Skocz do zawartości

Klimatyzacja - działa, nie działa, śmierdzi, co i jak


lelek

Rekomendowane odpowiedzi

> Ten zawór działa tylko przy włączonej klimie

Oki. Zastanawiam się tylko czy to że był ciepły nie było powodem ciepłego silnika i całego wnętrza. Bo raczej do gorących to bym go nie zaliczył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ten zawór działa tylko przy włączonej klimie

To nie tak do końca grinser006.gif W F działa jak jest ogrzewanie na zero (sterowany podciśnieniem), w G jest elektryczny i faktycznie włącza się równo z klimą. W V B nie mam pojęcia smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To nie tak do końca W F działa jak jest ogrzewanie na zero

> (sterowany podciśnieniem),

zgadza się ale podciśnienie podobno zaczyna się wytwarzać w momencie uruchomienia klimy hmm.gif

> W V B nie mam pojęcia

Jest taj jak w Astrze F wink.gif

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zgadza się ale podciśnienie podobno zaczyna się wytwarzać w momencie

> uruchomienia klimy

Tylko że ja nie widziałem żadnego powiązania tego zaworu z klimą bo układy są odseparowane - po prostu jak skręcisz pokrętło ogrzewania to doprowadzasz podciśnienie z serwo (a właściwie z przewodu idącego do serwo) do zaworu i on się zamyka odcinając gorącą wodę od nagrzewnicy. U mnie tak to działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko że ja nie widziałem

Może masz rację ja swojej teorii pewien nie jestem. ok.gif

Wiem, że włącznik podciśnienia jest zamontowany na pokrętle i działa w poz min.. Możesz mi dokładniej opisać skąd przesyłane jest podciśnienie? Odpinając wężyk od zaworu czuć ssanie w pozycji zamkniętego zaworu??

pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Możesz mi dokładniej opisać skąd przesyłane jest

> podciśnienie?

Podciśnienie brane jest z wężyka idącego z okolic kolektora dolotowego do serwa - taka sztywna rurka od której odchodzi cienki i giętki wężyk. Ten wężyk idzie do zaworku w pokrętle ogrzewania, a stamtąd do zaworu nagrzewnicy.

Na forum są fotki pokrętła "od zadu strony" - szukaj postów moich lub kolegi electro.

> Odpinając wężyk od zaworu czuć ssanie w pozycji

> zamkniętego zaworu??

Dokładnie tak - zawór zamknięty -> czuć ssanie na końcu wężyka dochodzącego do zaworu. Da radę nawet testowo zrobić obejście i podłączyć zawór wprost do wężyka od serwa - wtedy się otworzy dopiero po wyłączeniu silnika.

Ja cały układ testowałem dużą strzykawką laryngologiczną - wężyki w Astrze idealnie pasują na jedną z końcówek grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> z okolic kolektora dolotowego do serwa

masz może foto tam jest tyle tego pad.gif

> Na forum są fotki pokrętła

znalazłem np taki wątek i jeszcze taki nawet mój post wstyd się przyznać ale zupełnie o nim zapomniałem mlot.gif

> Dokładnie tak - zawór zamknięty -

to sobie zrobię testa biglaugh.gif

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem dziś na trasie z klimą. Ten metal przy pedale gazu też był ciepły ale nie gorący. Raczej podejrzewałbym cięgno od regulacji temperatury niż zawór.

Tylko nie wiem jak to cięgło sprawdzić hmm.gif i jak wyczuć kiedy jest dobrze niewiem.gif

Znalazłem aukcję OPEL-SHOP i tam jest zawór nagrzewnicy do mojego silnika ale od roku 1997. Czyżby u mnie go nie było ?? Bo jak narazie go nie zlokalizowałem niewiem.gif I na aukcji wygląda inaczej niż ten podawany na forum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ostatnio pojawił sie u mnie problem z układem klimatyzacji. Podczas diagnostyki po napełnieniu klimatyzacji okazało się, że podczas włączonej klimy ciśnienie w układzie wynosi około 30 barów. Spowodowało to rozszczelnienie włącznika ciśnieniowego i wyciek czynnika do tego stopnia, że klima przestała chodzić. W czasie napełniania klimy (jeszcze przed awarią) automat miał problemy z napełnieniem pełnych 900 gramów. Przy mniej więcej połowie stanu nabicia automat miał bardzo duże problemy z wciśnięciem kolejnych porcji czynnika. W końcu po dłuższym czasie napełnił cały układ i klima przez kilka dni chodziła, aż do rozszczelnienia powyższego włącznika ciśnieniowego. Cała sytuacja wygląda tak jakby układ się gdzieś przytkał i przez to przy pracującej sprężarce tak wzrasta ciśnienie.

Czy ktoś z Was miał może podobny problem? Czy ma ktoś pomysł co mogło się stać i jak to naprawić?

Dodam, że skraplacz był przeczyszczony i oba wiatraki od chłodzenia chodzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostałem odpowiedź z firmy OPEL-SHOP, że zawór w astrach przed 1997 rokiem nie występował !! shocked.gif

Wiec albo cięgno muszę wyregulować (tylko jak ?) lub poprostu jest tam ciepło bo grzeje się od silnika lub czegoś tam smile.gif

***************** EDIT **************

Rozebrałem konsolę i chyba wszystko jest OK. Nawet słychać jak klapa uderza przy max na zimno i max na ciepło. Więc chyba TTTM bo plastiki nie są ciepłe tylko ten metal na dole hmm.gif

PS. Przy okazji wyjąłem sobie schowek i dokleiłem gumki i teraz ciszej się otwiera, tzn. nie ma już uderzenia tylko takie ciche puknięcie smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dostałem odpowiedź z firmy OPEL-SHOP, że zawór w astrach przed 1997 rokiem nie występował !!

Moja teoria jest taka: sklepy mają wykazy części wraz z rocznikami produkcji w których były te części wykorzystywane. Dla Polski to działa, ale co jeśli auto zostało sprowadzone?

Moja Belgijka jest z 96 r. i ma zawór grinser006.gif

A co do wcześniejszego posta, ten metal koło łydki powinien być zimny - u mnie tak właśnie jest kiedy zawór jest zamknięty. Ciepło czuć było kiedy zawór lekko przepuszczał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam. Ostatnio pojawił sie u mnie problem z układem klimatyzacji.

> Podczas diagnostyki po napełnieniu klimatyzacji okazało się, że

> podczas włączonej klimy ciśnienie w układzie wynosi około 30

> barów.

To jest ciśnienie przed skraplaczem (jakoś tak się fachowo nazywa, "po stronie tłocznej "). A jakie jest ciśnienie za parownikiem, czyli tuż przed sprężarką? (czyli po stronie ssawnej). Bo jeśli jest coś przytkane to powinno być niższe niż nominalne. Oczywiście piszemy tu o ciśnieniach podczas pracy idea.gif

Czy to ciśnienie 30 bar pojawia się od razu po włączeniu czy też po jakimś czasie? Bo mogło się tak zdarzyć że zamarza zawór rozprężny po pewnym czasie. A to może sugerować wilgoć w układzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc wczoraj sprawdziłem węże i ten idący od nagrzewnicy był ciepły (gorący) frown.gif A jak przypuszczam powinien być zimny. hmm.gif Nie sprawdziłem wężyka podciśnienia bo strasznie ciasno tam a wszystko w około gorące. Jak rozumiem jeśli będzie podciśnienie (ssanie) na wężyku to zawór do wymiany crazy.gif Rurki od klimy jedna gorąca druga bardzo zimna więc tutaj chyba wszystko ok.

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co do wcześniejszego posta, ten metal koło łydki powinien być zimny

> - u mnie tak właśnie jest kiedy zawór jest zamknięty. Ciepło

> czuć było kiedy zawór lekko przepuszczał.

czyli może być lekko ciepły (a nie gorący) gdy zawór przepuszcza ?? Oki sprawdzę to tylko że ja u siebie nie mogę jak narazie zaworu zlokalizować niewiem.gif

Aha a co sądzisz o tym zaworze. Ma on tylko dwa odgałęzienia a te co były podawane na forum mają trzy.

Czy ktoś w silniku X16XEL wymieniał ten zawór ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem z wysokim ciśnieniem pojawił się zaraz po odpaleniu klimy. Ale również jak pisałem już podczas napełniania klimy urządzenie do tłoczenia czynnika od połowy pojemności miało duże problemy z napełnieniem do końca. A napełnia się na wyłączonej klimie. Więc to raczej nie zamarzający zawór.

Czy przyczyną może być (nie wiem jak to się fachowo nazywa) osadnik wilgoci / odwilgacacz? Chodzi mi o taki cylinder wspawany w aluminiowe przewody od klimy na wysokości chłodnicy?

No i jeszcze pytanie czy nie znacie może jakiegoś dobrego warsztatu w warszawie specjalizującego sie w naprawie klimatyzacji (najlepiej na Pradze Płd. smile.gif )? Bo niestety w większości warsztatów potrafią jedynie napełnić czynnikiem, a jak już coś sie dzieje to rozkładają ręce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A do X16XEL może znalazłeś ??

Na mój gust powinny pasować te które podałem w linkach, bo to bardziej uzależnione jest od konstrukcji konkretnego modelu (Astra F), niż rodzaju silnika. Choć tutaj patrząc na aukcję z OPEL-SHOP wygląda że występuje też inny rodzaj zaworu. Różnica polega na tym, że jeden rodzaj ma trzy grube końcówki do węzów z płynem chłodniczym i cienką do podciśnienia, a drugi tylko dwie do płynu.

Najprościej będzie jeśli po prostu podniesiesz maskę i spojrzysz, który u ciebie występuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To nie tak do końca W F działa jak jest ogrzewanie na zero

> (sterowany podciśnieniem), w G jest elektryczny i faktycznie

> włącza się równo z klimą. W V B nie mam pojęcia

U mnie w eFce był mikrostyk, który był uruchamiany gdy pokrętło temperatury było na najbardziej zimne powietrze. Styk poprzez przekaźniki, elektrozaworki i podcisnienie przesterowywał zawór nagrzewnicy ale warunkiem też była włączona klima, za schowkiem miałem własnie jakieś przekaźniki i elektrozaworki od tego - fotki zdaje sie gdzieś sa w archiwum

Wiem, że nie było tak w każdej eFce bo moja eFka miala klimę dokładaną w ASO i trcohę pokombinowali jak widac.

Poza tym nie spodziewajcie się efektów działania tego zaworka od razu. W sytuacji gdy odpalamy auto i jedziemy bez klimy, nagrzewnica sie nagrzewa bo płyn chlodniczy przez nią przepływa, gdy włączymy klimę zawór nagrzewnicy zamknie wlot płynu do nagrzewnicy ale ona i tak jeszcze przez jakiś czas bedzie gorąca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Problem z wysokim ciśnieniem pojawił się zaraz po odpaleniu klimy.

> Ale również jak pisałem już podczas napełniania klimy urządzenie

> do tłoczenia czynnika od połowy pojemności miało duże problemy z

> napełnieniem do końca. A napełnia się na wyłączonej klimie. Więc

> to raczej nie zamarzający zawór.

> Czy przyczyną może być (nie wiem jak to się fachowo nazywa) osadnik

> wilgoci / odwilgacacz?

Tak, to może być problem z filtrem / osuszaczem albo ewentualnie zatkana dysza roprężna. W astrze F nie ma zaworu rozprężnego (sterowanego) tylko dysza. Regulacja wydajności klimy odbywa się w sprężarce (sprężarka ma zmienną wydajność w zależności od ciśnienia na powrocie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Poza tym nie spodziewajcie się efektów działania tego zaworka od

> razu. W sytuacji gdy odpalamy auto i jedziemy bez klimy,

> nagrzewnica sie nagrzewa bo płyn chlodniczy przez nią przepływa,

> gdy włączymy klimę zawór nagrzewnicy zamknie wlot płynu do

> nagrzewnicy ale ona i tak jeszcze przez jakiś czas bedzie gorąca.

Jeśli pozwolisz to nie zgodzę się z twoją teorią odnośnie F-ki. Zawór przy ustawionym pokrętle regulacji temperatury na zimne odcina dopływ ciepłego płynu do nagrzewnicy. Przerabiałem ten problem w zimie, w związku z brakiem ogrzewania. Po prostu zawór się wieszał i miałem cały czas odcięty dopływ ciepłego płynu do nagrzewnicy i co za tym idzie brak ogrzewania w kabinie.

Tak więc prawidłowo działający zawór w lecie przy ustawieniu na zimne powinien odcinać dopływ ciepłego płynu do nagrzewnicy niezależnie od tego czy klima jest włączona czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam. Ostatnio pojawił sie u mnie problem z układem klimatyzacji.

> Podczas diagnostyki po napełnieniu klimatyzacji okazało się, że

> podczas włączonej klimy ciśnienie w układzie wynosi około 30

> barów. Spowodowało to rozszczelnienie włącznika ciśnieniowego i

> wyciek czynnika do tego stopnia, że klima przestała chodzić. W

> czasie napełniania klimy (jeszcze przed awarią) automat miał

> problemy z napełnieniem pełnych 900 gramów. Przy mniej więcej

> połowie stanu nabicia automat miał bardzo duże problemy z

> wciśnięciem kolejnych porcji czynnika. W końcu po dłuższym

> czasie napełnił cały układ i klima przez kilka dni chodziła, aż

> do rozszczelnienia powyższego włącznika ciśnieniowego. Cała

> sytuacja wygląda tak jakby układ się gdzieś przytkał i przez to

> przy pracującej sprężarce tak wzrasta ciśnienie.

> Czy ktoś z Was miał może podobny problem? Czy ma ktoś pomysł co mogło

> się stać i jak to naprawić?

> Dodam, że skraplacz był przeczyszczony i oba wiatraki od chłodzenia

> chodzą.

a na pewno masz mieć 900g? z tego co kojarzę to do Astr G wchodzi 700 gramów [u mnie tak jest], poza tym to co opisujesz to klasyczny przypadek przeładowania układu czynnikiem,

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a na pewno masz mieć 900g? z tego co kojarzę to do Astr G wchodzi 700

> gramów [u mnie tak jest], poza tym to co opisujesz to klasyczny

> przypadek przeładowania układu czynnikiem,

> brat

Ja mam F. Wchodzi na 100% 900 g. Tak podają wszystkie książki i nawet jest naklejka w komorze silnika informująca o 900 g.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli pozwolisz to nie zgodzę się z twoją teorią odnośnie F-ki. Zawór

> przy ustawionym pokrętle regulacji temperatury na zimne odcina

> dopływ ciepłego płynu do nagrzewnicy. Przerabiałem ten problem w

> zimie, w związku z brakiem ogrzewania. Po prostu zawór się

> wieszał i miałem cały czas odcięty dopływ ciepłego płynu do

> nagrzewnicy i co za tym idzie brak ogrzewania w kabinie.

> Tak więc prawidłowo działający zawór w lecie przy ustawieniu na zimne

> powinien odcinać dopływ ciepłego płynu do nagrzewnicy

> niezależnie od tego czy klima jest włączona czy nie.

Oczywiscie mozesz sie nie zgadzać grinser006.gif takie prawo forum grinser006.gif jednak zauważ, ze napisałem iż klimę miałem nie fabryczną a dokładaną w serwisie opla tuż po kupieniu nowego auta (w tamtych czasach nie była do dostania w Poslce astra 1.4 z klimą ) i napisałme też, ze bylo tam trochę pokombinowane - po co ? nie wiem ? niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> poza tym to co opisujesz to klasyczny

> przypadek przeładowania układu czynnikiem,

Jeśli dobrze myślę, ciśnienie przy wyłączonej klimie będzie wtedy wyższe niż nominalne (normalnie jest coś koło 5-6 bar). Czyli klimatolodzy w warsztacie dadzą radę zdiagnozować smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam pytanko w aucie zaczęło mi troche śmierdzieć, pomyślałem nad ozonowaniem w warsztacie chcą 60zł, na allegro są jakieś ozonatory po 90zł http://allegro.pl/item402915236_jonizator_ozonator_oczyszczacz_powietrza_super_hit.html

czyli względnie sie nie opłaca bo tutaj sobie moge autko odświerzyć nawet raz na miesiąc cool.gif , tylko martwi mnie wydajność takiego urządzonka bo jak wiadomo ozon bardzo szybko sie rozpada i czy zdąrzy dojść gdzie trzeba.

Oraz pytanie skąd astra zasysa powietrze do kabiny ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja mam F.

mlot.gif kurcze mam coś z oczami

>Wchodzi na 100% 900 g. Tak podają wszystkie książki i nawet

> jest naklejka w komorze silnika informująca o 900 g.

zgadza się, w F ma być 900g, ale i tak objaw który opisujesz - trudności z dobiciem czynnika, wzrost ciśnienia to wgląda tak jakby było za duzo czynnika lub coś zapchane w układzie hmm.gif

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>miejsce skąd pobierane jest podciśnienie do zaworu.

U mnie wężyk z innego miejsca odchodzi (z takiej puszki przy silniku) ale to nieistotne na tym kąciku. Ważniejsze jest to, że sprawdziłem wężyk podciśnienia i czuć było lekkie ssanie jak przekręciłem pokrętło w stronę ciepłego to ssanie ustało. Węże za zaworem gorące i udało sie wcisnąć rękę za plastiki i wymacałem gorące rurki frown.gif

Więc diagnoza prosta zawór nie zamyka obiegu. Więc twierdzenie jednego z kolegów, że padnięty zawór cieknie jest błędne. Jutro jadę do sklepu kupić zawór i koncentrat płynu bo na pewno sporo zleci zeby.GIF W sobotę będe wymieniał waytogo.gif

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i szukałem zaworu i nie ma go

Na fotach ciężko zobaczyć passed_out.gif Prześledź drogę biegnięcia węzyków od podciśnienia może wtedy znajdziesz zeby.GIF. Spróbuj wsadzić rękę za plastiki (mnie się udało po stronie pasażera) i macaj jak poczujesz coś ciepłego bądź gorącego to masz odpowiedź waytogo.gif

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na fotach ciężko zobaczyć Prześledź drogę biegnięcia węzyków od

> podciśnienia może wtedy znajdziesz . Spróbuj wsadzić rękę za

> plastiki (mnie się udało po stronie pasażera) i macaj jak

> poczujesz coś ciepłego bądź gorącego to masz odpowiedź

> pozdro

Oj ciężko będzie bo ja niezabardzo kumaty jestem w tych wszystkich wężykach sciana.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam. Ostatnio pojawił sie u mnie problem z układem klimatyzacji.

> Podczas diagnostyki po napełnieniu klimatyzacji okazało się, że

> podczas włączonej klimy ciśnienie w układzie wynosi około 30

> barów. Spowodowało to rozszczelnienie włącznika ciśnieniowego i

> wyciek czynnika do tego stopnia, że klima przestała chodzić. W

> czasie napełniania klimy (jeszcze przed awarią) automat miał

> problemy z napełnieniem pełnych 900 gramów. Przy mniej więcej

> połowie stanu nabicia automat miał bardzo duże problemy z

> wciśnięciem kolejnych porcji czynnika. W końcu po dłuższym

> czasie napełnił cały układ i klima przez kilka dni chodziła, aż

> do rozszczelnienia powyższego włącznika ciśnieniowego. Cała

> sytuacja wygląda tak jakby układ się gdzieś przytkał i przez to

> przy pracującej sprężarce tak wzrasta ciśnienie.

> Czy ktoś z Was miał może podobny problem? Czy ma ktoś pomysł co mogło

> się stać i jak to naprawić?

> Dodam, że skraplacz był przeczyszczony i oba wiatraki od chłodzenia

> chodzą.

Niskie cisnienie na ilu jest ?

całkiem mozliwe ze osuszacz jest juz zapchany lub gdzies zagnieciony przewód od klimy ,niestety nie da sie tego zdiagnozować na 100% przez neta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale weź wężyk w palce i "ślizgaj" po nim i zobaczysz gdzie cie

> zaprowadzi. Szukaj cieniutkich plastikowych węzyków. Na pewno

> dasz radę

No popróbuje ale siedziałem dziś ponad 2 godz przeglądając silnik i nie znalazłem niczego co by przypominało ten zawór shocked.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak wężyki będa się chowały w okolicy schowka w grodzi to sprawdź

> jeszcze za schowkiem czy tam nie ma jakiegoś elektrozaworu

Właśnie schowek wczoraj wyjąłem bo musiałem gumki podkleić nic takiego nie zauważyłem confused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to szukaj w komorze silnika jak nie znajdziesz to faktycznie go brak

> u ciebie

No właśnie dzisiaj szukałem i ZONK sciana.gif

Dalem już zapytanie do OPEL-SHOP może odpowiedzą (ale najprędzej jutro)

Chociaż na działanie klimy nie mogę narzekać. Dziś na trasie (80 km do Poznana) dawała radę nawet na biegu 1 przy temp. 31 stopni. W samochodziku było chłodno i miło. Jak zrobiłem na 3 to już marzłem 893goodvibes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dalem już zapytanie do OPEL-SHOP może odpowiedzą (ale najprędzej jutro)

Odpowiedź z OPEL-SHOP:

jeszcze raz powtarzam taki do 97 nie występował, rozdział ciepłego powietrza klapami boje_sie.gif

Tylko jak klapki mogą sterować przepływem płynu do nagrzewnicy niewiem.gifhmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja również miałem problemy z zaworem tyle że w zimie, i to w asterce z 1996.

A czasem nie masz czasem astry z 1996 roku ale model 1997 ?? Bo i tak mi sugerowali.

Następna odpowiedź OPEL-SHOP:

96 a w kodzie 97 to pewnie tak, proszę mnie nie zmuszać do polemiki z fachowca z forum bo ni ma to sensu, nie wytłumaczyli na forum jak to się odbywa bez zaworu ? no szkoda do 97 nagrzewnica zawsze gorąca, jak klapy się zastosować dodatkowy zawór mechaniczny na lato proszę wpisać to na forum to Pan błyśnie miedzy """"fachowcami"""" a najlepiej jak da Pan zarobić porządnemu mechanikowi jak będzie kumaty to Panu problem załatwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.