mekintosh Napisano 22 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2011 Czy spotkaliście się z samochodem, w którym tylne klocki hamulcowe trzeba wymieniać częściej niż przednie ? Ostatnio na przeglądzie w serwisie okazało się, że tylne klocki są do wymiany (po 33 tys. km), a przednie starczą jeszcze na 5-10 tys. km. Chodzi o zwykłe, fabryczne, hondowskie klocki. Zawsze myślałem, że jest odwrotnie, że to przód "leci" szybciej. ASO tłumaczy to często załączającymi się w zimowych warunkach systemami trakcji, które przyhamowują tylne koła... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chris_66 Napisano 22 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2011 > Czy spotkaliście się z samochodem znajomy ma mercedesa w którym zużywają się tylko zewnętrzne klocki we wszystkich czterech kołach przestał z tym walczyć tylko przekłada klocki wewnętrzne na zewnątrz i nowe daje do środka , ale za to zużycie ma idealnie równe chwilę z tym walczył ale przestał co do trakcji to musiałbyś śmigać całą zimę bokami, żeby klocki się dojechały - poza tym co to znaczy , że przód starczy na 5-10 kkm ??? jest o 1mm grubszy niż tył Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komor Napisano 22 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2011 Taka prawda. U mnie zauważyłem o wiele mocniejsze ścieranie tyłu w porównaniu do ojca auta. Oboje mamy ESP, on ma nie wyłączalne, ja często wyłączam, ale i tak sobie działa nie rzadko Rzecz w tym że zimą prawie każdy zakręt robię bokiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 22 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2011 > Czy spotkaliście się z samochodem, w którym tylne klocki hamulcowe trzeba wymieniać częściej niż > przednie ? Tak. W Lexusie SC 430 to norma. Tylnie są maleńkie (wyglądają jak zabawki) i zmienia się je trochę częściej niż przednie. Pewnie spory wpływ ma na to elektroniczna szpera - tylnie koła są pewnie znacznie częściej przyhamowywane niż by to wynikało z działań kierowcy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzz Napisano 22 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2011 tak w nowym avenie... esp z czegoś żyć musi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gondoljerzy Napisano 22 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2011 > znajomy ma mercedesa w którym zużywają się tylko zewnętrzne klocki we wszystkich czterech kołach Jeśli to hamulce z tłoczkami z jednej strony to coś nie halo z poprzecznym prowadzeniem całego zacisku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chris_66 Napisano 22 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2011 > Jeśli to hamulce z tłoczkami z jednej strony to coś nie halo z poprzecznym prowadzeniem całego > zacisku. ja się do tego nie mieszam - jeździ dobrze, nie ściąga to niech jeździ dalej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lefff Napisano 22 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2011 > Czy spotkaliście się z samochodem, w którym tylne klocki hamulcowe trzeba wymieniać częściej niż > przednie ? > Ostatnio na przeglądzie w serwisie okazało się, że tylne klocki są do wymiany (po 33 tys. km), a > przednie starczą jeszcze na 5-10 tys. km. Chodzi o zwykłe, fabryczne, hondowskie klocki. > Zawsze myślałem, że jest odwrotnie, że to przód "leci" szybciej. > ASO tłumaczy to często załączającymi się w zimowych warunkach systemami trakcji, które przyhamowują > tylne koła... tak, octavia I Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bodzlo Napisano 22 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2011 > tak, octavia I I cała reszta VAG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mar00ha_ Napisano 22 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2011 > I cała reszta VAG I tu się nie zgodzę. Zauważyłem, że w moim Golfie klocki są tak dobrane (przednie o tyle większe od tylnych), że przednie znikają w tym samym tempie co tylne. mar00ha Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bodzlo Napisano 22 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2011 > I tu się nie zgodzę. Zauważyłem, że w moim Golfie klocki są tak dobrane (przednie o tyle większe od > tylnych), że przednie znikają w tym samym tempie co tylne. > mar00ha I uważasz ze jest to całkiem spoko biorąc pod uwage że tył hamuje słabiej W starszych autach jak sam doskonale wiesz tylne starczały na dwie zmiany przednich Teraz wszystko jest tak zrobione byśmy mogli częściej i więcej zarobić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TOMMY_B Napisano 22 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2011 tak, moj Auris .... przy 45 kkm wymieniony tyl, przod nadal fabryczny 65 kkm i nadal rosnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 22 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2011 > I tu się nie zgodzę. Zauważyłem, że w moim Golfie klocki są tak dobrane (przednie o tyle większe od > tylnych), że przednie znikają w tym samym tempie co tylne. > mar00ha Jeżeli nie wozisz ciężkich bagaży, to pewnie Ci tylne klocki całkiem nie odbijają. Przy tych proporcjach wielkości, które pokazywałeś na zdjęciu powinny starczać przy jeździe na pusto tak na dwa razy dłużej niż przednie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pebe_s Napisano 22 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2011 Widać, że jednak chyba normalne... 2 tyg. temu ojciec w swoim Avensisie wymieniał tylne klocki i tarcze na przeglądzie gwarancyjnym przy przebiegu 45 tys km... o ile za klocki płacił, to tarcze podciągnęli pod wymianę gwarancyjną, bo stwierdzili, że jednak za szybko się zużyły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 22 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2011 > Czy spotkaliście się z samochodem, w którym tylne klocki hamulcowe trzeba wymieniać częściej niż > przednie ? Mam wrażenie graniczące z pewnością, że tak ma Punto 2 Zaraz będę zmieniał drugi komplet klocków z tyłu, a auto nie ma nawet 90tyś km przebiegu Przednie zmieniałem raz i nadal są w dobrym stanie. Chyba tęsknię za bębnami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieboraku Napisano 22 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2011 Tak, w mojej Vectrze. Przyd przy 50kkm ma jeszcze jakis 60%, a tyl byl wymieniany przy 40kkm. Klocki zewnetrzne mialy po okolo 20%, a wewnetrzne zjechane do zera prawie Aha, nie mam zadnych systemow trakcji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 22 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2011 > Czy spotkaliście się z samochodem, w którym tylne klocki hamulcowe trzeba wymieniać częściej niż > przednie ? > Ostatnio na przeglądzie w serwisie okazało się, że tylne klocki są do wymiany (po 33 tys. km), a > przednie starczą jeszcze na 5-10 tys. km. Chodzi o zwykłe, fabryczne, hondowskie klocki. > Zawsze myślałem, że jest odwrotnie, że to przód "leci" szybciej. > ASO tłumaczy to często załączającymi się w zimowych warunkach systemami trakcji, które przyhamowują > tylne koła... Transit kombi z 2008 roku, przód zmieniony przy 50tys km z uwagi na wątpliwą zdolność do przeżycia następnych 25 tys km do kolejnego przeglądu. Jednocześnie zgłoszone dziwne dźwięki szurania przy hamowaniu dochodzące z tyłu ale mechanik na przeglądzie nic nie wykrywa. Przy przebiegu 58 tys km ponowna wizyta w ASO z powodu bardzo głośnego szumu podczas hamowania z tyłu i wibracji. Okazuje się, że pozostała po klocku blaszka jest bliska wypadnięcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 23 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2011 > Czy spotkaliście się z samochodem, w którym tylne klocki hamulcowe trzeba wymieniać częściej niż > przednie ? > Ostatnio na przeglądzie w serwisie okazało się, że tylne klocki są do wymiany (po 33 tys. km), a > przednie starczą jeszcze na 5-10 tys. km. Chodzi o zwykłe, fabryczne, hondowskie klocki. > Zawsze myślałem, że jest odwrotnie, że to przód "leci" szybciej. > ASO tłumaczy to często załączającymi się w zimowych warunkach systemami trakcji, które przyhamowują > tylne koła... toledo II pierwszy komplet tylnych klockow wymieniony po 60kkm pierwszy komplet przedich klockoe wymieniony po 100kkm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.