Skocz do zawartości

GP Turcji


Roman XXL

Rekomendowane odpowiedzi

Okiem RK z formukla1.pl

„Istambul Park to jeden z najlepszych nowoczesnych torów ze wspaniałym pierwszym sektorem, który ma pełno długich i gładkich zakrętów. Pierwszy zakręt jest całkiem zdradliwy, gdyż jest tam ślepy apeks, zaczyna się skręcać zanim zobaczy się wewnętrzną tarkę. Potem jedzie się pod górę do zakrętu numer dwa, który jest bardzo długim łukiem, a na pierwszym okrążeniu wyścigu jest bardzo emocjonujący, gdyż sporo się tam dzieje, a bolidy jadą jeden obok drugiego.”

„W środku okrążenia, dojeżdża się do zakrętu numer 8, który składa się z czterech szczytów, pokonywanych przy prędkości 260 km/h. Największym problemem nie jest wybór toru jazdy, ale dobijanie auta do ziemi, gdyż jest tam sporo nierówności. Z dzisiejszymi bolidami to praktycznie zakręt pokonywany na pełnym gazie, więc nie jest dużym wyzwaniem, ale będzie na pierwszym okrążeniu gdy ciśnienie opon jest niskie, a bolid jest bardzo ciężki. Jedyną rzeczą, na którą trzeba uważać to przednia prawa opona, która jest poddawana olbrzymim przeciążeniom i może mocno łuszczyć się na tym zakręcie.”

„Po zakręcie numer 8 jedzie się w dół i dochodzi do zakrętu numer 9 i 10, które tworzą szykanę, która nagle wiedzie ku górze. Można tam utrzymać sporą prędkość, ale jeżeli nie jest się uważnym można ją stracić na wyjściu, ponieważ bardzo łatwo jest pojechać zbyt szeroko- tak jak to zrobił Vettel w ubiegłym roku na pierwszym okrążeniu. Czasami trzeba zmienić swój tor, zwłaszcza gdy ściga się z kimś, można też poświęcić prędkość na wejściu, aby wcześniej przyspieszyć na wyjściu. To dziwny zakręt, dla którego zawsze mam duży respekt, gdyż nigdy nie ma się tam idealnego balansu.”

„Najlepszą okazją do wyprzedzania jest ostatnia sekcja okrążenia przed zakrętem numer 12, który jest po długiej prostej i wiedzie do krętej części toru. Można tutaj jechać bok w bok, ale zawsze jest się ograniczonym przez trakcję i przyczepność z przodu. Dopóki ktoś nie popełni błędu, ciężko jest wyprzedzić.”

„Jeżeli chodzi o ustawienia bolidu, mamy tu kompromis pomiędzy pierwszym i ostatnim sektorem. Gdy wybierze się ustawienia pod szybką część toru, gdy jest się dobrym aerodynamicznie w pierwszym sektorze, poświęca się przyczepność mechaniczną i traci trakcję oraz stabilność hamowania, co jest wyjątkowo ważne w ostatnim sektorze.”

Jak dla mnie będzie to sprawdzian czy w Renault jest rzeczywisty postęp, czy Monako było wynikiem podpasowania toru do bolidu i stylu jazdy Roberta. Jeśli prześcigną w normalnych kwalifikacjach którykolwiek zespół z pierwszej czwórki to będzie to dla mnie wystarczające.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nastroje w Renault optymistyczne. Co prawda Robert studzi trochę emocje (Boullier za bardzo się podniecił po Monaco hehe.gif) mówiąc, że na pewno nie ma co liczyć na powtórkę z ostatniego GP (co zrozumiałe zlosnik.gif), ale spodziewa się lepszej pozycji w qualu niż w Barcelonie. Wynika z tego, że celują ewidentnie w 3 rząd a to byłby świetny wynik ok.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to ładnie podsumowali na forum autosportu:

Renault + Robert = Chemistry zlosnik.gif

To wszystko funkcjonuje. Cały zespół świetnie reaguje w warunkach wyścigowych - wszystkie decyzje były trafne. Do tego widoczny progres. Jestem bardzo zadowolony, ale ciekawe czy F-duct się sprawdzi zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak to ładnie podsumowali na forum autosportu:

> Renault + Robert = Chemistry

> To wszystko funkcjonuje. Cały zespół świetnie reaguje w warunkach wyścigowych - wszystkie decyzje

> były trafne. Do tego widoczny progres. Jestem bardzo zadowolony, ale ciekawe czy F-duct się

> sprawdzi

to renault już w turcji ma go wprowadzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nastroje w Renault optymistyczne. Co prawda Robert studzi trochę emocje (Boullier za bardzo się

> podniecił po Monaco ) mówiąc, że na pewno nie ma co liczyć na powtórkę z ostatniego GP (co

> zrozumiałe ), ale spodziewa się lepszej pozycji w qualu niż w Barcelonie. Wynika z tego, że

> celują ewidentnie w 3 rząd a to byłby świetny wynik .

Mnie trochę denerwuje to, że póki co to Robert sam pracuje na punkty całego zespołu, bo Pietrow niezbyt powiększa dorobek punktowy. A szkoda, bo myślę że zespół mógłby wyżej stać w klasyfikacji konstruktorów. Ale trzymam kciuki za to, że wkrótce będzie lepiej. waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mnie trochę denerwuje to, że póki co to Robert sam pracuje na punkty całego zespołu, bo Pietrow

> niezbyt powiększa dorobek punktowy. A szkoda, bo myślę że zespół mógłby wyżej stać w

> klasyfikacji konstruktorów. Ale trzymam kciuki za to, że wkrótce będzie lepiej.

Myślę, że były większe priorytety niż pozycja w klasyfikacji. Talent Roberta jest nie do podważenia - także on musi być filarem zespołu i zapewnia to co maksymalnie można uzyskać. Witalij zapewnił potrzebnej zespołowi gotówki na jak by nie patrzeć, trudny start z wielkim znakiem zapytania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Debiutanci mają cholernie trudne zadanie od bodajże dwóch lat - brak testów między wyścigami daje się mocno we znaki. To jest jednak najwyższy poziom technologiczny i organizacyjny. Dużo rzeczy jest do nauki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie dali rady. Z widocznych to tylko nowe przednie skrzydło, które się sprawdziło. Więc powolutku

> do przodu - tak jak inni

Nie tak powolutku -- jak Mercedes hmm.gif

Przynajmniej testy przegieli - merole ich łykły hmm.gif

Ciekaw jestem Q - hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> qrde - live timing zdechł mi

To masz after timing zlosnik.gif

1 Mark Webber 1:26.295

2 Lewis Hamilton 1:26.433

3 Sebastian Vettel 1:26.760

4 Jenson Button 1:26.781

5 Michael Schumacher 1:26.857

6 Nico Rosberg 1:26.952

7 Robert Kubica 1:27.039

8 Felipe Massa 1:27.082

9 Vitaly Petrov 1:27.430

10Kamui Kobayashi 1:28.122

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To masz after timing

> 1 Mark Webber 1:26.295

> 2 Lewis Hamilton 1:26.433

> 3 Sebastian Vettel 1:26.760

> 4 Jenson Button 1:26.781

> 5 Michael Schumacher 1:26.857

> 6 Nico Rosberg 1:26.952

> 7 Robert Kubica 1:27.039

> 8 Felipe Massa 1:27.082

> 9 Vitaly Petrov 1:27.430

> 10Kamui Kobayashi 1:28.122

Wygląda na to, że Renault łyknęło Ferrari i depcze po piętach Mercedesowi. Ładnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wygląda na to, że Renault łyknęło Ferrari i depcze po piętach Mercedesowi. Ładnie.

Nie wydaje mi się żeby łyknęło, bardziej bym obstawiał nietrafione ustawienia/modyfikacje - na krok do tyłu ze strony scuderii. A mercedes za bardzo nie odstawał od renówki ostatnimi czasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to raczej Ferrari dalo ciala, Renault ciagle tam gdzie bylo

Bzdura zlosnik.gif Renia wraz z resztą (no może oprócz Ferrari) zbliżyła się i to wyraźnie do Red Bulli.

Wyniki z Barcelony:

1. Mark Webber 1:19,995 strata

2. Sebastian Vettel 1:20,101 0,106

3. Lewis Hamilton 1:20,829 0,834

4. Fernando Alonso 1:20,937 0,942

5. Jenson Button 1:20,991 0,996

6. Michael Schumacher 1:21,294 1,299

7. Robert Kubica 1:21,353 0,059 1,358

Wyniki z Turcji:

1. Mark Webber 1:26,295 strata

2. Lewis Hamilton 1:26,433 0,138

3. Sebastian Vettel 1:26,760 0,465

4. Jenson Button 1:26,781 0,486

5. Michael Schumacher 1:26,857 0,562

6. Nico Rosberg 1:26,952 0,657

7. Robert Kubica 1:27,039 0,744

Widać jak na dłoni kto zyskał a kto stracił. Renia z Mercem i Makiem ma największy progres.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i jeszcze ma pretensje do webbera - ale burak

bo teoretycznie był już z przodu ... więc oczekiwał, że tamtem zrobi mu miejsce przed zakrętem hahaha.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bo teoretycznie był już z przodu ... więc oczekiwał, że tamtem zrobi mu miejsce przed zakrętem

no a jak... w końcu nie na darmo mówią na niego baby-schumacher - znaczy należy mu się pierwszeństwo zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zakręt się zbliżał, musiał

nie musiał - gdyby wykiciał przed zakrętem po wewnętrznej nie zjeżdżając to też by łyknął webbera - już był sporo z przodu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie musiał - gdyby wykiciał przed zakrętem po wewnętrznej nie zjeżdżając to też by łyknął webbera -

> już był sporo z przodu

może za szybko było

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> macie jakieś działające video online?

ja mam szczęście, bo TF1 nadaje - niestety komentarz po francusku i do tego przerwy na reklamy no.gif

teraz wywiadu udziela Vettel - tłumaczy się

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.