tomtom Napisano 24 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2011 hu hu ha idzie zima zła..... Indianie już zbieraj a chrust O grzałkach było już kilkanaście razy, poniżej dwa przykłady: Przykład 1 Przykład 2 oczywiście wątków jest więcej w tym temacie... Pytanie do obecnych użytkowników? Dalej zadowoleni? jakieś wskazówki praktyczne bo "jakimś czasie" użytkowania? I technicznie ważna kwestia... średnica węża jak tam jest? Renówkowe podgrzewacze podchodzą? Może ktoś ma nie publikowane fotki z montażu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 24 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2011 Ktoś nawet chyba się oferował że się tym zajmie i będzie to nam montował Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomtom Napisano 24 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2011 > Ktoś nawet chyba się oferował że się tym zajmie i będzie to nam montował Nawet wiem kto, ale pojawia się 2 opcja.... Jest troszkę czasu przed zimnymi dniami, zapas prądu dodatkowy jest to i pomysł powrócił... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 24 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2011 To jak już założysz, to zrobisz OSTRE zdjęcia (a nie takie jak w niektórych PDFach z ZTS) i będzie można coś podłubać samemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemekb22 Napisano 24 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2011 > Pytanie do obecnych użytkowników? > Dalej zadowoleni? jakieś wskazówki praktyczne bo "jakimś czasie" użytkowania? Generalnie jestem zadowolony. Niestety nie używałem grzałki długo, gdyż założyłem ją końcem zimy i tak się złożyło, że temp. były co raz wyższe, ale udało się trochę z nią pojeździć. Nagrzewanie silnika jest zauważalnie szybsze i przykładowo na mrozie -10 C* zostawiając auto na chodzie na jałowym na 10 minut silnik będzie łapał temperaturkę zauważalnie, a bez włączonej grzałki wskazówka temp. lekko drgnie. To samo podczas jazdy. Raz, że letnie powietrze z nawiewów leci szybciej, a dwa to sam silnik łapie temp. szybciej. Mogę powiedzieć, że czas nagrzewania silnika skrócił się w przybliżeniu o połowę. Bez grzałki i przy mrozie poniżej -20 C* zdarzało się, że wskazówka temp. dopiero po 14-15 km stawała do pionu i to też nie zawsze, bo jak grzałem ostro w kabinie, to przyjeżdżałem do pracy na niedogrzanym silniku. Z grzałką silnik temp. 70-80 C* (wg wskaźnika) osiąga szybko. Później już nagrzewa się wolniej, gdyż czujniki termiczne wyłączają ją i przestaje grzać. Nie należy się po tym gadżecie cudów spodziewać, bo to nie webasto i nigdy go nie zastąpi. W kabinie upału nie będzie, a silnik też od razu gorący nie będzie. Niemniej letnie powietrze poleci szybciej i sam silnik nagrzeje się szybciej. Akumulatora mi to nie rozładowało. Mierzyłem napięcia na klemach i tylko podczas pierwszych 2-3 minut w zimie pobór prądu jest duży i widać spadek napięcia, ale potem już jest wszystko w normie, u mnie 13,8-13,9 przy włączonych światłach i dmuchawie na jałowym. > I technicznie ważna kwestia... średnica węża jak tam jest? Tego nie wiem. Ja miałem montowany podgrzewacz z Alfy i węże udało się jakoś nałożyć choć koledzy nie mieli łatwo, ale dali radę > Renówkowe podgrzewacze podchodzą? Podobno tak, tak wyczytałem na forum. > Może ktoś ma nie publikowane fotki z montażu? Niestety nie mam. Mam gdzieś filmik, ale niewiele na nim widać, gdyż podgrzewacz jest w miejscu małodostępnym i nie widać go za dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
witek_p Napisano 24 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2011 > Nawet wiem kto, ale pojawia się 2 opcja.... > Jest troszkę czasu przed zimnymi dniami, zapas prądu dodatkowy jest to i pomysł powrócił... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1391000.html#9579986 http://obrazki.elektroda.net/64_1249984916.jpg http://www.national.com/ds/LM/LM35.pdf 2x taki układ, zasilanie podpięte przez jakiś tranzystorek pod kontrolkę ładowania, można jeszcze dodać ew ne555 żeby dać zwłokę po odpaleniu ..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 27 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2011 a Ty znowu swoja stara spiewke .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomtom Napisano 27 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2011 > a Ty znowu swoja stara spiewke .... a Ty to nową? polegles jednak hihihi... podaj argumenty przeciw.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 27 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2011 > a Ty to nową? > polegles jednak hihihi... > podaj argumenty przeciw.. jakbym miał garaż, jak Ty to by mi nawet przez głowę nie przeszło się bawić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomtom Napisano 27 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2011 > jakbym miał garaż, jak Ty to by mi nawet przez głowę nie przeszło się bawić. drapać i odkopywać nie muszę to fakt...ale pizga tylko troszke mniej.... pozatym z garażu startuje raz dziennie, a z innych miejsc kilka razy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
costam000 Napisano 27 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2011 > Ktoś nawet chyba się oferował że się tym zajmie i będzie to nam montował kolego jeżeli to nie tajemnica to napisz kto by to mógł zamontować bo bardzo chętnie w Cromie coś takiego bym przygarnął Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomtom Napisano 27 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2011 juz tam byles.....masz w podpisie.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 27 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2011 > juz tam byles.....masz w podpisie.... Celne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
costam000 Napisano 28 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2011 > juz tam byles.....masz w podpisie.... no tak myślałem, ale chciałem się upewnić..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomtom Napisano 8 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 8 Września 2011 Traktorowe dogrzewanie.... To jak Panowie... kto na ten sezon zakłada? może jakieś hurtowe zakupy/montaże? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemekb22 Napisano 9 Września 2011 Udostępnij Napisano 9 Września 2011 Tutaj króki filmik, na którym niestety niewiele widać. Postaram się nagrać coś bardziej przyzwoitego i zrobić jakieś opisy. Na razie to, co poniżej: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomtom Napisano 7 Listopada 2011 Autor Udostępnij Napisano 7 Listopada 2011 Trzeba od nowa wątki przekopać... jest ku temu okazja... Paczka dotarła.. PS. do Twinsa- ostatnia sztuka kupiona poza portalem.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jian Napisano 7 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2011 > Trzeba od nowa wątki przekopać... > jest ku temu okazja... > Paczka dotarła.. > PS. > do Twinsa- ostatnia sztuka kupiona poza portalem.... wiem od kogo kupiłeś PS widzę że moje sugestie zastosował ale kur... na maile nie odpowiada Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 7 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2011 > do Twinsa- ostatnia sztuka kupiona poza portalem.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomtom Napisano 7 Listopada 2011 Autor Udostępnij Napisano 7 Listopada 2011 > wiem od kogo kupiłeś \ to nie tajemnica... > PS widzę że moje sugestie zastosował ale kur... na maile nie odpowiada nie miałem problemu.. Zdjęcie nie moje..ale zamierzam od tego zacząć Jak zacisnę węże i uzupełnię ew ubytki to muszę jeszcze coś odpowietrzać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Abarth Napisano 7 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2011 > Zdjęcie nie moje..ale zamierzam od tego zacząć hehehe > Jak zacisnę węże i uzupełnię ew ubytki to muszę jeszcze coś odpowietrzać? W stilonie jest samo-odpowietrzający się układ chłodzenia przez korek w zbiorniczku wyrównawczym. Dla pewności jednak warto odkręcić po zagrzaniu silnika dwa odpowietrzniki Jutro pokażę Ci co i jak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jian Napisano 7 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2011 > to nie tajemnica... > nie miałem problemu.. no to miałeś szczęście > Zdjęcie nie moje..ale zamierzam od tego zacząć > Jak zacisnę węże i uzupełnię ew ubytki to muszę jeszcze coś odpowietrzać? jeżeli chcesz zrobić to tak jak na fotce to daruj sobie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Abarth Napisano 7 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2011 > jeżeli chcesz zrobić to tak jak na fotce to daruj sobie A co Ci się nie podoba w moim zdjęciu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jian Napisano 7 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2011 > A co Ci się nie podoba w moim zdjęciu ? to ze grzejesz duży obieg zamiast małego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 7 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2011 > to ze grzejesz duży obieg zamiast małego Bo w końcu chyba chodzi o to żeby silnik miał ciepło, a nie my? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomtom Napisano 7 Listopada 2011 Autor Udostępnij Napisano 7 Listopada 2011 > no to miałeś szczęście wiesz kto je ma > jeżeli chcesz zrobić to tak jak na fotce to daruj sobie Rozwiń myśl proszę... Z pozostałych wątków wynika, że to opcja lepsza dla silnika. Druga możliwość to między silnikiem i nagrzewnicą - będzie szybciej ciepło w kabinie. Mnie opcja ciepłego silnika bardziej się podoba od ciepłej kabiny. Dodatkowo ktoś ( może nawet Ty ) narzekał na szczelność wklejonych "grzałek", zabudowa na wierzchu pozwala to zauważyć od razu i bardzo ułatwia ew wymianę. Gdzie popełniam błąd? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jian Napisano 7 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2011 > Bo w końcu chyba chodzi o to żeby silnik miał ciepło, a nie my? a płyn silnik pogrzewa odrazu w chłodnicy co nie po pierwsze silnik do momentu puszczenia przez termostat pracuje na małym obiegu więc grzałka w dużym nic nie daje powoduje tylko podgrzanie płynu w cześć obiegu dużego który defakto nie jest poruszany do momentu puszczenia przez termostat więc grzejesz płyn który i tak nie przepływa przez silnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 7 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2011 > Bo w końcu chyba chodzi o to żeby silnik miał ciepło, a nie my? ale... wiesz czemu sluzy duzy obieg? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 7 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2011 > ale... wiesz czemu sluzy duzy obieg? No ale jak termostat już puści, to się szybciej zagrzeje, prawda? Chociaż w sumie na małym byłoby dobrze dać i na dużym też Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Abarth Napisano 7 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2011 > to ze grzejesz duży obieg zamiast małego oj tam - myślałem już, że mi fotka krzywo wyszła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jian Napisano 7 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2011 > Rozwiń myśl proszę... > Z pozostałych wątków wynika, że to opcja lepsza dla silnika. w którym niby momencie > Druga możliwość to między silnikiem i nagrzewnicą - będzie szybciej ciepło w kabinie. nie tylko cieplej w kabinie ale również silnik szybciej się nagrzewa ponieważ wpinasz się w mały obieg > Mnie opcja ciepłego silnika bardziej się podoba od ciepłej kabiny. ale to jest jednoznaczne zobacz na obieg płynu chłodzącego mały obieg jest silnik - kabina duży obieg to silnik - kabina - chłodnica więc wpięcie się w mały obieg podgrzewasz szybciej silnik i dodatkowo masz szybciej ciepłe powietrze w kabinei (rola małego obiegu) podgrzewanie dużego obiegu powoduje podgrzewanie tylko płynu który jest w chłodnicy gdyż obieg jest nie wymuszony ponieważ pompa nie pompuje na duży obieg do czasu otwarcia termostatu > Dodatkowo ktoś ( może nawet Ty ) narzekał na szczelność wklejonych "grzałek", dobrze uszczelnione nie maja prawa cieknąć ja pisałem ze te które kupiłeś podgrzewacze świece były wklejane w/g danych producenta podgrzewacza na poxyline co dla mnie dyskwalifikowało takie rozwiązanie > zabudowa na wierzchu > pozwala to zauważyć od razu i bardzo ułatwia ew wymianę. i tak żeby wymienić te świece będziesz musiał to wyjąc bo nie wykręcisz na aucie tych świec > Gdzie popełniam błąd? zasada działania obiegu chłodzącego w aucie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 7 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2011 > No ale jak termostat już puści, to się szybciej zagrzeje, prawda? tak gdy bedzie z 90stopni to sie termostat otworzy > Chociaż w sumie na małym byłoby dobrze dać i na dużym też duzy to ma chlodzic nadmiar temp a nie masz go grzac ale jian juz all napisal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jian Napisano 7 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2011 > oj tam - myślałem już, że mi fotka krzywo wyszła a to taka mało kontrastowa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jian Napisano 7 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2011 > No ale jak termostat już puści, to się szybciej zagrzeje, prawda? nie nagrzeje się tak samo jak termostat puści to już nie musisz grzać tylko chłodzić a ty grzejesz płyn w chodnicy czyli możesz w skrajnych przypadkach doprowadzić do przegrzania gdy termostat ci otworzy i zacznie wymieniać podgrzany płyn z dużego obiegu > Chociaż w sumie na małym byłoby dobrze dać i na dużym też po co na dużym duży służy do chłodzenia a nie do grzania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Abarth Napisano 7 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2011 > a to taka mało kontrastowa wiedziałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 7 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2011 > duży służy do chłodzenia a nie do grzania No dobra, czyli wygodne miejsce montażu odpada i nie jestem w stanie zrobić tego sam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jian Napisano 7 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2011 > No dobra, czyli wygodne miejsce montażu odpada i nie jestem w stanie zrobić > tego sam montuj gdzie chcesz ale z punktu widzenia szybkości nagrzania silnika to tylko i wyłącznie w małym obiegu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bravoemotionmjet Napisano 7 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2011 > No dobra, czyli wygodne miejsce montażu odpada i nie jestem w stanie zrobić > tego sam Śmieję się od 5 minut i nie mogę się uspokoić. Grzejesz sobie duży obieg, a mały jest lodowaty. Uruchamiasz silnik, grzejesz płyn w małym obiegu do 87 stopni, wtedy termostat otwiera na duży obieg i tam ma ... gorący płyn. Rewelacja, po prostu rewelacja. A w środku dalej marzniesz 20 minut. Nie mogę, po prostu nie mogę. Na fizyce w podstawówce to bywałeś?. Nie wiem gdzie tak uczą, ale w Boeingu też specjaliści byli od szybowców. Fakt, tam nie ma tylu bezpieczników co w Boeingu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 7 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2011 Chłopie ja się nie znam na fizyce, na technice samochodowej. Po to jest forum by ktoś wytłumaczył O lotnictwie rzekłbym wiem więcej niż o samochodach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bravoemotionmjet Napisano 7 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2011 > Chłopie ja się nie znam na fizyce, na technice samochodowej. Po to jest > forum by ktoś wytłumaczył O lotnictwie rzekłbym wiem więcej niż o samochodach To super, ale według mnie to lotnictwo bez fizyki raczej nie istnieje Koledzy odpowiedzieli co i jak. Nie montuje się tam "gdzie wygodniej", a tam "gdzie prawidłowo". Nawet logika wskazuje mały obieg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olos Napisano 8 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2011 > To super, ale według mnie to lotnictwo bez fizyki raczej nie istnieje Koledzy odpowiedzieli co i > jak. Nie montuje się tam "gdzie wygodniej", a tam "gdzie prawidłowo". Nawet logika wskazuje > mały obieg. grzałka grzeje chłodnice, ta podgrzewa powietrze które pdczas jazdy ogrzewa silnik i silnik ma ciepło - wiec nie wiem czgo sie czepiacie a tak poważnie to NIE MA PRAWA NIC DAC!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zibi122 Napisano 8 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2011 Czy ma ktoś schemat instalacji wodnej w JTD? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomtom Napisano 8 Listopada 2011 Autor Udostępnij Napisano 8 Listopada 2011 Powiedz mi jeszcze Manituuu .... Patrząc znad egr to na prawym wężu? Średnicę węża może pamiętasz? To z reni tam podchodzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Abarth Napisano 8 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2011 Na alledrogo pojawiły się nówki sztuki podgrzewacze z renault w bardzo okazyjnej cenie Normalna cena nówki z tego co kojarzę to ok 300zł a tu można kupić za stówkę <klik> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jian Napisano 8 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2011 > Powiedz mi jeszcze Manituuu .... > Patrząc znad egr to na prawym wężu? ogólnie nie ma znaczenia tam gdzie jest więcej miejsca i łatwiej dojść jednym płyn jest wtłaczany do nagrzewnicy drugim wraca ale i tak to wszystko jest w małym obiegu > Średnicę węża może pamiętasz? To z reni tam podchodzi? nie pamietam jeżeli węże są takie same jak w punto to podchodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 9 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2011 > Na alledrogo pojawiły się nówki sztuki podgrzewacze z renault w bardzo okazyjnej cenie > Normalna cena nówki z tego co kojarzę to ok 300zł a tu można kupić za stówkę Ooo prawie taki jak u mnie.... tyle tylko, że ja mam 4 świece Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Abarth Napisano 9 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2011 > Ooo prawie taki jak u mnie.... tyle tylko, że ja mam 4 świece Podłączałeś wszystkie, czy tylko trzy ? I powiedz mi na którym węży go wpinałeś - na wejściu do nagrzewnicy, czy na wyjściu (tym z odpowietrznikiem) ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 9 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2011 > Podłączałeś wszystkie, czy tylko trzy ? I powiedz mi na którym węży go wpinałeś - na wejściu do > nagrzewnicy, czy na wyjściu (tym z odpowietrznikiem) ? Ja mam to w Cromie w silniku 150 KM MJTD.... podłaczyłem pod wejście do nagrzewnicy goracego płynu / za silnikiem a przed grodzią / podobnie bym zrobił w Stilo... ważne aby było na wejściu goracego płynu na nagrzewnicę !!!!- można łatwo stwierdzić który jest - wystarczy właczyć na maxa wentylator i ustawić max temperaturę a następnie sprawdzić który jest goracy wężyk... a który letni.... tam gdzie goracy tam montujemy .... lepiej to robić zanim auto się całkowicie nagrzeje Mam wszystkie 4 podłaczone Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemekb22 Napisano 9 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2011 > Ja mam to w Cromie w silniku 150 KM MJTD.... podłaczyłem pod wejście do nagrzewnicy goracego > płynu / za silnikiem a przed grodzią / podobnie bym zrobił w Stilo... ważne aby było na > wejściu goracego płynu na nagrzewnicę !!!!- można łatwo stwierdzić który jest - wystarczy > właczyć na maxa wentylator i ustawić max temperaturę a następnie sprawdzić który jest goracy > wężyk... a który letni.... tam gdzie goracy tam montujemy .... lepiej to robić zanim auto się > całkowicie nagrzeje > Mam wszystkie 4 podłaczone Cześć Lisek, Jak Ci się te grzałeczki sprawują? Ja mam akurat 3 świeczki wkręcone w podgrzewacz, ale jest naprawdę spora różnica rano, gdy trzeba rozmrozić szybę. Przykładowo dzisiaj, gdzie na zewnątrz -0.5C*, autko pod chmurką, na szybie lód i po niespełna 5 minutach wszystko rozpuszczone, a z nawiewu leci lekko już ciepłe powietrze. Bez grzałek na postoju upłynie wieczność nim z nawiewu poleci letnie powietrze. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 9 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2011 > Cześć Lisek, > Jak Ci się te grzałeczki sprawują? Tak naprawde nie wiem bo założyłem na wiosnę gdy już było ciepło a obecnie jeszcze jest za ciepło / w garażu mam +18C / wiec sam jestem ciekawy jak to będzie Mam układ który nie pozwala właczyć się grzałką jak pracują grzałki w kolektorze, gdy temp płynu jest większa niż +60C oraz gdy napięcie jest mnejsze niż 12,7 V... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.