lelek Napisano 24 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2008 W tym wątku umieszczamy zapytania o świece, przewody WN, cewki, kopułki itp, chwalimy się swoimi oraz dyskutujemy na temat wyższości jednych nad drugimi. Zakładane wątki poza tym będą natychmiast usuwane. Pozdroofka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aabbcc Napisano 24 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2008 Po okolo 100km od momentu kupna autka silnik zaczal pracowac na 3-ch cylindrach, okazalo sie ze sprzedajacy umyl silnik karcherem i woda ktora zostala na swiecy dawala przebicie, stad taki efekt, postanowilem jednak wymienic przewody WN i swiece, jako ze w planach byl do zalozenia gaz postanowilem kupic jednoelektrodowe-ponoc lepsze do gazu...Niestety okazaly sie gorsze, po okolo 2tys km od ich zalozenia jedna padla i dawala przebicie, efektem tego bylo bardzo duze HC w spalinach, okolo 600 ppm, gdzie norma jest max do 100! Trzech roznych mechanikow stwierdzilo ze silnik jest DO REMONTU jesli tak duze jest to HC, nikt nie chcial nawet na moja prosbe wykrecic i sprawdzic tych swiec, wszyscy twierdzili ze REMONT i wolali na start 1,5tys w gore...SZOK!! W koncu ze znajomym wykrecilismy swiece i prawda wyszla na swiatlo dzienne, wszyscy mondralinscy mechanicy chowali ogon pod siebie slyszac jaka byla diagnoza...Swieczki wsadzilem juz oryginal GM dwuelektrodowe..i tu ciekawostka!! HC w spalinach spadlo z wartosci 25 na swiecach jednoelektrodowych (jak jeszcze byly sprawne) do 9 na dwuelektrodowych, teraz autko pali na dotyk i smiga ze az miło a wracajac do starych przewodow WN to najkrotszy mial rezystancje wieksze od najdluzszego wiec cala wymiana wyszla tylko na dobre Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 24 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2008 Jakie świece powinny byc w 1,6 16V gr.94 .Mądry mi sprzedał jedno elektrodowe.Nie lepiej dwu miec?. ----------- Astra F 12.94r 1,6 16V ,HB 174kkm ,15W-40 GM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JerryG1 Napisano 24 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2008 > Jakie świece powinny byc w 1,6 16V gr.94 .Mądry mi sprzedał jedno > elektrodowe.Nie lepiej dwu miec?. Witam! Niech mnie ktos poprawi jesli sie myle , ale do 16v nasz guru pan Etzold (nie wiem czy dobrze napisalem) podaje chyba dwu-elektrodowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tmk7 Napisano 8 Marca 2008 Udostępnij Napisano 8 Marca 2008 Panowie, może ktoś jeszcze raz przypomieć jaka powinna być wartość rezystancji nowych kabli WN i wartość używanych, po odczycie której powinno się zdecydować na kupno świeżynek? Dotarłem do informacji, że wzorcowo oporność KWN przedstawia się wg proporcji: 16kom na 1mb kabla. Jak to się ma do rzeczywistości? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 8 Marca 2008 Udostępnij Napisano 8 Marca 2008 > Panowie, może ktoś jeszcze raz przypomieć jaka powinna być wartość > rezystancji nowych kabli WN i wartość używanych, po odczycie > której powinno się zdecydować na kupno świeżynek? > Dotarłem do informacji, że wzorcowo oporność KWN przedstawia się wg > proporcji: 16kom na 1mb kabla. Jak to się ma do rzeczywistości? w FAQ na WoA masz podane celowo nie napiszę ile - zajrzyj sobie oczywiście ta rezystancja tylko w pewnym stopniu mówi o stanie przewodów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cubus Napisano 8 Marca 2008 Udostępnij Napisano 8 Marca 2008 > W tym wątku umieszczamy zapytania o świece i przewody WN, chwalimy > się swoimi oraz dyskutujemy na temat wyższości jednych nad > drugimi. > Zakładane wątki poza tym będą natychmiast usuwane. > Pozdroofka Zastanawiam się nad kupnem świec( czasami z rana jakby na jedną nie palił mają jakieś 2-lata i jakieś 30,000 km) tylko dylemat - jedno czy dwu elektrodowe... Dopytywałem lokalnych mechaniorów i zdania są podzielone .......... Cztero elekt raczej nie wchodzą w "grę" co do tego w/w są zgodni może zna ktoś temat z autopsji..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szeryf Napisano 8 Marca 2008 Udostępnij Napisano 8 Marca 2008 A jakie wg. Was powinny byc swiece do C14NZ? Na stronie NGK wychodzi ze 2-elektrodowe (i takie mam do tej pory), ale niektorzy mowia ze powinienem miec 1-elektrodowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djalternator Napisano 8 Marca 2008 Udostępnij Napisano 8 Marca 2008 > A jakie wg. Was powinny byc swiece do C14NZ? Na stronie NGK wychodzi > ze 2-elektrodowe (i takie mam do tej pory), ale niektorzy mowia > ze powinienem miec 1-elektrodowe Dajcie siana z NGK. Ja sie ze swiecami też bujałem, ngk, bosch i nie było ok. Potem zrezygnowany pojechałem po coś do kuzyna,coś tam robił przy asterce tez, weszliśmy na temat świec i on do mnie że założył GM-a i nie to auto. Wyszukałem że u mnie jedno elektrodowe i jakis tam numer. Pojechałem do serwisu u mnie. Zapłaciłem całe 40 zł za 4 świece i uwieżcie mi jak to założyłem to mi szczena opadła. Tylko Gm-a, takie moje zdanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zielik Napisano 8 Marca 2008 Udostępnij Napisano 8 Marca 2008 > Cztero elekt raczej nie wchodzą w "grę" co do tego w/w są zgodni może zna ktoś temat z > autopsji..... Czemu taka antyreklama dla dobrych świec ??? Ja mam 4 elektrodowe świece BERU i nie namówisz mnie na żadne inne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cubus Napisano 9 Marca 2008 Udostępnij Napisano 9 Marca 2008 > Czemu taka antyreklama dla dobrych świec ??? > Ja mam 4 elektrodowe świece BERU i nie namówisz mnie na żadne inne Sory za antyreklamę -Chodziło mi o to że mechanicy wyrazili opinię że szkoda przepłacać bo i tak jak do mojego typu silnika i wieku auta to szkoda kasy na 4-ro elektrodowe bo szału nie zrobią Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szeryf Napisano 9 Marca 2008 Udostępnij Napisano 9 Marca 2008 > Dajcie siana z NGK. > Ja sie ze swiecami też bujałem, ngk, bosch i nie było ok. > Potem zrezygnowany pojechałem po coś do kuzyna,coś tam robił przy > asterce tez, > weszliśmy na temat świec i on do mnie że założył GM-a i nie to auto. > Wyszukałem że u mnie jedno elektrodowe i jakis tam numer. > Pojechałem do serwisu u mnie. > Zapłaciłem całe 40 zł za 4 świece i uwieżcie mi jak to założyłem to > mi szczena opadła. > Tylko Gm-a, takie moje zdanie. dobrze, damy sobie siana a znalazles moze gdzies w necie katalog tych swiec? bo chcialbym sprawdzic jakie powinienem kupic. znalazlem na allegro swiece do mojego silnika klik , i cena jest chyba porownywalna do NGK ale moze faktycznie sa lepsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vaz2110 Napisano 9 Marca 2008 Udostępnij Napisano 9 Marca 2008 świece wieloelektrodowe w porównaniu z jednoelektrodowymi mają wydłużony okres między wymianami ; dla 2-elektrodowych GM jest to 60 kkm . I nic więcej oczywiście pomijając samopoczucie właściciela . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
heniek_ Napisano 9 Marca 2008 Udostępnij Napisano 9 Marca 2008 podlaczajac sie do tematu, moglby mi ktos doradzic jakie przewody zaplonowe kupic do swojej astry? jest to silnik x14nz, przebieg 110kkm, patrzylem na allegro i znalazlem tylko takie: http://moto.allegro.pl/search.php?catego...;category=50772 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
harnas66 Napisano 9 Marca 2008 Udostępnij Napisano 9 Marca 2008 Trochę z innej beczki ale w temacie świec: czy po zakupie świec trzeba sprawdzać / korygować przerwę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 9 Marca 2008 Udostępnij Napisano 9 Marca 2008 > Trochę z innej beczki ale w temacie świec: czy po zakupie świec > trzeba sprawdzać / korygować przerwę? niektórzy twierdzą, że tak moim zdaniem to nieco przereklamowane ale zaszkodzić na pewno nie zaszkodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JerryG1 Napisano 9 Marca 2008 Udostępnij Napisano 9 Marca 2008 > Trochę z innej beczki ale w temacie świec: czy po zakupie świec > trzeba sprawdzać / korygować przerwę? Jakis czas temu kupilem NGK zamienniki do mojego silnika, po jakim czasie stwierdzilem, ze to byla porazka. Co sie okazalo przerwa byla ustawiona na 0,7mm a moje powinne miec 0,9-1,1mm. Trzeba sprawdzac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vaz2110 Napisano 9 Marca 2008 Udostępnij Napisano 9 Marca 2008 > Trochę z innej beczki ale w temacie świec: czy po zakupie świec > trzeba sprawdzać / korygować przerwę? jeśli kupisz świece oryginalne dedykowane do tego silnika, które są w cenie zamienników wtedy nic nie będziesz musiał ustawiać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JerryG1 Napisano 9 Marca 2008 Udostępnij Napisano 9 Marca 2008 > jeśli kupisz świece oryginalne dedykowane do tego silnika, które są w > cenie zamienników wtedy nic nie będziesz musiał ustawiać Jak to rozumiesz?? Zakupilem dedykowane zamienniki do tego silnika, zakup byl nie w kiosku "Ruchu" a specjalistycznym sklepie z czesciami samochodowymi Sorry, teraz dojrzalem, ze nie odpowiadam tej co trzeba osobie , ale zgodzisz sie ze mna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radzio_g Napisano 13 Marca 2008 Udostępnij Napisano 13 Marca 2008 > podlaczajac sie do tematu, moglby mi ktos doradzic jakie przewody > zaplonowe kupic do swojej astry? jest to silnik x14nz, przebieg > 110kkm, > patrzylem na allegro i znalazlem tylko takie: > http://moto.allegro.pl/search.php?catego...;category=50772 Witam, jeżdżę od niespełna roku (jakieś 40kkm) na czteroelektrodowych BOSCH-ach, LPG KOLTEC na pokładzie. Póki co - nie ma problemu. Kolega pisze o wydłużonym okresie eksploatacji - tzn. o ile wydłużonym? Kiedy planować wymianę świec? Pozdrawiam, Radek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cubus Napisano 18 Marca 2008 Udostępnij Napisano 18 Marca 2008 A miał ktoś świece iskry 2-elektrodowe Niby parametry i komentaże na ALEDROGO sa OK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarzab11 Napisano 18 Marca 2008 Udostępnij Napisano 18 Marca 2008 > A miał ktoś świece iskry 2-elektrodowe Niby parametry i komentaże na > ALEDROGO sa OK komentarzami bym się nie sugerował, bo ludzie często wystawiają komentarz jak paczka przyjdzie, a dotyczy to że towar ok, wszystko jest itp. Ja tak samo zrobiłem kupując kiedyś śruby zabezpieczające do alusów, Bo wszystko było ok, towar kompletny, ale jak mi przyszło odkręcać je na zime do zmiany opon to klucz i sruby tak mi się sfatygowały, że miałem juz najczarniejsze mysli z cieciem felgi włącznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vaz2110 Napisano 19 Marca 2008 Udostępnij Napisano 19 Marca 2008 co jakiś czas pojawiają się informaje , że świece niektórych producentów pękają przy wykręcaniu czy wykruszają się ich elementy do cylindra . Z tego co piszą użytkownicy dotyczy to firm : Iskra i NGK . Może wynika to z błędów przy montażu swiec czy innych ale mając jako wybór bardzo dobre swiece oryginalne GM pozostałbym właśnie przy nich Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cubus Napisano 19 Marca 2008 Udostępnij Napisano 19 Marca 2008 kolejny dylemat . Przy moim silniku katalogowo powinny być świece na klucz"21" a są "16" (noszę jedną na wzór bo mam dość tłumaczenia i ) gdzie kolwiek nie pytam o odpowiedni dla mojego silnika jest dylemat może jedno może...... Na razie delikatnie szarpie przy zimnym silniku potem ok ale..... trzeba się przygotować bo nie lubię niespodzinek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
celius Napisano 4 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2008 Znalazłem na alledrogo taką aukcję Jak sie sprawdzają takie kable i czy cena nie jest za niska ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skalek Napisano 4 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2008 > Znalazłem na alledrogo taką aukcję > Jak sie sprawdzają takie kable i czy cena nie jest za niska ?? Miałem dawno temu w kadecie przewody championa, nie polecam bo po roku musiały zostać wymienione, gdyż były już na nich przebicia. pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
celius Napisano 4 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2008 > Miałem dawno temu w kadecie przewody championa, nie polecam bo po > roku musiały zostać wymienione, gdyż były już na nich przebicia. > pozdro Oki. Tak sie tylko zastanawiam bo moje są chyba OK. Muszę im kiedyś zrobić próbę wodną i sprawdzić czy nie maja przebicia ale nie widzę jak narazie żadnych objawów ( lub ich nie rozpoznaje) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zielik Napisano 4 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2008 > kolejny dylemat . Przy moim silniku katalogowo powinny być świece na > klucz"21" a są "16" (noszę jedną na wzór bo mam dość tłumaczenia > i ) gdzie kolwiek nie pytam o odpowiedni dla mojego silnika > jest dylemat może jedno może...... > Na razie delikatnie szarpie przy zimnym silniku potem ok ale..... > trzeba się przygotować bo nie lubię niespodzinek. Teraz dopatrzyłem się, że to właśnie mi odpowiadałeś. No więc nie będę się rozwodził nad moimi teoriami... podam przykład z ostatniej soboty. Był u mnie Lelek i zakupił oryginalne dwuelektrodowe świece GM na klucz 16". Niemiec przewidział w jego silniku zwykłe świece (jednoelektrodowe) na klucz 21. Po zmianie nie ma problemu - z tego co wiem jego silniczek pracuje bardzo ładnie. Czy ktoś ma jeszcze jakieś wątpliwości co do wyboru świec? A tak na marginesie... świece dla GM produkuje BOSCH. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 4 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2008 > podam przykład z ostatniej soboty. > Był u mnie Lelek i zakupił oryginalne dwuelektrodowe świece GM na klucz 16". > Niemiec przewidział w jego silniku zwykłe świece (jednoelektrodowe) > na klucz 21. Zgadza się, to tylko kwestia rozmiaru klucza > Po zmianie nie ma problemu Noooo. Jakoś odjechałem od Ciebie > z tego co wiem jego silniczek pracuje bardzo ładnie. Oj ładnie, ładnie Pozdroofka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 4 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2008 > Zgadza się, to tylko kwestia rozmiaru klucza A dokładniej świece na klucz 16 były montowane do silników z tulejkami osłaniającymi świeczki od żaru kolektora wydechowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zielik Napisano 4 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2008 > A dokładniej świece na klucz 16 były montowane do silników z > tulejkami osłaniającymi świeczki od żaru kolektora wydechowego. Z moich obserwacji wynika, że dwuelektrodówki na 16" były po prostu montowane po "liftingu" czyli 94-> Nie spotkałem Astry ze świecami 21" powyżej tego rocznika... mimo, że widziałem egzemplarze bez TULEJEK osłaniających świece. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matia Napisano 8 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2008 Witam Co powiecie na temat ty świec, mogą być czy raczej do wymiany? Trochę niepokoi mnie ta skorupka na elektrodzie masowej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 8 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2008 Popiół za pewne ze spalanego oleju (albo syfu w paliwie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matia Napisano 9 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2008 Witam Dziś zmierzyłem opór na przewdach WN Wyniki: 1- 50cm -3,7kOma 2- 45cm - 4,3kOma 3- 38cm - 4,4kOma 4- 30cm - 2,1kOma Prosiłbym o interpretacje bo z elektryki jestem zielony Podobno powinno być 3-20kOma więc czy to oznacza że przewody do wymiany ze względu na 4-ty przewód Jeżeli tak to jakie przewody? Chodzi mi o konstrukcję tzn o końcówki które wchodzą na świece, zaznaczam że nie mam w głowicy tulejek osłaniających świece. Pytam ponieważ słyszałem, że nie powinny byc takie Z góry dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 9 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2008 ostatni ma najmniejszą oporność, bo jest najkrótszy a sam pomiar oporności niewiele mówi, trzeba sprawdzić, czy na kablach nie ma przebić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matia Napisano 9 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2008 > ostatni ma najmniejszą oporność, bo jest najkrótszy > a sam pomiar oporności niewiele mówi, trzeba sprawdzić, czy na > kablach nie ma przebić Dzieki Czyli najlepiej spryskać wieczorem przewody wodą i sprawdzić czy sie ma świetliki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 9 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2008 > Czyli najlepiej spryskać wieczorem przewody wodą i sprawdzić czy sie > ma świetliki dokładnie tak tylko nie zalej całej komory silnika, z wyczuciem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matia Napisano 9 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2008 > dokładnie tak > tylko nie zalej całej komory silnika, z wyczuciem Puszczę mgiełkę z butelki po jakimś płynie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 9 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2008 Właściwie nie powinny być takie, bo nie mają osłonek (metalowych blaszek na końcach). Te blaszki osłaniają wtyczkę, żeby się nie smażyła od żaru kolektora wydechowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 9 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2008 > Właściwie nie powinny być takie, bo nie mają osłonek (metalowych > blaszek na końcach). Te blaszki osłaniają wtyczkę, żeby się nie > smażyła od żaru kolektora wydechowego. jedne z poprzednich boschy miałem bez tych blaszanych "tulejek" przejeździły nieusmażone 78000km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 9 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2008 Ale i tak nie zmieni to faktu, że nie chciałeś kupić gazowej lutownicy Niektórzy użytkownicy narzekali, że na tych blaszkach szybciej dochodzi do przebić. Pewnie dlatego GM założył tulejki na głowicę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 9 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2008 > Ale i tak nie zmieni to faktu, że nie chciałeś kupić gazowej > lutownicy i w dodatku lifty mam krótsze o 5cm > Niektórzy użytkownicy narzekali, że na tych blaszkach szybciej > dochodzi do przebić. Pewnie dlatego GM założył tulejki na > głowicę. tak, to zapewne główny powód Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matia Napisano 10 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2008 Mi też udalo się znaleźć http://www.autoczesci.autosowa.pl/index.php?page=01&ar=16589 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 12 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2008 To teraz ja coś w temacie ukłądu zapłonowego. Nazamiawiałem u zielika różności i dziś udałem się po odbiór (a przede wszystkim spotkać się z nim i Maro76 ) Drobne wymianki odbyły się na miejscu pod sklepem, bo jakże by inaczej zielik wykopal mi spod ziemi przewody WN Beru, więc po wymianie regulatora napięcia przystapiłem do wymiany tychże W ubiegłym roku w lutym dość awaryjnie wymieniałem przewody, kopułkę i palec bo w sobotę, tuż przed zamknięciem sklepów okazalo się, że auto zaczyna rzucać palenie. Wziąłem to co było w najbliższym sklepie: 1. przewody Kager 2. kopułka EPS 3. palec EPS (takie wloskie wynalazki) z myślą, że po niedzieli kupi sie coś porządnego. To "po niedzieli" trwalo 14 miesięcy Dziś zapodałem: 1. przewody Beru Podczas wymiany zielik spojrzał zdegustowany na kopułkę i stwierdził: "zostawisz kopułkę..?" , po czym udał sie majestetycznym krokiem w kierunku sklepu. Odkręcając kopułkę pomyślałem, że pewnie pójdzie jeszcze raz, bo skoro kopułkę to i palec trza wymienić. Nie poszdł drugi raz, bo okazal się domyślny i wrócił razem z kopułką i palcem. 2. kopułka Beru 3. palec Beru I teraz co znikło : 1. trzeszczenie radia 2. pojawiające się czasami poszarpywanie podczas ruszania z "jedynki". A już patrzyłem morderczym wzrokiem na sprzegło... 3. efekt trudności wchodzenia na obroty w sytuacji: toczę się ok 5 km/h do skrzyzowania, obroty 900, nic nie jedzie, więc dwójka i jazda. Do tej pory silnik potrzebowal sekundy, dwóch aby wkręcić się na obroty co objawiało się telepaniem budą, waleniem tylniej półki i rezonansem wszystkiego co luźne w aucie (jak ktoś wozi "tic-tac'i" w schowku to wie o czym mówię... ). Teraz silnik natychmiast łapie obroty. Za pierwszym razem aż się przestraszyłem że coś jest nie tak bo za cicho było i auto wyrwalo z piskiem. Co się pojawiło: 1. jadąc powoli na dwójce, dodając stanowczo "gazu" pojawił się pisk opon 2. trudno jest ruszyć z jedynki bez pisku, muszę się przyzwyczaić do delikatniejszego operowania pedałami. 3. Do tej pory, nawet na przewodach, kopułce i palcu, nazwijmy ich "oryginalnymi" oraz na tych włoskich wynalazkach EPS i przewodach Kager, które zapodałem rok temu, nie dalo się jechać na dwójce "bez gazu". Czyli zapięta dwójka, noga z gazu, obroty spadają do ok. 950 i auto ma jechać. Niestety były kangurki i poszarpywanie. Próbowałem powalczyć z tym delikatnie przestawiając zapłon ale efekty były nazwijmy to "średnie" Po wymianie robiłem testa i silnik na drodze 500m nawet nie spróbował się zająknąć. Dodam, że nie bylo takich efektów jak w powyższych dwóch punktach nawet tuż po wymianie przewodów, kopułki i palca rok temu. Jednym slowem: nie wystarczy mieć nowe, trzeba mieć dobre Drugim słowem: zielik Acha, dwa tygodnie temu wymieniłęm świece (oczywiście u zielika pod sklepem ) z NGK na GM i jedyna poprawa jaką zauważyłem to taka, że silnik rzadziej gubił zaplony i zrobiło się "równiej". Dziś zrobiło się prawie super. Nie pamiętam ile kosztowal ten komplet, bo zabierałem cale pudło różności, jak przyjdzie zielik to będzie pamiętał lepiej i poda cenę. Pozdrofka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JerryG1 Napisano 12 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2008 Witam! Co do swiec to moze trafil na orginaly-lub dobrze dzialajace . Moge dac do testowania GM FLR 8LDCU z niebieskimi paskami, zakupione w sklepie dla Opla. Moje maja przejechane max 2km i leza w szafce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 12 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2008 > Co do swiec to moze trafil na orginaly-lub dobrze dzialajace . > Moge dac do testowania GM FLR 8LDCU z niebieskimi paskami Na pudełkach od moich jest napisane: Germany, GENUINE GM09, 12 14 000 Nie wiem co na świecach bo są wkręcone Aha. Właśnie położyłem obo siebie kopułkę i palec oryginalny, ktore przelataly w aucie 100 000 km i te, ktore zakladałem rok temu - 11 000 km. Te oryginały wyglądają znacznie lepiej jeśli chodzi i wszelakie styki. W kopułce po 11 000 km na bolcach na które zakłada się fajki wypalone wżery mają głębokość 0,5 mm. O stykach wewnątrz kopułki wolę się nie wypowiadać Pozdroofka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JerryG1 Napisano 12 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2008 > Na pudełkach od moich jest napisane: > Germany, GENUINE GM09, 12 14 000 > Nie wiem co na świecach bo są wkręcone > Aha. Właśnie położyłem obo siebie kopułkę i palec oryginalny, ktore > przelataly w aucie 100 000 km i te, ktore zakladałem rok temu - > 11 000 km. Te oryginały wyglądają znacznie lepiej jeśli chodzi i > wszelakie styki. W kopułce po 11 000 km na bolcach na które > zakłada się fajki wypalone wżery mają głębokość 0,5 mm. O > stykach wewnątrz kopułki wolę się nie wypowiadać > Pozdroofka Mniej wiecej mi o to chodzilo, ze mimo napisu GM a gowno mozna dostac w sklepie z szyldem Opel GM, ale nie ASO do ktorego mam blizej. Teraz tylko u nich w ASO bede zakupowal takie rzeczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zielik Napisano 12 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2008 > Dziś zapodałem: > 1. przewody Beru > Podczas wymiany zielik spojrzał zdegustowany na kopułkę i > stwierdził: "zostawisz kopułkę..?" , po czym udał sie > majestetycznym krokiem w kierunku sklepu. > Odkręcając kopułkę pomyślałem, że pewnie pójdzie jeszcze raz, bo > skoro kopułkę to i palec trza wymienić. Nie poszdł drugi raz, bo > okazal się domyślny i wrócił razem z kopułką i palcem. > 2. kopułka Beru > 3. palec Beru Proszę - zrób fotkę starej kopułki - a w szczególności - końcówki na przewód do cewki > I teraz co znikło : > 1. trzeszczenie radia > 2. pojawiające się czasami poszarpywanie podczas ruszania z > "jedynki". A już patrzyłem morderczym wzrokiem na sprzegło... > 3. efekt trudności wchodzenia na obroty w sytuacji: toczę się ok 5 > km/h do skrzyzowania, obroty 900, nic nie jedzie, więc dwójka i > jazda. Do tej pory silnik potrzebowal sekundy, dwóch aby wkręcić > się na obroty co objawiało się telepaniem budą, waleniem tylniej > półki i rezonansem wszystkiego co luźne w aucie (jak ktoś wozi > "tic-tac'i" w schowku to wie o czym mówię... ). Teraz silnik > natychmiast łapie obroty. Za pierwszym razem aż się > przestraszyłem że coś jest nie tak bo za cicho było i auto > wyrwalo z piskiem. > Co się pojawiło: > 1. jadąc powoli na dwójce, dodając stanowczo "gazu" pojawił się pisk > opon > 2. trudno jest ruszyć z jedynki bez pisku, muszę się przyzwyczaić do > delikatniejszego operowania pedałami. > Dodam, że nie bylo takich efektów jak w powyższych dwóch punktach > nawet tuż po wymianie przewodów, kopułki i palca rok temu. > Jednym slowem: nie wystarczy mieć nowe, trzeba mieć dobre Drugim > słowem: zielik Dziękuję za słowa uznania. Wiesz dobrze, że przewalam trochę takich części codziennie - i mogę określić co jest dobre, a co nie... Twoje spostrzerzenia mogę podzielić jak wymieniłem u siebie DIS'a, jak również efekt się podwoił po zmianie przepustnicy - jak się człowiek przyzwyczai do operowania pedałami, to po zmianie na lepsze - autko wyrywa z miejca z piskiem. > Acha, dwa tygodnie temu wymieniłęm świece (oczywiście u zielika pod > sklepem ) z NGK na GM i jedyna poprawa jaką zauważyłem to taka, > że silnik rzadziej gubił zaplony i zrobiło się "równiej". Dziś > zrobiło się prawie super. Jak już mówiłem dla GM'a świece robi BOSCH - myślę, że przy następnej wymianie do kompletu kupisz BERU - i już nie będziesz chciał zakładać nic innego. > Nie pamiętam ile kosztowal ten komplet, bo zabierałem cale pudło > różności, jak przyjdzie zielik to będzie pamiętał lepiej i poda > cenę. Cóż - różne Asterki mają różne przewody/kopułki - ale jak dobrze pamiętam to do Twojego autka przewody, kopułka i palec firmy BERU kosztowały ok.160zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JerryG1 Napisano 12 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2008 Tak nawiasem skoro jestes w handlu Wczesniej jedzilem na swiecach Bosch z zielonymi paskami, zalozone w serwisie Opla w Gdansku (bez reklamy-Konocar). Oczywiscie przewidziane FLR 8LDCU, ostatnio jak je szukalem to okazalo sie, ze nie sa produkowane. Gosc w sklepie DU znalazl mi tylko 3 szt, gdzies w polsce. Co dziwne, te moje maja juz okolo 100kkm i jak zaloze to spada mi spalanie, ale swoje maja i juz nie zbiera mi sie na nich silnik jak powinien. Teraz mam FLR 8LDCU+ ale to nie jest to , mam takie 2 komplety i dopiero ten drugi z Inter-Cars troche lepiej chodzi, ale spalanie wieksze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zielik Napisano 13 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2008 Witam. Powiem tak: coraz częściej trafiam na produkty BOSCHA wyprodukowane w Republice Południowej Afryki... Prawdopodobnie pierwsze świece jeszcze tworzył Niemiec za godziwe wynagrodzenie, a te najnowsze są już produkowane przez kogoś kto pracuje cały dzień za miskę ryżu I niestety, sam się naciąłem ostatnio. Kupiłem sobie przewód chłodnicy GM'a... za który zabuliłem sporo kasy... a tu napis : MADE IN TURKEY I mam dylemat: zostawić ten z Dalekiego Wschodu (HANS PRIES - TOPRAN) czy może zmienić na ten z Bliskiego Wschodu - a jak wiadomo w Turcji produkowane są najgorsze z najgorszych części do aut. Wracając do Twoich świec - proponuję zmienić producenta na coś pewniejszego... lub jednak założyć oryginał. EDIT: świece GM mają właśnie FLR 8LDCU Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.