Tomek_88 Napisano 25 Września 2008 Udostępnij Napisano 25 Września 2008 Cześć! Trochę głupio tak, że na początku mojej obecności na forum od razu z pytaniami, ale może jednak znajdzie się ktoś, kto będzie wiedział o co chodzi..Problem polega na b.dużym apetycie mojego fiata na paliwo. W mieście latem pali 8,3l/100km..Zimą pewnie jeszcze więcej. Nie przeciążam silnika, nie gazuję, staram się jeździć ekonomicznie a niestety spalanie jak było wysokie tak jest. Silnik to 1.0ie Fire. Rok produkcji 2000. Przejechane ok. 40tys. kilometrów. Macie może jakiś pomysł co jest nie tak? Z tego co wyczytałem w internecie spalanie przy tym silniku powinno być poniżej 7l... Pozdrawiam Tomek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 25 Września 2008 Udostępnij Napisano 25 Września 2008 > Cześć! > Trochę głupio tak, że na początku mojej obecności na forum od razu z > pytaniami, ale może jednak znajdzie się ktoś, kto będzie > wiedział o co chodzi..Problem polega na b.dużym apetycie mojego > fiata na paliwo. W mieście latem pali 8,3l/100km..Zimą pewnie > jeszcze więcej. Nie przeciążam silnika, nie gazuję, staram się > jeździć ekonomicznie a niestety spalanie jak było wysokie tak > jest. Silnik to 1.0ie Fire. Rok produkcji 2000. Przejechane ok. > 40tys. kilometrów. Macie może jakiś pomysł co jest nie tak? Z > tego co wyczytałem w internecie spalanie przy tym silniku > powinno być poniżej 7l... > Pozdrawiam > Tomek Zrob najpierw reset kompa czyli odepnij kleme z aku na jakies 10 min. Jak nie pomoze to najprawdopodobniej sonda lambda zaczeła ci..ać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sperber Napisano 25 Września 2008 Udostępnij Napisano 25 Września 2008 Spalanie to temat rzeka.... Może zacznijmy od tego, jakie masz spalanie np na trasie? Druga sprawa, jakie dystanse robisz po mieście? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek_88 Napisano 25 Września 2008 Autor Udostępnij Napisano 25 Września 2008 Spalanie na trasie w okolicach 6,5-7l. W mieście dystanse są bardzo różne, od kilku do maksymalnie 30-35km. Większe zdarzają się sporadycznie. To spalanie było już problemem od dłuższego czasu. Klemy od akumulatora były odpinane już nie raz i nic się nie zmieniało.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcinxxx Napisano 25 Września 2008 Udostępnij Napisano 25 Września 2008 Jazda na niskich obrotach na wysokim biegu tez nie jest ekonomiczna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_j Napisano 25 Września 2008 Udostępnij Napisano 25 Września 2008 Wysokie spalanie moze byc spowodowane krotkimi dystansami na ktorych sie poruszasz. Za wysokie spalanie moze odpowiadac kilka rzeczy: 1. mozesz miec uszkodzona sonde lambda - trzeba sie podlaczyc pod jej wyprowadzenia testerem lub ewentualnie woltomierzem i zobaczyc, czy sygnal wychodzacy z niej odpowiednio oscyluje, 2. za wysokie spalanie mga odpowiadac takze stare swiece zaplonowe 3. mozliwe, ze masz uszkodzony ktorys z czujnikow temperatury - sa trzy, ale tylko dwa nalezy brac pod uwage - mierzacy temperature silnika (jest wkrecony w kolektor ssacy) i mierzacy temperature zasysanego powietrza (jest obok wtrysku). Przyszlo mi jeszcze do glowy, ze mozesz miec uszkodzone przelaczanie zasysanego powietrza - w obudowie filtra powietrza jest klapka sterowana podlaczonym do niej termostatem. Czesto uklad ten ulega uszkodzeniu i silnik zasysa cieple powietrze znad kolektora wydechowego. Z tego powodu moze wzrosnac spalanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sperber Napisano 25 Września 2008 Udostępnij Napisano 25 Września 2008 > Spalanie na trasie w okolicach 6,5-7l. W mieście dystanse są bardzo > różne, od kilku do maksymalnie 30-35km. Większe zdarzają się > sporadycznie. Chodzi o to, ze na krótkich dystansach silnik pali bardzo dużo bo jest niedogrzany. Widać, że na tasie też dużo pali wiec coś jest nie tak. Mój 1.4 na trasie pali między 5,5(czasem nawet mniej... ale to już ostry emeryt stajl) a 6,5 (przy takiej jeździe jak lubię ) Więc powodów podwyższonego spalania może być baardzo dużo. Często jest to kilka czynników, które w sumie powodują większy apetyt. parę przykładów: - za niskie ciśnienie w ogumieniu - zbieżność - blokujące hamulce - łożyska kół -termostat - sonda lambda - świece, przewody, kopułka - słaba iskra - nieszczelny wydech (im bliżej silnika tym gorzej) - uszkodzony jakiś czujnik, np temperuty - łożyska alternatora, pompy wody - olej w silniku, skrzyni też może mieć wpływ (niewielki bo niewielki ale grosz do grosza...) - filtr powietrza (brudny) I te mniej techniczne: -styl jazdy -warunki pogodowe - jakość paliwa - ukształtowanie terenu etc etc Wymieniać dalej? Użyj wyszukiwarki i czytaj... a na razie możesz sprawdzić to co napisałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek_88 Napisano 25 Września 2008 Autor Udostępnij Napisano 25 Września 2008 Jak emeryt nie jeżdżę Po prostu nie cisnę tego samochodu ile fabryka dała. Jazda dynamiczna, ale bez przegięć. Ciśnienie w ogumieniu na pewno jest ok, bo jeżdżę co jakiś czas na kompresor i sprawdzam lub ewentualnie dopompowuję jeżeli jest taka potrzeba. Czy tą sondę lambda można sprawdzić jakoś we własnym zakresie? Woltomierz się znajdzie, tylko gdybyście mogli podpowiedzieć mi jak to zrobić..Świece, to fakt, przydało by się je już jakiś czas temu zmienić. Spróbuję Hamulce same w sobie są ok, ale standardowy problem z ręcznym, nie zawsze chce odbijać. Ostatnio wszystko było smarowane, i teraz jest już raczej ok. Co do filtrów i oleju to raczej nie sądzę. Takie same wyniki są zaraz po jego wymianie jak i kilka miesięcy później. Czy te czujniki temperatury można jakoś sprawdzić we własnym zakresie? Pozdrawiam, Tomek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sperber Napisano 25 Września 2008 Udostępnij Napisano 25 Września 2008 > Ciśnienie w ogumieniu na pewno jest ok, bo jeżdżę co jakiś czas na > kompresor i sprawdzam lub ewentualnie dopompowuję jeżeli jest > taka potrzeba. Bardzo dobrze. > Czy tą sondę lambda można sprawdzić jakoś we > własnym zakresie? Woltomierz się znajdzie, tylko gdybyście >mogli > podpowiedzieć mi jak to zrobić.. Można samemu. Dokładnie Ci nie powiem jak to się robi bo nie chcę Cię wprowadzić w błąd. Mniej więcej jest to tak, ze podłącza się vlotomierz, najlepiej taki wskazówkowy i obserwuje się czy zmieniając obroty silnika wskazówka bedzie sie wahać od 0 do 0,9V... a potem do 0? Ale tu nie jestem pewien. Niech inni sie wypowiedzą. Do tego najlepszy jest oscyloskop ale w domu sie go raczej nie ma. >Świece, to fakt, przydało by się > je już jakiś czas temu zmienić. Przy okazji zobaczysz jak wygląda ich stan. To czasem świadczy o pewnych usterkach. >Spróbuję Hamulce same w sobie > są ok, ale standardowy problem z ręcznym, nie zawsze chce > odbijać. No właśnie... >Ostatnio wszystko było smarowane, i teraz jest już > raczej ok. >Co do filtrów i oleju to raczej nie sądzę. Jeżeli filtr jest bardzo brudny to jest różnica. >Takie same > wyniki są zaraz po jego wymianie jak i kilka miesięcy później. Pisząc o olejku miałem na myśli to, ze są takie które powodują niewielki spadek spalania - ale same drożej kosztują... > Czy te czujniki temperatury można jakoś sprawdzić we własnym > zakresie? Te czujniki można we własnym zakresie. trzeba sprawdzać ich oporność i porównywać z danymi z książki. Na fiatuno.pl jest taki (albo może tu na forum był) manual jak się to wszystko robi... tyle, ze do 1.4 ale ogólna zasada jest taka sama. Różnicą mogą być wartości rezystancji poszczególnych czujników i ich umiejscowienie. kliknij tu... ciekawe artykuły Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek_88 Napisano 25 Września 2008 Autor Udostępnij Napisano 25 Września 2008 Zastanawiam się jeszcze, czy nie skoczyć na stację diagnostyczną, żeby go podpięli pod komputer i sprawdzili co i jak..Czy to wykryje takie błędy jak zepsuta sonda lambda, albo któryś z czujników? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_j Napisano 25 Września 2008 Udostępnij Napisano 25 Września 2008 > Zastanawiam się jeszcze, czy nie skoczyć na stację diagnostyczną, > żeby go podpięli pod komputer i sprawdzili co i jak..Czy to > wykryje takie błędy jak zepsuta sonda lambda, albo któryś z > czujników? Komputer w Uno nie jest zbyt inteligentny, ale doswiadczony diagnosta powinien sie zorientowac, czy ktorys z czujnikow dziala nieprawidlowo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek_88 Napisano 26 Września 2008 Autor Udostępnij Napisano 26 Września 2008 Dzięki wszystkim za pomoc! Zacznę od wymiany świec z kablami i sprawdzenia czujników wg manuala którego dostałem od Sperbera. Jak się już z tym uporam dam znać na forum co i jak Pozdrawiam, Tomek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
katjan Napisano 28 Września 2008 Udostępnij Napisano 28 Września 2008 Kolego, mamy uniaka w rodzinie od 3 dni i dzisiaj zaliczyliśmy nim trasę (krętą i gęsto wiosek). Mamy silniczek 1.1 fire i jestem w głębokim szoku... Spalił nam 4,3/100. POZDRO! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SieneK Napisano 28 Września 2008 Udostępnij Napisano 28 Września 2008 > Kolego, mamy uniaka w rodzinie od 3 dni i dzisiaj zaliczyliśmy nim > trasę (krętą i gęsto wiosek). Mamy silniczek 1.1 fire i jestem w > głębokim szoku... Spalił nam 4,3/100. > POZDRO! wzruszyła mnie Twoja historia ale ... ... ale to nie możliwe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemek_sl Napisano 29 Września 2008 Udostępnij Napisano 29 Września 2008 ja też w cuda nie wierzę wg mnie błędnie zmierzone spalanie 5,3l to z górki i przy sprzyjającym wietrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ceka1 Napisano 29 Września 2008 Udostępnij Napisano 29 Września 2008 Obecne realia jazdy w przeciętnym polskim mieście praktycznie nie mają nic wspólnego z normalna jazdą samochodem, ani prawidłową eksploatacją silnika, sprzęgła, hamulców, dlatego spalanie silnika 1,0 o tak niewielkiej mocy (ruszanie spod świateł w mieście w kolejce obok dwu i trzylitrowców to rżnięcie tego silniczka) rzędu 8-9 l/100km w ruchu, a raczej w korku miejskim, to całkiem znośne. A co powiesz na 12 litrów w mieście, kiedy to kilometr drogi dzielisz na 10, 20, a czasem na 200 odcinków: sprzęgło - skok do przodu - jedynka, ewentualnie kawałek dwójki - luz, hamulec, czekamy do nastepnego ruchu. Nie wiem jak w Bydgoszczy, ale w mojej wiosce, na trasie do i z roboty jeżdżę a raczej poruszam się skokami w gorszym korku niż przeciętnie w Warszawie, kiedy tam już bywam. Dlatego spalania w mieście radzę nie brać pod uwagę do żadnych porównań i wniosków, a starać się jedynie tam jeździć w miarę ekonomicznie. A zużycie liczyć raczej na normalnej płynnie jechanej trasie. Hej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sajbek Napisano 29 Września 2008 Udostępnij Napisano 29 Września 2008 8,4 litra na 100 w mieście dosyć agresywnej jazdy. W trasie schodzę poniżej 5 litrów, jeśli jadę normalnie Jeśli robię za przewodnika około 6-6,5 na 100 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tolonu Napisano 29 Września 2008 Udostępnij Napisano 29 Września 2008 > Kolego, mamy uniaka w rodzinie od 3 dni i dzisiaj zaliczyliśmy nim > trasę (krętą i gęsto wiosek). Mamy silniczek 1.1 fire i jestem w > głębokim szoku... Spalił nam 4,3/100. > POZDRO! Dopisuję się do mało spalających.Przejechałem niedawno w niedziele trasę Poznan-Konin-Turek-jezioro Jeziorsko 175km w jedną stronę w 3,2h i po godzinie powrót ,jazda w deszczu V do 70km/h,przez wioski 50km/h olej podwyższający spalanie -selektol 20W40,dysza w gazniku 93 zamiast 105+automatycznie zamykający się elektrozawór wolnych obrotów po naciśnięciu pedału gazu, świece iskra U-SUPER i na 350km spalił 13,2 litra pb95.To co najbardziej mnie zdziwiło to to,że właśnie świece U-super obniżyły spalanie o 0,3 do 0,5 litra/100km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 29 Września 2008 Udostępnij Napisano 29 Września 2008 > wzruszyła mnie Twoja historia ale ... > ... ale to nie możliwe możliwe ponad 4l jest spalić na gaźniku non stop stała predkosc zresztą w koło komina jak ja jeźdzę to 6.3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
unimor Napisano 29 Września 2008 Udostępnij Napisano 29 Września 2008 > najbardziej mnie zdziwiło to to,że właśnie świece U-super > obniżyły spalanie o 0,3 do 0,5 litra/100km. Pewnie są lżejsze od zwykłych co zmniejszyło wagę uniaka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Natqo Napisano 30 Września 2008 Udostępnij Napisano 30 Września 2008 > możliwe ponad 4l jest spalić na gaźniku non stop stała predkosc > zresztą w koło komina jak ja jeźdzę to 6.3 Ja na niemieckim gazie zszedłem do 5,4 podkreślam że na LPG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tvardy Napisano 30 Września 2008 Udostępnij Napisano 30 Września 2008 > Kolego, mamy uniaka w rodzinie od 3 dni i dzisiaj zaliczyliśmy nim > trasę (krętą i gęsto wiosek). Mamy silniczek 1.1 fire i jestem w > głębokim szoku... Spalił nam 4,3/100. > POZDRO! jakoś nie chce mi się wierzyć... na jakim odcinku zrobiłeś ten pomiar ?? ile w sumie km zrobiłeś... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tolonu Napisano 2 Października 2008 Udostępnij Napisano 2 Października 2008 > Pewnie są lżejsze od zwykłych co zmniejszyło wagę uniaka Obejżałem wykres w chyba automotoserwis i w 1108 FIRE MPI EOBD z pandy dla 1500obr.obniżają spalanie te świece o 5,8% a 2000-4300 o 3,3 % dla max.momentu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
katjan Napisano 4 Października 2008 Udostępnij Napisano 4 Października 2008 w mieście doszedł do 8/100 o kurczę, możliwa jest taka róznica? trasa niecałe 5/100, miasto prawie 8? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
unimor Napisano 4 Października 2008 Udostępnij Napisano 4 Października 2008 > Obejżałem wykres w chyba automotoserwis i w 1108 FIRE MPI EOBD z > pandy dla 1500obr.obniżają spalanie te świece o 5,8% a 2000-4300 > o 3,3 % dla max.moment jazda przy 1500 obr to jest meczące dla silnika no chyba ze jechał gdzie nie ma oporów itd. A podaj link do tego wykresu bo jestem ciekaw Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
unimor Napisano 4 Października 2008 Udostępnij Napisano 4 Października 2008 > w mieście doszedł do 8/100 o kurczę, możliwa jest taka róznica? > trasa niecałe 5/100, miasto prawie 8? Zawsze w mieście tyle pali nie? zatrzymujesz, stoisz 1-3 min i ruszasz, i znów zatrzymujesz i tak w kółko. i Zużycie wrasta. Pierwszy bieg najwięcej zużywa paliwa, drugi trochę mniej a najmniej jest na 5 biegu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misq Napisano 4 Października 2008 Udostępnij Napisano 4 Października 2008 > Pierwszy bieg najwięcej zużywa paliwa, drugi trochę mniej a > najmniej jest na 5 biegu. Uprościłeś sprawę. bo jadąc na 5tce 160 zużyjemy więcej paliwa niż na 4 przy 70 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
unimor Napisano 4 Października 2008 Udostępnij Napisano 4 Października 2008 > Uprościłeś sprawę. bo jadąc na 5tce 160 zużyjemy więcej paliwa niż na > 4 przy 70 Raczej na 4 biegu bo na 5 pojedzie max 150 a na 4 160. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sajbek Napisano 4 Października 2008 Udostępnij Napisano 4 Października 2008 > Raczej na 4 biegu bo na 5 pojedzie max 150 a na 4 160. Katalogowo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tolonu Napisano 10 Października 2008 Udostępnij Napisano 10 Października 2008 > jazda przy 1500 obr to jest meczące dla silnika no chyba ze jechał > gdzie nie ma oporów itd. > A podaj link do tego wykresu bo jestem ciekaw Kupuję gazetę-miesięcznik , automotoserwis i swiat serwisu i w którymś z nich w tym miesiącu jest ten wykres.Zużycie paliwa jest podawane w gramach/kilowatogodzine. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tolonu Napisano 10 Października 2008 Udostępnij Napisano 10 Października 2008 Znalazłem ten sam wykres,jest to drugi rysunek z prawej i można go powiększyć. http://www.adpolska.pl/wydarzenia/info_ad_news/info_ad_news_nr_22/produkty/art8.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
unimor Napisano 10 Października 2008 Udostępnij Napisano 10 Października 2008 > Znalazłem ten sam wykres,jest to drugi rysunek z prawej i można go > powiększyć. > http://www.adpolska.pl/wydarzenia/info_ad_news/info_ad_news_nr_22/produkty/art8.html A no tak ale ja mam taką podobną ale NGK V-line który doda 5% mocy(doda skrzydeł) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p31 Napisano 11 Października 2008 Udostępnij Napisano 11 Października 2008 > A no tak ale ja mam taką podobną ale NGK V-line który doda 5% > mocy(doda skrzydeł) Jasne, a nowe kable 15% Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
unimor Napisano 11 Października 2008 Udostępnij Napisano 11 Października 2008 > Jasne, a nowe kable 15% Hmm a ile km wytrzyma kable do świeć średnio? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p31 Napisano 11 Października 2008 Udostępnij Napisano 11 Października 2008 > Hmm a ile km wytrzyma kable do świeć średnio? Czy ja wiem, nie wyczytałem nigdzie, żadnych norm, ale wiadomo, ze jak o ciemku pod maską mamy dyskoteke , to czas na wymiane przewodów.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tolonu Napisano 11 Października 2008 Udostępnij Napisano 11 Października 2008 > Hmm a ile km wytrzyma kable do świeć średnio? Trzeba mierzyć co jakiś czas omomierzem,jak będzie 50% więcej omów to wymienić.Opory gdzieś w okolicy 20 kiloomów od cewki do świecy mam,w jakiejś ksiązce wyczytałem,że tak ma być dla przewodów węglowych bo te przewody gdy się zużywają to opór elektryczny ich się robi coraz większy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek_88 Napisano 11 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2008 Trochę czasu minęło od kiedy założyłem ten wątek, ale za sprawdzenie uno z manuala, którego podesłał mi Sperber mogę się wziąć dopiero teraz..Jest to układ diagnostyki wtrysku MONOJETRONIC. Podpowiedzcie, gdzie w uniaczu można znaleźć tą wtyczkę o której jest mowa w tym PDF'ie? Mam nadzieję, ze kojarzycie o jaki tekst chodzi. Jeżeli będą jakieś wątpliwości, to mogę go wstawić na jakiś serwer. Przyszła zima, spalanie w mieście skoczyło mu do 9,2l/100km więc serio trzeba się za niego brać. Sondę lambda sprawdziłem. Napięcie pływa od 0,07-0,83V, także chyba jest ok. Pozdrawiam, Tomek P.S. Przepraszam, za założenie nowego wątku, ale tego nijak nie mogłem odszukać..Dzięki za poprawienie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpast Napisano 11 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2008 > Trochę czasu minęło od kiedy założyłem ten wątek, ale za sprawdzenie > uno z manuala, którego podesłał mi Sperber mogę się wziąć > dopiero teraz..Jest to układ diagnostyki wtrysku MONOJETRONIC. > Podpowiedzcie, gdzie w uniaczu można znaleźć tą wtyczkę o której > jest mowa w tym PDF'ie? [...] Sondę lambda sprawdziłem. > Napięcie pływa od 0,07-0,83V, także chyba jest ok. Masz na myśli wtyk do kompa? Przeważnie komp jest przywieszony na ścianie grodziowej silnika od strony kabiny na wysokości kolan pasażera. To , że napięcie pływa to jeszcze mało, sprawdzasz sondę miernikiem elektronicznym czy wskazówkowym? U mnie mierzenie elektronicznym tez niby wskazywało że sonda jest ok, ale silnik wcale tego nie odczuwał i palił jak smok. Odpięcie całkiem sondy uspokajało silnik i to była dla mnie wskazówka, że jednak sonda jest do wywalenia albo całkiem pokryta sadzą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
diablun Napisano 11 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2008 > [...] Sondę lambda sprawdziłem. > Masz na myśli wtyk do kompa? > Przeważnie komp jest przywieszony na ścianie grodziowej silnika od > strony kabiny na wysokości kolan pasażera. > To , że napięcie pływa to jeszcze mało, sprawdzasz sondę miernikiem > elektronicznym czy wskazówkowym? > U mnie mierzenie elektronicznym tez niby wskazywało że sonda jest ok, > ale silnik wcale tego nie odczuwał i palił jak smok. Odpięcie > całkiem sondy uspokajało silnik i to była dla mnie wskazówka, że > jednak sonda jest do wywalenia albo całkiem pokryta sadzą. Ja tak tylko się podepnę pod temat odnośnie sondy lambda.Czy każdy Unolot posiada sonde???Mam tu na myśli mojego gaźnika??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 11 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2008 > Ja tak tylko się podepnę pod temat odnośnie sondy lambda.Czy każdy > Unolot posiada sonde???Mam tu na myśli mojego gaźnika??? Nie masz sondy bo nie masz kompa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
diablun Napisano 11 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2008 > Nie masz sondy bo nie masz kompa Aaaa kumam...to w takim razie jest coś innego w gaźnikach co zastępuje sonde??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 11 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2008 > Aaaa kumam...to w takim razie jest coś innego w gaźnikach co > zastępuje sonde??? Nie. Pogadaj ze specami, ja jestem jak pół dupy z za krzaka i dokładnie Ci nie powiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
diablun Napisano 11 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2008 > Nie. Pogadaj ze specami, ja jestem jak pół dupy z za krzaka i > dokładnie Ci nie powiem własnie chciałem powiedzieć że coś Ci wystaje z zakrzaków Spoko....mam tu jedną osóbke która wie baaardzo dużo odnośnie autków:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kordek Napisano 11 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2008 > Aaaa kumam...to w takim razie jest coś innego w gaźnikach co > zastępuje sonde??? W gaźnikowych sondę zastępują śrubki odpowiedzialne za regulację składu mieszanki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaszek1207 Napisano 11 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2008 > Ja tak tylko się podepnę pod temat odnośnie sondy lambda.Czy każdy > Unolot posiada sonde???Mam tu na myśli mojego gaźnika??? Nie masz kompa bo Ci go ukradli Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kordek Napisano 11 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2008 > Nie masz kompa bo Ci go ukradli Nie pajacujemy Kompa nie ma bo w gaźnikowych nigdy nie było komputerów pokładowych, chyba, że na siedzeniu był laptop przewożony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szwaggier Napisano 11 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2008 Wracając do tematu... Czy dziurawy tłumik (przeżarty już po trzech latach użytkowania Uno na krótkich odcinkach) może podnieść spalanie? Czy różnica w spalaniu jest duża? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sperber Napisano 11 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2008 > Czy dziurawy tłumik (przeżarty już po trzech latach użytkowania Uno > na krótkich odcinkach) może podnieść spalanie? Dziura w wydechu, w bliskiej odległości od silnika może wpływać na zwiększone zużycie paliwa. Wydaje mi się, ze im dalej tym mniejszy ma to wpływ. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek_88 Napisano 12 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2008 Sam wtyk od kompa, to wiem gdzie jest. W tym PDF'ie jest mowa o jakimś 25 pinowym złączu i tego nie mogę zlokalizować. Wstawiłem plik na rapidshare, żebyście mogli spojrzeć o co biega.. http://rapidshare.com/files/172812047/Diagnostyka_Monojetronic.pdf.html EDIT: Jaka jest różnica pomiędzy pomiarem miernikiem wskazówkowym a elektronicznym? Wartości szły równo w górę i równo opadały, nie było tak, że raz mniejsza raz większa wartość..Miernik wskazówkowy chyba więcej nie pokaże. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpast Napisano 12 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2008 > Sam wtyk od kompa, to wiem gdzie jest. W tym PDF'ie jest mowa o > jakimś 25 pinowym złączu i tego nie mogę zlokalizować. > Wstawiłem plik na rapidshare, żebyście mogli spojrzeć o co biega.. > http://rapidshare.com/files/172812047/Diagnostyka_Monojetronic.pdf.html > EDIT: Jaka jest różnica pomiędzy pomiarem miernikiem wskazówkowym a > elektronicznym? Wartości szły równo w górę i równo opadały, nie > było tak, że raz mniejsza raz większa wartość..Miernik > wskazówkowy chyba więcej nie pokaże. Znam ten manual prawie na pamięć ten 25 pinowy wtyk to właśnie wtyk do kompa, więc nie wiem o co pytasz skoro wiesz gdzie jest wtyk do kompa podejrzewam że mówimy o dwóch całkiem innych sprawach, a Ty albo nie masz kompa, takiego jak w tym manualu, albo go wcale nie zlokalizowałeś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.