Skocz do zawartości

Wentylator ciąg dalszy...


ignac2004

Rekomendowane odpowiedzi

Siemka, miałem taki objaw, że zatarł się wentylator chłodnicy i spalony miałem bezpiecznik. Rozebrałem, wyczyściłem, nasmarowałem, chodził lekko ale wewnątrz śmierdziało spalonymi kablami. Mniemam, że uzwojenie poszło banana-wave.gif

Mimo to zamontowałem go i po zagrzaniu silnika robił powolny obrót o 180' i palił bezpieczniki. Wczoraj zamontowałem silniczek od kącikowego kolegi. Silniczek w stanie wizualnym bardzo dobrze, wszystko chodziło jak należy. Zagrzałem, chodził pięknie aż miło było słuchać zlosnik.gif I tak dwukrotnie... bez problemów.

Za trzecim razem się nie włączył... znów spalił się bezpiecznik sick.gif Gdzie szukać przyczyny? sick.gif Jakieś pomysły?

Tylko nie piszcie mi, że gdzieś mam zwarcie. Prosiłbym o konkretniejsze pomysły zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Siemka, miałem taki objaw, że zatarł się wentylator chłodnicy i spalony miałem bezpiecznik.

> Rozebrałem, wyczyściłem, nasmarowałem, chodził lekko ale wewnątrz śmierdziało spalonymi

> kablami. Mniemam, że uzwojenie poszło

> Mimo to zamontowałem go i po zagrzaniu silnika robił powolny obrót o 180' i palił bezpieczniki.

> Wczoraj zamontowałem silniczek od kącikowego kolegi. Silniczek w stanie wizualnym bardzo

> dobrze, wszystko chodziło jak należy. Zagrzałem, chodził pięknie aż miło było słuchać I tak

> dwukrotnie... bez problemów.

> Za trzecim razem się nie włączył... znów spalił się bezpiecznik Gdzie szukać przyczyny? Jakieś

> pomysły?

> Tylko nie piszcie mi, że gdzieś mam zwarcie. Prosiłbym o konkretniejsze pomysły

a jaki masz bezpiecznik tzn jaka wartosc ? zlosnik.gif

sprawdz jescze pobór prądu owego winowajcy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak masz czujnik w chłodnicy, wyjmij wtyczkę i zewrzyj na krótko. Jeśli będzie wentylator działał

> to masz czujnik do wymiany ( wczoraj miałem podobny przypadek)

jak mu bezpiecznik pali to zwora nie pomoze i nic nie wniesie do poszukiwan sick.gif, sprawdz jeszcze raz wentylotor chlodnicy i jego wtyczkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak mu bezpiecznik pali to zwora nie pomoze i nic nie wniesie do poszukiwan , sprawdz jeszcze raz

> wentylotor chlodnicy i jego wtyczkę

A nie wiecie jak można przemierzyć wentylator? Jaki powinien mieć opór?

Ale może być tak, że np. czujnik powoduje zwarcie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeśli czujnik będzie padnięty to tak jak pisał Ziobro może wybijać bezpiecznik. Spotkałem się z tym

> już kilka razy, więc Ignac zrób tak jak Ziobro napisał

Spoko madżonez wink.gif Widzę, że nie tylko ja mam podobne problemy. Grzywcia to samo, kolega w temacie obok podobnie sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a bo wy wszyscy kominujecie jak kon pod górke.

Stara technologia fso - silnik z duzego fiata zaczepic na to wirnik z cc i silnik nigdy nie padnie bo lozyskowany,

roboty na 2 godziny i mamy pancerny wentylator

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czuczu, tylko ja mam taki problem, że mój chodzi lekko :/ Dwa razy po wymianie chodził bez zarzutów

> a za trzecim razem już się nie włączył tego samego dnia

moze byc babol w srodku jakis. A tak za 10 zł kupujesz z fiata 20 zl przeróbka imasz pancerny na zawsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> moze byc babol w srodku jakis. A tak za 10 zł kupujesz z fiata 20 zl przeróbka imasz pancerny na

> zawsze

Kurcze, sam nie wiem sick.gif Obawiam się jeszcze, że może mam gdzieś jakieś zwarcie bo dziwne zeby tak odrazu drugi wentylator padł? passed_out.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kurcze, sam nie wiem Obawiam się jeszcze, że może mam gdzieś jakieś zwarcie bo dziwne zeby tak

> odrazu drugi wentylator padł?

ale to musialobybyc duze napiecie caly czas na nim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Panowie, jakieś pomysły?

Może po prostu za słaby bezpiecznik dajesz?

Sprawdź miernikiem jaką ma rezystancje, jakie napięcie na nim jest, oblicz prąd i się przekonasz czy nie słaby bezpiecznik. Przy okazji porównaj prąd jaki ci wyszedł z tym jaki powinien pobierać (może ktoś z forum wie?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dzisiaj próbowałem to rozgryźć i szczerze to nie wiem :/

Wentylator próbuje się rozkręcić (nabrać obrotów) ale wykonuje dwa trzy obroty i pali bezpiecznik :/

Śmigło obraca się palcem bez problemów :/

Zamiast wentylatora podpiąłem żarówkę ze świateł mijania i świeciła dobrze na bezpieczniku 15A Natomiast wentek wywala je frown.gif

Jutro kupie bezpieczniki i wepne 25A tyle ile powinno byc i zobaczymy frown.gif

Jakieś pomysły? Sprawdzałem czy gdzieś nie ma zwarcia do masy ale raczej nie frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale do wentylatora idzie za akku duży bezpiecznik 40A a nie 25A Więcej niż 40A nie polecam...

> przerabiałem 2 tyg temu temat spalonego wentylatora i zagotowanego płynu w chłodnicy..

W mojej książce jest jak byk zaznaczone że 25A, taki też był tam odkąd miałem CC confused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w cc nie pamiętam jaki faktycznie jest,ale w sc 40A napewno,a to ten sam wentyl praktycznie...

yyyy ja mam 25A na wentylu.... i tak pisze w ksiazce.... chyba ze ten bezpiecznik jest za akumulatorem???? bo mi wogole wentylator umarl i nie da sie go pokrecic.... i ze sie tak podepne silnik z SPI albo 900 podejdzie do 1.1 MPI????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> yyyy ja mam 25A na wentylu.... i tak pisze w ksiazce.... chyba ze ten bezpiecznik jest za

> akumulatorem???? bo mi wogole wentylator umarl i nie da sie go pokrecic.... i ze sie tak

> podepne silnik z SPI albo 900 podejdzie do 1.1 MPI????

w sc za aku jest bezpiecznik 40A(na obudowie bezp chyba jest nawet opisane 40A)... to chyba jest to samo-do mnie kupiłem wentyl z cc 704,przełożyłem tylko to ożebrowanie co montuje sie do chłodnicy i smiga juz prawie rok:) w robocie jak kupowałem to zawsze tylko mowilem,ze do seja chce i co bym nie wziął to zawsze pasowalo:P

co do książki to u mnie w książce znalazłem"bezpieczniki w komorze silnika(...) 30A-elektrowentylator chłodnicy", "elektrowentylator chłodnicy silnika-A-30A" a 25A ma "elektrowentylator nagrzewnicy wnętrza samochodu"... takie dane mam w książce:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam już nie wiem, nie chce przesadzić z tym bezpiecznikiem oslabiony.gif

Panowie podobno z Peloponeza pasuje silnik wentylatora i jest nie do zatrzymania? Tylko teraz tak:

-kupując używany na szrocie nie mam pewności jak to długo pochodzi,

-kupując nowy nie mam pewności czy teraz te obecnie produkowane nie są już gorsze niż kiedyś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> yyyy ja mam 25A na wentylu.... i tak pisze w ksiazce.... chyba ze ten bezpiecznik jest za

> akumulatorem???? bo mi wogole wentylator umarl i nie da sie go pokrecic.... i ze sie tak

> podepne silnik z SPI albo 900 podejdzie do 1.1 MPI????

stelaz nie podejdzie, spi mocowany w 3 miejscach mpi w 4ch. Mozesz probowac przelozyc sam wentylator ze smiglem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> stelaz nie podejdzie, spi mocowany w 3 miejscach mpi w 4ch. Mozesz probowac przelozyc sam

> wentylator ze smiglem

i to jest najlepsze rozwiązanie:) tak właśnie robie w pracy. wiem napewno,ze pasują nawet wentyle z cc,z tym,że trzeba je przekładać w całości ze śmigłem,bo w cc jest inna średnica otworu mocującego śmigło niż w sc,a tak poza tym to raczej różnicy nie ma,bo u mnie podszedł lajtowo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzisiaj próbowałem to rozgryźć i szczerze to nie wiem :/

> Wentylator próbuje się rozkręcić (nabrać obrotów) ale wykonuje dwa trzy obroty i pali bezpiecznik

> :/

> Śmigło obraca się palcem bez problemów :/

> Zamiast wentylatora podpiąłem żarówkę ze świateł mijania i świeciła dobrze na bezpieczniku 15A

> Natomiast wentek wywala je

> Jutro kupie bezpieczniki i wepne 25A tyle ile powinno byc i zobaczymy

> Jakieś pomysły? Sprawdzałem czy gdzieś nie ma zwarcia do masy ale raczej nie

Maiłem to samo u siebie obracał się lekko a paliło bezpiecznik po wymianie wentylatora na nowy działa już bez problemu ok 1,5 roku.

Zobacz jeszcze czy się nigdzie nie ociera wentylator bo ja miałem tak po zamontowaniu nowego że trzeba było doginać mocowania żeby gładko chodził.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i to jest najlepsze rozwiązanie:) tak właśnie robie w pracy. wiem napewno,ze pasują nawet wentyle z

> cc,z tym,że trzeba je przekładać w całości ze śmigłem,bo w cc jest inna średnica otworu

> mocującego śmigło niż w sc,a tak poza tym to raczej różnicy nie ma,bo u mnie podszedł lajtowo

Dokładnie. Ja założyłem wentylator od cc ale razem ze stelażem - bo faktycznie wentyl z sc był mniejszy sporo niż ten od cc. Teraz śmiga i jestem zadowolony. Sprawdź jeszcze przewody... może jakieś przebicie masz?..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja u siebie będę musiał w takim razie zrobić podmiane wentyla na ten od poloneza albo z cc bo mój w aktualną pogode chyba nie daje rade bo wyskakuje mi co jakiś czas kontrolka od temperatury płynu chłodniczego oslabiony.gif te wentyle są obydwa większe (średnica śmigła) od tego w sc spi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja u siebie będę musiał w takim razie zrobić podmiane wentyla na ten od poloneza albo z cc bo mój w

> aktualną pogode chyba nie daje rade bo wyskakuje mi co jakiś czas kontrolka od temperatury

> płynu chłodniczego te wentyle są obydwa większe (średnica śmigła) od tego w sc spi?

proponuje wpierw chlodnice wyczyscic i sprawdzic czy pompa wody jest odpowiednio wydajna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wyczyścić ale z zewnątrz czy wewnątrz? (może i głupie pytanie ale dopiero się ucze robić przy sowim

> seju)

> pompe wyciągnąć i sprawdzić jakie ciśnienie daje tak?

Chłodnicę przepłukać ale najlepiej nową dać bo nie są to duże $ pompę można odkręcić i też ją przynajmniej sprawdzić wizualnie czy ma wszystkie łopatki. No i sprawdzić układ pod względem czystości czy nie ma żadnego "szlamu" yikes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chłodnicę przepłukać ale najlepiej nową dać bo nie są to duże $ pompę można odkręcić i też ją

> przynajmniej sprawdzić wizualnie czy ma wszystkie łopatki. No i sprawdzić układ pod względem

> czystości czy nie ma żadnego "szlamu"

co musze sciagac zeby sie dostac do pompy wody zeby ja np wymienic zlosnik.gif ?

1.2 8v

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Maiłem to samo u siebie obracał się lekko a paliło bezpiecznik po wymianie wentylatora na nowy

> działa już bez problemu ok 1,5 roku.

> Zobacz jeszcze czy się nigdzie nie ociera wentylator bo ja miałem tak po zamontowaniu nowego że

> trzeba było doginać mocowania żeby gładko chodził.

Ale widzisz, miałem jeden wentylator z takimi objawami, zmieniłem na nowy, trzy razy sie wlaczyl i znow stalo sie to samo. Przypadek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chłodnicę przepłukać ale najlepiej nową dać bo nie są to duże $ pompę można odkręcić i też ją

> przynajmniej sprawdzić wizualnie czy ma wszystkie łopatki. No i sprawdzić układ pod względem

> czystości czy nie ma żadnego "szlamu"

może jednak faktycznie dam nową bo będzie przynajmniej pewne, że ma działąća w związku z tym pytanie czy oryginał lepiej kupić czy z zamiennikami akurat tego nie ma problemu i kupić zamiennik? smile.gif

Od razu podepne się do pytania Dareq'a czy w 1.1 spi podobnie się ściąga pompe wody=też dostęp taki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> raczej nie ma bo chyba idzie aku>bezpiecznik 40A (sej)>wentyl z tego co tam patrzyłem

Dobra, ale czy nie jest podejrzane że drugi wentylator z takimi samymi objawami? Poprzedni zachowywał się dokładnie tak samo, to go wymieniłem. Drugi włączył się tylko tr5zy razy - fakt nowy nie był frown.gif Może coś jest nie tak, że je tak wykańcza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coby nowego wątku nie tworzyć, podczepie się tutaj. Wczoraj postałem troszku w korku i mnie się Sej "zagotował", wymieniłem wiatrak na nowy jakoś 2 miechy temu, bezpiecznik OK, mimo to wiatrak nie włącza się. Co może być przyczyną przyjmując że wiatrak jest sprawny a bezpiecznik cały??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> może jednak faktycznie dam nową bo będzie przynajmniej pewne, że ma działąća w związku z tym

> pytanie czy oryginał lepiej kupić czy z zamiennikami akurat tego nie ma problemu i kupić

> zamiennik?

> Od razu podepne się do pytania Dareq'a czy w 1.1 spi podobnie się ściąga pompe wody=też dostęp

> taki?

Kolego ja 2 tygodnie temu musiałem też zmieniać i kupiłem za 120 zł bodajże aluminiową (zamiennik) i działa elegancko. Wg mnie nie trzeba kupować oryginału. Chyba, że masz kase to zawsze to oryginał. Ale ta moja działa świetnie i jestem zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> coby nowego wątku nie tworzyć, podczepie się tutaj. Wczoraj postałem troszku w korku i mnie się Sej

> "zagotował", wymieniłem wiatrak na nowy jakoś 2 miechy temu, bezpiecznik OK, mimo to wiatrak

> nie włącza się. Co może być przyczyną przyjmując że wiatrak jest sprawny a bezpiecznik cały??

czujnik odpowiedzialny za uruchamianie wentyla. wkrecany jest w chlodnice. Wyciagnij z niego wtyczke, zrob zworke i zobaczysz czy sie wentyl zakreci. Jesli tak to odpowiedz prosta, czujnik padl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.