Skocz do zawartości

Grzanie JTD - zima się zbliża


tomtom

Rekomendowane odpowiedzi

hu hu ha idzie zima zła..... Indianie już zbieraj a chrust

O grzałkach było już kilkanaście razy, poniżej dwa przykłady:

Przykład 1

Przykład 2

oczywiście wątków jest więcej w tym temacie...

Pytanie do obecnych użytkowników?

Dalej zadowoleni? jakieś wskazówki praktyczne bo "jakimś czasie" użytkowania?

I technicznie ważna kwestia... średnica węża jak tam jest?

Renówkowe podgrzewacze podchodzą?

Może ktoś ma nie publikowane fotki z montażu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ktoś nawet chyba się oferował że się tym zajmie i będzie to nam montował

Nawet wiem kto, ale pojawia się 2 opcja....

zrob-to-sam-roland-goock_0_b.jpg

Jest troszkę czasu przed zimnymi dniami, zapas prądu dodatkowy jest to i pomysł powrócił... biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pytanie do obecnych użytkowników?

> Dalej zadowoleni? jakieś wskazówki praktyczne bo "jakimś czasie" użytkowania?

Generalnie jestem zadowolony. Niestety nie używałem grzałki długo, gdyż założyłem ją końcem zimy i tak się złożyło, że temp. były co raz wyższe, ale udało się trochę z nią pojeździć. Nagrzewanie silnika jest zauważalnie szybsze i przykładowo na mrozie -10 C* zostawiając auto na chodzie na jałowym na 10 minut silnik będzie łapał temperaturkę zauważalnie, a bez włączonej grzałki wskazówka temp. lekko drgnie. To samo podczas jazdy. Raz, że letnie powietrze z nawiewów leci szybciej, a dwa to sam silnik łapie temp. szybciej. Mogę powiedzieć, że czas nagrzewania silnika skrócił się w przybliżeniu o połowę. Bez grzałki i przy mrozie poniżej -20 C* zdarzało się, że wskazówka temp. dopiero po 14-15 km stawała do pionu i to też nie zawsze, bo jak grzałem ostro w kabinie, to przyjeżdżałem do pracy na niedogrzanym silniku. Z grzałką silnik temp. 70-80 C* (wg wskaźnika) osiąga szybko. Później już nagrzewa się wolniej, gdyż czujniki termiczne wyłączają ją i przestaje grzać. Nie należy się po tym gadżecie cudów spodziewać, bo to nie webasto i nigdy go nie zastąpi. W kabinie upału nie będzie, a silnik też od razu gorący nie będzie. Niemniej letnie powietrze poleci szybciej i sam silnik nagrzeje się szybciej. Akumulatora mi to nie rozładowało. Mierzyłem napięcia na klemach i tylko podczas pierwszych 2-3 minut w zimie pobór prądu jest duży i widać spadek napięcia, ale potem już jest wszystko w normie, u mnie 13,8-13,9 przy włączonych światłach i dmuchawie na jałowym.

> I technicznie ważna kwestia... średnica węża jak tam jest?

Tego nie wiem. Ja miałem montowany podgrzewacz z Alfy i węże udało się jakoś nałożyć choć koledzy nie mieli łatwo, ale dali radę piwo.gif

> Renówkowe podgrzewacze podchodzą?

Podobno tak, tak wyczytałem na forum.

> Może ktoś ma nie publikowane fotki z montażu?

Niestety nie mam. Mam gdzieś filmik, ale niewiele na nim widać, gdyż podgrzewacz jest w miejscu małodostępnym i nie widać go za dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nawet wiem kto, ale pojawia się 2 opcja....

> Jest troszkę czasu przed zimnymi dniami, zapas prądu dodatkowy jest to i pomysł powrócił...

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1391000.html#9579986

http://obrazki.elektroda.net/64_1249984916.jpg

http://www.national.com/ds/LM/LM35.pdf

2x taki układ, zasilanie podpięte przez jakiś tranzystorek pod kontrolkę ładowania, można jeszcze dodać ew ne555 żeby dać zwłokę po odpaleniu .....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jakbym miał garaż, jak Ty to by mi nawet przez głowę nie przeszło się bawić.

drapać i odkopywać nie muszę to fakt...ale pizga tylko troszke mniej....

pozatym z garażu startuje raz dziennie, a z innych miejsc kilka razy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc później...

> Trzeba od nowa wątki przekopać...

> jest ku temu okazja...

> Paczka dotarła..

> PS.

> do Twinsa- ostatnia sztuka kupiona poza portalem....

wiem od kogo kupiłeś

PS widzę że moje sugestie zastosował ale kur... na maile nie odpowiada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wiem od kogo kupiłeś \

to nie tajemnica...

> PS widzę że moje sugestie zastosował ale kur... na maile nie odpowiada

nie miałem problemu..

Zdjęcie nie moje..ale zamierzam od tego zacząć biglaugh.gif

285470882-Zdj%EAcie0092.jpg

Jak zacisnę węże i uzupełnię ew ubytki to muszę jeszcze coś odpowietrzać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zdjęcie nie moje..ale zamierzam od tego zacząć

hehehe zlosnik.gif

> Jak zacisnę węże i uzupełnię ew ubytki to muszę jeszcze coś odpowietrzać?

W stilonie jest samo-odpowietrzający się układ chłodzenia przez korek w zbiorniczku wyrównawczym. Dla pewności jednak warto odkręcić po zagrzaniu silnika dwa odpowietrzniki ok.gif

Jutro pokażę Ci co i jak waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to nie tajemnica...

> nie miałem problemu..

no to miałeś szczęście

> Zdjęcie nie moje..ale zamierzam od tego zacząć

> Jak zacisnę węże i uzupełnię ew ubytki to muszę jeszcze coś odpowietrzać?

jeżeli chcesz zrobić to tak jak na fotce to daruj sobie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no to miałeś szczęście

wiesz kto je ma swiety.gif

> jeżeli chcesz zrobić to tak jak na fotce to daruj sobie

Rozwiń myśl proszę...

Z pozostałych wątków wynika, że to opcja lepsza dla silnika.

Druga możliwość to między silnikiem i nagrzewnicą - będzie szybciej ciepło w kabinie.

Mnie opcja ciepłego silnika bardziej się podoba od ciepłej kabiny.

Dodatkowo ktoś ( może nawet Ty ) narzekał na szczelność wklejonych "grzałek", zabudowa na wierzchu pozwala to zauważyć od razu i bardzo ułatwia ew wymianę.

Gdzie popełniam błąd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bo w końcu chyba chodzi o to żeby silnik miał ciepło, a nie my?

a płyn silnik pogrzewa odrazu w chłodnicy co nie hehe.gif

po pierwsze

silnik do momentu puszczenia przez termostat pracuje na małym obiegu

więc grzałka w dużym nic nie daje

powoduje tylko podgrzanie płynu w cześć obiegu dużego który defakto nie jest poruszany do momentu puszczenia przez termostat

więc grzejesz płyn który i tak nie przepływa przez silnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rozwiń myśl proszę...

> Z pozostałych wątków wynika, że to opcja lepsza dla silnika.

w którym niby momencie

> Druga możliwość to między silnikiem i nagrzewnicą - będzie szybciej ciepło w kabinie.

nie tylko cieplej w kabinie ale również silnik szybciej się nagrzewa

ponieważ wpinasz się w mały obieg

> Mnie opcja ciepłego silnika bardziej się podoba od ciepłej kabiny.

ale to jest jednoznaczne

zobacz na obieg płynu chłodzącego

mały obieg jest silnik - kabina

duży obieg to silnik - kabina - chłodnica

więc wpięcie się w mały obieg podgrzewasz szybciej silnik i dodatkowo masz szybciej ciepłe powietrze w kabinei (rola małego obiegu)

podgrzewanie dużego obiegu powoduje podgrzewanie tylko płynu który jest w chłodnicy gdyż obieg jest nie wymuszony

ponieważ pompa nie pompuje na duży obieg do czasu otwarcia termostatu

> Dodatkowo ktoś ( może nawet Ty ) narzekał na szczelność wklejonych "grzałek",

dobrze uszczelnione nie maja prawa cieknąć

ja pisałem ze te które kupiłeś podgrzewacze świece były wklejane w/g danych producenta podgrzewacza na poxyline screwy.gif co dla mnie dyskwalifikowało takie rozwiązanie

> zabudowa na wierzchu

> pozwala to zauważyć od razu i bardzo ułatwia ew wymianę.

i tak żeby wymienić te świece będziesz musiał to wyjąc bo nie wykręcisz na aucie tych świec

> Gdzie popełniam błąd?

zasada działania obiegu chłodzącego w aucie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No ale jak termostat już puści, to się szybciej zagrzeje, prawda?

nie

nagrzeje się tak samo jak termostat puści to już nie musisz grzać tylko chłodzić

a ty grzejesz płyn w chodnicy

czyli możesz w skrajnych przypadkach doprowadzić do przegrzania gdy termostat ci otworzy i zacznie wymieniać podgrzany płyn z dużego obiegu

> Chociaż w sumie na małym byłoby dobrze dać i na dużym też

po co na dużym

duży służy do chłodzenia a nie do grzania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No dobra, czyli wygodne miejsce montażu odpada i nie jestem w stanie zrobić

> tego sam

Śmieję się od 5 minut i nie mogę się uspokoić. Grzejesz sobie duży obieg, a mały jest lodowaty. Uruchamiasz silnik, grzejesz płyn w małym obiegu do 87 stopni, wtedy termostat otwiera na duży obieg i tam ma ... gorący płyn. Rewelacja, po prostu rewelacja. A w środku dalej marzniesz 20 minut. 270635636-JUMP2.gif

Nie mogę, po prostu nie mogę. Na fizyce w podstawówce to bywałeś?.

Nie wiem gdzie tak uczą, ale w Boeingu też specjaliści byli od szybowców. Fakt, tam nie ma tylu bezpieczników co w Boeingu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chłopie ja się nie znam na fizyce, na technice samochodowej. Po to jest

> forum by ktoś wytłumaczył O lotnictwie rzekłbym wiem więcej niż o samochodach

To super, ale według mnie to lotnictwo bez fizyki raczej nie istnieje wink.gif Koledzy odpowiedzieli co i jak. Nie montuje się tam "gdzie wygodniej", a tam "gdzie prawidłowo". Nawet logika wskazuje mały obieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To super, ale według mnie to lotnictwo bez fizyki raczej nie istnieje Koledzy odpowiedzieli co i

> jak. Nie montuje się tam "gdzie wygodniej", a tam "gdzie prawidłowo". Nawet logika wskazuje

> mały obieg.

grzałka grzeje chłodnice, ta podgrzewa powietrze które pdczas jazdy ogrzewa silnik i silnik ma ciepło - wiec nie wiem czgo sie czepiacie zlosnik.gifzlosnik.gifgrinser006.gif

a tak poważnie to NIE MA PRAWA NIC DAC!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powiedz mi jeszcze Manituuu ....

> Patrząc znad egr to na prawym wężu?

ogólnie nie ma znaczenia

tam gdzie jest więcej miejsca i łatwiej dojść

jednym płyn jest wtłaczany do nagrzewnicy drugim wraca

ale i tak to wszystko jest w małym obiegu

> Średnicę węża może pamiętasz? To z reni tam podchodzi?

nie pamietam

jeżeli węże są takie same jak w punto to podchodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na alledrogo pojawiły się nówki sztuki podgrzewacze z renault w bardzo okazyjnej cenie

> Normalna cena nówki z tego co kojarzę to ok 300zł a tu można kupić za stówkę

Ooo prawie taki jak u mnie.... tyle tylko, że ja mam 4 świece zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ooo prawie taki jak u mnie.... tyle tylko, że ja mam 4 świece

Podłączałeś wszystkie, czy tylko trzy ? I powiedz mi na którym węży go wpinałeś - na wejściu do nagrzewnicy, czy na wyjściu (tym z odpowietrznikiem) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podłączałeś wszystkie, czy tylko trzy ? I powiedz mi na którym węży go wpinałeś - na wejściu do

> nagrzewnicy, czy na wyjściu (tym z odpowietrznikiem) ?

Ja mam to w Cromie w silniku 150 KM MJTD.... podłaczyłem pod wejście do nagrzewnicy goracego płynu / za silnikiem a przed grodzią / podobnie bym zrobił w Stilo... ważne aby było na wejściu goracego płynu na nagrzewnicę !!!!- można łatwo stwierdzić który jest - wystarczy właczyć na maxa wentylator i ustawić max temperaturę a następnie sprawdzić który jest goracy wężyk... a który letni.... tam gdzie goracy tam montujemy .... lepiej to robić zanim auto się całkowicie nagrzeje zlosnik.gif

Mam wszystkie 4 podłaczone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja mam to w Cromie w silniku 150 KM MJTD.... podłaczyłem pod wejście do nagrzewnicy goracego

> płynu / za silnikiem a przed grodzią / podobnie bym zrobił w Stilo... ważne aby było na

> wejściu goracego płynu na nagrzewnicę !!!!- można łatwo stwierdzić który jest - wystarczy

> właczyć na maxa wentylator i ustawić max temperaturę a następnie sprawdzić który jest goracy

> wężyk... a który letni.... tam gdzie goracy tam montujemy .... lepiej to robić zanim auto się

> całkowicie nagrzeje

> Mam wszystkie 4 podłaczone

Cześć Lisek,

Jak Ci się te grzałeczki sprawują? Ja mam akurat 3 świeczki wkręcone w podgrzewacz, ale jest naprawdę spora różnica rano, gdy trzeba rozmrozić szybę. Przykładowo dzisiaj, gdzie na zewnątrz -0.5C*, autko pod chmurką, na szybie lód i po niespełna 5 minutach wszystko rozpuszczone, a z nawiewu leci lekko już ciepłe powietrze. Bez grzałek na postoju upłynie wieczność nim z nawiewu poleci letnie powietrze.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cześć Lisek,

> Jak Ci się te grzałeczki sprawują?

Tak naprawde nie wiem bo założyłem na wiosnę gdy już było ciepło a obecnie jeszcze jest za ciepło / w garażu mam +18C / wiec sam jestem ciekawy jak to będzie wink.gif

Mam układ który nie pozwala właczyć się grzałką jak pracują grzałki w kolektorze, gdy temp płynu jest większa niż +60C oraz gdy napięcie jest mnejsze niż 12,7 V...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.