Skocz do zawartości

Akumulator


przemek_sl

Rekomendowane odpowiedzi

W związku z tym że stary akumulator już ledwo ciągnie (Centra 32 Ah fabryczny 10-letni) potrzebuję kupić nowy. Ten obecny wygląda jak od motocykla także skłaniam się do większego. Aktualnie mam alternator 55A ale docelowo mam założyć 65A. Przejechałem się po sklepach i mają albo Centrę Standard (220zł) albo Futura (240zł). Jest jeszcze Sznajder (ZAP) za 200 zł. Wszystkie 50Ah.

Pytania:

1. Czy tego Sznajder-a warto kupić czy Centrę?

2. Czy aku 50 Ah czy wsiąść 45 Ah -różnica w cenie 20 zł bo większego chyba nie ma sensu? w samochodzie mam dość duże zapotrzebowanie na prąd i stosunkowo dużo robię tras. hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W związku z tym że stary akumulator już ledwo ciągnie (Centra 32 Ah

> fabryczny 10-letni) potrzebuję kupić nowy. Ten obecny wygląda

> jak od motocykla także skłaniam się do większego. Aktualnie mam

> alternator 55A ale docelowo mam założyć 65A. Przejechałem się po

> sklepach i mają albo Centrę Standard (220zł) albo Futura

> (240zł). Jest jeszcze Sznajder (ZAP) za 200 zł. Wszystkie 50Ah.

> Pytania:

> 1. Czy tego Sznajder-a warto kupić czy Centrę?

> 2. Czy aku 50 Ah czy wsiąść 45 Ah -różnica w cenie 20 zł bo większego

> chyba nie ma sensu? w samochodzie mam dość duże zapotrzebowanie

> na prąd i stosunkowo dużo robię tras.

im większy tym lepszy będzie.

ograniczeniem jest tylko budżet i długość podstawy aku.

polecam ten wątek

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> za duży też jest źle, bo będzie niedoładowany

> te necy centry mnie przerażają

> kupiłem do mojego Vartę Black Dynamic za 192 zł, chyba 44Ah, już nie

> pamiętam

Bo ? KONKRETY Panie... pawel_78 już to raz kiedyś tłumaczył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> za duży też jest źle, bo będzie niedoładowany

Okazuje się, że jednak nie grinser006.gif A jeśli masz jakieś dowody na poparcie swojej teorii to chętnie poczytam skromny.gif

> te necy centry mnie przerażają

> kupiłem do mojego Vartę Black Dynamic za 192 zł, chyba 44Ah, już nie

> pamiętam

A ja Centrę z czystym sumieniem mogę polecić ok.gif Do tej pory miałem dwie i żadna jeszcze nie zawiodła. Poza tym trzeba wspierać polski przemysł i dawać pracę polskim inżynierom irked.gifgrinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bo ? KONKRETY Panie...

przykład - dawno temu Audi 100, 'cygaro' 1.9, 5 cylindrów, nie pamiętam jaki był alternator, ale akumulator wg mojego ojca 110Ah był dobry, tylko ciągle go musiał ładować, przynajmniej raz na 2 tygodnie mimo, że samochód ciągle jeździł, a alternator był po regeneracji i ładował jak należy

przypadkiem dowiedzieliśmy się, ze akuś ma być 90Ah i nie więcej i po założeniu takowego problemy z niedoładowaniem ustały

> Poza tym trzeba wspierać polski

> przemysł i dawać pracę polskim inżynierom

a czasem Centry nie kupiła jakaś zagramaniczna firma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przykład - dawno temu Audi 100, 'cygaro' 1.9, 5 cylindrów, nie

> pamiętam jaki był alternator, ale akumulator wg mojego ojca

> 110Ah był dobry, tylko ciągle go musiał ładować, przynajmniej

> raz na 2 tygodnie mimo, że samochód ciągle jeździł, a alternator

> był po regeneracji i ładował jak należy

> przypadkiem dowiedzieliśmy się, ze akuś ma być 90Ah i nie więcej i po

> założeniu takowego problemy z niedoładowaniem ustały

taki przykład to wiesz....

znam uno co miało akusia 88Ah z alternatorkiem 55A i problemów nie było.

już kiedyś pisałem że te rzeczy nie są bezpośrednio związane -

- alternator ma zasilić odbiorniki działajace gdy silnik pracuje - akumulator - gdy silnik nie pracuje.

i od tego zależą parametry tych źródeł energii.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przykład - dawno temu Audi 100, 'cygaro' 1.9, 5 cylindrów, nie

> pamiętam jaki był alternator, ale akumulator wg mojego ojca

> 110Ah był dobry, tylko ciągle go musiał ładować, przynajmniej

> raz na 2 tygodnie mimo, że samochód ciągle jeździł, a alternator

> był po regeneracji i ładował jak należy

> przypadkiem dowiedzieliśmy się, ze akuś ma być 90Ah i nie więcej i po

> założeniu takowego problemy z niedoładowaniem ustały

Zastanawiające jest to co piszesz, aczkolwiek wydaje się to być jednak dziwne, głównie dlatego, że różnica w pojemnościach obu akumulatorów jest niewielka...

> a czasem Centry nie kupiła jakaś zagramaniczna firma?

A tego nie wiem 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

elektryka nigdy nie była moją mocną stroną, więc mogę się mylić

przypomniało mi się jescze jak kuzyn z kolegą założyli do Fiata 125p aku z malucha, żeby tylko zaplaił i mogli go sprzedać

po kilkunastu minutach jazdy aku się zagotował i rozszczelnił, moze to przypadek, albo przeładowanie w tym przypadku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polecam Centrę, w ojca aucie jeździ 5 lat (Uno) i żadnych objawów, aby miał padać... a ja sobie ostatnio m Macro zakupiłem Centrę Plus 50 Ah za 180 zł... i smiga u mnie spokojnie od września... futury były tam po 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> elektryka nigdy nie była moją mocną stroną, więc mogę się mylić

> przypomniało mi się jescze jak kuzyn z kolegą założyli do Fiata 125p

> aku z malucha, żeby tylko zaplaił i mogli go sprzedać

> po kilkunastu minutach jazdy aku się zagotował i rozszczelnił, moze

> to przypadek, albo przeładowanie w tym przypadku

w maluchu mialem aku z duzego i nie bylo problemow, kumpel w poldolocie mial aku z malucha bo takie tylko byly jak potrzebowal i tez jezdzil 2 lata po czym sprzedal, wiec w kancie musial byc walniety altek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> obydwie to firmy polskie z kapitałem zagraniczny.m Zap robi

> akumulatory w Piastowie. pytanie czy są dobre? Co do centry to

> jest dość dużo opinii negatywnych

Ostatnio właśnie wiele ludzi narzeka na centrę.

ZAP Piastów to raczej dobra firma. Nie robią bubli.

Codziennie wdycham opary ich produkcji grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ZAP Piastów to raczej dobra firma. Nie robią bubli.

W moim Uniaczu siedzi właśnie taki dwulatek, przy - 23'C kręci jak "wściekły" zlosnik.gif, auto stoi pod chmurką.

Polecam również akumulatory firmy Topla - mam taki półroczny w Stilo. Po dziesięciu dniach postoju pod chmurką w tych mrozach auto odpaliło bez najmniejszego problemu ( przy - 15'C) brawo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W moim Uniaczu siedzi właśnie taki dwulatek, przy - 23'C kręci jak

> "wściekły" , auto stoi pod chmurką.

> Polecam również akumulatory firmy Topla - mam taki półroczny w Stilo.

> Po dziesięciu dniach postoju pod chmurką w tych mrozach auto

> odpaliło bez najmniejszego problemu ( przy - 15'C)

Zamówiłem dzisiaj Centrę Futurę 60Ah, w końcu nie będę się musiał martwić "czy odpali" serduszka.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o mnie mogę polecić ci śmiało akumulator firmy Forse jak sie okazuje robi go varta założony 1,5 roku temu do BMW E46 z mnóstwem ilości elektryki działa bez żadnych zastrzeżeń obecnie przy mrozach -22 auto pali od tyku 65 Ah godzin kupiony za 220zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zamówiłem dzisiaj Centrę Futurę 60Ah, w końcu nie będę się musiał

> martwić "czy odpali"

Nie ma to jak rano spokojnie, bez stresu podejść do Uniaka, zakręcić i odjechać ok.gif.

Ewentualnie pomachć sąsiadom którzy biegają po parkingu z kablami rozruchowymi zlosnik.gif.

Dodam przy okazji, że olej półsynteczyczny Orlenu sprawuje się bez zarzutu przy - 20'C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie ma to jak rano spokojnie, bez stresu podejść do Uniaka, zakręcić

> i odjechać .

> Ewentualnie pomachć sąsiadom którzy biegają po parkingu z kablami

> rozruchowymi .

> Dodam przy okazji, że olej półsynteczyczny Orlenu sprawuje się bez

> zarzutu przy - 20'C.

Dokładnie ok.gif Mam właśnie Centrę Futurę i po kilkudniowym postoju przy obecnych mrozach (u nas w nocy bywało nawet poniżej -30°C oslabiony.gif) odpalił dziś bez najmniejszych problemów, choć sądziłem że raczej będzie nieco słabiej kręcił przez te temperatury. A ja w dodatku jeżdżę na krótkich odcinkach, do tego jest jeszcze konieczność używania sporo odbiorników prądu, także z tej baterii jestem zadowolony ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czasem dobrze mieszkać w bloku, wszyscy razem się grzeją, odśnieżać

> nie trzeba

Wszyscy razem się grzeją tylko to ogrzewanie z sieci ciepłowniczej też swoje kosztuje wink.gif

A czy odśnieżać nie trzeba? Jasne że trzeba, tylko ewentualnie nie tyle co pod domem, bo na parkingu nikt za Ciebie auta nie odkopie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ja mam dwa akumulatory Centra Plus 45A i Centra Standard 55A. Za

> 45A przemawia + że jest lżejszy od 55A chyba z 3 kilo. Za to 55A

> ma więcej prądu

Witam!!

Podepnę się pod temat aby nie zakładać nowego wątku a więc tak;

aku Centra Plus 45 wiek 1,5 roku siedzi sobie w uniaku ładowanie na poziomie 14,3-14,5 kilkakrotnie sprawdzany poziom elektrolitu wszystko było w normie jednak przed ostatnimi mrozami postanowiłem podładować go profilaktycznie rano wcześnie miałem pilną jazdę a zapowiadali ponad-20 otwarłem koreczki i pod prostownik sprawdziłem oczywiście poziom elektrolitu był OK /ważne/elektrolit był bezbarwny po około 4-5h ładowania chciałem sprawdzić czy wszystkie cele ładnie gotują patrzę a tu zamiast elektrolitu jedna gnojówka dosłownie rdzawica jakaś a nie elektrolit i teraz moje pytanie czy to oznaka początku końca akusia?? ale w tym wieku to chyba nie możliwe a może olać to i niech takie jest?.Pytałem o tą sprawę na innym forum ale chciałbym poznać Wasze zdanie bo jakoś nie daje mi to spokoju.

Tak jak pisałem aku ma 1,5 roku jest na gwarancji jeszcze,może by go reklamować?tylko na jakiej podstawie bo trzyma prąd i kręci bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wszyscy razem się grzeją tylko to ogrzewanie z sieci ciepłowniczej

> też swoje kosztuje

> A czy odśnieżać nie trzeba? Jasne że trzeba, tylko ewentualnie nie

> tyle co pod domem, bo na parkingu nikt za Ciebie auta nie

> odkopie...

Choćbym miał łyżeczką odśnieżać całe podwórze to nigdy do bloku bym nie wrócił z własnej woli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Właśnie założyłem centrę futurę 60Ah.

> Kręci jak WŚCIEKŁY!

> Kamień z serca, teraz mogą wracać mrozy.

Okazyjnie "dostałem" (z odroczonym terminem płatności) aku 4Max 44Ah 360A w hurtowej cenie zakupu!!! Jest to produkt InterCarsu, którego osobiście sam bym nie kupował, ale codzienne branie aku do domu zaraz po powrocie często w godzinach późno-nocnych już mnie dobijało. Znajomy mechanior mi wcisnął na razie taki, bo z braku funduszy dalej bym nosił mój akumulator do domciu codziennie. Stary aku po sprawdzeniu okazał się niesprawny ---> wykazało 0A. Naładowany wieczorem prostownikiem do "full" po nocnym staniu w domu "gubił" co najmniej połowę mocy, a po ponownym podłączeniu rano zaczęło się ładowanie od ok.30-50% - AKUMA 44Ah niecałe 3 lata.

Osobiście polecam CENTRA FUTURA model CA530, o którym słyszałem dużo dobrych jednak opinii, i taki też jeździe u mojego brata w FIAT ALBEA, gdzie największe mrozy i nawet krótkie trasy to dla tego aku pikuś......

...Pan Pikuś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.