Skocz do zawartości

Po raz kolejny, diesel czy benzyna


Jarek_JD

Rekomendowane odpowiedzi

Niedawno szukałem auta i chyba znalazłem. Mam dobrą ofertę na Forda Galaxy Business + kilka dodatków. Wytypowałem dwa silniki: 1.6 Ecoboost turbo benzyna 160KM i diesel 2.0 TDCi 140KM. Benzynowy jest tańszy o ok. 9.000zł. Moje przewidywane przebiegi roczne to ok. 15.000km.

Proszę o pomoc w wyborze silnika, biorąc pod uwagę głównie to, który silnik lepiej się sprawdzi w tym samochodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niedawno szukałem auta i chyba znalazłem. Mam dobrą ofertę na Forda Galaxy Business + kilka

> dodatków. Wytypowałem dwa silniki: 1.6 Ecoboost turbo benzyna 160KM i diesel 2.0 TDCi 140KM.

> Benzynowy jest tańszy o ok. 9.000zł. Moje przewidywane przebiegi roczne to ok. 15.000km.

> Proszę o pomoc w wyborze silnika, biorąc pod uwagę głównie to, który silnik lepiej się sprawdzi w

> tym samochodzie.

Zdecydowanie turbo benzin, nie widzę ani jednego argumentu za dieslem ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niedawno szukałem auta i chyba znalazłem. Mam dobrą ofertę na Forda Galaxy Business + kilka

> dodatków. Wytypowałem dwa silniki: 1.6 Ecoboost turbo benzyna 160KM i diesel 2.0 TDCi 140KM.

> Benzynowy jest tańszy o ok. 9.000zł. Moje przewidywane przebiegi roczne to ok. 15.000km.

> Proszę o pomoc w wyborze silnika, biorąc pod uwagę głównie to, który silnik lepiej się sprawdzi w

> tym samochodzie.

mocniejszy!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mocniejszy!

Tego diesla można chyba "wzmocnić", bo jest też wersja 163KM, tylko kolejne 4.000zł droższy. Ewentualnie zrobienie softu będzie tańsze hmm.gif

A w temacie benzyny, kusi mnie, tylko powiedzcie, dlaczego miałbym go nie wybrać zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tego diesla można chyba "wzmocnić", bo jest też wersja 163KM, tylko kolejne 4.000zł droższy.

> Ewentualnie zrobienie softu będzie tańsze

> A w temacie benzyny, kusi mnie, tylko powiedzcie, dlaczego miałbym go nie wybrać

więcej spali

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niedawno szukałem auta i chyba znalazłem. Mam dobrą ofertę na Forda Galaxy Business + kilka

> dodatków. Wytypowałem dwa silniki: 1.6 Ecoboost turbo benzyna 160KM i diesel 2.0 TDCi 140KM.

> Benzynowy jest tańszy o ok. 9.000zł. Moje przewidywane przebiegi roczne to ok. 15.000km.

> Proszę o pomoc w wyborze silnika, biorąc pod uwagę głównie to, który silnik lepiej się sprawdzi w

> tym samochodzie.

jaki styl jazdy ?? kapelusz czy decha?? glownie miasto czy trasa ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niedawno szukałem auta i chyba znalazłem. Mam dobrą ofertę na Forda Galaxy Business + kilka

> dodatków. Wytypowałem dwa silniki: 1.6 Ecoboost turbo benzyna 160KM i diesel 2.0 TDCi 140KM.

> Benzynowy jest tańszy o ok. 9.000zł. Moje przewidywane przebiegi roczne to ok. 15.000km.

> Proszę o pomoc w wyborze silnika, biorąc pod uwagę głównie to, który silnik lepiej się sprawdzi w

> tym samochodzie.

Napisze tak: sam jeżdżę dieslem, jednak od kiedy wyszedł kit LPDI do Alfy 1,75 TBI, mocno zastanawiam się nad zmianą auta. Jeśli jest do twojego Forda to kup benzynę i zaadaptuj do LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zakładam min 2 litry, średnio ok. 15zł więcej na 100km, czyli dopiero po 4-5 latach dopłata do

> diesla teoretycznie się zwróci

w turbobenzynie moment powinien pojawiać się dość nisko, czyli cała zaleta diesla w tym momencie przestaje mieć znaczenie... choć nie wiem jak to auto jeździ. Jeśli nie jesteś dusigroszem, który "ściuboli" (takie nowozasłyszane słówko) każdą kropelkę to TBenzyna będzie lepsza smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli jest do twojego Forda to kup benzynę i zaadaptuj do

> LPG.

Ford ma też wolnossącą benzynę 145KM, ale po pierwsze skrzynia pięciobiegowa. Poza tym przyspieszenie zwykłej benzynówki na 4-tym biegu z 50 do 100km/h zajmuje mu ponad 15s, natomiast turbo benzynie 10s.

Z benzynowych silników wybieram ten z turbo dlatego, żeby nie korciło mnie kombinowac z gazem zlosnik.gif

Dwa lata temu chciałem do mojego fiata założyć gaz, a w tym roku się okazało, że będę go sprzedawał wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Raczej kapelusz i przepisowo.

> Głównie miasto, odcinki do 7km. Dłuższa trasa kilka razy w roku, 2-3 razy w miesiącu odcinki do

> 100km.

to nie bierz diesla, bo będziesz psioczył i jeździł na przymusowe przejażdżki, żeby DPF dopalić wink.gif

Ten 1.6 ecoboost nawet w focusie szału nie robi, ale jedzie całkiem poprawnie ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Proszę o pomoc w wyborze silnika, biorąc pod uwagę głównie to, który silnik lepiej się sprawdzi w

> tym samochodzie.

Galaxy to jednak kawał auta, myślę że bardziej "stworzony dla niego" jest diesel. Jednak biorąc pod uwagę Twoje wytyczne, wychodzi na to że chyba lepszym wyborem jest benzyna. Diesel może Ci się nie zdążyć zwrócić, a benzyna jest mocniejsza (myślę że to 160KM to minimum do takiego auta) i na pewno cichsza. Nie ma się jednak co oszukiwać - w takim autobusie silniczek 1.6 będzie miał co robić, więc różnica w spalaniu na pewno będzie większa niż 2 litry hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ford ma też wolnossącą benzynę 145KM, ale po pierwsze skrzynia pięciobiegowa. Poza tym

> przyspieszenie zwykłej benzynówki na 4-tym biegu z 50 do 100km/h zajmuje mu ponad 15s,

> natomiast turbo benzynie 10s.

Masz zamiar jeździć samochodem, czy spuszczać się nad cyferkami w tabelkach?

Bo jeśli to pierwsze, to PRZEJEDŹ SIĘ tym samochodem i wtedy dopiero wyciągaj jakiekolwiek wnioski.

Tabelką to można sobie zad wytrzeć, albo machać przed oczami kolegom pod monopolowym udowadniając, że "mam dłuższego", pardą, "mam LEPSZY samochód".

Tabelki nijak się mają do faktycznych cech eksploatacyjnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Masz zamiar jeździć samochodem, czy spuszczać się nad cyferkami w tabelkach?

> Bo jeśli to pierwsze, to PRZEJEDŹ SIĘ tym samochodem i wtedy dopiero wyciągaj jakiekolwiek wnioski.

Czytałem dwa razy i nie bardzo złapalem Twój przekaz. Chodzi o to, że ten 2,0 bez turbo będzie lepszy?

Z jazdą testową jest... mały problem. Jak na razie to udało mi się w Gdańsku zobaczyć samochód, który nie był do jazdy testowej. Lepsze ceny proponują Elbląg i Starogard Gdański, gdzie nawet nie ma tego samochodu na salonie wink.gif

> Tabelką to można sobie zad wytrzeć, albo machać przed oczami kolegom pod monopolowym udowadniając,

> że "mam dłuższego", pardą, "mam LEPSZY samochód".

> Tabelki nijak się mają do faktycznych cech eksploatacyjnych.

Gdybym miał większe doświadczenie, nie musiałbym się tutaj pytać o silnik.

O tubobenzynowych wiem tyle co przeczytałem, a jak tutaj widać, zdania są różne. Czytam, czytam i staram się wyciągnąć jakieś wnioski.

W temacie nowoczesnych silników diesla z DPF wiem tyle samo co w temacie turbobenzynowych. Jeżeli porównywałbym ten silnik do fiatowskiego JTD 105KM z marei, długo bym się nie zastanawiał. Ponieważ to jest już inna generacja silników, nie wiem co będzie lepsze i bardziej bezproblemowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Raczej kapelusz i przepisowo.

> Głównie miasto, odcinki do 7km. Dłuższa trasa kilka razy w roku, 2-3 razy w miesiącu odcinki do

> 100km. Sam sobie odpowiedziales jaki silnik jest dla Ciebie odpowiedni .

Moja siostra zawsze chciała diesla bo panie tani i wogóle najlepszy na Uswiecie i nic nie pali . Ale udało sie ją przekonać do nopb i wiesz co jest bardzo zadowolona po 3 latach 25 kkm i kupie kasy zaoszczedzonej spala jej litr więcej niż wczesniejszy diesel ale był o ponad 9 tys tańszy od wersji on ,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czytałem dwa razy i nie bardzo złapalem Twój przekaz. Chodzi o to, że ten 2,0 bez turbo będzie

> lepszy?

TDCI bez turbo? Jak to?

Ja bym brał dwa litry do tego autobusu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zakładam min 2 litry, średnio ok. 15zł więcej na 100km, czyli dopiero po 4-5 latach dopłata do

> diesla teoretycznie się zwróci

A tylko Pan Bóg wie, czy po 4-5 latach kolega będzie jeszcze miał ten samochód (może znaleźc lepszy, rozbić lub ukradną) no i w ogóle czy będzie jeszcze na tym ziemskim padole. Sam mam diesla, ale kupionego okazyjnie, gdybym mial wybierac to chyba tę wersję benzynową smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej benzynę wybierz chyba że będziesz jeździł minimum 10 lat tym autem, przy takich przebiegach będziesz miał problem z dpf i nagrzaniem auta w mrozy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Raczej kapelusz i przepisowo.

> Głównie miasto, odcinki do 7km. Dłuższa trasa kilka razy w roku, 2-3 razy w miesiącu odcinki do

> 100km.

benzyna. Za male odcinki na diesla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ford ma też wolnossącą benzynę 145KM, ale po pierwsze skrzynia pięciobiegowa. Poza tym

> przyspieszenie zwykłej benzynówki na 4-tym biegu z 50 do 100km/h zajmuje mu ponad 15s,

> natomiast turbo benzynie 10s.

Pomiedzy fotelem kierowcy a pasazera znajduje sie wajcha - to dzwignia zmiany biegow. Warto z niej czasami korzystac ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I to jest słuszny wybór

obawiam sie, ze nie. Auto jest wielkie. Albo klekot albo turbo benzyna. Przy tych odcinkach jakie jezdzi klekot sie nie sprawdzi. Zostaje turbo. Jesli jest 2.0t to jadac spokojnie wiele nie spali a pod noga bedzie rezerwa na depniecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pomiedzy fotelem kierowcy a pasazera znajduje sie wajcha - to dzwignia zmiany biegow. Warto z niej

> czasami korzystac

Wiem do czego to służy zlosnik.gif

Jeździłem golfem V 1,6 102KM ze skrzynią 5-cio biegową i równolegle fiatem bravo 1,4 90KM ze skrzynia 6-cio biegową. W trasie na 6-ce po prostu jest ciszej, bo są niższe obroty. Nie znam przełożeń skrzyń forda, ale z dotychczasowych doświadczeń i doczuć wolałbym skrzynię sześciobiegową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jesli jest 2.0t to jadac spokojnie wiele nie

> spali a pod noga bedzie rezerwa na depniecie.

Jest 2.0 w turbobenzynie, ale na temat tego silnika znalazłem opinie o dosyć dużym spalaniu. Użytkownik pisał o 12l w trasie i 17-tu w mieście blush.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bierz 1.6T. Wszyscy ,ktorzy polecaja diesla nigdy nie jechali tb. Nowoczesne tb maja charakterystyke jak diesel a do tego mozna je dluzej przeciagnac na biegu. Jezeli jezdzisz kapeluszniczym stylem taki 1.6 malo spali a do tego nie zapchasz dpf czy egr waytogo.gif

Moja matula smiga julka 1.4MA 170KM auto przy kapeluszniczym stylu jazdy w trasie spala ponizej 6l/100 bez jakis specjalnych eko-sztuczek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest 2.0 w turbobenzynie, ale na temat tego silnika znalazłem opinie o dosyć dużym spalaniu.

> Użytkownik pisał o 12l w trasie i 17-tu w mieście

spalanie bardzo zalezy od stylu jazdy. Natomiast auto jest duze i spalania auta kompaktowego nie oczekuj. Sam pisales, ze jezdzisz spokojnie i przepisowo. Watpie zebys osiagnal takie wartosci.

Mi tez mowili, ze moje spalanie w mondeo jest nie do zrobienia a jednak takie bylo. Kwestia podejscia do wciskania prawego pedalu w odpowiednim czasie zlosnik.gif W aucie ktore mialo ponad 1,5 tony i silnik 2.2 spalanie z 80tys km mialem 6.5 litra. Glownie dojazdy do roboty z podwarszawia do miasta i od czasu do czasu jakas trasa. Teraz mam automat i DPFa i nie schodze ponizej 7,7l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I to jest słuszny wybór

To był pierwszy silnik, który zakładałem w tym samochodzie. Jest o 4000zł tańszy od ecoboosta i 13000zł od diesla. Czytałem o nim, że jest "niezniszczalny" tylko więcej spali. Później zacząłem czytać o tym ecoboost-ie 1,6 (głównie na jednym z forum forda) i już zgłupiałem. Ecoboost teoretycznie mniej pali, jest bardziej dynamiczny i już po ponad roku sprzedaży nie słuchać o problemach z tym silnikiem hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To był pierwszy silnik, który zakładałem w tym samochodzie. Jesli bierzesz nówke z salonu to nie patrz na dlugowiecznosc silnika N/A z tego to skorzysta kolejny własciciel dopiero. Bierz cos z turbina abys nie musial kilka lat sie mordowac i pluc sobie w brode ze "nie jedzie...."

Ja mam 105km MultiJeta ale ma chyb aciut wiecej koni i powiem tak , porownujac z focusem I ojca (101km Zetec tam byl chyba ) to bym sie nie zamienil....

Aha jak diesel to TYLKO z jakims dogrzewaniem... koniec , kropka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Raczej kapelusz i przepisowo.

> Głównie miasto, odcinki do 7km. Dłuższa trasa kilka razy w roku, 2-3 razy w miesiącu odcinki do

> 100km.

zdecydowanie benzyna - diesel nie zdąży się w zimie nawet rozgrzać i z mniejszego spalania nici (no chyba, że ruszasz z ogrzewanego garażu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bierz 1.6T.

Na WP trafiłem na artykuł dotyczący Galaxy z 1,6 ecoboost.

link

Z opisu wynika, że silnik dosyć dobrze sobie radzi z tym samochodem, a spalanie jakie im wyszło jest wg mnie aż nierealne icon_eek.gif

Ciekawe ile w tym jest prawdy z realnych testów, a ile reklamy hmm.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I to jest słuszny wybór

Galaxy 2.0 waży ~ 1700 kg. Dodatkowo jest wysoki. Benzyna N/A 145 KM będzie się w tym aucie zachowywać jak 1.4 90 KM w Bravo Jarka wink.gif

Nie trzeba jazdy próbnej, żeby stwierdzić że między 2.0 145 KM a 1.6T 160 KM będzie przepaść jeśli chodzi o wrażenie dynamiki auta ok.gif

Ja na miejscu autora wątku zaryzykowałbym 1.6T, chociaż uważam że optimum do komfortowej jazdy tego typu autem to 2.0T 203 KM lub 2.0TDCi 163 KM ok.gif Jeśli budżet pozwala, uważam że zdecydowanie warto dołożyć do tych silników ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czytałem dwa razy i nie bardzo złapalem Twój przekaz. Chodzi o to, że ten 2,0 bez turbo będzie

> lepszy?

Chodzi o to, że zaskakująco często jest tak, że kopara z wrażenia do jajec opada jak czytasz tabelki, a potem wsiadasz za ster i drapiąc się po onych jajcach zastanawiasz się, czy:

a- coś zdechło (ale to nie od jajec :-) )

b- coś ślepy jestem i chyba źle przeczytałem

c- ktoś coś konfabuluje w tabelkach

d- tak zblazowany jestem, że wysokie 8 sek nie robi wrażenia

e- inne, potwierdzające regułę, że nie tabelką się jeździ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Benzyna 2.0 bez turbo, 145KM

rowniez polecam, moze nie szatan i srednio ekonomiczny, ale za to na lancuchu, szybko sie nagrzewa i jest niezawodny.

moj ma 108000 km i jest czysciutki (zadnych wyciekow/dolewek oleju).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> rowniez polecam, moze nie szatan i srednio ekonomiczny, ale za to na lancuchu, szybko sie nagrzewa

> i jest niezawodny.

> moj ma 108000 km i jest czysciutki (zadnych wyciekow/dolewek oleju).

Ile realnie spala w Twój S-max i w jakich warunkach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja na miejscu autora wątku zaryzykowałbym 1.6T, chociaż uważam że optimum do komfortowej jazdy tego

> typu autem to 2.0T 203 KM lub 2.0TDCi 163 KM

W cenniku dla firm ten 2.0T jest niedostępny. Kupowanie go z wersji ghia jest po prostu niepopłacalne, bo cena podstawowa szybuje ponad 20.000zł od tego 1.6T Business.

Natomiast cena diesla 163KM do benzyny 160KM to dopłata 13,5 tys zł, więc realnie i ekonomiczne patrząc, wybór ogranicza się do benzynowych 1,6 160KM i 2.0 145KM oraz diesla 140KM, którego ew. można później "zchipować".

Nie ukrywam, że kopalni złota nie mam i przebiegów zbyt dużych nie robię zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym wybrał diesla z powodu masy i wysokości pojazdu będzie palił dużo mniej

Kiedyś w firmie mieliśmy 2 kangoo 1.2 pb i 1.5 dci były to tez wysokie samochody jeździły w trasie i benzyna palila dużo wiecej 4-5 roznicy

Poza tym Ford w swoich 140 km TDCi daje zawsze jakiś bonus ja miałem w serii 153KM i 380 Nm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja bym wybrał diesla z powodu masy i wysokości pojazdu będzie palił dużo mniej

Jak to?

> Kiedyś w firmie mieliśmy 2 kangoo 1.2 pb i 1.5 dci były to tez wysokie samochody jeździły w trasie

> i benzyna palila dużo wiecej 4-5 roznicy

A wziąłeś pod uwagę, że ten 1.2 był za słaby?

> Poza tym Ford w swoich 140 km TDCi daje zawsze jakiś bonus ja miałem w serii 153KM i 380 Nm

To nadal mniej niż w benzynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ile realnie spala w Twój S-max i w jakich warunkach?

w trasie 120 km/h 8,5-9l/100km

(ale to przy bezwietrznej pogodzie, pod wiatr jest 11,5)

najnizej 6,5 - trasa 70-80km/h

najwyzej 23 - mróz, krotkie odcinki (1km) w miescie.

srednio 60/40 miasto/trasa - 10l

nie sa to male liczby, ale to jest kawal samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja bym wybrał diesla z powodu masy i wysokości pojazdu będzie palił dużo mniej

> Kiedyś w firmie mieliśmy 2 kangoo 1.2 pb i 1.5 dci były to tez wysokie samochody jeździły w trasie

> i benzyna palila dużo wiecej 4-5 roznicy

A wiesz ,ze ma sie to nijak do porownania 1.6 T do 2.0TD ?

Po pierwsze w tym wypadku benzyna jest mocniejsza.

Po drugie benzyna jest nowoczesniejsza (w twoim wypadku bylo zupelnie innaczej).

Po CZECIE kangoo 1.2 bylo taka sama poruta jak Doblo 1.2 te samochody spalaly mega ilosci paliwa i NIE JECHALY no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.