Skocz do zawartości

Sposób wymiany oleju


Gripen

Rekomendowane odpowiedzi

> Który ze sposobów jest lepszy, skuteczniejszy ? Odkręcanie korka czy

> wysysanie ?

IMO

Najlepiej odkręcić całą michę i umyć ją skromny.gif

w zagłębieniach zawsze gromadzi się trochę szlamu skromny.gif

ewnetualnie można tym co zostało niewykorzystane z dolewek przpłukać silnik skromny.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie

To znaczy że Twoje ASO jest lepsze niż to w Toruniu wink.gif

Albo poprzedni właściciel już kiedyś rozbił miskę w drobny mak i masz nową smile.gif

> Pytam, bo dwa sposoby w moim aucie widziałem.

ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Który ze sposobów jest lepszy, skuteczniejszy ? Odkręcanie korka czy

> wysysanie ?

odkrecenie zdecydowanie, wiecej syfu spływa, a i dodatkowo syf który złapał korek tez mozna usunac....

aczkolwiek u mnie zazwyczaj wysysaja olej i nie robie z tego awantury ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> odkrecenie zdecydowanie, wiecej syfu spływa, a i dodatkowo syf który

> złapał korek tez mozna usunac....

> aczkolwiek u mnie zazwyczaj wysysaja olej i nie robie z tego awantury

setki razy spuszczał olej i musz estwierdzić ze jak syf leci to juz remont trza robić a nie olej spuszczać rotfl.gif To że jakiś syf zleci to totalna bzdura wystarczy zdjąć miske i zobaczyć że syf najczęściej jest na sitku przy pompie a spuści sie poprostu czarny olej grinser006.gif

Ale nasuwa sie pytanie co rozumie sie pod słowem "syf" hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> rozgrzać silnik, rozkręcić korek spustowy i niech zlatuje. Jak olej

> będzie gorący to wszystko ładnie zleci.

Jak będzie zimny to też ładnie zleci. Olej po zgaszeniu silnika nie wie, czy korek w misce jest wkręcony czy nie icon_eek.gifhehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak będzie zimny to też ładnie zleci. Olej po zgaszeniu silnika nie

> wie, czy korek w misce jest wkręcony czy nie

hmm.gifCo cie tak smieszy? niewiem.gif

Gdy olej jest goracy to przeciez jest rzadszy. Konsekwencji tego faktu nie bede wymienial, bo chyba dla kazdego sa oczywiste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak będzie zimny to też ładnie zleci. Olej po zgaszeniu silnika nie

> wie, czy korek w misce jest wkręcony czy nie

akurat...jak jest zimny,to zostaje wieksza warstwa na calej powierzchni miski itp. wylej zimny olej z butli a nastepnie z drugiej podgrzany do 90 stopni-zobaczysz roznice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co cie tak smieszy?

> Gdy olej jest goracy to przeciez jest rzadszy. Konsekwencji tego

> faktu nie bede wymienial, bo chyba dla kazdego sa oczywiste.

Jeszcze raz - gorący olej po wyłączeniu silnika tak samo spływa do miski niezależnie czy jest ona zamknięta, czy też ma odkręcony korek. Jak auto stoi dobę, to tego oleju spłynie więcej niż przez minutę czy dwie w czasie wymiany w warsztacie. Po odkręceniu korka w misce i tak spłynie co ma spłynąć, może potrwać minimalnie dłużej, chociaż to tylko teoretycznie. Ja nie mówię, że olej trzeba spuszczać zimny, chcę tylko zasygnalizować, że pewne legendy przekazywane od niemal początku motoryzacji wcale nie są prawdziwe grinser006.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>Po odkręceniu korka w misce i tak spłynie co ma spłynąć, może

> potrwać minimalnie dłużej, chociaż to tylko teoretycznie.

Nie dasz się przekonać. sciana.gif

To "minimalnie dłużej" będzie trwało parę godzin! Chciałbyś czekać tyle? hmm.gif

> chcę tylko zasygnalizować, że pewne legendy przekazywane od niemal początku motoryzacji wcale nie są prawdziwe.

To nie są legendy, to jest fachowe stwierdzenie poparte wieloletnim doświadczeniem i praktyką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Który ze sposobów jest lepszy, skuteczniejszy ? Odkręcanie korka czy wysysanie ?

Jezeli miska jest stalowa to lepsze jest wysysanie. W miskach stalowych korek jest wkręcany w nakrętkę wspawaną od środka miski, grubość tej nakretki to około 7-8mm i taka warstwa oleju zostaje w misce. W przypadku wysysarki sonda opiera się o dno miski i w misce zostają śladowe ilości oleju (jeżeli pracownik stacji ma doświadczenie w tej materii)

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jezeli miska jest stalowa to lepsze jest wysysanie. W miskach

> stalowych korek jest wkręcany w nakrętkę wspawaną od środka

> miski, grubość tej nakretki to około 7-8mm i taka warstwa oleju

> zostaje w misce. W przypadku wysysarki sonda opiera się o dno

> miski i w misce zostają śladowe ilości oleju (jeżeli pracownik

> stacji ma doświadczenie w tej materii)

W Twojej argumentacji jest sporo racji. W stalowych miskach Punto MkI i Alfy (33, niektorych 145/146) po spuszczeniu calego oleju grawitacyjnie zawsze zostaje jakies 150 ml czarnego, gestego oleju, ktorego nie ma szans w ten sposoob spuscic. Biore sobie wtedy profilaktycznie duza strzykawe i wezyk z zagietym koncem i co ktoras wymiane oleju wysysam ta pozostalosc. Wnioskuje, ze idealem byloby polaczenie tych dwoch metod lub raz na kilka wymian odkrecenie miski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie dasz się przekonać.

> To "minimalnie dłużej" będzie trwało parę godzin! Chciałbyś czekać

> tyle?

w oparciu o jakie informacje wnosisz te parę godzin. Jakie testy / badania Cię w tym utwierdziły?

Współczynnik lepkości kinematycznej cieczy jest jednym z parametrów decydujących o prędkości przepływu cieczy przez szczeliny a wynikowo w naszych rozważaniach o czasie opróżnienia miski i wnętrzności silnika z oleju. Dla oleju Mobil Synt S Special V 5W-40

lepkość zmienia się w sposób następujący:

Lepkość kin., ASTM D 445

[cSt] w 40ºC 92.8

[cSt] w 100ºC 14.1

czyli lepkość się zmiania ~6-cio krotnie. Jak to możliwe, żeby ciecz 6-cio krotnie bardziej "klejąca" przepływała przez ten sam opór zamiast kilku minut "parę godzin"? hmm.gif

Mogę się zgodzić na kilkanaście minut ale nie kilka godzin...

> To nie są legendy, to jest fachowe stwierdzenie poparte wieloletnim

> doświadczeniem i praktyką.

hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.