Skocz do zawartości

olej i przebieg 100tys


markkk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

W moim Sc juz przebieg 96 tys, zastanawiam sie z racji takiego przebiegu czy nie czas na zmiane oleju na mineralny, do tej pory 10w40 BP, od wymiany do wymniany nie dolewam, poci sie tylko juz mocno silnik na uszczelce pokrywy zaworow (pewnie wymiana :/ )

Co myslicie na temat zmiany oleju na gestszy przy takim przebiegu? Ewentualnie jakie oleje polecicie z tych tanszysz /myske o lotosie choc sa oppinie ze lubi przeplukac silnik/, nie jestem zwolennikiem kupowania drogich olejow do takich prostych konstrukcji silnikow jak ma SC, jazda raczej spokojna, zonka teraz jezdzi, przebiegi srednio 1000km/miesiac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siema,

jak nie trzeba dolewać to...po co zmieniać ? Pouszczelniać wycieki i lać 10w40 - popychacze odwdzięczą się długim zyciem za to.

pozdrawiam

> Witam

> W moim Sc juz przebieg 96 tys, zastanawiam sie z racji takiego

> przebiegu czy nie czas na zmiane oleju na mineralny, do tej

> pory 10w40 BP, od wymiany do wymniany nie dolewam, poci sie

> tylko juz mocno silnik na uszczelce pokrywy zaworow (pewnie

> wymiana :/ )

> Co myslicie na temat zmiany oleju na gestszy przy takim przebiegu?

> Ewentualnie jakie oleje polecicie z tych tanszysz /myske o

> lotosie choc sa oppinie ze lubi przeplukac silnik/, nie jestem

> zwolennikiem kupowania drogich olejow do takich prostych

> konstrukcji silnikow jak ma SC, jazda raczej spokojna, zonka

> teraz jezdzi, przebiegi srednio 1000km/miesiac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyciekiem spod kapy zaworowej bym się nie przejmował - często się zdarza. Mój parch też sobie pluje tam olejem zlosnik.gif 164kkm i 5w40 i od wymiany do wymiany jakieś 0,7l ( 10-12kkm - wg książki serwisowej powinien być olej wymieniany co 15kkm ).

Skoro cieknie tylko spod kapy to na minerał bym nie przechodził icon_rolleyes.gif bo i po co skoro oleju nie ubywa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wyciekiem spod kapy zaworowej bym się nie przejmował - często się

> zdarza. Mój parch też sobie pluje tam olejem 164kkm i 5w40 i

> od wymiany do wymiany jakieś 0,7l ( 10-12kkm - wg książki

> serwisowej powinien być olej wymieniany co 15kkm ).

> Skoro cieknie tylko spod kapy to na minerał bym nie przechodził bo

> i po co skoro oleju nie ubywa

a czy dokrecenie samej pokrywy zaworo np o 1/4 albo 1/8 obrotu kazdej sruby troszke zlikwiduje to pocenie i lekkie lanie czy tylko bardziej zniszcze uszczelke i bedzie bardziej lało ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a czy dokrecenie samej pokrywy zaworo np o 1/4 albo 1/8 obrotu kazdej

> sruby troszke zlikwiduje to pocenie i lekkie lanie czy tylko

> bardziej zniszcze uszczelke i bedzie bardziej lało ?

Nie zlikwiduje a mozesz jedynie pozrywac gwinty. Nowa uszcelka plus ewentualnie silikon i bedzie grało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Jeżeli można dopisuje sie do tematu sej 1,1 , przebieg 130 tys, smiga obecnie na mobil 10w/40, wystepują wycieki ale to w zależnosci od temp silnika, spod uszczelki głowicy cieknie gdzies i z simernigu na wale (raz cieknie raz nie obecnie spokoj od roku).

Mam pytanie takie jak sie sprawuje olej typu 10w/50 w sejach 1,1 , drugie czy ktoś jezdzi na VALVOLINE MAX LIFE 10w/40.

Myśle czy nie przejsc na ten valvoline z faktu że olej jest do silników o przebiegu 100 000km,a mobil obecnie mam jakies mieszane uczucia.

Zużycie oleju mimo wycieków jest minimalne, że przez cały rok w sumie dolewek nie trzeba robic.

Sej w ostanim czasie wiekszość przebigu robi na trasie, ale nie obywa sie o stanie w kliku godzinnych korkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tam, Maxlife bardzo dobry olej, wedle pewnych testów Mobil gorzej wypada wink.gif

Ale mniejsza o to, ważne, żeby był i raz kiedyś go zmieniać (mimo iż są teorie, że oleju nie powinno się zmieniać prawie w ogóle...).

!0W40 to dobry olej do fire'ów, a uszczelka pod pokrywą zaworów to groszowy wydatek, do tego trochę silikonu (najlepiej Reinz), ew spiłować lekko stopki, i po problemie na długo ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> W moim Sc juz przebieg 96 tys, zastanawiam sie z racji takiego

> przebiegu czy nie czas na zmiane oleju na mineralny, do tej

> pory 10w40 BP, od wymiany do wymniany nie dolewam, poci sie

> tylko juz mocno silnik na uszczelce pokrywy zaworow (pewnie

> wymiana :/ )

> Co myslicie na temat zmiany oleju na gestszy przy takim przebiegu?

> Ewentualnie jakie oleje polecicie z tych tanszysz /myske o

> lotosie choc sa oppinie ze lubi przeplukac silnik/, nie jestem

> zwolennikiem kupowania drogich olejow do takich prostych

> konstrukcji silnikow jak ma SC, jazda raczej spokojna, zonka

> teraz jezdzi, przebiegi srednio 1000km/miesiac.

mi tez saczy spod pokrywy zaworów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> W moim Sc juz przebieg 96 tys, zastanawiam sie z racji takiego

> przebiegu czy nie czas na zmiane oleju na mineralny, do tej

> pory 10w40 BP, od wymiany do wymniany nie dolewam, poci sie

> tylko juz mocno silnik na uszczelce pokrywy zaworow (pewnie

> wymiana :/ )

> Co myslicie na temat zmiany oleju na gestszy przy takim przebiegu?

> Ewentualnie jakie oleje polecicie z tych tanszysz /myske o

> lotosie choc sa oppinie ze lubi przeplukac silnik/, nie jestem

> zwolennikiem kupowania drogich olejow do takich prostych

> konstrukcji silnikow jak ma SC, jazda raczej spokojna, zonka

> teraz jezdzi, przebiegi srednio 1000km/miesiac.

mam 200 000 i dalej smigam na 10w40 .... a pocenia z pod pokrywy zaworow zmiana oleju ci nie wyeliminuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.