly sie gorsze, po okolo 2tys km od ich zalozenia jedna padla i dawala przebicie, efektem tego bylo bardzo duze HC w spalinach, okolo 600 ppm, gdzie norma jest max do 100! Trzech roznych mechanikow stwierdzilo ze silnik jest DO REMONTU yikes.gif jesli tak duze jest to HC, nikt nie chcial nawet na moja prosbe wykrecic i sprawdzic tych swiec, wszyscy twierdzili ze REMONT shocked.gif i wolali na start 1,5tys w gore...SZOK!! W koncu ze znajomym wykrecilismy swiece i prawda wyszla na swiatlo dzienne, wszyscy mondralinscy mechanicy chowali ogon pod siebie slyszac jaka byla diagnoza...Swieczki wsadzilem juz oryginal GM dwuelektrodowe..i tu ciekawostka!! HC w spalinach spadlo z wartosci 25 na swiecach jednoelektrodowych (jak jeszcze byly sprawne) do 9 yikes.gif na dwuelektrodowych, teraz autko pali na dotyk i smiga ze az miło zlosnik.gif a wracajac do starych przewodow WN to najkrotszy mial rezystancje wieksze od najdluzszego hehe.gif wiec cala wymiana wyszla tylko na dobre wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakie świece powinny byc w 1,6 16V gr.94 .Mądry mi sprzedał jedno

> elektrodowe.Nie lepiej dwu miec?.

Witam!

Niech mnie ktos poprawi jesli sie myle grinser006.gif, ale do 16v nasz guru pan Etzold (nie wiem czy dobrze napisalem) podaje chyba dwu-elektrodowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie, może ktoś jeszcze raz przypomieć jaka powinna być wartość rezystancji nowych kabli WN i wartość używanych, po odczycie której powinno się zdecydować na kupno świeżynek?

Dotarłem do informacji, że wzorcowo oporność KWN przedstawia się wg proporcji: 16kom na 1mb kabla. Jak to się ma do rzeczywistości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie, może ktoś jeszcze raz przypomieć jaka powinna być wartość

> rezystancji nowych kabli WN i wartość używanych, po odczycie

> której powinno się zdecydować na kupno świeżynek?

> Dotarłem do informacji, że wzorcowo oporność KWN przedstawia się wg

> proporcji: 16kom na 1mb kabla. Jak to się ma do rzeczywistości?

w FAQ na WoA masz podane

celowo nie napiszę ile - zajrzyj sobie 270751858-jezyk.gif

oczywiście ta rezystancja tylko w pewnym stopniu mówi o stanie przewodów idea.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W tym wątku umieszczamy zapytania o świece i przewody WN, chwalimy

> się swoimi oraz dyskutujemy na temat wyższości jednych nad

> drugimi.

> Zakładane wątki poza tym będą natychmiast usuwane.

> Pozdroofka

Zastanawiam się nad kupnem świec( czasami z rana jakby na jedną nie palił mają jakieś 2-lata i jakieś 30,000 km) tylko dylemat - hmm.gifjedno czy dwu elektrodowe... Dopytywałem lokalnych mechaniorów i zdania są podzielone hmm.gif.......... Cztero elekt raczej nie wchodzą w "grę" co do tego w/w są zgodni może zna ktoś temat z autopsji.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jakie wg. Was powinny byc swiece do C14NZ? Na stronie NGK wychodzi

> ze 2-elektrodowe (i takie mam do tej pory), ale niektorzy mowia

> ze powinienem miec 1-elektrodowe

Dajcie siana z NGK.

Ja sie ze swiecami też bujałem, ngk, bosch i nie było ok.

Potem zrezygnowany pojechałem po coś do kuzyna,coś tam robił przy asterce tez,

weszliśmy na temat świec i on do mnie że założył GM-a i nie to auto.

Wyszukałem że u mnie jedno elektrodowe i jakis tam numer.

Pojechałem do serwisu u mnie.

Zapłaciłem całe 40 zł za 4 świece i uwieżcie mi jak to założyłem to mi szczena opadła.

Tylko Gm-a, takie moje zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cztero elekt raczej nie wchodzą w "grę" co do tego w/w są zgodni może zna ktoś temat z

> autopsji.....

hmm.gif Czemu taka antyreklama dla dobrych świec ???

Ja mam 4 elektrodowe świece BERU i nie namówisz mnie na żadne inne palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czemu taka antyreklama dla dobrych świec ???

> Ja mam 4 elektrodowe świece BERU i nie namówisz mnie na żadne inne

Sory za antyreklamę bow.gif-Chodziło mi o to że mechanicy wyrazili opinię że szkoda przepłacać bo i tak jak do mojego typu silnika i wieku auta to szkoda kasy na 4-ro elektrodowe bo szału nie zrobią

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dajcie siana z NGK.

> Ja sie ze swiecami też bujałem, ngk, bosch i nie było ok.

> Potem zrezygnowany pojechałem po coś do kuzyna,coś tam robił przy

> asterce tez,

> weszliśmy na temat świec i on do mnie że założył GM-a i nie to auto.

> Wyszukałem że u mnie jedno elektrodowe i jakis tam numer.

> Pojechałem do serwisu u mnie.

> Zapłaciłem całe 40 zł za 4 świece i uwieżcie mi jak to założyłem to

> mi szczena opadła.

> Tylko Gm-a, takie moje zdanie.

dobrze, damy sobie siana smile.gif

a znalazles moze gdzies w necie katalog tych swiec? bo chcialbym sprawdzic jakie powinienem kupic.

znalazlem na allegro swiece do mojego silnika klik , i cena jest chyba porownywalna do NGK smile.gif ale moze faktycznie sa lepsze smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

świece wieloelektrodowe w porównaniu z jednoelektrodowymi mają wydłużony okres między wymianami ; dla 2-elektrodowych GM jest to 60 kkm . I nic więcej oczywiście pomijając samopoczucie właściciela grinser006.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Trochę z innej beczki ale w temacie świec: czy po zakupie świec

> trzeba sprawdzać / korygować przerwę?

Jakis czas temu kupilem NGK zamienniki do mojego silnika, po jakim czasie stwierdzilem, ze to byla porazka. Co sie okazalo przerwa byla ustawiona na 0,7mm a moje powinne miec 0,9-1,1mm.

Trzeba sprawdzac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Trochę z innej beczki ale w temacie świec: czy po zakupie świec

> trzeba sprawdzać / korygować przerwę?

jeśli kupisz świece oryginalne dedykowane do tego silnika, które są w cenie zamienników wtedy nic nie będziesz musiał ustawiać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeśli kupisz świece oryginalne dedykowane do tego silnika, które są w

> cenie zamienników wtedy nic nie będziesz musiał ustawiać

Jak to rozumiesz??

Zakupilem dedykowane zamienniki do tego silnika, zakup byl nie w kiosku "Ruchu" a specjalistycznym sklepie z czesciami samochodowymi yikes.gif

Sorry, teraz dojrzalem, ze nie odpowiadam tej co trzeba osobie grinser006.gif, ale zgodzisz sie ze mna wpysk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> podlaczajac sie do tematu, moglby mi ktos doradzic jakie przewody

> zaplonowe kupic do swojej astry? jest to silnik x14nz, przebieg

> 110kkm,

> patrzylem na allegro i znalazlem tylko takie:

> http://moto.allegro.pl/search.php?catego...;category=50772

Witam,

jeżdżę od niespełna roku (jakieś 40kkm) na czteroelektrodowych BOSCH-ach, LPG KOLTEC na pokładzie. Póki co - nie ma problemu. Kolega pisze o wydłużonym okresie eksploatacji - tzn. o ile wydłużonym? Kiedy planować wymianę świec?

Pozdrawiam,

Radek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A miał ktoś świece iskry 2-elektrodowe Niby parametry i komentaże na

> ALEDROGO sa OK

komentarzami bym się nie sugerował, bo ludzie często wystawiają komentarz jak paczka przyjdzie, a dotyczy to że towar ok, wszystko jest itp.

Ja tak samo zrobiłem kupując kiedyś śruby zabezpieczające do alusów, Bo wszystko było ok, towar kompletny, ale jak mi przyszło odkręcać je na zime do zmiany opon to klucz i sruby tak mi się sfatygowały, że miałem juz najczarniejsze mysli z cieciem felgi włącznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co jakiś czas pojawiają się informaje , że świece niektórych producentów pękają przy wykręcaniu czy wykruszają się ich elementy do cylindra . Z tego co piszą użytkownicy dotyczy to firm : Iskra i NGK . Może wynika to z błędów przy montażu swiec czy innych ale mając jako wybór bardzo dobre swiece oryginalne GM pozostałbym właśnie przy nich idea.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolejny dylemat . Przy moim silniku katalogowo powinny być świece na klucz"21" a są "16" (noszę jedną na wzór bo mam dość tłumaczenia i screwy.gif) gdzie kolwiek nie pytam o odpowiedni dla mojego silnika jest dylemat może jedno może......

Na razie delikatnie szarpie przy zimnym silniku potem ok ale..... trzeba się przygotować bo nie lubię niespodzinek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

> Znalazłem na alledrogo taką aukcję

> Jak sie sprawdzają takie kable i czy cena nie jest za niska ??

Miałem dawno temu w kadecie przewody championa, nie polecam bo po roku musiały zostać wymienione, gdyż były już na nich przebicia. no.gif

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miałem dawno temu w kadecie przewody championa, nie polecam bo po

> roku musiały zostać wymienione, gdyż były już na nich przebicia.

> pozdro

Oki. Tak sie tylko zastanawiam bo moje są chyba OK. Muszę im kiedyś zrobić próbę wodną i sprawdzić czy nie maja przebicia ale nie widzę jak narazie żadnych objawów ( lub ich nie rozpoznaje)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kolejny dylemat . Przy moim silniku katalogowo powinny być świece na

> klucz"21" a są "16" (noszę jedną na wzór bo mam dość tłumaczenia

> i ) gdzie kolwiek nie pytam o odpowiedni dla mojego silnika

> jest dylemat może jedno może......

> Na razie delikatnie szarpie przy zimnym silniku potem ok ale.....

> trzeba się przygotować bo nie lubię niespodzinek.

Teraz dopatrzyłem się, że to właśnie mi odpowiadałeś.

No więc nie będę się rozwodził nad moimi teoriami... podam przykład z ostatniej soboty.

Był u mnie Lelek i zakupił oryginalne dwuelektrodowe świece GM na klucz 16".

Niemiec przewidział w jego silniku zwykłe świece (jednoelektrodowe) na klucz 21. Po zmianie nie ma problemu - z tego co wiem jego silniczek pracuje bardzo ładnie.

Czy ktoś ma jeszcze jakieś wątpliwości co do wyboru świec?

A tak na marginesie... świece dla GM produkuje BOSCH.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> podam przykład z ostatniej soboty.

> Był u mnie Lelek i zakupił oryginalne dwuelektrodowe świece GM na klucz 16".

> Niemiec przewidział w jego silniku zwykłe świece (jednoelektrodowe)

> na klucz 21.

Zgadza się, to tylko kwestia rozmiaru klucza smile.gif

> Po zmianie nie ma problemu

Noooo. Jakoś odjechałem od Ciebie grinser006.gif

> z tego co wiem jego silniczek pracuje bardzo ładnie.

Oj ładnie, ładnie smile.gif

Pozdroofka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A dokładniej świece na klucz 16 były montowane do silników z

> tulejkami osłaniającymi świeczki od żaru kolektora wydechowego.

Z moich obserwacji wynika, że dwuelektrodówki na 16" były po prostu montowane po "liftingu" czyli 94->

Nie spotkałem Astry ze świecami 21" powyżej tego rocznika... mimo, że widziałem egzemplarze bez TULEJEK osłaniających świece.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dziś zmierzyłem opór na przewdach WN

Wyniki:

1- 50cm -3,7kOma

2- 45cm - 4,3kOma

3- 38cm - 4,4kOma

4- 30cm - 2,1kOma

Prosiłbym o interpretacje bo z elektryki jestem zielony

Podobno powinno być 3-20kOma więc czy to oznacza że przewody do wymiany ze względu na 4-ty przewód

Jeżeli tak to jakie przewody? Chodzi mi o konstrukcję tzn o końcówki które wchodzą na świece, zaznaczam że nie mam w głowicy tulejek osłaniających świece.

Pytam ponieważ słyszałem, że nie powinny byc takie

280646314-Nowy-5a.jpg

Z góry dzięki

post-91011-14352492594147_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Właściwie nie powinny być takie, bo nie mają osłonek (metalowych

> blaszek na końcach). Te blaszki osłaniają wtyczkę, żeby się nie

> smażyła od żaru kolektora wydechowego.

jedne z poprzednich boschy miałem bez tych blaszanych "tulejek"

przejeździły nieusmażone 78000km skromny.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale i tak nie zmieni to faktu, że nie chciałeś kupić gazowej

> lutownicy

i w dodatku lifty mam krótsze o 5cm 270751858-jezyk.gif

> Niektórzy użytkownicy narzekali, że na tych blaszkach szybciej

> dochodzi do przebić. Pewnie dlatego GM założył tulejki na

> głowicę.

tak, to zapewne główny powód ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To teraz ja coś w temacie ukłądu zapłonowego.

Nazamiawiałem u zielika różności i dziś udałem się po odbiór (a przede wszystkim spotkać się z nim i Maro76 smile.gif )

Drobne wymianki odbyły się na miejscu pod sklepem, bo jakże by inaczej zlosnik.gif

zielik wykopal mi spod ziemi przewody WN Beru, więc po wymianie regulatora napięcia przystapiłem do wymiany tychże smile.gif

W ubiegłym roku w lutym dość awaryjnie wymieniałem przewody, kopułkę i palec bo w sobotę, tuż przed zamknięciem sklepów okazalo się, że auto zaczyna rzucać palenie. Wziąłem to co było w najbliższym sklepie:

1. przewody Kager

2. kopułka EPS

3. palec EPS (takie wloskie wynalazki)

z myślą, że po niedzieli kupi sie coś porządnego. To "po niedzieli" trwalo 14 miesięcy zlosnik.gif

Dziś zapodałem:

1. przewody Beru

Podczas wymiany zielik spojrzał zdegustowany na kopułkę i stwierdził: "zostawisz kopułkę..?" , po czym udał sie majestetycznym krokiem w kierunku sklepu. zlosnik.gif

Odkręcając kopułkę pomyślałem, że pewnie pójdzie jeszcze raz, bo skoro kopułkę to i palec trza wymienić. Nie poszdł drugi raz, bo okazal się domyślny i wrócił razem z kopułką i palcem. zlosnik.gif

2. kopułka Beru

3. palec Beru

I teraz co znikło wink.gif :

1. trzeszczenie radia smile.gif

2. pojawiające się czasami poszarpywanie podczas ruszania z "jedynki". A już patrzyłem morderczym wzrokiem na sprzegło...

3. efekt trudności wchodzenia na obroty w sytuacji: toczę się ok 5 km/h do skrzyzowania, obroty 900, nic nie jedzie, więc dwójka i jazda. Do tej pory silnik potrzebowal sekundy, dwóch aby wkręcić się na obroty co objawiało się telepaniem budą, waleniem tylniej półki i rezonansem wszystkiego co luźne w aucie (jak ktoś wozi "tic-tac'i" w schowku to wie o czym mówię... zlosnik.gif ). Teraz silnik natychmiast łapie obroty. Za pierwszym razem aż się przestraszyłem że coś jest nie tak bo za cicho było i auto wyrwalo z piskiem.

Co się pojawiło:

1. jadąc powoli na dwójce, dodając stanowczo "gazu" pojawił się pisk opon icon_eek.gif

2. trudno jest ruszyć z jedynki bez pisku, muszę się przyzwyczaić do delikatniejszego operowania pedałami.

3. Do tej pory, nawet na przewodach, kopułce i palcu, nazwijmy ich "oryginalnymi" oraz na tych włoskich wynalazkach EPS i przewodach Kager, które zapodałem rok temu, nie dalo się jechać na dwójce "bez gazu". Czyli zapięta dwójka, noga z gazu, obroty spadają do ok. 950 i auto ma jechać. Niestety były kangurki i poszarpywanie. Próbowałem powalczyć z tym delikatnie przestawiając zapłon ale efekty były nazwijmy to "średnie" smile.gif Po wymianie robiłem testa i silnik na drodze 500m nawet nie spróbował się zająknąć.

Dodam, że nie bylo takich efektów jak w powyższych dwóch punktach nawet tuż po wymianie przewodów, kopułki i palca rok temu.

Jednym slowem: nie wystarczy mieć nowe, trzeba mieć dobre wink.gif Drugim słowem: zielik pad.gif

Acha, dwa tygodnie temu wymieniłęm świece (oczywiście u zielika pod sklepem smile.gif ) z NGK na GM i jedyna poprawa jaką zauważyłem to taka, że silnik rzadziej gubił zaplony i zrobiło się "równiej". Dziś zrobiło się prawie super.

Nie pamiętam ile kosztowal ten komplet, bo zabierałem cale pudło różności, jak przyjdzie zielik to będzie pamiętał lepiej i poda cenę.

Pozdrofka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co do swiec to moze trafil na orginaly-lub dobrze dzialajace .

> Moge dac do testowania GM FLR 8LDCU z niebieskimi paskami

Na pudełkach od moich jest napisane:

Germany, GENUINE GM09, 12 14 000

Nie wiem co na świecach bo są wkręcone wink.gif

Aha. Właśnie położyłem obo siebie kopułkę i palec oryginalny, ktore przelataly w aucie 100 000 km i te, ktore zakladałem rok temu - 11 000 km. Te oryginały wyglądają znacznie lepiej jeśli chodzi i wszelakie styki. W kopułce po 11 000 km na bolcach na które zakłada się fajki wypalone wżery mają głębokość 0,5 mm. O stykach wewnątrz kopułki wolę się nie wypowiadać wink.gif

Pozdroofka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na pudełkach od moich jest napisane:

> Germany, GENUINE GM09, 12 14 000

> Nie wiem co na świecach bo są wkręcone

> Aha. Właśnie położyłem obo siebie kopułkę i palec oryginalny, ktore

> przelataly w aucie 100 000 km i te, ktore zakladałem rok temu -

> 11 000 km. Te oryginały wyglądają znacznie lepiej jeśli chodzi i

> wszelakie styki. W kopułce po 11 000 km na bolcach na które

> zakłada się fajki wypalone wżery mają głębokość 0,5 mm. O

> stykach wewnątrz kopułki wolę się nie wypowiadać

> Pozdroofka

Mniej wiecej mi o to chodzilo, ze mimo napisu GM a gowno mozna dostac w sklepie z szyldem Opel GM, ale nie ASO do ktorego mam blizej.

Teraz tylko u nich w ASO bede zakupowal takie rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dziś zapodałem:

> 1. przewody Beru

> Podczas wymiany zielik spojrzał zdegustowany na kopułkę i

> stwierdził: "zostawisz kopułkę..?" , po czym udał sie

> majestetycznym krokiem w kierunku sklepu.

> Odkręcając kopułkę pomyślałem, że pewnie pójdzie jeszcze raz, bo

> skoro kopułkę to i palec trza wymienić. Nie poszdł drugi raz, bo

> okazal się domyślny i wrócił razem z kopułką i palcem.

> 2. kopułka Beru

> 3. palec Beru

Proszę - zrób fotkę starej kopułki - a w szczególności - końcówki na przewód do cewki zlosnik.gif

> I teraz co znikło :

> 1. trzeszczenie radia

> 2. pojawiające się czasami poszarpywanie podczas ruszania z

> "jedynki". A już patrzyłem morderczym wzrokiem na sprzegło...

> 3. efekt trudności wchodzenia na obroty w sytuacji: toczę się ok 5

> km/h do skrzyzowania, obroty 900, nic nie jedzie, więc dwójka i

> jazda. Do tej pory silnik potrzebowal sekundy, dwóch aby wkręcić

> się na obroty co objawiało się telepaniem budą, waleniem tylniej

> półki i rezonansem wszystkiego co luźne w aucie (jak ktoś wozi

> "tic-tac'i" w schowku to wie o czym mówię... ). Teraz silnik

> natychmiast łapie obroty. Za pierwszym razem aż się

> przestraszyłem że coś jest nie tak bo za cicho było i auto

> wyrwalo z piskiem.

> Co się pojawiło:

> 1. jadąc powoli na dwójce, dodając stanowczo "gazu" pojawił się pisk

> opon

> 2. trudno jest ruszyć z jedynki bez pisku, muszę się przyzwyczaić do

> delikatniejszego operowania pedałami.

> Dodam, że nie bylo takich efektów jak w powyższych dwóch punktach

> nawet tuż po wymianie przewodów, kopułki i palca rok temu.

> Jednym slowem: nie wystarczy mieć nowe, trzeba mieć dobre Drugim

> słowem: zielik

Dziękuję za słowa uznania. Wiesz dobrze, że przewalam trochę takich części codziennie - i mogę określić co jest dobre, a co nie...

Twoje spostrzerzenia mogę podzielić jak wymieniłem u siebie DIS'a, jak również efekt się podwoił po zmianie przepustnicy - jak się człowiek przyzwyczai do operowania pedałami, to po zmianie na lepsze - autko wyrywa z miejca z piskiem.

> Acha, dwa tygodnie temu wymieniłęm świece (oczywiście u zielika pod

> sklepem ) z NGK na GM i jedyna poprawa jaką zauważyłem to taka,

> że silnik rzadziej gubił zaplony i zrobiło się "równiej". Dziś

> zrobiło się prawie super.

Jak już mówiłem dla GM'a świece robi BOSCH - myślę, że przy następnej wymianie do kompletu kupisz BERU - i już nie będziesz chciał zakładać nic innego.

> Nie pamiętam ile kosztowal ten komplet, bo zabierałem cale pudło

> różności, jak przyjdzie zielik to będzie pamiętał lepiej i poda

> cenę.

Cóż - różne Asterki mają różne przewody/kopułki - ale jak dobrze pamiętam to do Twojego autka przewody, kopułka i palec firmy BERU kosztowały ok.160zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak nawiasem skoro jestes w handlu grinser006.gif

Wczesniej jedzilem na swiecach Bosch z zielonymi paskami, zalozone w serwisie Opla w Gdansku (bez reklamy-Konocar).

Oczywiscie przewidziane FLR 8LDCU, ostatnio jak je szukalem to okazalo sie, ze nie sa produkowane. Gosc w sklepie DU znalazl mi tylko 3 szt, gdzies w polsce.

Co dziwne, te moje maja juz okolo 100kkm i jak zaloze to spada mi spalanie, ale swoje maja i juz nie zbiera mi sie na nich silnik jak powinien.

Teraz mam FLR 8LDCU+ ale to nie jest to buu.gif, mam takie 2 komplety i dopiero ten drugi z Inter-Cars troche lepiej chodzi, ale spalanie wieksze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Powiem tak: coraz częściej trafiam na produkty BOSCHA wyprodukowane w Republice Południowej Afryki...

Prawdopodobnie pierwsze świece jeszcze tworzył Niemiec za godziwe wynagrodzenie, a te najnowsze są już produkowane przez kogoś kto pracuje cały dzień za miskę ryżu oslabiony.gif

I niestety, sam się naciąłem ostatnio. Kupiłem sobie przewód chłodnicy GM'a... za który zabuliłem sporo kasy...

a tu napis : MADE IN TURKEY sciana.gif

I mam dylemat: zostawić ten z Dalekiego Wschodu (HANS PRIES - TOPRAN)

czy może zmienić na ten z Bliskiego Wschodu - a jak wiadomo w Turcji produkowane są najgorsze z najgorszych części do aut.

Wracając do Twoich świec - proponuję zmienić producenta na coś pewniejszego... lub jednak założyć oryginał.

EDIT: świece GM mają właśnie FLR 8LDCU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.