Skocz do zawartości

Wahacze...


Rekomendowane odpowiedzi

> może pozostanę ignorantem, ale w obecnych czasach nie jest istotne

> gdzie i kto coś wyprodukował ale kto i w co to coś zapakował.

> Przypominam że w Turcji Fiat ma sporą montownię i niby skąd tam

> się biorą cześci do montażu . Zapewniam Cię, że w okresie kiedy

> nie produkuje się już jakiegoś modelu częścią fabryczną w ASO

> jest to co centrala zakupi u dowolnego dostawcy i zapakuje to w

> pudełko z napisem "ricambi orginali" (czy jakoś tak) .

> Szczególnie rozkładają mnie dyskusje właśnie nad wahaczami, ten

> dobry tamten super a inny idealny, tak jakby to był jakiś super

> hiper skomplikowany mechanizm. Zapewniam Cie że tam psują się

> tylko tulejki i może producentów wahaczy jest kilkunastu ale

> tulejki też biorą od kilkunastu innych poddostawców i

> niekoniecznie zawsze tych samych. A finał jest taki że okres

> eksploatacji wahaczy nie ma za wiele wspólnego z ich producentem

> co jasno wynika z kilku lat dyskusji tutaj

> Pzdr

a wiesz, co to są "części na pierwszy montaż"? do fabryk FIATA trafiają np. wahacze z TRW POLAND, bo są lepsze jakościowo od TRW TURKEY. poniał? czy jeszcze coś wyjaśnić? siedzę w przemyśle motoryzacyjnym od 17 lat i wiem, jak to się odbywa. jestem technologiem w zakładach motoryzacyjnych. więc nie tłumacz mi czegoś, na czym kilka ząbków już zjadłem. za to mi płacą.

jak nie robi Tobie różnicy, to załóż sobie TRW made in china. gwarratuję Ci, że 10 kkm na nich nie zrobisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale... one mają walnięte również sworznie. Nie tylko tuleje padają w

> naszych wahaczach.

Dlatego zawsze powtarzałem że dopóki w fabrycznych sworznie są dobre warto prasować tulejki żeby miały wytrzymać tylko rok to i tak warto, a jak widać całe wahacze też nie mają dłuższego życia. Za niedługo będę robił kolejne podejście do tematu, wymieniam tylko te "oberwane".

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a wiesz, co to są "części na pierwszy montaż"?

Zapewne te które montuje fabryka hmm.gif W wielu elementach dziś jest to firma X a za pół roku Y

> trafiają np. wahacze z TRW POLAND, bo są lepsze jakościowo od

> TRW TURKEY. poniał?

nie nie poniał bo sypią się wszystkie równo a czas eksploatacji zależny jet od warunków i jak widać, również od przypadku

> czy jeszcze coś wyjaśnić? siedzę w przemyśle

> motoryzacyjnym od 17 lat i wiem, jak to się odbywa. jestem

> technologiem w zakładach motoryzacyjnych. więc nie tłumacz mi

> czegoś, na czym kilka ząbków już zjadłem. za to mi płacą.

> jak nie robi Tobie różnicy, to załóż sobie TRW made in china.

> gwarratuję Ci, że 10 kkm na nich nie zrobisz.

a na jakie dajesz gwarancję ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jajuż od 11 miesięcy używam wahaczy niemieckiej firmy Febi,

> przelatałem już 11 tyś. i odpukać nie usłyszałem żadnych objawów

> zużycia póki co. Kosztował mnie taki wahacz 140 PLN/sztuka.

> Polecam.

11 tysięcy to żaden wynik...

po 50 tysiącach możesz sie zgłosic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jajuż od 11 miesięcy używam wahaczy niemieckiej firmy Febi,

> przelatałem już 11 tyś. i odpukać nie usłyszałem żadnych objawów

> zużycia póki co. Kosztował mnie taki wahacz 140 PLN/sztuka.

> Polecam

wyrok mechanika z wczoraj - moje FEBI po 25 tys. do wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

made no name-37 tysi,od 600km czyli od swiąt zaczeło byc słychac(chyba) łącznik stabilizatora bo wymieniany razem z wahaczami, jak za cene 90 zł(do maryski nie bb) to super wynik,nie bede pchał drogich i potem sie pukał w głowe bo TRW za 220 mi padnie po 20tkm...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> made no name-37 tysi,od 600km czyli od swiąt zaczeło byc

> słychac(chyba) łącznik stabilizatora bo wymieniany razem z

> wahaczami, jak za cene 90 zł(do maryski nie bb) to super

> wynik,nie bede pchał drogich i potem sie pukał w głowe bo TRW za

> 220 mi padnie po 20tkm...

mój trw zrobił już ponad 50 tysięcy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bedziecie sie licytowac i licytowac a i tak do nieczego nie dojdziecie. Wszystko zalezy od drog po jakich jezdzimy - w Warm-Maz sa tragiczne i bede zmienial pewnie raz w roku niezaleznie co kupie.

Nie miala baba klopotu kupila sobie BBMa 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bedziecie sie licytowac i licytowac a i tak do nieczego nie

> dojdziecie. Wszystko zalezy od drog po jakich jezdzimy - w

> Warm-Maz sa tragiczne i bede zmienial pewnie raz w roku

> niezaleznie co kupie.

i ja o tym cały czas pisze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i co robić?

Poszedłem, a raczej pojechałem po rozum do głowy.

Regeneracja sworznia polega na:

- zeszlifowaniu starego, zakuwanego koszyka,

- wyjęciu kulki ze sworzniem (zostaje ta sama),

- włożeniu nowego wkładu po jego dopasowaniu do gniazda,

- nagwintowaniu otworu w wahaczu i wkręceniu nowego koszyka

- zapunktowaniu koszyka i założeniu gumki.

Oczywiście w gniazdo napchano pełno smaru.

UWAGA!!! Koszyk można dokręcać w celu skasowania luzu, który może się z czasem pojawić!!!

Do tego doszły dwa silentbloki Impergom.

Koszt za jeden wahacz:

Regeneracja sworznia 50 PLN

Silentbloki 49 za parę

Montaż silentbloków 15 PLN

EDIT: Dodam tylko, że od tego trzeba było zacząć, a nie bawić się w wynalazki.

EDIT2: Gdyby tak założyć silentbloki z PU, to taki remont jest NA ZAWSZE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok.gif

Sworznie pominę bo temat jest mi nieznany, ale

> Silentbloki 49 za parę

> Montaż silentbloków 15 PLN

to razem 65 zł (choć można tuleje kupić taniej) ale większość woli droższe rozwiązania icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sworznie pominę bo temat jest mi nieznany

Na razie nieznany - jak Ci polecą, to przynajmniej wiesz co robić.

Dodam tylko, że odwiedziłem wreszcie f-mę DEUTER z Olkusza i zostawiłem tam jeden ze starych wahaczy w celu zdjęcia wymiarów. Jeśli będziemy dzwonić i molestować, to może padnie monopol Carhardu w dziedzinie tulei PU?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> widziałem zamiennik przykręcany na śruby...

Do alfy, coupety? Wg czego mam szukać? Ew. podlinkuj.

BTW - patent z Sosnowca nie jest może elegancki, ale wygląda obiecująco. Zrobię foto, to zamieszczę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> widziałem zamiennik przykręcany na śruby... jakaś amerykańska firma

> to robi w europie tego nie widziałem... patent niezły ale trzeba

> flexem odciąć końcówkę wahacza

Ja tak robiłem w Tavrii biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do alfy, coupety? Wg czego mam szukać? Ew. podlinkuj.

> BTW - patent z Sosnowca nie jest może elegancki, ale wygląda

> obiecująco. Zrobię foto, to zamieszczę

widziałem na brazylijskiej stronie, teraz nie pamiętam na którym forum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zrobię foto, to zamieszczę

Oto foto, dla potomności:

-wahacz w całości

20080329513smnm3.jpg

-wahacz w całości, na plecach

20080329514smee4.jpg

-tuleja duża Impergom (tylna)

20080329517smbi7.jpg

- tuleja mała (przednia)

20080329518smvh3.jpg

- sworzeń zregenerowany (od spodu)

20080329521smmq0.jpg

- sworzeń zregenerowany (od góry)

20080329524smea2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jakas paranoja.

> Czyli za regeneracje wahacza zaplaciles 115 PLN, a tymczasem nowy

> wahacz (najtanszy) kosztuje 90 PLN.

> To gdzie jest logika?

> pzdr

> Rostek

Przy tym za 90zł wychodzi 1gr/km... Przy regeneracji jest szansa, że nieco taniej smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jakas paranoja.

> Czyli za regeneracje wahacza zaplaciles 115 PLN, a tymczasem nowy

> wahacz (najtanszy) kosztuje 90 PLN.

> To gdzie jest logika?

> pzdr

> Rostek

logika jest taka ze wahacze po 90-135 zl leca az milo , co kilka tys zaczynaja stukac i pukac a regenerowany moze wytrzyma dluzej - przeca napisal ze testuje zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oto foto, dla potomności:

> -wahacz w całości

Fajnie, że pokazałeś nam wahacz, niektórzy będą wiedzieć jak wygląda, ale po co to zrobiłeś, sam nie wiem. Tyle razy reklamowałeś wahacze TRW i kicha . Założyłem wahacz za 90 zł, na razie zrobiłem 50 kkm i wychodzi na to, że jest lepszy od Twojego TRW. Jak ktoś pisał ( nie tylko ja), że nie warto przepłacać za wahacze, to niektórzy naskakiwali na nas i co teraz napiszecie? Pewnie, że jesteśmy dyletanci w sprawach wahaczy. grinser006.gifgrinser006.gifgrinser006.gif

Życzę Ci, żeby po regeneracji, Ci służyły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przy tym za 90zł wychodzi 1gr/km... Przy regeneracji jest szansa, że

> nieco taniej

Szansa mowisz...

hmmm... jak mawial moj jeden znajomy... jest szansa wychrobotac szympansa... a jak pojdzie gladko to cale stadko.

A tak powaznie - chyba lepiej co poltora roku kupic wahacz za 90 PLN niz regenerowac za 115 PLN - ale moze sie myle :-)

pzdr

Rostek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i co? lacznik tez bedziesz regenerowal? Wyjdzie taniej o jakies 2

> zlote :-)

a czy ja cos regeneruje ? panie kochany ja mot-guma zaloze za 15zl sztuka zlosnik.gif po taniosci tak jak teraz wstawialem szybki go halogenow po 6,69zl sztuka i maly silikon za 3 zl zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A tak powaznie - chyba lepiej co poltora roku kupic wahacz za 90 PLN

> niz regenerowac za 115 PLN - ale moze sie myle :-)

Nie mylisz się, ale będziesz dyletantem na tym forum, jeśli chodzi o wahacze, bo nie założyłeś wahacza za 200 zł. hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No coś w tym jest ... na bieżąco wymieniasz na nowe częsci zlosnik.gif

Ja tylko musze zmierzyć ten mój jakiś zamiennik lewy, jeśli się okaże że ASO włożyło mi nie wymiarowy wachacz to będziemy się sądzić a co ... nie popuszcze rant.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja tylko musze zmierzyć ten mój jakiś zamiennik lewy, jeśli się okaże

> że ASO włożyło mi nie wymiarowy wachacz to będziemy się sądzić a

> co ... nie popuszcze

Chyba zmęczony jesteś... tak po twoim poście widzę...idż spać, odpoczniesz i będziesz sensownie myślał zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie mylisz się, ale będziesz dyletantem na tym forum, jeśli chodzi o

> wahacze, bo nie założyłeś wahacza za 200 zł.

To prawda.

Dyletantem bede rowniez gdy zaloze za 200.

Tutaj trzeba zakladac wahacze za co najmniej 300 - co by podwoic wartosc grata :-)

pzdr

Rostek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To prawda.

> Dyletantem bede rowniez gdy zaloze za 200.

> Tutaj trzeba zakladac wahacze za co najmniej 300 - co by podwoic

> wartosc grata :-)

Nie przesadzaj, 2x300 to już 600, a wtedy przekraczasz wartość grata. grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chyba zmęczony jesteś... tak po twoim poście widzę...idż spać,

> odpoczniesz i będziesz sensownie myślał

hmm.gif

Czwartek 8-4(nad ranem)

Piątek 7:20 ... do wieczora

Sobota 5:30 do 19

Niedziela ...6:30 ...szacuje że wyrobie się do 15 zlosnik.gif

Ja zmęczony no co Ty zlosnik.gif

Tylko że mnie trafia bo nie mam kiedy zmierzyć tego durnego wachacza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ta jaki z tanich zakupić ,może jakiś link ??? kupiłem bravo rok temu

> było tak cicho, zrobiłem ok. 10kkm juz konkretnie dudni.

Idź do sklepu z częściami i kupisz tani. Ja kupiłem taniej w sklepie, niż na aledrogo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś pisałem wahacz i mnie ktoś raz poprawił, sprawdziłem że dobrze pisałem ale jakoś mi tak zostało więc wybacz mistrzu, 2 miesięce i się znowu przestawie zlosnik.gif

A tymczasem borem lasem ide sleeping_2.gif

W końcu super imprezowa sobota dzisiaj kiedy to wreszcie moge się troche przespać busted.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak cię obserwuję od dłuższego czsu, nawet kolega Ci zwróciłuwagą...

> kiedy nauczysz się pisać poprawnie słowo "wahacz"? Pisze się,

> przez samo H!

Siakieś ORMO, ZOMO czy jaki ... człoon..??

Przepraszam już nie będe, tłumaczenie powyżej zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do bravolota mam za 115 Delphi(przy dwóch nawet 112) i po 110 OCAP, jesli chodzi o delphi to testowane u kolegi na audi i smigaja juz blisko 30 tysi, o OCAPach niewiele moge powiedziec, bo niewiele ich sprzedałem,zawsze kazdy woli Delphi bo bardziej znaja firme,mi jak padna(teraz mam jakie no namy) to stestuje OCAPY grinser006.gif coś mi zaczyna pukać z lewej strony ale jeszcze dosc cicho i pocieszam sie ze to łącznik bo ma tyle samo co No Name czyli prawie 40tys, ja równiez nie widze sensu ładowania TRW zeby mial wytrzymac 5-10tys wiecej a ponad drugie tyle placic,chociaz z ta trwałoscia to tez równie bywa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do bravolota mam za 115 Delphi(przy dwóch nawet 112) i po 110 OCAP,

> jesli chodzi o delphi to testowane u kolegi na audi i smigaja

> juz blisko 30 tysi, o OCAPach niewiele moge powiedziec, bo

> niewiele ich sprzedałem,zawsze kazdy woli Delphi bo bardziej

> znaja firme,mi jak padna(teraz mam jakie no namy) to stestuje

> OCAPY coś mi zaczyna pukać z lewej strony ale jeszcze dosc

> cicho i pocieszam sie ze to łącznik bo ma tyle samo co No Name

> czyli prawie 40tys, ja równiez nie widze sensu ładowania TRW

> zeby mial wytrzymac 5-10tys wiecej a ponad drugie tyle

> placic,chociaz z ta trwałoscia to tez równie bywa...

Mi te BRIGHT za 90 złoty własnie poleciały ( lewy jak na razie). Dystans ponad 30tkm.

Jak ropzonać co poelciało (tulejaprzednia, tylna, sworzeń a może łacznik drążka). Jak najeżdzam na jakąkolwiek nierówność to wali jakbym na kapciu jechał, bądź z rurką zamiast amortyzatora.

Jest to dość silne uderzenie. Jak podniosłem koło to nigdzie luzów nie wyczuwam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mi te BRIGHT za 90 złoty własnie poleciały ( lewy jak na razie).

> Dystans ponad 30tkm.

> Jak ropzonać co poelciało (tulejaprzednia, tylna, sworzeń a może

> łacznik drążka). Jak najeżdzam na jakąkolwiek nierówność to wali

> jakbym na kapciu jechał, bądź z rurką zamiast amortyzatora.

> Jest to dość silne uderzenie. Jak podniosłem koło to nigdzie luzów

> nie wyczuwam.

lacznik jak odkrecisz to sie zorientujesz czy lata czy nie . wahacz pieknie widac na szarpakach w stacji diagnostycznej .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wracając wiadomo stuka trza wymienić i to zrobię w miare możliwości jak najszybciej, ale pytanie czym grozi jazda na zużytych czy coś innego przy okazji nie leci, czy jeździć jak nie przeszkadza na maxa. ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wracając wiadomo stuka trza wymienić i to zrobię w miare możliwości

> jak najszybciej, ale pytanie czym grozi jazda na zużytych czy

> coś innego przy okazji nie leci, czy jeździć jak nie przeszkadza

> na maxa. ??

wszystko zalezy jak i ktory element jest zuzyty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.