Skocz do zawartości

wymiana serwo


dbeast

Rekomendowane odpowiedzi

> mam takie moze gupie pytanie, ale czy przy wymianie serwa hamowania,

> niezbedne bedzie odpowietrzanie ukladu hamulcowego, czy to jest

> tylko kwestia wymiany...?

Odkręcasz pompę od serwa a potem serwo od ściany grodziowej. Nie rozpinasz układu hamulcowego, więc nie trzeba potem odpowietrzać.

Od razu Ci powiem - kup sobie WIĘKSZE serwo.

Od palio, sieny, cromy, pandy... 9 calowe.

Nie pożałujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> p&p ?

Niezupełnie, ale przeróbki są banalne.

W tej chwili mam od Pawła servo z cromy i wygląda na p&p, jak zmienię to oczywiście opiszę.

W tym z palio trzeba było dorobić uszczelkę między pompę a servo bo jest większy otwór w servie i króciec był za krótki, to ja go przedłużyłem nakładają kluczyk nasadkowy 8mm od wiertarki (taki do przykręcania blachodachówki) i przycinając go na odpowiednią długość.

Nie pamiętam jak przy pedale było, ale nawet jeśli jest inaczej to kwestia zeszlifować kulkę i wywiercić otworek.... robota na max godzinę dla każdego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niezupełnie, ale przeróbki są banalne.

> W tej chwili mam od Pawła servo z cromy i wygląda na p&p, jak

> zmienię to oczywiście opiszę.

No byłby fajnie cool.gif

> W tym z palio trzeba było dorobić uszczelkę między pompę a servo bo

> jest większy otwór w servie i króciec był za krótki, to ja go

> przedłużyłem nakładają kluczyk nasadkowy 8mm od wiertarki (taki

> do przykręcania blachodachówki) i przycinając go na odpowiednią

> długość.

> Nie pamiętam jak przy pedale było, ale nawet jeśli jest inaczej to

> kwestia zeszlifować kulkę i wywiercić otworek.... robota na max

> godzinę dla każdego.

Aha czyli jak nie mam dwóch lewych rąk to jest szansa, że sobie poradzę.

I co do taje to większe serwo.... Że pedał nie wymaga takiej siły nacisku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedz Ty mi jedną rzecz, da radę tak odciągnąć pompę żeby wyjąć serwo i nie rozpinać przewodów? No i jeszcze powie mi, czy tą nasadkę od klucza (dystans między pompę a serwo), to jakoś przymocowywaliście, czy tylko tak po prostu na oko docięta grubość i wsadzona?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powiedz Ty mi jedną rzecz, da radę tak odciągnąć pompę żeby wyjąć

> serwo i nie rozpinać przewodów?

Tak właśnie zrobiliśmy. Bo się jeden przewód nie dał rozpiąć. Inaczej było bu wszystko serwo i pompa z Palio.

No i jeszcze powie mi, czy tą

> nasadkę od klucza (dystans między pompę a serwo), to jakoś

> przymocowywaliście, czy tylko tak po prostu na oko docięta

> grubość i wsadzona?

Przycięta i wsadzona od tak. Cały czas oparta jest o pompę i serwo wiec nie wylata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak właśnie zrobiliśmy. Bo się jeden przewód nie dał rozpiąć. Inaczej

> było bu wszystko serwo i pompa z Palio.

> No i jeszcze powie mi, czy tą

> Przycięta i wsadzona od tak. Cały czas oparta jest o pompę i serwo

> wiec nie wylata.

Zgadza się.

A teraz moje wrażenia z operacji - servo od cromy.

Otóż dzisiaj postanowiłem powalczyć w garażu.

Najpierw wymieniłem parownik (z powodzeniem, jupi jupi jupi już nie mam zwężki ani turbo-dziury zakrecony.gif) a potem idąc za ciosem zabrałem się za servo.

I teraz po kolei.

Servo od cromy ma 9 cali, tyle co z palio. Mieści się NA WCISK (dosłownie) ale się mieści.

Wykręciłem pompę, odsunąłem ją wyginając przewody (można ją obracać do pionu i na wszystkie strony nie odkręcając przewodów).

Wykręciłem servo (serveczko mówiąc szczerze) i wyjąłem je.

Odpiąłem linkę gazu.

Potem było namiętne upychanie servicha na swoje miejsce spineyes.gif oj... nie było lekko ale dało się.

Servo opiera się o podłużnicę, jest absurdalnie maxymalne jakie można tam włożyć, nawet 2mm większe już by nie weszło.

Przykręciłem servo do grodzi od strony kabiny i zarzuciłem cięgło na pedał hamulca.

Potem dorobiłem uszczelkę pomiędzy pompę a servo (w zasadzie można zastosować oryginalny oring z cromy, ale ja go nie miałem, papier wystarczy). Co ciekawe, w przeciwieństwie do palio - croma ma servo o tej samej średnicy otworu na pompę co uno, więc ładnie to pasuje, przerzuciłem tylko taki plastikowy, czarny krążek który siedział tam w środku. Servo od uno jest uszczelnione w środku a te duże są uszczelniane między servem a pompą, dlatego trzeba dawać uszczelkę.

I tu wielkie wielkie zdziwienie - otóż okazuje się, że śruby od pompy w uno są pod kątem 45stopni a w cromie są poziomo! Czyli pompa wyszła mi teraz pod kątem 45 stopni. W niczym to nie przeszkadza.

Następne zdziwienie - rozstaw tych śrub w cromie jest o 1mm mniejszy niż w uno sciana.gif i nie mogłem założyć na nie pompy. Kilkanaście sekund operowania wiertarką i powiększyłem otwory w pompie na boki o te pół mm na stronę i weszło.

Przykręciłem pompę, założyłem przewód podciśnienia.

Potem nawierciłem nowy otwór na linkę gazu, zamontowałem ją i przegiąłem górny pręt od pedału gazu żeby wypadał na nowym otworze.

No i w zasadzie to tyle, zajęło mi to dokładnie 2 godziny ale... ale to nie wszystko.

Otóż okazuje się, że cięgło od cromy jest sporo krótsze niż w uno, efekt jest taki że pedał hamulca opadł do połowy i przy pełnym wciśnięciu zapierał się o podłogę... wrrr.gif

Niby hamowało, ale nie na maxi maxa...

Postanowiłem, że poprawię to.

Wyjąłem pedał hamulca (ku mojemu zdziwieniu robi się to błyskawicznie gołymi rękami).

Uciąłem fabryczny bolec od cięgła, wywierciłem otwór o 1.5cm bliżej serva i wspawałem nowy bolec.

Złożyłem to i pedał wrócił na swoje miejsce zlosnik.gif

Podregulowałem tylko włącznik od stopu, bo był za wysoko.

Walka z pedałem trwała dodatkową godzinę.

No i jazda próbna.

Właśnie zaczynało lekko kropić.

Gaz, hamulec, gaz, hamulec i tak na przemian.

Uczucie jest bynajmniej dziwne. Pedał wciska się niesłychanie lekko ale też głębiej niż do tej pory.

Nie ma takiego twardego kołka jak wcześniej tylko miękko i duży skok, do czego trudno mi się przyzwyczaić.

Łatwiej za to dozować siłą hamowania, po prostu głębiej i głębiej i jest mocniej aż nagle blokują się koła przy dowolnej prędkości spineyes.gif

I tak hamując i gazując przejechałem łącznie ze 4km aż tu nagle mi hamulce słabną i słabną i całkiem słabną... wciskam pedał do podłogi a auto ledwo zwalnia sciana.gif

Oho... myślę... to już poreperowałem. Pewnie się coś rozszczelniło, zapowietrzyło itp...

Ale przez mój mega katar (chory jestem) czuje jakiś smrodek.

Zajeżdżam na kanał a tam z kół dym!

Zagotowałem hamulce... icon_rolleyes.gif

Chyba servo daje radę rotfl.gif

Tak więc konkluzja - przy servie z palio też jest trochę przeróbek ale efekt jest ten sam.

Dla chcącego nic trudnego - polecam i jutro napiszę jak się sprawuje w trasie.

Do pełni szczęścia brakuje mi tylko belki od turbo z tyłu ale ta musi jeszcze troszkę poczekać na klocki, linkę i przewód elastyczny.

P.S.

Wiem, że o czymś zapomniałem napisać ale już nie pamiętam o czym, więc jak sobie przypomnę to dopiszę grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak więc konkluzja - przy servie z palio też jest trochę przeróbek

> ale efekt jest ten sam.

> Dla chcącego nic trudnego - polecam i jutro napiszę jak się sprawuje

> w trasie.

jestem pełen uznania za wysiłek i zdolności manualne a także uporu ale...

czytając twojego"manuala" nasuwa mi się pytanie: czy przy serwo z palio jest mniej dłubania\wiercenia\spawania\rzeźbienia?

bo efekt ten sam... więc pytanie dość ważne dla potomnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jestem pełen uznania za wysiłek i zdolności manualne a także uporu

> ale...

> czytając twojego"manuala" nasuwa mi się pytanie: czy przy serwo z

> palio jest mniej dłubania\wiercenia\spawania\rzeźbienia?

> bo efekt ten sam... więc pytanie dość ważne dla potomnych.

Przy palio trzeba przedłużać króciec do pompy - przy cromie nie.

Przy palio pompa jest pionowo - przy cromie nie.

Przy palio pompa pasuje na śruby - przy cromie trzeba rozwiercać.

Przy palio pedał jest niżej ale da się hamować - przy cromie jest za nisko.

Przy palio trzeba przenosić linkę od gazu - przy cromie też.

Przy palio trzeba dorabiać uszczelkę - przy cromie można dać gotowy oring.

A tak w skrócie? Wszystko można zrobić bez większego skomplikowania oprócz przerobienia pedału hamulca.

Tu już trzeba spawarki. W sumie to też jest banalna robota bo wystarczy uciąć stary bolec, wywiercić otwór i wspawać nowy bolec, wywiercić otworek na zawleczkę.

Fakt faktem - zrobiłbym to i bez spawarki, ale potrzebna by była tulejka 10mm o ściance 1mm albo gwintownik 10mm - wszystko dalej banalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> TAK Jest mniej roboty tylko trzeba odpowiednią nasadeczkę znaleźć

Znaleźć to nie problem.

Sztuka ją przyciąć na odpowiednią długość (i zaostrzyć koniec).

To trzeba mądrze i dokładnie obliczyć odmierzając głębokość rowka w pompie i odległość króćca od brzegu servo.

Mi się udało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Troszkę więcej dłubaniny. Ale nie o to w tym chodzi. Robi się z tego

> co się ma. Robi się tak żeby było zrobione dobrze i lepiej

> działało od serii

Chyba jemu chodziło o to, które servo łatwiej zamontować jak się chce je kupić dopiero.

Ja osobiście bym miał spory dylemat bo w obu przypadkach "coś" nie pasi.

W palio najgorszy ten króciec do pompy a w cromie króciec do pedału...

I ten i ten za krótki.

Jednak z dwojga złego łatwiej chyba przyciąć kluczyk niż ciąć, wiercić i spawać pedał no i pompa jest w pionie a nie pod kątem... śmiesznie ten zbiorniczek wygląda taki przechylony spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No z tego wszystkiego faktycznie pomiary najważniejsze.

zlosnik.gif Ale odnośnie hamowania. To co było na 240 i bębnach to przeszłość. Po zmianie na 4x tarcze jest insza inszość. pedał całkiem inaczej pracuje z serwem. Myślę że duuuużo ma ty wspólnego tylny system samoregulatora w bębnach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No z tego wszystkiego faktycznie pomiary najważniejsze.

> Ale odnośnie hamowania. To co było na 240 i bębnach to przeszłość.

> Po zmianie na 4x tarcze jest insza inszość. pedał całkiem

> inaczej pracuje z serwem. Myślę że duuuużo ma ty wspólnego tylny

> system samoregulatora w bębnach.

Mam nadzieję, bo to głębokie wpadanie pedału jest średnio fajne.

Ok, leciutko się wciska i mocno hamuje ale ruch pedału jest duży, jakby był pedał z gumy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chyba jemu chodziło o to, które servo łatwiej zamontować jak się chce

> je kupić dopiero.

> Ja osobiście bym miał spory dylemat bo w obu przypadkach "coś" nie

> pasi.

> W palio najgorszy ten króciec do pompy a w cromie króciec do

> pedału...

> I ten i ten za krótki.

> Jednak z dwojga złego łatwiej chyba przyciąć kluczyk niż ciąć,

> wiercić i spawać pedał no i pompa jest w pionie a nie pod

> kątem... śmiesznie ten zbiorniczek wygląda taki przechylony

tak, dokładnie o to mi chodziło grinser006.gif

bo kiedyś przyjdzie pora i na moje hample sick.gif dzięki ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...]

> Uczucie jest bynajmniej dziwne. Pedał wciska się niesłychanie lekko

> ale też głębiej niż do tej pory.

> Nie ma takiego twardego kołka jak wcześniej tylko miękko i duży skok,

> do czego trudno mi się przyzwyczaić.

> Łatwiej za to dozować siłą hamowania, po prostu głębiej i głębiej i

> jest mocniej aż nagle blokują się koła przy dowolnej prędkości

[...]

Hmm hmm.gif czy serwa z mniejszych uniaków naprawdę sa takie... twarde?

Przyzwyczajony do pracy hamulca mniej więcej takiej jaką tu opisałeś, zastanawiał mnie zachwyt nad takim zachowaniem hamulca. Dla mnie to normalne i tak jak opisujesz hamowanie, ja mam robione testy przy przeglądzie - powolne naciskanie hamulca, aż w którymś momencie następuje całkowita blokada i wyskok z rolek.

ale może w moim jest większe serwo i ciut większa pompa ? hmm.gif

Po prostu nie mając do czynienia z UNO 900 czy 1.0 nie wiem o czym piszecie. frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wielu? co musiałeś przerobić? w każdym paździochu montowali takie

> same serwa?

przerobić trzeba było tylko mocowanie do pedała hamulca. W uno jest płaskie z dziurką, a w pandzie okrągła kulka. Przeróbka polegała na zeszlifowaniu kulki na płasko i wywierceniu dziurki. Serwo kupiłem razem z pompą i zbiorniczkiem oraz korektorami hamowania chyba za 60zł. Pompa z pandy różniła się tym, że miała wyprowadzenie na 2 przewody z tyłu. Na początku jeden zaślepiłem, ale później poprowadziłem 2 przewody na tył i wymieniłem tylny korektor z uno na takie z pandy montowane w pompie hamulcowej. Wtedy efekt hamowania był naprawdę imponujący grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, bo ja chcę zostawić oryginalną pompę. Nie chce mi się znowu odpowietrzać całego układu to raz, a dwa to, to, że skoro jest w porządku to po co kombinować.

I jeszcze jedno pytanie, poprowadziłeś drugi przewód na tył, czy wyprowadziłeś dwa na tył potem trójnik i to wszystko w jeden? Na jakiej zasadzie działa korektor w Pandzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I jeszcze jedno pytanie, poprowadziłeś drugi przewód na tył, czy

> wyprowadziłeś dwa na tył potem trójnik i to wszystko w jeden? Na

> jakiej zasadzie działa korektor w Pandzie?

Pompa z pandy ma 2 wyjścia na przód i 2 na tył, w uno są 2 na przód i jedno na tył (przynajmniej moja pompa w uno taka była). Jak zmieniłem serwo i pompę na te z pandy to wymieniłem też wszystkie przewody hamulcowe, wywaliłem ten 1 który szedł fabrycznie i wstawiłem zamiast niego 2, dla każdego koła osobny. Zasady działania korektora z pandy nie znam, ale spisywał się bardzo dobrze. Montuje się go bezpośrednio do pompy, a dopiero do niego wkręca się przewody hamulcowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pompa z pandy ma 2 wyjścia na przód i 2 na tył, w uno są 2 na przód i

> jedno na tył (przynajmniej moja pompa w uno taka była). Jak

> zmieniłem serwo i pompę na te z pandy to wymieniłem też

> wszystkie przewody hamulcowe, wywaliłem ten 1 który szedł

> fabrycznie i wstawiłem zamiast niego 2, dla każdego koła osobny.

> Zasady działania korektora z pandy nie znam, ale spisywał się

> bardzo dobrze. Montuje się go bezpośrednio do pompy, a dopiero

> do niego wkręca się przewody hamulcowe.

to jest po prostu zwykły ogranicznik ciśnienia.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to jest po prostu zwykły ogranicznik ciśnienia.

> pozdr

No to teraz pytanie do fachowca. Czy jest sens zmieniać pompę na taką o większej średnicy tłoka, czy wystarczy samo serwo? Z przodu mam hamulce od Palio z tyłu póki co seria, ale w planach są tarcze. Czy większa pompa coś da? Poza tym, że pedał nie będzie tak głęboko wchodził?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O, to przy okazji zadam takie pytanie: siostra jeździ Cordobą 1.4l '98 214 000 km przebiegu. Od dłuższego czasu hamulce są słabe - nie pomaga dopompowywanie jak w przypadku zapowietrzenia układu. Auto parę razy było u mechanika na odpowietrzaniu układu ale za każdym razem dobrze było tylko przez bardzo krótki czas. Czy możliwe jest, że to serwo już zaczyna kwalifikować się do wymiany?

Dzięki i pozdrawiam,

Piotrek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> [...]

> [...]

> Hmm czy serwa z mniejszych uniaków naprawdę sa takie... twarde?

> Przyzwyczajony do pracy hamulca mniej więcej takiej jaką tu opisałeś,

> zastanawiał mnie zachwyt nad takim zachowaniem hamulca. Dla mnie

> to normalne i tak jak opisujesz hamowanie, ja mam robione testy

> przy przeglądzie - powolne naciskanie hamulca, aż w którymś

> momencie następuje całkowita blokada i wyskok z rolek.

> ale może w moim jest większe serwo i ciut większa pompa ?

> Po prostu nie mając do czynienia z UNO 900 czy 1.0 nie wiem o czym

> piszecie.

Nie wiem, może 1.5 tak zasysa grinser006.gif

Co do wrażeń - dzisiaj przejechałem ok. 80km i jestem w pełnym szoku spineyes.gif

spineyes.gifspineyes.gif

Jednym paluszkiem się hamuje a auto tak nurkuje, że nie można przestać grinser006.gif

Fakt faktem, że przy zupełnym braku tylnych hamulców 240-tki z przodu robią się niewystarczające jako kotwica.

Beleczka leży i czeka icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to teraz pytanie do fachowca. Czy jest sens zmieniać pompę na taką

> o większej średnicy tłoka, czy wystarczy samo serwo? Z przodu

> mam hamulce od Palio z tyłu póki co seria, ale w planach są

> tarcze. Czy większa pompa coś da? Poza tym, że pedał nie będzie

> tak głęboko wchodził?

Ja po zmianie serwa mam odczucie, że pedał za głęboko wpada. Co prawda jeszcze nie wymieniałem płynu - zrobię to przy wymianie tylnej belki. Na pewno w tyle mam stary płyn i to mi psuje sprawę.

Jeśli bym miał wybierać to dałbym do dużego serwa dużą pompę.

Spadnie przełożenie hydrauliczne ale zmniejszy się skok pedału a siłę zrekompensuje duże serwo z nawiązką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wszystko fajnie, gratki. To teraz niech ktoś mi powie, bo mam serwo

> od Fiata Bravo. Czy ono jest takie samo jak w Palio, czy

> bardziej jak w Cromie? Pewnie kolega szyman będzie coś

> wiedział.

Pewnie ten kto je wyjmował.

Porób fotki i pomiary to Ci powiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to teraz pytanie do fachowca. Czy jest sens zmieniać pompę na taką

> o większej średnicy tłoka, czy wystarczy samo serwo? Z przodu

> mam hamulce od Palio z tyłu póki co seria, ale w planach są

> tarcze. Czy większa pompa coś da? Poza tym, że pedał nie będzie

> tak głęboko wchodził?

im większa pompa tym mniejszy skok , ale też większa siła nacisku

co do pompy - najlepiej niech taka pod jaką przygotowane jest serwo.

wnioski sam wyciągnij.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O, to przy okazji zadam takie pytanie: siostra jeździ Cordobą 1.4l

> '98 214 000 km przebiegu. Od dłuższego czasu hamulce są słabe -

> nie pomaga dopompowywanie jak w przypadku zapowietrzenia układu.

> Auto parę razy było u mechanika na odpowietrzaniu układu ale za

> każdym razem dobrze było tylko przez bardzo krótki czas. Czy

> możliwe jest, że to serwo już zaczyna kwalifikować się do

> wymiany?

> Dzięki i pozdrawiam,

> Piotrek

raczej bym się zastanowił czy hamulce tylne nie są do roboty - warto też zmierzyć średnice bębnów.

serwo nie ma nic do tego,

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.