Skocz do zawartości

Klimatronik


Lisek

Rekomendowane odpowiedzi

> A macie może jakiś pomysł na brak nawiewu na nogi po obu stronach? Taka mnie przypadłość w zimie

> złapała . Który "aktywator" może być za to odpowiedzialny ewentualnie jaki inny element mógł

> paść.

> Z góry dzięki za pomoc

284786861-nag.jpg

Padł Ci silniczek od strony kierowcy ten, który znajduje się po środku (ventfloor). Są dwa na płytce widoczne po zdjęciu radia i jeden przy nogach kierowcy. I ten kieruje powietrze góra - dół.

post-131567-14352511956419_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od czasów Stilo nic się nie zmieniło, silniczki te same. Niemieckie padło pt. Bosch. Zmieniło się na gorsze. W Stilo wymieniasz wszystkie bez zdejmowania deski, poza tym do zamykania obiegu wewnątrz, bo jego trudno wyjąć nawet przy wyjętej nagrzewnicy. W Bravo w tym na twarz nie można odkręcić jednej śruby i u Optiego ściągali deskę. Niby jakiś kluczyk wymyślili, ale nie sądzę, aby wszystkie serwisy o tym wiedziały. Do pozostałych trzech dojście jako takie jest.

Czekam na wolniejszą chwilę, bo mi w Bravo padł mieszacz powietrza na lewą stronę i leci mi cały czas gorące, a silniczek bzyczy cały czas. Wtedy sobie wymienię.

Może to przypadek, ale ciekawe dlaczego padają mieszacze powietrza na lewą stronę. Nie spotkałem się z przypadkiem, aby uszkodził się ten z prawej strony. Czyżby przypadek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może to przypadek, ale ciekawe dlaczego padają mieszacze powietrza na lewą stronę. Nie spotkałem

> się z przypadkiem, aby uszkodził się ten z prawej strony. Czyżby przypadek?

U mnie w Stilo padł ten z prawej..... a potem ten z lewej zlosnik.gif

Może to wynika z 2 stref i tego, że strefa kierowcy jest mniejsza.... no własnie nigdy tego do końca nie rozgryzłem co to za strefy .... i pod jaką jest schowek podłączony zlosnik.gif

Musze sobie w Cromie to obaczyć .... hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oto jak wygląda mój lewy mieszacz. Silnik kręcił, ale co z tego jak niemiecka precyzja nie wytrzymała we włoskim aucie. Po prostu ... odkleiło się... Oczywiście demolka obejmowała 3/4 auta, aby dostać się do tego mieszacza... Niech o prostocie wymiany świadczy fakt, że siedziałem nad tym 6 godzin...

284799823-silownik2.jpg

post-131567-14352512017825_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oto jak wygląda mój lewy mieszacz. Silnik kręcił, ale co z tego jak niemiecka precyzja nie

> wytrzymała we włoskim aucie.

Bardzo Ci dziękuję. Faktycznie mój siłownik od dystrybucji powietrza na nogi (nr 0 132 801 313 00 lub MM A.211.003.00 - nr 3 na powyższym rysunku) ma ten sam problem co twój mieszacz... Rozeszły się te dwie białe plastikowe części. Po podłączeniu pod 12V działa bez kłopotów.

Może mi ktoś sprawdzić jego cenę w eperze Będę wdzięczny. devil.gif

A może ktoś ma te dwie białe części w jednym kawałku i byłby w stanie je odsprzedać??? smile.gif

Żeby dostać się do tego siłownika należy:

- odsunąć fotel kierowcy max do tyłu i wyciągnąć wycieraczkę

- delikatnie wyszarpywać osłonę boczną (tą gdzie jest nawiew na nogi)

- wyciągnąć wtyczkę zasilającą podejrzany siłownik

- kluczem gwiazdkowym odkręcić trzy śrubki i gotowe (najbardziej skomplikowane zajęło mi to ok. 40 minut - wymaga cierpliwości-pozycja do odkręcenia: leżałem na plecach i wszystko robiłem lewą ręką, prawą obsługiwałem lampkę i jednocześnie odchylałem osłonę pod kierownicą spineyes.gif).

post-81634-1435251209976_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

120 zł smile.gif

Poszukaj nagrzewnicy na allegro z automatyczną klimatyzacją i zapytaj może ktoś odsprzeda Ci siłownik za jakieś 40 zł.

Teraz rozebrałem swój siłownik i według mnie nie wyjmiesz samej białej części. Wchodzi ona na trzpieniu w zębatkę i siedzi tak mocno, że nie mogę jej wyjąć. Próba jej wyjęcia skończy się ... ułamaniem. Pozostaje więc kupno nowego, używanego lub z uszkodzonym silniczkiem. Po otworzeniu środka nie ma problemu aby cokolwiek wymienić.

Po zakupie nowego można rozwiercić środek od białej strony i po prostu wlać tam kleju do plastyku. Wtedy nie ma opcji, aby cokolwiek puściło. Wszak jak pomyślę, że to wszystko pracuje na łączeniu dwóch elementów za pomocą kropli kleju, to aż szlag mnie trafia, że nie włożyli tam żadnego wzmocnienia. Ale cena 120 zł nie wzięła się z kosmosu. Wszak jest to dość tanio, po dwóch, trzech latach sypnie się urządzenie, to klient przyjdzie i kupi nowe. I interes kręci się. Czyżby specjalny, słaby punkt?

W Stilo jeszcze możliwie jest się dostać do tych silniczków. W Bravo niestety nie jest tak wesoło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiarkowałem się że wyjęcie tej białej części jest niemożliwe. Jedynie kompletna obudowa. Z chęcią bym to kupił nowe bo 120 to nie jest dużo ale dzwonię do aso w Krakowie i śpiewają 250???

Próbowałem to zregenerować łącząc obie te części wkrętem i zalewając klejem 2-składnikowym ale niestety nie zdało to egzaminu. Podzwonię jutro po innych aso bo nic innego mi nie zostało.

Swoją drogą Twoja propozycja usprawnienia części nowej wydaje się być bardzo rozsądna.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na allegro wystawia swoje aukcje Carserwis i paru innych dilerów. Pisz do nich, jeszcze rabat dadzą i wyjdzie na zero z kosztami przesyłki. Jeśli ASiO sprzedaje części drożej niż w ePerze to może warto napisać pismo do FAP? Swoją drogą, to za 250 zł kupisz kompletną nagrzewnicę ze Stilo smile.gif

Są dwa opisane silniczki

46723329 AKTYWATOR DISTRIBUZIONE

46723328 AKTYWATOR MISCELAZIONE

Oba w cenie 122, 29 zł. VAT wzrósł o 1%, a Twojemu rozmówcy może pomyliło się i dodał 120%.

284825445-nag.JPG

ja kupowałem coś od Avanti to od razu z rabatem napisali: Avanti sp. z o.o.

post-131567-14352512106286_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eeee nie. Silnik kręci, jak ma opór to odpowiedni sygnał powinien iść na potencjometr, który wysyła sygnał do centralki, a ta odwraca biegunowość na pinach od silnika i wtedy kręci się on w drugą stronę. Popatrzyłem jak to działa na wyjętym silniku i jak trafia na opór, to rzeczywiście wygina troszkę ten plastik wchodzący w mieszaki.

Problem jest jeden. Sposób łączenia trzpienia i tego zewnętrznego chwytaka. Gdyby było jednolicie odlane lub porządnie sklejone, to nie byłoby problemu. A tam jest jedna kropla kleju, która pod wpływem oporu nie wytrzymuje i łączenie puszcza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam, jakiś domorosły inżynier włoski nie sprawdził wytrzymałości na skręcanie tego elementu i stąd kłopoty...

Dzięki za kontakty do sprzedawców.

Avanti cena 125 + 18 przesyłka (część nr 46723329)

Inny ASO w krakowie 130pln. Tak dla potomności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Potwierdzam, jakiś domorosły inżynier włoski nie sprawdził wytrzymałości na skręcanie tego elementu

> i stąd kłopoty...

> Dzięki za kontakty do sprzedawców.

> Avanti cena 125 + 18 przesyłka (część nr 46723329)

> Inny ASO w krakowie 130pln. Tak dla potomności.

Miałem ten sam problem - ukręciła mi się w tym samym miejscu ta biała cześć. Można to spokojnie kupić w ASiO, koszt ok 20PLN. Włożona jest ona na zatrzaskach, jak się rozbierze aktywator to dokładnie widać.

Edzia:

Co takiego miałem zapisane jeszcze w tym temacie:

Fiat nazywa to dźwigienką a serwis sprzęgiełkiem nr 46723463

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kilka zdjęć .... ( silniczek od strony kierowcy - mieszacz strona lewa ) odpowiedzialny za

> sterowanie temperatura ( gorąco zimno ) na lewa stronę autka

> Wtyczka do silniczka - koniecznie popryskac dobrym preparatem do złacz elektrycznych !!!

> Między to ciegno a silniczek wchodzi mała redukcja. Rodzaj prowadzenia - tulejki. O ile w samo

> cięgno nie mozna go inaczej założyć - bolec centrujacy / o tyle wkładając w silniczek można go

> przestawić o 180 Stopni !!! Nalezy uważać aby tego nie zrobic !!!

Awaria mieszacza ciepło / zimno dopadła również i mnie. Z tym że u mnie aktywator odpowiedzialny za mieszanie powietrza po stronie kierowcy jest inny niż podawał kolega Lisek. U mnie siedzi element nr 46723704.

P1000630.JPG

Wg epera jest on zastąpiony aktywatorem nr 46723328

Screen_%202011-03-27_01.jpg

przy czym oba aktywatory się różnią budową.Czy fiat wkładał raz takie raz takie? czy ja coś pokręciłem spineyes.gif ale nie wydaje mi się. I oba te elementy nie są wg mnie zamienne gdyż znacząco różnią się budową.....

U mnie złamała się ta biała "dźwigienka" i mam nadzieję, że to tylko ona jest przyczyną nie działania regulacji temperatury po stronie kierowcy. Dźwigienkę zamówiłem w ASO i obecnie czekam na ten element. Jednakże z tego co widzę to tej białej dźwigienki nie da się źle założyć. Od strony klapy jest w jednym miejscu bolec (co determinuje jej ułożenie) a od strony aktywatora jest taka a'la gwiazdka którą też da się tylko w jednym położeniu wsadzić....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To może wiesz co oznacza cyfra 2 przy rozpoczęciu autoadaptacji?

Napisałem na stronie 5. Sprawdź.

> U mnie złamała się ta biała "dźwigienka" i mam nadzieję, że to tylko ona jest przyczyną nie

> działania regulacji temperatury po stronie kierowcy. Dźwigienkę zamówiłem w ASO i obecnie

> czekam na ten element. Jednakże z tego co widzę to tej białej dźwigienki nie da się źle

> założyć. Od strony klapy jest w jednym miejscu bolec (co determinuje jej ułożenie) a od strony

> aktywatora jest taka a'la gwiazdka którą też da się tylko w jednym położeniu wsadzić....

Do mieszania powietrza są inne mieszacze, tzn. mniejsze -ten ze zdjęcia. Do sterowania nawiewem góra, środek i dół są dwa inne - takim półkolem. W aktualnym ePerze v. 60 kosztują 130 zł. Zdrożały o 8 zł.

Inne numery, o których piszesz, mogą świadczyć o tym, że dostawca coś zmieniał w urządzeniach. Ważne są jednak te cyfry A.2... To one oznaczają przeznaczenie silniczka.

Same mieszacze natomiast różnią się kątem obrotu, jedne mają 120 stopni, drugie 150 stopni. Mam wszystkie 4 wymontowane z Bravo, więc przyjrzałem im się dokładnie.

Co do łączenia ich z nagrzewnicą, to nie ma możliwości, aby pomylić jego włożenie. Gdyby ewentualnie silnik nie był ustawiony jak należy, tzn. poza obrotem mieszacza, można podłączyć do instalacji, włączyć zapłon i ustawić, bowiem silniczek będzie kręcił się. Nie należy pozwolić, aby doszedł do ograniczników za dużo razy, bo to wpływa na możliwość jego ukręcenia, tj. pęknięcia plastiku. W ostateczności można podłączyć na chwilę dwa samotne piny z jednej strony gniazda pod zasilacz antenowy i silniczek przekręci się. Zmiana biegunowości wpłynie na odwrotne przekręcenie się silniczka. Trzy piny po drugiej stronie służą do komunikacji z centralką klimatyzacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Gdyby ewentualnie silnik nie był ustawiony jak należy.........

Można również dostać się do środka aktywatora i poustawiać trybki tak jak potrzeba.... smile.gif W sumie wystarczy wyjąć ten środkowy i reszta się już swobodnie kręci......

284853329-ResizeofP1000632.JPG

post-25723-14352512204132_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> różnica numeru eper wynika ze zmiany producenta, ten co wymontowałeś jest produkcji MES, a ten co

> dostaniesz w ASO będzie BOSHA.

No chyba nie do końca tylko zmiana producenta......bo wg mnie aktywator z nowym numerem powinien być zamiennikiem tego co wycofali (ze starym numerem) ...... a zobacz co dostałem pod numerem 46723328 - aktywator całkiem inny niż 46723704 (wymontowany z auta).

Pudełko było oryginalnie zapakowane - no chyba że ktoś złą część do pudełka wsadził hmm.gif No trudno będzie na zapas bądź stanie się dawcą potencjometru w razie czego....

284853417-ResizeofP1000646.JPG

post-25723-14352512204705_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No chyba nie do końca tylko zmiana producenta......bo wg mnie aktywator z nowym numerem powinien

> być zamiennikiem tego co wycofali (ze starym numerem) ...... a zobacz co dostałem pod numerem

> 46723328 - aktywator całkiem inny niż 46723704 (wymontowany z auta).

> Pudełko było oryginalnie zapakowane - no chyba że ktoś złą część do pudełka wsadził No trudno

> będzie na zapas bądź stanie się dawcą potencjometru w razie czego....

ale one są moim zdaniem zamienne, różnią się tylko wyglądem. u mnie identyczna sytuacja, stary taki duży, nowy zdecydowanie mniejszy. Mocowania, wielkość i kształt "gwiazdki" taki sam w obu.

dsc8259.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale one są moim zdaniem zamienne, różnią się tylko wyglądem. u mnie identyczna sytuacja, stary taki

> duży, nowy zdecydowanie mniejszy. Mocowania, wielkość i kształt "gwiazdki" taki sam w obu.

Przyjrzałem się dokładniej tym silniczkom i tak. Każdy z nich, niezależnie czy są to dwa w dużej obudowie czy dwa w mniejszych mają:

- inne numery katalogowe

- inne numery A211.***

- są na nich nadruki przypominające stopnie, tzn. możliwość ich wychylenia (120 stopni i 150 stopni).

Kolejna sprawa, to dwa z nich:

- duży A211.006.00 (46723703, nowy numer 46723329), 150 stopni, MES

- mały A211.003.00 (numeru brak, naklejka), Bosch

są zamontowane obok siebie na odpowiednio wyciętej blasze, która dodatkowo ogranicza wychalanie się tego białego plastiku.

Pozostałe:

duży A211.005.00 (46723704, nowy numer 77365916), MES

mały A211.001.00 (brak numeru), Bosch

są zamontowane bezpośrednio do nagrzewnicy.

Tak więc, według mnie, nie można stosować tych silniczków zamiennie. Każdy z nich ma siedzieć na swoim miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak więc, według mnie, nie można stosować tych silniczków zamiennie. Każdy z nich ma siedzieć na

> swoim miejscu.

chyba źle się zrozumieliśmy, pisząc zamienne miałem na myśli stary nowy a nie aktywator kierunku przepływu vs. aktywator ciepło/zimno bo to jest oczywiste, nie bez podstawy nadali dwa różne numery eper.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeżeli masz ukręcony ten łącznik to wymień cały mieszak bo wina leży w silniczku wewnątrz niego

Udało się problem usunąć. Ale tak jak pisałeś konieczne było wymienienie całego aktywatora. Potem procedura autoadaptacji i wszystko działa jak trzeba smile.gif. Koszt aktywatora 119,99 pln brutto. Koszt dźwigienki 19,99 pln brutto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

No i po miesiącu działania nie mogło być wszystko pięknie więc walnęło najpierw gorącym a teraz tylko zimnym (zewnętrznym) powietrzem po stronie kierowcy.

Moje podejrzenie pada na mieszacz lewy. Czy słusznie?

Na szczęście nawiew na nogi dalej jest co oznacza, że wymieniony siłownik daje radę.

Pozdro dla niezłomnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i po miesiącu działania nie mogło być wszystko pięknie więc walnęło najpierw gorącym a teraz

> tylko zimnym (zewnętrznym) powietrzem po stronie kierowcy.

> Moje podejrzenie pada na mieszacz lewy. Czy słusznie?

> Na szczęście nawiew na nogi dalej jest co oznacza, że wymieniony siłownik daje radę.

> Pozdro dla niezłomnych.

ja bym sprawdził czy nie pękła dźwigienka (ten biały plastik) pomiędzy aktywatorem a reszta popychaczy i dźwigni.

U mnie objaw był taki że po odpaleniu leciało zimno a jak zwiększyłem prędkość nawiewu to ped powietrza powodowal ze klapa sie obracała w pozycje max goraco i mialem bbq.gif po stronie kierowcy - winna była właśnie złamana ta mała biała dźwigienka

koszt w ASO ok 20pln nr częsci 46723463

284947060-ResizeofP1000648-Kopia.JPG

post-25723-14352512588771_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Udało się problem usunąć. Ale tak jak pisałeś konieczne było wymienienie całego aktywatora. Potem

> procedura autoadaptacji i wszystko działa jak trzeba . Koszt aktywatora 119,99 pln brutto.

> Koszt dźwigienki 19,99 pln brutto.

Witam Was wszystkich

U mnie była ukręcona dźwigienka co łączy aktywator z zębatką odpowiadającą za kierunek nawiewu szyba-twarz. Po wymianie tej dźwigienki moja radość trwała ok 3-tygodni i... znowu się ukręciła. Z tego co czytam winny jest sam aktywator, czy tak? Nie chcę zakładać nowej dźwigienki żeby za jakiś czas znowu się ukręciła. Chyba że rozłożę aktywator i przeczyszczę ale to chyba też na krótko pomoże. Sama klapka porusza się bez oporów tak że pozostaje chyba tylko ten aktywator...

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też wymieniałem samą dźwigienkę ale to nic nie daje. Problem tkwi w potencjometrze, który się poprostu zużył. Trzeba wymienić cały aktywator. Do aktywatora oczywiście trzeba dokupić dźwigienkę bo w komplecie jej nie ma. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Też wymieniałem samą dźwigienkę ale to nic nie daje. Problem tkwi w potencjometrze, który się

> poprostu zużył. Trzeba wymienić cały aktywator. Do aktywatora oczywiście trzeba dokupić

> dźwigienkę bo w komplecie jej nie ma. Pozdrawiam

Czy warto kupić używany, sprawny??? Koszt 40 pln. Szykuje mi się jeszcze zakup nowego aku tak że muszę ograniczyć koszty oslabiony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy warto kupić używany, sprawny??? Koszt 40 pln. Szykuje mi się jeszcze zakup nowego aku tak że

> muszę ograniczyć koszty

jak lubisz robić dwa razy to samo to kupuj ok.gif

używka to używka, nikt Ci na to gwarancji nie da...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak lubisz robić dwa razy to samo to kupuj

> używka to używka, nikt Ci na to gwarancji nie da...

Przekonałeś mnie smile.gif

Sam jestem zwolennikiem, że na pewnych rzeczach nie warto oszczędzać i kupować kota w worku ale tak jak pisałem czeka mnie kilka wydatków i ... sami wiecie, nie przelewa się.

Dzięki i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przekonałeś mnie

> Sam jestem zwolennikiem, że na pewnych rzeczach nie warto oszczędzać i kupować kota w worku ale tak

> jak pisałem czeka mnie kilka wydatków i ... sami wiecie, nie przelewa się.

> Dzięki i pozdrawiam

No i się okazało, że urwał się łącznik ale przy innym aktywatorze-ten który przełącza nawiew twarz-nogi ! Ten który wymieniłem wcześniej(na szybę) działa elegancko. Ależ się nakombinowałem żeby wyciągnąć to ustrojstwo, trudniej niż ten od nawiewu na szybę przednią. We Fiacie już czeka na mnie nowa dźwigienka-jutro montuję.

Tak sobie myślę, że może te dźwigienki u mnie padły bo wariowała mi elektryka przez chu..y akumulator i może to miało wpływ na pracę aktywatorów???

Nowy aku jest, jutro nowa dźwigienka-zobaczymy co się będzie działo.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam

Mam mam dziwny problem z temperaturą po stronie kierowcy. Czasem działa a czasem się zawiesza na zimnym i nie reaguje na zmiany temperatury. Ale wystarczy zgasić auto i zaraz po odpaleniu wszystko działa jak potrzeba.

Wczoraj wymieniłem aktywator od mieszania powietrza na nówkę sztukę bo myślałem że to on jest przyczyną ale problem dalej występuje więc to nie aktywator. Kalibracja robiona dwa razy - wszystko się kalibruje bez problemu.......

Gdzie szukać przyczyny takiego działania mieszacza?

Może coś z czujnikiem temp. po stronie kierowcy jest nie tak?

edit:

A czy ktoś wie gdzie są rozmieszczone czujniki temp. wewnątrz kabiny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

> Witam

> Mam mam dziwny problem z temperaturą po stronie kierowcy. Czasem działa a czasem się zawiesza na

> zimnym i nie reaguje na zmiany temperatury. Ale wystarczy zgasić auto i zaraz po odpaleniu

> wszystko działa jak potrzeba.

> Wczoraj wymieniłem aktywator od mieszania powietrza na nówkę sztukę bo myślałem że to on jest

> przyczyną ale problem dalej występuje więc to nie aktywator. Kalibracja robiona dwa razy -

> wszystko się kalibruje bez problemu.......

> Gdzie szukać przyczyny takiego działania mieszacza?

> Może coś z czujnikiem temp. po stronie kierowcy jest nie tak?

Odpowiem sam sobie żeby zrobić wpis do "bazy wiedzy" wink.gif - może się komuś przyda kiedyś.

Opisane wyżej moje problemy rozwiązało skasowanie wszystkich błędów które zostały nałapane podczas pracy z uszkodzoną dźwigienką. Sama wymiana aktywatora oraz późniejsza kalibracja nie wystarczyła. Po wykasowaniu błędów mieszalnik temperatury działa już od 2 miesięcy poprawnie więc problem uważam za rozwiązany cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam

Posiadam Fiata Bravo 07, ale zauważyłem, że klima w stilo działa identycznie, dlatego proszę Was o pomoc.

Podłączyłem auto pod kompa i zidentyfikowałem błędy. Proszę o przetłumaczenie na chłopski rozum co jest do wymiany, gdzie to się znajduje, tak abym mógł przekazać tą wiedzę mechanikowi, który mi to naprawi.

Poniższe błędy pojawiają się przy każdej serii testów:

B1901 Inf. zwr. nawiewu (szyba) Niski sygnał krytyczny

Anomaly of the position signal of the actuator for the hot/cold air mixing. The signal comes from a potentiometer being part of the relevant actuator. Check the wiring and connection condition before the possible replacement of the actuator.

NOTE: Mechanical troubles are not to be excluded.

If the system is equipped with independent right hand/left hand adjustments then there are two different actuators - the displayed description refers to that which is having a failure.

B1902 Nastawnik klap (szyba) NIEPRAWIDŁOWY SYGNAŁ krytyczny

Anomaly on the signal towards the indicated motor-positioner, the signal is not plausible.

B1923 Przekaźnik 1 (dodatkowe ogrzewanie) Niski sygnał krytyczny

No help available

B1924 Przekaźnik 2 (dodatkowe ogrzewanie) Niski sygnał krytyczny

No help available

Czasem, ale nie zawsze pojawia się też taki błąd:

B1921 Nastawnik recylkulacji powietrza Niski sygnał krytyczny

Anomaly to the control actuator of the gate for the air recycle, electric motor breakdown or problems to the control unit wiring.

NOTE: The error could also be caused by a mechanic failure.

Check the connections to the control unit and the state of wirings and connections before carrying out any replacement.

Proszę pomóżcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opiszę swój przypadek z aktywatorem od nawiewu na szybę. Niecały rok temu ułamała mi się dźwignia, kupiłem nową i kupiłem też nowy aktywator myśląc że potencjometr padł , do dzisiaj działało ok. Znowu się ułamało, potencjometr działał niecały rok, więc go przeczyściłem i bez dźwigni postanowiłem sprawdzić sam aktywator robiąc kalibrację. Aktywator łapał ustawienia zatrzymując się a potem zaczynał się kręcić w koło, więc myślałem że to już koniec potencjometru. Sprawdziłem też stary potencjometr też czyszczony kontaktem, efekt taki sam kręcił się w koło. Na szrocie znalazłem dwa aktywatory do stilo, były nawet z dźwigniami, sprawdziłem je znowu bez dźwigienek i efekt taki sam, kręcenie się w koło. Coś mi nie pasowało że żaden z nich nie działa, ale trudno. Kupiłem chiński zamiennik za 46 zł i znowu test i efekt taki sam czyli po kalibracji obraca się w koło. Zaryzykowałem i wsadziłem dźwignię po kalibracji próbował się obracać ale zatrzymała go blokada na obudowie aktywatora i niby działa, jak jest otwarty lub zamknięty nawiew na szybe to wykonuje skrajne przesunięcia, przy czym jak jest otwarty to silnik jeszcze kilka razy próbuje się obrócić ale trzyma go blokada, jak do starych aktywatorów włożyłem dźwignie to też tak działają. Jeszcze zaobserwowałem że jak jest fullauto to aktywator staje tak po środku, na manualu przyjmuje skrajne położenia.

Teraz moje pytanie:

-czy ten aktywator od nawiewu na szybę tak działa? że wykorzystuje skrajne położenia i blokuje się o zabezpieczenie na obudowie? a pomiar rezystancji potrzebny jest mu tylko do pracy fullauto? bo jak tak to on za jakiś czas ułamie dźwignię bo co jakiś czas ją trochę nadwyręża.

A i dla testów żeby wyeliminować awarię linii podpinałem aktywatory bez dźwigni do działającej linii twarz/nogi i też zapierniczały w koło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...

U mnie też zapierniczają w kółko, głupi inżynierowie tak to wymyślili ze ja sam bym to lepiej wykombinował

Przedstawiam mój sposób naprawy, sześciokąt wziąłem z mocowania klamki do drzwi 2zł + potencjometr 1,39 zł trzeba wyfrezować pilniczkiem sześciokąt w plastiku włożyć i zalać klejem.

post-154058-14352521488405_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Też mam do roboty aktywator. Nie mam tylko 100% pewności który. Po podłączeniu się do Examinera i MES otrzymuję komunikaty:

B1901 - Krytyczny - inf. zwrotna nawiewu (szyba) - niski sygnał

B1902 - Zapisany - nastawnik klap (szyba) - nieprawidłowy sygnał.

Z tego co wyczytałem, odpowiedzialnym za nadmuch na szyby boczne i czołową jest tzw. defroster oznaczony numerem 2 na rycinie zamieszczonej na początku tematu. Sprawdziłem sobie numery na aktywatorach. Główny podejrzany posiada oznaczenie jak poniżej:

A 211 006 00

467 237 03

30 93648 00 150 stopni

Z tego co wyczytałem, został on zastąpiony przez aktywator o symbolu 46723329. Prawda to? Czy bez wyciągania drania można stwierdzić czy do wymiany jest ten biały łącznik czy aktywator? Objaw mam taki, że z kratki nawiewu dobiega cykliczne pobzykiwanie wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.