polleck Napisano 1 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2009 Część. Autko bardzo mocno bije mi przy hamowaniu. Przy normalnej jeździe jest idealnie. Dopiero wali całym autem jak zacznę hamować. Częstotliwość drgań maleje wraz ze spadkiem prędkości. Teraz powody: 1) Niewyważone koła ? 2) Krzywe tarcze przód ? 3) Krzywe tarczo-bębny tył ? 4) Inne ? Pomożecie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skalek Napisano 1 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2009 Obstawiam odpowiedź 2 czyli krzywe tarcze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polleck Napisano 1 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2009 > Obstawiam odpowiedź 2 czyli krzywe tarcze A jakieś inne elementy, może zawieszenia dawały by taki efekt ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 1 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2009 Prawie na pewno tarcze i/lub bebny ale poważnie niewywazone koła tez potrafią. P.S. Ja przy kazdej wymianie klocków robię planowanie tarcz - efekty znakomite. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
COffin Napisano 1 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2009 > Część. > Autko bardzo mocno bije mi przy hamowaniu. Przy normalnej jeździe > jest idealnie. Dopiero wali całym autem jak zacznę hamować. > Częstotliwość drgań maleje wraz ze spadkiem prędkości. Teraz > powody: > 1) Niewyważone koła ? > 2) Krzywe tarcze przód ? > 3) Krzywe tarczo-bębny tył ? > 4) Inne ? > Pomożecie ? tylko krzywe tarcze przód ... czy tył ... mało prawdopodobne , ale łatwo sprawdzić ... odwiedzając warsztat mechaniczny posiadający odpowiedni miernik montowany na piaście koła i mierzący tarczę tył z racji mniejszego obciążenia jest dużo mniej narażony na wygięcia koła dawały by efekt również podczas przyspieszania i normalnej jazdy innych nie ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
COffin Napisano 1 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2009 > Prawie na pewno tarcze i/lub bebny ale poważnie niewywazone koła tez > potrafią. nie > P.S. Ja przy kazdej wymianie klocków robię planowanie tarcz - efekty > znakomite. chyba przetaczanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 1 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2009 > nie Zdziwilbys się . Zawsze jak mi coś się trzęsie to najpierw robię wywazenie i zwykle pomaga. > chyba przetaczanie Jak je zwal tak je zwal. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 1 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2009 > Zdziwilbys się . Zawsze jak mi coś się trzęsie to najpierw robię > wywazenie i zwykle pomaga. przy hamowaniu??? chyba piszesz tez o biciu wyczuwalnym podczas jazdy, watpie zeby lekko niewywazone kola powodowaly bicie przy hamowaniu 2 tyg temu wymienialem tarcze przod bo mialem podobny efekt co kolega polleck Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pietro_M Napisano 1 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2009 > 4) Inne ? Miałem taką sytuację, jak się później okazało - tarcze były przegrzane, albo raczej kończyły się. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polleck Napisano 1 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2009 > Miałem taką sytuację, jak się później okazało - tarcze były > przegrzane, albo raczej kończyły się. Czyli: 2) Krzywe tarcze przód ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 1 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2009 > Czyli: > 2) Krzywe tarcze przód ? Jeżeli szarpie jeszcze kierownicą przy hamowaniu to na pewno tak Jeżeli nie szarpie, to mogą być tarczo-bębny z tyłu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dunkin Napisano 1 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2009 mi tez biło przy hamowaniu Zastanawialem sie nad wymiana tarcz. Pojechałem wyważyć koła a następnie wymieniłem klocki z przodu. Stare z jednej strony byly do wymiany z drugiej jeszcze w dobrym stanie. Teraz na nowych klockach nie mam problemu bicia przy hamowaniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pietro_M Napisano 1 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2009 > Czyli: > 2) Krzywe tarcze przód ? Objaw był taki, że przy hamowaniu z np. 120 do 90 czuć było wyraźne bicie na kierownicy. Podejrzewam, że w Twoim przypadku winne są tarcze z przodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_T Napisano 1 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2009 Krzywe tarcze, albo krzywa piasta - ewentualnie tarcza zalozona zle na piaste (o ile bylo to niedawno robione). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
floydzik Napisano 1 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2009 > Część. > Autko bardzo mocno bije mi przy hamowaniu. Przy normalnej jeździe > jest idealnie. Dopiero wali całym autem jak zacznę hamować. > Częstotliwość drgań maleje wraz ze spadkiem prędkości. Teraz > powody: > 1) Niewyważone koła ? > 2) Krzywe tarcze przód ? > 3) Krzywe tarczo-bębny tył ? > 4) Inne ? > Pomożecie ? Cześć. Wszyscy mówią tarcze,bębny.Ok najbardziej prawdopodobne. Ja także się wk na trzęsawki przy hamowaniu.Było odczuwalne od 110 kończyło się na 80 km/h.Wymieniałem klocki czyściłem,smarowałem zaciski i dali to samo.Dałem spokój,a nie chciałem się wpędzać w koszta wymiany tarcz lub bębnów tył. Przyszedł moment na wymianę przednich amorów.Po wymianie nic ku nie bije.Widać to było przyczyną.Dla ciekawości jak amory miały po 75% i prawy 73% biło.Za rok na przeglądzie jeden miał 73% drugi 58% i tak samo biło - nic bardziej.Potem już nadszedł czas ich wymiany ponieważ jeden po zimie wylał i mam spokój. A więc tak : - krzywe tarcze,tarczo bębny,lub zoowalizowane bębny lub jak u mnie cuś z zawieszeniem-amory. Powodzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maroz Napisano 1 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2009 > Cześć. > U mnie był podobny efekt prędkość ponad 100km/h i przy delikatnym wciśnięciu pedału hamulca telepało kierownicą, przy mocnym dociśnięciu przestawało. Diagnoza mechanika krzywe tarcze, delikatne przetoczenie-przeszlifowanie tarcz i po kłopocie koszt 100zł za obie z przodu. Prawie nowe tarcze (wentylowane) i klocki, wystarczy np. raz wpaść przy rozgrzanych tarczach w kałużę aby się wykrzywiły. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
floydzik Napisano 1 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2009 > > U mnie był podobny efekt prędkość ponad 100km/h i przy delikatnym > wciśnięciu pedału hamulca telepało kierownicą, przy mocnym > dociśnięciu przestawało. No właśnie u mnie nie telepało kierą,tylko jakby delikatnie "budą". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irekw Napisano 2 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2009 >Prawie nowe tarcze (wentylowane) i > klocki, wystarczy np. raz wpaść przy rozgrzanych tarczach w > kałużę aby się wykrzywiły. Pozdrawiam Tarcze nie ulegają skrzywieniu tylko miejscowemu podhartowaniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzymek Napisano 2 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2009 A co powiecie o przypadku gdy bicie przy hamowaniu zaczyna się po dłuższej jeździe lub kliku mocniejszych hamowaniach. Tarcze i klocki są w miarę nowe ok 3-4 tys przebiegu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polleck Napisano 2 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2009 > 1) Niewyważone koła ? > 2) Krzywe tarcze przód ? > 3) Krzywe tarczo-bębny tył ? > 4) Inne ? Często powodem bicia na kierownicy przy hamowaniu bywają zużyte elementy 'gumowe' w zawieszeniu. W VAGach np. tuleja wahacza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pij Napisano 2 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2009 Jeżeli bije tylko i wyłącznie przy hamowaniu to ewidentnie tarcze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polleck Napisano 2 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2009 > Jeżeli bije tylko i wyłącznie przy hamowaniu to ewidentnie tarcze. tylko i wyłącznie przy hamowaniu. Od prędkości przy której zacznę hamować aż do 0km/h miarowo zmniejszając częstotliwość drgań. Dodatkowo zjawisku towarzyszy efekt dźwiękowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polleck Napisano 2 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2009 > Często powodem bicia na kierownicy przy hamowaniu bywają zużyte > elementy 'gumowe' w zawieszeniu. W VAGach np. tuleja wahacza. Nie miałem, nie mam i daj Boże nie będę miał VAG'a Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 2 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2009 > A co powiecie o przypadku gdy bicie przy hamowaniu zaczyna się po > dłuższej jeździe lub kliku mocniejszych hamowaniach. Tarcze i > klocki są w miarę nowe ok 3-4 tys przebiegu. Dokładnie tak miałem - okazało się, że była zwichrowana tarcza. Po wymianie tarcz nastał idealny spokój. Prawdopodobnie tarcza się rozhartowała w jakiejś swojej części i po rozgrzaniu się wyginała - a na "zimno" pomiar nie wykazywał skrzywienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KAMIKADZE Napisano 2 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2009 W mojej starej Bravie ( obecnie u ojca) jest to samo, dwa komplety tarcz założone i nadal to samo, parę dni temu na przeglądzie stwierdzili krzywą tarczę, ale nie wiem czy na oko to tak można Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polleck Napisano 2 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2009 > Nie miałem, nie mam i daj Boże nie będę miał VAG'a To super, ale zwróć uwagę na wytłuszczone litery z mojej wypowiedzi... "W VAGach np. tuleja wahacza. " Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markkk Napisano 3 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2009 > nie > chyba przetaczanie planowanie - w mowie potocznej tokarzy mowi sie tak na toczenie czołowe:D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irekw Napisano 3 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2009 > planowanie - w mowie potocznej tokarzy mowi sie tak na toczenie > czołowe:D I fachowej też. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubol_ Napisano 3 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2009 > Jeżeli bije tylko i wyłącznie przy hamowaniu to ewidentnie tarcze. mylisz się. Miałem w Mitsubishi Colt problem z biciem na kierownicy tylko i wyłącznie przy hamowaniu i to tak duży, że kierownicę z rąk wyrywało. Wymieniłem prawie cały przód, tarcze, klocki i inne pierdy które podejrzewali mechanicy. Na wyważane odwiedziłem kilkunastu wulkanizatorów - nic nie pomagało. Do momentu gdy na trasie złapałem gumę... z tyłu... po wymianie na zapas wszelkie bicie ustało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polleck Napisano 3 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2009 > mylisz się. > Miałem w Mitsubishi Colt problem z biciem na kierownicy tylko i > wyłącznie przy hamowaniu i to tak duży, że kierownicę z rąk > wyrywało. > Wymieniłem prawie cały przód, tarcze, klocki i inne pierdy które > podejrzewali mechanicy. Na wyważane odwiedziłem kilkunastu > wulkanizatorów - nic nie pomagało. Do momentu gdy na trasie złapałem > gumę... z tyłu... po wymianie na zapas wszelkie bicie ustało. I powiem Ci, że dziś pół dnia z mechanikiem zmarnowaliśmy. Podmienialiśmy tarcze, piasty, aż w końcu zamieniliśmy koła na jego. Obaj byliśmy w szoku, że opony mogą powodować bicie TYLKO w czasie hamowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 4 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2009 > Dokładnie tak miałem - okazało się, że była zwichrowana tarcza. Po > wymianie tarcz nastał idealny spokój. Prawdopodobnie tarcza się > rozhartowała w jakiejś swojej części i po rozgrzaniu się > wyginała - a na "zimno" pomiar nie wykazywał skrzywienia. slyszalem opinie o tym jak mozna zniszczyc tarcze - stojac przed np. swiatlami trzymajac noge na hamulcu gdy tarcze sa gorace moze to byc prawda?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waldek40 Napisano 4 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2009 > slyszalem opinie o tym jak mozna zniszczyc tarcze - stojac przed np. > swiatlami trzymajac noge na hamulcu gdy tarcze sa gorace > moze to byc prawda?? nie wiem na 100% ale jeśli to by była prawda to w każdym aucie z automatyczną skrzynią biegów były by pokrzywione tarcze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 4 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2009 > slyszalem opinie o tym jak mozna zniszczyc tarcze - stojac przed np. > swiatlami trzymajac noge na hamulcu gdy tarcze sa gorace > moze to byc prawda?? przy normalnym użytkowaniu u hamowaniu to nie. Ale jak bedziesz hamował bardzo długo albo z dużej prędkości a potem bedziesz trzymał noge na hamulcu to jest ryzyko, ze od tego tarcza sie przegrzeje w miejscu styku z klockiem. Dlatego odkad miałem problemy z biciem w poprzednim aucie to na światlach staram sie nie trzymac nogi na hamulcu tylko lekko ręczny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubol_ Napisano 4 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2009 > I powiem Ci, że dziś pół dnia z mechanikiem zmarnowaliśmy. > Podmienialiśmy tarcze, piasty, aż w końcu zamieniliśmy koła na > jego. Obaj byliśmy w szoku, że opony mogą powodować bicie TYLKO > w czasie hamowania. a jednak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polleck Napisano 4 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2009 > I powiem Ci, że dziś pół dnia z mechanikiem zmarnowaliśmy. > Podmienialiśmy tarcze, piasty, aż w końcu zamieniliśmy koła na > jego. Obaj byliśmy w szoku, że opony mogą powodować bicie TYLKO > w czasie hamowania. Przedwcześnie pokusiłem się o stwierdzenie, że winne są opony. Pojechałem dziś i kupiłem NOWE GoodYear'y efficient grip mega super cool wypas 195/65/15. Założyli, wyjechałem od gumiarza i dalej wali przy hamowaniu. Pojechałem znów do mojego mechanika, przekładaliśmy koła, efekt bez zmian. W końcu wzięliśmy się za tarczo-bębny z tyłu. Po zdjęciu okazało się, że były okropnie przerdzewiałe - tylne (wewnętrzne) tarcze. Wymiana tylnych tarczo-bębnów i klocków zakończyła definitywnie problem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
COffin Napisano 4 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2009 były miana tylnych tarczo-bębnów i klocków zakończyła > definitywnie problem a już myślałem że kolejny paragraf do dodania pod tytułem " nielogiczne zachowanie sie auta " ps. do wykrycia na rolkach mierzących siłę hamowania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polleck Napisano 4 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2009 > ps. do wykrycia na rolkach mierzących siłę hamowania a diagnosta nie stwierdził by, że tył i tak dużo nie hamuję, więc jest ok ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
COffin Napisano 4 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2009 > a diagnosta nie stwierdził by, że tył i tak dużo nie hamuję, więc > jest ok ? nie rozumiem do wykrycia na urzadzeniu jak wiesz czego szukasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin L. Napisano 7 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2009 > Autko bardzo mocno bije mi przy hamowaniu. Przy normalnej jeździe > jest idealnie. Dopiero wali całym autem jak zacznę hamować. > Częstotliwość drgań maleje wraz ze spadkiem prędkości. Teraz > powody: Miałem identyczne objawy, już miałem zmieniać tarcze w ciemno bo zmiana opon nie pomogła, ale że miałem zapieczony tylny zacisk hamulcowy, więc postanowiłem wymienić najpierw tylko zacisk i... przestało bić przy hamowaniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.