Skocz do zawartości

Pomocy...słabe 1,1 - troche przydługie ale trace nadzieję


taylor

Rekomendowane odpowiedzi

Na wstepie sie przywitam - ja z sąsiedniego kącika

jezdze sobie Puntem z silnikiem 1,1SPI a że te silniczki niektórzy userzy maja rozgryzione, zwracam się do Was z prośba o pomoc. Od ponad roku auto wyraznie słabiej ciągnie, zwłaszcza na wyzszych obrotach i pod obciążeniem. Wcześniej wyrywało nawet przy lekkim wciśnięciu gazu, teraz żeby coś z niego wydusić trzeba czekac, cisnąc i modlic się crazy.gif

Z mechanicznego punktu widzenia jest ok. - kompresja 12,9-13,5, ciśnieie paliwa ok bez spadków, UPG nowa. Zacząłem oczywiści od sondy L, zakładane były różne, czasem costam pomogło, ale na krótko, podmieniałem MAPsensor, wtrysk, IAT, czujke przepustnicy, cewki, a nawet centralke (ze szrotu + zdjety CODE). Kable i swiece tyz ok ale nic.

Zastanawia mnie fakt, że na dobrej sondzie i po jej odpieciu auto jezdzi tak samo - aha - sonda ciagle czarna co by wskazywało bogata mieszanke. Byłem juz u kilku diagnostów, jeden (najrozsadniejszy tak jakby) stwierdził ze miałem zablokowane "inicjatory" sondy L bo wyrzucało 15%CO, on tam je jeakos odblokował i już pozniej na wolnych obr. wyrzucało tylko 0,5 ale co z tego jak auto nadal kufa nie jezdzi. Inna rzecz - tez może zwiazana z odczytem sondy przez ECU - chwile zaraz po odpaleniu zimnego silnika jest jakby lepiej (nie cisne go wtedy) ale żwawiej reaguje na gaz, dopoki sie nie rozgrzeje.

Po prost nieprzyjemnie sie tym jezdzi. Nie wymagam od tego cudów tylko porównuję do tego co było frown.gif

Pliz, jesli kto spotkał się z takim krytcznym przypadkiem to niech cokolwiek napisze

Może to jakas głupota, która przeoczyłem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jaki przebieg autka?

aktualnie 180 tkm - w tym stanie jezdzi juz przeszlo 20 tkm (dlatego juz trace nadzieje)...

zapomnielem dodac ze jezdzi na benie, kat tez na wszelki wypadek jest nowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> luzy zaworowe dobre? kiedy regulowales ostatnio?

dokladnie 2 tyg temu kiedy wyszla mi UPG - skorzystalem ze glowe mam na wierzchu - poszy do wymiany uszczelniacze i wtedy tez luzy podregulowane zostały (ale poprzednio luzy mieścily sie w normie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> fakt

no wlasnie tez mialem podejrzenie ze albo leje albo przytkany

podmianka nie przyniosla rezultatow

oslabiony.gif

o filtry dbam - wyraznie mam (byc moze tylko subiektywne) odczucie ze to cos ze sterowaniem, albo któras czujka przekłamuje, albo oba ecu które mam sa jakies do dupy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dokladnie 2 tyg temu kiedy wyszla mi UPG - skorzystalem ze glowe mam

> na wierzchu - poszy do wymiany uszczelniacze i wtedy tez luzy

> podregulowane zostały (ale poprzednio luzy mieścily sie w

> normie)

a jestes pewny ze stracił moc? bo moze to juz przyzwyczajenie

mierzyles sprint do 100wy? albo wynik gtechem na 1/4?

podlacz miernik do sondy lambda i sprawdz jak wyglada mieszanka na wysokichg obrotach

podmien jeszcze czujnik polozenai wału

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a jestes pewny ze stracił moc? bo moze to juz przyzwyczajenie

> mierzyles sprint do 100wy? albo wynik gtechem na 1/4?

> podlacz miernik do sondy lambda i sprawdz jak wyglada mieszanka na

> wysokichg obrotach

> podmien jeszcze czujnik polozenai wału

sprint do 100 z polowa baku i 2 osobami on board - prawie 19 sek... troche słabo, przyznam ze kiedys objezdzalem kadety, golfy 1,4 a teraz to mnie Tico łyka...

własnie czujka wału - naczytalem sie ze jak ona juz pada to na amen i wtedy sa konkretne kłopoty

ale okazja bedzie-czujke podłoze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chwile zaraz po odpaleniu

> zimnego silnika jest jakby lepiej (nie cisne go wtedy) ale

> żwawiej reaguje na gaz, dopoki sie nie rozgrzeje.

Może czujnik temperatury cieczy chłodzącej, ten podłączany do kompa, w 1.1 chyba też coś takiego jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U jednego w oplu było podobnie- i był to regulator ciśnienia paliwa. Ewentualnie układ paliwowy może nie dawać rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chwile zaraz po odpaleniu

> Może czujnik temperatury cieczy chłodzącej, ten podłączany do kompa,

> w 1.1 chyba też coś takiego jest?

uwaga celna, zapomniałem napisac ze też jest nowy

wiem-zaraz oberwe ze szukam dziury w całym ale jesliby bylo dobrze to bym nie szukal icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> uwaga celna, zapomniałem napisac ze też jest nowy

> wiem-zaraz oberwe ze szukam dziury w całym ale jesliby bylo dobrze to

> bym nie szukal

no to jeśli jest taka możliwość to radzę przejechać się innym puntem 1.1 i zobaczyc czy bedzie jakas roznica

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U jednego w oplu było podobnie- i był to regulator ciśnienia paliwa.

> Ewentualnie układ paliwowy może nie dawać rady.

I jak to sprawdził bo u mnie nanometr był podpinany i ciśnienie jest ok (1,1 bara) ale to na wolnych obrotach - trza by sie było z nim jakoś wyciagnietym na maske przejechac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jak ze spalaniem? Podpinałeś kompa pod diagnostykę?

Komp był podpinany kilka razy, błędów brak

ze spalaniem trudno powiedziec - nie zauwazyłem nadmiernego spalania, raczej w normie, ale to może i daletgo że teraz wolniej i spokojniej jeżdze bo trudniej nim poszaleć, silnik tak inczej pracuje, jakby sie meczyl, gorzej sie wyprzedza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Komp był podpinany kilka razy, błędów brak

> ze spalaniem trudno powiedziec - nie zauwazyłem nadmiernego spalania,

> raczej w normie, ale to może i daletgo że teraz wolniej i

> spokojniej jeżdze bo trudniej nim poszaleć, silnik tak inczej

> pracuje, jakby sie meczyl, gorzej sie wyprzedza

a rozrzad sprawdzales?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba pozostała Ci już tylko jedna możliwość:

swap na 1.2 hehe.gif

a tak poza tym to nie zazdroszczę, ciekwae co mu jest. Widze, że większość możliwości już wyczerpałeś.powodzonka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sprint do 100 z polowa baku i 2 osobami on board - prawie 19 sek...

> troche słabo, przyznam ze kiedys objezdzalem kadety, golfy 1,4 a

> teraz to mnie Tico łyka...

> własnie czujka wału - naczytalem sie ze jak ona juz pada to na amen i

> wtedy sa konkretne kłopoty

> ale okazja bedzie-czujke podłoze

gtechem mierzone? grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chyba pozostała Ci już tylko jedna możliwość:

> swap na 1.2

> a tak poza tym to nie zazdroszczę, ciekwae co mu jest. Widze, że

> większość możliwości już wyczerpałeś.powodzonka

powioem szczerze, że za to co wydałem na szukanie przyczyn miałbym już spokojnie 1,2 crazy.gif

zastanawia mnie to czy ECU widzi sonde bo jak juz pisalem - na dobrej i bez niej jezdi tak samo (a chyba jakas roznica powinna byc) no i kwestia tego ze po odpaleniu przez chwile jest ok (wtedy kiedy ECU ignoruje odczyt sondy) ale kable sa całe bo wpinaliśmy się przy ECU w wiązkę żeby sprawdzać odczyt sondy i dupa blada ogolnie

a ja tak lubiłem to auto buu.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mama podobnie tylko ze u mnie sonda podaje dobry sygnal wedle ksiazki

> a komp wywala blad ze nie widzi sondy

no wlaśnie to mnie ciekawi - słyszałem od jednago magika ze to czesta usterka w tych ECU ze nie widza sondy. Tylko ciekawi mnie czy można to "wiedzenie sondy" jakoś przywrócić...

a jak to teraz jezdzi u Ciebie? normalnie? gorzej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam kolejny wątek śledczy clown.gif

przy badaniu obrazu MAPsensora napięcie nigdy nie spadało do 0V czyli jakby nie pokazywało max obciążenia silnika (przy max bucie było ok 1V)

poniewaz wężyk MAPa podpiety jest na tym samym wyjściu co serwo hamulca podeszło mi podejrzenie że może w takim wypadku jakos minimalnie serwo przepuszcza i nie ma równowagi w układzie dolotowym.

Trzeba bedzie serwo odpiąć i bez niego sie przejechac na jakimś pustym odcinku (bo kiepsko sie bedzie hamowało) icon_rolleyes.gif

Co sadzicie o tym patencie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jest prawidłowo ustawiony

ja bym zerknął na to bo ja tez bylem na miliony % pewny ze jest dobrze ustawiony mailem wtedy jeszcze 1.1 gdzie mnie nawet 900 objezdzala zeby.GIF nie pamietam o 3 zeby chyba byl przestawiony ale strzelam zeby.GIF a objawy takie same mul okropny smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sprawdzalem na listwie do kompa pin 12 i 29

> tak jak ksiazka przykazala

czyli wiazka cala, mozna jeszcze sie pokusic i kompa otworzyc zeby sprawdzic czy pin dobrze do plytki przylutowany hmm.gif

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mama podobnie tylko ze u mnie sonda podaje dobry sygnal wedle ksiazki

> a komp wywala blad ze nie widzi sondy

tylko qrcze tu się petla robi bo skoro sonda podaje dobre wskazania tzn ze komp ja widzi bo odpowiednio dozuje mieszanke

u mnie jest tak samo - niby na wolnych i na przegazowce na stojacym aucie niby sonda pokazuje dobre parametry czyli niby sterownik prawidłowo podaje mieszanke ale przy depnięciu czuje zmulenie (zalanie) silnika...no i sonda ciągle jest czarna po wykręceniu

słyszałem że w tych sterownikach sonda odgrywa role jedynie regulacyjną i nie jest priorytetowym czujnikiem, także może jest tak, że nawet bez niej, bez obciążenia komputer w miare prawidłowo steruje mieszanka, pomimo ze sondy nie widzi

Może popadam w jakieś herezje ale nadal szukam przyczyny sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tylko qrcze tu się petla robi bo skoro sonda podaje dobre wskazania

> tzn ze komp ja widzi bo odpowiednio dozuje mieszanke

> u mnie jest tak samo - niby na wolnych i na przegazowce na stojacym

> aucie niby sonda pokazuje dobre parametry czyli niby sterownik

> prawidłowo podaje mieszanke ale przy depnięciu czuje zmulenie

> (zalanie) silnika...no i sonda ciągle jest czarna po wykręceniu

> słyszałem że w tych sterownikach sonda odgrywa role jedynie

> regulacyjną i nie jest priorytetowym czujnikiem, także może jest

> tak, że nawet bez niej, bez obciążenia komputer w miare

> prawidłowo steruje mieszanka, pomimo ze sondy nie widzi

> Może popadam w jakieś herezje ale nadal szukam przyczyny

o ile sie nie myle sonda dziala na jalowych i przy stanach ustalonych (stala predkosc obrotowa), natomiast przy depnieciu odczyt z sondy nie jest brany pod uwage, a komp korzysta z odpowiednich map hmm.gif

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie po wizycie u huby na kompie okazalo sie jeszcze smieszniej alien.gif

po resecie kompa wszystko jest okej silnik odpala normalnie i chodzi okej komp widzi sade auto nie jest przelane.

jednak gdy tylko silnik sie nagrzeje i wlaczy sie wiatrak komp automatycznie nie widzi sygnalu sady niewiem.gif

i moze ktos mi wyjasni o co kaman sciana.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> o ile sie nie myle sonda dziala na jalowych i przy stanach ustalonych

> (stala predkosc obrotowa), natomiast przy depnieciu odczyt z

> sondy nie jest brany pod uwage, a komp korzysta z odpowiednich

> map

> pozdr.

no dokładnie ok.gif - dlatego też na diagnostyce odczyt sondy podawany był jako: aktywna i nieaktywna (przy przegazówce)

no więc ok - jezeli przy depnieciu brane są tylko mapy to by wskazywało na zły odczyt map-sensora...tyle że u mnie jeździły już 3 Mapy i na każdym tak samo sciana.gif

podejrzewam że dobór tych map przy depnięciu jest uzależniony m.in. od odczytów sondy przy stanach ustalonych, tzn. jedziemy sobie spokojnie, odczyt z sondy brany pod uwage, depniemy=na podstawie tego odczytu dobrana mapa przyspieszenia. Wiec jeżeli jest brak odczytu sondy (no-wtedy ustawienia domyślne) to i może mieć to wpływ na przyspieszenie (przecież z walniętą sondą jeździ się jeszcze gorzej i ona ma jaki,s wpływ na przyspieszenie) confused.gificon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> u mnie po wizycie u huby na kompie okazalo sie jeszcze smieszniej

> po resecie kompa wszystko jest okej silnik odpala normalnie i chodzi

> okej komp widzi sade auto nie jest przelane.

> jednak gdy tylko silnik sie nagrzeje i wlaczy sie wiatrak komp

> automatycznie nie widzi sygnalu sady

> i moze ktos mi wyjasni o co kaman

haha-witaj w klubie, przynajmniej mam jakiegoś towarzysza w udręce 20.GIF

czyli po krótce-po resecie auto jedzi ok dopóki się nie rozgrzejeb tak?

podejrzewam że po każdym uruchomieniu zimnego masz tak samo - proste przez ok pierwsze kilka minut sygnał sondy jest zupełnie ignorowany przez ECU - jest podejrzany

wiec trza będzie jednak jakoś ustalić przyczynę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> haha-witaj w klubie, przynajmniej mam jakiegoś towarzysza w udręce

> czyli po krótce-po resecie auto jedzi ok dopóki się nie rozgrzejeb

> tak?

> podejrzewam że po każdym uruchomieniu zimnego masz tak samo - proste

> przez ok pierwsze kilka minut sygnał sondy jest zupełnie

> ignorowany przez ECU - jest podejrzany

> wiec trza będzie jednak jakoś ustalić przyczynę

dokladnie po kardym resecie kompa wszystko jest ok auto chodzi normalnie po chwili widzi normalnie sonde i odczyty z niej sa poprawne jednak po zalaczeniu we wentylatora(auto caly czas stalo) ECU nie widział sygnału sondy i juz mu taz zostawalo do kolejnego reseta...

jednak po resecie jak wyjechalem na droge auto po kilku kilometrach jazdy znow zaczelo szalec i na wolnych totalnie zaczynalo gasnac jakby go na maxa przelewalo, bo odpalenie bez gazu nie wchodzilo w rachube.

nic skonczy sie tym ze bedzie trzeba cala wiazke wypiac i zerknac czy gdzieś nie ma przebicia. albo moze gubi ktoras mase i przez to cos sie komp gobi sick.gif

nie mam juz pojecia ale bede walczyl uzbroj_zlo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przy badaniu obrazu MAPsensora napięcie nigdy nie spadało do 0V czyli jakby nie pokazywało max obciążenia silnika (przy max bucie było ok 1V)

Moze mnie ktos poprawi ale przy otwartej przepustnicy w dolocie powinno byc mniej wiecej cisnienie atmosferyczne, czyli dla map sensora jest to wartosc bliska 5V. Niskie napiecie powinno byc na wolnych obrotach bo wtedy jest duze podcisnienie ~ -0.7bar.

Tak dziala wiekszosc mapsensorow ( w sensie charakterystyki napiecia ).

Moze dobrze by bylo podpiac sobie wskaznik vacuum zeby sprawdzic cisnienie w dolocie.

I jeszcze takie pytanko jaki komp jest w tym punto, bo cos mi sie wydaje ze nie 16F cfaniaczek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też chętnie czytam ten temacik bo borykam sie z podobnym problemem na zimnym zajeb....sta moc do nagrzania sie silnika (przejechanie około 7 kilometrów) a potem jade 5 redukcja do 4 i wolne przyspieszenie względem zimnego frown.gif ciekawe cóż to angryfire.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moze mnie ktos poprawi ale przy otwartej przepustnicy w dolocie

> powinno byc mniej wiecej cisnienie atmosferyczne, czyli dla map

> sensora jest to wartosc bliska 5V. Niskie napiecie powinno byc

> na wolnych obrotach bo wtedy jest duze podcisnienie ~ -0.7bar.

> Tak dziala wiekszosc mapsensorow ( w sensie charakterystyki napiecia

> ).

> Moze dobrze by bylo podpiac sobie wskaznik vacuum zeby sprawdzic

> cisnienie w dolocie.

> I jeszcze takie pytanko jaki komp jest w tym punto, bo cos mi sie

> wydaje ze nie 16F

komp jest IAW 16F EB, czy ma to jakieś znaczenie?

właśnie - sprawa Mapa - też znałem opinie, że w trakcie maxymalnego buta panuje niskie ciśn w kolektorze bliskie atmosferycznemu czyli odczyt bedzie tak jak napisałeś ok 5V. Zacząłem wątpić kiedy wpiąłem sie w kable od Mapa i na wolnych pokazywał ok 3V, w trakcie jazdy przy pełnym bucie nap. spadało do 0,8V a przy hamowaniu silnikiem wzrastało do 4,5V. Dlatego zacząłem uważąc odwrotnie (sądziłem, że jak silnik dostaje kopa to zasysa dużo powietrza i wytwarza się wieksze podciśnienie). No i tu nie wem jak zinterpretować te wyniki pracy mojego Mapa. (co prawda podpinałem do tgo auta już 3 mapy - na każdym jest tak samo, wiec sprawdzałem obraz pracy jednego). Cały dolot jest sprawny, serwo szczelne (sprawdzałem) więc dlaczego takie wynki boje_sie.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wink.gif> też chętnie czytam ten temacik bo borykam sie z podobnym problemem na

> zimnym zajeb....sta moc do nagrzania sie silnika (przejechanie

> około 7 kilometrów) a potem jade 5 redukcja do 4 i wolne

> przyspieszenie względem zimnego ciekawe cóż to

no to już jest nas trzech

a takich trzech jak nas dwóch to nie ma ani jednego clown.gifwink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no to już jest nas trzech

> a takich trzech jak nas dwóch to nie ma ani jednego

ja tez ostanio poszukuje przyczyny, bo tez wydaje mi sie ze na cieplym jest gorzej niz na zimnym sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja tez ostanio poszukuje przyczyny, bo tez wydaje mi sie ze na

> cieplym jest gorzej niz na zimnym

byłem u diagnosty dwie usterki stwierdził:

1.sonda. wymieniona bo wogóle nie czytała spalin!

2.komputer. daje słabe wykresy sondy i jest jeden bład w kompie nie do skasowania mimo ze ta rzecz sprawna na bank (nówka FIAT)! nie pojawia sie sygnał na jednym z konektorów!

map sensor sprawdzony i inne głupoty też frown.gif

chyba zmienie ten komp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> komp jest IAW 16F EB, czy ma to jakieś znaczenie?

> właśnie - sprawa Mapa - też znałem opinie, że w trakcie maxymalnego

> buta panuje niskie ciśn w kolektorze bliskie atmosferycznemu

> czyli odczyt bedzie tak jak napisałeś ok 5V. Zacząłem wątpić

> kiedy wpiąłem sie w kable od Mapa i na wolnych pokazywał ok 3V,

> w trakcie jazdy przy pełnym bucie nap. spadało do 0,8V a przy

> hamowaniu silnikiem wzrastało do 4,5V. Dlatego zacząłem uważąc

> odwrotnie (sądziłem, że jak silnik dostaje kopa to zasysa dużo

> powietrza i wytwarza się wieksze podciśnienie). No i tu nie wem

> jak zinterpretować te wyniki pracy mojego Mapa. (co prawda

> podpinałem do tgo auta już 3 mapy - na każdym jest tak samo,

> wiec sprawdzałem obraz pracy jednego). Cały dolot jest sprawny,

> serwo szczelne (sprawdzałem) więc dlaczego takie wynki

Hmm, może sprawdź jeszcze dokładnie (bardzo dokłądnie) wszystkie wężyki podciśnieia, poprzeczyszczaj wtyczki przy wtrysku? Rozrząd bym wykluczył, skoro niedawno była UPG robiona to był ruszany, więc małe prawdopodobieństwo, żeby przed i po robocie był przestawiony o tyle samo. No chyba, że poprostu sobie ustawili na tak,jak był przed robotą?

A olej Ci bierze? Hamulce nie trzymają?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hmm, może sprawdź jeszcze dokładnie (bardzo dokłądnie) wszystkie

> wężyki podciśnieia, poprzeczyszczaj wtyczki przy wtrysku?

> Rozrząd bym wykluczył, skoro niedawno była UPG robiona to był

> ruszany, więc małe prawdopodobieństwo, żeby przed i po robocie

> był przestawiony o tyle samo. No chyba, że poprostu sobie

> ustawili na tak,jak był przed robotą?

> A olej Ci bierze? Hamulce nie trzymają?

rozrzad ustawiałem na znakach sam bo głowa była zdjęta przez mnie, oleum po zrobieniu głowy nie łyka (uszczelniaczy nie było spineyes.gif )

wężyk nawet wymieniałem

właśnie widze ze tu problem tkwi gdzies głębiej sciana.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> byłem u diagnosty dwie usterki stwierdził:

> 1.sonda. wymieniona bo wogóle nie czytała spalin!

> 2.komputer. daje słabe wykresy sondy i jest jeden bład w kompie nie

> do skasowania

czego dotyczy ten błąd?

mimo ze ta rzecz sprawna na bank (nówka FIAT)! nie

> pojawia sie sygnał na jednym z konektorów!

sygnał od czego? gdzieś wewnatrz kompa czy na konektorach wyjściowych z kompa czy na wiązce gdzieś?

> map sensor sprawdzony i inne głupoty też

> chyba zmienie ten komp

a powiedź u którego diagnosty byłeś bo widze że to samo miasto grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> byłem u diagnosty dwie usterki stwierdził:

> 1.sonda. wymieniona bo wogóle nie czytała spalin!

> 2.komputer. daje słabe wykresy sondy i jest jeden bład w kompie nie

> do skasowania mimo ze ta rzecz sprawna na bank (nówka FIAT)! nie

> pojawia sie sygnał na jednym z konektorów!

> map sensor sprawdzony i inne głupoty też

> chyba zmienie ten komp

a sprawdzałeś dokładnie wiązke może gdzieś jest przetarta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> komp jest IAW 16F EB, czy ma to jakieś znaczenie?

> właśnie - sprawa Mapa - też znałem opinie, że w trakcie maxymalnego

> buta panuje niskie ciśn w kolektorze bliskie atmosferycznemu

> czyli odczyt bedzie tak jak napisałeś ok 5V. Zacząłem wątpić

> kiedy wpiąłem sie w kable od Mapa i na wolnych pokazywał ok 3V,

> w trakcie jazdy przy pełnym bucie nap. spadało do 0,8V a przy

> hamowaniu silnikiem wzrastało do 4,5V. Dlatego zacząłem uważąc

> odwrotnie (sądziłem, że jak silnik dostaje kopa to zasysa dużo

> powietrza i wytwarza się wieksze podciśnienie). No i tu nie wem

> jak zinterpretować te wyniki pracy mojego Mapa. (co prawda

> podpinałem do tgo auta już 3 mapy - na każdym jest tak samo,

> wiec sprawdzałem obraz pracy jednego). Cały dolot jest sprawny,

> serwo szczelne (sprawdzałem) więc dlaczego takie wynki

No to naprawde jest ciekawostka bo na 100% jest jak mowie ( mam wskaznik mechaniczny podcisnienia w aucie). Maksymalne otwarcie - blisko 0, jalowe ~-0.7. Rozumiem ze odczyt brany podczas jazdy ? bo na postoju to tak nie dziala, bo wdepnieciu na chwile z -0.7 skacze do -0.4 a potem pomimo otwartej przepustnicy dalej jest duze podcisnienie. Dlatego prace mapa trzeba sprawdzac w trakcie jazdy. Najlepiej na wyzszym biegu np. 4,5. Nawet przy obrotach ~2000 po otwarciu przepustnicy natychmiast cisnienie sie wyrownuje. A map fiatowski ma taki zakres (-1bar)0-5V(0), bo tak jest podane nawet w ksiazce. Jezeli wszystko dobrze podpiete to cos jest tu nie tak, a jak na diagnostyce wygladalo cisnienie odczytywane przez ECU ?

O kompa pytalem dlatego poniewaz komputer diagnostyczny nie podaje tylko czy sonda dziala/niedziala tylko rowniez w miare prosty odczyt mieszanki w przypadku ECU 16F.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to naprawde jest ciekawostka bo na 100% jest jak mowie ( mam

> wskaznik mechaniczny podcisnienia w aucie). Maksymalne otwarcie

> - blisko 0, jalowe ~-0.7. Rozumiem ze odczyt brany podczas jazdy

> ? bo na postoju to tak nie dziala, bo wdepnieciu na chwile z

> -0.7 skacze do -0.4 a potem pomimo otwartej przepustnicy dalej

> jest duze podcisnienie. Dlatego prace mapa trzeba sprawdzac w

> trakcie jazdy. Najlepiej na wyzszym biegu np. 4,5. Nawet przy

> obrotach ~2000 po otwarciu przepustnicy natychmiast cisnienie

> sie wyrownuje. A map fiatowski ma taki zakres (-1bar)0-5V(0), bo

> tak jest podane nawet w ksiazce. Jezeli wszystko dobrze podpiete

> to cos jest tu nie tak, a jak na diagnostyce wygladalo cisnienie

> odczytywane przez ECU ?

> O kompa pytalem dlatego poniewaz komputer diagnostyczny nie podaje

> tylko czy sonda dziala/niedziala tylko rowniez w miare prosty

> odczyt mieszanki w przypadku ECU 16F.

odczyt brany podczas jazdy - ale sprawe juz rozwiązałem o tutaj na kąciku Punto

chodzi o to że Map nie podaje info o faktycznym podcisnieniu w kolektorze tylko o różnicy miedzy ciśn w kolektorze a ciśn atmosferycznym. Wtedy wszystko się zgadza wink.gif

niebawem jeszcze podskocze do diagnosty i bede lookal na wszystkie parametry po podlaczeniu do kompa, bo bardzo dziwi mnie ten odczyt sondy, zwlaszcza że nasłuchałem się ze te kompy maja to do siebie że sie zchrzania jakis obwód właśnie dotyczący odczytu sondy. TU nawet niby naprawiają te kompy i podają ze jednym z objawów uszkodzenia jest zbyt bogata mieszanka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.