mmaciejosss Napisano 16 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2010 po 7 latach byłem na wymianie czynnika chłodzącego w Skodzie Fabia powinno być 550g czynnika , po odessaniu okazało się ze mam 520g ( czyli niewiele mniej ) , po napełnieniu do 575g ( +/- tyle podaje producent jako górną granicę czynnika ) mam takie wskazanie z termometru "domowego" 1-bieg nawiewu - +4'C 2-bieg nawiewu- +5'C 3-4 bieg nawiewu +5,5-6'C temp. na zewnątrz ok. 20'C nie wiem jak by to było w dokładniejszym termometrze , ale temp. z wylotu środkowego wydaje się być OK ( aczkolwiek spotkałem się z opinią iż powinno być ok 2'C ) czy takie dane są OK ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 16 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2010 > czy takie dane są OK ? Zasada jest taka że na zamkniętym obiegu powinno być na wyjściu 10C mniej niż na wejściu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sienolot Napisano 16 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2010 Jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmaciejosss Napisano 16 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2010 > Zasada jest taka że na zamkniętym obiegu powinno być na wyjściu 10C mniej niż na wejściu. to mam więcej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmaciejosss Napisano 16 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2010 > Jest kiedyś gdzieś była tabelka że jest to też zależne od ciśnienia na zewnątrz ( tak mi się wydaje ) , ale wg mnie wynik OK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markkk Napisano 16 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2010 >> czy takie dane są OK ? gdzies czytalem ze prawidlowa tem klimy to ok 4-5 stopni wiec OK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bodzlo Napisano 16 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2010 > po 7 latach byłem na wymianie czynnika chłodzącego w Skodzie Fabia > powinno być 550g czynnika , po odessaniu okazało się ze mam 520g ( czyli niewiele mniej ) , po > napełnieniu do 575g ( +/- tyle podaje producent jako górną granicę czynnika ) mam takie > wskazanie z termometru "domowego" > 1-bieg nawiewu - +4'C > 2-bieg nawiewu- +5'C > 3-4 bieg nawiewu +5,5-6'C > temp. na zewnątrz ok. 20'C > nie wiem jak by to było w dokładniejszym termometrze , ale temp. z wylotu środkowego wydaje się być > OK ( aczkolwiek spotkałem się z opinią iż powinno być ok 2'C ) > czy takie dane są OK ? Masz ok ,jak będzie na zewnątrz 30 to i tak bedzies zmiał 5-10 z kratek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmaciejosss Napisano 16 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2010 > Masz ok ,jak będzie na zewnątrz 30 to i tak bedzies zmiał 5-10 z kratek ostatnio jak było +34-36'C wg komputera za zew. to przy nastawieniu na min i 2-3 bieg w kabinie było w miarę komfortowo , na 4 bieg nie dawałem bo już troszkę głośno było , ale po 20min jazdy żona zmieniła nawiew na 1 bieg i tak jadąc nadal było OK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bodzlo Napisano 16 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2010 Przy takim upale to 15 było by nawet zbawieniem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nuba98 Napisano 16 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2010 +2 do 4 na zamkniętym to bardzo dobre, grunt żeby było na + , bo u mnie leciało na - i zamarzał parownik i przestawało chłodzić- uszkodzony zawór rozprężny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 16 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2010 > kiedyś gdzieś była tabelka że jest to też zależne od ciśnienia na zewnątrz ( tak mi się wydaje ) , > ale wg mnie wynik OK nie od ciśnienia otoczenia , tylko od wilgotności powietrza. pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brachu_ Napisano 18 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2010 ...spada do 6-7, sprężarka wyłącza się i temp wzrasta do 11-12, sprężarka włącza się ponownie i temp spada do 6-7 - cykl się powtarza. Jakieś 20 min trzeba poczekać aż temperatura we wnętrzu auta spadnie o 5*C i więcej nie chcę od tej panującej na zewnątrz (słoneczny dzień, okna nieprzyciemniane, bo to też odgrywa znaczącą rolę wspomagającą)... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmaciejosss Napisano 18 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2010 > ...spada do 6-7, sprężarka wyłącza się i temp wzrasta do 11-12, sprężarka włącza się ponownie i > temp spada do 6-7 - cykl się powtarza. Jakieś 20 min trzeba poczekać aż temperatura we wnętrzu > auta spadnie o 5*C i więcej nie chcę od tej panującej na zewnątrz (słoneczny dzień, okna > nieprzyciemniane, bo to też odgrywa znaczącą rolę wspomagającą)... to ja tak nie mam na szczęście Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamianB Napisano 18 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2010 > ...spada do 6-7, sprężarka wyłącza się i temp wzrasta do 11-12, sprężarka włącza się ponownie i > temp spada do 6-7 - cykl się powtarza. Jakieś 20 min trzeba poczekać aż temperatura we wnętrzu > auta spadnie o 5*C i więcej nie chcę od tej panującej na zewnątrz (słoneczny dzień, okna > nieprzyciemniane, bo to też odgrywa znaczącą rolę wspomagającą)... Czyli przy temperaturze na dworze wynoszącej 30 stopni w środku masz minimalnie tylko 25? Może coś nie tak z klimą? Przecież to tak jakby jej wcale nie było... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bodzlo Napisano 18 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2010 > Czyli przy temperaturze na dworze wynoszącej 30 stopni w środku masz minimalnie tylko 25? Może coś > nie tak z klimą? Przecież to tak jakby jej wcale nie było... To tajemnica dlaczego w japońcach dłużej sprężarki wytrzymuja niż w niemieckim aucie Japońce w wiekszośći temp z kratek maja w okolicach 6-10 gdzie w tych samych warunkach niemieckie auto ma ok 2-5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czacha Napisano 19 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2010 > Czyli przy temperaturze na dworze wynoszącej 30 stopni w środku masz minimalnie tylko 25? Może coś > nie tak z klimą? Przecież to tak jakby jej wcale nie było... roznica jest kolosalna ze wzgledu na brak wilgoci w powietrzu. ja staram sie nie przekraczac roznicy 7 stopni w stosunku do tego co jest na zewnatrz, podobno aby nie bylo problemow ze zdrowiem nie powinno sie przekraczac 5*. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 19 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2010 Temp na wyjściu klimy zależy od wilgotności powietrza (przy otwartym obiegu). Tabelka dla Lanosa, obroty 2000. Ciśnienia w tabelce, to ciśnienia wewnątrz instalacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
COffin Napisano 19 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2010 > Przy takim upale to 15 było by nawet zbawieniem nie , nie dawało by rady wychłodzić nagrzewającego się wnętrza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WhiteMat Napisano 19 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2010 > Czyli przy temperaturze na dworze wynoszącej 30 stopni w środku masz minimalnie tylko 25? Może coś > nie tak z klimą? Przecież to tak jakby jej wcale nie było... Przy temp. zewn. 30 stopni w środku może być bez klimy i 40. 25st. to całkiem rozsądna temperatura! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brachu_ Napisano 19 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2010 5* poniżej zewnętrznej to wzorzec (dla zdrowia), choć wolałbym żeby schodziła jeszcze o 1-2* - nie musiałbym czekać 15-20min na ochłodzenie wnętrza do minimalnego poziomu, a trwałoby to krócej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.