Skocz do zawartości

ciekawostka/ problem do rozkminienia


karan

Rekomendowane odpowiedzi

A wiec tak...silnik 1.2 8V 4P

Jak są założone filterki na przepustnicach auto dokręca się do odcinki (7500) na 4ym biegu. Tak shamowany ma 93KM. AFR okay

Jak zdejme filterki to auto idzie jak pierun ale nie dokreca sie do odcinki na 4ce. 6000rpm i dupa. Shamowane bez filtrów (ale z otwartą maską ma 104KM). AFR był okay

Ja sądzicie co jest grane...ja obstawiam, że

- przy zamknietej masce po prostu jest "fizycznie" za mało powietrza/ ew jest za gorące (tu trzeba by było zrobić testy bez maski)

- może być za ubogo busted.gif (przypominam, ze na hamowni AFR był okay)

Zapewne próby bez maski coś wyjaśnią ale chciałbym poznać waszą opinię ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A wiec tak...silnik 1.2 8V 4P

> Jak są założone filterki na przepustnicach auto dokręca się do odcinki (7500) na 4ym biegu. Tak

> shamowany ma 93KM. AFR okay

> Jak zdejme filterki to auto idzie jak pierun ale nie dokreca sie do odcinki na 4ce. 6000rpm i dupa.

> Shamowane bez filtrów (ale z otwartą maską ma 104KM). AFR był okay

> Ja sądzicie co jest grane...ja obstawiam, że

> - przy zamknietej masce po prostu jest "fizycznie" za mało powietrza/ ew jest za gorące (tu trzeba

> by było zrobić testy bez maski)

> - może być za ubogo (przypominam, ze na hamowni AFR był okay)

> Zapewne próby bez maski coś wyjaśnią ale chciałbym poznać waszą opinię

ja bym sciagnoł maske i sie przjechał bez filterkow grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A wiec tak...silnik 1.2 8V 4P

> Jak są założone filterki na przepustnicach auto dokręca się do odcinki (7500) na 4ym biegu. Tak

> shamowany ma 93KM. AFR okay

> Jak zdejme filterki to auto idzie jak pierun ale nie dokreca sie do odcinki na 4ce. 6000rpm i dupa.

> Shamowane bez filtrów (ale z otwartą maską ma 104KM). AFR był okay

> Ja sądzicie co jest grane...ja obstawiam, że

> - przy zamknietej masce po prostu jest "fizycznie" za mało powietrza/ ew jest za gorące (tu trzeba

> by było zrobić testy bez maski)

> - może być za ubogo (przypominam, ze na hamowni AFR był okay)

> Zapewne próby bez maski coś wyjaśnią ale chciałbym poznać waszą opinię

Widzę, że też masz ciekawe problemy wink.gif Nie wiem, co jest grane, ale mogę Ci z całą pewnością powiedzieć, że temperatura powietrza ma kolosalne znaczenie na moc i AFR. Co do AFR to jest korekta specjalna na to w ECU, żeby wszystko było jak trzeba, ale przy takim modzie może być źle zestrojona. Generalnie przy ciepłym powietrzu tnie paliwo.

Ale z tymi 6000 obrotów to trochę mnie zbiłeś mnie z tropu... Nie dociąga znaczy się, a nie, że jest odcinka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Widzę, że też masz ciekawe problemy Nie wiem, co jest grane, ale mogę Ci z całą pewnością

> powiedzieć, że temperatura powietrza ma kolosalne znaczenie na moc i AFR. Co do AFR to jest

> korekta specjalna na to w ECU, żeby wszystko było jak trzeba, ale przy takim modzie może być

> źle zestrojona. Generalnie przy ciepłym powietrzu tnie paliwo.

> Ale z tymi 6000 obrotów to trochę mnie zbiłeś mnie z tropu... Nie dociąga znaczy się, a nie, że

> jest odcinka?

nie odcina...poprostu osiąga 6000-6500 i dupa dalej nie chce a auto zwalnia zlosnik.gif

Gdyby to był czujnik temperatury to by się też tak działo z filterkami zlosnik.gif

mi tu wygląda na mało powietrza/paliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz że owe filterki, mogą hamować przepływ, i to co myślisz że jest brakiem powietrza (brak dodmuchu), jest jego zwyczajnym nadmiarem. Przy okazji, po ich zdjęciu, zmniejsza sie zapewne odległość kolektora od maski, a to własnie może mieć znaczenie na ciśnienie w dolocie, i powodować problemu przy dużych prędkościach.

Jak rozumiem, problem luźnego paska juz wyeliminowałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiesz że owe filterki, mogą hamować przepływ, i to co myślisz że jest brakiem powietrza (brak

> dodmuchu), jest jego zwyczajnym nadmiarem. Przy okazji, po ich zdjęciu, zmniejsza sie zapewne

> odległość kolektora od maski, a to własnie może mieć znaczenie na ciśnienie w dolocie, i

> powodować problemu przy dużych prędkościach.

> Jak rozumiem, problem luźnego paska juz wyeliminowałeś?

Nowy napinacz założony...pasek ok.gif

Po zdjeciu filterków jest więcej miejca między przepustnicami a maską...z filterkami jest mniej ok 4 cm

wiec na chłopski rozum bez filtrów bedzie wiecej powietrza cfaniaczek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nowy napinacz założony...pasek

> Po zdjeciu filterków jest więcej miejca między przepustnicami a maską...z filterkami jest mniej ok

> 4 cm

> wiec na chłopski rozum bez filtrów bedzie wiecej powietrza

Ale czy nie za dużo?

AFR bez filterków miałes mierzony podczas jazdy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomiar AFR na drodze powinien wszystko powiedziec.

Podczas jazdy pod maska powietrze ma duzo wieksza predkosc niz na hamowni z nawet silnym nadmuchem.

Ale swoja droga, ze jest az taka roznica... zastanawiajace...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja bym sciagnoł maske i sie przjechał bez filterkow

no to po testach...

Bez maski z filterkami jedzie nieco lepiej ale bez szału...dokręca sie do odcinki

Bez maski i filterków zapodaje okrutnie, ale już od 4ki nie daje się wkręcić na odcinke crazy.gif

Wychodzi na to, ze jest za ubogo....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> było hamowane na inercji...wykres w wątku z wykresami

> czerwony z zamkniętą maską i pomarańcz z otwartą i bez filtrów

No właśnie - może o to chodzi z tym dokręcaniem? Może przy większym obciążeniu jest właśnie za ubogo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No właśnie - może o to chodzi z tym dokręcaniem? Może przy większym obciążeniu jest właśnie za

> ubogo?

ja obstawiam ze jednak jak dokrecasz 4 bieg to masz wiekszy przelot chlodnego powietrza niz na hamowni i stad mało wachy mu 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja obstawiam ze jednak jak dokrecasz 4 bieg to masz wiekszy przelot chlodnego powietrza niz na

> hamowni i stad mało wachy mu

kurewa ...na hamowni był sprawdzany AFR podczas hamowania bez filtrów i było okay (a hamowań ze 4ry)

Czyżby była taka róznica hamownia/ droga yikes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kurewa ...na hamowni był sprawdzany AFR podczas hamowania bez filtrów i było okay (a hamowań ze

> 4ry)

> Czyżby była taka róznica hamownia/ droga

na inercji nie masz nawiewu... a jak wogóle jest to mega duppowaty. reszte sobie dopowiedz zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kurewa ...na hamowni był sprawdzany AFR podczas hamowania bez filtrów i było okay (a hamowań ze

> 4ry)

> Czyżby była taka róznica hamownia/ droga

z jaka predkoscią mozesz miec nadmuch na hamowni ? 60 km/h 70? a jak krecisz 4 to ile masz ? wystaw reke przez okno przy 140+ smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> z jaka predkoscią mozesz miec nadmuch na hamowni ? 60 km/h 70? a jak krecisz 4 to ile masz ? wystaw

> reke przez okno przy 140+

w sumie racja...wychodzi wiec na to, że mocy bedzie wiecej na drodze niż to co pokazała hamownia cfaniaczek.gif

Teraz do mnie doszło mając 4P jak ważny jest "dobry dolot" przy N/A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zasadniczo takie zachowanie silnika nie dziwi

zdaje sie ze nikt nie pamieta czasów kiedy nie było zadnych pierdzielonych komputerów i tzw" strojenie" odbywało sie poprzez dobór układu dolotowego jak i wylotowego

4P to osobna rura na kazdy gar brak jest pojemnosci kolektora łączacego garki i wyrówujacego pulsacje

czyli efekty falowe w dolocie staja sie modelowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na inercji nie masz nawiewu... a jak wogóle jest to mega duppowaty. reszte sobie dopowiedz

dlatego jak pisałem że u mnie jest 95 koni i zalamania mocy to pisałem tylko o hamowni bo na drodze tego nie czuc i auto jedzie sporo lepiej. Dlatego mam dolot zrobiony na ładowaniem powietrzem i przelany program bo w gsmp nie jade 50 km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w sumie racja...wychodzi wiec na to, że mocy bedzie wiecej na drodze niż to co pokazała hamownia

> Teraz do mnie doszło mając 4P jak ważny jest "dobry dolot" przy N/A

No, racja. Wywaliłem ostatnio dolot weglarskiego, bo kombinowalem przy przepustnicach. Teraz jezdze na samych 2p z metalową siatką i włókniną jako filtrem i jest wyraźnie gorzej. Niby na torze czasy byly zblizone kiedys, ale wtedy jeździlem bez lampy..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No, racja. Wywaliłem ostatnio dolot weglarskiego, bo kombinowalem przy przepustnicach. Teraz jezdze

> na samych 2p z metalową siatką i włókniną jako filtrem i jest wyraźnie gorzej. Niby na torze

> czasy byly zblizone kiedys, ale wtedy jeździlem bez lampy..

Ty się nie cykaj tylko wywiń barany nad maskę i łap powietrze tak jak w dragsterach hehe.gifgrinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> z jaka predkoscią mozesz miec nadmuch na hamowni ? 60 km/h 70? a jak krecisz 4 to ile masz ? wystaw

> reke przez okno przy 140+

Jak masz profi hamownię, to za....biście dużo grinser006.gif

EDIT: Sprawdziłem, u moich speców wiatraki generują 150 km/h wiatru zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy później...

> A wiec tak...silnik 1.2 8V 4P

> Jak są założone filterki na przepustnicach auto dokręca się do odcinki (7500) na 4ym biegu. Tak

> shamowany ma 93KM. AFR okay

> Jak zdejme filterki to auto idzie jak pierun ale nie dokreca sie do odcinki na 4ce. 6000rpm i dupa.

> Shamowane bez filtrów (ale z otwartą maską ma 104KM). AFR był okay

> Ja sądzicie co jest grane...ja obstawiam, że

> - przy zamknietej masce po prostu jest "fizycznie" za mało powietrza/ ew jest za gorące (tu trzeba

> by było zrobić testy bez maski)

> - może być za ubogo (przypominam, ze na hamowni AFR był okay)

> Zapewne próby bez maski coś wyjaśnią ale chciałbym poznać waszą opinię

Wychodzi na to, ze winne byly/sa pierscionki bo wali z odmy jak z rury wydechowej wiec majac cisnienie w komorze spalania i w karterze silnik przestawal sie napedzac pow 6000rpm...

Korci mnie wymienic pierscionki i polatac jeszcze ten sezon na 4P zlosnik.gif

Moze bym w sypniewie 270747800-sex.gif jakies 1,4

cfaniaczek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja tez

> Mam kompletny silnik 16VT do wlozenia...ale teraz co drugi lata na T...a prawie nikt na 4P

szczerze? to 4p do upalania na zakrety bym zostawił, a kupiłbym drugą bude i poskladał 16vT do kilowania na obwodnicach, sam planuje albo kupić drugiego seja poswapowanego juz i zrobić sobie z niego jakaś treningówke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> szczerze? to 4p do upalania na zakrety bym zostawił, a kupiłbym drugą bude i poskladał 16vT do

> kilowania na obwodnicach, sam planuje albo kupić drugiego seja poswapowanego juz i zrobić

> sobie z niego jakaś treningówke

caly czas szukam budy ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pewne przygotowania są poczynione,.

> ale to może w EVO4 dopiero nastąpi, tymczasem 1p będzie (u mnie, nie wiem jak u karana)

Ja doszedłem do wniosku ze nie ma sensu sztukowac na serii w aluminium... A już na pewno nie w 16v... Troszku już tez miałem zrobionego ale odpuścilem...

Zrobienie kolektora do 16v z kwasiaka albo ALU od podstaw jest o wiele łatwiejsze i pozbywasz się złego umiejscowienia wtrysków... Średniej jakości kanałów itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja doszedłem do wniosku ze nie ma sensu sztukowac na serii w aluminium... A już na pewno nie w

> 16v... Troszku już tez miałem zrobionego ale odpuścilem...

> Zrobienie kolektora do 16v z kwasiaka albo ALU od podstaw jest o wiele łatwiejsze i pozbywasz się

> złego umiejscowienia wtrysków... Średniej jakości kanałów itp.

to nie jest finalna wersja. Będzie obcięte jakoś blisko, około 1cm od gniazd wtrysków tam gdzie kanał ma najbardziej do koła zbliżony kształt. Do tego dorobione odpowiednie alu rurki itp.

A na zdjęciach flansza jest pocięta bo to jest mix z dwóch kolektorów. Bo w ori skrajne kanały są bardzo pod skosem od samej głowicy prawie, chodziło o maksymalne wyprostowanie flanszy. Chciałem zostawić oryginalną flanszę zeby uniknąć dorabiania gniazd wtryskiwaczy itp. Ogólnie do finalnego produktu jeszcze dłuuuga droga smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A wiec tak...silnik 1.2 8V 4P

> Jak są założone filterki na przepustnicach auto dokręca się do odcinki (7500) na 4ym biegu. Tak

> shamowany ma 93KM. AFR okay

> Jak zdejme filterki to auto idzie jak pierun ale nie dokreca sie do odcinki na 4ce. 6000rpm i dupa.

> Shamowane bez filtrów (ale z otwartą maską ma 104KM). AFR był okay

> Ja sądzicie co jest grane...ja obstawiam, że

> - przy zamknietej masce po prostu jest "fizycznie" za mało powietrza/ ew jest za gorące (tu trzeba

> by było zrobić testy bez maski)

> - może być za ubogo (przypominam, ze na hamowni AFR był okay)

> Zapewne próby bez maski coś wyjaśnią ale chciałbym poznać waszą opinię

JA podjechał bym do kogoś kto am hamownie drogową bo wynik bardziej miarodajny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.