marew Napisano 6 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2011 http://img51.imageshack.us/f/p4060079.jpg/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hudy1 Napisano 6 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2011 > http://img51.imageshack.us/f/p4060079.jpg/ A co ma być?Chodzi o głębokość bieżnika?W/g mnie jeszcze się nadają do jazdy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marew Napisano 6 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2011 > A co ma być?Chodzi o głębokość bieżnika?W/g mnie jeszcze się nadają do jazdy. tak o bieżnik mi chodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fazi87Fazi Napisano 6 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2011 > tak o bieżnik mi chodzi przecież do znacznika jeszcze daleko ..... Chcesz wyrzucić dobrą opone ? czy chciałeś sie pochwalić bieżnikiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pucek250 Napisano 6 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2011 > http://img51.imageshack.us/f/p4060079.jpg/ Najlepiej jakbyś zmierzył głębokość bieżnika i dopiero zapytał Choć na oko wyglądają OK Co do obowiązujących przepisów... Quote: Dz.U. 32 poz 262 § 11. 7. Pojazd nie może być wyposażony, z zastrzeżeniem ust. 5: 4) w opony, których wskaźniki pokazują graniczne zużycie bieżnika, a w odniesieniu do opon niezaopatrzonych w takie wskaźniki - o głębokości rzeźby bieżnika mniejszej niż 1,6 mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy7 Napisano 6 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2011 > http://img51.imageshack.us/f/p4060079.jpg/ Az niepradopodobne, ze kierowca nie zma minimalnej wysokosci bieznika. 1,6 mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rds Napisano 6 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2011 Masz na oponie miejsca, które wskazuja minimalna wyskosc bieznika. Na zdjeciu widac, ze opona jeszcze nadaje sie do uzytkowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marew Napisano 6 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2011 > przecież do znacznika jeszcze daleko ..... > Chcesz wyrzucić dobrą opone ? czy chciałeś sie pochwalić bieżnikiem Nie moja opona, takie są założone na felgach które chciałbym zakupić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 6 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2011 Ten bieżnik lubi ząbkować. Zresztą już na oko mi trochę wygląda na wybity, także zastanowiłbym się na zakupem w ciemno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 7 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2011 > Nie moja opona, takie są założone na felgach które chciałbym zakupić na tym bieżniku powinieneś zrobić jeszcze dwa sezony na pewno. Sam kupiłem kiedyś komplet używanych felg w bardzo dobrym stanie w przyzwoitej cenie. opony na nich też były jeszcze w dobrym stanie ok 6,5 mm bieżnika. Myślałem, zjeżdże je przez sezon i kupie nowe. Właśnie rozpoczynam na nich już trzeci sezon ale ten to będzie już ich ostatni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TWENTIS Napisano 7 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2011 > Ten bieżnik lubi ząbkować. Zresztą już na oko mi trochę wygląda na wybity, także zastanowiłbym się > na zakupem w ciemno. To chyba nie rodzaj bieznka warunkuje zabkowanie tylko typ zawieszenia/ napedu w aucie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kurian Napisano 7 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2011 > http://img51.imageshack.us/f/p4060079.jpg/ wyglądają OK równo zużyte i dość sporo mięsa stawiam na około 6mm+ porównaj do zdjęć nowej opony to będziesz wiedział wszystko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 7 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2011 > To chyba nie rodzaj bieznka warunkuje zabkowanie tylko typ zawieszenia/ napedu w aucie Bardziej rodzaj bieżnika, niż typ zawieszenia/napędu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bialy11 Napisano 7 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2011 Są wyząbkowane ale jeszcze troszkę mięsa jest. To jakieś maxisy chyba. Wszystkie takie bieżniki się ładnie ząbkują. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TWENTIS Napisano 7 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2011 > Bardziej rodzaj bieżnika, niż typ zawieszenia/napędu. Zawieszenia nowych samochodów doprowadzają do przedwczesnego zużycia opon. Jest to spowodowane zmiennym rozkładem nacisków między podłożem a oponą podczas pracy zawieszenia przy jeździe na wprost i na zakrętach. Nierównomierne naciski na oponę w miejscu jej styku z podłożem wynikają z wielowahaczowej konstrukcji zawieszenia, którego zadaniem jest przede wszystkim zapewnienie wysokiej przyczepności opon do podłoża w różnych warunkach jazdy, tłumienie drgań, zmniejszenie hałasu opon i zwiększenie komfortu jazdy. Inne czynniki, które mogą mieć wpływ na tego rodzaju zużycia opon to: a) Niewłaściwe ciśnienie w oponach b) Charakter jazdy kierowcy c) Rodzaj dróg po których porusza się kierowca d) Stan nawierzchni dróg e) Konstrukcja zawieszenia, która znacząco zwiększa komfort i stabilność jazdy f) Stan techniczny elementów zawieszenia g) Obciążenie samochodu Przypadki nierównomiernego zużywania się lamelek bieżnika dotyczą wielu modeli współczesnych samochodów. Tego zjawiska nie da się całkowicie wyeliminować, można jednak nieco ograniczyć jego występowanie poprzez: a) Kontrolę geometrii kół b) Utrzymywanie zalecanego ciśnienia w kołach c) Prawidłowe wyważenie kół po przejechaniu co najmniej 10 tysięcy kilometrów Ząbkowanie opon obniża komfort jazdy, ale nie wpływa negatywnie na bezpieczeństwo. Producenci samochodów powinni ponosić odpowiedzialność za przedwczesne zużycie opon stanowiących fabryczne wyposażenie auta. Przyczyna tkwi głównie w zawieszeniach. Największe koncerny oponiarskie pracują nad problemem ząbkowania opon, do produkcji wprowadzane są tylko te modele, które przejdą pomyślnie testy dotyczące nieregularnego zużywania się lamelek bieżnika. Mimo tego straty ponoszą głównie użytkownicy nowych aut, ponieważ ząbkowanie opon nie podlega gwarancji udzielonej przez firmę, z której pochodzi samochód, a serwisy gwarancyjne opon zwykle stwierdzają brak wady fabrycznej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 7 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2011 > na tym bieżniku powinieneś zrobić jeszcze dwa sezony na pewno. Sezon sezonowi nie równy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 7 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2011 Z jakiego źródła ten tekst? Czyżby jakiegoś koncernu oponiarskiego? Podam przykład kilku opon, np. Michelin Pilot Exalto, Dębica Presto, Dębica Furio, Goodyear Hydragrip, Fulda Carat Progresso. W każdym aucie na osi wleczonej poząbkują. Natomiast w większości aut założone np Uniroyal Rain Expert, Kleber Dynaxer HP2, Continental Premium Contact 2 nie będą się wybijać. Ekspert, który napisał ten artykuł, zapomniał wspomnieć, że największy wpływ na ząbkowanie ma kierunkowa rzeźba bieżnika, w której kanały odpływowe z barku opony są za szerokie i nie zastosowano bloków między nimi. Drugorzędna sprawa, to kąt kanału na barku i skład mieszanki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marew Napisano 8 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2011 > Są wyząbkowane ale jeszcze troszkę mięsa jest. To jakieś maxisy chyba. Wszystkie takie bieżniki się > ładnie ząbkują. Po czym poznać, że są wyząbkowane ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kondi Napisano 8 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2011 > Po czym poznać, że są wyząbkowane ? ząbkowanie opon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kondi Napisano 8 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2011 > http://img51.imageshack.us/f/p4060079.jpg/ Opony typu "jodełka" mogą być głośniejsze w użytkowaniu od standardowych. Przynajmniej u mnie to zauważyłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piots Napisano 8 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2011 > Az niepradopodobne, ze kierowca nie zma minimalnej wysokosci bieznika. > 1,6 mm Ale minimalna wysokość bieżnika dopuszczalna przez prawo nie ma najmniejszego znaczenia. Jest poprostu zdecywowanie za mała. Ważne, żeby opony były bezpieczne a na to 1.6 mm napewno nie wystarczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TWENTIS Napisano 8 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2011 > Z jakiego źródła ten tekst? Czyżby jakiegoś koncernu oponiarskiego? > Podam przykład kilku opon, np. Michelin Pilot Exalto, Dębica Presto, Dębica Furio, Goodyear > Hydragrip, Fulda Carat Progresso. W każdym aucie na osi wleczonej poząbkują. Natomiast w > większości aut założone np Uniroyal Rain Expert, Kleber Dynaxer HP2, Continental Premium > Contact 2 nie będą się wybijać. > Ekspert, który napisał ten artykuł, zapomniał wspomnieć, że największy wpływ na ząbkowanie ma > kierunkowa rzeźba bieżnika, w której kanały odpływowe z barku opony są za szerokie i nie > zastosowano bloków między nimi. Drugorzędna sprawa, to kąt kanału na barku i skład mieszanki. Możliwe, że masz rację. Tekst jest z jakiejś strony o oponach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy7 Napisano 8 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2011 > Ale minimalna wysokość bieżnika dopuszczalna przez prawo nie ma najmniejszego znaczenia. Jest > poprostu zdecywowanie za mała. Ważne, żeby opony były bezpieczne a na to 1.6 mm napewno nie > wystarczy. Hmmmm, decydowanie za mala - powiedzial kto ? Tylko nie mow, ze Jarzabek ! Ten wymiar skads sie jednak wiol. Owszem sa badania ktore mowia.... Podane jest minimum a nie maximum, kazdy ma jakis tam rozum i zawsze moze zmienic wczesniej, ja jezdze do 1,6 mm i wcale nioe mam ochoty zmieniac wczesniej ( no chyba, ze ziomwki - gdy mam jechac w gory - po miescie tez jakos nie widze sensu, ale to juz zupelnie inna bajka. ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 8 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2011 > Możliwe, że masz rację. > Tekst jest z jakiejś strony o oponach. Takie teksty często są sponsorowane przez producenta opon, który nie potrafi zrobić dobrej opony i zwala wszystko na zawieszenie auta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.