Skocz do zawartości

Nowa limuzyna KIA


Apachos

Rekomendowane odpowiedzi

> ten 1.7 to jakaś pomyłeczka chyba totalna ... mimo ze to diesel ...

> 2.0 jako najsłabszy to minimum

tak, poza tym, nie ma żadnych silników V, ani jakiś nowszych technologicznie silników benz małolitrażowych, ale z turbo (1.4Turbo etc.) screwy.gif.

KIA w tej materii zupełnie nic nie robi hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> silniki jak na limuzyne trochę słabiutkie

No bo to następca Magentisa jest. To nie limuzyna tylko duże auto klasy Mondeo czy Insigni. A Magentis też miał słabe silniki i przestarzałą technologię (4-biegowy automat) w ładnym opakowaniu. Ale dlatego był duuuużo tańszy niż konkurencja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no tak, zgadza się, nie mniej jednak jest to kolejny nowy model KIA, który ma co jak co, ale już

> stare jednostki napędowe.

> Potrzebowałby jakiegoś mocniejszego do uzupełnienia oferty

Za to cena powinna się zamknąć poniżej 90tys. za wersję full wypas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W tej cenie nie dają żadnego wyboru.

co się tak ceny czepiłeś? ale w ogóle to dają wybór ok.gif Poza tym, pokaż mi auto tej wielkości z silnikiem diesla 1.7? sick.gif

Może i być droższa, ale wybór powinni dać, to nie komunizm, gdzie tylko jedna wersja, bo taka jest najtańsza no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co się tak ceny czepiłeś? ale w ogóle to dają wybór Poza tym, pokaż mi auto tej wielkości z

> silnikiem diesla 1.7?

> Może i być droższa, ale wybór powinni dać, to nie komunizm, gdzie tylko jedna wersja, bo taka jest

> najtańsza

Ależ zgadzam się! Silniki w Kii to porażka. Szkopuł w tym, że mając te 80-90 tysięcy, konkurencja oferuje podobne badziewie, a wyposażenie Kijanki jest lepsze. Więc marketingowo jest OK - chcąc mieć auto takiej klasy za takie pieniądze dostaniesz samochód z gównianym silnikiem zarówno w Fordzie, jak i w Kijance. I wybierzesz Kijankę, bo ma lepsze wyposażenie. Po co więc się wysilać i pakować tam lepsze silniki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>I wybierzesz Kijankę, bo ma lepsze wyposażenie. Po co więc

> się wysilać i pakować tam lepsze silniki?

no tak, właściwie wszystko sprowadza się do pytania, jaką strategię ma KIA dla siebie - jeśli chce być tanim zamiennikiem eu marek, to niech tak będzie jak piszesz, ale jeśli chce z nimi konkurować jak równy z równym (a na to mi wyglądało do niedawna) to musi dać konkurencyjne produkty, a nie tylko tańsze ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ależ zgadzam się! Silniki w Kii to porażka. Szkopuł w tym, że mając te 80-90 tysięcy, konkurencja

> oferuje podobne badziewie, a wyposażenie Kijanki jest lepsze. Więc marketingowo jest OK -

> chcąc mieć auto takiej klasy za takie pieniądze dostaniesz samochód z gównianym silnikiem

> zarówno w Fordzie, jak i w Kijance. I wybierzesz Kijankę, bo ma lepsze wyposażenie. Po co więc

> się wysilać i pakować tam lepsze silniki?

Niby racja. Ale przegapili, że konkurencja z Korei też poszła do przodu.

Układ napędowy takiego Chevroleta Epica jest o lata świetlne przed Kia przy konkurencyjnej cenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no tak, właściwie wszystko sprowadza się do pytania, jaką strategię ma KIA dla siebie - jeśli chce

> być tanim zamiennikiem eu marek, to niech tak będzie jak piszesz, ale jeśli chce z nimi

> konkurować jak równy z równym (a na to mi wyglądało do niedawna) to musi dać konkurencyjne

> produkty, a nie tylko tańsze

Zobaczymy w jakim kierunku to pójdzie. Póki co są właśnie tanim zamiennikiem. Czy pójdą drogą Japończyków?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak, poza tym, nie ma żadnych silników V,

to juz podobno przeszloscbuu.gif

ani jakiś nowszych technologicznie silników benz

2.4l Turbo bedzie, i Hybrid

> małolitrażowych, ale z turbo (1.4Turbo etc.) .

> KIA w tej materii zupełnie nic nie robi

Bo to IMVHO raczej nie jest Kia na EUhmm.gif.

Specs maja zostac oficjalnie potwierdzone w 06/2010 ale 2.4l to baza, 2.4l Turbo to opcja i Hybrid - w zasadzie przesadzone. Ceny maja byc NIZSZE niz Hyundai Sonata czyli u mnie ponizej $30 k

2011-Kia-Optima-450x307.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 164 czyli tyle ile ma teraz magentis

no właśnie. IMHO wystarczający silnik do auta, które ma być przede wszystkim przestronne i wygodne. A cenowo na pewno będzie lepiej niż jakieś Mondeo 2.0 czy Avensis 2.0, które zresztą moc mają mniejszą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Byle by miał 0-100 ponizej 10 s i v max ponad 200 km/h.

rodzaj silnika benzyna

pojemność silnika 1996 cm3

moc silnika 164 KM

liczba cylindrów 4

zużycie paliwa 7.5 l/100 km

przyspieszenie (0-100 km/h) 9.9 s

prędkość maksymalna 210 km/h

typ skrzyni biegów manualna 5-biegowa

liczba drzwi 4

pojemność bagażnika 495 l

dopuszczalna ładowność 461 kg

masa własna 1599 kg

pojemność zbiornika paliwa 62 l

homologacja ciężarowa nie

no tak akurat grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Byle by miał 0-100 ponizej 10 s i v max ponad 200 km/h.

Może być nawet w okolicach 12 sekund, to ma być taka prawie limuzyna do komfortowego przemieszczania się. Prędkość maksymalna musi być w granicach 190-200 (autostrady), ale to nie jest samochód do sprintów 0-100.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ozi, lubię czytać twoje posty ale wk..sz mnie ostro podając ceny.

Pszepraszam blush.gifzlosnik.gif . Po prostu chodzilo mi oto ze IMVHO ta limuzyna nie zostala skonstruowana na rynek EU. hmm.gif.

Dlaczegohmm.gif?

Kia - to marka pospolita - EU ma Ceed, to w klasyfikacji klas to prawie luxus - wilekosciowoidea.gifhmm.gif ... Teraz powiedzmy ze kosztuje 1.8x (psychologicznie mniej niz x2zlosnik.gif) niz Ceed. Kto to kupihmm.gifniewiem.gif?

Jesli AK jest prze krojem rynku to wnoiskuje ze nie wieluidea.gif.

Teraz - wiem ze EU ma tendencje do downsizing - z tym ze to glownie wynika z przyczyn podatkowych. VW udal sie sie psychologiczny trick bo zamiast pojemnosci daje ilosc kW czy KM (tu niech mnie potrafi bo dokaldnie niewiem.gif )ale widzisz z punktu psychologicznego klienta jesli wszyscy laduja 2.0l lub 1.8l jako wersje podstawowa a VW 1.4 T to on nawet tego nie idzie ogladac. [...]

Czyli sumujac narzekanie na silniki sie nie zda bo wg info EU dostaje Diesel a my 2.4Tzlosnik.gif - uffwink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tu akurat wychodzi jakieś 84tys peelenów, więc nie stresuje się, może u nas będzie podobnie

ile kosztuje Sonatalub i40hmm.gif? Jaki ma silnik w wersji bazowej i jak to odbiera lud ogolniehmm.gif - czyli jaka jest poslolita opinia o Hyundaihmm.gifi jak to widac na ulicachniewiem.gif?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> według tego art. 2.4 ma być tylko na niektóre wybrane rynki

Zyje na wybranym rynkuzlosnik.gif. To ma yc wersja bazowa.

Za Kia Oz - Kia Optima przypelznie w 2010 do Oz. Co nie jest interesujace dla EU. Co jest to to jest w info:

-5 silnikow - direct injection, multipoint injection, Turbo. Dodatkowo EU Diesel.

AUS2010040120757_ALT-625x462.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ile kosztuje Sonatalub i40? Jaki ma silnik w wersji bazowej i jak to odbiera lud ogolnie - czyli

> jaka jest poslolita opinia o Hyundaii jak to widac na ulicach?

sonata najtańsza, 68400zł.

Jaka opinia? hmm.gif ... niewiem.gif... ogólnie Huyndai jest coraz więcej, ale są to raczej jakieś SUV, i30, i20. Baaaaardzo rzadko widuje się sonaty.

Opinia ogólnie chyba dobra hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jedna i druga. Bo różnica między nimi dużo mówi o kondycji marki na rynku.

hmm.gif Magentis przestala byc oferowana w 2009. Powod?

Auto sie nie sprzedawalozlosnik.gif.

Z pamieci ostatnia sugerowana cena detaliczna za wersje 2.4l byla $25,990 = 71,507.03 PLN.

W praktycze dealer nie byl wstanie sprzedac aut. Pamietam ogloszenia w gazecie za $20,990 = cena Corolla - i cena oczywiscie do negocjacji (57,741.11 PLN).

Najpierw z rynku zniknela wersja V6 -2008 lub 07, potem cala Magentis.

Co do kondycji marki to niewiele to ci powiehmm.gif. Nie wiem jaki postep zrobila Kia w EU ale mam wrazenie ze duzy -oparte na czytaniu AK - to u mnie zrobila ogromny.

Starych modeli nikt nie kupowal - auta dla biedakow. Forte to zmienilo troche, potem Koup, teraz Sorento. Kia w niektorych modelach jest drozsza od Toyota (synonim niezawodnoscizlosnik.gif). Wiec powoli Kia staje sie tym czym kiedys byla Toyota - tanie auto dla przecietnego zjadacza, porzadnie wykonane, z dobra gwarancja i mila obslugazlosnik.gif (chociaz u mnei nie oferuje jakiejs specjalnie dobrej gwarancji (Mitsu 5 lat, Toyota praktycznie 6 lat etc)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bo w UE pewnie nie spełnia norm spalin

IMVHO to jest ciekawy temat. EU sie zachowuje jakby bylo najwazniejszym rybkiem swiatazlosnik.gif A ciekawe - hipotetycznie oczywiscie - co by bylo gdy najwazniejsze rynki - China, USDM i reszta - i koncerny powiedzialy - takie macie silnik i konieczlosnik.gif ...

Niewykonalne bo $$$ wazniejszy ale to jest wreczx smiesznezlosnik.gif ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i 40 kiedy wchdzi?

> Czyli sasiada w oczy nie kluje

Ogólnie jak ktoś kupuje samochód tej klasy to będzie to VW Passat, Toyota Avensis, czy Ford Mondeo. Pełno tego jeździ na ulicach. Hyundai'em mało kto się zainteresuje, a IMHO Sonata to bardzo przyzwoity samochód. Ja gdybym miał kupować teraz auto tej klasy, to byłby to pierwszy samochód, którym bym się zainteresował. Ale mnie nie interesują stereotypy. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...] Ja gdybym miał kupować teraz auto tej klasy, to byłby to pierwszy

> samochód, którym bym się zainteresował. Ale mnie nie interesują stereotypy.

Pamietam jak Sonata weszla do sprzedazy. drive.gif - i bylem sklonny kupicidea.gif. Potem mialem jedna z pracy przez 1/2 roku. Generalnie dosc przyjemne auto - i postep w Q wykonania ogrommmmmmmmmnywaytogo.gif. Zobaczymy jak i40 - pojde i ogladne juz pierwsze sztuki do dealer-ow doszly [...] ale IMVHO postep bedzie taki sam jak generacje poprzednia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Magentis przestala byc oferowana w 2009. Powod?

> Auto sie nie sprzedawalo.

> Z pamieci ostatnia sugerowana cena detaliczna za wersje 2.4l byla $25,990 = 71,507.03 PLN.

W Polsce diesel full wypas jest za 10,000PLN więcej. Nie tak źle.

> W praktycze dealer nie byl wstanie sprzedac aut. Pamietam ogloszenia w gazecie za $20,990 = cena

> Corolla - i cena oczywiscie do negocjacji (57,741.11 PLN).

Myślę, że u nas z 5,000PLN można by urwać.

> Najpierw z rynku zniknela wersja V6 -2008 lub 07, potem cala Magentis.

>

> Co do kondycji marki to niewiele to ci powie. Nie wiem jaki postep zrobila Kia w EU ale mam

> wrazenie ze duzy -oparte na czytaniu AK - to u mnie zrobila ogromny.

> Starych modeli nikt nie kupowal - auta dla biedakow. Forte to zmienilo troche, potem Koup, teraz

> Sorento.

U nas furorę zrobił Ceed. Trochę dzięki umiejętnej reklamie (7 lat gwarancji). Ludzie to kupili, bo cena nie rzuca na kolana w porównaniu z koreańską konkurencją. Ale marketingowcy zrobili z Ceeda konkurenta Golfa i już wydaje się tanio (swoją drogą to majstersztyk, że wmówili ludziom coś takiego).

Obstawiam, że Sorrento też może zrobić niezłą sprzedaż - wszystko w rękach marketingowców. Ale Magentisa nie widać na ulicach bo nie ma dobrej kampanii i jest technicznie przestarzały.

> Kia w niektorych modelach jest drozsza od Toyota (synonim niezawodnosci). Wiec powoli

> Kia staje sie tym czym kiedys byla Toyota - tanie auto dla przecietnego zjadacza, porzadnie

> wykonane, z dobra gwarancja i mila obsluga (chociaz u mnei nie oferuje jakiejs specjalnie

> dobrej gwarancji (Mitsu 5 lat, Toyota praktycznie 6 lat etc)...

U nas standardem są 3 lata, więc można tym powalczyć. Ceed udowadnia, że ludzie dają się na to złapać.

Ja przyglądałem się właśnie Magentisowi, ale biorąc pod uwagę układ jezdny i wyposażenie, to już nie jest takie fajne auto jak się wydaje. Dlatego moim faworytem pozostaje na razie Epica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Slowa Kia i "limuzyna" jakos tak do siebie nie pasuja.

2. Prezentowany samochod jest delikatna przerobka nowego Hyundai'a Sonata

3. Moim zdaniem wyglada lepiej niz Sonata. A ze Sonata jest jednym z ladniejszych samochodow w swoim segmencie, to ta Kia zapowiada sie bardzo przyzwoicie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.