Skocz do zawartości

Żarówki pozycyjne typu W5W


Gripen

Rekomendowane odpowiedzi

Zauważyłem, że po jakimś czasie robią się czarne i dają mniej światła. Czemu ? Aby uprzedzić pytania - w wielu autach, nie tylko w moim obecnym, ale i poprzednich i służbowych. Może sa jakieś LED-y, które są zgodne z prawem ? zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zauważyłem, że po jakimś czasie robią się czarne i dają mniej

> światła. Czemu ?

Żarnik się utlenia i osadza na bańce. Tak mają wszystkie żarówki małej mocy W... i T... Ich jasność w przeciętnych zastosowaniach jest bez znaczenia, więc nie marudź tylko wymieniaj jak się spalą i już biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Żarnik się utlenia i osadza na bańce. Tak mają wszystkie żarówki

> małej mocy W... i T... Ich jasność w przeciętnych zastosowaniach

> jest bez znaczenia, więc nie marudź tylko wymieniaj jak się

> spalą i już

Mam ich całą garść więc luz, mogę co tydzień zmieniać. zlosnik.gif Ale nie żebym przepadał za wymienianiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam ich całą garść więc luz, mogę co tydzień zmieniać. Ale nie żebym

> przepadał za wymienianiem.

Są jeszcze W3W, świecą bardziej kameralnie i dłużej wytrzymują. Jak wymienisz w całym samochodzie, to można "wyszarpac" z instalacji nawet koło 1 ampera zlosnik.gif, po co ma się niepotrzebnie pętać po instalacji biglaugh.gifhehe.gif

LEDami nie zawracaj sobie głowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Żarnik się utlenia i osadza na bańce. Tak mają wszystkie żarówki

> małej mocy W... i T... Ich jasność w przeciętnych zastosowaniach

> jest bez znaczenia, więc nie marudź tylko wymieniaj jak się

> spalą i już

Ha! Wymieniaj.... ok, ale tylko, gdy jest to bezproblemowa operacja. A we współczesnych samochodach potrafią baaardzo uprzykrzyć tę prostą operację smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ha! Wymieniaj.... ok, ale tylko, gdy jest to bezproblemowa operacja.

> A we współczesnych samochodach potrafią baaardzo uprzykrzyć tę

> prostą operację

ano zlosnik.gif

od roku smigam z jedna spaloną gdyż nie będe wyciągał lampy aby wymienić pozycje grinser006.gif

niestety na nic innego sie nie zanosi bo mam fabryczny xenon a on swieci długo grinser006.gif

drogowych praktycznie nie włączam więc tez na spalenie nie mam co liczyć spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zauważyłem, że po jakimś czasie robią się czarne i dają mniej

> światła. Czemu ? Aby uprzedzić pytania - w wielu autach, nie

> tylko w moim obecnym, ale i poprzednich i służbowych. Może sa

> jakieś LED-y, które są zgodne z prawem ?

to normalny objaw zuzycia zarowek

poza tym to tylko postojowe ona maja byc widoczne a nie oswietlac wiec to ze banka zczernieje nie dyskwalifikuje ich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zauważyłem, że po jakimś czasie robią się czarne i dają mniej

> światła. Czemu ? Aby uprzedzić pytania - w wielu autach, nie

> tylko w moim obecnym, ale i poprzednich i służbowych. Może sa

> jakieś LED-y, które są zgodne z prawem ?

Żarnik odparowuje (a nie się utlenia jak pisał jeden z kolegów, bo w bańkach żarówek staramy się usunąć tlen i zastąpić go innymi gazami) i osadza się na bańce.

Im mniejsza bańka tym efekt najbardziej zauważalny.

Żarówki trzeba wymienić i znów przez rok, może dwa będzie spokój.

LED-y sprzedawane jako "zamienniki" W5W mają często znacznie mniejszą trwałość niż żarówka grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zauważyłem, że po jakimś czasie robią się czarne i dają mniej

> światła. Czemu ?

A zauważyłeś, że teraz trzeba jeździć stale na światłach?

Tym bardziej wszystkie żarówki robią się ciemniejsze.

Ale w polsce to zawsze wprowadza się durny przepis.

Czemu nie może być tak jak np.: we Fiacie 500? Czemu nie ułożyli tego przepisu tak, że dopuszczał by używanie TYLKO świateł dziennych z przodu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A zauważyłeś, że teraz trzeba jeździć stale na światłach?

> Tym bardziej wszystkie żarówki robią się ciemniejsze.

> Ale w polsce to zawsze wprowadza się durny przepis.

> Czemu nie może być tak jak np.: we Fiacie 500? Czemu nie ułożyli tego

> przepisu tak, że dopuszczał by używanie TYLKO świateł dziennych

> z przodu?

w oplu jakiś durny inżynier wymyślił tak, że oświetlenie wnętrza pali się po przekręceniu kluczyka ...

i żarówki trzeba dość często wymieniać - małe wsuwane, wszystkie były "srebrne"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pierwsze slysze - sam decyduje czy podswietlenie wnetrza bedzie

> wlaczone pociagajac do siebie wlacznik swiatel

pod pojęciem wnętrza, miałem na myśli konsolę z pokrętłami nawiewów 270751858-jezyk.gif

niestety tak to jest rozwiązane w astrze F frown.gif

sens świecenia jeszcze mniejszy niż świateł mijania za dnia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zauważyłem, że po jakimś czasie robią się czarne i dają mniej

> światła. Czemu ? Aby uprzedzić pytania - w wielu autach, nie

> tylko w moim obecnym, ale i poprzednich i służbowych. Może sa

> jakieś LED-y, które są zgodne z prawem ?

kazde ledy o bialym swietle sa zgodne z prawem smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kazde ledy o bialym swietle sa zgodne z prawem

Niestety nie.

Otóż żarówka W5W ma określony kształt bańki, trzonka moc.

Jeśli lampa samochodowa jest homologowana z oprawką do żarówki W5W to tylko taki typ można stosować zgodnie z prawem.

LED-y "imitujące" żarówki W5W nie są zgodne z homologacją lampy.

Homologacja nie przewiduje żadnych "zamienników".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niestety nie.

> Otóż żarówka W5W ma określony kształt bańki, trzonka moc.

> Jeśli lampa samochodowa jest homologowana z oprawką do żarówki W5W to

> tylko taki typ można stosować zgodnie z prawem.

> LED-y "imitujące" żarówki W5W nie są zgodne z homologacją lampy.

> Homologacja nie przewiduje żadnych "zamienników".

co masz na mysli piszac zarowki z oprawka w5w? wink.gif

jesli mam zwykle zarowki w5w (szklane) w pozycji a zastosuje zamiennik w5w (dioda flux badz walcowa z takim samym mocowaniem) to raczej to samo tylko inny rodzaj swiatla, natomiast mocowanie "zarowki" takie samo....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co masz na mysli piszac zarowki z oprawka w5w?

> jesli mam zwykle zarowki w5w (szklane) w pozycji a zastosuje

> zamiennik w5w (dioda flux badz walcowa z takim samym mocowaniem)

> to raczej to samo tylko inny rodzaj swiatla, natomiast mocowanie

> "zarowki" takie samo....

Hmm, to znaczy żarówka W5W z określonym (przez jej typ) trzonkiem.

Nie bardzo chce mi się szukać symbolu trzonka "dedykowanego" do żarówek W5W.

Tak jak żarówka H4 ma zawsze taki sam typ trzonka (mocowania mechanicznego oraz styków elektrycznych, przez co zawsze pasuje mimo różnych producentów), i zawsze takie samo umiejscownienie żarników, przesłon itp. tak i żarówka W5W jest tak samo znormalizowana.

Dioda z mocowaniem pasującym do gniazda żarówki W5W nie jest jej odpowiednikiem i nie może być - zgodnie z homologacją lampy - instalowana wewnatrz reflektora pojazdu poruszającego się po drogach publicznych.

Pytałem swego czasu mądrych ludzi z ITS-u w Warszawie o wszelakie "zamienniki" żarówek, i czegoś takiego normy nie przewidują.

H4 to zawsze ŻARÓWKA halogenowa, dwużarnikowa, z przesłoną.

Tak sami W5W to zawsze ŻARÓWKA, z bańką szklaną i trzonkiem w postaci dwóch drutków pozaginanych na zewnątrz.

Inną zupełnie kwestią jest to, że takie "diodki" o ile nie są niebieskie, różowe, ultrafioletowe itp. po włożeniu do reflektora mają szansę spełniać swoją funkcję - i to często nie gorzej niż żarówki W5W.

Mają jednak pewne wady - ich trwałość wcale nie jest powalająca (brak odporności na wysokie temperatury "zabija" diody), a niektóre "modele" świecą bardzo kierunkowo, co pogarsza widoczność pojazdu pozostawionego na światłach pozycyjnych.

Reasumując: stosowanie diodek zamiast żarówek W5W nie jest zgodne z przepisami. Co nie znaczy że nie można. Można, póki ktoś się nie przyczepi grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co masz na mysli piszac zarowki z oprawka w5w?

> jesli mam zwykle zarowki w5w (szklane) w pozycji a zastosuje

> zamiennik w5w (dioda flux badz walcowa z takim samym mocowaniem)

> to raczej to samo tylko inny rodzaj swiatla, natomiast mocowanie

> "zarowki" takie samo....

a ta dioda to jak rozumiem posiada homologacje?

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Reasumując: stosowanie diodek zamiast żarówek W5W nie jest zgodne z

> przepisami. Co nie znaczy że nie można. Można, póki ktoś się nie

> przyczepi

racja, dzieki za wyjasnienie tematu smile.gif

W kazdym razie u mnie w aucie jest cos w rodzaju "soczewki" na postojowke tak ze postojowka z przodu swieci punktowo, i nie ma roznicy w rozproszeniu swiatla pomiedzy zarowka w5w a dioda na baziw w5w, roznica jest taka ze dioda led swieci bardzo jasnym bialym swiatlem co dobrze komponuje sie z xenonami w reflektorze smile.gif

takze jesli chodzi akurat o ten przyklad mysle ze nie ma sie o co przyczepic chociaz na sile kazdy by mogl do wszystkiego smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bialym swiatlem co dobrze komponuje sie z xenonami w reflektorze

> takze jesli chodzi akurat o ten przyklad mysle ze nie ma sie o co

> przyczepic chociaz na sile kazdy by mogl do wszystkiego

Oczywiście że tak.

Mój kolega kupił sobie ostatnio białe diodki "W5W" do Hondy Civic i z xenonami wyglądają całkiem w porządku, świecą nie gorzej niż żaróweczki W5W.

Co oczywiście nie zmienia faktu że tak robić nie można, i nikogo do tego nie namawiamy grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a ta dioda to jak rozumiem posiada homologacje?

> pozdr

Byś się zdziwił, bo jakąś tam homologację może mieć. grinser006.gif

Np. dopuszczającą do sprzedaży na terenie UE.

Co oczywiście nie oznacza że można ją włożyć legalnie w miejsce żarówki W5W - bo nie można.

Tak jak nie można legalnie włożyć "homologowanych" zestawów xenonów w lampę która ma napisane na korpusie że można w niej stosować tylko żarówki halogenowe, np H4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Byś się zdziwił, bo jakąś tam homologację może mieć.

> Np. dopuszczającą do sprzedaży na terenie UE.

> Co oczywiście nie oznacza że można ją włożyć legalnie w miejsce

> żarówki W5W - bo nie można.

> Tak jak nie można legalnie włożyć "homologowanych" zestawów xenonów w

> lampę która ma napisane na korpusie że można w niej stosować

> tylko żarówki halogenowe, np H4.

mnie chodziło o typowo samochodową homologacje czyli literke E z cefrą kraju w którym zostala ona wydana.

taka homologacja określa co gdzie można montowac a gdzie nie.

a takiej homologacji na pewno nie mają "zestawy ksenonowe"

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A zauważyłeś, że teraz trzeba jeździć stale na światłach?

> Tym bardziej wszystkie żarówki robią się ciemniejsze.

> Ale w polsce to zawsze wprowadza się durny przepis.

> Czemu nie może być tak jak np.: we Fiacie 500? Czemu nie ułożyli tego

> przepisu tak, że dopuszczał by używanie TYLKO świateł dziennych

> z przodu?

Masz sporo racji. Szkoda, że nikt tego nie zaznaczył tworząc ten przepis.

Wówczas wystarczyłby prosty obwód i tylko dwie dodatkowe lampki dopasowane z przodu i tyle.

Oczywiście, kto by chciał to mógłby sobie swobodnie jeździć na pełnym oświetleniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.