Skocz do zawartości

Będzie jeszcze coś z tych opon ?


marew

Rekomendowane odpowiedzi

> http://img51.imageshack.us/f/p4060079.jpg/

Najlepiej jakbyś zmierzył głębokość bieżnika i dopiero zapytał zlosnik.gif Choć na oko wyglądają OK ok.gif

Co do obowiązujących przepisów...

Quote:

Dz.U. 32 poz 262

§ 11.

7. Pojazd nie może być wyposażony, z zastrzeżeniem ust. 5:

4) w opony, których wskaźniki pokazują graniczne zużycie bieżnika, a w odniesieniu do opon niezaopatrzonych w takie wskaźniki - o głębokości rzeźby bieżnika mniejszej niż 1,6 mm


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie moja opona, takie są założone na felgach które chciałbym zakupić

na tym bieżniku powinieneś zrobić jeszcze dwa sezony na pewno.

Sam kupiłem kiedyś komplet używanych felg w bardzo dobrym stanie w przyzwoitej cenie. opony na nich też były jeszcze w dobrym stanie ok 6,5 mm bieżnika. Myślałem, zjeżdże je przez sezon i kupie nowe. Właśnie rozpoczynam na nich już trzeci sezon ale ten to będzie już ich ostatni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ten bieżnik lubi ząbkować. Zresztą już na oko mi trochę wygląda na wybity, także zastanowiłbym się

> na zakupem w ciemno.

To chyba nie rodzaj bieznka warunkuje zabkowanie tylko typ zawieszenia/ napedu w aucie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bardziej rodzaj bieżnika, niż typ zawieszenia/napędu.

Zawieszenia nowych samochodów doprowadzają do przedwczesnego zużycia opon. Jest to spowodowane zmiennym rozkładem nacisków między podłożem a oponą podczas pracy zawieszenia przy jeździe na wprost i na zakrętach. Nierównomierne naciski na oponę w miejscu jej styku z podłożem wynikają z wielowahaczowej konstrukcji zawieszenia, którego zadaniem jest przede wszystkim zapewnienie wysokiej przyczepności opon do podłoża w różnych warunkach jazdy, tłumienie drgań, zmniejszenie hałasu opon i zwiększenie komfortu jazdy. Inne czynniki, które mogą mieć wpływ na tego rodzaju zużycia opon to:

a) Niewłaściwe ciśnienie w oponach

b) Charakter jazdy kierowcy

c) Rodzaj dróg po których porusza się kierowca

d) Stan nawierzchni dróg

e) Konstrukcja zawieszenia, która znacząco zwiększa komfort i stabilność jazdy

f) Stan techniczny elementów zawieszenia

g) Obciążenie samochodu

Przypadki nierównomiernego zużywania się lamelek bieżnika dotyczą wielu modeli współczesnych samochodów. Tego zjawiska nie da się całkowicie wyeliminować, można jednak nieco ograniczyć jego występowanie poprzez:

a) Kontrolę geometrii kół

b) Utrzymywanie zalecanego ciśnienia w kołach

c) Prawidłowe wyważenie kół po przejechaniu co najmniej 10 tysięcy kilometrów

Ząbkowanie opon obniża komfort jazdy, ale nie wpływa negatywnie na bezpieczeństwo. Producenci samochodów powinni ponosić odpowiedzialność za przedwczesne zużycie opon stanowiących fabryczne wyposażenie auta. Przyczyna tkwi głównie w zawieszeniach. Największe koncerny oponiarskie pracują nad problemem ząbkowania opon, do produkcji wprowadzane są tylko te modele, które przejdą pomyślnie testy dotyczące nieregularnego zużywania się lamelek bieżnika. Mimo tego straty ponoszą głównie użytkownicy nowych aut, ponieważ ząbkowanie opon nie podlega gwarancji udzielonej przez firmę, z której pochodzi samochód, a serwisy gwarancyjne opon zwykle stwierdzają brak wady fabrycznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z jakiego źródła ten tekst? Czyżby jakiegoś koncernu oponiarskiego?

Podam przykład kilku opon, np. Michelin Pilot Exalto, Dębica Presto, Dębica Furio, Goodyear Hydragrip, Fulda Carat Progresso. W każdym aucie na osi wleczonej poząbkują. Natomiast w większości aut założone np Uniroyal Rain Expert, Kleber Dynaxer HP2, Continental Premium Contact 2 nie będą się wybijać.

Ekspert, który napisał ten artykuł, zapomniał wspomnieć, że największy wpływ na ząbkowanie ma kierunkowa rzeźba bieżnika, w której kanały odpływowe z barku opony są za szerokie i nie zastosowano bloków między nimi. Drugorzędna sprawa, to kąt kanału na barku i skład mieszanki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Az niepradopodobne, ze kierowca nie zma minimalnej wysokosci bieznika.

> 1,6 mm

Ale minimalna wysokość bieżnika dopuszczalna przez prawo nie ma najmniejszego znaczenia. Jest poprostu zdecywowanie za mała. Ważne, żeby opony były bezpieczne a na to 1.6 mm napewno nie wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z jakiego źródła ten tekst? Czyżby jakiegoś koncernu oponiarskiego?

> Podam przykład kilku opon, np. Michelin Pilot Exalto, Dębica Presto, Dębica Furio, Goodyear

> Hydragrip, Fulda Carat Progresso. W każdym aucie na osi wleczonej poząbkują. Natomiast w

> większości aut założone np Uniroyal Rain Expert, Kleber Dynaxer HP2, Continental Premium

> Contact 2 nie będą się wybijać.

> Ekspert, który napisał ten artykuł, zapomniał wspomnieć, że największy wpływ na ząbkowanie ma

> kierunkowa rzeźba bieżnika, w której kanały odpływowe z barku opony są za szerokie i nie

> zastosowano bloków między nimi. Drugorzędna sprawa, to kąt kanału na barku i skład mieszanki.

Możliwe, że masz rację.

Tekst jest z jakiejś strony o oponach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale minimalna wysokość bieżnika dopuszczalna przez prawo nie ma najmniejszego znaczenia. Jest

> poprostu zdecywowanie za mała. Ważne, żeby opony były bezpieczne a na to 1.6 mm napewno nie

> wystarczy.

Hmmmm, decydowanie za mala - powiedzial kto ? Tylko nie mow, ze Jarzabek !

Ten wymiar skads sie jednak wiol. Owszem sa badania ktore mowia....

Podane jest minimum a nie maximum, kazdy ma jakis tam rozum i zawsze moze zmienic wczesniej, ja jezdze do 1,6 mm i wcale nioe mam ochoty zmieniac wczesniej ( no chyba, ze ziomwki - gdy mam jechac w gory - po miescie tez jakos nie widze sensu, ale to juz zupelnie inna bajka. )

wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.