mayek Napisano 4 Marca 2012 Udostępnij Napisano 4 Marca 2012 > Jak to? > A wziąłeś pod uwagę, że ten 1.2 był za słaby? Tak i 1,6 w samochodzie wazacym ponad 1,7 t to wydaje mi sie trochę mało > To nadal mniej niż w benzynie. Oj te pare koni na korzyść benzyny to niewiele a 100Nm to już coś a w moim przypadku 140 Nm. A te Nm jakby ważniejsze sz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woju Napisano 4 Marca 2012 Udostępnij Napisano 4 Marca 2012 > Tak i 1,6 w samochodzie wazacym ponad 1,7 t to wydaje >mi sie trochę mało Zadam Ci pytanie - Jechales wasc turbobenzyna ? > Oj te pare koni na korzyść benzyny to niewiele a 100Nm to już coś a w moim przypadku 140 Nm. A te > Nm jakby ważniejsze sz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarek_JD Napisano 4 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 4 Marca 2012 > Tak i 1,6 w samochodzie wazacym ponad 1,7 t to wydaje mi sie trochę mało Nie pojemność silnika napędza samochód. Kiedyś z dwulitrowego silnika miałeś 60-70KM, teraz około 3 razy więcej. Idąc tym tokiem rozumowania obecnie w samochodach powinny być silniki nie mniejsze niż pięciolitrowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 4 Marca 2012 Udostępnij Napisano 4 Marca 2012 > Tak i 1,6 w samochodzie wazacym ponad 1,7 t to wydaje mi sie trochę mało Mało? Przecież on ma 160KM. > Oj te pare koni na korzyść benzyny to niewiele a 100Nm to już coś a w moim przypadku 140 Nm. A te > Nm jakby ważniejsze sz Nie wiem co na to odpowiedzieć. Banialuki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mayek Napisano 4 Marca 2012 Udostępnij Napisano 4 Marca 2012 > Zadam Ci pytanie - Jechales wasc turbobenzyna ? Tak mam 260 km imprezę i s-maxa TDCi 200 km i wiem jak jeździ pb i d i który jest ekonomiczniejszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mayek Napisano 4 Marca 2012 Udostępnij Napisano 4 Marca 2012 > Nie pojemność silnika napędza samochód. Kiedyś z dwulitrowego silnika miałeś 60-70KM, teraz około 3 > razy więcej. Idąc tym tokiem rozumowania obecnie w samochodach powinny być silniki nie > mniejsze niż pięciolitrowe Ok złe ujelem ale biorę pod uwagę kwestie ekonomiczne i dalej uważam ze w takim samochodzie diesle będzie lepszy, pb trzeba wysoko kręcić zeby wykrzesac te 160 km a w diesla nie co wiąże sie z wynikiem na stacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woju Napisano 4 Marca 2012 Udostępnij Napisano 4 Marca 2012 > Tak mam 260 km imprezę i s-maxa TDCi 200 km i wiem >jak jeździ pb i d i który jest ekonomiczniejszy To faktycznie ekonomicznego modele szczegolnie subaru ,ktory mu turbodziure jak stad do afryki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woju Napisano 4 Marca 2012 Udostępnij Napisano 4 Marca 2012 > pb trzeba wysoko kręcić zeby wykrzesac te 160 km a w >diesla nie co wiąże sie z > wynikiem na stacji No i tym zdaniem udowodnidniles ,ze piszesz bezedury Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
exor Napisano 4 Marca 2012 Udostępnij Napisano 4 Marca 2012 > Z benzynowych silników wybieram ten z turbo dlatego, żeby nie korciło mnie kombinowac z gazem A co ma jedno do drugiego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woju Napisano 4 Marca 2012 Udostępnij Napisano 4 Marca 2012 > A co ma jedno do drugiego? Bezposredni wtrysk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
exor Napisano 4 Marca 2012 Udostępnij Napisano 4 Marca 2012 > Tabelki nijak się mają do faktycznych cech eksploatacyjnych. Potwierdzam. Jeździłem Fordem Ka i Fiatem Punto, które miały po 60KM. Teraz czasem jeżdżę suzuki splash, który ma 82KM. I co? - ten ostatni po prostu NIE JEDZIE (w porównaniu do tych 60KM)... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mayek Napisano 4 Marca 2012 Udostępnij Napisano 4 Marca 2012 > No i tym zdaniem udowodnidniles ,ze piszesz bezedury To mnie oswiec mistrzu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woju Napisano 4 Marca 2012 Udostępnij Napisano 4 Marca 2012 > To mnie oswiec mistrzu Powiedz mnie czemu chcesz krecic turbobenzyne skoro moment ma juz od dolu ? Te silniki maja charakterystyke porownywalna do 16V diesli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mayek Napisano 4 Marca 2012 Udostępnij Napisano 4 Marca 2012 > Powiedz mnie czemu chcesz krecic turbobenzyne skoro moment ma juz od dolu ? Te silniki maja > charakterystyke porownywalna do 16V diesli. Nie wiem , nie wiem czemu moja t benzyna ma obroty do 9 tys i dlaczego ja krece do ponad 7 tys pewnie lepiej jezdzi przy 2 tys Śmieszny jestes Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woju Napisano 4 Marca 2012 Udostępnij Napisano 4 Marca 2012 > Potwierdzam. > Jeździłem Fordem Ka i Fiatem Punto, które miały po 60KM. > Teraz czasem jeżdżę suzuki splash, który ma 82KM. > I co? - ten ostatni po prostu NIE JEDZIE (w porównaniu do tych 60KM)... Inna charakterystyka te 60tki do 8v silniki jadace od dolu a to 86km to 16v ,ktore trzeba krecic. Podobnie porownanie np. 2.0na 170KM vs 1.4T 170KM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woju Napisano 4 Marca 2012 Udostępnij Napisano 4 Marca 2012 > Nie wiem , nie wiem czemu moja t benzyna ma obroty do 9 tys i dlaczego ja krece do ponad 7 tys > pewnie lepiej jezdzi przy 2 tys > Śmieszny jestes Widze ,ze nie rozumiesz ale co bede sie kopal z koniem. Silnik turbo z subaru ma sie NIJAK do tego ecoboosta inne zalozenia i charakterystyka silnika niestety tego nie ogarniasz. EOT z mojej strony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mayek Napisano 4 Marca 2012 Udostępnij Napisano 4 Marca 2012 > Widze ,ze nie rozumiesz ale co bede sie kopal z koniem. > Silnik turbo z subaru ma sie NIJAK do tego ecoboosta inne zalozenia i charakterystyka silnika > niestety tego nie ogarniasz. EOT z mojej strony. Dobra ok teraz sprawdziłem dane tego nowego 1.6 ecoboost i widze ze moment ma dostępny od b niskich obrotów a miałem w pamięci fordowski wykres 2.5t w którym moment zaczynał sie od ponad 3 tys Mimo to w dalszym ciagu pozostaje przy swoim zdaniu ze wybralbym sprawdzonego diesla a nie nowego benzyniaka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dyrman Napisano 4 Marca 2012 Udostępnij Napisano 4 Marca 2012 > Bo jest magiczne słowo TURBO w opisie? Bo jest magiczne TURBO pod maską Ogólnie zgadzam się z Tobą, że dane papierowe swoje a życie swoje. I popieram że warto przed zakupem przejechać się autem bo potem mozna się zdziwić. Ale turbobenzyna 160 KM zje wolnossaka 145 KM bez pardonu, i to nie tylko na papierze, ale PRZEDE wszystkim we wrażeniach z jazdy. Choćby nie wiem jaki ten 2.0 był "udany", a 1.6T "nieudany". To są dwa inne światy, chcesz czy nie chcesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 4 Marca 2012 Udostępnij Napisano 4 Marca 2012 > Zadam Ci pytanie - Jechales wasc turbobenzyna ? Kolega mnie przewiózł takim 2.0T jakimś Audi, kiedyś. Jechać toto jedzie fajnie, ale katowane spalało mu 10-12. Diesel przy takim samym katowaniu spali poniżej 8 Oczywiście zależy od budy i masy, ale jak nadwozie nie jest klockiem, to tak właśnie będzie. A na diesle są upusty BTW, DPFa się usuwa, bo to do niczego niepotrzebne, EGR się wycina, a i tak każdy diesel przegląd w tym kraju przejdzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dyrman Napisano 4 Marca 2012 Udostępnij Napisano 4 Marca 2012 > W cenniku dla firm ten 2.0T jest niedostępny. Kupowanie go z wersji ghia jest po prostu > niepopłacalne, bo cena podstawowa szybuje ponad 20.000zł od tego 1.6T Business. > Natomiast cena diesla 163KM do benzyny 160KM to dopłata 13,5 tys zł, więc realnie i ekonomiczne > patrząc, wybór ogranicza się do benzynowych 1,6 160KM i 2.0 145KM oraz diesla 140KM, którego > ew. można później "zchipować". Rozumiem Faktycznie trudny wybór. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woju Napisano 4 Marca 2012 Udostępnij Napisano 4 Marca 2012 > Kolega mnie przewiózł takim 2.0T jakimś Audi, kiedyś. > Jechać toto jedzie fajnie, ale katowane spalało mu 10-12. > Diesel przy takim samym katowaniu spali poniżej 8 IMHO takie audi katowane spali letko 16-17 a diesel 10-12 ( w co ,tez nie wierze). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woju Napisano 4 Marca 2012 Udostępnij Napisano 4 Marca 2012 > Dobra ok teraz sprawdziłem dane tego nowego 1.6 ecoboost i widze ze moment ma dostępny od b niskich > obrotów a miałem w pamięci fordowski wykres 2.5t w >którym moment zaczynał sie od ponad 3 tys A widzisz > Mimo to w dalszym ciagu pozostaje przy swoim zdaniu ze >wybralbym sprawdzonego diesla a nie nowego > benzyniaka Dla kupujacego nowke to nie problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mayek Napisano 4 Marca 2012 Udostępnij Napisano 4 Marca 2012 > A widzisz Ale i tak diesle będzie mniej palił > Dla kupujacego nowke to nie problem. Tak Ci sie wydaje a jak będzie długo stał w serwisie i będziesz miał jeździć zamiast galaxy gola foka 1,6 bp bez turbo albo ka to nie będziesz zadowolony Nie wiadomo ile kolega chce pojeździć tym samochodem gwarancja sie skończy i co dalej A było już pare silników pb które nie wyszły np 1,8 gdi mitsu albo tez z wtryskiem bezpośrednim 2.0 Renault Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woju Napisano 4 Marca 2012 Udostępnij Napisano 4 Marca 2012 > Ale i tak diesle będzie mniej palił Ale roznica w cenie zakupu dajeeeee duzo kaski na benzyne > Tak Ci sie wydaje a jak będzie długo stał w serwisie i będziesz miał jeździć zamiast galaxy gola > foka 1,6 bp bez turbo albo ka to nie będziesz zadowolony > Nie wiadomo ile kolega chce pojeździć tym samochodem gwarancja sie skończy i co dalej > A było już pare silników pb które nie wyszły np 1,8 gdi mitsu albo tez z wtryskiem bezpośrednim 2.0 > Renault Wiesz i tak i nie bo diesel ,tez moze zaczac sie sypac i jest bardziej wrazliwy na lipne paliwo. IMHO przy przebiegach podawanych przez Jarka jednak 1.6 ecoboost wygrywa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 4 Marca 2012 Udostępnij Napisano 4 Marca 2012 > w trasie 120 km/h 8,5-9l/100km > (ale to przy bezwietrznej pogodzie, pod wiatr jest 11,5) > najnizej 6,5 - trasa 70-80km/h > najwyzej 23 - mróz, krotkie odcinki (1km) w miescie. > srednio 60/40 miasto/trasa - 10l > nie sa to male liczby, ale to jest kawal samochodu. Szczerze to przerażająco duże spalanie, ale nic innego po wolnossącym 2.0 z 5 biegową skrzynią nie można się spodziewać. Przy 120km/h 9l to jest dramat jak na te czasy. 11,5 pod wiatr Ten 1.6 turbo spali dużo mniej i przyjemniej będzie jeździł Dla mnie osobiście nawet nie ma się nad czym zastanawiać, a cała dyskusja jest w zasadzie akademicka, aczkolwiek potrzebna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarek_JD Napisano 4 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 4 Marca 2012 > Tak Ci sie wydaje a jak będzie długo stał w serwisie i będziesz miał jeździć zamiast galaxy gola > foka 1,6 bp bez turbo albo ka to nie będziesz zadowolony To ja się "wetnę" Gdyby wszyscy kupowali tylko stare, sprawdzone kontrukcje, to dalej byśmy jeździli m.in. dislami wolnossącymi, które z 1900cm3 pojemności miały ok 70KM i paliły nie mniej, niż współczesne np 130KM. Jednak trzeba iść do przodu > Nie wiadomo ile kolega chce pojeździć tym samochodem gwarancja sie skończy i co dalej W tem sposób myśląc, nikt nie jeździłby samochodem starszym niż 2-7 lat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 4 Marca 2012 Udostępnij Napisano 4 Marca 2012 > Nie wiem , nie wiem czemu moja t benzyna ma obroty do 9 tys i dlaczego ja krece do ponad 7 tys > pewnie lepiej jezdzi przy 2 tys > Śmieszny jestes Kolego z całym szacunkiem ale śmieszny to Ty zaczynasz być. Porównujesz wyżyłowaną archaiczną jednostkę z turbo nastawioną z TB nowej konstrukcji. Pojeździj najpierw tego typu autem, a później się wypowiadaj, bo tak to ciężko będzie się dogadać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mayek Napisano 4 Marca 2012 Udostępnij Napisano 4 Marca 2012 JEŻDŻĘa się "wetnę" > Gdyby wszyscy kupowali tylko stare, sprawdzone kontrukcje, to dalej byśmy jeździli m.in. dislami > wolnossącymi, które z 1900cm3 pojemności miały ok 70KM i paliły nie mniej, niż współczesne np > 130KM. Jednak trzeba iść do przodu > W tem sposób myśląc, nikt nie jeździłby samochodem starszym niż 2-7 lat Jednak wielu nie pcha sie do nowego silnika tylko odczeka trochę aby nie wtopic A z tymi zastępczymi mówię z własnego doświadczenia jeżdżąc S-Maxem tyle ze ja robię rocznie 3 razy tyle co Ty i obys nie jeździł tyle ka fiestami focusami co ja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 4 Marca 2012 Udostępnij Napisano 4 Marca 2012 > JEŻDŻĘa się "wetnę" > Jednak wielu nie pcha sie do nowego silnika tylko odczeka trochę aby nie wtopic > A z tymi zastępczymi mówię z własnego doświadczenia jeżdżąc S-Maxem tyle ze ja robię rocznie 3 razy > tyle co Ty i obys nie jeździł tyle ka fiestami focusami co ja Fordy tak mają, na szczęście mi się nie podobają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 4 Marca 2012 Udostępnij Napisano 4 Marca 2012 > Jednak wielu nie pcha sie do nowego silnika tylko odczeka trochę aby nie wtopic Tak robią Ci, których nie stać na nowe i czekają na spady od pierwszych właścicieli. Ci, których stać na takie silniki nie świrują w tej kwestii tylko nimi jeżdzą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bulla Napisano 4 Marca 2012 Udostępnij Napisano 4 Marca 2012 > Ok złe ujelem ale biorę pod uwagę kwestie ekonomiczne i dalej uważam ze w takim samochodzie diesle > będzie lepszy, pb trzeba wysoko kręcić zeby wykrzesac te 160 km a w diesla nie co wiąże sie z > wynikiem na stacji ale zeby jezdzic dynamicznie dieslem tez trzeba sie namachac biegami a spalanie nie jest znacznie mniejsze przy takim samym stylu jazdy , a przy muleniu dieslem dpf + 2 masa lezy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 4 Marca 2012 Udostępnij Napisano 4 Marca 2012 > Bo jest magiczne TURBO pod maską > Ogólnie zgadzam się z Tobą, że dane papierowe swoje a życie swoje. I popieram że warto przed > zakupem przejechać się autem bo potem mozna się zdziwić. Ale turbobenzyna 160 KM zje > wolnossaka 145 KM bez pardonu, i to nie tylko na papierze, ale PRZEDE wszystkim we wrażeniach > z jazdy. Choćby nie wiem jaki ten 2.0 był "udany", a 1.6T "nieudany". To są dwa inne światy, > chcesz czy nie chcesz Czyli jednak jesteś wyznawcą magii w folderach... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woju Napisano 4 Marca 2012 Udostępnij Napisano 4 Marca 2012 > A z tymi zastępczymi mówię z własnego doświadczenia jeżdżąc S-Maxem tyle ze ja robię rocznie 3 razy > tyle co Ty i obys nie jeździł tyle ka fiestami focusami co >ja To sypie Ci sie diesel a jednak go polecasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bulla Napisano 4 Marca 2012 Udostępnij Napisano 4 Marca 2012 > Ale i tak diesle będzie mniej palił Ale będzie kosztował sporo więcej , jak i jego ubezpieczenie i przeglądy > Tak Ci sie wydaje a jak będzie długo stał w serwisie i będziesz miał jeździć zamiast galaxy gola > foka 1,6 bp bez turbo albo ka to nie będziesz zadowolony > Nie wiadomo ile kolega chce pojeździć tym samochodem gwarancja sie skończy i co dalej > A było już pare silników pb które nie wyszły np 1,8 gdi mitsu albo tez z wtryskiem bezpośrednim 2.0 > Renault Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
exor Napisano 4 Marca 2012 Udostępnij Napisano 4 Marca 2012 > ale zeby jezdzic dynamicznie dieslem tez trzeba sie namachac biegami a spalanie nie jest znacznie > mniejsze przy takim samym stylu jazdy , a przy muleniu dieslem dpf + 2 masa lezy Jak przy muleniu dieslem 2masa leży? Psuje się? Od czego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
exor Napisano 4 Marca 2012 Udostępnij Napisano 4 Marca 2012 > Bezposredni wtrysk. A spoko. Ale była też mowa o LPdi - to chyba ogarnia już bezpośredni wtrysk? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 4 Marca 2012 Udostępnij Napisano 4 Marca 2012 > A spoko. > Ale była też mowa o LPdi - to chyba ogarnia już bezpośredni wtrysk? Ogarnia tylko cena jak na razie oscyluje w okolicy 8-10kzł i są problemy z odpalaniem w mrozy, ale jeszcze pewnie chwila i będzie taniej i bezawaryjnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bulla Napisano 4 Marca 2012 Udostępnij Napisano 4 Marca 2012 > Jak przy muleniu dieslem 2masa leży? Psuje się? Od czego? jazda ekonomiczna jak w starych dieslach jest dosc meczace dla 2 masy , duze przeciazenia , chodzi o zakres obrotow drgania przenoszone przy nizszych obrotach i plynnosc jazdy najlepiej w okolicach 2 tys , powyzej turbo dziury jednak taka jazda ma wplyw na spalanie , Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dyrman Napisano 4 Marca 2012 Udostępnij Napisano 4 Marca 2012 > Czyli jednak jesteś wyznawcą magii w folderach... Dlaczego tak uważasz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mayek Napisano 4 Marca 2012 Udostępnij Napisano 4 Marca 2012 > To sypie Ci sie diesel a jednak go polecasz Sypał sie Ford a mimo to 2 tyg temu odebrałem nowego W tej cenie nic lepszego nie znalazlem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArcherPAF Napisano 4 Marca 2012 Udostępnij Napisano 4 Marca 2012 w takim temacie może to komuś się przyda, bo nie tylko tu temat ten jest odwiecznie wałkowany. Trochę prostych wyliczeń: http://kupujemyauto.com.pl/index.php/pporady/7-jaki-rodzaj-paliwa-w-nowym-aucie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kuk Napisano 4 Marca 2012 Udostępnij Napisano 4 Marca 2012 benzyna! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bulla Napisano 4 Marca 2012 Udostępnij Napisano 4 Marca 2012 > w takim temacie może to komuś się przyda, bo nie tylko tu temat ten jest odwiecznie wałkowany. > Trochę prostych wyliczeń: > http://kupujemyauto.com.pl/index.php/pporady/7-jaki-rodzaj-paliwa-w-nowym-aucie zaraz tu podwaza , ze tylko niecaly litr roznicy w spalaniu za malo policzyli itd , Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 5 Marca 2012 Udostępnij Napisano 5 Marca 2012 > ale zeby jezdzic dynamicznie dieslem tez trzeba sie namachac biegami a spalanie nie jest znacznie > mniejsze przy takim samym stylu jazdy , a przy muleniu dieslem dpf + 2 masa lezy Według mnie nie masz racji, mam dość mocnego diesla, wcale go nie muszę kręcić by jechał jak trzeba, średni wynik z dystrybutora to przedział 6.5 - 6.9 l/100 km w samochodzie z mocą 186 KM i 1500 kg wagi, pokaż mi benzyniaka który spali przy podobnych osiągach i masie niespełna 7 l Pb? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 5 Marca 2012 Udostępnij Napisano 5 Marca 2012 > Zdecydowanie turbo benzin, nie widzę ani jednego argumentu za dieslem Szanuje poglądy każdego , ale Twoje podejście wydaje się być mocno kontrowersyjne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 5 Marca 2012 Udostępnij Napisano 5 Marca 2012 > Według mnie nie masz racji, mam dość mocnego diesla, wcale go nie muszę kręcić by jechał jak > trzeba, średni wynik z dystrybutora to przedział 6.5 - 6.9 l/100 km w samochodzie z mocą 186 > KM i 1500 kg wagi, pokaż mi benzyniaka który spali przy podobnych osiągach i masie niespełna 7 > l Pb? Żaden problem. Giulietta znajomego 1.4 170KM pali podobnie. Masa ok 1400. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tom111 Napisano 5 Marca 2012 Udostępnij Napisano 5 Marca 2012 > Zakładam min 2 litry, średnio ok. 15zł więcej na 100km, czyli dopiero po 4-5 latach dopłata do > diesla teoretycznie się zwróci Tutaj sam sobie odpowiedziałeś. Przy kupnie używanego można by się zastanawiać, bo różnica w cenie byłaby niewielka, ale jak chcesz kupić nowy i przy Twoich przebiegach kupuj tańszy, a różnicę wydaj na jakieś fajne wakacje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bulla Napisano 5 Marca 2012 Udostępnij Napisano 5 Marca 2012 > Według mnie nie masz racji, mam dość mocnego diesla, wcale go nie muszę kręcić by jechał jak > trzeba, średni wynik z dystrybutora to przedział 6.5 - 6.9 l/100 km w samochodzie z mocą 186 > KM i 1500 kg wagi, pokaż mi benzyniaka który spali przy podobnych osiągach i masie niespełna 7 > l Pb? podobnie jezdzace masz 1,4 T z niewiele wiekszym spalaniu w różnych budach czy fiata czy vw , sa tez innych producentow 1,4 T czy 1,6 T ale ich wlasciwosci nie znam choc domyslam sie ze sa rownie oszczedne i ekonomiczne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awruK Napisano 5 Marca 2012 Udostępnij Napisano 5 Marca 2012 > Diesel. A ten diesel to nie ma filtra cząsteczek? Jeśli tak to kupowanie go na trasy długości 7km to nieporozumienie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 5 Marca 2012 Udostępnij Napisano 5 Marca 2012 > Według mnie nie masz racji, mam dość mocnego diesla, wcale go nie muszę kręcić by jechał jak > trzeba, średni wynik z dystrybutora to przedział 6.5 - 6.9 l/100 km w samochodzie z mocą 186 > KM i 1500 kg wagi, pokaż mi benzyniaka który spali przy podobnych osiągach i masie niespełna 7 > l Pb? Nikt nie mówi, że spali tyle samo, bo wiadomo że spali więcej, ale to będzie trochę więcej, oczywiście w zależności od tego kto, gdzie, kiedy i jak. Mam akurat 1.4 TSI 180KM (wg. hamowni ponoć ok. 190KM mają) i spalanie naprawdę może zadziwić. Różnica w spalaniu to będzie ok. 1-3l różnicy od prostego "zależy." A może i mniej czasem, ale to trzeba by konkretne testy robić. Czyli średnio przyjmijmy 2l, to kiedy się zwróci dopłata 8000zł do diesla ? Żeby nie być kontrowersyjnym podaj argumenty za dieslem inne niż niższe spalanie ? Ile pali Ci auto przy 130-140km/h non stop (tempomat) na autostradzie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.