Skocz do zawartości

EGR pewno po raz nty...


stychu

Rekomendowane odpowiedzi

Jeżeli było to wielkie sorry ale szukajka nic nie wykazała...

Mam kilka pytań do was koledzy, a więc zabrałem się za czyszczenie EGRa a ku moim oczom ukazuję się czysta jak łza Cewka wraz z otwieraną przez nią sprężynką zero śladu nagaru sadzy czy jak zwał tak zwał. Wszystko pracuję lekko bez zatarć.. W samym zaworze trochę sadzy ale nie za wiele.

Wyczyściłem prze smarowałem i włożyłem do auta i to pytanie czy po podłączeniu Cewki i odpaleniu samochodu trzpień staję się na chwile twardy a potem mięknie ? ( U mnie właśnie tak było po zapaleniu samochodu twardy na około 5-7 sekund, potem przez około 5 minut miękki ) Czy tak ma być ? Czy Cewka powiedziała Papa ? Oraz czy jest możliwe aby w ECU jakoś wyłączyć zasilanie do owej Cewki aby nie działała ?

Z góry dzięki za odpowiedzi 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, większość osób na tym forum poleca zaślepienie EGRa. Przeczytałem już trochę tych postów i wciąż mam dylematy - chyba dlatego, że nic złego z moim jtd się nie dzieje. Czy mógłby ktoś podsumować temat, tzn. jaka zaślepka i gdzie? Ja widzę tylko jedno rozsądne rozwiązanie czyli zaślepka na wejściu EGR. Czy jest sens zaślepiać na wyjściu EGR w miejsce rurki karbowanej? - przecież wtedy zgon prawidłowo funkcjonującego EGR gwarantowany bo będzie wciąż mielił spaliny i ich nie wyrzucał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zaślepka na EGR i problem z głowy. Polecam

Teoretycznie mam teraz jakby to samo... Tylko jak mówisz dołożyć zaślepkę ale raczej od strony zaciąganych spalin niż od kol. ssącego. Po co się ma męczyć jak i tak nie działa.

A wracając do tematu jak faktycznie ma EGR działać ( chodzi o "Jak Bozia przykazała" ) pytanie dotyczy Cewki prawidłowo zawsze twarda po odpaleniu silnika ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czpień cewki "twardnieje" na początku - jest wypychany i jeśli sterownik nie zauważy różnicy w przepływie powietrza- nie spada wartość na przepływce zasysanego powietrza wtedy przełacza się w tryb awaryjny i EGR juz nie pracuje aż do kolejnego uruchomienia. W przypadku JTD 115 KM ten tryb nie jest sygnalizowany żadną kontrolką .... w przypadku MJTD 120/ 140 i 150 KM już jest sygnalizacja trybu awaryjnego poprzez zapalenie się kontrolki....

Jako jeden z nielicznych orędowników nie zaślepiania EGR-a mówię korkującym zdecydowanie NIE czerwona.gifhehe.gif

EGR ma swoje minusy ale i plusy.... old.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jako jeden z nielicznych orędowników nie zaślepiania EGR-a mówię korkującym zdecydowanie NIE

o kurcze, to coś nowego - a ja właśnie dojrzewam do myśli żeby zapukać do Cinka i złożyć podanie o przyjęcie mojego stilonka do stowarzyszenia "NO EGR"

> EGR ma swoje minusy ale i plusy....

coś więcej na temat plusów? oczywiście pomijając ekologię

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> coś więcej na temat plusów? oczywiście pomijając ekologię

Pozbycie się EGR oznacza:

- Ekologia na minus

- Zwiększone spalanie, szczególnie w trybie miejskim

- Zwiększona temperatura spalania w silniku

- Konieczność częstszej zmiany oleju

- Dłuższe nagrzewanie auta zimą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> - Ekologia

> - Zwiększone spalanie, szczególnie w trybie miejskim

> - Zwiększona temperatura spalania w silniku

> - Konieczność częstszej zmiany oleju

> - Dłuższe nagrzewanie auta zimą

o czym ty piszesz ? hehe.gificon_eek.gif

pomieszales plusy z minusami POSIADANIA EGR'a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> coś więcej na temat plusów? oczywiście pomijając ekologię

- szybciej sie grzeje (bo dostaje goraca spaline do mieszkanki paliwo-powietrze zamiast swiezego czystego/zimnego powietrza atmosf.)

- jesli autko jest stricte miejskie to bedzie mniej palil ( bo jak wyzej - mieszanka paliwo-pow. zubozona przez syf zamiast powietrza)

czy to sa plusy ? ocen sam.. powiedzmy ze sa to cechy posiadania EGR'a wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> - szybciej sie grzeje (bo dostaje goraca spaline do mieszkanki paliwo-powietrze zamiast swiezego

> czystego/zimnego powietrza atmosf.)

> - jesli autko jest stricte miejskie to bedzie mniej palil ( bo jak wyzej - mieszanka paliwo-pow.

> zubozona przez syf zamiast powietrza)

> czy to sa plusy ? ocen sam.. powiedzmy ze sa to cechy posiadania EGR'a

Kolego, nie masz pojęcia o czym piszesz!

- Grzeje się szybciej, ponieważ na magistrali zwrotnej z kolektora wydechowego jest zamontowany wymiennik ciepła. Zawrócone gazy spalinowe są w tym wymienniku schładzane i podgrzewają płyn chłodzący, przy okazji tracą temperaturę.

- Wprowadzenie gorących gazów obojętnych do komory spalania, wbrew temu co kolega napisał, powoduje znaczące obniżenie temperatury spalania i co za tym idzie zmniejszenie wydzielania związków NOx.

Chcąc być rzetelnym, napiszę, że dotyczy to sytuacji, w której zawór EGR jest szczelny i sprawny. Zawór po jakimś czasie zaczyna niedomagać i zbyt dużo spalin dostaje się do dolotu, w takim przypadku bardzo szybko dochodzi do nadmiernego dymienia i agonii zaworu EGR, zabrudzenia dolotu i przepustnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To proszę o merytoryczne argumenty, domniemania pozostawmy sobie.

Ok. Facet pyta o ZALETY posiadania EGR'a

Ty napisales: ( pozwolilem sobie dodac cyferki/punkty )

-0 Ekologia

-1 Zwiększone spalanie, szczególnie w trybie miejskim

-2 Zwiększona temperatura spalania w silniku

-3 Konieczność częstszej zmiany oleju

-4 Dłuższe nagrzewanie auta zimą

Teraz tak :

0 sie nieliczy - bo takie tez bylo zalozenie - ale jest to plus

1 jest plusem ? no ciekawe wink.gif Ja tam wole jak mi mniej pali ale co kto lubi wink.gif dla mnie zwiekszone spalanie jest efektem negatywnym czyli MINUSEM czyli to pytajacego NIE interesuje wink.gif

2 - bez komentarza - nie znam sie by to ocenic czy to plus czy minus

3 - znowu koszty .. plus ? Dla mnie minus

4 ten efekt to wada wywalonego egra.. czyli kompletnie nie na temat. Mogles napisac "szybsze nagrzewanie w zimie" i wtedy bylo by na plus dla posiadania EGRa wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ok. Facet pyta o ZALETY posiadania EGR'a

> Ty napisales: ( pozwolilem sobie dodac cyferki/punkty )

> -0 Ekologia

> -1 Zwiększone spalanie, szczególnie w trybie miejskim

> -2 Zwiększona temperatura spalania w silniku

> -3 Konieczność częstszej zmiany oleju

> -4 Dłuższe nagrzewanie auta zimą

> Teraz tak :

> 0 sie nieliczy - bo takie tez bylo zalozenie - ale jest to plus

> 1 jest plusem ? no ciekawe Ja tam wole jak mi mniej pali ale co kto lubi dla mnie zwiekszone

> spalanie jest efektem negatywnym czyli MINUSEM czyli to pytajacego NIE interesuje

> 2 - bez komentarza - nie znam sie by to ocenic czy to plus czy minus

> 3 - znowu koszty .. plus ? Dla mnie minus

> 4 ten efekt to wada wywalonego egra.. czyli kompletnie nie na temat. Mogles napisac "szybsze

> nagrzewanie w zimie" i wtedy bylo by na plus dla posiadania EGRa

Napisałem o wadach i zaletach po usunięciu zaworu zaworu EGR, w przypadku, kiedy jest w aucie wszystkie minusy stają się plusami!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Napisałem o wadach i zaletach po usunięciu zaworu zaworu EGR, w przypadku, kiedy jest w aucie

> wszystkie minusy stają się plusami!

to pisz next time to o co prosi autor a nie to co wiesz na dany temat z opcja wybierz sobie i sie domysl wink.gif

Proponuje zakonczyc bo zjezdzamy z tematu i zaraz nas pogonia ci ze scierka wink.gif20.GIF30.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to pisz next time to o co prosi autor a nie to co wiesz na dany temat z opcja wybierz sobie i sie

> domysl

> Proponuje zakonczyc bo zjezdzamy z tematu i zaraz nas pogonia ci ze scierka

Wyedytowałem mojego posta, jest już jasny w 100%. ma kolega rację, nie ma sensu dalej dywagować. Problem EGR tak naprawdę polega na katastrofalnej jakości zaworów firmy Pierburg (dotyczy to także innych zaworów i kolektorów dolotowych z klapami wirowymi). Zawór EGR jest bardzo fajnym i przyjaznym środowisku wynalazkiem, pod warunkiem, że działa prawidłowo i prawidłowo został obliczony. Działający nieprawidłowo EGR zdecydowanie źle wpływa zarówno na środowisko, jak i na parametry i czystość silnika. To właśnie wtedy podejmujemy decyzję o jego zaślepieniu lub wymianie na sprawny.

Dla Kolegi dobre 20.GIF!

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wyedytowałem mojego posta, jest już jasny w 100%.

> Pozdrawiam

ok, to jeszcze jedno merytoryczne pytanie ( nie ze sie czepiam - poprostu jestem ciekaw, a moze czegos nie wiem i sie dowiem )

dlaczego uwazasz ze pozbycie sie EGRa wplynie na zwiekszona czestotliwosc zmiany oleju ?

Imho na moja logike powinno byc dokladnie na odwrot (czyli brak egra - rzadko olej, mamy egr - czesto olej) ale.. chetnie poslucham jak ty to widzisz hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ok, to jeszcze jedno merytoryczne pytanie ( nie ze sie czepiam - poprostu jestem ciekaw, a moze

> czegos nie wiem i sie dowiem )

> dlaczego uwazasz ze pozbycie sie EGRa wplynie na zwiekszona czestotliwosc zmiany oleju ?

> Imho na moja logike powinno byc dokladnie na odwrot (czyli brak egra - rzadko olej, mamy egr -

> czesto olej) ale.. chetnie poslucham jak ty to widzisz

Podkreślę, że tylko prawdopodobnie wynika to z temperatury pracy silnika. Prosty przykład: jeździmy w mieście z klimą w upale, silnik z EGR ma temperaturę spalania niższą o 200 stopni celsjusza, w stosunku do silnika bez EGR, chyba łatwo sobie wyobrazić warunki, w których pracuje olej w obu silnikach. Zawór EGR, pomimo doprowadzania gorących gazów spalinowych, chłodzi silnik!!! Wynika to z proporcjonalnie dużo większej objętości gazów obojętnych w komorze spalania. Zawór EGR jest otwarty na biegu jałowym i przy małych obciążeniach, jest to większość czasu pracy silnika normalnie eksploatowanego. Wielu producentów olejów, podaje dużo mniejsze interwały wymiany przy silnikach nie posiadających EGR. Dotyczy to przede wszystkim ciężarówek, gdzie przebiegi dla silników z EGR i syntetycznych środków smarnych dochodzą obecnie do 100 tys km. Tak jak napisałem w poprzednim poście (po edycji) EGR jest bardzo pożytecznym wynalazkiem - problemem jest jakość projektowania i wykonania tych zaworów do aut osobowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czpień cewki "twardnieje" na początku - jest wypychany i jeśli sterownik nie zauważy różnicy w

> przepływie powietrza- nie spada wartość na przepływce zasysanego powietrza wtedy przełacza się

> w tryb awaryjny i EGR juz nie pracuje aż do kolejnego uruchomienia. W przypadku JTD 115 KM ten

> tryb nie jest sygnalizowany żadną kontrolką .... w przypadku MJTD 120/ 140 i 150 KM już jest

> sygnalizacja trybu awaryjnego poprzez zapalenie się kontrolki....

> Jako jeden z nielicznych orędowników nie zaślepiania EGR-a mówię korkującym zdecydowanie NIE

> EGR ma swoje minusy ale i plusy....

Ja tam na chwile obecną chcę zostać przy EGRze. No po podpięciu JTDka do Kompa nie pokazuje błędu EGRa. Może i się nie znam ale możesz trochę sprostować, jeżeli po starcie Auta Trzepien Cewki jest twardy potem miękknie i nie ma błedu znaczy jest prawny ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja tam na chwile obecną chcę zostać przy EGRze. No po podpięciu JTDka do Kompa nie pokazuje błędu

> EGRa. Może i się nie znam ale możesz trochę sprostować, jeżeli po starcie Auta Trzepien Cewki

> jest twardy potem miękknie i nie ma błedu znaczy jest prawny ?

To znaczy tylko tyle, że cewka działa i nie jest spalona. W celu pełnej diagnostyki trzeba podpiąć pod kompa - może być darmowy FES i zobaczyć co się dzieje z zaworem w trakcie próby drogowej. W celu wykluczenia lub potwierdzenia nieprawidłowego działania EGR, należy zawór zaślepić i zobaczyć jak się zachowuje auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> coś więcej na temat plusów? oczywiście pomijając ekologię

Oj po raz nty.... zlosnik.gif

+ tak jak pisze kolega ABM.... gazy spalinowe przepływające przez wymiennik podgrzewają płyn - czyli silnik się szybciej nagrzewa ale mowa tu o temperaturze od -30C do tych np: 90 C

+ gazy obojętne ( czyli spaliny ) nie biorą udziału w spalaniu i zmniejszają temperaturę spalin nawet o kilkaset C (można powiedzieć, że zmniejszają czynna pojemność silnika) co znacząco poprawia żywotność turbiny, wydechu, katalizatorów - można powiedzieć że chłodzi się silnik ... ale mowa tu o kilkuset stopniach wink.gif

+ Jeśli EGR i przepływka jest sprawna to układ rejestruje mniejszą ilość zasysanego powietrza do kolektorów i dawkuje mniej paliwa- mniejsze spalanie dla silnika nie obciążonego

+ na niskich obrotach silnik z EGR-em pracuje miękko a z zatkanym twardo / głośniej

- niestety sadze idealnie mieszają się z olejem z odmy lub turbiny i zaślepiają kolektor

- jest większa turbo dziura -opóźnienie na reakcję silnika ze względu na odciążenie turbiny i mniejsze ciśnienie doładowania na wolnych obrotach

- Egr potrafi się zaciąć jak jest ufajdany i auto nie jedzie sick.gif

- Należy go czyścić .... raz rozebrać cewkę i przeczyścić porządnie a potem myć w ropie co jakieś 15- 25 tyś km... w zależności od kondycji silnika i tras...

Jeśli silnik jest w złej kondycji - turbina wali olejem, są przedmuchy z odmy, wtryskiwacze leją ,auto dymi na czarno, przepływka niesprawna zalana olejem itp..... to zaślepiajcie bo inaczej daleko nie pojedziecie oslabiony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli silnik jest w złej kondycji - turbina wali olejem, są przedmuchy z odmy, wtryskiwacze leją, auto dymi na czarno, przepływka niesprawna zalana olejem itp..... to zaślepiajcie bo inaczej daleko nie pojedziecie

Albo zróbcie to od razu żeby nie dopuścić do takich sytuacji wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> + tak jak pisze kolega ABM.... gazy spalinowe przepływające przez wymiennik podgrzewają płyn -

> czyli silnik się szybciej nagrzewa ale mowa tu o temperaturze od -30C do tych np: 90 C

EGR jest za tym wymiennikiem, więc jedyne co ograniczamy to przepływ

spalin przez niego, podgrzewanie nadal zachodzi ale z mniejszą

sprawnością. Na pewno spaliny zamiast przepływać tamtędy,

wirują sobie tam ale i tak podgrzewanie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> EGR jest za tym wymiennikiem, więc jedyne co ograniczamy to przepływ

> spalin przez niego, podgrzewanie nadal zachodzi ale z mniejszą

> sprawnością. Na pewno spaliny zamiast przepływać tamtędy,

> wirują sobie tam ale i tak podgrzewanie jest.

dość odważna teoria... hmm.gif

Idę się myć i zobaczę to w praktyce.... ile wody muszę spuścić aby doleciała ciepła.... zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dość odważna teoria...

> Idę się myć i zobaczę to w praktyce.... ile wody muszę spuścić aby doleciała ciepła....

Brawo Lisek. Jeśli pozwolisz tylko dodam, że paliwo wtryśnięte do cylindra nie jest spalane w 100% i jeśli jest mniejsze zapotrzebowanie na moc (korek, jazda z górki) spaliny poprzez EGR są powtórnie przepalane, co zmniejsza ogólne spalanie, nie mówiąc o wydalaniu czyściejszych spalin. ...Ale kto chce tego słuchać. tuk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mnie po wykasowaniu EGRa z oprogramowania spalanie spadło.

> A styl jazdy ten sam. Magia?

to akurat może być to różnica wynikająca z tego że Ty masz wycięty z softu czyli tak jakby go nie było, a nie tylko zaślepiony (gdzie komp wie ze jest i działa tak jakby chciał go używać, a zaślepienie mu w tym przeszkadza) - tak wiem, u ciebie nie da się zaślepić zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mnie po wykasowaniu EGRa z oprogramowania spalanie spadło.

> A styl jazdy ten sam. Magia?

Nie magia, tylko zapewne miałeś już w kiepskim stanie i dawał za dużo spalin do dolotu, co skutkuje za małą ilością tlenu i niecałkowitym spalaniem paliwa. Żadna magia nie ma z tym nic wspólnego. Problemem tak naprawdę jest poddostawca zaworów Pierburg, ten sam, który wsławił się kolektorami z klapami wirowymi. Gwarantuję, że gdyby zawór i zaprojektowali i wykonali japończycy, nikt z nas nie wiedziałby nawet, że cos takiego ma pod maską.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> + gazy obojętne ( czyli spaliny ) nie biorą udziału w spalaniu i zmniejszają temperaturę spalin

> nawet o kilkaset C (można powiedzieć, że zmniejszają czynna pojemność silnika) co znacząco

> poprawia żywotność turbiny, wydechu, katalizatorów - można powiedzieć że chłodzi się silnik

> ... ale mowa tu o kilkuset stopniach

Tu się grubo mylisz; brak tlenu w dieslu to większe a nie mniejsze egt;

> + Jeśli EGR i przepływka jest sprawna to układ rejestruje mniejszą ilość zasysanego powietrza do

> kolektorów i dawkuje mniej paliwa- mniejsze spalanie dla silnika nie obciążonego

Jeśli auto jest sprawne i ma usunięty recyrkulator to nie ma mowy o zawyżonym zuzyciu paliwa przy tych samych czasach wtrysków

> + na niskich obrotach silnik z EGR-em pracuje miękko a z zatkanym twardo / głośniej

Jeśli jest zmodyfikowany soft ad usunięcia zaworu oraz zmienione kąty wtrysków to wręcz odwrotnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wyczyść porządnie lub kup nowy EGR , dokup taką przyślepkę i zapomnij o problemach z EGR.

> Będziesz także ekologicznym Stilo-Userem.

moze nie jestem na czasie ale zaslepka ktora mam posiada dziurki i tak czy siak egr dalej funkcjonuje wiec pozostaje tylko mozliwosc usuniecia go z softa chyba ze cos sie zmienilo w ciagu ostatniego roku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tu się grubo mylisz; brak tlenu w dieslu to większe a nie mniejsze egt;

Brak tlenu przy tej samej dawce palia i owszem.... ale zobacz w której części mapy jesteś przy otwartym EGR-e.... mniej powietrza + mniej palia nie może dać ci więcej energii - to nie perpetum mobile...

> Jeśli auto jest sprawne i ma usunięty recyrkulator to nie ma mowy o zawyżonym zuzyciu paliwa przy

> tych samych czasach wtrysków

Ale dlaczego twierdzisz że masz te same dawki paliwa przy otwartym EGR-e...

> Jeśli jest zmodyfikowany soft ad usunięcia zaworu oraz zmienione kąty wtrysków to wręcz odwrotnie.

Tu mogę śię z tobą zgodzić bo to już bardzo poważna modyfikacja i jeśli przestawisz kąty wtrysku to możesz uzyskać i spalanie detonacyjne jak i wręcz przeciwnie kosztem momentu i sprawności silnika wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tu mogę śię z tobą zgodzić bo to już bardzo poważna modyfikacja i jeśli przestawisz kąty wtrysku to

> możesz uzyskać i spalanie detonacyjne jak i wręcz przeciwnie kosztem momentu i sprawności

> silnika

To nie benzyna, tutaj im lepsza zdolność do zapłonu mieszanki tym lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Brak tlenu przy tej samej dawce palia i owszem.... ale zobacz w której części mapy jesteś przy

> otwartym EGR-e.... mniej powietrza + mniej palia nie może dać ci więcej energii - to nie

> perpetum mobile...

Lisku, przeczytaj proszę jeszcze raz co napisałes i co odpowiedziałem. Dupiący się nagminnie egr jak i MNIEJSZA dawka powietrza w dieslu z powodu jego niedziałania powoduje większe egt a nie mniejsze. Nie ma mowy o wyższym egt jeśli paliwo spalane jest w większej dawce powietrza przy tym samym czasie otwarcia wtrysku (różnica to zazwyczaj 0,0xb, przy dodatkowym koksowaniu auta i geo trzeba zmienic bo będzie miał tendencje do przeładowania delikatnego dołem a to mega nieprofi;

> Ale dlaczego twierdzisz że masz te same dawki paliwa przy otwartym EGR-e...

Auto ze sprawnym egrem i wyłączonym oraz zaślepionym - przypadki prawidłowego działania oraz prawidłowego usunięcia jak mają się czasy wtrysków zmienic skoro limiter ten sam, przepływ również itd? smile.gif

> Tu mogę śię z tobą zgodzić bo to już bardzo poważna modyfikacja i jeśli przestawisz kąty wtrysku to

> możesz uzyskać i spalanie detonacyjne jak i wręcz przeciwnie kosztem momentu i sprawności

> silnika

Diesel to samoczynny przeciez zlosnik.gif

Stukac to może benzyna smile.gif

Kąty zmieniasz dla likwidacji zapachu itd (szczegolnie woz bez katów na przelocie normalnie śmierdzi jak za starym ikarusem), pomijam sprawę dowalania koksu gdzie przy dużej dawce/czasie/doładowaniu całośc musi zacząc się troszkę szybciej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Lisku, przeczytaj proszę jeszcze raz co napisałes i co odpowiedziałem. Dupiący się nagminnie egr

> jak i MNIEJSZA dawka powietrza w dieslu z powodu jego niedziałania powoduje większe egt a nie

> mniejsze.

Marcin ale to co sie dzieje z silnikiem z uszkodzonym i otwartym EGR-e to jedno a ze sprawnym to drugie... zlosnik.gif mnie nie interesuje rozwalony EGR i jazda z nim bo z tego nic dobrego nie może wyjść... tylko różnica miedzy sprawnym układem -przepływka, EGR, CR, ....itp a tym samym przypadkiem tylko, ze z zaślepionym EGR-em ..... co warto wybrać i dlaczego... nad tym zastanawia się każdy właściciel JTD/MJTD ...zaślepiać czy czyścić.. old.gif o to jest pytanie....

> Auto ze sprawnym egrem i wyłączonym oraz zaślepionym - przypadki prawidłowego działania oraz

> prawidłowego usunięcia jak mają się czasy wtrysków zmienic skoro limiter ten sam, przepływ

Widzisz tu już 3 przypadek... zaślepić JTD 115-tkę ale nie zmieniając oprogramowania w w kasecie czy zaślepić i zmienić mapy .....

Proszę wypowiedz się na te konkretne przypadki... i rozwiej wątpliwości tych co chcą zaślepiać bez zmian softu i tych co chcą to zrobić z softem i jak sie to wszystko ma do sprawnego.... powtarzam w pełni sprawnego i czystego EGR-a wink.gif

> Diesel to samoczynny przeciez

> Stukac to może benzyna

> Kąty zmieniasz dla likwidacji zapachu itd (szczegolnie woz bez katów na przelocie normalnie

> śmierdzi jak za starym ikarusem), pomijam sprawę dowalania koksu gdzie przy dużej

> dawce/czasie/doładowaniu całośc musi zacząc się troszkę szybciej...

Nie do końca tak jest.... i wiem to z czasów, kiedy do przestawiania konta wtrysku w Dieslu używałem klucza13-tki a nie softu... Kont wtrysku ma owszem wielkie znaczenie na emisje substancji szkodliwych ale i na temperaturę w komorze spalania.... a co za tym idzie na Nm... i na odgłosy dobiegające z silnika - klekotanie głośne tak jakby ktoś nawalał młotem w tłoki lub łagodna praca...

285166392-image001.gif

285166392-image003.JPG

post-15502-14352513489829_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak na chłopski rozum, to jeśli odejmujemy gazy obojętne,

to wrzucamy w to miejsce co? No powietrze!! Czyste! A więc

mieszanka nadal jest taka jak być powinna. Po to jest modyfikacja

softu, żeby po pierwsze nie było błędu, a po drugie żeby

w to miejsce podawane było potwietrze... Stąd właśnie

spalanie takie samo albo niższe. A co do ekologii to się wypowiadałem,

że jest to kompletna bzdura, więcej CO2 emitują drzewka

niż samochody...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.