santa Napisano 28 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2008 potrzebuje wpiac sie w takie miejsce w instalacji , w ktorym jest na benzynie 0V a po przelaczeniu na gaz pojawia sie +12V , czy np w przelaczniku gaz/benzyna znajde taki kabelek ? mam centralke STAG 150 i przycisk z pelnym wskazaniem poziomu gazu ( 4 diody i rezerwa ) najlepiej zeby takie miejsce bylo w kabinie a nie gdzies przy silniku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gondoljerzy Napisano 29 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2008 > potrzebuje wpiac sie w takie miejsce w instalacji , w ktorym jest na > benzynie 0V a po przelaczeniu na gaz pojawia sie +12V , czy np w > przelaczniku gaz/benzyna znajde taki kabelek ? > mam centralke STAG 150 i przycisk z pelnym wskazaniem poziomu gazu ( > 4 diody i rezerwa ) > najlepiej zeby takie miejsce bylo w kabinie a nie gdzies przy silniku Z dokumentacją Staga powinien być załaczony schemat z kolorami kabelków. Jesli nie masz to na pewno znajdziesz to na stronach producenta: oooo tutaj ! Chociaż na pierwszy rzut oka nie piszą o tym w instrukcji. Pozostaje Ci tylko chwycić woltomierz w garść i pomierzyć napięcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartek_j Napisano 29 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2008 > potrzebuje wpiac sie w takie miejsce w instalacji , w ktorym jest na > benzynie 0V a po przelaczeniu na gaz pojawia sie +12V , czy np w > przelaczniku gaz/benzyna znajde taki kabelek ? > mam centralke STAG 150 i przycisk z pelnym wskazaniem poziomu gazu ( > 4 diody i rezerwa ) > najlepiej zeby takie miejsce bylo w kabinie a nie gdzies przy silniku Na elektrozaworze od gazu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RobertV664 Napisano 29 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2008 > Na elektrozaworze od gazu. Quote: najlepiej zeby takie miejsce bylo w kabinie a nie gdzies przy silniku ale w sumie mozna sie podlaczyc do zaworu przy butli - bedzie w kabinie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
santa Napisano 5 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 5 Marca 2008 > Na elektrozaworze od gazu. > Na elektrozaworze od gazu. czyli tutaj bedzie dobrze jak sie podepne , tak ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sztywny13 Napisano 5 Marca 2008 Udostępnij Napisano 5 Marca 2008 > czyli tutaj bedzie dobrze jak sie podepne , tak ? Tak, ale możesz zlokalizować ten kabelek w kabinie przy centralce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sw_irek Napisano 5 Marca 2008 Udostępnij Napisano 5 Marca 2008 się podepnę pod wątek mam BRC 4 gaz i poszukuję + po przełączeniu się na gaz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hiszpaniec Napisano 5 Marca 2008 Udostępnij Napisano 5 Marca 2008 szukanie proponowalbym od miernika, a jezeli chcemy cos podlaczyc to lepiej i bezpieczniej przez przekaznik, zeby sie bezpieczniki nie palily lub cos wiecej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sw_irek Napisano 5 Marca 2008 Udostępnij Napisano 5 Marca 2008 > szukanie proponowalbym od miernika, a jezeli chcemy cos podlaczyc to > lepiej i bezpieczniej przez przekaznik, zeby sie bezpieczniki > nie palily lub cos wiecej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszim Napisano 5 Marca 2008 Udostępnij Napisano 5 Marca 2008 > się podepnę pod wątek mam BRC 4 gaz i poszukuję + po przełączeniu się > na gaz We wszystkich instalacjach LPG sa elektrozawory i we wszystkich na tych właśnie elektrozaworwch pojawia sie +12V aby przepływ gazu był możliwy. Nie jest potrzebny przekaźnik chyba że chce się zasilać coś wysokoprądowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sw_irek Napisano 6 Marca 2008 Udostępnij Napisano 6 Marca 2008 > We wszystkich instalacjach LPG sa elektrozawory i we wszystkich na > tych właśnie elektrozaworwch pojawia sie +12V aby przepływ gazu > był możliwy. Nie jest potrzebny przekaźnik chyba że chce się > zasilać coś wysokoprądowego. myślałem o odcięciu pompy paliwa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RobertV664 Napisano 6 Marca 2008 Udostępnij Napisano 6 Marca 2008 > myślałem o odcięciu pompy paliwa No to +12V wziete z zasilania cewki elektrozaworu spoko wystarczy do zasilenia cewki przekaznika odcinajacego. Mozna jeszcze "ukrasc" napiecie z cewki e-zaworu na butli Takie rozwiazanie w niektorych autach bywa mniej destrukcyjne bo nie trzeba ciagac kabli spod maski do wnetrza, rozbierac kokpitu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sw_irek Napisano 6 Marca 2008 Udostępnij Napisano 6 Marca 2008 > No to +12V wziete z zasilania cewki elektrozaworu spoko wystarczy do > zasilenia cewki przekaznika odcinajacego. Mozna jeszcze "ukrasc" > napiecie z cewki e-zaworu na butli Takie rozwiazanie w > niektorych autach bywa mniej destrukcyjne bo nie trzeba ciagac > kabli spod maski do wnetrza, rozbierac kokpitu. pociągnę z pod maski będzie bliżej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AKuba Napisano 13 Października 2009 Udostępnij Napisano 13 Października 2009 > No to +12V wziete z zasilania cewki elektrozaworu spoko wystarczy do > zasilenia cewki przekaznika odcinajacego. Mozna jeszcze "ukrasc" > napiecie z cewki e-zaworu na butli Takie rozwiazanie w > niektorych autach bywa mniej destrukcyjne bo nie trzeba ciagac > kabli spod maski do wnetrza, rozbierac kokpitu. A czy minus na cewce elektrozaworu LPG jest równy masie pojazdu? Pytam bo u mnie jet 2000Ohm różnicy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
resmiki Napisano 13 Października 2009 Udostępnij Napisano 13 Października 2009 > pociągnę z pod maski będzie bliżej Nie wiem co to za auto, ale niektóre mają bezpiecznik i/lub przekaznik od pompy pod maską. Tam jest tez elektrozawór od gazu i wszystko moze zmknąć się w kilkudziesieciu centymetrach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 13 Października 2009 Udostępnij Napisano 13 Października 2009 > A czy minus na cewce elektrozaworu LPG jest równy masie pojazdu? > Pytam bo u mnie jet 2000Ohm różnicy? Coś to nie za bardzo widzę, bo w takiej sytuacji auto nie jechałoby na gazie - nie otworzyłby się elektrozawór. Chyba, że cewka jest sterowana inaczej niż zwykle, albo robiłeś pomiar rezystancji na przewodzie, gdzie jednak było jakieś napięcie. Wtedy mogło wyjść bardzo różnie. Zmierz lepiej spadki napięcia pomiędzy tymi punktami, a nie rezystancję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AKuba Napisano 13 Października 2009 Udostępnij Napisano 13 Października 2009 Aha, czyli odepne akumulator i wtedy zmierzę rezystancję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tdon Napisano 13 Października 2009 Udostępnij Napisano 13 Października 2009 > Aha, czyli odepne akumulator i wtedy zmierzę rezystancję. Po co kombinujesz ? Zaciągnij dwa kabelki od zaworu do przekaźnika: plusowy i minusowy, będzie pewnie. Niektóre instalacje sterują zawór minusem (plus jest na stałe)!!! Mam tak np. w BRC. I uważaj na przekaźniki z zabudowaną diodą przeciwprzepięciową (najczęściej w podstawce (kostce)). One są "polaryzowane" tzn. musisz podać w odpowiednie miejsce + i -, inaczej zrobisz zwarcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AKuba Napisano 13 Października 2009 Udostępnij Napisano 13 Października 2009 > Po co kombinujesz ? > Zaciągnij dwa kabelki od zaworu do przekaźnika: plusowy i minusowy, > będzie pewnie. Niektóre instalacje sterują zawór minusem (plus > jest na stałe)!!! Mam tak np. w BRC. > I uważaj na przekaźniki z zabudowaną diodą przeciwprzepięciową > (najczęściej w podstawce (kostce)). One są "polaryzowane" tzn. > musisz podać w odpowiednie miejsce + i -, inaczej zrobisz > zwarcie. Ja też mam BRC. Pytałem bo stwierdziłem taka różnicę 2000 Ohm między masą karoserii a minusem elektrozaworu. Zakładam odcinacz pompy i szukam masy do przew. sterującego odcinacza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pamulab Napisano 13 Października 2009 Udostępnij Napisano 13 Października 2009 > We wszystkich instalacjach LPG sa elektrozawory i we wszystkich na > tych właśnie elektrozaworwch pojawia sie +12V aby przepływ gazu > był możliwy. To jest prawda ale nie do końca. .....nie we wszystkich instalacjach LPG da się to wykorzystać jako sygnał do odcinania pompy paliwa! Np W Gas Techu 500S -sekwencja -nie da sie tego tak zrobić. Po rozgrzaniu silnika zawory lpg są cały czas otwarte a tylko listwa czeka na sygnał obrotów by przełaczyć na LPG. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
resmiki Napisano 13 Października 2009 Udostępnij Napisano 13 Października 2009 > To jest prawda ale nie do końca. > .....nie we wszystkich instalacjach LPG da się to wykorzystać jako > sygnał do odcinania pompy paliwa! > Np W Gas Techu 500S -sekwencja -nie da sie tego tak zrobić. > Po rozgrzaniu silnika zawory lpg są cały czas otwarte a tylko listwa > czeka na sygnał obrotów by przełaczyć na LPG. Prawda, ale gdyby nawet nie to, jest jeszcze jedna sprawa. Mozna ustawic (np w Stagu) czas przelaczania kolejnych cylindrow na gaz co np 250 ms. Juz przed odłaczeniem pierwszego wtryskiwacza została by odcięta benzyna, co skutkowało by tym, ze kolejne cylindry nie miały by juz benzyny a gazu jeszcze nie i szarpniecie gotowe. Stag akurat otwiera zawór tuż przed przełaczeniem pierwszego cylindra i da się odcinać pompę, ale z opóżnieniem kilku sekund względem załaczenia gazu. Układ musi być na tyle "intelignentny" aby wyłaczał pompę z opóźnieniem, ale w drugą stronę, załączał bez opóźnienia, na wypadek np. spadku cisnienia gazu i powrotu na benzyne. W praktyce jest to prosty układ elektroniczny - tranzystor, kondensator i opornik + przekaźnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 13 Października 2009 Udostępnij Napisano 13 Października 2009 > ... W praktyce jest to prosty układ elektroniczny - tranzystor, kondensator i opornik + przekaźnik. A czy mogę prosić o jakiś schemat? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 13 Października 2009 Udostępnij Napisano 13 Października 2009 > Prawda, ale gdyby nawet nie to, jest jeszcze jedna sprawa. Mozna ustawic (np w Stagu) czas przelaczania kolejnych cylindrow na gaz co np 250 ms. Juz przed odłaczeniem pierwszego wtryskiwacza została by odcięta benzyna, co skutkowało by tym, ze kolejne cylindry nie miały by juz benzyny a gazu jeszcze nie i szarpniecie gotowe. No to ja już wiem dlaczego nie mogłem tak łatwo ukończyć autokalibracji ... Człowiek uczy się całe życie, dlaczego ja tego nie skumałem ... Myślałem już że źle podpiąłem kolejność wtrysków. No i to szarpanie przy przełączeniu sekwencyjnym na benzynę ... Teraz mam czas przełączania cylindrów na 0ms i jest ok. NA jałowym biegu bardzo dobrze, ale podczas jazdy już czasami z lekkim zacięciem - bardzo rzadko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
resmiki Napisano 13 Października 2009 Udostępnij Napisano 13 Października 2009 > A czy mogę prosić o jakiś schemat? Sorry za jakosc ale nie mam czym narysowac. Uklad wymysliłem dzis Uklad nalezy podpiac do plusa cewki elektrozaworu. Działa ( w moim zamysle) tak: Po załaczeniu zasilania ładuje się kondensator przez opornik. Napiecie na emiterze tranzystora jest rowne napieciu na bazie minus 0,6 V. Szacuję, że przekaźnik załaczy się przy ok 6, moze 7 voltach. Czyli czas opoznienia bedzie rowny czasowi ładowania się kondensatora do ok. 6 V. Kondensator elektrolityczny, jakis nieduzy, opornik dobrany jakos eksperymentalnie. Nie potrafie podac wartości. Do emitera podłaczona cewka przekaźnika. Nalezało by jeszcze rownolegle do cewki przekaznika dac diode spolaryzowaną zaporowo do gaszenia impulsów powstałch przy wyłaczaniu/wlaczaniu cewki Piszę zeby dac mozliwie mały kondensator, bo po wylaczeniu gazu kondensator będzie się jakis ułamek sekundy rozładowywał przez cewkę i ją podtrzymywał. To jest drobna wada tego ukladu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.