djorlepioro Napisano 8 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2009 Pany mam dosyc wielki klopot otoz moj cintek za duzo spala. Od wczoraj jak zatankowalem do pelna juz nie mam 1/3 paliwa a przejechalem ok 90km .... Sonda byla zminiana tydzien temu. krokowiec ok miesiaca i dalej kopci jak smok. Troszke go muli i to spalanie masakra .... Co moze byc tego przyczyna ?? Dodam ze na kompa najwczesniej termin na piatek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 8 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2009 > Pany mam dosyc wielki klopot otoz moj cintek za duzo spala. Od > wczoraj jak zatankowalem do pelna juz nie mam 1/3 paliwa a > przejechalem ok 90km .... > Sonda byla zminiana tydzien temu. krokowiec ok miesiaca i dalej kopci > jak smok. > Troszke go muli i to spalanie masakra .... > Co moze byc tego przyczyna ?? > Dodam ze na kompa najwczesniej termin na piatek po wymianie sondy chyba sie powinno robić reset kompa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 8 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2009 A może nie pali tylko gubi ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikelos Napisano 8 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2009 walnięty termostat? ciągle otwarty będzie chyba powodował niedogrzanie silnika i zwiększoną dawkę paliwa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djorlepioro Napisano 8 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2009 Zrobilem reset ..... Odpiolem kleme z plusa na ok 20min, po czym wpiolem i i pare razy na wolnych obrotach zagrzalem go do tego momentu az sie nie wlaczy wiatrak .... dodam ze wiatrak chyba mi sie spierniczyl bo jak mialem 120ok to sie nie wlaczyl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 8 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2009 > walnięty termostat? ciągle otwarty będzie chyba powodował > niedogrzanie silnika i zwiększoną dawkę paliwa albo czujnik temperatury może nie działać też Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dareq_ Napisano 8 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2009 > albo czujnik temperatury może nie działać też hm .. sam tez u siebie to sprawdze .. mowisz o tym w kolektorze tak ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djorlepioro Napisano 8 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2009 Dodam ze na strasznie smirdzi benzyna z tlumika .... jak go odpalam na zimnym to odpala OK a jak na cieplym odpalam to juz tak odpala od niechcenia czyli jakby sie delikatnie dlawil Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rapid136 Napisano 8 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2009 > Pany mam dosyc wielki klopot otoz moj cintek za duzo spala. Od > wczoraj jak zatankowalem do pelna juz nie mam 1/3 paliwa a > przejechalem ok 90km .... > Sonda byla zminiana tydzien temu. krokowiec ok miesiaca i dalej kopci > jak smok. > Troszke go muli i to spalanie masakra .... > Co moze byc tego przyczyna ?? > Dodam ze na kompa najwczesniej termin na piatek Ja jeżdzisz na krótkich trasach to mój pali 9-10, ale sądze że ma za bogatą mieszankę, na ssaniu czyli chyba do 70st C Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 8 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2009 > hm .. sam tez u siebie to sprawdze .. mowisz o tym w kolektorze tak ? są dwa czujniki, jeden w kolektorze a drugi od temp cieczy. ale za ssanie jest odpowiedzialny ten w kolektorze tj. czujnik temperatury zasysanego powietrza i z niego jest brany sygnał do kompa, przynajmniej w mpi tak jest, ale w spi chyba tak samo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 8 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2009 > Dodam ze na strasznie smirdzi benzyna z tlumika .... jak go odpalam > na zimnym to odpala OK a jak na cieplym odpalam to juz tak > odpala od niechcenia czyli jakby sie delikatnie dlawil no to wszystko jasne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djorlepioro Napisano 8 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2009 Moj 1.1 SPI palil zawsze ok 7l, jak pocislem to z 12. ok 13l .... ale teraz to przesada ..... Jade spokojnie potem chce np. kogos wyprzedic a tutaj zonk ... zaczyna mulic przez ok.2s i juz spoko .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Drabek Napisano 8 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2009 mi łyka 12 i wcale nie cisne na pełnym zbiorniku robie od 310 do 360 km ( przy dobrych wiatrach ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djorlepioro Napisano 8 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2009 No widzisz a ja teraz na plnym zrobilem 223km .... i tez nie cisnalem wogole Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djorlepioro Napisano 8 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2009 Czyli ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 8 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2009 > No widzisz a ja teraz na plnym zrobilem 223km .... i tez nie cisnalem > wogole to ja na całej butli gazu robie prawie 300 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djorlepioro Napisano 8 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2009 A mozesz rozwinac temat co jest jasne z tym co wczesniej napisalem ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 8 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2009 > A mozesz rozwinac temat co jest jasne z tym co wczesniej napisalem ?? no że na 99% jest zepsuty czujnik temperatury i jeździsz cały czas na ssaniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djorlepioro Napisano 8 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2009 Tylko ze obroty sa w normie ok 1200 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hans15336 Napisano 8 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2009 Spalasz tyle co jednostka z mojego teraźniejszego auta Mi SC z wtryskami od ALFy 3.0 palił nie więcej jak 9 przy pałowaniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 8 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2009 > Tylko ze obroty sa w normie ok 1200 w normie? norma to jest 800 a nie 1200 na ssaniu jeździsz jak nic 1200 to ja mam jak odpale bezpośrednio na zimnym i afr mam wtedy 11.5-12 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djorlepioro Napisano 8 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2009 Z tym ze od kiedy pamietam mialem takie obroty i wszystko bylo ok i nagle teraz juz sam nie wiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cezarek Napisano 8 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2009 miale podbny problem co ty kolego palil mi okolo 9 w lato przy normalnej jezdzie... i okazalo sie ze bak pocil mi sie na zgrzewie... i teraz tankuje do polowy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 8 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2009 > Z tym ze od kiedy pamietam mialem takie obroty i wszystko bylo ok i > nagle teraz juz sam nie wiem może Ci obrotomierz oszukuje ja na ciepłym mam 800 obrotów zawsze. podmień czujnik odłącz kompa na jakieś pół godziny żeby się zresetował i wtedy sprawdź edit: po wymianie sondy były kasowane błędy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dareq_ Napisano 8 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2009 > może Ci obrotomierz oszukuje ja na ciepłym mam 800 obrotów zawsze. > podmień czujnik odłącz kompa na jakieś pół godziny żeby się > zresetował i wtedy sprawdź > edit: po wymianie sondy były kasowane błędy? ten czujnik to jest zlokalizowany w kolektorze ze tak powiem za cewkami ?.. gdzie go szukac ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikelos Napisano 8 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2009 > ten czujnik to jest zlokalizowany w kolektorze ze tak powiem za > cewkami ?.. gdzie go szukac ? raczej w głowicy przy pasku rozrządu od strony wewnętrznej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dareq_ Napisano 8 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2009 > raczej w głowicy przy pasku rozrządu od strony wewnętrznej dzieki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 8 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2009 > ten czujnik to jest zlokalizowany w kolektorze ze tak powiem za > cewkami ?.. gdzie go szukac ? w mpi to on jest zintegrowany z mapsensorem 2 in 1 a w spi to nie mam pojęcia jak jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
melon373 Napisano 8 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2009 > no że na 99% jest zepsuty czujnik temperatury i jeździsz cały czas na > ssaniu To teraz okresl jeszcze temperatury czego - powietrza czy płynu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek_don Napisano 8 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2009 > Tylko ze obroty sa w normie ok 1200 troche zbyt duze te obroty- o jakies 300 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
melon373 Napisano 8 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2009 > raczej w głowicy przy pasku rozrządu od strony wewnętrznej Tam jest czujnik przegrzania (sc) oraz temperatury pokazywanej na blacie (ccs) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dareq_ Napisano 8 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2009 > Tam jest czujnik przegrzania (sc) oraz temperatury pokazywanej na > blacie (ccs) a ten niebieski .. 2 pinowy "za" cewkami" w ssacym odpowiada za sygnal do kompa tak ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikelos Napisano 8 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2009 > Tam jest czujnik przegrzania (sc) oraz temperatury pokazywanej na > blacie (ccs) To dlaczego chcąc domontować sobie wskaźnik temp cieczy chłodzącej ludzie montują trójniki w okolicach nagrzewnicy i wpinają tam czujnik temp zamiast po prostu wymienić czujnik w głowicy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 8 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2009 > mi łyka 12 i wcale nie cisne na pełnym zbiorniku robie od 310 do 360 > km ( przy dobrych wiatrach ) O, ot mamy podobnie Tylko u mnie tak wychodzi na LPG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
melon373 Napisano 8 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2009 > a ten niebieski .. 2 pinowy "za" cewkami" w ssacym odpowiada za > sygnal do kompa tak ? Dokładnie Nie wiem czy po uszkodzeniu przechodzi w tryb awaryjny i daje uśredniona temp, czy zdycha zapamiętując ostatnia wartosc... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
melon373 Napisano 8 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2009 > To dlaczego chcąc domontować sobie wskaźnik temp cieczy chłodzącej > ludzie montują trójniki w okolicach nagrzewnicy i wpinają tam > czujnik temp zamiast po prostu wymienić czujnik w głowicy? Kto tak robi Mozna zamontowac tam drugi czujnik, lub (jesli ma sie czapke bez otworu - z 1,2 75) dać czujnik trzypinowy zamiast tego niebieskiego w kolektorze ssącym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djorlepioro Napisano 8 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2009 Nie byly kasowane bledy .... ale np przy reseci kompa to juz potem powinno wsio dzialac jak nalezy czy treba te bldy wykasowac zeby wszystko gralo ?? Jutro po poludniu udalo mi sie wbic na kompa w jednym warsztacie, takze jutro sie okaze o co ho .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 8 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2009 > To teraz okresl jeszcze temperatury czego - powietrza czy płynu? czujnik temp powietrza zasysanego też ma wpływ na afr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 8 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2009 > Nie byly kasowane bledy .... ale np przy reseci kompa to juz potem > powinno wsio dzialac jak nalezy czy treba te bldy wykasowac zeby > wszystko gralo ?? > Jutro po poludniu udalo mi sie wbic na kompa w jednym warsztacie, > takze jutro sie okaze o co ho .... trudno powiedzieć, check może się nie świecic ale np błędy są zapisane w pamięci i sonda może nie działać, tzn sonda działa ale komp pracuje w trybie awaryjnym i przyjmuje wartości domyślne nie biorąc pod uwage wskazań sondy. Po skasowaniu błędów powinno być ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
melon373 Napisano 8 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2009 > czujnik temp powietrza zasysanego też ma wpływ na afr Pewnie, że ma (nigdzie nie napisałem że nie). Zapytuję, zebys blizej określił co masz na myśli, bo kolega pytał, a nie za bardzo wiadomo o jaki czujnik Ci chodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
melon373 Napisano 8 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2009 > Nie byly kasowane bledy .... ale np przy reseci kompa to juz potem > powinno wsio dzialac jak nalezy czy treba te bldy wykasowac zeby > wszystko gralo ?? Jak wszystko będzie sprawne, to system odzyska sprawność. Pozostana tylko błędy zapisane jako archiwalne, czy przejsciowe (jak tam zwał). Niektóre kasują sie poprzez odłaczenie klemy, w innych przypadkach tylko examinerem czy innym euroscanem... > Jutro po poludniu udalo mi sie wbic na kompa w jednym warsztacie, > takze jutro sie okaze o co ho .... Jak nie bedzie nic zapisane (bo rozumiem ze marchewa się nie swieci), to rozwiń listę z parametrami i popros mechanika o to by wyjasnił Ci poszczególne wartości i sprawdził czy wszystko chodzi Jak będzie analizator spalin, to tez można z niego skorzystac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rylu Napisano 8 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2009 pamiętam mój kumpel miał w 1.1 taki problem zamulało go i dopiero po chwili miał kopa i wpierdzielał jak smok i się grzał i coś wspominał że mu poszła uszczelka od kolektora wydechowego przy silniku wymienił niby i wszystko wróciło do normy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djorlepioro Napisano 8 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2009 Aha czyli rozumiem ze moje problemy moga zniknac Analizato spalin bedzie niepotrzebny bo i tak kat mi gdzies uciekl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psychik Napisano 8 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2009 ja mam uszkodzona wtyczke/przewod przy mapsensorze i jak nie kontaktuje, to pali 10l przy dowolnym stylu jazdy. w trasie do Wawy spalil 6,5l a ta sama trasa do domu wyszlo 10l w spokojnej trasie. :/ poprawilem przewod i pali normalnie. dodatkowym efektem bylo swirowanie obrotow, zdarzylo sie, ze zgasl, a teraz ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rapid136 Napisano 8 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2009 > czujnik temp powietrza zasysanego też ma wpływ na afr Jak go sprawdzić ? i to jest ten na filtrze powietrza?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psychik Napisano 8 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2009 > Jak go sprawdzić ? na euroscanie zobaczysz ile pokazuje, ale jesli kolega ma tak duze spalanie, to powiniene zobaczyc roznice na wskazniku paliwa. > i to jest ten na filtrze powietrza?? tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psychik Napisano 8 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2009 dziurawy bak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
benio23 Napisano 8 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2009 Czesc, ja miałem podobny problem ze spalaniem tzn dlawienie przy odpalaniu na cieplym i podwyzszone zuzycie Pb plus swiecaca marchewa. Wymiana czujnika temp w kolektorze dolotowych zalatwiala sprawe. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djorlepioro Napisano 8 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2009 Nie mam dziurawego baku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djorlepioro Napisano 8 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2009 Widzisz mi marchewa sie nie swieci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.