Skocz do zawartości

Wahacze...


Rekomendowane odpowiedzi

> ale po co to zrobiłeś, sam nie wiem.

Przedstawiam sposób regeneracji sworznia. Poza tym - TY wiesz, jak wygląda wahacz - gratuluję. Są jednak tacy, którzy nie wiedzą.

> Tyle razy reklamowałeś

> wahacze TRW i kicha.

Życie weryfikuje poglądy. Jak dotąd nie było problemów z tym producentem. Poza tym - na razie krytykuję SWAG, a nie TRW - ten drugi trzeba wyjąć i ocenić.

> zrobiłem 50 kkm i wychodzi na to, że jest lepszy od Twojego TRW

Zazdraszczam!

> Życzę Ci, żeby po regeneracji, Ci służyły.

A dziękuję, dziękuję. Póki co, czeka mnie reklamacja TRW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oto foto, dla potomności:

> -wahacz w całości

> -wahacz w całości, na plecach

> -tuleja duża Impergom (tylna)

> - tuleja mała (przednia)

> - sworzeń zregenerowany (od spodu)

> - sworzeń zregenerowany (od góry)

rozwiazanie eleganckie nawet bardzo wg mnie

ciekawe czy da sie taka tuleje PU dobracz zeby byla miekka albo nawet miekciejsza od gumy smile.gif

to by bylo konkretne rozwiazanie

A jesli sworzen sprawny ale ma przebieg 110 kkm to warto go robic wkrecany jak uwarzasz??

Pozdro i gratuluje podjecia temtu wg mnie taki wachacz napewno lepszy od jakiegos szitu za 110 zloty ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> widziałem na brazylijskiej stronie, teraz nie pamiętam na którym

> forum

http://www.allegro.pl/item330993050_sworzen_wahacza_ford_escort_1_1_l_p_ohvsara.html

kurde moze cos podrzezbic z innego modelu najlepiej w jakims durzym sklepie motoryzayjnym, podobnie wyglada wlasnie escort fioesta mazda 323 corsa kangoo megany, nubira moze by cos podebrac

jednak z tego co juz kiedys widzialem to wiekszosc samochodow o masie zblizonej do bbm ma sworznie na 3 sruby a nie na dwie ale tu wlasnie eskort ma na dwie i by moze podpasilo ciekawe jak z srednica sworznia

albo jakas wprasowywanka

http://www.allegro.pl/item331192581_sworzen_wahacza_mercedes_124_201_nowy_.html

jednak za rozwiazaniem tomasso przemiawia mozliwosc okresowego dokrecania jabluszka hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ciekawe czy da sie taka tuleje PU dobracz zeby byla miekka albo nawet

> miekciejsza od gumy

Technicznie da się ok.gif

Standardowa guma (elastomer) silentbloków ma twardość nieprzekraczającą 80. Do rajdów stosuje się wkładki sztywne, nawet 90. Raczej nic nie stoi na przeszkodzie, żeby sobie zamówić miękkie wkładki (techniczne wibroizolatory z PU mają i 50 stopni w skali Shore'a)

> A jesli sworzen sprawny ale ma przebieg 110 kkm to warto go robic

> wkrecany jak uwarzasz??

Nie wiem jak będzie za parę tysięcy kilometrów, ale na razie uważam, że warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W przypadku fabrycznych wahaczy masz rację. Zamienniki padają jak

> muchy.

jesli chodzi o moje sworznie to sa dobre - sa sztywne i zadnego luzu nie maja.

ps na fotce wyzej widac małą tulejke, która sie zsuneła, bo guma została w całości na wahaczu... smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dokładnie. Może po prostu z tego względu że te wszystkie p...ne

> kanały i inne dziury są właśnie przy prawej krawędzi jezdni.

no właśnie , dlaczego zadałem to pytanie???

bo u mnie w mieście jest całkowicie odwrotnie wszystkie studzienki sa po środku , jest pełno kostek brukowych w mieście , ale ich wyboje sa równomiernie po prawej jak i lewej stronie , a juz od wakacji prawa strona wysiada w moim bravolotku i "tłuce i tłuce".....

dodam jeszcze ,że jak jest jakas nierówność po prawej stronie to omijam wielkim łukiem i staram się jeździć jak najbliżej środka jezdni więc skąd ta prawa strona????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dodam jeszcze ,że jak jest jakas nierówność po prawej stronie to

> omijam wielkim łukiem i staram się jeździć jak najbliżej środka

> jezdni więc skąd ta prawa strona????

Ja to zawsze łączyłem jednak z tymi dziurami ... może jest jakiś inny powód. Ale faktem jest że przy remoncie zawieszenia prawa strona wyglądała u mnie tragicznie podczas gdy lewa była w całkiem znośnym stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Silentbloki 49 za parę

Do zwolenników wymiany całych wahaczy.

Dziś w Auto Sam łódzkim kupiłem tuleję dużą za 18,03 małych nie mieli, tzn mieli na półce ale nie w ewidencji kompa i sprzedawca nie był w stanie ich sprzedać spineyes.gif (ogólnie trafiłem na jakiegoś b niekompetentnego sciana.gif) małe pewnie nie kosztują wiecej niż 14 zł to razem na strone... a sami sobie policzcie grinser006.gif.

Kupiłem też łączniki stabilizatora, pudełko TRW, plastikowy dekiel kosza , cena 38,37 zł za sztukę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Montaż silentbloków 15 PLN

Tomek, wahacz widziałem ze 3 lata temu, więc pytam: montaż tulei met.-gum. polega na wyciśnięciu na prasce starych i wciśnięciu na prasce nowych, czy tam coś jeszcze się dłubie?

Czy tuleje met.-gum. do Marei są jakieś inne niż do BB?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tomek, wahacz widziałem ze 3 lata temu

Masz na foto powyżej 270751858-jezyk.gif

> met.-gum. polega na wyciśnięciu na prasce starych

Stare (zwykle zostają same tuleje wewnętrzne) można wycisnąć, można przecinać, a można tak jak panowie w Sosnowcu przyp... parę razy solidnym młotem, aż się zdeformują i same spadną. Co chyba jest najszybsze.

> Czy tuleje met.-gum. do Marei są jakieś inne niż do BB?

Tak - to to samo, wewn średnica tulei 21 mm. Są też 20 mm, ale to chyba do tipo/tempry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej WITAM

Jeszcze raz ponowię pytanie...

Podłączę się do tematu bo też nie długo czeka mnie wymiana wahadełek w mojej Marejce.

Moje pytanko brzmi:

Czy Ktos Miał styczność z tymi wahadełkami firmy KRAFT http://www.allegro.pl/item333285192_wah_fiat_marea_fiat_coupe_alfa_145_146_155_prawy.html ??

Pozdrawiam 20.GIF

Marek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hej WITAM

> Jeszcze raz ponowię pytanie...

> Podłączę się do tematu bo też nie długo czeka mnie wymiana wahadełek

> w mojej Marejce.

> Moje pytanko brzmi:

> Czy Ktos Miał styczność z tymi wahadełkami firmy KRAFT

> http://www.allegro.pl/item333285192_wah_fiat_marea_fiat_coupe_alfa_145_146_155_prawy.html

> ??

> Pozdrawiam

> Marek

wahacz jak wahacz na 20 kkm moze starczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wahacz jak wahacz na 20 kkm moze starczy

Hej Witam 30.GIF

Wiem że nie ma się co cudów spodziewać jeżeli chodzi o przebieg.

Ale jak czytam że te wahadełka np. Britha z Alledrogo potrafią się rozpaść po 3 DNIACH icon_eek.gif to już wolę nieco dopłacić i przejechać drive.gif te 20 tyś a nie 3 dni

Pozdrawiam

Marek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hej Witam

> Wiem że nie ma się co cudów spodziewać jeżeli chodzi o przebieg.

> Ale jak czytam że te wahadełka np. Britha z Alledrogo potrafią się

> rozpaść po 3 DNIACH to już wolę nieco dopłacić i przejechać

> te 20 tyś a nie 3 dni

> Pozdrawiam

> Marek

Bzdura - moje Brith - ponad 30tkm. Ostatni tłucze się przednia tuleja. Reszta stoi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hej Witam

> Wiem że nie ma się co cudów spodziewać jeżeli chodzi o przebieg.

> Ale jak czytam że te wahadełka np. Britha z Alledrogo potrafią się

> rozpaść po 3 DNIACH to już wolę nieco dopłacić i przejechać

> te 20 tyś a nie 3 dni

> Pozdrawiam

> Marek

Kup jakieś tanie, ale w miarę znanej marki: Vema, Delphi.

I tak się po 20 tysiącach "rozjadą" i będą stukać. Cudów nie ma.

Ja kupiłem półtora roku temu w ASO za 350 zł wahacz i po roku jazdy po Wrocławiu się rozleciał.

Moim zdaniem jeśli chodzi o wahacze to zasada kolegi Rostka jest słuszna: kupować tanie, bo za rok lub półtora będzie to samo. Chyba że jeździsz po drogach jak stół.........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja dzisiaj jestem już po wymianie wahaczóffff , dwa dni mi to zajeło...wczoraj się zabrałem ,wahacze Delphi ,trzy żubry i o 10 zabrałem się za to...na podwórku dwa wielkie dwuteowniki jako rampa na klockach autko ustawione , myk myk wahacze podmienione i ...zonk , koła jakoś dziwnie stoją... ,no to z dużym piskiem opon na zakrętach przejechałem kilometr na stację diagnostyczną i diagnosta stwierdza że nie da się ustawić zbieżności ...różnica po 3 cm na kole ,no to ja z powrotem na swoją rampę kukam wszędzie no i wzrok mój się zatrzymał na workach foliowych po wahaczach ...może by numery sprawdzić ? ja do internetu wrzucam symbole i mi wyskakuje że to od tempry...szlag by to trafił...wykręciłem ,zawiozłem do sprzedawcy z reklamacją a ten już czeka na mnie ,daje mi inne i mówi że pracownik się pomylił przy pobieraniu z magazynu , no dobra dzień się kończył to myślę sobie że założe jutro (to znaczy dzisiaj w sobotę) ,rano wstaje po śniadanku idę do bryczki coś tam przymierzam a tu jak nie pierdyknie ... i auto spadło z lewarka ,lewy próg uszkodzony ,,,już mnie trafiało powoli ale cóż ...założyłem te inne i jakoś lepiej się prowadzi tak amerykańsko nie stuka nie puka i jakoś tak kierownica sztywno chodzi...tylko chyba długo nie pochodzą te wahacze bo dali mi Optimale po 94 zł , ale różnicę od Delphi zwrócili.Czeka mnie teraz korygowanie zbieżności i naprawa progu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej Witam

Jeszcze raz zapytuję sie o wahadełka firmy KRAFT .

Jeszcze raz przypominam link http://moto.allegro.pl/item341215293_wah_fiat_marea_fiat_coupe_alfa_145_146_155_lewy.html

Kiedyś gdzieś słyszałem o tej firmie, i jest to firma znana jak Vema czy Delphi, ale czy Ktoś z Was miał może do czynienia z częściami tej firmy, jej jakością.

Wiem że na nasze czołgowiska nie ma części niezniszczalnych grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> moje wachacze wytrzymały 13 tys km OBA !!!

> poprzednie koło 20 tys.

> ręce opadają

A może poprostu trzeba tylko tuleje wymienić a nie wahacz?

Mysle że wiekszość waszych wahaczy idzie do wymiany dlatego że tuleje się powybijały. Raz na 1,5 roku moja marea zawsze miała wymieniane tuleje i toczyła sie dalej. Sworzeń zazwyczaj dłużej się trzyma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mysle że wiekszość waszych wahaczy idzie do wymiany dlatego że tuleje

> się powybijały. .... Sworzeń zazwyczaj dłużej

> się trzyma.

ok.gif Jesteśmy w mniejszości. Własnie kupiłem jedną dużą za 18,03 i dwie małe po 13,94 /szt. 95 % naszych użytkowników twierdzi że taka naprawa jest nieopłacalna z_lol1.gif, dzięki temu tulejki są tanie cool.gif.

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> szybko, ale ja przyjałem że wymiana raz w roku to optymalne

> rozwiązanie

Eeee-- jak były oby 2 oryginalne fabryczne wahacze to wymiana była cos co ok. 1,5-2 lata a autko wtedy bardzo dużo jeździło.

Tylko że najwięcej po trasach więc też możliwe że to miało największy wpływ na zużycie ... jednak te asfalty na krajówkach są o wiele lepszej jakości niż drogi w mieście sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No ja po tulejki do Łodzi jechał nie będę.

> A jeździsz jeszcze przez Ostrowiec czasami

niestety, wiele lat temu bywało, ale już nie frown.gif. Pamietam że zjeżdżałem z wiaduktu i zaraz w prawo skręcałem, ale firmy i ulicy już nie pamiętam. niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj się wziołem za robotę. Odkręciłem tuleje, bez wyciągania sworznia. Okazało się, że luz jest tylko na przedniej tulejce. Góra tulejki zeszła bez najmniejszego oporu. Reszta po 30 sekundowym przecięciu jej szlifierką kątową i puknięciu kilkanaście razy młotkiem. Założyłem nową i zaskoczenie. Tulejka weszła jak palec w masło. Coś nie tak. Zmierzyłem suwmiarką średnicę trzpienia i okazało się że ma 20.7 zamiast 20.9. Ale dobrze, że człowiek ma zapas piwa. Po wypiciu pifka, puszka z niego okazała się zbawienna. Wyciąłem prostokąt ok.50x60mm i wsadziłem go w tulejkę. Całość zabiłem młotkiem na trzpień i marejka loto jak nowa. A tłukło sie wczesniej jakby cały wahacz był do życi.

Wahacz był Briht za 90 zeta. Tulejka impergum.

Tylnej tylejki nie wymieniałem bo była O.K.

Koszt wymiany (23zł tulejka, 2,15 Warka, rozwalony palec młotkiem i 1,5godzinki roboty)

Przy okazji zajrzałem do bębnów. Szczęki jeszcze z rok pochodzą, bębny przeszlifowałem z progów, cylinderki do wymiany bo leją.

P.S. i po co wymieniać wahacz po rok jak tulejkę można wymienić dość szybko. Drugim razem to w 40 minut to zrobię. 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wczoraj się wziołem za robotę.........i okazało się że ma 20.7 >zamiast 20.9.

ktoś pewno wcześniej eksperymentował z wymianą i zrobił szlif żeby lżej mu weszło hmm.gif

> Wyciąłem prostokąt ok.50x60mm i

> wsadziłem go w tulejkę. Całość zabiłem młotkiem na trzpień i

> marejka loto jak nowa.

oby sie trzymało ok.gif

> P.S. i po co wymieniać wahacz po rok jak tulejkę można wymienić

ja to od dawna powtarzam ale ..... spineyes.gif

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ja nie polecam Swagów. Poleciały po roku, jak każde inne.

> Podobnie jak TRW niestety.

a ja polecami SWAG'i. kulam sie na nich ponad roczek i........cisza. ok.gif

a nasze mazurskie drogi są jeszcze "lepsze" klnie.gif, niż wpozostałej Polszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.