Skocz do zawartości

Okulary do jazdy nocą


Roswell

Rekomendowane odpowiedzi

Potrzebuję okulary do jazdy nocą, czym się kierować i co wybrać ?

Przeczytałem coś o jakichś soczewkach "blue blocker" ale to chyba trzeba zrobić takie okulary u okulisty? Jaki jest ich koszt ?

I czy ktoś ma z takimi doświadczenie, bo większość informacji w internecie to jakieś marketingowe teksty niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Potrzebuję okulary do jazdy nocą, czym się kierować i co wybrać ?

> Przeczytałem coś o jakichś soczewkach "blue blocker" ale to chyba trzeba zrobić takie okulary u

> okulisty? Jaki jest ich koszt ?

> I czy ktoś ma z takimi doświadczenie, bo większość informacji w internecie to jakieś marketingowe

> teksty

Szukaj okularów z filtrem polaryzacyjnym. Są takie żółte.

Możesz też szukać okularów dla wędkarzy.

Miałem okulary normalne przeciwsłoneczne z filtrem polaryzacyjnym i dało radę w nich w nocy jeździć. Niestety w aucie długo nie wytrzymały.

Teraz mam dokładkę do korekcyjnych i jest oki.

Takie okulary nie tylko nocą Ci się przydadzą. W słoneczny dzień zimą nie będziesz się męczył na mokrym asfalcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szukaj okularów z filtrem polaryzacyjnym.

Sens używania okularów z filtrem polaryzacyjnym w nocy jest niewielki. Co innego w słoneczny dzień.

> Są takie żółte.

Nie widziałem nigdy żółtych szkieł polaryzacyjnych (co nie znaczy że takich nie ma). A okulary dedykowane do jazdy nocą faktycznie są żółtawe (wspomniany już blue blocker). Można normalnie kupić u dobrego optyka, ale tanie nie są.

k.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szukaj okularów z filtrem polaryzacyjnym. Są takie żółte.

brak związku pomiędzy kolorem a polaryzacją cfaniaczek.gif

> Możesz też szukać okularów dla wędkarzy.

z polaryzacją

> Miałem okulary normalne przeciwsłoneczne z filtrem polaryzacyjnym i dało radę w nich w nocy

> jeździć. Niestety w aucie długo nie wytrzymały.

> Teraz mam dokładkę do korekcyjnych i jest oki.

> Takie okulary nie tylko nocą Ci się przydadzą. W słoneczny dzień zimą nie będziesz się męczył na

> mokrym asfalcie.

nie ma czegoś takiego jak superhiper okulary do prowadzenia w nocy grinser006.gif

są pewne soczewki (wymieniłeś) , które niektórym subiektywnie poprawiają komfort widzenia waytogo.gif

należy je traktować raczej jako dodatek do stosownej korekcji (już mała wada nasila dyskomfort widzenia "po ciemku")

o wyborze takiej soczewki nie decyduje okulista, tylko pacjent i jego portfel hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sens używania okularów z filtrem polaryzacyjnym w nocy jest niewielki. Co innego w słoneczny dzień.

Różnica w widoczności jest. Światła innych samochodów tak nie oślepiają, ale może to był właśnie efekt tego, że były to przeciwsłoneczne. Wzrok się nie męczył.

> Nie widziałem nigdy żółtych szkieł polaryzacyjnych (co nie znaczy że takich nie ma). A okulary

> dedykowane do jazdy nocą faktycznie są żółtawe (wspomniany już blue blocker). Można normalnie

> kupić u dobrego optyka, ale tanie nie są.

> k.

Mój staruszek kiedyś z DDRu sobie takie (żłółte z polarem) przywiózł, ale powiedział, że nie będzie w nich jeździł, bo ludzie się dziwnie patrzą na niego smile.gif Gdzieś zaginęły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> brak związku pomiędzy kolorem a polaryzacją

> z polaryzacją

Tak. Z reguły polaryzacja jest w przeciwsłonecznych. Ale te żółte były do ogólnie do jazdy (bez przeznaczenia nocnego).

> nie ma czegoś takiego jak superhiper okulary do prowadzenia w nocy

> są pewne soczewki (wymieniłeś) , które niektórym subiektywnie poprawiają komfort widzenia

> należy je traktować raczej jako dodatek do stosownej korekcji (już mała wada nasila dyskomfort

> widzenia "po ciemku")

> o wyborze takiej soczewki nie decyduje okulista, tylko pacjent i jego portfel

Soczewka jest normalna z antyrefleksem (który też częściowo chroni wzrok). Jedynie lekko dymiona nakladka ma filtry polaryzacyjne.

ale autor szuka nocnych a nie korekcyjnych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Potrzebuję okulary do jazdy nocą, czym się kierować i co wybrać ?

> Przeczytałem coś o jakichś soczewkach "blue blocker" ale to chyba trzeba zrobić takie okulary u

> okulisty? Jaki jest ich koszt ?

Jak nie masz wady wzroku to nie musisz się badać. Natomiast koszt wykonania okularów ze szkłami blue blocker to kilkaset zł yikes.gif Osobiscie kupuję cos takiego - na giełdach za ok. 25 zł i gitara smile.gif Okularki mozna tez od biedy uzywac w dzień w słońcu, bo maja napylona warstwę odbijająca światło, cos a la lustro. Tylko trzeba z nimi ostrożnie, bo niestety tworzywo nie jest najlepsze i pojawiają się mikropeknięcia.

Co do samego efektu. Okulary doskonale tłumią światła samochodów jadących z przeciwka, szczególnie ksenonów (widac je jako zielonkawe) i to jest główna zaleta. Natomiast oczywiście nieco tłumią też światło własnych reflektorów, ale leciutko. IMO korzyści przewyższają wady, a zawsze gdy nic nie jedzie z przeciwka to mozna podnieśc okulary na czoło.

Natomiast bezdyskusyjne sa zalety okularów podczas jazdy w dzień w deszczu czy we mgle ok.gif

CO do polaryzacji. Wiadomo, ze filtr polaryzacyjny pochłania sporo światła, więc stosowanie go do okularów do jazdy nocnej to chyba nieporozumienia. Może z ciekawości kupię sobie takie okularki na Allegro i sprawdzę sam zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif

Jeżeli ktoś z userów AK wybiera się moze na badania kierowców obejmujące reakcje na olsnienie i widzenie nocne to moze wziąłby takie żółte okulary i przetestował przy okazji badań w ciemni? smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kiedys bawilem sie jakimis okularami do jazdy w nocy.

Prawde mowiac, to poza innym kolorem otoczenia to jakos nie zauwazylem lepszej jakosci.

Trzeba by zrobic eksperyment, czy z okulary ujawniaja wiecej szczegolow w czasie jazdy noca.

Moze jedyna ich zaleta, to to, ze mniej sie oczy mecza. Ale ja nie mam specjalnie z tym problemow, wiec okulary niewiele mi daja.

No i dochodzi jeszcze kwestia przyzwyczajenia sie do innej barwy wszystkiego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak nie masz wady wzroku to nie musisz się badać. Natomiast koszt wykonania okularów ze szkłami

> blue blocker to kilkaset zł

Na allegro oferują się od 120zł za dwie soczewki z montażem:

http://allegro.pl/2012-blue-blocker-oprawki-okulary-szkla-na-noc-i2000800982.html

http://allegro.pl/blue-blocker-z-korekcja-na-mgle-deszcz-o-zmroku-i1993353022.html

Osobiscie kupuję cos takiego - na giełdach za ok. 25 zł i gitara

Na samym początku zastanawiałem się nad tymi:

http://allegro.pl/2012-okulary-dla-kierowcow-na-noc-extra-i1991388668.html

Tylko jak one mogą być jednocześnie przeciwsłoneczne i rozjaśniające biglaugh.gif Nie no skoro są przeciwsłoneczne to znaczy że mają jakiś stopień przyciemnienia a tego chyba by się chciało w nocy uniknąć.

> Wiadomo, ze filtr polaryzacyjny pochłania sporo światła, więc stosowanie go do

> okularów do jazdy nocnej to chyba nieporozumienia.

A tego akurat nie wiedziałem że ten filtr pochłania sporo światła.

W sumie mógłbym kupić te okulary za 30zł i przetestować, ale chyba nawet gdzieś mam podobne z żółtymi szkłami więc może poszukam i przetestuje w aucie.

Jakąś tam małą wadę wzroku mam, ale w sumie nie wiem jaką, bo nie noszę okularów korekcyjnych, więc może jednak najlepszym rozwiązaniem było by zbadanie wzroku i zamówienie tych okularów z "blue blocker" jeśli ceny są takie jak w tych aukcjach to można spróbować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja kiedys bawilem sie jakimis okularami do jazdy w nocy.

> Prawde mowiac, to poza innym kolorem otoczenia to jakos nie zauwazylem lepszej jakosci.

> Trzeba by zrobic eksperyment, czy z okulary ujawniaja wiecej szczegolow w czasie jazdy noca.

> Moze jedyna ich zaleta, to to, ze mniej sie oczy mecza. Ale ja nie mam specjalnie z tym problemow,

> wiec okulary niewiele mi daja.

> No i dochodzi jeszcze kwestia przyzwyczajenia sie do innej barwy wszystkiego

Trzeba będzie spróbować.

W tym filmie dokumentalnym "na lodowym szlaku" często jeżdżą w takich żółtych okularach gdy jadą w nocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale autor szuka nocnych a nie korekcyjnych

waytogo.gif

jeżeli ma dyskomfort widzenia, sugeruję zacząć od badania z kropelkami.

zaraz ktoś napisze, że powoduje mną chęć ZYSKU rotfl.gif (już tak bywało drzewiej hehe.gif)

polaryzacja:

Ponieważ światło odbite jest spolaryzowane, to można wygaszać je za pomocą polaryzatorów. Taką rolę spełniają szkła w okularach polaroidowych, które redukują odblaskowe światło odbite.

generalni minus 50 %.

Test na sprawdzenie czy okulary posiadają filtr polaryzacyjny: ustawić soczewki (dwóch par okul.) prostopadle. 50+50= 100, więc zobaczymy "ciemność).

Żółte u niektórych podnoszą poczucie kontrastu, stąd stosowane są czasami przez kierowców, myśliwych.

tyle.

a i tak sugeruję zacząć od badania uzbroj_zlo.gif

może być "za darmo" w rejonie - dygresja dla oszczędnych rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A czy z takim filtrem nie są przeznaczone typowo do jazdy dziennej ?

nie wiem, w nocy też widać. Nie zatrzymują one światła bezpośrednio i w 100% ale nie dopuszczają do oka światła odbitego.

Tak jak pisałem wcześniej, miałem polary dymione - przeciwsłoneczne.

I dodatkowy bonus mi się przypomniał.

Jeśli mamy na oczach polary to w niektórych samochodach posiadających ciekłokrystaliczne wyświetlacze, te wyświetlacze nam znikną zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeżeli ma dyskomfort widzenia, sugeruję zacząć od badania z kropelkami.

Mnie badali kilkukrotnie, aż po kilku latach wybadali astygmatyzm i dostałem okulary na stałe. Jazda w nocy się poprawiła smile.gif

> zaraz ktoś napisze, że powoduje mną chęć ZYSKU (już tak bywało drzewiej )

Tak coś czułem, że kolega jest z branży "ocznej"... wink.gif

> polaryzacja:

> Ponieważ światło odbite jest spolaryzowane, to można wygaszać je za pomocą polaryzatorów. Taką

> rolę spełniają szkła w okularach polaroidowych, które redukują odblaskowe światło odbite.

> generalni minus 50 %.

> Test na sprawdzenie czy okulary posiadają filtr polaryzacyjny: ustawić soczewki (dwóch par okul.)

> prostopadle. 50+50= 100, więc zobaczymy "ciemność).

i tak samo spojrzeć na jakiś ciekłokrystaliczny wyświetlacz, one tez mają filtry. W którymś momencie sie zaciemni obraz.

> Żółte u niektórych podnoszą poczucie kontrastu, stąd stosowane są czasami przez kierowców,

> myśliwych.

> tyle.

> a i tak sugeruję zacząć od badania

> może być "za darmo" w rejonie - dygresja dla oszczędnych

Sokoli boje_sie.gif wzrok to podstawa ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na allegro oferują się od 120zł za dwie soczewki z montażem:

Plus oprawka. Za powiedzmy 250 zł zlosnik.gif

> Tylko jak one mogą być jednocześnie przeciwsłoneczne i rozjaśniające Nie no skoro są

> przeciwsłoneczne to znaczy że mają jakiś stopień przyciemnienia a tego chyba by się chciało w

> nocy uniknąć.

Jakoś w słońcu jest lepiej z nimi niż bez. Tu juz pewnie optyk albo fizyk powinien się wypowiedzieć

> może jednak najlepszym rozwiązaniem było by zbadanie wzroku i zamówienie tych okularów z "blue

> blocker" jeśli ceny są takie jak w tych aukcjach to można spróbować.

Jak masz jakąś wadę wzroku to lepiej jednak idż do okulisty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I dodatkowy bonus mi się przypomniał.

> Jeśli mamy na oczach polary to w niektórych samochodach posiadających ciekłokrystaliczne

> wyświetlacze, te wyświetlacze nam znikną

Tu chyba jest jakaś normalizacja, bo mam np. 2 zegarki z wyswietlaczami LCD, kalkulator i komputerek rowerowy i na wszystkich tych urządzeniach wyświetlacze są widoczne przez okulary przeciwsłoneczne polaryzacyjne, natomiast wyswietlacze robią się czarne po obróceniu okularów o 90 stopni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tu chyba jest jakaś normalizacja, bo mam np. 2 zegarki z wyswietlaczami LCD, kalkulator i

> komputerek rowerowy i na wszystkich tych urządzeniach wyświetlacze są widoczne przez okulary

> przeciwsłoneczne polaryzacyjne, natomiast wyswietlacze robią się czarne po obróceniu okularów

> o 90 stopni

jak miałem PUGa 406 to wyświetlacz na środku deski podczas patrzenia "kątem oka" ciemniał, ale nie znikał.

Natomiast słyszałem, że komuś zniknął. Może miał cos nie tak z okularami, jakieś przesunięcie w szkłach. Nie pamiętam juz gdzie o tym czytałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Trzeba będzie spróbować.

> W tym filmie dokumentalnym "na lodowym szlaku" często jeżdżą w takich żółtych okularach gdy jadą w

> nocy.

używam nakładek żółtych na optyczne okulary - zależnie od warunków i stopnia zmęczenia pomagają albo denerwują , ale z parę groszy warto spróbować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Natomiast słyszałem, że komuś zniknął. Może miał cos nie tak z okularami, jakieś przesunięcie w

> szkłach. Nie pamiętam juz gdzie o tym czytałem.

Normalny efekt szkieł polaryzacyjnych. Tak samo jest z telefonem, raz widzisz, przekręcasz o 90 st i już nie widzisz:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli mamy na oczach polary to w niektórych samochodach posiadających ciekłokrystaliczne wyświetlacze, te wyświetlacze nam znikną

Tylko w tych samochodach, w których projektanci się nie przyłożyli do tematu.

mar00ha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.