dawidp1984 Napisano 6 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2011 Ja za bardzo nie kumam. Ja mam 16v i nie tyrkoli. Komputer był przełożony do auta kolegi co tyrkoli i nadal to samo. Więc zmiana kompa tu nic nie dała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 6 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2011 > Ja za bardzo nie kumam. Ja mam 16v i nie tyrkoli. Komputer był przełożony do auta kolegi co tyrkoli > i nadal to samo. Więc zmiana kompa tu nic nie dała. nie mówie o wymianie kompa 16v -> 16v a o wymianie 16v -> 8v Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawidp1984 Napisano 6 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2011 No to rozumiem (chyba) że jeżeli masz 16v i założysz 8v to to nic nie da tak?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 6 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2011 > No to rozumiem (chyba) że jeżeli masz 16v i założysz 8v to to nic nie da tak?? wg mnie da i to dużo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
martinpoz Napisano 6 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2011 Tylko pytanie czemu w ogóle trzeba dawać innego kompa. Jak ten sam zestaw nie tyrkoli w Punto w kompem 16v Dla mnie to jest zagadka hehe Czy to wina budy Cento może ??? A propo wiązki łaczone są jakoś czy całość z Punto/Stilo czy innego dawcy idą do Cento. Bo może tutaj jakaś niespodzianka jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 6 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2011 > Tylko pytanie czemu w ogóle trzeba dawać innego kompa. > Jak ten sam zestaw nie tyrkoli w Punto w kompem 16v > Dla mnie to jest zagadka hehe > Czy to wina budy Cento może ??? > A propo wiązki łaczone są jakoś czy całość z Punto/Stilo czy innego dawcy idą do Cento. Bo może > tutaj jakaś niespodzianka jest. tak szczeze to łączenie wiązek silnika z kabinową nie ma wg mnie większego znaczenia. Wiązka silnika jest w sobie na tyle zintegrowana, ze wystarczy podac na krodko plus na kompa z akumulatora i da się uruchomić silnik na samej wiązce silnikowej. Bez potrzeby podłączania do wiązki kabinowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawidp1984 Napisano 6 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2011 Ja też już nie wiem o co tu chodzi. Ja mam silnik z kompem z Lancii Y i jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karan Napisano 6 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2011 > ewidentnie problem trykolenia polega na elektronice. > Podpowiem, ze są dwie możliwości, zasadniczo to jedna... Komputer sterujący. Dla czego tak myślę? > Załóżmy, ze mamy 16v tak jak należy. Trykoli... I jest OK I teraz zmieniamy kompa na kompa z > 8v 75, we wtyczce mostkujemy wtryskiwacze (pin 18 z 32 - piszę z pamięci, nie chce mi się > schematu otwierać), wgrywamy przerobiony program (w 8v wtryski mają inną wydajność. Jak > zostawiamy wtryski z 16v to trzeba przerobić mapę bo będzie za dużo paliwa). W instalacji nie > przerabiamy kompletnie nic więcej, te same czujniki, te same cewki, świece itp. > Odpalamy padlinę i pytanie, trykoli czy nie?? Moja odpowiedź - nie trykoli.... prawdopodobnie ujawniles tajemna wiedze Araba, ktory za to bierze kupe siana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawidp1984 Napisano 6 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2011 Może chociaż ktoś naprowadzi w miarę do celu. Ja rozumiem że jest ktoś kto sobie zarabia na tym ale moim zdaniem forum jest też po to aby sobie pomagać. Nie trzeba oczywiście zaraz zdradzać całej prawdy ale choćby w 50% naprowadzić na jakiś trop. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 6 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2011 > prawdopodobnie ujawniles tajemna wiedze Araba, ktory za to bierze kupe siana arab nie zmienia kompa. Jedyną modyfikacją która przychodzi mi na myśl to zmiana wtryskiwaczy na fulgrup i podstrojenie mapy. W tej chwili nie mam możliwości nawet tego sprawdzić.. Moje turbo działa na kompie z 8v i nie trykoli. A jedyne wolnossące 16v które miałem pod ręką własnie się zaczeło rozkładać. Już wcześniej padła tutaj taka opcja, ze trykoli w czasie gdy wtryski działają w półsekwejcji. W 16v działają tak do pewnych obrotów silnika, powyżej tych obrotów leją razem. Ale to nie wyjaśnia przypadłości takiej, ze w ori punto nie trykoli a w cento trykoli... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 6 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2011 > Może chociaż ktoś naprowadzi w miarę do celu. Ja rozumiem że jest ktoś kto sobie zarabia na tym ale > moim zdaniem forum jest też po to aby sobie pomagać. Nie trzeba oczywiście zaraz zdradzać > całej prawdy ale choćby w 50% naprowadzić na jakiś trop. tak szczerze to sami nie wiemy.... jak wpadnę na to kiedyś dlaczego trykoli i co zrobić żeby nie trykoliło to z miłą chęcią opisze to na forum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matts Napisano 6 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2011 > tak szczerze to sami nie wiemy.... jak wpadnę na to kiedyś dlaczego trykoli i co zrobić żeby nie > trykoliło to z miłą chęcią opisze to na forum Pozostaje jeszcze kwestia dolotu, przecież oryginalny nie wejdzie, może tu tkwi problem i myśi mieć odpowiednie parametry, sam nie wiem Dolot i wydech są zawsze inne, a w Punto itp jest tak jak ma być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawidp1984 Napisano 6 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2011 Dolot mam stożek (nie wiem jaki) i wydech mam składak z seja i mareii i nie tyrkoli, wieć raczej to nie ma znaczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ketchup87 Napisano 6 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2011 > ewidentnie problem trykolenia polega na elektronice. > Podpowiem, ze są dwie możliwości, zasadniczo to jedna... Komputer sterujący. Dla czego tak myślę? > Załóżmy, ze mamy 16v tak jak należy. Trykoli... I jest OK I teraz zmieniamy kompa na kompa z > 8v 75, we wtyczce mostkujemy wtryskiwacze (pin 18 z 32 - piszę z pamięci, nie chce mi się > schematu otwierać), wgrywamy przerobiony program (w 8v wtryski mają inną wydajność. Jak > zostawiamy wtryski z 16v to trzeba przerobić mapę bo będzie za dużo paliwa). W instalacji nie > przerabiamy kompletnie nic więcej, te same czujniki, te same cewki, świece itp. > Odpalamy padlinę i pytanie, trykoli czy nie?? Moja odpowiedź - nie trykoli.... To już pisałem wcześniej i wstawiałem film z jazdy moim na kompie od 8v. I nic nie tyrkoliło. Może kwestia pozostawienia jakichś gratów? Może większość zostawia jakieś czujniki czy uj wie co ze starej instalacji bo w 16v wyglądają tak samo a na prawdę nie pasują. Zmiana dolotu nic nie zmienia. Ktoś mi sugerował, że może odłączenie sterowania ciśnieniem paliwa ale raczej też bez zauważalnych efektów. Z resztą po co odcinać coś co być powinno. Edit: Swapując z 899 czy 1108 pewnie wszyscy zostawiają podwójny przekaźnik. Kolega Dawidp miał wcześniej 704 więc idę tym tropem, że u mnie zostało coś z 1.1 co on ma włożone nowe. Ze strony http://www.centomania.com/index.php?opti...&Itemid=109 wnioskuję, że w 16v i w 8v różni się podłączenie zasilania oraz cewek i wtrysków do tego przekaźnika. Fakt faktem, że zasilanie tak czy siak idzie w te same piny, tylko nie przez dwa a przez jeden bezpiecznik a wtryski i cewki i tak są (tak wynika ze schematu) połączone do kupy wewnątrz przekaźników ale może ma to jakieś znaczenie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ketchup87 Napisano 6 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2011 > Pozostaje jeszcze kwestia dolotu, przecież oryginalny nie wejdzie, może tu tkwi problem i myśi mieć > odpowiednie parametry, sam nie wiem > Dolot i wydech są zawsze inne, a w Punto itp jest tak jak ma być. Ale 8v możesz odpalić bez dolotu albo z metrową kibelrurą i nic takiego nie wystąpi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ketchup87 Napisano 7 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2011 Znowu ja Przejrzałem pinouty kompów CCS 1,2 8v i 1,2 16v Pierwsze co zauważyłem to inne podłączenie krokowca. Czy ktoś to zmienia przy swapie? Po lewej piny kompa po prawej krokowca CCS 2 - C 3 - D 20 - A 21 - B 8v 2 - B 3 - D 20 - A 21 - C 16v 2 - D 3 - B 20 - C 21 - A Następnie przy kompie z CCS i w 16V sonda lambda jest podłączona identycznie a w 8v odwrotnie (chodzi o same piny tego elementu czułego, nie o ogrzewanie) Może niestabilne obroty biegu jałowego jak i tyrkolenie to sprawka krokowca? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
huba301 Napisano 7 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2011 > Znowu ja > Przejrzałem pinouty kompów CCS 1,2 8v i 1,2 16v > Pierwsze co zauważyłem to inne podłączenie krokowca. Czy ktoś to zmienia przy swapie? > Po lewej piny kompa po prawej krokowca > CCS > 2 - C > 3 - D > 20 - A > 21 - B > 8v > 2 - B > 3 - D > 20 - A > 21 - C > 16v > 2 - D > 3 - B > 20 - C > 21 - A > Następnie przy kompie z CCS i w 16V sonda lambda jest podłączona identycznie a w 8v odwrotnie > (chodzi o same piny tego elementu czułego, nie o ogrzewanie) > Może niestabilne obroty biegu jałowego jak i tyrkolenie to sprawka krokowca? Biorąc wiązkę od 1.2 16V też tyrkoli, a z tej teorii powinno wynikać że nie będzie tyrkolić, tylko na przerabianej wiązce by tyrkolił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ketchup87 Napisano 7 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2011 > Biorąc wiązkę od 1.2 16V też tyrkoli, a z tej teorii powinno wynikać że nie będzie tyrkolić, tylko > na przerabianej wiązce by tyrkolił. Rynce nogi opadają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ketchup87 Napisano 7 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2011 > Biorąc wiązkę od 1.2 16V też tyrkoli, a z tej teorii powinno wynikać że nie będzie tyrkolić, tylko > na przerabianej wiązce by tyrkolił. A nie trzeba jej przedłużać? Może w trakcie tej operacji można się zasugerować podłączeniem z innego modelu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 7 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2011 > A nie trzeba jej przedłużać? Może w trakcie tej operacji można się zasugerować podłączeniem z > innego modelu? Jest na styk ale jak sie pokombinuje to nie trzeba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ketchup87 Napisano 7 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2011 > Jest na styk ale jak sie pokombinuje to nie trzeba U mnie krokowiec jest zupełnie inaczej podpięty 2 - D 3 - B 20 - A 21 - C Wg mnie żadna z cewek nie działa prawidłowo i stąd u mnie falujące obroty jałowe. Dodatkowo u mnie po wjeździe w kałużę podczas dużego deszczu jest jedno wielkie tyrkolenie. Nawet na dwójce ciężko się rozpędzić. Auto nie ma mocy i strzela w dolot i po odpięciu krokowca i nagrzaniu auta zrobiło się to samo. Wnioskuję, że gdzieś w wiązce jest bardzo słabe miejsce, które w deszczu przebija. Może w wyniku złęgo połączenia działa u mnie jedna z cewek krokowca a przy deszczy pada druga? Edit: W każdym modelu krokowca cewki idą pomiędzy 2 i 20 oraz 21 i 3 a u mnie jedna idzie między 2 i 21 a druga 3 i 20. Komp steruje krokowcem losowo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vale46 Napisano 7 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2011 mam podobnie że w deszczu i przejechaniu przez wiekszą kałuże strasznie albo tyrkoli albo nie pali na przynajmniej 1 cylinder... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tuha Napisano 7 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2011 u mnie obstawiam ze jak dostanie gdzies wody ,zieje ogiem z rury przy przygazowce i probie krecenia wyzejco sie konczy przy 3-4 tys tylko(dlawi sie). z tyrkoleniem tez tak jest ze nie jest zawsze(czasem go niema) ale niewiem do czego to zalezy. Powrot z istwy a raczje jego brak myslicie ze niema wplywu(niemam powrotu a kolektor mam od p1 z powrotem) ostanio zaczalem nad tym rozmyslac tyrkoleniem i to wg mnei chodzi o cos malo wazne na co nikt nie zwraca uwagi.rozwiazaniem jest tez napisac prog ale to wiaze sie z kosztami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ketchup87 Napisano 7 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2011 > u mnie obstawiam ze jak dostanie gdzies wody ,zieje ogiem z rury przy przygazowce i probie krecenia > wyzejco sie konczy przy 3-4 tys tylko(dlawi sie). z tyrkoleniem tez tak jest ze nie jest > zawsze(czasem go niema) ale niewiem do czego to zalezy. Powrot z istwy a raczje jego brak > myslicie ze niema wplywu(niemam powrotu a kolektor mam od p1 z powrotem) ostanio zaczalem nad > tym rozmyslac tyrkoleniem i to wg mnei chodzi o cos malo wazne na co nikt nie zwraca > uwagi.rozwiazaniem jest tez napisac prog ale to wiaze sie z kosztami. Właśnie, że to nie wina kompa bo wczoraj miałem u siebie kompa z nietyrkolącego auta i mój nadal tyrkolił. Problem leży gdzieś w klamotach, w jakimś drobiazgu, który większość swapujących osób pomija. W przekaźniku, w cewkach, w krokowcu, filtrze węglowym? A może sposób podłączenia? U mnie jest na przykład inaczej. Jak możecie to sprawdźcie u Was jak to wygląda. ABCD są opisane na wtyczce do krokowca a numery pinów wewnątrz wtyczki do kompa i po kolorkach można spokojnie dojść. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tuha Napisano 7 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2011 widze ze kolega ketchup sie zaparl i dobrze:) chetnie pomoge na jutro postaram sie sprawdzic od krokowca idace kable. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 7 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2011 > widze ze kolega ketchup sie zaparl i dobrze:) chetnie pomoge na jutro postaram sie sprawdzic od > krokowca idace kable. u mnie krokowiec był inaczej podłączony niż na schemacie. Nie działał jak powinien, podłączyłem "po swojemu" i działał dobrze Praktycznie nie trykolił, delikatnie czasami miał "zadyszkę" do 2tyś obrotów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tuha Napisano 7 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2011 2 tys to nie 3-4 a mojemu nawet jak przepinam bieg z ponad 6tys i spadnie do 4tys czy 5tys to mu sie zatyrkoli a to jest zenujace Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 7 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2011 > mam podobnie że w deszczu i przejechaniu przez wiekszą kałuże strasznie albo tyrkoli albo nie pali > na przynajmniej 1 cylinder... Jedyne elektryczne co może dostać po dupie przy wjeździe w kałużę to czyjnik położenia wału, sonda lambda ewentualni, i rzeczony elektrozawór (jeszcze czujnik oleju, ale to nie ma nic z kompem wspólnego). W związku z tym sugestia (ponowna chyba, może nie w tym wątku) obadajcie jakość ekranowania kabli od CPW i lambdy. Ten ekran jest przypięty oczkiem do jednej ze szpilek mocowania kompa normalnie, może tam coś jest nie halo. I proponuję również posiadaczom nietrykolących odpiąć ten ekran i zobaczyć co będzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 7 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2011 > 2 tys to nie 3-4 a mojemu nawet jak przepinam bieg z ponad 6tys i spadnie do 4tys czy 5tys to mu > sie zatyrkoli a to jest zenujace nie, u mnie tylko przy ruszaniu był taki efekt do 2tyś obrotów no i casami w czasie jazdy jak bieg miałem za wysoki i obroty spadały ponizej 2tyś to w momencie dodania gazu sobie kichnoł i jechał dalej. ale tak jak pisałem wcześniej, w tej chwili nie mam mozłiwości nic z tego sprawdzić/zweryfikować. Teraz turbawka lata na całkiem innym mixie osprzętu i nie ma trykolenia zadnego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ketchup87 Napisano 7 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2011 > u mnie krokowiec był inaczej podłączony niż na schemacie. Nie działał jak powinien, podłączyłem "po > swojemu" i działał dobrze Praktycznie nie trykolił, delikatnie czasami miał "zadyszkę" do > 2tyś obrotów. Zastanawia mnie czy jak podłączę krokowca tak, żeby cewki były parami do pinów 20 i 2 oraz 21 i 3 to będzie ok? Czy jeszcze muszę ucelować w konkretną cewkę? Bo to będzie całkiem czarna magia. No chyba, że ktoś ma lepszy schemat krokowca? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ketchup87 Napisano 7 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2011 > Jedyne elektryczne co może dostać po dupie przy wjeździe w kałużę to czyjnik położenia wału, sonda > lambda ewentualni, i rzeczony elektrozawór (jeszcze czujnik oleju, ale to nie ma nic z kompem > wspólnego). > W związku z tym sugestia (ponowna chyba, może nie w tym wątku) obadajcie jakość ekranowania kabli > od CPW i lambdy. Ten ekran jest przypięty oczkiem do jednej ze szpilek mocowania kompa > normalnie, może tam coś jest nie halo. Kolega Dawid w ogóle nie miał żadnego oczka dopiętego do szpilki kompa Ale wynika to właśnie z tego, że całą wiązkę miał robioną od nowa bo wcześniej siedziała tam 700 tka. I proponuję również posiadaczom nietrykolących odpiąć > ten ekran i zobaczyć co będzie O, jakby ktoś mógł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 7 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2011 > Zastanawia mnie czy jak podłączę krokowca tak, żeby cewki były parami do pinów 20 i 2 oraz 21 i 3 > to będzie ok? Czy jeszcze muszę ucelować w konkretną cewkę? Bo to będzie całkiem czarna magia. > No chyba, że ktoś ma lepszy schemat krokowca? Nie mam odpowiedzi, ale w sumie muszę Ci podziękować , bo właśnie mnie olśniło, dlaczego miałem (prawdopodobnie) kłopot u siebie z (nowym zamiennikiem) krokowcem odmawiającym współpracy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Verchi Napisano 7 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2011 Ja latem po ulewach miałem problem, bo mi gasł i nie chciał jechać w deszczu.. Wziąłem taśmę izolacyjną i zjechałem jak się dało nią kabel od czujnika położenia wału i kabel od sondy i poprawiło się. Ale jak tyrkolił tak do 2000 obr tyrkoli. A na mrozie z rana zanim złapie 70* to i wyżej potrafi zamulić.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 7 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2011 > Kolega Dawid w ogóle nie miał żadnego oczka dopiętego do szpilki kompa Ale wynika to właśnie z > tego, że całą wiązkę miał robioną od nowa bo wcześniej siedziała tam 700 tka. > I proponuję również posiadaczom nietrykolących odpiąć > O, jakby ktoś mógł Jak Tobie tyrkoli, to też spróbuj odłączyć, nigdy nie wiadomo. Co do Twoich falujących wolnych, walcz z tym podłączeniem krokowca, to jest prawdopodobnie ono Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mosek Napisano 7 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2011 > Kolega Dawid w ogóle nie miał żadnego oczka dopiętego do szpilki kompa Ale wynika to właśnie z > tego, że całą wiązkę miał robioną od nowa bo wcześniej siedziała tam 700 tka. > I proponuję również posiadaczom nietrykolących odpiąć > O, jakby ktoś mógł może i głupie pytanie zadam ale czy masy w punto 16v i cento są tak samo podpięte, jest ich jednakowa ilość ? Ile punktów masowych ma punto a ile cc? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ketchup87 Napisano 7 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2011 > może i głupie pytanie zadam ale czy masy w punto 16v i cento są tak samo podpięte, jest ich > jednakowa ilość ? Ile punktów masowych ma punto a ile cc? Jeżeli chodzi o silnik / budę to nie wiem. W kompie jest tak samo i są na tych samych pinach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ketchup87 Napisano 8 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2011 > Jak Tobie tyrkoli, to też spróbuj odłączyć, nigdy nie wiadomo. > Co do Twoich falujących wolnych, walcz z tym podłączeniem krokowca, to jest prawdopodobnie ono Sprawdziłem miernikiem i okazało się, że u mnie krokowiec ma cewki A-D i B-C w każdym razie jeżeli tak to jest dobrze podłączony. Ciekawostka: rzuciłem się pod auto żeby odpiąć wtyczkę z filtra par paliwa czy jak go tam zwał i zauważyłem, że jeden przewód jest całkiem luźny (ten gumowy) i to konkretnie ten który idzie do kolektora. Zaślepiłem więc przewód wychodzący z kolektora i odpiąłem wtyczkę z filtra i... tyrkolenie zmniejszyło się do akceptowalnego poziomu w porównaniu do tego co było. Próbował ktoś odpalić 16v na oryginalnym dolocie? Edit: z tym tyrkoleniem różnica polega na tym, że wcześniej jak tyrkolił to nie jechał a teraz dźwięk jest dużo słabszy i auto przyśpiesza. Nie tak jak powinno ale przyśpiesza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 8 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2011 > Sprawdziłem miernikiem i okazało się, że u mnie krokowiec ma cewki A-D i B-C w każdym razie > jeżeli tak to jest dobrze podłączony. > Ciekawostka: > rzuciłem się pod auto żeby odpiąć wtyczkę z filtra par paliwa czy jak go tam zwał i zauważyłem, że > jeden przewód jest całkiem luźny (ten gumowy) i to konkretnie ten który idzie do kolektora. > Zaślepiłem więc przewód wychodzący z kolektora i odpiąłem wtyczkę z filtra i... tyrkolenie > zmniejszyło się do akceptowalnego poziomu w porównaniu do tego co było. > Próbował ktoś odpalić 16v na oryginalnym dolocie? > Edit: > z tym tyrkoleniem różnica polega na tym, że wcześniej jak tyrkolił to nie jechał a teraz dźwięk > jest dużo słabszy i auto przyśpiesza. Nie tak jak powinno ale przyśpiesza. załóż org dolot, sciagnij maske ( serio ) i polataj po miescie i nic sie nie zmieni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ketchup87 Napisano 8 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2011 > załóż org dolot, sciagnij maske ( serio ) i polataj po miescie i nic sie nie zmieni Miałem nadzieję własnie, że ktoś coś takiego robił Nie mam ori dolotu. No w każdym razie moje tyrkolenie jest teraz bardziej jak u wszystkich bo wcześniej było mega tyrkoleniem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 8 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2011 > Miałem nadzieję własnie, że ktoś coś takiego robił Nie mam ori dolotu. > No w każdym razie moje tyrkolenie jest teraz bardziej jak u wszystkich bo wcześniej było mega > tyrkoleniem... ja tylko odpalałem na takim ale nie wiem jak chodziło bo byłem zauroczony szesnatką ale krótko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 8 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2011 > Ciekawostka: > rzuciłem się pod auto żeby odpiąć wtyczkę z filtra par paliwa czy jak go tam zwał i zauważyłem, że > jeden przewód jest całkiem luźny (ten gumowy) i to konkretnie ten który idzie do kolektora. > Zaślepiłem więc przewód wychodzący z kolektora i odpiąłem wtyczkę z filtra i... tyrkolenie > zmniejszyło się do akceptowalnego poziomu w porównaniu do tego co było. A wolne Ci się nie poprawiły? Bo luźny przewód gumowy od filtra = lewe powietrze w dolocie Zrób sobie test z dobrze podpiętym filtrem, znaczy się ten przewód co go zaślepiłeś podepnij nazad do filtra, ale tak, żeby nie "ciekł" i podłącz elektrozawór. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ketchup87 Napisano 8 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2011 > A wolne Ci się nie poprawiły? Bo luźny przewód gumowy od filtra = lewe powietrze w dolocie > Zrób sobie test z dobrze podpiętym filtrem, znaczy się ten przewód co go zaślepiłeś podepnij nazad > do filtra, ale tak, żeby nie "ciekł" i podłącz elektrozawór. Wolne niestety bez zmian. Nie wiem czego to jest wina. Na kompie z 8v wolne były idealne zarówno na ciepłym jak i na zimnym. No i tamten normalnie chodził z lewym powietrzem więc potwierdza się chyba gdybanie, że komp z 16v jest dużo czulszy na szczegóły... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vale46 Napisano 8 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2011 co do falowania u mnie strasznie falowała na wolnych, ale wziąłem przeczyściłem krokowca ( a mam tego głupiego zespolonego z przepustnica ) i przestało falować i trzyma tak ok 1000... a może to nie przesto przestało falować... ale nie fafluje tak jak wczesniej i mozesz najlepiej na zdjeciu zaznaczyć o który przewód Ci chodzi bo jakoś nie moge skojarzyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ketchup87 Napisano 8 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2011 > co do falowania u mnie strasznie falowała na wolnych, ale wziąłem przeczyściłem krokowca ( a mam > tego głupiego zespolonego z przepustnica ) i przestało falować i trzyma tak ok 1000... a może > to nie przesto przestało falować... ale nie fafluje tak jak wczesniej > i mozesz najlepiej na zdjeciu zaznaczyć o który przewód Ci chodzi bo jakoś nie moge skojarzyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bzyczek00 Napisano 9 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2011 > ewidentnie problem trykolenia polega na elektronice. > Podpowiem, ze są dwie możliwości, zasadniczo to jedna... Komputer sterujący. Dla czego tak myślę? > Załóżmy, ze mamy 16v tak jak należy. Trykoli... I jest OK I teraz zmieniamy kompa na kompa z > 8v 75, we wtyczce mostkujemy wtryskiwacze (pin 18 z 32 - piszę z pamięci, nie chce mi się > schematu otwierać), wgrywamy przerobiony program (w 8v wtryski mają inną wydajność. Jak > zostawiamy wtryski z 16v to trzeba przerobić mapę bo będzie za dużo paliwa). W instalacji nie > przerabiamy kompletnie nic więcej, te same czujniki, te same cewki, świece itp. > Odpalamy padlinę i pytanie, trykoli czy nie?? Moja odpowiedź - nie trykoli.... A czy zmieniajac kompa z tego od 16v na tego od 8v zmieniasz wedlog swojej teorii zaplon?? Bo z budowy silnika wynika ze zaplon w 16v jest przesuniety o pewien kat w stosunku do 8v i jezeli na kompie z 8v motor 16v chodzi lepiej to znaczy ze w 16v kompie spaprany jest zaplon co by potwierdzalo moje przemyslenia o ktorych zreszta wczesniej pisalem ale nikt nie podjal tematu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ketchup87 Napisano 9 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2011 > A czy zmieniajac kompa z tego od 16v na tego od 8v zmieniasz wedlog swojej teorii zaplon?? Bo z > budowy silnika wynika ze zaplon w 16v jest przesuniety o pewien kat w stosunku do 8v i jezeli > na kompie z 8v motor 16v chodzi lepiej to znaczy ze w 16v kompie spaprany jest zaplon co by > potwierdzalo moje przemyslenia o ktorych zreszta wczesniej pisalem ale nikt nie podjal tematu. Również pisałem o przesuniętym zapłonie ale mi zaprzeczono. W tej chwili nie pamiętam ale zapłon jest chyba za wcześnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 9 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2011 > Również pisałem o przesuniętym zapłonie ale mi zaprzeczono. W tej chwili nie pamiętam ale zapłon > jest chyba za wcześnie ale jakie ma to znaczenie? Skoro w oryginale w punto1 nie trykoli? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ketchup87 Napisano 9 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2011 > ale jakie ma to znaczenie? Skoro w oryginale w punto1 nie trykoli? U mnie jest mocno modzone miejsce usytuowania czujnika i zastanawiałem się czy wkładając 16v do cento nie trzeba zmieniać na przykład kółka zębatego a co za tym idzie sposobu mocowania czujnika i jego położenia względem oryginału w punto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 9 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2011 > U mnie jest mocno modzone miejsce usytuowania czujnika i zastanawiałem się czy wkładając 16v do > cento nie trzeba zmieniać na przykład kółka zębatego a co za tym idzie sposobu mocowania > czujnika i jego położenia względem oryginału w punto. nie sądze... sprawdzałem kiedyś różne położenia czujnika, tez mam przedłużkę z "możliwością" regulacji Nie miało najmniejszego wpływu na działanie silnika przesuwanie czujnika do góry/dół o 2-3mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ketchup87 Napisano 9 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2011 > nie sądze... sprawdzałem kiedyś różne położenia czujnika, tez mam przedłużkę z "możliwością" > regulacji Nie miało najmniejszego wpływu na działanie silnika przesuwanie czujnika do > góry/dół o 2-3mm Kąt się przecież zmieniał To po co ustawianie co do stopnia skoro to jest bez większego znaczenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.