Skocz do zawartości

Klimatyzacja - działa, nie działa, śmierdzi, co i jak


lelek

Rekomendowane odpowiedzi

Domowymi sposobami takiej nieszczelnosci nie da sie naprawic. Konieczne jest zakucie nowego odcinka przewodu gumowego na przewodzie metalowym. Taka operacje wykonuje kazdy zaklad zajmujacy sie naprawa instalacji hydraulicznych do koparek i sprzetu rolniczego, koniecznie trzeba dobrac odpowiedni rodzaj gumy. Dobre zaklady zajmujace sie naprawa i obsluga klimatyzacji oczywiscie rowniez ywkonaja ta usluge.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

> Co może być powodem rozszczelnienia się chłodnicy klimatyzacji? Przy ostatniej konserwacji okazało

> sie ,że mam rozszczelnioną chłodnicę klimy.

Sól drogowa, kwasy, uszkodzenie mechaniczne, zalegająca pod wentylatorem woda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

mam mały problem z klima a w zasadzie duzy bo niedziała

klima nabita, odgrzybiona, olej zlany, test szczelności ok po właczeniu klimy obroty spadaja ale małpa nie chłodzi nic kompletnie po obrotach mozna sadzic ze kompresor załancza sie (prad do niego dochodzi czyli bezpieczniki sa ok)

pytanie co sie wysrało? kompresor?

ps. jakis czas temu miłem problem z tym badziewiem do nagrzewnicy (zawór umieszczony za nagrzewnica, zaraz nad tunelem w kabinie) tyrkotał strasznie jak sie obracało pokretłem zimno ciepło... odłaczyłem od niego kabelek (tak mi poradzili w aso) ogrzewanie działa... ale pytanie czy ma to wpływ na klimatyzacje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ciepło... odłaczyłem od niego kabelek (tak mi poradzili w aso) ogrzewanie działa... ale

> pytanie czy ma to wpływ na klimatyzacje

1. Jakie auto? Po opisie wnioskuję że to jakaś Astra G lub nowsza

2. Jak odłączyłeś zawór, to zimne powietrze masz ogrzewane przez gorącą nagrzewicę, więc klima w tym przypadku tylko osusza. Sprawdź czy po kilku minutach kapie woda pod autem. Jeśli tak - podłącz z powrotem lub wymień na nowy zawór nagrzewnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 2. Jak odłączyłeś zawór, to zimne powietrze masz ogrzewane przez gorącą nagrzewicę, więc klima w

> tym przypadku tylko osusza. Sprawdź czy po kilku minutach kapie woda pod autem. Jeśli tak -

> podłącz z powrotem lub wymień na nowy zawór nagrzewnicy.

nie zgodzę się z Tobą,

zawór odcinający działa tylko w skrajnym minimalnym położeniu pokrętła regulacji temperatury, każde inne położenie powoduje otwarcie zaworu, zresztą sam GM doszedł do wniosku że w krajach klimatu EU nie ma sensu go stosować i nie oferuje już zaworów a jedynie "przelotkę" w jego miejsce, tak więc problem leży gdzieś indziej,

ale gdzie? to mnie zastanawia, bo raz że spadające obroty świadczą o tym że kompresor się załącza ale też pracuje pod obciążeniem, czyli teoretycznie wszystko jest OK a nie chłodzi, czynnik też z tego wynika że jest bo obciąża kompresor, może coś się podziało z zaworem rozprężnym? czytaj np. wilgoć?

moim zdaniem bez obmacania układu przez klimiarzy, podłączenia przez nich manometrów, sprawdzenia ciśnienia po stronie wysokiego i niskiego ciśnienia niewiele będzie można powiedzieć,

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam mały problem z klima a w zasadzie duzy bo niedziała

> klima nabita, odgrzybiona, olej zlany, test szczelności ok po właczeniu klimy obroty spadaja ale

> małpa nie chłodzi nic kompletnie po obrotach mozna sadzic ze

Może po prostu było za zimno na zewnątrz jak sprawdzałeś i włączyło się tylko osuszanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie zgodzę się z Tobą,

To dobrze, bo to podstawa do dyskusji ok.gif

> zawór odcinający działa tylko w skrajnym minimalnym położeniu pokrętła regulacji temperatury, każde

> inne położenie powoduje otwarcie zaworu,

A zawór jest cały czas otwarty, bo kolega odłączył od niego zasilanie... U siebie w F-ce widzę sporą różnicę kiedy działa zawór, nawet jak temperaturę mam ustawioną na minimum. Wiem bo zaworek przycina mi się co jakiś czas...

> zresztą sam GM doszedł do wniosku że w krajach

> klimatu EU nie ma sensu go stosować i nie oferuje już zaworów a jedynie "przelotkę" w jego

> miejsce, tak więc problem leży gdzieś indziej,

Tu mnie zaskoczyłeś... Astra H i późniejsze tego nie mają?

> może coś się podziało z zaworem rozprężnym?

> czytaj np. wilgoć?

Mógł zamarznąć właśnie na skutek wilgoci ok.gif Ciśnienia oczywiście powiedzą dużo, ale wcześniej może da się jakoś poprzez schowek dotknąć parownika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To dobrze, bo to podstawa do dyskusji

wink.gif

> A zawór jest cały czas otwarty, bo kolega odłączył od niego zasilanie... U siebie w F-ce widzę

> sporą różnicę kiedy działa zawór, nawet jak temperaturę mam ustawioną na minimum.

w G (bo o tym aucie mowa) nie jest to specjalnie odczuwalne, jedynie w największe upały może byłoby to odczuwalne, w każdym razie objechałem Chorwację w ub. roku i nigdy nie miałem chłodzenia klimatyzacji na max. bo po prostu chodziłbym chory całe lato przy takim chłodzeniu, praktycznie w największe upały jeżdżę z pokrętłem na 1/4 , może 1/5 zakresu od minimum,

> Wiem bo

> zaworek przycina mi się co jakiś czas...

> Tu mnie zaskoczyłeś... Astra H i późniejsze tego nie mają?

nie wiem jak jest w H, w G zastąpili te zawory po prostu przelotką - czwórnikiem,

> Mógł zamarznąć właśnie na skutek wilgoci Ciśnienia oczywiście powiedzą dużo, ale wcześniej może

> da się jakoś poprzez schowek dotknąć parownika?

oczywiście można po wyjęciu f. pyłkowego, na pewno można podotykać węży przy sprężarce, po stronie tłoczenia węże mają być gorące a zimne na powrocie,

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda klima nie śmierdzi u mnie i chłodzi jak nowa ale mówią że trzeba serwisować.

czy w 1,5 rocznym nowym aucie należy robić ten drogi przegląd klimy ? czy wystarczy wymiana filtra pp i ewentualna dezynfekcja ?

w biurze klimę administrator czyści raz na 3 lata może i w samochodzie nie przeginać, a może pokombinować coś we własnym zakresie ?

jakie są Wasze doświadczenia w tym względzie, wczęsniej nie miałem auta z klimą to nie wiem a nie chcę kasy w błoto wywalać, bo pojawiły się nagłe wydatki hehe.gif

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czy w 1,5 rocznym nowym aucie należy robić ten drogi przegląd klimy ? czy wystarczy wymiana filtra

> pp i ewentualna dezynfekcja ?

Wymianę filtra pp i odgrzybianie (np. specyfikiem Wurtha) możesz sobie zrobić sam, jak masz trochę czasu. Profesjonalny serwis jest Ci potrzebny do sprawdzenia ilości i uzupełnienia czynnika chłodzącego. W tym momencie nie zaszkodzi, jeżeli to zrobisz. Jednak jeżeli klima dobrze działa, zapewne nic złego się nie stanie, jeżeli poczekasz do następnej wiosny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak radzisz

:lepiej zastosować tego wurtha z wężykiem który się wciska do przewodu odprowadzającego wilgoć z parownika, czy wurtha w spreyu z "samowyzwalaczem" który ustawia się na podłodze w kabinie ? (czy ten drugi specyfik nie natłuści jakoś wnętrza ?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak radzisz

> :lepiej zastosować tego wurtha z wężykiem który się wciska do przewodu odprowadzającego wilgoć z

> parownika, czy wurtha w spreyu z "samowyzwalaczem" który ustawia się na podłodze w kabinie ?

Kup Wurtha z wężykiem, ale zaaplikuj bezpośrednio na parownik, po wyjęciu filtra przeciwpyłkowego (ten temat już był tu kiedyś zgłębiany) - będzie lepiej i łatwiej niż zgodnie z instrukcją.

> (czy ten drugi specyfik nie natłuści jakoś wnętrza ?)

Nie zatłuści, ale efekt jego działania nie będzie długotrwały ani spektakularny.

k.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no i do tych kratek wentylacyjnych pewnie jak czytałem wyłączyć nawiew i zaciągnąć obieg

> wewnętrzny + odstawić auto na noc a rano wietrzenie, a jak będzie zdezynfekowane założe nowy

> filtr przeciwpyłkowy i będzie pachnić

Tylko niech się Kolega nie zdziwi że ten specyfik to nie jakiś pachniuch bo Wurth po prostu śmierdzi i nie radzę go wdychać wink.gif Jest to typowy środek grzybo,bakterio i inne-bójczy. Te wszystkie "szpraje" odświeżające nie nadają się do czyszczenia klimy. Z własnego doświadczenia wiem, że czasem po ich zaaplikowaniu smród jest jeszcze gorszy..

Nie wiem jak działa odświeżacz Wurtha (ten o którym kolega wspomniał). Chyba na stronie producenta jest zalecenie, żeby odgrzybiać tym środkiem z sondą, a potem odświeżyć wnętrze tym drugim Wurthem zapachowym. Ale mi było kasy szkoda na takie zabawy smile.gif Wystarczy dobrze spryskać parownik raz na jakiś czas(ja zawsze na wiosnę).

Aha, tak jak ktoś już powiedział, nie ma co wpychać sondy od spodu bo ten wężyk odprowadzający skropliny jest strasznie długi, zagięty, za wąski... itd. Nie da rady od spodu - przynajmniej w AG.

POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no i do tych kratek wentylacyjnych pewnie jak czytałem wyłączyć nawiew i zaciągnąć obieg

> wewnętrzny + odstawić auto na noc a rano wietrzenie, a jak będzie zdezynfekowane założe nowy

> filtr przeciwpyłkowy i będzie pachnić

z tym pachnieniem to trzeba uważać, ja użyłem w ub roku użyłem CRC Airco Kleen - jest on zapachowy, owszem czyści klimę świetnie ale zapach który pozostał czuć było z pół roku a mimo iż ma to być zapach przyjemny taki nie jest :/

pozostało mi teraz do przeglądu 210kkm jakieś 4kkm będę wówczas robił odgrzybianie ale poszukam czegoś z innych firm jak Berner, Forch czy Wurth,

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba za rok zrobię pierwszą dezynfekcję póki co wymienię tylko filtr pp i tyle.

nie odczuwam żadnego nieprzyjemnego zapachu , jedyne co to w upalne dni po wyłączeniu klimy robiło się parno i lekko czuć tylko, a po załączeniu klimy było ok. alergikiem nie jestem, alergików nie transportuję. cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawde napisawszy, czyszczenie klimatyzacji (czyli wybicie drobnoustrojow i grzybow emitujacych rozne ciekawe frakcje, niekonieczne zdrowe, a warunki maja idealne...) powinno przeprowadzac sie co roku, najlepiej na wiosne. Ilosc syfu, jaki moze zyc w przewodach wentylacyjnych wlasnym, ciekawym zyciem jest znaczna, co powoli odbija sie na zdrowiu chocby najbardziej odpornych...Natury nie oszukasz...

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam A ja plecam ozonowanie , zabija smrody w autku na cacy . Wiem że jest sporo droższy niż

> spraye , ale efekt nieporównywalny. Pzdr

widzisz, o ozonowaniu słyszę mocno zróżnicowane opinie, ale zaprzyjaźniony serwis kupił taką maszynkę więc zrobię to z ciekawości żeby samemu wyrobić sobie opinię smile.gif

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla kolegi niedziela

> [G]Potrzebuję rurkę lub nr katalogowy

> #283636155 - 09/04/2010 18:26

> tak jak w temacie rurkę łącząca sprężarkę od klimatyzacji do skraplacza, w salonie wołają za nią 470zł za 15cm aluminium i kawałek gumy ,

> obecna którą mam zamontowaną mimo pospawania przepuszcza .

jeżeli chodzi o wąż nr 13 na rysunku to

13 PRZEWÓD, CHŁODZIWO PŁYNNE, SPRĘŻARKA DO SKRAPLACZA (IDENT GT) , GM 9130618 OE 68 50 536

283636203-waz_AC_A_G.JPG

brat

EDIT być może są zamiany numerów oryginalnych bo w cenniku opla za tę część wychodzi 530zł, pozostaje albo łatać stary (lutować rurki, zakuć nowe węże) albo szukać używki,

PS ten wąż jest taki sam w silnikach Z14XE, Z16XE, Z18XE

post-98214-14352507524311_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym problemem proponuje udac sie do zakladu naprawiajacego hydraulike silowa, to zrobia taki przewod od nowa za mniejsza kwote niz rzeczone 530 PLN, tylko wypadaloby zabrac stary przewod, aby pozyskali flansze i mieli wzornik. Zakucie punktu to koszt ok 15 PLN.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko u mnie cosik kombinowane było bo przepuszcza na rurce aluminiowej gdzie było spawane(ot1). No i chyba było zrobione z 2 innych (fot 2)i tu nasuwa mi się kolejne pytanie czy skraplacze wszystkie mają takie samo gniazdo do rurki? 283637823-DSC03139skadrowany.jpg

283637823-DSC03143skadrowany.jpg

post-69057-14352507531736_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko u mnie cosik kombinowane było bo przepuszcza na rurce aluminiowej gdzie było spawane(ot1).

> No i chyba było zrobione z 2 innych (fot 2)i tu nasuwa mi się kolejne pytanie czy skraplacze

> wszystkie mają takie samo gniazdo do rurki?

skraplacze są takie same w autach z silnikami:

X12XE, Z12XE, X14XE, Z14XE, X16SZR, C16SEL, X16XEL, Z16SE, Z16XE, X18XE1, Z18XE, Z18XEL, X20XEV, Z22SE, X20DTL, Y20DTL,

po mojemu o ile są rozsądne ceny trzeba szukać używanego węża,

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i stało się - przestała działać moja klima w Astrze F.

Posprawdzałem co mogłem i wynik jest taki, że nie dochodzi prąd do sprężarki - na kabelku niema napięcia. Sprawdziłem bezpiecznik i jest ok. Kontrolka na włączniku też się świeci.

Domyślam, się, że to jakiś problem z przerwanym albo zaśniedziałym stykiem.

Gdzie szukać? Jak idą te kable? da się w jakiś sposób wpinać w jakieś kontrolne miejsca, żeby złapać miejsce przerwanego przewodu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Posprawdzałem co mogłem i wynik jest taki, że nie dochodzi prąd do sprężarki - na kabelku niema

> napięcia.

P jak Presostat czyli czujnik ciśnienia smile.gif Jak popatrzysz pod maskę, to zaraz z przodu masz 2 czujniki na przewodach od klimy - ten większy. Zerknij wcześniej w tym wątku, np. TUTAJ

Jeśli mało czynnika - odcina prąd od sprężarki. Jeśli za zimno - odcina prąd. Jeśli wszystko OK a presostat jest popsuty - niespodzianka! odcina prąd biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie byłem u speca od klimatyzacji, nie miał czasu się dokładnie tym zająć, ale sprawdził, że czynnik jest, podłączył się w jakiś sposób pod przewody od sprężarki i powiedział, że to coś w instalacji.

Zastanawiam się, może sam jakoś dojdę do tego - jak nie to oddam do speca.

Rozumię, że jak na presostacie na pinie 1 i 2 niema styku, to presostat do wymiany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Generalnie byłem u speca od klimatyzacji, nie miał czasu się dokładnie tym zająć, ale sprawdził, że

> czynnik jest,

Jeśli ufasz mu w 100%, to możesz zmostkować kawałkiem drutu piny 1 i 2 w presostacie - usłyszysz sprzęgło sprężarki i układ powinien zacząć chłodzić. Jeśli spec się myli i układ jest pusty, możesz narobić szkód.

> Rozumię, że jak na presostacie na pinie 1 i 2 niema styku, to presostat do wymiany?

Tak, o ile w układzie jest czynnik i jest jego odpowiednie ciśnienie oraz klima spięta na krótko - działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cześć

Ja tak trochę po sąsiecku, a trochę po starej znajomości. Astry już nie mam ale forum czytam, chyba to jest najlepsze forum motoryzacyjne winner.gif. Przeczytałem cały wątek w góre ale odpowiedzi nie znalazłem.

Nie dawno kupiłem auto, a jako że jest to moje pierwsze auto z klimatyzacją mam kilka pytań.

Filtr przeciwpyłowy wymieniłem, układ został odgrzybiony - to akurat jest oczywiste.

Klima ma niska wydajność, ale działa -włącza się i delikatnie chłodzi. Domyślam się że należy dopełnić czynnikiem.

Byłem wstępnie dowiedzieć się ile kosztuje dopełnienie układu i dostałem jasną informację, że jak nie wiem kiedy był wymieniany osuszacz czynnika, to powinienem go koniecznie wymienić.

Czy faktycznie jest to konieczne? Czy nie wystarczy sama wymiana i napełnienie czynnika? Można jakoś sprawdzić zużycie czy zapełnienie tego osuszacza?

Będę wdzięczny za uwagi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Byłem wstępnie dowiedzieć się ile kosztuje dopełnienie układu i dostałem jasną informację, że jak

> nie wiem kiedy był wymieniany osuszacz czynnika, to powinienem go koniecznie wymienić.

> Czy faktycznie jest to konieczne? Czy nie wystarczy sama wymiana i napełnienie czynnika?

Teoria mówi że powinno się filtr osuszacz wymieniać co kilka lat, obowiązkowo jeśli układ był otwierany podczas napraw. Tyle teorii. W praktyce ludzie robią według własnego uznania.

Mówię za siebie: nie zmieniałem filtra odkąd kupiłem auto. Miałem układ naprawiany i otwierany. Wydajność klimy jest wystarczająca, mój marketowy termometr pokazuje ok 6 stopni w upalny dzień (~30*C na zewnątrz).

Ja bym nabił układ w jakimś zakładzie bez wymiany filtra, ale niech dodadzą kontrast UV do czynnika. Jak zacznie chłodzić poprawnie - to przyczyną była za mała ilość czynnika. Jak nie pomoże - diagnostyka klimy i pomiar ciśnień w dobrym warsztacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli układ nie był otwierany osuszaczowi nic się nie stało i może spokojnie jeździć w aucie dalej. Producenci zalecają wymianę, ale muszą z czegoś żyć więc nie ma się czemu dziwić. Wymieniać należy po grubszej naprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy układ był kiedyś otwierany to nie wiem, pewnie kiedyś tak -auto ma 12 lat.

Część czynnika ma pewno pozostało, bo tam jest oczko (wizjer) i widać jak się przelewa i delikatnie pieni.

Nowy osuszacz kosztuje 220zł, więc nie jestem chętny do wydawania kasy.

Zrobie jak piszecie, napełnie układ i zobacze jak działa.

Dziękuje za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śmierdzi "mokrą ścierą" po wyłączeniu klimy. Pisane już było na ten temat i nie tylko ja mam taki problem. Układ dokładnie odgrzybiony preparatem Wurth, a ozonowanie było robione rok temu. Jak włączę klimatyzację to jest ok przez cały czas jej pracy, ale po wyłączeniu śmierdzi kilka minut.

Domyślam się co może być powodem. Za parownikiem w czasie pracy klimy jest mokro i być może zebrało się tam dużo kurzu, śmieci itp. Szczególnie gdy poprzedni właściciel nie dbał o filtr lub jeździł bez niego. Gdy ten syf namoknie, to zaczyna śmierdzieć dopóki nie wyschnie.

Nie wiem czy mam rację, ale chciałbym się jakoś dostać do kanału w którym jest parownik od strony wewnętrzej (szczególnie okolice odpływu skroplin). Może da się tam zaglądnąć bez rozdzierania całego kokpitu?? Może da się wcisnąć jakąś szczotkę, rurę odkurzacza, wąż od kompresora.

Jeżeli ktoś ma to wrzućcie rysunek całego układu nagrzewnicy, parownika, systemu klap itd. Mam system Delphi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozmawiałem dzisiaj z dystrybutorem wurtha w/s t Quickfresh - a i potwierdziło się służy on tylko do odświeżania klimy + zapaszek.

ciekawe czy te nigriny na których jest napisane że służą do dezynfekcji klimy to to samo (ściema na konsumenta)

czy może np preparat nigri rzeczywiście zawiera środki biobójcze?

jeżeli ktoś zgłebił temat to proszę o info.

męczę ten temat ze wzgllędu na bezobsługowość metody co powoduje że można częściej stosować.

pozdrawia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeżeli ktoś zgłebił temat to proszę o info.

> męczę ten temat ze wzgllędu na bezobsługowość metody co powoduje że można częściej stosować.

Jak na moje to nie ma takiej opcji, żeby jakikolwiek preparat do "dezynfekcji" klimy rozprowadzany, tak jak ww. QuickFresh, był skuteczny. Po prostu nie widzę sposobu w jaki rozpylony pyłek zostałby wciągnięty w całości przez dmuchawę, przedostał się przez filtr pp. (bo zakładam, że jeżeli ktoś nie chce rozkręcać obudowy filtra, żeby zastosować jakiś sensowny preparat - patrz ten drugi Wurth z sondą, to filtra i tak nie wyjmie przy stosowaniu "rozpylacza") i zadziałał równie skutecznie co bezpośredni natrysk płynu biobójczego na żeberka z całym tym syfem...

POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do samegp preparatu to nie stosowałem ale ma oznaczenie - środek drażniący zatem powinien mieć silne działanie grzybo oraz bakteriobójcze, wpisany jako produkt biobójczy - karta charakterystyki preparatu biobójczego na życzenie.warto się przyjrzeć.

natomiast martwi mnie prostackie podejście sprzedawcy do problemu, otóż pisze on że tylko jego specyfik jest super a reszta to g..

przy czym zestawia odświerzacz wurtha z klasycznym środkiem biobójczym (z węzykiem)

trochę szacunku dla uznanego producenta by się przydało, ale to nie moja sprawa.

pozdrawiam

P>S> ja zrobiłem w piątek "dezynfekcję" samouwalniającym się preparatem marki NIGRIN, nie miałem jakiejś zasyfionej klimy, jak na razie po 2 dniach po wyłączeniiu klimy zapaszku nie ma ale jest zimno , konkretne opinie n/t skuteczności w najbliższej przyszłości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> natomiast martwi mnie prostackie podejście sprzedawcy do problemu, otóż pisze on że tylko jego

> specyfik jest super a reszta to g..

To fakt, ale można ten specyfik kupić też u innych.

> przy czym zestawia odświerzacz wurtha z klasycznym środkiem biobójczym (z węzykiem)

> trochę szacunku dla uznanego producenta by się przydało, ale to nie moja sprawa.

Jest jeszcze jedna kwestia - specyfik Wurtha powinien wystarczyć na dwa razy, a ten jest jednorazowy. Czyli cena robi się już mniej atrakcyjna.

k.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

> No i stało się - przestała działać moja klima w Astrze F.

> Posprawdzałem co mogłem i wynik jest taki, że nie dochodzi prąd do sprężarki - na kabelku niema

> napięcia. Sprawdziłem bezpiecznik i jest ok. Kontrolka na włączniku też się świeci.

> Domyślam, się, że to jakiś problem z przerwanym albo zaśniedziałym stykiem.

> Gdzie szukać? Jak idą te kable? da się w jakiś sposób wpinać w jakieś kontrolne miejsca, żeby

> złapać miejsce przerwanego przewodu?

U mnie, tyle że w G zdarzyło się dokładnie to samo ,brak prądu na wtyczce przy sprężarce-na panelu w przycisku klimy świeci się kontrolka .kilka dni wcześniej klima była w użyciu i działała.Sprawdziłem bezpieczniki pod kierownicą -są ok.

Czy są jakieś inne dodatkowe bezpieczniki lub przekaźniki do sprężarki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie, tyle że w G zdarzyło się dokładnie to samo ,brak prądu na wtyczce przy sprężarce-na panelu

> w przycisku klimy świeci się kontrolka .kilka dni wcześniej klima była w użyciu i

> działała.Sprawdziłem bezpieczniki pod kierownicą -są ok.

> Czy są jakieś inne dodatkowe bezpieczniki lub przekaźniki do sprężarki?

byc moze to sterownik wentylatorow padl?

sprezarka podlaczona bezposrednio z nim. nie ma bezpiecznikow oddzielnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A gdzie on się znajduje?

pytanie czy w ogóle jest czynnik w układzie? jeżeli wcześniej był to nie oznacza że nie uciekł na tyle że już nie załączy sprężarki,

mogą być różne rzeczy, czyli brak czynnika, czasem padały czujniki, bywa że wspomniany moduł chłodzenia, czasem zimne luty w panelu sterowania klimatyzacją,

ja bym zaczął od sprawdzenia czynnika w układzie,

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to u mnie klima tez powiedziała 30.GIF

Pacjent zafira A 1,8 klima manualna.

Kilka dni temu wszystko było ok. i raptem przestało działać.

Op-com mówi , że czynnik jest i ma ciśnienie 4,8 bara.

Sprzegło sprężarki się nie zalącza , błędów brak.

Co trzeba zrobić żeby na "krótko" włączyć sprężarkę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to u mnie klima tez powiedziała

> Pacjent zafira A 1,8 klima manualna.

> Kilka dni temu wszystko było ok. i raptem przestało działać.

> Op-com mówi , że czynnik jest i ma ciśnienie 4,8 bara.

> Sprzegło sprężarki się nie zalącza , błędów brak.

> Co trzeba zrobić żeby na "krótko" włączyć sprężarkę ?

Sprawdź miernikiem czy po załączeniu klimy dochodzi prąd do cewki na sprężarce (dwa kabelki). Jeżeli tak a nie załącza to padła cewka. Jeżeli nie dochodzi to możesz podać bezpośrednio na cewkę, żeby sprawdzić czy załącza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.