Skocz do zawartości

1,9 TDI vs 2,0 TDI


volkov

Rekomendowane odpowiedzi

Dwa słynne silniki koncernu V.A.G.

1,9 TDI 105 KM kontra 2,0 TDI 140 KM

Mniej awaryjny oczywiście 1,9, ale 2,0 mocniejszy, ale bardziej awaryjny i problematyczny.

Stąd rodzi się pytanie. Na ile bezpiecznie można podnieść moc w 1,9, aby nie odstawał osiągami od 2,0, a sensownie palił i nie stracił znacząco na trwałości?

Macie jakieś doświadczenia? Opłacalny zabieg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dwa słynne silniki koncernu V.A.G.

> 1,9 TDI 105 KM kontra 2,0 TDI 140 KM

> Mniej awaryjny oczywiście 1,9, ale 2,0 mocniejszy, ale bardziej awaryjny i problematyczny.

> Stąd rodzi się pytanie. Na ile bezpiecznie można podnieść moc w 1,9, aby nie odstawał osiągami od

> 2,0, a sensownie palił i nie stracił znacząco na trwałości?

> Macie jakieś doświadczenia? Opłacalny zabieg?

klik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dwa słynne silniki koncernu V.A.G.

> 1,9 TDI 105 KM kontra 2,0 TDI 140 KM

> Mniej awaryjny oczywiście 1,9, ale 2,0 mocniejszy, ale bardziej awaryjny i problematyczny.

> Stąd rodzi się pytanie. Na ile bezpiecznie można podnieść moc w 1,9, aby nie odstawał osiągami od

> 2,0, a sensownie palił i nie stracił znacząco na trwałości?

> Macie jakieś doświadczenia? Opłacalny zabieg?

Myślę że jeśli chce się osiągnąć tylko te 140Km to sam virus starczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dwa słynne silniki koncernu V.A.G.

> 1,9 TDI 105 KM kontra 2,0 TDI 140 KM

> Mniej awaryjny oczywiście 1,9, ale 2,0 mocniejszy, ale bardziej awaryjny i problematyczny.

> Stąd rodzi się pytanie. Na ile bezpiecznie można podnieść moc w 1,9, aby nie odstawał osiągami od

> 2,0, a sensownie palił i nie stracił znacząco na trwałości?

> Macie jakieś doświadczenia? Opłacalny zabieg?

1.9 105 ma gifty zawsze, wieć samym programem 140km bez problemu

Jednak 2.0tdi dużo ładniej, ciszej, bardziej miekko pracuje, generalnie jest dużo przyjemniejeszy w używaniu (o ile wszystko z nim ok), niestety pali też wiecej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 105 tez sie pozniej pojawil ...

> Pierwsze silniki miały odpowiednio 90 KM lub 110 KM

Nie musisz mi tłumaczyć. Ale skoro porównuje te dwa silniki to znaczy że ma auto do wyboru albo z 2.0 140Km albo 1.9 TDI 105KM.

Inna sprawa że tych nowszych 105Km też jest sporo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dla ciebie 5l w cyklu mieszanym to duzo?

w jakiej budzie, jakie miasto, jaki jego procent i jaki sposób jazdy zlosnik.gif

bo mi 1.9TDI po mieście pali w o2fl kombi jakieś 8l a po trasie ok 6 (normalna jazda +20-30km/h ponad przepisy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie musisz mi tłumaczyć. Ale skoro porównuje te dwa silniki to znaczy że ma auto do wyboru albo z

> 2.0 140Km albo 1.9 TDI 105KM.

Nie wiem w jakiej budzie , jaki wariant wyboru.... napisal 1.9 tdi kontra 2.0 to dodałem ,że były inne moce.

Niech sprecyzuje temat , to beda precyzyjne odpowiedzi.

> Inna sprawa że tych nowszych 105Km też jest sporo.

Fakt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To całkiem jak Vadero. On też podaje spalanie swojego kopciucha uważając, że średnia prędkość 42kmh

> to "miasto"

Mi podaje 42km/h w jeździe miejsko-podmiejskiej, gdy raczej nie stoję w korkach, znaczy wstaję wcześnie rano zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To całkiem jak Vadero. On też podaje spalanie swojego kopciucha uważając, że średnia prędkość 42kmh

> to "miasto"

jak nie patrząc GOP to miasto(miasta właściwie). Po prostu normalnie skomunikowane.

Zapraszamy, mieszkania dość tanie zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie 1.9 TDI ATD PD czyli seria 101 KM i coś około 240 NM, po sofcie prawie 133 KM i 309 NM, spalanie rewelacyjne, czego bym nie robił póki co nie przekroczyłem 6,2 litra (pomiary z tankowań, brak kompa). 2.0 TDi 140 objeżdżam, miałem okazję złapać się na trasie z kilkoma 2.0 i efekt zawsze ten sam. Dla tego 1,9 ATD 133 KM to nic specjalnego, po wymianie turbiny, coolera i wtryskiwaczy dłubią je na okolice 170 km a nawet więcej. Dla mnie rewelacja, o trwałoś przy tym setapie się nie martwię. Awaryjne są ponoć BXE ze skodzinek, szwagier ma taką Octavię i robił soft tam gdzie ja, wyszło mu coś 144 KM i 313 Nm, też sobie chwali, ale ma 17 tys dopiero najechane.

Same parametry maksymalne nie są aż tak ważne, ważny jest przebieg mocy i momentu, ty wprawny tuner ma pole do popisu. Polecam Cinka !

PS. Spalanie podałem w cyklu mieszanym z przewagą miasta 70/30 % lub więcej i to przy nie lekkiej nodze. W trasie bez zbędnych oszczędności schodzę w okolice 5 litrów, a da się i poniżej tyle, że jadąc tak długo nie wytrzymam grinser006.gif

> Dwa słynne silniki koncernu V.A.G.

> 1,9 TDI 105 KM kontra 2,0 TDI 140 KM

> Mniej awaryjny oczywiście 1,9, ale 2,0 mocniejszy, ale bardziej awaryjny i problematyczny.

> Stąd rodzi się pytanie. Na ile bezpiecznie można podnieść moc w 1,9, aby nie odstawał osiągami od

> 2,0, a sensownie palił i nie stracił znacząco na trwałości?

> Macie jakieś doświadczenia? Opłacalny zabieg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.