volkov Napisano 26 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2011 Dwa słynne silniki koncernu V.A.G. 1,9 TDI 105 KM kontra 2,0 TDI 140 KM Mniej awaryjny oczywiście 1,9, ale 2,0 mocniejszy, ale bardziej awaryjny i problematyczny. Stąd rodzi się pytanie. Na ile bezpiecznie można podnieść moc w 1,9, aby nie odstawał osiągami od 2,0, a sensownie palił i nie stracił znacząco na trwałości? Macie jakieś doświadczenia? Opłacalny zabieg? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woju Napisano 26 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2011 Ten 1.9tdi to cus na kaciku pisali o korbach lecacych bokiem przy 150kkm... Wiem jedno nie dlubany u moje kumpla w G V lubi podjadac oleum... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
costam000 Napisano 26 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2011 > Dwa słynne silniki koncernu V.A.G. > 1,9 TDI 105 KM kontra 2,0 TDI 140 KM > Mniej awaryjny oczywiście 1,9, ale 2,0 mocniejszy, ale bardziej awaryjny i problematyczny. > Stąd rodzi się pytanie. Na ile bezpiecznie można podnieść moc w 1,9, aby nie odstawał osiągami od > 2,0, a sensownie palił i nie stracił znacząco na trwałości? > Macie jakieś doświadczenia? Opłacalny zabieg? klik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matadorRS Napisano 26 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2011 > Dwa słynne silniki koncernu V.A.G. > 1,9 TDI 105 KM kontra 2,0 TDI 140 KM > Mniej awaryjny oczywiście 1,9, ale 2,0 mocniejszy, ale bardziej awaryjny i problematyczny. > Stąd rodzi się pytanie. Na ile bezpiecznie można podnieść moc w 1,9, aby nie odstawał osiągami od > 2,0, a sensownie palił i nie stracił znacząco na trwałości? > Macie jakieś doświadczenia? Opłacalny zabieg? Myślę że jeśli chce się osiągnąć tylko te 140Km to sam virus starczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekD000 Napisano 26 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2011 > Dwa słynne silniki koncernu V.A.G. > 1,9 TDI 105 KM kontra 2,0 TDI 140 KM > Mniej awaryjny oczywiście 1,9, ale 2,0 mocniejszy, ale bardziej awaryjny i problematyczny. > Stąd rodzi się pytanie. Na ile bezpiecznie można podnieść moc w 1,9, aby nie odstawał osiągami od > 2,0, a sensownie palił i nie stracił znacząco na trwałości? > Macie jakieś doświadczenia? Opłacalny zabieg? 1.9 105 ma gifty zawsze, wieć samym programem 140km bez problemu Jednak 2.0tdi dużo ładniej, ciszej, bardziej miekko pracuje, generalnie jest dużo przyjemniejeszy w używaniu (o ile wszystko z nim ok), niestety pali też wiecej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fazi87Fazi Napisano 26 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2011 1.9 tdi seryjnie wychodził jeszcze w wersji 130 i 150 KM .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matadorRS Napisano 26 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2011 > 1.9 tdi seryjnie wychodził jeszcze w wersji 130 i 150 KM .... Pewnie chodzi o nowsze konstrukcje np B6 lub Octavie II. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fazi87Fazi Napisano 26 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2011 > Pewnie chodzi o nowsze konstrukcje np B6 lub Octavie II. 105 tez sie pozniej pojawil ... Pierwsze silniki miały odpowiednio 90 KM lub 110 KM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matadorRS Napisano 26 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2011 > 105 tez sie pozniej pojawil ... > Pierwsze silniki miały odpowiednio 90 KM lub 110 KM Nie musisz mi tłumaczyć. Ale skoro porównuje te dwa silniki to znaczy że ma auto do wyboru albo z 2.0 140Km albo 1.9 TDI 105KM. Inna sprawa że tych nowszych 105Km też jest sporo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielo Napisano 26 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2011 > Jednak 2.0tdi niestety pali też wiecej. dla ciebie 5l w cyklu mieszanym to duzo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
niedal Napisano 26 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2011 > dla ciebie 5l w cyklu mieszanym to duzo? nie, ale kwestia jakiego pokroju auto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 26 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2011 > dla ciebie 5l w cyklu mieszanym to duzo? w jakiej budzie, jakie miasto, jaki jego procent i jaki sposób jazdy bo mi 1.9TDI po mieście pali w o2fl kombi jakieś 8l a po trasie ok 6 (normalna jazda +20-30km/h ponad przepisy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fazi87Fazi Napisano 26 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2011 > Nie musisz mi tłumaczyć. Ale skoro porównuje te dwa silniki to znaczy że ma auto do wyboru albo z > 2.0 140Km albo 1.9 TDI 105KM. Nie wiem w jakiej budzie , jaki wariant wyboru.... napisal 1.9 tdi kontra 2.0 to dodałem ,że były inne moce. Niech sprecyzuje temat , to beda precyzyjne odpowiedzi. > Inna sprawa że tych nowszych 105Km też jest sporo. Fakt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielo Napisano 26 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2011 octavia 2, jazda w miescie do pracy 5 km; starczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 26 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2011 > octavia 2, jazda w miescie do pracy 5 km; starczy ciekawe co to za miasto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielo Napisano 26 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2011 > ciekawe co to za miasto Katowice od strony mniej zakorkowanej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 26 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2011 > octavia 2, jazda w miescie do pracy 5 km; starczy Też kiedyś mieszkałem w takim "mieście". Przyjedź do MIASTA, gdzie takie 5 km to jakieś 0,5 godziny zegarowej i porozmawiamy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 26 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2011 > Katowice od strony mniej zakorkowanej To całkiem jak Vadero. On też podaje spalanie swojego kopciucha uważając, że średnia prędkość 42kmh to "miasto" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 26 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2011 > To całkiem jak Vadero. On też podaje spalanie swojego kopciucha uważając, że średnia prędkość 42kmh > to "miasto" Mi podaje 42km/h w jeździe miejsko-podmiejskiej, gdy raczej nie stoję w korkach, znaczy wstaję wcześnie rano Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 26 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2011 > To całkiem jak Vadero. On też podaje spalanie swojego kopciucha uważając, że średnia prędkość 42kmh > to "miasto" jak nie patrząc GOP to miasto(miasta właściwie). Po prostu normalnie skomunikowane. Zapraszamy, mieszkania dość tanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 26 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2011 > jak nie patrząc GOP to miasto(miasta właściwie). Po prostu normalnie skomunikowane. autostradą... > (...) mieszkania dość tanie Nic dziwnego zważywszy na klimat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekD000 Napisano 26 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2011 > dla ciebie 5l w cyklu mieszanym to duzo? nie dużo, ale 2.0tdi pali wiecej od tego samego auta z 1.9tdi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 26 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2011 > dla ciebie 5l w cyklu mieszanym to duzo? A w trasie, to pewnie produkuje ON. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielo Napisano 27 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2011 > A w trasie, to pewnie produkuje ON. taa a świnki latają i sterują ogonkami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volkov Napisano 27 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 27 Lipca 2011 > klik całkiem ciekawie to wygląda.. tylko ta niższa kultura silnika 1,9 TDI.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volkov Napisano 27 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 27 Lipca 2011 > 1.9 tdi seryjnie wychodził jeszcze w wersji 130 i 150 KM .... chodzi o lata produkcji od 2006 w Pasku. Octavii II nie biorę pod uwagę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fazi87Fazi Napisano 27 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2011 > chodzi o lata produkcji od 2006 w Pasku. Octavii II nie biorę pod uwagę. W tym modelu , mowa o passacie wychodził jeszcze silnik 1.9tdi 16v 140 KM ... opinii nie znam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 27 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2011 U mnie 1.9 TDI ATD PD czyli seria 101 KM i coś około 240 NM, po sofcie prawie 133 KM i 309 NM, spalanie rewelacyjne, czego bym nie robił póki co nie przekroczyłem 6,2 litra (pomiary z tankowań, brak kompa). 2.0 TDi 140 objeżdżam, miałem okazję złapać się na trasie z kilkoma 2.0 i efekt zawsze ten sam. Dla tego 1,9 ATD 133 KM to nic specjalnego, po wymianie turbiny, coolera i wtryskiwaczy dłubią je na okolice 170 km a nawet więcej. Dla mnie rewelacja, o trwałoś przy tym setapie się nie martwię. Awaryjne są ponoć BXE ze skodzinek, szwagier ma taką Octavię i robił soft tam gdzie ja, wyszło mu coś 144 KM i 313 Nm, też sobie chwali, ale ma 17 tys dopiero najechane. Same parametry maksymalne nie są aż tak ważne, ważny jest przebieg mocy i momentu, ty wprawny tuner ma pole do popisu. Polecam Cinka ! PS. Spalanie podałem w cyklu mieszanym z przewagą miasta 70/30 % lub więcej i to przy nie lekkiej nodze. W trasie bez zbędnych oszczędności schodzę w okolice 5 litrów, a da się i poniżej tyle, że jadąc tak długo nie wytrzymam > Dwa słynne silniki koncernu V.A.G. > 1,9 TDI 105 KM kontra 2,0 TDI 140 KM > Mniej awaryjny oczywiście 1,9, ale 2,0 mocniejszy, ale bardziej awaryjny i problematyczny. > Stąd rodzi się pytanie. Na ile bezpiecznie można podnieść moc w 1,9, aby nie odstawał osiągami od > 2,0, a sensownie palił i nie stracił znacząco na trwałości? > Macie jakieś doświadczenia? Opłacalny zabieg? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.