Skocz do zawartości

Za duze spalanie


djorlepioro

Rekomendowane odpowiedzi

Pany mam dosyc wielki klopot otoz moj cintek za duzo spala. Od wczoraj jak zatankowalem do pelna juz nie mam 1/3 paliwa a przejechalem ok 90km ....

Sonda byla zminiana tydzien temu. krokowiec ok miesiaca i dalej kopci jak smok.

Troszke go muli i to spalanie masakra ....

Co moze byc tego przyczyna ??

Dodam ze na kompa najwczesniej termin na piatek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pany mam dosyc wielki klopot otoz moj cintek za duzo spala. Od

> wczoraj jak zatankowalem do pelna juz nie mam 1/3 paliwa a

> przejechalem ok 90km ....

> Sonda byla zminiana tydzien temu. krokowiec ok miesiaca i dalej kopci

> jak smok.

> Troszke go muli i to spalanie masakra ....

> Co moze byc tego przyczyna ??

> Dodam ze na kompa najwczesniej termin na piatek

po wymianie sondy chyba sie powinno robić reset kompa hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pany mam dosyc wielki klopot otoz moj cintek za duzo spala. Od

> wczoraj jak zatankowalem do pelna juz nie mam 1/3 paliwa a

> przejechalem ok 90km ....

> Sonda byla zminiana tydzien temu. krokowiec ok miesiaca i dalej kopci

> jak smok.

> Troszke go muli i to spalanie masakra ....

> Co moze byc tego przyczyna ??

> Dodam ze na kompa najwczesniej termin na piatek

Ja jeżdzisz na krótkich trasach to mój pali 9-10, ale sądze że ma za bogatą mieszankę, na ssaniu czyli chyba do 70st C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hm .. sam tez u siebie to sprawdze .. mowisz o tym w kolektorze tak ?

są dwa czujniki, jeden w kolektorze a drugi od temp cieczy. ale za ssanie jest odpowiedzialny ten w kolektorze tj. czujnik temperatury zasysanego powietrza i z niego jest brany sygnał do kompa, przynajmniej w mpi tak jest, ale w spi chyba tak samo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tym ze od kiedy pamietam mialem takie obroty i wszystko bylo ok i

> nagle teraz juz sam nie wiem

może Ci obrotomierz oszukuje niewiem.gif ja na ciepłym mam 800 obrotów zawsze. podmień czujnik odłącz kompa na jakieś pół godziny żeby się zresetował i wtedy sprawdź

edit: po wymianie sondy były kasowane błędy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> może Ci obrotomierz oszukuje ja na ciepłym mam 800 obrotów zawsze.

> podmień czujnik odłącz kompa na jakieś pół godziny żeby się

> zresetował i wtedy sprawdź

> edit: po wymianie sondy były kasowane błędy?

ten czujnik to jest zlokalizowany w kolektorze ze tak powiem za cewkami ?.. gdzie go szukac zlosnik.gif ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tam jest czujnik przegrzania (sc) oraz temperatury pokazywanej na

> blacie (ccs)

To dlaczego chcąc domontować sobie wskaźnik temp cieczy chłodzącej ludzie montują trójniki w okolicach nagrzewnicy i wpinają tam czujnik temp zamiast po prostu wymienić czujnik w głowicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mi łyka 12 i wcale nie cisne na pełnym zbiorniku robie od 310 do 360

> km ( przy dobrych wiatrach )

O, ot mamy podobnie ok.gif

Tylko u mnie tak wychodzi na LPG zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a ten niebieski .. 2 pinowy "za" cewkami" w ssacym odpowiada za

> sygnal do kompa tak ?

Dokładnieok.gif

Nie wiem czy po uszkodzeniu przechodzi w tryb awaryjny i daje uśredniona temp, czy zdycha zapamiętując ostatnia wartosc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To dlaczego chcąc domontować sobie wskaźnik temp cieczy chłodzącej

> ludzie montują trójniki w okolicach nagrzewnicy i wpinają tam

> czujnik temp zamiast po prostu wymienić czujnik w głowicy?

Kto tak robi niewiem.gif

Mozna zamontowac tam drugi czujnik, lub (jesli ma sie czapke bez otworu - z 1,2 75) dać czujnik trzypinowy zamiast tego niebieskiego w kolektorze ssącym ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie byly kasowane bledy .... ale np przy reseci kompa to juz potem

> powinno wsio dzialac jak nalezy czy treba te bldy wykasowac zeby

> wszystko gralo ??

> Jutro po poludniu udalo mi sie wbic na kompa w jednym warsztacie,

> takze jutro sie okaze o co ho ....

trudno powiedzieć, check może się nie świecic ale np błędy są zapisane w pamięci i sonda może nie działać, tzn sonda działa ale komp pracuje w trybie awaryjnym i przyjmuje wartości domyślne nie biorąc pod uwage wskazań sondy. Po skasowaniu błędów powinno być ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czujnik temp powietrza zasysanego też ma wpływ na afr

Pewnie, że ma (nigdzie nie napisałem że nie).

Zapytuję, zebys blizej określił co masz na myśli, bo kolega pytał, a nie za bardzo wiadomo o jaki czujnik Ci chodzi ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie byly kasowane bledy .... ale np przy reseci kompa to juz potem

> powinno wsio dzialac jak nalezy czy treba te bldy wykasowac zeby

> wszystko gralo ??

Jak wszystko będzie sprawne, to system odzyska sprawność. Pozostana tylko błędy zapisane jako archiwalne, czy przejsciowe (jak tam zwał). Niektóre kasują sie poprzez odłaczenie klemy, w innych przypadkach tylko examinerem czy innym euroscanem...

> Jutro po poludniu udalo mi sie wbic na kompa w jednym warsztacie,

> takze jutro sie okaze o co ho ....

Jak nie bedzie nic zapisane (bo rozumiem ze marchewa się nie swieci), to rozwiń listę z parametrami i popros mechanika o to by wyjasnił Ci poszczególne wartości i sprawdził czy wszystko chodzi ok.gif

Jak będzie analizator spalin, to tez można z niego skorzystac wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pamiętam mój kumpel miał w 1.1 taki problem zamulało go i dopiero po chwili miał kopa i wpierdzielał jak smok i się grzał i coś wspominał że mu poszła uszczelka od kolektora wydechowego przy silniku hmm.gif

wymienił niby i wszystko wróciło do normy ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam uszkodzona wtyczke/przewod przy mapsensorze i jak nie kontaktuje, to pali 10l przy dowolnym stylu jazdy. w trasie do Wawy spalil 6,5l a ta sama trasa do domu wyszlo 10l w spokojnej trasie. :/ poprawilem przewod i pali normalnie. dodatkowym efektem bylo swirowanie obrotow, zdarzylo sie, ze zgasl, a teraz ok.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.