Skocz do zawartości

Ogrzewanie postojowe- webasto


duxxx

Rekomendowane odpowiedzi

> Panowie czy ktoś z was ma zamontowane jak w.w ogrzewanie w seicencie, lub ktoś widział gdzie

> montują to urządzenie.

Często sypiasz w cento smile.gif ?

Webasto to niewielkie urządzenie, wielkości pudełka po butach więc wszędzie spokojnie wciśniesz. Myślisz o takim z nawiewem czy z obiegiem wody?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Często sypiasz w cento ?

> Webasto to niewielkie urządzenie, wielkości pudełka po butach więc wszędzie spokojnie wciśniesz.

> Myślisz o takim z nawiewem czy z obiegiem wody?

Nie sypiam w aucie, ale chce miec webasto ktore z automatu sie załaczy w zimie i zagrzeje samochód przed wejściem do auta. Najlepszy obieg to wodny bo zagrzewa silnik, z drugiej strony nadmuch jest najwydajniejszy jesli chodzi o zagrzanie wnętrza. Tylko problem jest gdzie zamontować webasto wtedy mozna wybrać układ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no mozna tylko po co potem ciagnac rułe do kabiny? nie lepiej go dac np do bagaznika, albo pod

> siedzenie?

Ty chyba kozę na drewno widziałęś a nie webasto biglaugh.gif

webasto mnontujesz pod maską, bo tam jest mały pierdzipęd spalinowy który pobiera paliwko ze zbiornika auta, spala je i ogrzewa płyn chłodzący, w którego obwód jest włączony ten pierdzipęd i ten nagrzewa nagrzewnicę i wentyl automatycznie jest załączany i masz ciepły silnik (płyn krąży na małym obiegu) i ciepłą kabinę

jakbys zamontował webasto w kabinie tobyś miał pełną kabinę spalin

są też inne wynalazki: "webasto" powietrzne: silnik spalinowy nie podgrzewa płynu tylko wiatr puszczany odrbnym kanałem do kabiny

- pradowy wentylator - zasada działanai coś jak suszarka (podłączasz pod 220v i grzeje kabinę - do zastosowania raczej tylko w garażu biglaugh.gif)

- grzałka silnika (220v - grzeje silnik)

- kombinacja grzałki i pradowego wentylatora - ale nadal na 220 v

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

> Panowie czy ktoś z was ma zamontowane jak w.w ogrzewanie w seicencie, lub ktoś widział gdzie

> montują to urządzenie.

Tak drogi Panie, sam jestem użytkownikiem auta z ogrzewaniem postojowym od roku, i widząc jaka to dobra rzecz zamontowałem w tym roku w żony seicento! Wbrew pozorom miejsca jest dużo. Zakupiłem używane B4WSC Eberspachera,ogrzewanie typu mokrego, piec jest zamontowany niemalże w zderzaku z przodu po lewej stronie, pompka paliwa pod maską. Ujęcie paliwa zrobiłem dodatkowe- czyli od dekla zbiornika pociągnąłem dodatkowy przewód. Jeśli temat będzie "aktywny" wrzucę fotki.

Proszę osoby niewtajemniczone o nie wypisywanie bredni typu że takie coś to tylko do ciężarówki, albo, że to jest do auta w którym sie śpi itp.

To naprawdę super sprawa. Szyby odmrożone, w aucie ciepło. Trzeba tylko myśleć i używac z głową- akumulator też ma określoną pojemność...

Zainteresowanym tematem z chęcią udostępnie fotki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak drogi Panie, sam jestem użytkownikiem auta z ogrzewaniem postojowym od roku, i widząc jaka to

> dobra rzecz zamontowałem w tym roku w żony seicento! Wbrew pozorom miejsca jest dużo.

> Zakupiłem używane B4WSC Eberspachera,ogrzewanie typu mokrego, piec jest zamontowany niemalże

> w zderzaku z przodu po lewej stronie, pompka paliwa pod maską. Ujęcie paliwa zrobiłem

> dodatkowe- czyli od dekla zbiornika pociągnąłem dodatkowy przewód. Jeśli temat będzie

> "aktywny" wrzucę fotki.

> Proszę osoby niewtajemniczone o nie wypisywanie bredni typu że takie coś to tylko do ciężarówki,

> albo, że to jest do auta w którym sie śpi itp.

> To naprawdę super sprawa. Szyby odmrożone, w aucie ciepło. Trzeba tylko myśleć i używac z głową-

> akumulator też ma określoną pojemność...

> Zainteresowanym tematem z chęcią udostępnie fotki.

ile takie urządzenie zuzywa paliwa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W zależności od mocy, ale tak pi razy drzwi ok. 1L/h

Na maxymalnej mocy 0,65 l/h, jak temperatura cieczy wzrośnie to zużycie spada do ok 0,35 L/h. To dane z B4WSC

U siebie mam B5WSC (5KW) i zużycie jest niewiele większe, 0,7 i 0,4 litra na godzinę. Żeby odmrozić auto potrzeba ok. 20 minut pracy urządzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na maxymalnej mocy 0,65 l/h, jak temperatura cieczy wzrośnie to zużycie spada do ok 0,35 L/h. To

> dane z B4WSC

> U siebie mam B5WSC (5KW) i zużycie jest niewiele większe, 0,7 i 0,4 litra na godzinę. Żeby odmrozić

> auto potrzeba ok. 20 minut pracy urządzenia.

Zapodaj fotki, bo to ciekawa rzecz jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Fotki wrzucę... jak zrobię, póki co zamieszczam filmik, jak to działało w warunkach warsztatowych,

> zanim trafiło do auta.

>

Tak się zastanawiam, czy takie podgrzewanie płynu chłodniczego to nie jest robienie silnika w wała. Niby mamy podgrzany płyn a co za tym idzie też silnik, ale olej wciąż pozostaje zimny, a co za tym idzie gęściejszy i silnik potrzebuje bogatszej mieszanki żeby pracować w takich warunkach, Tyle że czujnik który informuje komputer o temperaturze silnika znajduje się w obiegu cieczy chłodzącej, przez co komputer myśli, że silnik jest nagrzany. Ciekaw jestem co się w takim przypadku dzieje, gdy ten płyn podgrzeje się nam do 80 stopni a na zewnątrz mamy minus 15?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak się zastanawiam, czy takie podgrzewanie płynu chłodniczego to nie jest robienie silnika w wała.

Masz racje poniekąd. Ten olej i układ korbowy też sie nieco nagrzeje, ale nie tak jak płyn do 80 stopni. Wygląda to tak że 1-3 sekund po uruchomieniu silnik ma dość wolne obroty- w granicach 700-800, po przełamaniu pierwszych olejowych trudności wszystko wraca do normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Straszną druciarnie tam masz

Tak, druciarnia to zwinięty nadmiar kabli od instalacji gazowej, plus przewody teraz od ogrzewania. Na żywo wygląda jeszcze gorzej!

A co do pompki to powiem Ci tak: jestem totalnie początkującym w tej dziedzinie- nie wiem gdzie ona ma być, ale nie mam żadnego zjawiska cofania się benzyny, czy odparowywania, nawet po długim czasie gdy z ogrzewania się nie korzysta. Odpala po kilku impulsach pompki.

W moich oczach SC jest autem bardzo prostym i mało awaryjnym- jeśli chodzi o te sprawy pod maską- i całe szczęście, bo cokolwiek w oryginale zrobić to masakra ze wzgledu na miejsce, a tu na dodatek węże do reduktora gazu, i pieca. Jest bardzo ciasno.

Najważniejsze, że rano skrobania nie ma.

Niedowiarkom mówię- naprawdę warto!

Co mogę doradzić jeszcze.... uwaga na tanie piece sprzedawane na allegro- często ta taniocha to nie niezależne ogrzewanie, ale tylko dogrzewacze ( przeważnie diesle), inny przykład taniochy- piec może być sterowany jakąś dziwną magistrala danych z auta określonej marki. Ceny orientacyjne całego zestawu eberspachera (webasto nieco tańsze) to 700-1000 zł. Zestaw to piec, pompa paliwa, wiązka przewodów, zegar sterujący. Mowa o używce rzecz jasna. Nowe też są... ale ceny sa kosmiczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

Witam. Mam do ciebie pytanie odnośnie webasta w seicencie. mam u siebie w 900 założone webasto Ebera d4wsc. Wszystko jest w porządku jednakże jest jeden problem., Jak silnik zostanie ogrzany webastem to dopiero zapala za 5 lub 6 razem. Gdy jest zimny pali od razu. Nie wiem czy jest to związane z tym, że komputer odczytuje inną temperaturę cieczy i inna na zewnątrz i daje zły skład mieszanki podczas zapalani. Czy miał ktoś taki problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.