Roman XXL Napisano 25 Maja 2010 Udostępnij Napisano 25 Maja 2010 Okiem RK z formukla1.pl „Istambul Park to jeden z najlepszych nowoczesnych torów ze wspaniałym pierwszym sektorem, który ma pełno długich i gładkich zakrętów. Pierwszy zakręt jest całkiem zdradliwy, gdyż jest tam ślepy apeks, zaczyna się skręcać zanim zobaczy się wewnętrzną tarkę. Potem jedzie się pod górę do zakrętu numer dwa, który jest bardzo długim łukiem, a na pierwszym okrążeniu wyścigu jest bardzo emocjonujący, gdyż sporo się tam dzieje, a bolidy jadą jeden obok drugiego.” „W środku okrążenia, dojeżdża się do zakrętu numer 8, który składa się z czterech szczytów, pokonywanych przy prędkości 260 km/h. Największym problemem nie jest wybór toru jazdy, ale dobijanie auta do ziemi, gdyż jest tam sporo nierówności. Z dzisiejszymi bolidami to praktycznie zakręt pokonywany na pełnym gazie, więc nie jest dużym wyzwaniem, ale będzie na pierwszym okrążeniu gdy ciśnienie opon jest niskie, a bolid jest bardzo ciężki. Jedyną rzeczą, na którą trzeba uważać to przednia prawa opona, która jest poddawana olbrzymim przeciążeniom i może mocno łuszczyć się na tym zakręcie.” „Po zakręcie numer 8 jedzie się w dół i dochodzi do zakrętu numer 9 i 10, które tworzą szykanę, która nagle wiedzie ku górze. Można tam utrzymać sporą prędkość, ale jeżeli nie jest się uważnym można ją stracić na wyjściu, ponieważ bardzo łatwo jest pojechać zbyt szeroko- tak jak to zrobił Vettel w ubiegłym roku na pierwszym okrążeniu. Czasami trzeba zmienić swój tor, zwłaszcza gdy ściga się z kimś, można też poświęcić prędkość na wejściu, aby wcześniej przyspieszyć na wyjściu. To dziwny zakręt, dla którego zawsze mam duży respekt, gdyż nigdy nie ma się tam idealnego balansu.” „Najlepszą okazją do wyprzedzania jest ostatnia sekcja okrążenia przed zakrętem numer 12, który jest po długiej prostej i wiedzie do krętej części toru. Można tutaj jechać bok w bok, ale zawsze jest się ograniczonym przez trakcję i przyczepność z przodu. Dopóki ktoś nie popełni błędu, ciężko jest wyprzedzić.” „Jeżeli chodzi o ustawienia bolidu, mamy tu kompromis pomiędzy pierwszym i ostatnim sektorem. Gdy wybierze się ustawienia pod szybką część toru, gdy jest się dobrym aerodynamicznie w pierwszym sektorze, poświęca się przyczepność mechaniczną i traci trakcję oraz stabilność hamowania, co jest wyjątkowo ważne w ostatnim sektorze.” Jak dla mnie będzie to sprawdzian czy w Renault jest rzeczywisty postęp, czy Monako było wynikiem podpasowania toru do bolidu i stylu jazdy Roberta. Jeśli prześcigną w normalnych kwalifikacjach którykolwiek zespół z pierwszej czwórki to będzie to dla mnie wystarczające. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 25 Maja 2010 Udostępnij Napisano 25 Maja 2010 Nastroje w Renault optymistyczne. Co prawda Robert studzi trochę emocje (Boullier za bardzo się podniecił po Monaco ) mówiąc, że na pewno nie ma co liczyć na powtórkę z ostatniego GP (co zrozumiałe ), ale spodziewa się lepszej pozycji w qualu niż w Barcelonie. Wynika z tego, że celują ewidentnie w 3 rząd a to byłby świetny wynik . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kevlar1 Napisano 25 Maja 2010 Udostępnij Napisano 25 Maja 2010 Moim zdanie trzeci rząd jest w zasięgu Renault. A dokładniej Roberta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 25 Maja 2010 Udostępnij Napisano 25 Maja 2010 Jak to ładnie podsumowali na forum autosportu: Renault + Robert = Chemistry To wszystko funkcjonuje. Cały zespół świetnie reaguje w warunkach wyścigowych - wszystkie decyzje były trafne. Do tego widoczny progres. Jestem bardzo zadowolony, ale ciekawe czy F-duct się sprawdzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikelos Napisano 25 Maja 2010 Udostępnij Napisano 25 Maja 2010 > Jak to ładnie podsumowali na forum autosportu: > Renault + Robert = Chemistry > To wszystko funkcjonuje. Cały zespół świetnie reaguje w warunkach wyścigowych - wszystkie decyzje > były trafne. Do tego widoczny progres. Jestem bardzo zadowolony, ale ciekawe czy F-duct się > sprawdzi to renault już w turcji ma go wprowadzić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DZIDA Napisano 26 Maja 2010 Udostępnij Napisano 26 Maja 2010 OT: A Manx-a nie ma - i nie poprawił jeszcze wyników typowań Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 26 Maja 2010 Udostępnij Napisano 26 Maja 2010 > Nastroje w Renault optymistyczne. Co prawda Robert studzi trochę emocje (Boullier za bardzo się > podniecił po Monaco ) mówiąc, że na pewno nie ma co liczyć na powtórkę z ostatniego GP (co > zrozumiałe ), ale spodziewa się lepszej pozycji w qualu niż w Barcelonie. Wynika z tego, że > celują ewidentnie w 3 rząd a to byłby świetny wynik . Mnie trochę denerwuje to, że póki co to Robert sam pracuje na punkty całego zespołu, bo Pietrow niezbyt powiększa dorobek punktowy. A szkoda, bo myślę że zespół mógłby wyżej stać w klasyfikacji konstruktorów. Ale trzymam kciuki za to, że wkrótce będzie lepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 26 Maja 2010 Udostępnij Napisano 26 Maja 2010 > to renault już w turcji ma go wprowadzić? Podobno tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 26 Maja 2010 Udostępnij Napisano 26 Maja 2010 > Mnie trochę denerwuje to, że póki co to Robert sam pracuje na punkty całego zespołu, bo Pietrow > niezbyt powiększa dorobek punktowy. A szkoda, bo myślę że zespół mógłby wyżej stać w > klasyfikacji konstruktorów. Ale trzymam kciuki za to, że wkrótce będzie lepiej. Myślę, że były większe priorytety niż pozycja w klasyfikacji. Talent Roberta jest nie do podważenia - także on musi być filarem zespołu i zapewnia to co maksymalnie można uzyskać. Witalij zapewnił potrzebnej zespołowi gotówki na jak by nie patrzeć, trudny start z wielkim znakiem zapytania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kevlar1 Napisano 26 Maja 2010 Udostępnij Napisano 26 Maja 2010 Pietrow jest debiutantem. W porównaniu z innymi co zaczynali w F1 Pietrov radzi sobie bardzo dobrze. No, w ostatnim sezonie Kobayashi spisywał się wyśmienicie jak na debiutanta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 26 Maja 2010 Udostępnij Napisano 26 Maja 2010 Debiutanci mają cholernie trudne zadanie od bodajże dwóch lat - brak testów między wyścigami daje się mocno we znaki. To jest jednak najwyższy poziom technologiczny i organizacyjny. Dużo rzeczy jest do nauki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 28 Maja 2010 Udostępnij Napisano 28 Maja 2010 > Podobno tak. Nie dali rady. Z widocznych to tylko nowe przednie skrzydło, które się sprawdziło. Więc powolutku do przodu - tak jak inni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Magdoc Napisano 28 Maja 2010 Udostępnij Napisano 28 Maja 2010 > Nie dali rady. Z widocznych to tylko nowe przednie skrzydło, które się sprawdziło. Więc powolutku > do przodu - tak jak inni Nie tak powolutku -- jak Mercedes Przynajmniej testy przegieli - merole ich łykły Ciekaw jestem Q - Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikelos Napisano 29 Maja 2010 Udostępnij Napisano 29 Maja 2010 > Nie dali rady. Z widocznych to tylko nowe przednie skrzydło, które się sprawdziło. Więc powolutku > do przodu - tak jak inni Podobno red bull nie będzie używał kanału w turcji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DZIDA Napisano 29 Maja 2010 Udostępnij Napisano 29 Maja 2010 > Podobno red bull nie będzie używał kanału w turcji a na 3 treningu na zakręcie 8 bambus poszedł w buraki i złapał 2 tylne kapcie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Colin Napisano 29 Maja 2010 Udostępnij Napisano 29 Maja 2010 > Podobno red bull nie będzie używał kanału w turcji z tego co mówią to ani w Turcji ani do końca sezonu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matadorRS Napisano 29 Maja 2010 Udostępnij Napisano 29 Maja 2010 > a na 3 treningu na zakręcie 8 bambus poszedł w buraki i złapał 2 tylne kapcie Czyli tam gdzie miejsce buraka. Obok innych burakow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DZIDA Napisano 29 Maja 2010 Udostępnij Napisano 29 Maja 2010 > Czyli tam gdzie miejsce buraka. Obok innych burakow a webbera potem wykręciło w tym samym miejscu - poszedł niemal dokładnie po śladach hama Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek t Napisano 29 Maja 2010 Udostępnij Napisano 29 Maja 2010 Alonso 12 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdario Napisano 29 Maja 2010 Udostępnij Napisano 29 Maja 2010 Petrov w Q3 Alonso out na Q2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DZIDA Napisano 29 Maja 2010 Udostępnij Napisano 29 Maja 2010 alonso wyleciał w q2 - 1 sensacja ruski przed polakiem po q2 - druga sensacja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdario Napisano 29 Maja 2010 Udostępnij Napisano 29 Maja 2010 > ruski przed polakiem po q2 - druga sensacja Sensacja będzie jak się to utrzyma po Q3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kevlar1 Napisano 29 Maja 2010 Udostępnij Napisano 29 Maja 2010 Renault ma szanse na trochę punktów jak Petrow z Robertem dojadą do mety w pierwszej 10. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdario Napisano 29 Maja 2010 Udostępnij Napisano 29 Maja 2010 > Renault ma szanse na trochę punktów jak Petrow z Robertem dojadą do mety w pierwszej 10. Przydało by się Bo same pkt Kubicy to będzie mało na Merca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DZIDA Napisano 29 Maja 2010 Udostępnij Napisano 29 Maja 2010 > Przydało by się Bo same pkt Kubicy to będzie mało na Merca ale jaja - kobayashi wszedł za to to q3 qrde - live timing zdechł mi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chorzyn Napisano 29 Maja 2010 Udostępnij Napisano 29 Maja 2010 > qrde - live timing zdechł mi To masz after timing 1 Mark Webber 1:26.295 2 Lewis Hamilton 1:26.433 3 Sebastian Vettel 1:26.760 4 Jenson Button 1:26.781 5 Michael Schumacher 1:26.857 6 Nico Rosberg 1:26.952 7 Robert Kubica 1:27.039 8 Felipe Massa 1:27.082 9 Vitaly Petrov 1:27.430 10Kamui Kobayashi 1:28.122 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 29 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 29 Maja 2010 > To masz after timing > 1 Mark Webber 1:26.295 > 2 Lewis Hamilton 1:26.433 > 3 Sebastian Vettel 1:26.760 > 4 Jenson Button 1:26.781 > 5 Michael Schumacher 1:26.857 > 6 Nico Rosberg 1:26.952 > 7 Robert Kubica 1:27.039 > 8 Felipe Massa 1:27.082 > 9 Vitaly Petrov 1:27.430 > 10Kamui Kobayashi 1:28.122 Wygląda na to, że Renault łyknęło Ferrari i depcze po piętach Mercedesowi. Ładnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikelos Napisano 29 Maja 2010 Udostępnij Napisano 29 Maja 2010 > Wygląda na to, że Renault łyknęło Ferrari i depcze po piętach Mercedesowi. Ładnie. Nie wydaje mi się żeby łyknęło, bardziej bym obstawiał nietrafione ustawienia/modyfikacje - na krok do tyłu ze strony scuderii. A mercedes za bardzo nie odstawał od renówki ostatnimi czasy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czacha Napisano 29 Maja 2010 Udostępnij Napisano 29 Maja 2010 > Wygląda na to, że Renault łyknęło Ferrari i depcze po piętach Mercedesowi. Ładnie. to raczej Ferrari dalo ciala, Renault ciagle tam gdzie bylo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 29 Maja 2010 Udostępnij Napisano 29 Maja 2010 > to raczej Ferrari dalo ciala, Renault ciagle tam gdzie bylo Bzdura Renia wraz z resztą (no może oprócz Ferrari) zbliżyła się i to wyraźnie do Red Bulli. Wyniki z Barcelony: 1. Mark Webber 1:19,995 strata 2. Sebastian Vettel 1:20,101 0,106 3. Lewis Hamilton 1:20,829 0,834 4. Fernando Alonso 1:20,937 0,942 5. Jenson Button 1:20,991 0,996 6. Michael Schumacher 1:21,294 1,299 7. Robert Kubica 1:21,353 0,059 1,358 Wyniki z Turcji: 1. Mark Webber 1:26,295 strata 2. Lewis Hamilton 1:26,433 0,138 3. Sebastian Vettel 1:26,760 0,465 4. Jenson Button 1:26,781 0,486 5. Michael Schumacher 1:26,857 0,562 6. Nico Rosberg 1:26,952 0,657 7. Robert Kubica 1:27,039 0,744 Widać jak na dłoni kto zyskał a kto stracił. Renia z Mercem i Makiem ma największy progres. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DZIDA Napisano 30 Maja 2010 Udostępnij Napisano 30 Maja 2010 i jadymy z wyścigiem ciekawe kogo szlag trafi na 1 zakręcie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DZIDA Napisano 30 Maja 2010 Udostępnij Napisano 30 Maja 2010 kurde - wszyscy się uchowali Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 30 Maja 2010 Udostępnij Napisano 30 Maja 2010 > kurde - wszyscy się uchowali mało widowiskowo to zrobili Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DZIDA Napisano 30 Maja 2010 Udostępnij Napisano 30 Maja 2010 > mało widowiskowo to zrobili czarnemu skopali pit stopa i spadł za vettela Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcipio Napisano 30 Maja 2010 Udostępnij Napisano 30 Maja 2010 > czarnemu skopali pit stopa i spadł za vettela i dobrze, będzie ciekawiej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DZIDA Napisano 30 Maja 2010 Udostępnij Napisano 30 Maja 2010 > i dobrze, będzie ciekawiej oj może być jeszcze ciekawej - chmurka jakaś nadciąga Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DZIDA Napisano 30 Maja 2010 Udostępnij Napisano 30 Maja 2010 i 1 pechowiec - trulli out i kovalainen out czyli razem LOTUS out Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 30 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 30 Maja 2010 nudy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcipio Napisano 30 Maja 2010 Udostępnij Napisano 30 Maja 2010 > i 1 pechowiec - trulli out > i kovalainen out > czyli razem LOTUS out Vettel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DZIDA Napisano 30 Maja 2010 Udostępnij Napisano 30 Maja 2010 > nudy vettel i webber się hukli vettel out, webber jeszcze się toczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcipio Napisano 30 Maja 2010 Udostępnij Napisano 30 Maja 2010 > vettel i webber się hukli > vettel put, webber jeszcze się toczy i jeszcze ma pretensje do webbera - ale burak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LMV Napisano 30 Maja 2010 Udostępnij Napisano 30 Maja 2010 > i jeszcze ma pretensje do webbera - ale burak No co najmniej niezrozumiałe zachowanie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 30 Maja 2010 Udostępnij Napisano 30 Maja 2010 > i jeszcze ma pretensje do webbera - ale burak bo teoretycznie był już z przodu ... więc oczekiwał, że tamtem zrobi mu miejsce przed zakrętem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcipio Napisano 30 Maja 2010 Udostępnij Napisano 30 Maja 2010 > bo teoretycznie był już z przodu ... więc oczekiwał, że tamtem zrobi mu miejsce przed zakrętem bez przesady,to vettel ewidentnie skręcił w webbera Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 30 Maja 2010 Udostępnij Napisano 30 Maja 2010 > bez przesady,to vettel ewidentnie skręcił w webbera zakręt się zbliżał, musiał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DZIDA Napisano 30 Maja 2010 Udostępnij Napisano 30 Maja 2010 > bo teoretycznie był już z przodu ... więc oczekiwał, że tamtem zrobi mu miejsce przed zakrętem no a jak... w końcu nie na darmo mówią na niego baby-schumacher - znaczy należy mu się pierwszeństwo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DZIDA Napisano 30 Maja 2010 Udostępnij Napisano 30 Maja 2010 > zakręt się zbliżał, musiał nie musiał - gdyby wykiciał przed zakrętem po wewnętrznej nie zjeżdżając to też by łyknął webbera - już był sporo z przodu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 30 Maja 2010 Udostępnij Napisano 30 Maja 2010 > nie musiał - gdyby wykiciał przed zakrętem po wewnętrznej nie zjeżdżając to też by łyknął webbera - > już był sporo z przodu może za szybko było Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 30 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 30 Maja 2010 macie jakieś działające video online? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 30 Maja 2010 Udostępnij Napisano 30 Maja 2010 > macie jakieś działające video online? ja mam szczęście, bo TF1 nadaje - niestety komentarz po francusku i do tego przerwy na reklamy teraz wywiadu udziela Vettel - tłumaczy się Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.