Skocz do zawartości

Maluch z pazurem - 15 - 18 tysięcy


bb_maciek

Rekomendowane odpowiedzi

heja zlosnik.gif

być może niebawem stanę przed takim wyborem i chcę być przygotowany co wybrać zlosnik.gif

póki co i tak mam zamęt czy ograniczać się jedynie do klasy B czy może poszukać jeszcze w kompaktach, natomiast najpierw zadam pytanie odnośnie tej pierwszej.

Zastanawiam się nad samochodem z klasy B z przedziału cenowego 15 - 18 tysięcy.

Co ważne, fajnie by było to w miarę dynamiczne autko ok.gif

głównie do miasta, czasem na trasę, o umiarkowanym zapotrzebowaniu na paliwo, o łatwym dostępie do części i serwisu (no i fajnie jak by nie były to serwisy mega drogie i mega częste zlosnik.gif )

Póki co mam dwóch faworytów - Renault Clio 1.4 16V 98KM (czytałem opinię, że silnik 1.6 16V 110KM niewiele poprawia dynamikę a posiada większe zapotrzebowanie na paliwo). dodatkowo za Clio przemawia dobre wyposażenie ok.gif

Kolejnym faworytem jest Toyota Yaris 1.5 TS. Autko fajne, mi osobiście się podoba (podobnie jak Clio) ma jedną (póki co znaną mi) przewagę nad Clio - niezawodność - a przynajmniej tak mówią zlosnik.gif natomiast ma też jeden minus - mniej miejsca (szczególnie dla mnie istotne - bagażnik).

Zastanawiałem się również nad Corsą GSI, Fiestą 1.4 16V bądź 1.6 16V i punto 1.4 16V

Powiedzcie coś o tych modelach ewentualnie doradźcie coś ciekawego zlosnik.gif z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo nie chce diesla zlosnik.gif

nie no najeździłem się przez ostatnie dwa lata dieslem i chcę wrócić dla odmiany do benzyny ok.gif

jakoś jazda na benzynie bardziej mnie przekonuje ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Póki co mam dwóch faworytów - Renault Clio 1.4 16V 98KM (czytałem opinię, że silnik 1.6 16V 110KM

> niewiele poprawia dynamikę a posiada większe zapotrzebowanie na paliwo). dodatkowo za Clio

> przemawia dobre wyposażenie

IMO poprawia. Z porównania bezposretniego z meganką I 1,6 16V.

Start na pustej dwupasmówce. Przy licznikowym 150 km/h Clio z silnikiem 1,4 zostało w tyle ok 100 metrów. IMO to niewiele ale zauważalnie... zwłaszcza że meganka chyba jest nieco cięższa.

Zupełnie inna sprawą jest dostępność i ew róznice w cenie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> IMO poprawia. Z porównania bezposretniego z meganką I 1,6 16V.

> Start na pustej dwupasmówce. Przy licznikowym 150 km/h Clio z silnikiem 1,4 zostało w tyle ok 100

> metrów. IMO to niewiele ale zauważalnie... zwłaszcza że meganka chyba jest nieco cięższa.

> Zupełnie inna sprawą jest dostępność i ew róznice w cenie...

spoko ok.gif nie miałem możliwości porównania obu silników, jedynie jeździłem pare razy jako pasażer meganką z silnikiem 1.4, więc póki co swoją opinię buduję tylko na tym co wyczytam w necie zlosnik.gif

ciekawe natomiast jak by wyglądało to zestawienie jak by sprawdzić koszta eksploatacji Clio z takim i takim silnikiem icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1,4 16V w tych samochodach co wymieniłeś szału nie robi, 90-100KM przy masie ponad tonę w prawdzie nie będzie zawalidrogą ale autem z pazurem bym tego nie nazwał

ja bym bardziej szukał peugeota 106 s16 czy saxo 1,6 16V te autka już śmigają znacznie lepiej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Peugeot 206 RC

> Renault Clio Sport

> A ile robisz rocznie kilometrów?

aktualnie ciężko stwierdzić bo od niedawna poruszam się komunikacją miejską zlosnik.gif wcześniej przed zmianą pracy poruszałem się autem zawodowo i kilometrów wychodziło około 90 tysięcy rocznie sciana.gif przy prywatnym użytkowaniu nie sądze, bym przekraczał 30 tysięcy rocznie ok.gif

co do peugeota rc jakoś nie mam przekonania, tylko nie wiem na razie czemu zlosnik.gif

a clio sporta się trochę boje zlosnik.gif a dokładniej to kosztów związanych z jego utrzymaniem ok.gif być może to wynika z nieświadomości, dlatego też pytam byście mnie uświadomili zlosnik.gif ;[

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja bym bardziej szukał peugeota 106 s16 czy saxo 1,6 16V te autka już śmigają znacznie lepiej

ale tutaj znacznie trudniej o niezajechany egzemplarz, no i to, że autka nieco starsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pug RC pasuje do twoich wymagań. Samochód klasy B ze 180 konnym silnikiem, tylko trudno będzie trafić dobry egzemplarz. Zresztą jak każde usportowionym aucie.

Przy przebiegach ok. 25kkm opłaca Ci się wracać do benzyny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pug RC pasuje do twoich wymagań. Samochód klasy B ze 180 konnym silnikiem, tylko trudno będzie

> trafić dobry egzemplarz. Zresztą jak każde usportowionym aucie.

> Przy przebiegach ok. 25kkm opłaca Ci się wracać do benzyny?

Widziales kiedys 206 RC nie na zdjeciach ?

Wiesz ile kosztuje utrzymanie RC ?

To w naszych warunkach kompletny tropik, w ktory nie pchalbym sie nie bedac swiecie zakochanym w 206.

Poza tym - ono nie jest tak szybkie jakie sie wydaje a ze wzgledu na znikoma popularnosc moze byc problematyczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co ważne, fajnie by było to w miarę dynamiczne autko

> głównie do miasta, czasem na trasę, o umiarkowanym zapotrzebowaniu na paliwo, o łatwym dostępie do

> części i serwisu (no i fajnie jak by nie były to serwisy mega drogie i mega częste )

> Póki co mam dwóch faworytów - Renault Clio 1.4 16V 98KM

Pomysl jednak nad 1.6. zlosnik.gif

Spiesze poinformowac, ze Clio 1.4 to troche malo.

Dostaje baty od Lanosa 1.6, ktorych na ulicy masz pelno.

To nie pazur, tylko tipsy. Mocniejsza wersja bedzie OK.

Chyba, ze kupisz Clio 2.0 Sport. To juz nazwij szponem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pomysl jednak nad 1.6.

> Spiesze poinformowac, ze Clio 1.4 to troche malo.

> Dostaje baty od Lanosa 1.6, ktorych na ulicy masz pelno.

> To nie pazur, tylko tipsy. Mocniejsza wersja bedzie OK.

> Chyba, ze kupisz Clio 2.0 Sport. To juz nazwij szponem.

no własnie póki co to nie mam pojęcia jak wyglada porównanie kosztów posiadania tych trzech jednostek silnikowych icon_rolleyes.gif wiadomo, sport korci najbardziej, jednak nie chodzi mi też o wpakowanie się w mega wydatki ok.gif chodzi o to, by auto miało coś pomiędzy tipsem a szponem zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no własnie póki co to nie mam pojęcia jak wyglada porównanie kosztów posiadania tych trzech

> jednostek silnikowych wiadomo, sport korci najbardziej, jednak nie chodzi mi też o

> wpakowanie się w mega wydatki chodzi o to, by auto miało coś pomiędzy tipsem a szponem

VTS/S16.

Szpon, pazur... nazwij jak chcesz.

Przy malym budzecie nawiazuje rownorzedna walke z CTRami.

P.S - ale nie mozesz jezdzic jak C*pa. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powiedzcie coś o tych modelach ewentualnie doradźcie coś ciekawego z góry dzięki.

ostatnio zapadła decyzja że C1 idzie do sprzedania ... bo za mały dla mojej zony a ja sie czuje w nim jak gej ... zresztą nie mogę jeździć autem bez klimy i stwierdziłem że przy okazji można by coś kupić do poświrowania ... przeglądałem ten dział

wiem że cenowo może troche odbiegają ... ale .... aleeeeee grinser006.gif chcesz pazurek ... to tu znajdziesz grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A może 110KM DCi w Clio?

> Ew Kia Rio 110 KM CRDI - odjazd ma zupełnie dobry...

W tej cenie nie kupi kijanki. Na alledrogo są 2 i obie rozbite. Co prawda odjazd ma i w trasie potrafi spalić 4.5 litra ropy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a clio sporta się trochę boje a dokładniej to kosztów związanych z jego utrzymaniem być może to

> wynika z nieświadomości, dlatego też pytam byście mnie uświadomili ;[

jak akceptujesz spalanie powyzej 10 w miescie to mozesz brac Clio Sporta (lub innego malucha z silnikiem 1,8-2,0)

troszke tez problem z czesciami bo prawie wszystko jest w nich inne (a wiec od razu powod zeby sprzedac drozej)

moze Punto HGT - jest stosunkowo najbardziej zblizony do swoich slabszych braci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

106 rallye/ saxo vts małe, bardzo szybkie, skręca, popularne i tanie, trzeba szukać dobrego egzemplarza.

clio- daj Panie Boże zdrowie przy szukaniu. Piekielnie szybkie, sporo pali, drogie w utrzymaniu.

A może porzebujesz po prostu w miarę sprawne auto? Może wystarczy pug 206 1.6 benzyna? Fajna by była dla ciebie wersja xsi, ale to ciężko upolować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tja... i dlatego chcesz się przerzucić na MR2?

> To dużo zmieni, zdecydowanie

ogólnie chciałem jakieś cabrio z hardtopem ...

MR2 calkiem fajnie wygląda i w sumie mnie by z niej nie było widać grinser006.gif a 140 KM w lekkim autku z napędem na tył lizak.gif

co innego w czerwonym C1 ... sciana.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 106 rallye/ saxo vts małe, bardzo szybkie, skręca, popularne i tanie, trzeba szukać dobrego

> egzemplarza.

> clio- daj Panie Boże zdrowie przy szukaniu. Piekielnie szybkie, sporo pali, drogie w utrzymaniu.

> A może porzebujesz po prostu w miarę sprawne auto? Może wystarczy pug 206 1.6 benzyna? Fajna by

> była dla ciebie wersja xsi, ale to ciężko upolować.

Clio sporty nie sa specjalnie szybsze od 106 Gti. skromny.gif

Niektorych 106 gti. Wiec okreslenie piekielnie szybkie to... przesada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> widać a 140 KM w lekkim autku z

> podpis.

> I możesz sobie zostawić c1 na zakupy

nie chce C1 ... sciana.gif mam uczulenie na to auto sciana.gif

a jak chce autor wątku autko z pazurem ... to jeszcze jeden pomysł ... niech kombinuje lanosa i robi montaż silnika z calibry grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Już myślałeś, że Cię ktoś na mieście widział?

> Tylko coś tanio policzył...

Nie, na miescie nie mial szans, bo jeszcze malaria nie lata. Spodziewalem seizobaczyc jakiegos klasyka w super stanie za 15-18kzl. Ech to zboczenie hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Clio sporty nie sa specjalnie szybsze od 106 Gti.

"nie specjalnie"?

1.5 s. do setki?

To akurat już spora różnica. Nie wiem jakimi 106 jeździłeś, ale seria vs. seria to na 100% 106 dostanie łomot. To zupełnie inne auta. Co nie znaczy, że takie 106/saxo jest wolne.

> Niektorych 106 gti. Wiec okreslenie piekielnie szybkie to... przesada.

jak na maluszka to takie clio jest niesamowicie szybkie. Chyba nie ma konkurenta w klasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> "nie specjalnie"?

> 1.5 s. do setki?

> To akurat już spora różnica. Nie wiem jakimi 106 jeździłeś, ale seria vs. seria to na 100% 106

> dostanie łomot. To zupełnie inne auta. Co nie znaczy, że takie 106/saxo jest wolne.

za 3K PLN 106 robi sie szybsze zlosnik.gif

> jak na maluszka to takie clio jest niesamowicie szybkie. Chyba nie ma konkurenta w klasie.

Mam zaczac wymieniac ? zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> za 3K PLN 106 robi sie szybsze

każde auto zrobi się szybsze jeśli dodasz z głową te 3tys.

> Mam zaczac wymieniac ?

dajesz.

segment a lub b benzyna, do 2l, wolnossący.

seria palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> każde auto zrobi się szybsze jeśli dodasz z głową te 3tys.

Tutaj bym sie nie zgodzil, po prostu w 106 masz pewne "kosmetyczne" mody, ktore daja niesamowite efekty jak na 1.6 benzyne.

> dajesz.

> segment a lub b benzyna, do 2l, wolnossący.

> seria

Chlopaku, ja nie dziele samochodow na "segmenty"

Hot hatch to hot hatch i mam w powazaniu czy to Z czy moze B zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tutaj bym sie nie zgodzil, po prostu w 106 masz pewne "kosmetyczne" mody, ktore daja niesamowite

> efekty jak na 1.6 benzyne.

> Chlopaku, ja nie dziele samochodow na "segmenty"

> Hot hatch to hot hatch i mam w powazaniu czy to Z czy moze B

A czytał tytuł wątku i pierwszy post?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Póki co mam dwóch faworytów - Renault Clio 1.4 16V 98KM (czytałem opinię, że silnik 1.6 16V 110KM

> niewiele poprawia dynamikę a posiada większe zapotrzebowanie na paliwo). dodatkowo za Clio

> przemawia dobre wyposażenie

1.4 nie jedzie - ja bym sobie glowy tym silnikiem nie zawracal. Ani nie jest ekonomiczny, ani dynamiczny. Jedyne co na plus (jezeli mowa o ekonomii) 1.4, to ze nie ma zmiennych faz rozrzadu, a 1.6 o ktorym piszesz pewnie ma - i to wszystko.

Ja bym sobie 1.4 glowy nie zawracal -no chyba, ze dodupowowzu - ale wtedy to i 1.2 sie nada waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.

> Ja bym sobie 1.4 glowy nie zawracal -no chyba, ze dodupowowzu - ale wtedy to i 1.2 sie nada

Clio 1.2?

Nie. To auto, z tym silnikiem jest niebezpiecznie powolne. Powyżej 90 km/h rozpędza się straaasznie powoli. Seicento to przy tym pocisk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> .

> Clio 1.2?

> Nie. To auto, z tym silnikiem jest niebezpiecznie powolne. Powyżej 90 km/h rozpędza się straaasznie

> powoli. Seicento to przy tym pocisk.

W Clio byly jeszcze 1,2 16v i tu raczej Seicento za duzo nie powalczy hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.