Skocz do zawartości

NIEDOGRZANY CIĄGLE MAX 70C


grand1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam nastał mróz i Uno nie może się zagrzać.

Działo się już tak wcześniej nawet gdy było kilka C na plusie.

Wyjeżdżam rano normalna spokojna jazda po ok 4km łapie 60C po ok 8km spokojnej jazdy bez katowania łapie 70C i tak ciągle stoi, czasami łapnie 75 max, 80C ale w korku, mało kiedy.

zwykła temp w czasie jazdy ok 70-75C.

W srodku ogrzewanie w miare po ok2km jest ciepły nawiew.

Czy termo jest do wymiany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam nastał mróz i Uno nie może się zagrzać.

> Działo się już tak wcześniej nawet gdy było kilka C na plusie.

> Wyjeżdżam rano normalna spokojna jazda po ok 4km łapie 60C po ok 8km spokojnej jazdy bez katowania

> łapie 70C i tak ciągle stoi, czasami łapnie 75 max, 80C ale w korku, mało kiedy.

> zwykła temp w czasie jazdy ok 70-75C.

> W srodku ogrzewanie w miare po ok2km jest ciepły nawiew.

> Czy termo jest do wymiany?

A czy w tym czasie nawiew w kabinie pracuje non stop na grzanie?

U mnie w taki mróz około -5*C przy ogrzewaniu na full i nawiewie na 2/3 biegu rozgrzewa się w czasie jazdy do około 70*C...

reduktor od gazu też swoją dawkę ciepła pochłania żeby utrzymać temperaturę w mrozie... tak samo podgrzewanie kolektora i przepustnicy przez które przepływa zimne powietrze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ok kupie nowy termik i zobaczymy.

Ja tam Waszej gwary nie qmam, ale masz na myśli termostat?

Nie zdziw się jak i nowy da ciała- taki shit teraz robią 893goodvibes.gif

Czasem trzeba coś przerobić, ale to w następnym odcinku 893goodvibes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja tam Waszej gwary nie qmam, ale masz na myśli termostat?

> Nie zdziw się jak i nowy da ciała- taki shit teraz robią

> Czasem trzeba coś przerobić, ale to w następnym odcinku

Ja kupiłem nowy i co... rok nie miną a ja zamarzam... sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> o ile dobrze pamietam to w clipie termostat jest jakis inny ale w te pogody temp 70-75*C ale w

> aucie nawet ciepło

Nie wiem, ja bym chciał mieć 85-90.

Poza tym każdy zachwala tekturki na chłodnicy ale to nie jest do końca rozwiązanie bo... może silnik będzie miał temperaturę ale ogrzewanie nie będzie rewelacyjne bo w małym obiegu będzie za słaby przepływ. Wszystko będzie płynąć przez chłodnicę bo tam są grubsze przekroje przewodów.... Sprawdziłem wczoraj na sobie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie zasłoniętą mam już chłodnice z 3/4 i dalej ma ciągle max 75C.

Wyżej nie wejdzie chyba że korek jest.

Czy to oznaka zacinającego sie termostatu czy Una tak mają w mrozy, bo powienie ciągle stać w okolicy 80-90C.

W aucie mam ciepły nawiew po ok 2km. a na silniku max 70-75C ew korek czy postój to łapie 80C gdy jadę znów spada do 70-75C..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Właśnie zasłoniętą mam już chłodnice z 3/4 i dalej ma ciągle max 75C.

> Wyżej nie wejdzie chyba że korek jest.

> Czy to oznaka zacinającego sie termostatu czy Una tak mają w mrozy, bo powienie ciągle stać w

> okolicy 80-90C.

> W aucie mam ciepły nawiew po ok 2km. a na silniku max 70-75C ew korek czy postój to łapie 80C gdy

> jadę znów spada do 70-75C..

dolny wąż chłodnicy zimy - jeśli tak to termostat sprawny!!!

to jest mały silnik i przy kilkunastostopniowych mrozach nie osiągnie większej temperatury

zresztą 80*C to optymalna temperatura na ten silnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dolny wąż chłodnicy zimy - jeśli tak to termostat sprawny!!!

> to jest mały silnik i przy kilkunastostopniowych mrozach nie osiągnie większej temperatury

> zresztą 80*C to optymalna temperatura na ten silnik

Jakby termostat był szczelnie zamknięty to by osiągnął ale, że w 99% przypadków nie jest... bo albo już się psuje albo uszczelka siada... to jest jak jest. U mnie 80 stopni złapał dopiero jak mu CAŁKOWICIE zasłoniłem chłodnicę i wstawiłem mu ognia parę km... co jak pisałem wcześniej i tak nie spowodowało upału w kabinie bo płyn płynął przez chłodnicę a nie przez mały obieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakby termostat był szczelnie zamknięty to by osiągnął ale, że w 99% przypadków nie jest... bo albo

> już się psuje albo uszczelka siada... to jest jak jest. U mnie 80 stopni złapał dopiero jak mu

> CAŁKOWICIE zasłoniłem chłodnicę i wstawiłem mu ognia parę km... co jak pisałem wcześniej i tak

> nie spowodowało upału w kabinie bo płyn płynął przez chłodnicę a nie przez mały obieg.

u mnie jest szczelny, bo wąż zimny

lecz czy lato czy zima mam około 80*C

błąd wskaźnika i czujnika w bloku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakby termostat był szczelnie zamknięty to by osiągnął ale, że w 99% przypadków nie jest... bo albo

> już się psuje albo uszczelka siada... to jest jak jest. U mnie 80 stopni złapał dopiero jak mu

> CAŁKOWICIE zasłoniłem chłodnicę i wstawiłem mu ognia parę km... co jak pisałem wcześniej i tak

> nie spowodowało upału w kabinie bo płyn płynął przez chłodnicę a nie przez mały obieg.

ja zastawiłem cała chłodnice i jutro próba, zobaczymy co się bedzie działo hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jest rzecz jasna zalozenie czysto teoretyczne, bo nikt nigdy nie widzial w pelni sprawnego

> termostatu do Uno .

Ja swoje delikatnie traktowałem pilnikiem, by zmniejszyć skok "grzybka" 270751858-jezyk.gif - Te niby oryginalne to poracha 270751858-jezyk.gif

To samo mam w Ścierze hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temp w dzień podskoczyła do -4 i Uno łapie nawet 90C(z zasłonietą chłodnicą) włancza wentylator zakładam że termo jest ok.

W sumie nie dziwie sie gdy jest -11 że auto ma max 75C.

W aucie mam ciepło od ok 3km więc termos odpada jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W sumie nie dziwie sie gdy jest -11 że auto ma max 75C.

> W aucie mam ciepło od ok 3km więc termos odpada jest ok.

U mnie jak jest - 15 to temp max 85 przy prędkości około 90 km/h a przy mniejszym np. 50 to temp okolo 90 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jest rzecz jasna zalozenie czysto teoretyczne, bo nikt nigdy nie widzial w pelni sprawnego

> termostatu do Uno .

Co wy robicie ze swoimi Uniakami? Ja termostat zmieniłem 2,5 roku temu i do dzisiaj działa bez najmniejszych problemów i temperaturę trzyma bez względu na warunki. Owszem, długo się nagrzewa, no ale to silnik nieco inny, a i taką ilość płynu dosyć trudno szybko nagrzać grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co wy robicie ze swoimi Uniakami? Ja termostat zmieniłem 2,5 roku temu i do dzisiaj działa bez

> najmniejszych problemów i temperaturę trzyma bez względu na warunki. Owszem, długo się

> nagrzewa, no ale to silnik nieco inny, a i taką ilość płynu dosyć trudno szybko nagrzać

Wiesz hmm.gif W zimie, by wskazówka temperatury się ruszyła muszę przejechać ze 3 km sciana.gif Zakryłem sobie kartonikiem sporą część chłodnicy i już szybciej się dziadek nagrzewa zlosnik.gif Boję się jednak myśleć co będzie, gdy w korku będę stał icon_rolleyes.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiesz W zimie, by wskazówka temperatury się ruszyła muszę przejechać ze 3 km Zakryłem sobie

> kartonikiem sporą część chłodnicy i już szybciej się dziadek nagrzewa Boję się jednak myśleć

> co będzie, gdy w korku będę stał

Dziś w drodze puki temp. na dworze była około -5*C to autko trzymało 75*C, ale jak na dworze spadło do -10*C to już wskaźnik trzymał tylko 60*C icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dziś w drodze puki temp. na dworze była około -5*C to autko trzymało 75*C, ale jak na dworze spadło

> do -10*C to już wskaźnik trzymał tylko 60*C

termo uwalony jak spada do 60

nie może być poniżej 80*C

wtedy termostat trzyma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> temp w dzień podskoczyła do -4 i Uno łapie nawet 90C(z zasłonietą chłodnicą) włancza wentylator

> zakładam że termo jest ok.

> W sumie nie dziwie sie gdy jest -11 że auto ma max 75C.

> W aucie mam ciepło od ok 3km więc termos odpada jest ok.

no patrz: a mój bez zasłoniętej chłodnicy utrzymuje ~90*. cud? niewiem.gif

jeśli twierdzisz, że 75* jest OK, to gratuluję dobrego samopoczucia sick.gif termostat masz uwalony i nic tego nie zmieni, tylko wymiana. 30.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> termo uwalony jak spada do 60

> nie może być poniżej 80*C

> wtedy termostat trzyma

Termostat prawie nowy... sprawny...

To jest 1.0... w mroźny dzień podczas "pędzenia" drogą na LPG, włączonym nawiewie w kabinie i nie przysłoniętej chłodnicy jest to realne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no patrz: a mój bez zasłoniętej chłodnicy utrzymuje ~90*. cud?

> jeśli twierdzisz, że 75* jest OK, to gratuluję dobrego samopoczucia termostat masz uwalony i nic

> tego nie zmieni, tylko wymiana.

proponuje z nim nie dyskutować bo 100 razy powtarzasz to jak do ściany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Termostat prawie nowy... sprawny...

> To jest 1.0... w mroźny dzień podczas "pędzenia" drogą na LPG, włączonym nawiewie w kabinie i nie

> przysłoniętej chłodnicy jest to realne...

to nie diesel żeby w mrozy wskazówka nie ruszała się

nie wierzę aby nagrzewnica i lpg pochłaniało prawie całe ciepło z silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to nie diesel żeby w mrozy wskazówka nie ruszała się

> nie wierzę aby nagrzewnica i lpg pochłaniało prawie całe ciepło z silnika

Jak nie ruszała się?

Wskaźnik mam od 50*C

edit: na postoju temp. się dźwiga trochę, więc to pęd powietrza powoduje takie wychłodzenie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to nie diesel żeby w mrozy wskazówka nie ruszała się

> nie wierzę aby nagrzewnica i lpg pochłaniało prawie całe ciepło z silnika

proponuje przejechać się CQ 700 - tam sama nagrzewnica odbiera tyle ciepła że przy większych mrozach wskaźnik ledwo 60 st. C przekracza.

W uno ze sprawną nagrzewnicą będzie lepiej ale za dużo...

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja zasłoniłem 3/4 chłodnicy i dopiero zaczyna łapać w mieście 90 stopni a w czasie jazdy w trasie

> to 75 lub 82 stopnie i to już max

Zasłanianie chłodnicy to nie jest wyjście. Termostat ma być sprawny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przy sprawnym termostacie tylko tyle, że przepływa przez nią więcej powietrza które potem opływa

> silnik...

Dokładnie... co jednak nie zmienia faktu, że nagrzewnica (tak jak Paweł pisze) odbiera dużo ciepła, wszak to jest chłodnica i to zazwyczaj ciągle na wentylatorze pracuje.

Kolejny pomysł który mi zdradził kiedyś Paweł to elektryczna pompa przy nagrzewnicy. Wiadomo - nagrzewnica jest podpięta równolegle, nie przepływa przez nią cały płyn, dodatkowo przy uwalonym termostacie - jeszcze mniej... tyle, że wtedy dobrze by było w tą równoległą odnogę wstawić zawór zwrotny hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pęd powietrza przez ciepłą chłodnicę

Normalnie jak z niemcem sciana.gif

Ech...

Powietrze które przejdzie przez "użebrowanie" chłodnicy następnie uderza o silnik... myślisz, że to nie powoduje wychłodzenia silnika?

Tak samo misa olejowa robi za całkiem niezłą chłodnicę oleju...

Czym wyższa temp. silnika a niższa otoczenia tym szybsze oddawanie ciepła... które trzeba wyprodukować...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Normalnie jak z niemcem

> Ech...

> Powietrze które przejdzie przez "użebrowanie" chłodnicy następnie uderza o silnik... myślisz, że to

> nie powoduje wychłodzenia silnika?

> Tak samo misa olejowa robi za całkiem niezłą chłodnicę oleju...

> Czym wyższa temp. silnika a niższa otoczenia tym szybsze oddawanie ciepła... które trzeba

> wyprodukować...

dobrze to żyj sobie z świadomością że więcej niż 60*C nie da się wyprodukować 30.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Normalnie jak z niemcem

> Ech...

> Powietrze które przejdzie przez "użebrowanie" chłodnicy następnie uderza o silnik... myślisz, że to

> nie powoduje wychłodzenia silnika?

> Tak samo misa olejowa robi za całkiem niezłą chłodnicę oleju...

> Czym wyższa temp. silnika a niższa otoczenia tym szybsze oddawanie ciepła... które trzeba

> wyprodukować...

na zimę można zasłonić chłodnicę co najmniej pół chłodnicy można śmiało zasłonić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dobrze to żyj sobie z świadomością że więcej niż 60*C nie da się wyprodukować

sciana.gif

U mnie jadąc na gazocie z włączonym na full nawiewem przy -10 niestety się nie da...

wystarczy żeby było -5 i da się zrobić 75*

wystarczy zamknąć nagrzewnicę i LPG i wskakuje w okolice 80-85 a to wg mnie przyzwoita temp. w zimie... ale za jaką cenę sick.gif

EDIT: wystarczy stanąć w takich warunkach w korku i pójdzie bez problemu do 90* ale jest to bez sensu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie jadąc na gazocie z włączonym na full nawiewem przy -10 niestety się nie da...

> wystarczy żeby było -5 i da się zrobić 75*

> wystarczy zamknąć nagrzewnicę i LPG i wskakuje w okolice 80-85 a to wg mnie przyzwoita temp. w

> zimie... ale za jaką cenę

> EDIT: wystarczy stanąć w takich warunkach w korku i pójdzie bez problemu do 90* ale jest to bez

> sensu...

bo LPG to zło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli chcesz powiedzieć, że przełączając się na noPb w tych samych warunkach osiągasz książkowe 90*

> bez wysiłku i wszystko pozostałe jest OK?

Nie, w tych warunkach (wyłączone ogrzewanie i praca na Pb) nie dam rady osiągnąć 90* książkowych, chyba, że stojąc w korku...

Wąż do chłodnicy jest tylko letni... ale tak powinno chyba być... żeby nie było szoku termicznego po otwarciu termostatu cfaniaczek.gif

Nie pamiętam jak w Uniaku wygląda termostat, ale w Ibizie jest bypass za pomocą małej dziurki obok termostatu w tym celu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.