Skocz do zawartości

Replika Lotus 7.


maagog

Rekomendowane odpowiedzi

> napisałbym jak mi się podoba ten dźwięk ale tutaj nie wolno przeklinać.

Masakra...

Quote:

Międzynarodowa wycieczka podchodzi do wodospadu:

- Wonderful!

- Wunderbar!

- Magnifique!

- Bonito!

- O [motyla noga]! Zajebiste!


pad.gif

mar00ha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Miażdży to jest coś co zostało stworzone w jednym celu jak ruska tirówka - by dawać radość innym.

Jak rejestrujesz takie auto to co z tablicami musisz mieć dwie? Bo z 10 lat temu znałem gościa od vipera i miał pismo z ministerstwa dopuszczające jedną tablice ale kosztowało go to sporo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miażdży to jest coś co zostało stworzone w jednym celu jak ruska tirówka - by dawać radość innym.

> Jak rejestrujesz takie auto to co z tablicami musisz mieć dwie? Bo z 10 lat temu znałem gościa od

> vipera i miał pismo z ministerstwa dopuszczające jedną tablice ale kosztowało go to sporo

Ja mam 2 tablice, jedną z przodu, druga z tyłu.

Z przodu mam naklejaną na nosek... i awaryjnie jak by się czepiali przy kontroli to mam oryginalną i trytki : 270635636-JUMP2.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja mam 2 tablice, jedną z przodu, druga z tyłu.

> Z przodu mam naklejaną na nosek... i awaryjnie jak by się czepiali przy kontroli to mam oryginalną

> i trytki :

aha bo byłem ciekaw jak to załatwisz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przód rzondzi ... ( mimo iż nieco się " rozjeżdza " )

> tył niestety nie urzeka .... plus słaby lakier ...

Geometria jest ustawiona na tor, a nie do jazdy cywilonej smile.gif

...a kolor?! Czerwony jest szybszy :D .... poprostu lubie czerwony smile.gif

Następną replike składam w grafitowym metaliku smile.gif

Może i tył nie urzeka, ale 3,5 sek. do 100 km/h - TAK !!! :D

Pzdr,

AW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z calym szacunkiem dla Twojej pracy, pasji ale wg mnie wogole nie pasuje tutaj ten Twoj temat, moze

> by moderator przeniosl go np na "Piękne Maszyny i Historia Motoryzacji"

Genaralnie temat dotyczy repliki Lotusa Mark VII, wiec chyba najbardziej właściwy temat.

Klip z jazdy próbnej:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Adam Walenda

> słuchaj

> skrzynia biegw od sierry 2.0 podejdzie do 2.0 zetec ? lub do 2.0 duratec?

> powiedz mi czy pomimo lzejszej masy własnej pojazdy spalanie spadło ?

Tak, skrzynia podejdzie i do Zeteca i do Durateca.

Mam na myśli typ N9.

Jeśli chodzi o spalanie to ciężko powiedzieć, gdyż z seryjnego silnika nie wiele zostało. Generalnie na torze spali ponad 30L na 100, w trasie, przy spokojnej "przepisowej jeździe" około 10 L na 100. Natomiast nie wiem jak by to wyglądało z seryjnym motorem.

Pzdr,

AW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak, skrzynia podejdzie i do Zeteca i do Durateca.

> Mam na myśli typ N9.

> Jeśli chodzi o spalanie to ciężko powiedzieć, gdyż z seryjnego silnika nie wiele zostało.

> Generalnie na torze spali ponad 30L na 100, w trasie, przy spokojnej "przepisowej jeździe"

> około 10 L na 100. Natomiast nie wiem jak by to wyglądało z seryjnym motorem.

> Pzdr,

> AW

Poiwedz co takiego zrobiłes ze masa pojazdu wynosi 560 kg?

Znalazłem podobną replike lotusa 7 i jej masa wynosi 760kg W jaki sposob mozna by było ja odchudzic/?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Poiwedz co takiego zrobiłes ze masa pojazdu wynosi 560 kg?

> Znalazłem podobną replike lotusa 7 i jej masa wynosi 760kg W jaki sposob mozna by było ja

> odchudzic/?

Moje auto jest z zestawu Tiger Racing LTD. Gotowe auto Cat E2 Avon (S-Roadster) Waży w granicach 570-610 kg ( w zależności co w niego upchniesz). Nie wiem, o którym aucie dokładnie mówisz i w jakiej specyfikacji. Może jak byś mi wskazał to auto to powiedział bym więcej coś o nim i o tym jak je odchudzić.

Ja kolejne auto będę składał na Duratecu (30 kg mniej).

Bedę robił błotniki z Carbonu, aby zyskać na wadze, hamulce Willwooda jak w moim poprzednim, ważą masakrycznie mało smile.gif

Z kolejną repliką chcę zejść poniżej 500 kg smile.gif

A wracając do wagi, nie wiem o jakiej dokładnie konstrukcji mówisz, czy to był Westfield, Donkervoort, HKT czy może samoróbny traktorek. W zależności od producenta i konstrukcji, parametry pojazdu są inne.

Dużo osób spawa np. samemu ramę z dostępnych niedokładnych rysunków Haynesa czy Gibbsa, i wychodzą nieforemne, cieżkie traktorki, które czasem nawet przekraczają tonę smile.gif

Była kiedyś Wersja Tigera (Cat E1.), która miała inną konstrukcję zawieszenia, nadwozia, belka tył montowana od Sierry itd.

Te Cat E1-ki ważyły w granicach 700 kg. ...ale to pomyłka, zawias nie dawał rady, nie było przyjemności z jazdy tylko walka o życie w koleinach. Tiger CAT E2 Avon (S-Roadster) to unowocześniona konstrukcja zbliżona do Catehama, dużo lżejsza od swojego poprzednika. Z dobrze zrobionym Cat E2, nawet R300-tki i R400-tki mają problem smile.gif Co udowodniliśmy m.in. na rozecie Wróbla smile.gif

Odnośnie wagi znów, dla przykładu: najmocniejsze Caterhamy R300, R400, R500 ważą 515 kg smile.gif

Jak mówiłem wszystko zależy od producenta zestawu/auta oraz w tym pierwszym przypadku od składającego.

Pzdr,

AW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zastanawailes sie nad uzyciem silnika od toyoty celici 2.0 gt 175km - tylko od czego wziąć skrzynie

> biegów z napedem na tył.

a celica nie wychodziła z napędem na 4 łapy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> PW poszło

> kit na bazie durateca 2.0 ze skrzynia i tylnym mostem od sierry bedzie lzejszy o 30kg?

Oczywiście, że tak.

W linku, który podesłałeś jest stary Sierrowski ciężki, żeliwny ohc. Auto wygląda na samoróbnego locosta, z podrabianymi laminatami z Ostrowca pod stary typ Tiger Cat E1. Nie wiem co on tam namodził więcej z konstrukcją, że taka waga mu wyszła, pewnie wyspawał stalową podłogę, zamiast nitować aluminiowe panele. Drewniane panele również trochę ważą, głośniki, radio smile.gif . Nie wiem co to za fotele ale wyglądają na ciężkie. Szyba przednia przypomina mi Jeepa Willysa smile.gif To nie jest szyba z zestawu Tiger, tak samo pałąki kapotażowe. Wydaje mi się, że siedzi tam cała ciężka belka tył od Sierry, podobnie jak w Tigerze Cat E1. Jeśli tak, to jazda po mieście, i koleinach to tragedia. Nie jest to dobre rozwiązanie. Sprawdzone organoleptycznie przeze mnie.

Przy wzroście 189 cm i odpowiednim fotelu, bez problemu powinieneś zmieścić się do Caterhama, czy Tigera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zastanawailes sie nad uzyciem silnika od toyoty celici 2.0 gt 175km - tylko od czego wziąć skrzynie

> biegów z napedem na tył.

Sam doskonale odpowiedziałeś sobie na pytanie.

Nie warto wyważać otwartych drzwi, no chyba że chcesz budować prototyp auta przypominającego Lotusa Seven (jak HKT, RCB itp.) i masz na to większą sumkę.

Jeśli miałbym już kombinować z innymi jednostkami i napędem to prędzej celował bym w Wankla Mazdowskiego... ale w tej cenie wolałbym zbudować replikę Daytony Coupe smile.gif

Zresztą po co cudować, Tiger na dłubnietym Zetecu pod 200 KM ma 3,5 sek. do 100 km/h i v max 220 km/h , to nawet motocykle mają problem na światłach z tym autem smile.gif

A czy silnik Toyoty wejdzie? Na upartego wszystko wstawisz nawet V12 czy W12. Nie znam wymiarów tego motoru ani wagi, czy się zmieści w standardową konstrukcję bez ingerowania w nadwozie czy konstrukcje ramową to raz, a dwa co z napędem i rozkładem masy?

Ewentualnie jak chcesz kombinować z silnikami i masz większą gotówkę to wolałbym kupić RCB (replika Lotusa) z silnikiem Hondy S2000 (540 kg i 290 KM) ...ale ceny wahają się od 70.000 euro za używanego :/ ..wiec już lepiej za te pieniądze kupić używane Lamborghini smile.gif

RCB waży 540 kg i ma zrobiony na 290 KM motor, 4 sek. do 100 km/h, jedyne jego atut to ciekawszy wygląd, bardziej bojowy ale wieksza predkość maxymalna, co dla mnie akurat jest mało istotne.

Wiec można wycisną z Tigera 3,5 sek. na black Topie czy Duratecu w granicach 50.000 zł albo mieć 4 sek. na S2000 i większy v max za niecałe 250.000 zł więcej smile.gif

A dlaczego akurat Ford?

Polecam poczytać historię Colina Chapmana i Lotusa od Mark I do Mark VII smile.gif na http://lotusklub.pl

Tu link do RCB:

http://szukaj.pl.mobile.eu/samochod-oglo...mp;pageNumber=1

Tu link do producenta RCB:

http://rcb7.de/

Pzdr,

AW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mają się kiepsko.

> Podrabiasz dokument.

Nie ma naklejki legalizacyjnej. ja miałem taką:

00000000000000009.JPG

Orginalna tablica leżała w cc a to było naklejone dla mnie. Dopóki hologramu nie nakleisz nic ci nie zrobią

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Łącznie prawie 600 KM

> Pzdr,

> AW

A w tym czarnym to pałąk przypadkiem nie jest za delikatny?

p.s.

Sam się zbieram do budowy Lotusa ale najpierw muszę busa na tip top zrobić a do tego czekam aż córka podrośnie żeby było z kim się bawić w garażu :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A w tym czarnym to pałąk przypadkiem nie jest za delikatny?

> p.s.

> Sam się zbieram do budowy Lotusa ale najpierw muszę busa na tip top zrobić a do tego czekam aż

> córka podrośnie żeby było z kim się bawić w garażu :-)

Ten czarny to oryginalny Tiger Cat E1. (poprzednia wersja, starsza konstrukcja) taki pałąk był w standardzie smile.gif

Jak dojrzeje temat budowy, zapraszam do mnie smile.gif

juz wielu osobom pomoglismy złożyć auto smile.gif

Pzdr,

AW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ten czarny to oryginalny Tiger Cat E1. (poprzednia wersja, starsza konstrukcja) taki pałąk był w

> standardzie

> Jak dojrzeje temat budowy, zapraszam do mnie

> juz wielu osobom pomoglismy złożyć auto

> Pzdr,

> AW

Gdzie masz swoj warsztat? Chetnie bym podjechal obejrzec te twoje zabawki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Przedwczoraj testowaliśmy autka na Ułężu smile.gif

553829_3918016543248_921138856_n.jpg

551154_3918016383244_1540976550_n.jpg

387006_3918015783229_231668008_n.jpg

9c97d32e886bf5ec.jpg

Więcej fotek macie tu:

http://www.lotusklub.pl/viewtopic.php?f=9&t=459

A tu onboard:

Niestety zaspałem i zapomniałem gopro przed wyjazdem zgarnąć ale mialem w aucie jeszcze rejestrator samochodowy, tylko on nagrywa sekwencje po 2.00 min, dlatego w 2 min. brakuje sekundy obrazu.

Pzdr,

AW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wczorajsza sesyjka na spocie Youngtimer Warsaw

> Pzdr,

> AW

Fajny, powiedz mi jedno- jak ten filtr powietrza sprawuje die podczas jazdy w deszczu. Woda idzie do gażnika?

Druga sprawa odnosnie tego czarnego "tigera" stojącego na Twoim placy na zdjeciu. Dlaczego oprocz typowego garbu ma jeszcze puszke wystajaca ponad maske z filtrem powietrza?

Uwazam ze ten garb w tigerze e1 jest najładniejsza maską w replikach lotusa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Fajny, powiedz mi jedno- jak ten filtr powietrza sprawuje die podczas jazdy w deszczu. Woda idzie

> do gażnika?

> Druga sprawa odnosnie tego czarnego "tigera" stojącego na Twoim placy na zdjeciu. Dlaczego oprocz

> typowego garbu ma jeszcze puszke wystajaca ponad maske z filtrem powietrza?

A w deszczu to sie jezdzi takim autem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A w deszczu to sie jezdzi takim autem?

auto jest zarejestrowane wiec nie tylko na tor. Wyobraz sobie taka sytuacje : weekend w lecie, więc trzeba się wybrac na przejazdzke ,ale nie w miescie tylko poza miastem. Nad rzekę , jezioro, do lasu i w trakcie jazdy złapała ciebie burza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.