Skocz do zawartości

W poszukiwaniu następcy Megane...


jimbo22

Rekomendowane odpowiedzi

Tak sobie pojezdziłem ostatnio w weekendy po salonach i oglądałem potencjalne auta, ktore zastąpią moje obecne jak sie leasing skonczy. I troche to zweryfikowało moj pogląd na to co oferują marki - postanowiłem się podzielić. Wyszło troche długie...

Wymagania:

Segment kompakt (ale tym razem 5 drzwi, moze byc kombi)

Mocna benzyna

Klima automat

Dobre audio (koniecznie z USB)

Bluetooth

Sterowanie radiem i telefonem z kierownicy

No i żeby auto nie szpeciło - jakies 17 cali

Najpierw była... Alfa Giulietta

Pojezdziłem. Wnętrze bajka, auto mi się podoba. Ale 1.4 170 KM nie ciągnie. Fakt ze fajnie ze to ten multiair. Moze i faktycznie to malo pali, ale komputer pokazywal chwilowe wartosci podobne do mojego 2.0 TCE przy utrzymywaniu 100kmh i kilku innych "testach". Sprzedający zarzekał się 8 litrów w miescie, ale tyle to trudno uzyskac zapewne w trasie... Megane przyzwyczaiła do pewnej elastyczności i to 1.4 nie daje rady (pomimo ze to tylko 10 KM mniej).

Ale auto i tak wrazenie robi swietne. Bajery: DNA, Start and Stop, prowadzi sie bardzo przyjemnie. Wnętrze cudo - czarna podsufitka, zegary, przełączniki. Oczywiscie przerost formy nad trescia, ale czuc tam "alfe" (i to nie w sensie ze zaraz cos odpadnie).

Oferowana cena za powyższe wyposażenie + skóra. Jedyne zastrzeżenie - 18tki to przegięcie. Fotele niezbyt wygodne (nie moglem znalezc sobie pozycji). Cena 84k PLN (z rabatem). Bez skóry ok 80.

Dostałem tez ofertę na wersję QV (235 KM) - zeszli grubo poniżej 100 tys. Czyli dobra cena za wyposazonego hothatcha.

Ford Focus

Pojezdziłem wersją 1.6 T 150 KM (bo nie mieli 182 konnej wersji). Nie ciągnie to to zupełnie. Alfa lepsze wrazenie robi. W odroznieniu od alfy (ktora niestety powoziła na 18 calowych felgach, czyli troche zaburzyła odbiór komfortu w modelu zwykłym na 17tkach), Focus jest bardzo komfortowy i dobrze wytłumiony. Fotele bardzo wygodne. Jazda jest przyjemna. Ale wnętrze przytłacza - wszytko na siłe powyginane takie jakos "nowoczesne".

Fajna rzecz kolorowy wyswietlacz komputera pokladowego - miesci sie duzo informacji na ekranie bez przełączania. Do tego automatyczne parkowanie robi wrazenie. Bajer do pochwalenia sie przed znajomymi - w normalnym zyciu bezuzyteczny raczej, wymaga zbyt idealnych warunków zeby zadziałał... Kilka razy musielismy przejechac koło miejsca do parkowania zeby je faktycznie "znalazł".

Cena interesującego modelu (182 konna benzyna) to 91k PLN!!! po rabacie! Rabat tylko 4tys. No ale mozna ich zrozumiec - model nowy, narazie dyktują warunki. Ciekawostka - jakbym brał 150 konną wersję - rabat od nizszej ceny (tanszy model) byłby ponad 2 krotnie większy. Jakas taka polityka, ze to co na placu duzo bardziej rabatowane itp. W tym kontekscie 182 konna wersja robi się duzo za droga...

Octavia

Bez jazdy - nie mieli nic do testów wartego uwagi.

Mega niepozytywny proces konfiguracji - oferta wyposazenia conajmniej dziwna. Nie maja ludzkiego USB (jakies złącza, kable i kombinacje), maja za doplata radio z czytnikiem SD - ok ujdzie. Ale bluetooth kosztuje 2 tys PLN!!! Kazdy jeden duperel ktory w wielu innych markach jest normalnie w ofercie, w jakims fajnym pakiecie, albo w serii - kosztuje dodatkowo.

Cena octavi 1.8 TSI w interesującej opcji 87 tys (po rabacie)!!! Za Octavie.

Astra ST

W całej Warszawie nie mają do testów wersji 180 konnej. No niepowazne to troche. Nie jezdzilem ostatecznie, bo w sumie to mi sie to auto nie podoba.

Wnioski po tych "testach"

Skoda największe zaskoczenie negatywne- smiech na sali to ich oferta cenowa i sposób kompletacji wyposażenia (oraz jego koszt!

Alfa zaskoczenie pozytywne - cenowo lepsza niz focus z porownywalnym wyposazeniem. Zawsze myslalem ze alfa to marka aspirująca do nizszego premium, a Fiat ma konkurowac z Fordem... A tu dali dobry rabat, cenowo są bardzo konkurencyjni!

Focus - bardzo komfortowy. I tyle rzeczy ktore mi utkwily w glowie. Za drogi...

Jednak nadal wszystkie powyzsze odbiegają od oferty renault znacznie. Obecne Megane (w tym samym standardzie wyposażenia) kosztowało ponad 8 tys mniej od najlepszej oferty - Alfy. A to jest duza roznica i pomimo pewnych niedorobek Renault - cena jest jak najbardziej uzasadniona.

Przejade sie jeszcze Golfem z ciekawosci. Ogolnie chyba to wyleczyłem się z nowych aut...

Możecie wpisywać rozmiar kołnierzyka i średnicę krawata... Albo moze swoje spostrzeżenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wnętrze cudo - czarna podsufitka, zegary, przełączniki.

O co chodzi z ta czarną podsufitką? screwy.gif Od jakiegoś czasu temat obija mi się o uszy więc w końcu zapytam.

Dzisiejsze "kompakty" ważą średnio 1500kg albo lepiej, silnik 150 koni w takim samochodzie szału nie robi, mimo że na papierze wygląda nieźle. 100 konna stara Astra F ważąca tonę prawdopodobnie to objedzie zlosnik.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Krawiec

Do jakiegoś dziwnego dealera skody trafiłeś albo strasznie pojechałeś z dziwnym wyposażeniem...

Strasznie drogo ta Octa wyszła..

Krawiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam, dzisiejsze kompakty ze swoją masą potrzebują minimum 200 koni, żeby w miarę jechały.

Jeździłem tym focusem 150 koni i biorąc nawet poprawkę ze względu na auto użytkowane na co dzień to większych przyspieszeń tam nie doświadczyłem, z resztą ciężko odczuć, że siedzi tam turbo.

Ale jak dla rodzinnego auta do spokojnej jazdy to ten silnik jest na pewno wystarczający.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A motor?

1.8 MIVEC wolnossący 143 KM. Jeździ całkiem przyjemnie, poniżej 10 sekund do 100 w przypadku sedana. Sportback jest sporo cięższy, 10,4 do setki. Żadnych turbin, dwumas, kompresorów wink.gif A można wziąć Ralliarta za 100 kzł z silnikiem 2.0T 240KM ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale tylko ze skrzynią TC-SST. Wystarczy np. spróbowac powoli podjechac pod górkę i czar pryska.

A to się tyczy wszystkich dwusprzęgłowych skrzyń typu DSG. Przy niskich prędkościach (i zwłaszcza górkach przy takich prędkościach) te skrzynie głupieją i szarpią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dlatego wspomniałem o Ralliarcie A to też Lancer

prawda, łądny... ale...

1. Cena powyzej 100 k PLN

2. Zupełnie nie jezdzi (za cieżkie to 4x4) i skrzynia ktora się grzeje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O co chodzi z ta czarną podsufitką? Od jakiegoś czasu temat obija mi się o uszy więc w końcu

> zapytam.

jest ładna. poprostu.

> Dzisiejsze "kompakty" ważą średnio 1500kg albo lepiej, silnik 150 koni w takim samochodzie szału

> nie robi, mimo że na papierze wygląda nieźle. 100 konna stara Astra F ważąca tonę

> prawdopodobnie to objedzie .

oj te 1500 to troche przesada... powiedzialbym 1300 - 1350 kg bardziej. na szczescie tendencja sie odwraca, producenci juz zwaracaja uwage zeby kolejne modele nie tyły, ba... nawet urywają troche kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Potwierdzam, dzisiejsze kompakty ze swoją masą potrzebują minimum 200 koni, żeby w miarę jechały.

> Jeździłem tym focusem 150 koni i biorąc nawet poprawkę ze względu na auto użytkowane na co dzień to

> większych przyspieszeń tam nie doświadczyłem, z resztą ciężko odczuć, że siedzi tam turbo.

Dokładnie. Mi brakuje troche turbodziury w tym aucie. Nie mowie o takiej jak w EVO, ale to 1.6 jedzie jak zwykle 2.0l wolnossace. Zbyt płaski przebieg momentu. Zupełnie bez wyrazu..

I zapomniałem napisac. Ford włożył tam start and stop. Tylko jak w przypadku alfy działa to bardzi kulturalnie. To jak odpalał ford, to rzucało budą... troche lipa.

> Ale jak dla rodzinnego auta do spokojnej jazdy to ten silnik jest na pewno wystarczający.

> Pozdr.

Prawda. Ale rodzinne auto moze miec tez lekki pazur... zwlaszcza ze i to i to, to kulturalne 1.6 - czyli bez szalenstw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zobacz Lancera Największy w segmencie (obok Octavii), da się spore rabaty wyrwać, wyposażenie

> lepsze niż w Octavii (chociażby poduszki kolanowe).

I, niestety (bo z zewnątrz mi się bardoz podoba w wersji sedan), kupa we wnętrzu. I chiński plastik. crazy.gif

mar00ha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A to się tyczy wszystkich dwusprzęgłowych skrzyń typu DSG. Przy niskich prędkościach (i zwłaszcza

> górkach przy takich prędkościach) te skrzynie głupieją i szarpią.

Zabrać na przejażdżkę z DSG w celu weryfikacji?

mar00ha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I, niestety (bo z zewnątrz mi się bardoz podoba w wersji sedan), kupa we wnętrzu. I chiński

> plastik.

> mar00ha

Lancerem jezdzilem w 2008. Rewelacyjnie sie prowadzil i wnetrze bylo spoko - poprawne, konserwatywne.

Ale te silniki 1.8 to takie troche nijakie. Ale ten w Mitsu przynajmniej brzmi duzo lepiej niz ten w Civic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zabrać na przejażdżkę z DSG w celu weryfikacji?

A co tu weryfikować? niewiem.gif Przełożenie główne jest ustalone, minimalne obroty silnika, przy których ten się jeszcze nie zadławi - również. To wszystko determinuje prędkość minimalna poniżej której auto nie jest w stanie jechać do przodu bez wysprzęglania na najniższym biegu, a jeśli nachylenie jest spore, zaczyna się szarpanie - przetestowane dogłębinie w przypadku DSG np. na Passacie i Skodzie Yeti. W przypadku TC-SST jest o tyle gorzej, że ECU w takiej sytuacji podnosi obroty silnika i to dość gwałtownie. spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeździłem sporo.

No to Ci powiem, że ja trochę się obawiałem jak się będzie zachowywał mój Golf (1.4TSI 160KM z DSG7) właśnie na górkach. I byłem mocno zdziwiony i zadowolony, zwłaszcza z podjazdów. Zjazdy już takie przyjemne nie są, bo zmuszają mnie czasem do przejścia na sterowanie łopatkami w celu hamowania silnikiem.

A, i ważna uwaga, jeżdżę głównie w trybie "S" skrzyni.

mar00ha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1.8 MIVEC wolnossący 143 KM. Jeździ całkiem przyjemnie, poniżej 10 sekund do 100 w przypadku

> sedana. Sportback jest sporo cięższy, 10,4 do setki. Żadnych turbin, dwumas, kompresorów A

> można wziąć Ralliarta za 100 kzł z silnikiem 2.0T 240KM

Nie rob sobie jaj... Ten silnik to zart w porownaniu do wymienionych przez kolege Jimbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jezdziles Alfa na Dynamic czy Normal ?

oba tryby testowalem... umowilem sie na calkiem dluga jazde probna...

zona zdążyła zgiąć felge na dziurze na ul. Żwirki i wigury :/

Co do trybów DNA - koncepcja mi sie bardzo podoba. Ale brakuje mi aktywnego zawieszenia do pełni szczęscia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale ma GDI , a brak S&S to imho plus ten w alfie jest upierdliwy

ok. nie pogardziłbym tym silnikiem - absolutnie. Niestety nie ma testowego.

A S&S to nie minus. Zawsze mozesz wyłączyć jak Ci przeszkadza. A poza tym uwazam ze by się sprawdził na codzien.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A Leon FR ??

Miałem ofertę na 2.0 TDI 170KM z DSG za 82kzł.

Można wciąć 2.0 TSI 210KM, jak będzie mało to chip na 265KM ok.gif

Deska rozdzielcza tylko kole w oczy grinser006.gif

W Golfie trochę cena zabija przy lepszych konfiguracjach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie , 1.8 143KM poza tym 240 KM z 2.0 t to żaden szał.

No, 1.8 można porównać z 1.6T z Focusa, którym jeździł kolega jimbo22 (zbliżona moc, tylko trzeba wziąć mocną poprawkę na masę pojazdów, stąd różnica 0,9s.), a 2.0T 240KM wciągnie nosem wszystkie wymienione przez kolegę samochody (no może poza QV 235KM).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mi w giuliettcie brakuje lepszych foteli i automatu.

automat wlasnie sie pojawia w ofercie. Dla tej 1.4. A fotele faktycznie - strasznie na "dupie" sie siedzi. za słabo na udach. Troche pewnie to w trasie by doskwierało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Potwierdzam, dzisiejsze kompakty ze swoją masą potrzebują minimum 200 koni, żeby w miarę jechały.

Bez przesady... Po co Ci przyspieszenie poniżej ośmiu sekund i prędkość maksymalna rzędu 220km/h?

150-170 koni mechanicznych jest ogromną mocą w tej klasie...

Giulietta 1.4t w porównaniu do starej 147 ma więcej mocy na kilogram masy niż poprzednik dwulitrowym twinsparkiem... A wtedy to były ogromny silnik i moc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No, 1.8 można porównać z 1.6T z Focusa, którym jeździł kolega jimbo22 (zbliżona moc, tylko trzeba

> wziąć mocną poprawkę na masę pojazdów, stąd różnica 0,9s.), a 2.0T 240KM wciągnie nosem

> wszystkie wymienione przez kolegę samochody (no może poza QV 235KM).

no niby tak. ale w tym segmencie 1550 kg... troche nie halo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to troche gorzej.

> A to akurat bardzo dobrze. Mniejsze komplikacje i upierdliwosc...

oj tam... czesto powtarzany agrument. start and stop ok - upierdliwosc... ale multiair moze okazac sie fajnym rozwiazaniem... a ze skomplikowane - coz wszystkie auta są coraz bardziej skomplikowane. wazne zeby to cos wnosiło smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A Leon FR ??

wyglada fatalnie... dawno juz minal czas na lifting.

> Miałem ofertę na 2.0 TDI 170KM z DSG za 82kzł.

troche trudno uwierzyc... bardzo dobra cena jak za tak mocnego klekota... ale wtedy pewnie porownywalna benzyna (1.8 TSI) bylaby znacząco tansza i wybor bylby prosty smile.gif jak sie robi autem <100 tys km diesel sie nie oplaca...

> Można wciąć 2.0 TSI 210KM, jak będzie mało to chip na 265KM

> Deska rozdzielcza tylko kole w oczy

> W Golfie trochę cena zabija przy lepszych konfiguracjach.

wlasnie szukam jakiegos fajnego modelu do testow w Wawie. bo GTI wyposazony jest dosc ladnie juz w serii. moze mnie przekona DSG i przymknę oko na nudny design VW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wyglada fatalnie... dawno juz minal czas na lifting.

Dlatego też się nie zdecydowałem.

> troche trudno uwierzyc... bardzo dobra cena jak za tak mocnego klekota...

Szczególnie w porównaniu do Golfa GTD i Octavii RS z tym samym silnikiem.

2.0 TDi 170KM + DSG: tego zestawienia nigdzie nie kupi się taniej ok.gif

> porownywalna benzyna (1.8 TSI) bylaby znacząco tansza i wybor bylby prosty

Nie opłaca/opłacało się brać tego 1.8 TSI, poza tym, nie było dostępne DSG.

> Można wciąć 2.0 TSI 210KM, jak będzie mało to chip na 265KM

> wlasnie szukam jakiegos fajnego modelu do testow w Wawie. bo GTI wyposazony jest dosc ladnie juz w

> serii. moze mnie przekona DSG i przymknę oko na nudny design VW.

Golf osobiście bardzo przypadł mi do gustu, DSG daje radę, ale cena jak dla mnie była zaporowa.

Dlatego wybrałem największego brzydala czyli Fabię 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.