witek_p Napisano 22 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2011 A no fakt, przy braku płynu może być problem ...... zapomniałem ....... Jak dajesz 2 termiki to ten na blok daj 50 st, a na grzałkę drugi w szeregu 70-80st. Normalnie będzie działał tylko 1 ten na bloku, a w razie w..... zadziała drugi na grzałce ..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomtom Napisano 22 Listopada 2011 Autor Udostępnij Napisano 22 Listopada 2011 > Jak dajesz 2 termiki to ten na blok daj 50 st, a na grzałkę drugi w szeregu 70-80st. > Normalnie będzie działał tylko 1 ten na bloku, a w razie w..... zadziała drugi na grzałce ..... Taki jest mniej więcej plan. Zdublowanie ze zróżnicowaniem temperatury. I to chyba zastąpi przekaźnik czasowy. Niestety zakup w naszej okolicy, a nawet u "naszych" dostawców niemożliwy. Muszę w końcu dogadać się co do ilości i zakresu temperatur z Kubą i zamówić je przez www. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemekb22 Napisano 22 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2011 > A no fakt, przy braku płynu może być problem ...... zapomniałem ....... > Jak dajesz 2 termiki to ten na blok daj 50 st, a na grzałkę drugi w szeregu 70-80st. > Normalnie będzie działał tylko 1 ten na bloku, a w razie w..... zadziała drugi na grzałce ..... U mnie są dwa termiki 50C* na dwóch różnych wężach. Dodatkowo zostały odizolowane, aby nie dmuchało na nie powietrze z zewnątrz, bo wiadomo, że zawirowania powietrza pod maską są. Wg kabinowych wskazań grzałka przy -20C* wyłączała się, gdy temp. płynu wynosiła ~70C*. Teraz podczas jazdy, przy obecnych temp. grzałka wyłącza się, gdy kabinowy majster wskazuje 50-60C*. Im zimniej tym później się wyłącza, ale nie są to wartości na szczęście bliskie 90C*. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Abarth Napisano 26 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2011 Ze względu na brak wolnych chwil montaż idzie mi jak krew z nosa Na przyszły sezon może to ogarnę Na razie mam zamontowaną grzałkę ale będzie jeszcze jedna modyfikacja Dziś skończony włącznik i z podświetleniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomtom Napisano 26 Listopada 2011 Autor Udostępnij Napisano 26 Listopada 2011 Jak wyżej gdzieś pisałem kupiłem ostatni zestaw i to poza allegro. Widząc zainteresowanie u nas tematem prosiłem sprzedającego o informację jak się pojawią dostępne zestawy kpl. Wczoraj otrzymałem wiadomość: Quote: Witam Zgodnie z Pana prośbą informuje o gotowych zestawach podgrzewaczy - http://allegro.pl/grzalka-12v-1kw-podgrzewacz-lpg-lub-tdi-kplt-i1957603445.html Wystawione ą 2 jeśli jest zapotrzebowanie na większą ilośc to prosze o wiadomość . Jak link padnie to proszę na priv, prześlę namiary na sprzedającego.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 30 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2011 A ja znalazłem taki wątek... Na Allegro piecyki Thermo Top bywają już za 500-600 zł używane, np. z Alfy 166. Teraz tylko potrzebaby znaleźć kogoś kto ma Stilo z Webasto i zgapić elektrykę, i podłączenia węży. Ja wiem że 600 zł + robota to nie to samo co 250 zł + robota, ale jednak jakby zamontować używkę, to w porównaniu do prawie 4 tys. za nowe... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Abarth Napisano 30 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2011 > z Webasto i zgapić elektrykę, i podłączenia węży. Ja wiem że 600 > zł + robota to nie to samo co 250 zł + robota, ale jednak jakby > zamontować używkę, to w porównaniu do prawie 4 tys. za nowe... Tylko, że te 600zł to za samo webasto i to z reguły nie sprawdzone po demontażu Teraz dolicz sobie: pompkę paliwa, pompkę płynu, tłumik, filtr, okablowanie, centralkę, przewody - pewnie jeszcze pozapominałem o paru rzeczach i zrobi się większa kwota Za dobre, kompletne webasto trzeba by zapłacić w zestawie ok 1500-1800zł - czasami jest gwarancja na rok Sam o tym myślałem ale póki nie uporam się z innymi rzeczami, które mam do wymiany webasto odchodzi na dalszy plan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Abarth Napisano 3 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2011 Grzałeczka i mój nowy patent Odpowiednio dobrany czujnik temp.: Tutaj już po zamontowaniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 3 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2011 ten czujnik to jest sklepowka czy hand made ? Chodzi mi konkretnie o ta metalowa czesc. Sam strugales ten gwint + wklejony czujnik czy mozna cale takie ustrojstwo zakupic ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Abarth Napisano 3 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2011 > ten czujnik to jest sklepowka czy hand made ? Chodzi mi konkretnie o ta metalowa czesc. Sam > strugales ten gwint + wklejony czujnik czy mozna cale takie ustrojstwo zakupic ? Jeden otwór jest zaślepiony "fabrycznie" w grzałce, gdy jest przystosowana na trzy świeczki więc go przegwintowałem Wcześniej studiowałem parę godzin katalogi firmy EPS w celu dobrania odpowiedniego czujnika Czujnik M10x1, NZ, temp. zmiany 65st. - jest kupiony w całości. Powinno to wyeliminować "zakłócenia" w odczycie temp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Abarth Napisano 17 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2011 Po "konsultacjach" z Kolegą opti powstał kolejny patent z czujnikiem: Specjalnie dorobiony trójnik pod dobrany przeze mnie czujnik: Trójnik montujemy na powrocie z nagrzewnicy Specjalne podziękowania dla Opti'ego za podrzucenie pomysła i dla Pana Józka za pierwszorzędną robotę i dorobienie trójnika wg projektu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 17 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2011 > Po "konsultacjach" z Kolegą opti powstał kolejny patent z czujnikiem: A dlaczego nie poprzedni z czujnikiem w grzałkach? - wydlądał bardzo dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Abarth Napisano 17 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2011 > A dlaczego nie poprzedni z czujnikiem w grzałkach? - wydlądał bardzo dobrze Dzięki Problem polegał na tym, że otwór w grzałce był zaślepiony więc i tak temp. byłaby brana z obudowy grzałki - przypuszczam, że ok +10/15st. Otwór w grzałce jest stożkowy więc trzeba by go rozwiercić na wylot i przygotować pod czujnik, aby brał temp. z płynu. Druga sprawa to taka, że wtedy znów temp. jest lekko zafałszowana, gdyż mierzymy ją w miejscu grzałek. Czujnik umieszczony za nagrzewnicą odłączy układ, gdy płyn będzie miał za nagrzewnicą 65st. Tak robią fabrycznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 17 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2011 > Dzięki > Problem polegał na tym, że otwór w grzałce był zaślepiony więc i tak temp. byłaby brana z obudowy > grzałki - przypuszczam, że ok +10/15st. > Otwór w grzałce jest stożkowy więc trzeba by go rozwiercić na wylot i przygotować pod czujnik, aby > brał temp. z płynu. > Druga sprawa to taka, że wtedy znów temp. jest lekko zafałszowana, gdyż mierzymy ją w miejscu > grzałek. Czujnik umieszczony za nagrzewnicą odłączy układ, gdy płyn będzie miał za nagrzewnicą > 65st. > Tak robią fabrycznie Nie jest to dobry pomysł.... Problem będzie jesli na przykład układ się zapowietrzy lub będziesz miał z jakiegoś powodu brak przepływu płynu.. tak na prawdę nie będziesz wiedział jaka jest temperatura grzałek i tego korpusu i czy przypadkiem nie zaczyna się płyn zamieniac w gaz.... Musisz mieć jakiś czujnik na obudowie tych grzałek... ja mam dwa i jest ok... ale mam je przyklejone do obudowy od dołu i z boku... jak już płyn będzie miał + 40C to jest fajnie... a przy pełnym odbiorze i przepływie to jest tylko kilka może kilkanaście C cieplejsze niż to co wpływa Zostaw dwa czujniki i połącz w szereg.... lub zmień ten na grzałkach na np 70C Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Abarth Napisano 17 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2011 > Nie jest to dobry pomysł.... Skoro taka była idea fabryczna w silnikach JTD : marea, alfa, to uważam, że jest to wystarczający i sprawdzony patent Dodatkowe włączniki czasowe, kontrolki będą stanowiły dodatkowe zabezpieczenie Weź jeszcze pod uwagę, że czujnik tak umiejscowiony mierzy właściwą temp.płynu. Nie ma żadnych zakłóceń temp.. Montując czujniki na wężach, grzałkach itp. możemy tylko się domyślać jaka jest temp. płynu - ten patent to eliminuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 17 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2011 Jak to będzie zgrane i elektronika będzie gotowa, to naprawdę niezłym pomysłem byłoby wytwarzanie tego w ilościach "klubowych". Ja z racji tych o których pisałem Ci na privie nie mam czasu grzebać, ale chętnie wydałbym pieniądze na rzecz sprawdzoną i gotową. Nawet z montażem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Abarth Napisano 17 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2011 > Jak to będzie zgrane i elektronika będzie gotowa, Już Ci tłumaczyłem kilka razy, że elektronika to pikuś bo centralka to nic innego jak trzy przekaźniki zabudowane w jednej skrzynce - to czy są w skrzynce, czy w podstawkach to i tak pełnią identyczną funkcję > to naprawdę niezłym pomysłem byłoby wytwarzanie tego w ilościach "klubowych". Nie dam rady załatwić więcej trójników pod czujniki Same czujniki to nie problem. Dobrałem z katalogu EPS więc można zamawiać w sklepach motoryzacyjnych/hurtowniach (np. intercars, hart itp.) > Ja z racji tych, o których pisałem Ci na privie nie mam czasu grzebać, ale chętnie > wydałbym pieniądze na rzecz sprawdzoną i gotową. Nawet z montażem Sprawdzone masz po części przez testdrivera Tomtoma - ponieważ robię to na przekaźniku monostabilnym i czasówce i chcę wykorzystać seryjny trzeci przycisk AUTO trochę czasu mi z tym schodzi Dziś przerabiałem wymianę paska, poduszki silnika i montaż trójnika, wymianę żarówek w halogenach oraz silniczka reflektora. Zdążyłem tylko poprowadzić kable. Z racji tego, że na co dzień pracuję w "firmie" - na grzebanie przy aucie mam ograniczony czas - zostaje po godzinach albo weekend o ile żona nie pokrzyżuje mi planów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 17 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2011 > Już Ci tłumaczyłem kilka razy, że elektronika to pikuś bo centralka to nic innego jak trzy > przekaźniki zabudowane w jednej skrzynce - to czy są w skrzynce, czy w podstawkach to i tak > pełnią identyczną funkcję Ale przekaźniki to jedno, a czasówka to drugie. Dodatkowo coś, co rozpoznaje stan przycisku tego trzeciego obok ASR (zakładając że chesz mieć oryginał przycisk, z innym napisem, a nie obudowa z przycisku + jakiś włącznik)... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Abarth Napisano 17 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2011 > Ale przekaźniki to jedno, a czasówka to drugie. Dodatkowo coś, co rozpoznaje > stan przycisku tego trzeciego obok ASR (zakładając że chesz mieć oryginał > przycisk, z innym napisem, a nie obudowa z przycisku + jakiś włącznik)... Ja wykorzystałem/wykorzystam przekaźnik czasowy (10min) sterowany z włącznika fabrycznego AUTO. Napis można zostawić albo zmienić poprzez naklejenie jakiejś ikonki - tu już fantazja kucharza. Wcześniej był taki (niżej fotka), który też działał - naciskałeś na przycisk i dioda się zapalała - teraz jednak dioda pójdzie w inne miejsce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 18 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2011 > Po "konsultacjach" z Kolegą opti powstał kolejny patent z czujnikiem: dodatkowo zostal jeszcze opracowany jeden myk, czyli grzalka rzemieslnik i w niej nawiercony otwor itp i osadzony w niej dobrany przez kolege ABARTH_83 czujnik.. w tej chwili kolega posiadacz 1.6mj ma juz to na wozie (ponoc twierdzil ze malo miejsca tam ma na tym 1.6mj i rzemiesnik tam idealnie gabarytowo pasowal) a grzaleczke z reni z trojnikiem montuje w 2 aucie - benzyna z relacji ktore zdawal gdy ma ogrzewanie na off czujnik wylacza grzaleczke na skali 3/4 wzkasnika temp plynu licznika, a gdy sobie turla z ogrzewaniem itp to wylacza w granicach 80 stopni zegarowego wskaznika plynu licznika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomtom Napisano 20 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2011 Z grzałką pali mniej? Pytanie do innych "dogrzanych" czy mam złudzenie, a może autosugestia mnie dopadła? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Abarth Napisano 20 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2011 > Z grzałką pali mniej? > Pytanie do innych "dogrzanych" czy mam złudzenie, a może autosugestia mnie dopadła? Powiem Ci jak wszystko podłącze bo cały czas mi coś wypada i nie mam kiedy się za to zabrać Wg. idei silnik nagrzany powinien palić mniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 20 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2011 > Powiem Ci jak wszystko podłącze bo cały czas mi coś wypada i nie mam kiedy się za to zabrać > Wg. idei silnik nagrzany powinien palić mniej Z drugiej zaś strony, prąd do tych grzałek = większe spalanie aż zadziała termik. Ale bilans powinien i tak być in plus dla grzałek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemekb22 Napisano 20 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2011 > Z grzałką pali mniej? > Pytanie do innych "dogrzanych" czy mam złudzenie, a może autosugestia mnie dopadła? Wg moich obserwacji z zeszłej zimy pali ciut więcej, ale za to po 10 minutach pracy silnika na jałowym i przy mrozie - w kabinie mam cieplej i odmrożone szyby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 21 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2011 > Wg moich obserwacji z zeszłej zimy pali ciut więcej, ale za to po 10 minutach pracy silnika na > jałowym i przy mrozie - w kabinie mam cieplej i odmrożone szyby zeszła zimą jednak była zimą a nie zimną jesienią Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olos Napisano 21 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2011 > w kabinie mam cieplej i odmrożone szyby jak ktos by chciał grzac tylko kabine to mozna tak farelka do auta pod zapalniczke testował to ktoś??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 21 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2011 To podobno kompletnie NIC nie daje, ile to ma? 25W? Bo tyle może mieć max urządzenie podpięte pod zapalniczkę (2A*12V)... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 21 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2011 > jak ktos by chciał grzac tylko kabine to mozna tak > farelka do auta pod zapalniczke > testował to ktoś??? ty to może sie ogrzewać skrzat a nie człowiek ... 25 W Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olos Napisano 21 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2011 > To podobno kompletnie NIC nie daje, ile to ma? 25W? Bo tyle może mieć max > urządzenie podpięte pod zapalniczkę (2A*12V)... na alledrogo pisza ze ma 150W jakiś tekst też jestem sceptycznie nastawiony ale warto zapytac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 21 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2011 > na alledrogo pisza ze ma 150W jakiś tekst > też jestem sceptycznie nastawiony ale warto zapytac amper razy wolt = wat . Chocby skaly sraly nie uzyskasz 150W . Juz wiecej zrobisz montujac inwerter + suszarka do wlosow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 21 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2011 > amper razy wolt = wat . Chocby skaly sraly nie uzyskasz 150W . Juz wiecej zrobisz montujac > inwerter + suszarka do wlosow Sprawność 50% reszta energii idzie w gwizdek, suszara ma te 1200W, o pożar nietrudno. Też kiedyś tak myślałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Abarth Napisano 21 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2011 > na alledrogo pisza ze ma 150W jakiś tekst > też jestem sceptycznie nastawiony ale warto zapytac Musiałoby Ci przejść przez gniazdo zapalniczki ponad 12A Zapomnij Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 21 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2011 > Musiałoby Ci przejść przez gniazdo zapalniczki ponad 12A > Zapomnij Tak myślałem o tym Twoim zestawie i brakuje mi tam tych przekaźników... Chyba, że sprzedasz sam "termometr" a te grzały kupię wraz z kablami na innej aukcji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 21 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2011 http://allegro.pl/promiennik-farelka-grzejnik-800w-1972-g1-gwaran-i1987848330.html plus http://allegro.pl/przetwornica-inwerter-napiecia-12-230v-12v-1000w-i1968813710.html z zastrzezeniem ze ten piekarnik idzie na jednym biegu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 21 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2011 > http://allegro.pl/promiennik-farelka-grzejnik-800w-1972-g1-gwaran-i1987848330.html > plus > http://allegro.pl/przetwornica-inwerter-napiecia-12-230v-12v-1000w-i1968813710.html > z zastrzezeniem ze ten piekarnik idzie na jednym biegu To by miało sens, jakby ta grzałka miała jakiś wentylator i umieszczona była w takim miejscu, żeby się nikt w kabinie nie poparzył. Przetwornica zaś podłączona by musiała być do aku dość grubymi kablami, wprost bez pośredników. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 21 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2011 > To by miało sens, jakby ta grzałka miała jakiś wentylator i umieszczona była w takim > miejscu, żeby się nikt w kabinie nie poparzył. Przetwornica zaś podłączona by > musiała być do aku dość grubymi kablami, wprost bez pośredników. jakby sie uparl to mozna zastosowac jeszcze sciemniacz do lampy sufitowej - domowej i skrecic te 400 na np 200 Za lebka jak sie nie balem lutownicy to nawet zrobilem taki uklad i potem podpinalem do odkurzacza wiertarki i wszystkich takich urzadzen co to tolerowaly ale domyslnie wciaz to byl "sciemniacz sufitowy" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Abarth Napisano 21 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2011 > Tak myślałem o tym Twoim zestawie i brakuje mi tam tych przekaźników... > Chyba, że sprzedasz sam "termometr" a te grzały kupię wraz z kablami na innej > aukcji Zestawu nie rozłożę na części i zostawię na alledrogo bo dużo osób już do mnie pisało w tej sprawie - niech się bawią w licytację bo kolejnego już nie będę tworzył Tutaj nikt się nie zdecydował więc przepadło Jak chcesz to podam Ci namiary na czujnik a trójnik sobie gdzieś wyskrobiesz na odpowiedni wymiar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Abarth Napisano 22 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2011 Dziś miałem trochę luzu w pracy więc powstał z pomocą Kolegi schemat podłączenia elektrycznego grzałki (wersja Tomtom) w programie EPlan Jeżeli Ktoś reflektuje to mogę podesłać na maila Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotr2p Napisano 24 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2011 Wszystko fajnie i pięknie, ale żeby wszelakie dogrzewanie miało sens, to grzałka musi mieć minimum 2000W, czyli 2KW. Nieważne, gdzie zostanie zainstalowana. "Nagrzewnice" o mocy 150W zasilane z gniazda zapalniczki to gadżet. Znam z autopsji. Poza tym, jako energetyk, powiem krótko. Nie ma nic za darmo. Ogrzewanie kosztuje, ale jak chcesz mieć szybko ciepełko w JTD, to po prostu przed wyjazdem na trasę zrób parę przyśpieszeń w granicach średnich obciążeń silnika i będziesz miał ciepełko. Wyjdzie taniej, niż wszystkie tu opisane wynalazki. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomtom Napisano 25 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2011 > Wszystko fajnie i pięknie, ale żeby wszelakie dogrzewanie miało sens, to grzałka musi mieć minimum > 2000W, czyli 2KW. Nieważne, gdzie zostanie zainstalowana. Znaczy rozwiązania fabryczne innych producentów są bez sensu? ( te wszelakie 1000W i podobne) > "Nagrzewnice" o mocy 150W zasilane z gniazda zapalniczki to gadżet. Znam z autopsji. To chyba nie do Kuby miało być....Nasze grzałki nie są 150W.... > Poza tym, jako energetyk, powiem krótko. Nie ma nic za darmo. Ogrzewanie kosztuje, ale jak chcesz > mieć szybko ciepełko w JTD, to po prostu przed wyjazdem na trasę zrób parę przyśpieszeń w > granicach średnich obciążeń silnika i będziesz miał ciepełko. Wyjdzie taniej, niż wszystkie tu > opisane wynalazki. > Pozdrawiam. A ja jako praktyk powiem, sprawdź najpierw. Wrzuć swoje czasy nagrzewania traktora ( bez butowania zimnego silnika ) i porównaj z wyżej umieszczonymi. Wiadomo grzałka na odcinkach 2km nie ma sensu. W moim przypadku jak robię po 15km, mogę komisje ( nawet tą Antka ) zaprosić na testy aby dowieść obiektywnej opinii. Co by nie robić i jak nie pisać z grzałką na 3 świeczki jest 50% ( +/- 15% to nie laboratorium) szybciej ciepło motorkowi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemekb22 Napisano 25 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2011 > A ja jako praktyk powiem, sprawdź najpierw. > Wrzuć swoje czasy nagrzewania traktora ( bez butowania zimnego silnika ) i porównaj z wyżej > umieszczonymi. > Wiadomo grzałka na odcinkach 2km nie ma sensu. W moim przypadku jak robię po 15km, mogę komisje ( > nawet tą Antka ) zaprosić na testy aby dowieść obiektywnej opinii. > Co by nie robić i jak nie pisać z grzałką na 3 świeczki jest 50% ( +/- 15% to nie laboratorium) > szybciej ciepło motorkowi. Jako posiadacz grzałki na 3 świeczki żarowe - POTWIERDZAM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotr2p Napisano 27 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2011 > Znaczy rozwiązania fabryczne innych producentów są bez sensu? ( te wszelakie 1000W i podobne) Jakiś sens pewnie mają, ale przy tej mocy cudów być nie może i to miałem na myśli. > To chyba nie do Kuby miało być....Nasze grzałki nie są 150W.... Nie, nie do Kuby. Odniosłem się do pokazanej na zdjęciu nagrzewniczki 150W z którą miałem do czynienia. > A ja jako praktyk powiem, sprawdź najpierw. Nie mam grzałek w układzie chłodzenia, ale mam przy wyjeździe z domu na odcinku 2km pięć świateł na skrzyżowaniach i po piątych wskazówka temperatury zaczyna się podnosić. W drugą stronę trasa bez świateł i tam trzeba parunastu kilometrów, żeby ten sam efekt osiągnąć. > Wrzuć swoje czasy nagrzewania traktora ( bez butowania zimnego silnika ) i porównaj z wyżej > umieszczonymi. > Wiadomo grzałka na odcinkach 2km nie ma sensu. W moim przypadku jak robię po 15km, mogę komisje ( > nawet tą Antka ) zaprosić na testy aby dowieść obiektywnej opinii. > Co by nie robić i jak nie pisać z grzałką na 3 świeczki jest 50% ( +/- 15% to nie laboratorium) > szybciej ciepło motorkowi. Niestety nie mogę założyć dodatkowych grzałek w układ chłodzenia, bo mam fabryczną 700W w nawiewie i elekryka nie wydoli dodatkowego obciążenia. Nie neguję, że 1000W coś tam pomoże w szybszym nagrzaniu silnika, ale jak wspomniałem, przy tej mocy, cudów nie będzie. Podobny efekt można osiągnąć odpowiednią techniką jazdy. Oczywiście nie pełna rura na zimny diesel Zakładać, czy nie, to już każdy sam musi sobie powiedzieć. Wg mnie nie warto, ale to tylko moje zdanie. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Abarth Napisano 28 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2011 No i w końcu udało mi się założyć grzałeczkę u siebie Działać działa Bez problemu da się użyć trzeciego fabrycznego przycisku (AUTO) do załączania czegokolwiek - trzeba tylko mieć odpowiedni przekaźnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomtom Napisano 30 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2011 Grzałki grzeją zadowolonych użytkowników. Wątek TUTAJ profesjonalnie zakończył ABARTH_83 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubapies Napisano 2 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2012 Czy ten przekaźnik bistabilny występuje tylko w firmie ASE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Abarth Napisano 2 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2012 > Czy ten przekaźnik bistabilny występuje tylko w firmie ASE Ten konkretnie przekaźnik (4TSM) to przypuszczam wyłącznie produkt ASE (jest sygnowany ich logo) . Jeżeli nie chcesz ograniczenia czasowego 10min. jakie posiada 4TSM możesz użyć 4WSM Ogólnie możesz użyć każdego przekaźnika bistabilnego sterowanego masą - to warunek jeśli chcesz używać oryginalnego przycisku Można też taki sobie wykonać za pomocą przerzutnika i tranzystora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubapies Napisano 2 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2012 4TSM to jest chyba najlepsze rozwiązanie ponieważ jest dodatkowe zabezpieczenie 10 min. które wystarczy do dogrzania autka podczas jazdy a firma ASE jest chyba jedyną która coś takiego produkuje . Szkoda tylko że nie mam możliwości wykonania takiego trójnika i muszę kombinować z jakimiś bimetalem w zabezpieczeniu . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Abarth Napisano 2 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2012 > 4TSM to jest chyba najlepsze rozwiązanie ponieważ jest dodatkowe > zabezpieczenie 10 min. które wystarczy do dogrzania autka podczas jazdy Dobrze się to spisuje > a firma ASE jest chyba jedyną która coś takiego produkuje . Ja nie raz korzystałem z ich "zabawek" do modyfikacji w autach - nigdy nie miałem problemów z ich produktami i cen też nie mają jakichś wygórowanych. > Szkoda tylko że nie mam możliwości wykonania takiego trójnika i muszę > kombinować z jakimiś bimetalem w zabezpieczeniu . Miałem jeszcze jeden komplet ale poszedł na alledrogo (grzałka + trójnik + czujnik). Została mi już tylko centralka przekaźnikowa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ormo1 Napisano 8 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2012 witam Ja zapodam pdf serwisowego do montażu webasto thermo top w stilo komuś się pewnie przyda Mam jeszcze hydronic jakby co Tutaj Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Abarth Napisano 8 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2012 > witam Witaj > Ja zapodam pdf serwisowego do montażu webasto thermo top w stilo komuś się > pewnie przyda Mam jeszcze hydronic jakby co Tutaj Dzięki Na pewno wielu z tego skorzysta > Pozdrawiam Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.